„PENSIOEN VOOR ALLE WEDUWEN (met kinderen) Incident op de oceaan VISSER VOND RESTEN VAN KLM-TOESTEL S.E.R. doet „rechtvaardig voorstel Vanaf veertig jaar zonder kinderen Waarom zij wel en wij niet? DENEN VISSEN ACHTER HET NET BIJ OPBRENGEN VAN BRITSE TRAWLER Minister verlaging belasting komt wel Dossier-Smeets naar Den Bosch Duits jacht vergaan BELASTING VOOR GEHUWDE VROUW OP DE HELLING PROTESTANTS-CHRISTELIJK DAGBLAD VOOR ZEELAND V) Granaten SJAH TERUG IN TEHERAN VAR BREEKT MET ZUID-AFRIKA De BiltBewolkt met jaar vertraging Geregeld7 KAMER SCHIKT ZICH Boeren leverden honds gevecht Zie verder pag. 7 Elf Nederlandse bemanningsleden bij vliegramp boven Portugal omgekomen Slecht weer Stilte Twee vrouwen en tien mannen kwamen om Oorlogsheldin Derde Directeur: JACQ. DE SMIT; Chefred.: G. J. Breuker. Kantoren te: Middelburg, Plein 1940 nrs. 6—8, Postbus 26. Giro 116666, telefoon 01180—2009 en 4469. Goes, Lange Vorststraat 84, Postbus 4, telefoon 011006901. Vlissingen, Nieuwendijk 33, Postbus 24, telefoon 01184—3224. Temeuzen, Nieuwstraat 38, telefoon 01150—3189. Zierikzee, Havenpark 24, telefoon 011102991. Zeeuwsch Dagblad Losse nummers 13 cent. Abonnementsprijs 0,56 per week, 7,per kwartesf Advertentietarieven op aanvrage. - Rubriek Kabouters 7 cent per woord met een minimum van 1.—», 16e JAARGANG No. 4868 Woensdag 31 mei 1961 Van onze Haagse redactie DEN HAAG. Schaf de leef tijdsgrens voor het weduwen- pensioen voor weduwen met kinderen af en verlaag de grens voor weduwen zonder kinderen van vijftig tot veertig jaar. Deze ingrijpende wijziging van de regeling krachtens de A.W.W. adviseert de Sociaal-Economi sche Raad aan staatssecretaris B. Roolvink. Bij de tegenwoordige regeling maakt de A.W.W. onderscheid tussen een tijde lijke weduwenuitkering (maximaal twee jaar) en het weduwenpensioen dat doorloopt tot het 65ste jaar. Het pensioen wordt gegeven aan vrouwen, die vijftig jaar of ouder zijn op het ogenblik dat haar echtgenoot over lijdt. Weduwen met kinderen onder de acht tien jaar krijgen weduwenpensioen tot het jongste kind achttien is. Valt dit tijdstip vóór het vijftigste jaar van de vrouw, dan wordt het weduwen pensioen alsnog ingetrokken op uit zonderingen na. Wanneer de weduwe invalide is blijft het pensioen doorlo pen en eveneens wanneer zij de 45 jaar is gepasseerd op het ogenblik dat haar jongste kind achttien wordt en zij al vijf jaar pensioen heeft gehad. De S.E.R. wil deze regeling aanzienlijk vereenvoudigen. Geef alle weduwen, uit wier huwelijk kinderen zijn gebo ren, het weduwenpensioen tot het 65ste jaar, ongeacht de leeftijd waarop zij weduwen werden, zo adviseert de raad. Alleen indien de kinderen op het ogen blik van het ontstaan van de wedu- wenstaat hetzij al gehuwd zijn dan wel onttrokken zijn aan de ouderlijke macht, acht de S.E.R. een afwijking van deze regel verantwoord. Deze weduwen zouden als weduwen zonder kinderen moeten worden aangemerkt. Voor de groep weduwen zonder kinde ren bepleit de S.E.R. verlaging van de leeftijdsgrens waarop pensioen wordt gegeven van vijftig tot veertig jaar. De tijdelijke weduwenuitkering blijft dan, in het voorstel van de raad, alleen be staan voor weduwen zonder kinderen, die jonger dan veertig jaar waren op het moment dat htm echtgenoot over leed. RECHTVAARDIGER Deze voorstellen nemen, aldus de S.Ë.R., een aantal onbillijkheden uit de wet, die vaak als onrechtvaardig worden aangevoeld, juist bij vrouwen die aan de rand van de tegenwoordige leef tijdsgrenzen hun man verliezen. De gedachte in de oorspronkelijke wet dat weduwen, jonger dan vijftig jaar, toch weer in eigen onderhoud kunnen voorzien, heeft geleid tot niet steeds aanvaardbare sociale toestanden. Voor al vrouwen, die zich geheel aan hun gezin hebben gewijd en hun kinderen hebben opgevoed, krijgen het bijzon der moeilijk als zij op ruim veertig jarige leeftijd worden gedwongen een baantje te zoeken. Het advies van de S.E.R. komt dus neer op een uitbreiding van de pensioen rechten van weduwen. De raad becij fert dat met die uitbreiding jaarlijks een bedrag van 34 miljoen gulden is gemoeid (gebaseerd op de hoogte van het weduwenpensioen van het ogen blik). De premie voor de A.W.W. van 1,25 procent van het premieplichtig in komen zou moeten stijgen met 0,2 a 0,25 procent om de uitgaven op te vangen. Een verhoging die de S.E.R. verantwoord voorkomt. In zijn advies roert de raad de vraag aan of deze premiestijging voor onge- huwden (en speciaal de ongehuwde werkende vrouw) niet op enigerlei wijze zou kunnen worden gecompen seerd. De raad verzoekt staatssecreta ris Roolvink hem te vragen daarover een advies uit te brengen. PROF. WITTEVEEN: Eigen nieuwsdienst DEN HAAG Berichten over plan nen van het Belgisch-Frans-Luxem burgse studiesyndicaat Sidemar voor de bouw van een hoogovenbedrijf bij Zelzate (België) aan het kanaal van Terneuzen naar Gent zijn voor het liberale Eerste-Kamerlid prof. Witte- veen aanleiding geweest vragen aan minister De Pous te stellen. Nederland mist een unieke kans voor verdere industriële ontwikkeling als aan de Europese behoefte aan nieuwe hoogovenbedrijven aan diep vaarwater zou worden voldaan door vestigingen in andere landen, terwijl de belang hebbende ondernemingen in Nederland blijven wachten en studeren, meent prof. Witteveen. Hoe is de tegenstelling te verklaren, zo vraagt hij, tussen enerzijde de con clusie van het studiesyndicaat, dat de bouw van een nieuw hoogovenbedrijf in België bijzonder opportuun zou zijn en anderzijds het rapport Van Berkum, waarin wordt geconcludeerd dat de eerste vijf jaren in Nederland geen behoefte zou bestaan aan een nieuw hoogovenbedrijf. -)f Dit is de laatste faze van het incident op de Atlantische Oceaan, waarbij een Deense visserijkruiser het vuur opende op een Britse trawler. Op de voor-grond de trawler, in het midden, een kleine zwarte stip, de sloep waarmee Britse marine-officieren op weg zijn naar de visser. Op de achtergrond de twee Britse oorlogsschepen die de trawler te hulp schoten. (Telefoto) Van onze correspondent KOPENHAGEN In de Atlantische Oceaan is het gisteren tot schieten met scherp gekomen toen een Britse traw ler, de Red Cruisader, betrapt werd op vissen binnen verboden wateren rond om de Far Oer. Een Deense visserij- kruiser beval het schip by te draaien en zette een paar Deense officieren en manschappen op de trawler om proces verbaal op te maken en de visser op te brengen. Gehoorzaam stoomde de trawler, af komstig uit Aberdeen, een paar uur met het Deense oorlogsscheepje op, maar scheerde toen plotseling weg. De Red Cruisader probeerde kennelijk te ontkomen en het Deense schip, de Niels Ebbesen, vuurde een paar waar schuwingsschoten af. De Aberdeense visser trok er zich niets van aan, zich kennelijk gedekt voelend door de aan wezigheid van Deense marinemensen op zijn schip. De commandant van de Niels Eb besen bleek uit harder hout gesneden dan de Engelsman had gedacht. De waarschuwingsschoten werden binnen TEHERAN (Reuter-AP). De sjah van Perzië en keizerin Farah zijn gister avond na het officiële staatsbezoek aan Noorwegen in de Perzische hoofdstad Teheran teruggekeerd. Ze hebben op de terugreis drie dagen in Rome doorge bracht. Onmiddellijk deden toen geruchten de ronde dat de sjah niet naar zijn land kon terugkeren omdat daar onlusten zouden zijn uitgebroken, als gevolg van de be noeming van Ali Amini als minister-pre sident. Niets wees er echter op dat er in Teheran moeilijkheden zijn geweest. De sjah en zijn echtgenote werden op het vliegveld begroet door de minister-presi dent, verscheidene ministers en andere hoogwaardigheidsbekleders. Duizenden mensen langs de route van het vliegveld naar het zomerpaleis hebben de sjah, keizerin Farah en de dochter van de sjah uit zijn eerste huwelijk, prinses Shahnaz, hartelijk toegejuicht. LISSABON (Reuter). Een jacht waarmee twee Duitsers op weg waren naar Australië is voor de westkust van Portugal vergaan. Een van de opvaren den is verdronken, de andere kon nog worden gered. Het zeiljacht, de Orion, was uitgerust met twee motoren. KAIRO (Reuter). De Verenigde Arabische republiek van president Nas ser heeft besloten de diplomatieke be trekkingen met de Unie van Zuid-Afrika te verbreken. De Unie treedt vandaag uit het Britse Gemenebest en wordt een republiek. De regering van de Verenigde Arabi sche republiek wenst niets meer met Zuid-Afrika te maken te hebben vanwe ge de rassenpolitiek die de Zuidafrikaan- se regering voert. Zij zal haar diploma tieke vertegenwoordiging uit Pretoria terugtrekken. Het K.N.M.J. In De Bilt berichtte gisteravond om 23.15 uur: Voornamelijk ten noorden van de grote rivieren be wolkt met tijde- delijk regen en ten zuiden ervan zonnige perioden en overwegend droog weer. Ma tige maar aan de kust krachtige ■wind uit richtin gen tussen noord tot noordwest. De zelfde middagtemperaturen of iets lagere dan gisteren. MIESJE: Nog best te gebruiken. Verzekering betaalt vast Van een onzer verslaggevers MAASTRICHT. «Het dossier- Smeets is gisteren van Maastricht naar Den Bosch gezonden. Na een vertraging van bijna een jaar zal de procureur-generaal hij het ge rechtshof daar een begin kunnen maken met de bestudering, die zal moeten leiden tot behandeling var de zaak in hoger beroep. Zoals bekend werd Marcel Smeets in juni van het vorige jaar door de rechtbank te Maastricht vrijgespro ken van de beschuldiging, dat hij zijn vlieger Ben Kleijn opdracht zou hebben gegeven een Fokker S-ll op zettelijk te laten verongelukken. De officier van justitie, mr. Rosingh, ging daarop in hoger beroep. Het dossier waarover wij vorige week meldden, dat het officieel zoek was, omdat geen enkele instantie ons kon of wilde zeggen waar het zich bevond, schijnt al een reis naar Den Bosch te hebben gemaakt. Het is van daar weer teruggezonden naar Maas tricht, omdat een nader onderzoek noodzakelijk was. Mogelijk houdt dit verband met de klacht wegens meineed, die jhr. De Beaufort, destijds leider van het politie-onderzoek tegen Smeets, tegen de vrouw van de directeur van Trek- Air had ingediend. De klacht is in middels geseponeerd. Niet wachten Er heeft zich een nieuwe ontwikke ling voorgedaan in deze affaire vol verrassingen. De n.v. Luchtvaart- pool, bij wie Smeets zijn Fokker S-ll had verzekerd, heeft besloten de schadevergoeding uit te keren. De di rectie wenst niet meer te wachten op de behandeling van de zaak in hoger beroep, omdat zij meent dat zulks in strijd zou zijn met het fatsoen. Bij de luchtvaartpool heeft men de over tuiging dat Smeets onschuldig is. Om zuiver theoretische redenen wil men aan de uitbetaling van de scha de (ongeveer twaalfduizend gulden) de voorwaarde verbinden dat het be drag moet worden gerestitueerd als het gerechtshof mocht vinden dat Smeets het hem telastgelegde toch heeft gedaan. De advocaat van Smeets zal bij de justitie in Den Bosch aandringen op een zo spoedig mogelijke behandeling. enkele seconden gevolgd door scherpe granaten, die een flink gat sloegen in de flank van de trawler. Ook de mas ten werden beschadigd. De Britse schipper zette niettemin door en seinde ondertussen om hulp. Zelf stoomde hij door in de richting van de Schotse kust. De Britse marine zond onmiddellijk twee oorlogsschepen, het fregat Troubridge en de mijnen veger Wotton. De Denen hoopten dat de Royal Navy hun behulpzaam zou willen zijn bij het aanhouden van de voortvinchtige trawler. De opdracht van de Britse oorlogs schepen bleek echter minder ver te gaan dan de Denen hadden gedacht. Zij bereikten tegen de avond de Red Cruisader en een paar Britse officieren gingen aan boord. Een paar andere be gaven zich op de Deense visserykruiser „om het incident te regelen". Zij lieten duidelijk uitkomen dat zij niet zou den dulden dat de Denen de trawler zouden opbrengen. „De rechter zal la ter wel uitmaken of de Red Cruisader werkélyk binnen verboden wateren heeft gevist", zeiden zy. Dat was wat betreft de Royal Navy het laatste woord. De Denen gingen terug op hun eigen schip en de Red Cruisader vervolgde triomfantelyk haar reis. Van onze correspondent VENLO. De boeren in en rondom het Noordlimburgse Maasbree zijn ge rustgesteld. De verwilderde keeshond die de laatste tijd onder hun kippen een flinke slachting heeft aangericht, zit achter de tralies in het dierenasiel van Blerick. Twee uur lang is gisteren de dieren handelaar Debie bezig geweest het hol van de keeshond uit te graven. Het zat drie meter diep. De boeren zorgden ervoor, dat het als een leeuw voor zijn vrijheid vechtende dier niet via een van de uitgangen kon ontsnappen. Een wervelstorm, vergezeld van een vloedgolf, heeft opnieuw Oost-Pakistan geteisterd, dat In de afgelopen acht maanden al drie maal door een wer velstorm is .getroffen. Daarbij kwamen meer dan vijftienduizend mensen om het leven. Van onze parlementtaire redacteur DEN HAAG. Een teleurgestelde Tweede Kamer heeft zich giste ren enigszins morrend neerge legd bij het uitstel van de belas tingverlaging, dat door de minis ter,- prof. dr. Zijlstra, bekwaam en helder was verdedigd. Wij mogen toch wel vertrouwen op de mondigheid van de burgers, zei de minister van financiën. Hij meende dat zij wel zullen begrijpen, dat het beter is een belastingverlaging uit te stellen tot een gunstig tijdstip, dan dat wij het nu doen met het gevaar van verhoging van de prijzen. Het risico van de teleurstelling moeten wij ten bate van de belastingbetalers op de koop toe nemen om de maximale kans te scheppen, dat er nog iets van de verlaging terechtkomt en bovendien om te voorkomen, dat deze verlaging zichzelf opeet. NIET HET EINDE Dit is niet het einde van de belasting verlaging, aldus verweerde de minister zich tegen het verwijt, dat de regering het volk weer een vogel in de lucht geeft. Wij zitten nog steeds met te hoge belastingen. De minister bestreed de opvatting, dat de regering niet alles aan conjunctuur beleid had gedaan om te proberen de verlaging op 1 juli in te voeren. Con- junctuurpolitiek met belastingen komt neer op het kiezen van de juiste datum. Daarom betekent dit volgens de minister geen afstel, maar alleen uitstel. Hij liet daar echter onmiddellijk op volgen, dat noodt de datum van 1 juli is toe gezegd en dat nu ook weer niet 1 janu ari 1962 is beloofd. Het regeringsbeleid is erop ingesteld, dat de verlaging er komt en ook de begro ting moet er rekening mee houden, dat de verlaging t.z.t. van kracht zal wor den. Dit verzekert volgens de minister een werkelijk duurzame verlaging. De methode van het vaststellen van de tarieven en het kiezen van de datum van invoering gaf daarom volgens prof. Zijlstra de grootste zekerheid. SAMENHANG Bij het opstellen van de begroting voor 1962 zal het kabinet wel doen alsof de verlaging op 1 januari ingaat, aldus minister Zijlstra, maar hij vond het niet nodig de hogere opbrengst door het uitstel, te blokkeren. Er zijn vol gens hem andere middelen om het geld uit de circulatie te houden. Dat kan door aflossing van de kortlopende schuld van de gemeenten of door het verhogen van het saldo bij De Neder- landsche Bank. Het is uiterst onwaarschijnlijk en dan druk ik mij voorzichtig uit dat de hogere militaire uitgaven zullen wor den gedekt door verhoging van de loon- en inkomstenbelasting, zo zei minister Zijlstra. De uitlating van mi nister Visser in diens memorie van ant woord aan de Eerste Kamer over even tuele belastingverhoging of bezuiniging op andere uitgaven ter dekking van de hogere defensielasten, was op zijn verzoek in deze memorie opgenomen. Er is een duidelijke samenhang tussen de hogere uitgaven en de dekking er van, zo zei hij, deze dekking zal dus zeker niet worden gevonden in ver hoging van deze belasting. OVERSCHOT Gebrek aan argumenten was minister Zijlstra verweten. Ook was hem ver weten dat hij verwachtingen had ge wekt, die hij toen het puntje bij het paaltje kwam niet waar kon maken. En ten slotte wilde de Kamer weten, wat hij ging doen met het halve mil jard dat met de belastingverlaging zou zijn gemoeid en dat hy nu „overhoudt". De K.V.P.'er dr. Lucas had uitgerekend, dat de verlaging dit jaar voor de schatkist slechts tachtig miljoen zou hebben uitgemaakt, een betrekkelijk klein bedrag dus, dat de teleurstelling alleszins rechtvaardigde. De c.h. woordvoerder drs. Van der Mei hield het op 130 miljoen, die hij aan de onderontwikkelde gebieden wilde besteden. Het geld mag in geen geval aan defensie ten goede komen, meende de pacifist Lankhorst, die zich merkwaardiger wijze ontpopte als verdediger van het beleid. De verlaging had voor de kleine man toch niet veel opgeleverd, was zijn redenering en daarom kon hij zich best voorstellen, dat de regering voor een dergelijke kleinigheid geen prijs verhoging had willen riskeren. Van onze speciale verslaggever .LISSABON Verminkte lijken, flarden kleding, brokstukken verbrand hout en verschroeide repen metaal gistermorgen op het strand ten zuiden van Lissabon door de Portugese visser Luis José aangetroffen bevestigden op schrijnende wijze een bang vermoeden: de PH-DCL Fridtjof Nansen was verongelukt. Met 61 inzittenden elf van hen waren Nederlanders stortte de nieuwste DC-8 van de K.L.M. gistermorgen vroeg vlakbij Lissabon in zee. De oorzaak? Inwoners van het dorpje Caparica dachten dat een onweer losbarstte, toen de Fridtjof Nansen over het plaatsje vloog. Zij hoorden een geluid als van een zware explosie, maar wat zich pre cies boven Lissabons kust afspeelde, kwamen zij niet te weten. De grauw grijze, laaghangende wolken maakten iedere waarneming onmogelijk. Pas bij het wijken van de duisternis zes uur nadat het contact met het toestel was verloren steeg het eer ste vliegtuig ter verkenning op. Een Neptune van de Portugese marine, die na drie kwartier zonder dat de be manning ook maar iets had gezien op zijn basis terugkeerde. De visser Luis José was de eerste die resten van inzittenden en vlieg tuig aantrof tijdens een vroege wan deling over het strand. De weersomstandigheden waren slecht, toen de Fridtjof Nansen zich'om kwart over één 's nachts in Lissabon van de startbaan verhief. De veertien leden van de bemanning (elf Neder landers, twee Venezolanen en één Nieuwzeelander) waren hier aan boord gegaan Kort tevoren hadden zij de be manning afgelost, die het toestel door de K.L.M. aan de Venezolaanse luchtvaartmaatschappij Viasa verhuurd van Rome naar Lissabon had ge bracht. De vlucht in het duister werd een vlucht in de dood. Vier minuten na het vertrek werd het contact met de verkeerstoren abrupt verbroken. De Fridtjof Nansen (vier weken oud, kosten 25 miljoen gulden) was maan dag begonnen aan de openingsvlucht van Rome naar Curasao. Voordien ging de lijn naar Madrid, omdat de Viasa, waarmee de K.L.M. sinds kort nauw samenwerkt, geen landingsrechten op Rome had. Elke tien minuten trachtten de Por tugese technici het contact te herstel len. Tot vijf uur toe, toen het oproe pen werd gestaakt, was een dodelijke stilte het enige antwoord. Vliegtuigen stegen op, schepen wij zigden hun koers; maar voor de veer tien bemanningsleden, de 28 Venezo- Van onze parlementaire redacteur ¥>EN HAAG. De belastingheffing op het inkomen van de gehuwde vrouw zal binnen afzienbare tijd afzonderlijk op de helling komen. De regering heeft deze kwestie, die vrijwel alom reeds lang bezwaren heeft ontmoet, steeds verwezen naar de algemene belasting herziening. Gisteravond echter heeft staatssecretaris dr. Van den Berge een nieuw perspectief geopend. Hü vroeg wat de Kamer ervan dacht om deze zaak uit de herziening te lich ten. De bestudering ervan was nu zover gevorderd, zei hij, dat het mogelijk zou zijn bij wijze van noodoplossing een afzonderlijke regeling te treffen, uiter aard zonder een precedent te scheppen. Het rechtsbewustzijn vraagt om een op lossing, erkende de staatssecretaris. De meerderheid van de Kamer ging er onmiddellijk mee akkoord, hoewel de a.r. afgevaardigde van Eijsden dui delijk wilde vastleggen, dat hij niet verder wilde gaan dan een verhoging van de toegestane aftrek. Een aparte regeling mag in geen geval een stimu lans betekenen voor het werken van de gehuwde vrouw in de industrie, zei hü. Dr. Lucas, de voorzitter van de vaste commissie voor financiën van de Twee de Kamer, kondigde aan, dit punt in de eerstvolgende vergadering van de commissie aan de orde te zullen stellen. laanse, de tien Spaanse, de vijf Por tugese. de twee. Italiaanse, een Chi leense en een onbekende passagier was de redding te laat. Toen Nederlandse deskundigen gis termiddag in Lissabon arriveerden, was de juiste plaats van de ramp nog steeds niet vastgesteld. Enkele uren na hun aankomst begonnen zij. aan de moeizame tocht naar het strand, waar lijken en wrakstukken waren gevon den. De laatste tien kilometer konden zij zich alleen met veel moeite een weg banen door het moerassige terrein met bochtige ezelpaadjes. Het was de enige manier om er te komen. Van het uitgebreide reddingsmateri aal is nog niets op het strand aange spoeld. Van de vijf opblaasbare red dingboten, elk voor 26 mensen, heeft niemand gebruik kunnen maken. Even min hebben de 130 zwemvesten in de cabines hulp kunnen bieden, nóch de vier glijbanen bij de noodluiken, de noodradio, de twee E.H.B.O.-kisten en de vier zuurstofapparaten. Eén van de 47 verongelukte passa giers was de Venezolaanse Yvone Ar- bona Ragache. Haar bijnaam „héroïne de la guerre" dankt zij aan haar on verschrokken optreden in de tweede wereldoorlog. Als hoofd van een geneeskundige eenheid maakte deze met een Venezo laan getrouwde Frangaise de landingen in Frankrijk mee. Voor haar optreden ook tijdens de levensgevaarlijke op mars naar Berchtesgaden, ontving zij verscheidene hoge onderscheidingen. Het laatste ongeluk met een toestel van de K.L.M. gebeurde op 14 augustus 1958, dus bijna drie jaar geleden. Op die dag stortte de super-constellation Hugo de Groot bij Ierland in de At lantische Oceaan. Daarbij verloren 91 passagiers en acht bemanningsleden het leven. De Fridtjof Nansen was de derde verongelukte DC-8. In december stort te een Amerikaans, in januari een Mexicaans toestel van dit type neer. Direct nadat drs. E. H. van den Beu gel. de nieuwe president-directeur van de K.L.M., van de ramp had vernomen, besloot hij zijn bezoek aan Amerika te onderbreken. Vanmorgen wordt hij terugverwacht op Schiphol, waar giste ren de vlaggen halfstok hingen. K. DE GRAAF (24) Stewardess C. J. VAN DEN BERG (35) Stewardess R. M. DRAAISMA (44) Vliegtuigbestuurder I J. R. W. HOEKSTRA (43) Vliegtuigbestuurder I R. D. BERGEIHANN (41) Vliegtuigbestuurder I G. VAN VUURE (45) Radio-telegrafist H. WESTRIK (44) Boordwerktuigkundige J. W. BLOMMESTEIN (27) Boordwerktuigkundige F. LINTERMAN (35) Purser L. BOERSMA (35) Purser J. OOSTERLIN (28) Hofmeester S. H. THIO (23) Hofmeester

Krantenbank Zeeland

Zeeuwsch Dagblad | 1961 | | pagina 1