OLIFANT OPWINDING OVER HELDERZIENDHEID OP DE TELEVISIE MARTINEZ Schallies lapt de klappen aan zijn laars Rika Zaraï: van de piano in Jeruzalem naar het chanson in Parijs Toneel wacht op iets Neo-Silvikrin Zaterdag 18 maart 1961- Ben Mettrops telefoon staat niet stil WILT U LERAAR WORDEN? RESA - HILVERSUM Geen angst meer, Pseudo graag ja gretig... volop genietend rookt men die nieuwe 14 ct Allegaartje TRINS SNIJDERS OP TELEVISIE 'n mannelijke borrel voor mensen met pit ZIEUWSCH DAGBLAD Pag. 11 i TWEE maanden lang heeft de telefoon bij tv-regisseur Ben Mettrop thuis en ook bij de KRO niet stil gestaan en dat waren geen vriendelijke opbellers die hem vertelden dat ze altijd zo ingenomen waren met de populaire uitzendingen van het Kunst- maand Orkest die hij maandelijks op het beeldscherm brengt, neen, woedende, hatelijke lieden vaak, die hem zelfs dreigden als hij de televisieuitzending aanstaande maandag over helderziendheid zou laten doorgaan. Advertentie televisie vandaag Laat niemand zich ongerust ma ken. „Te zien of niet te zien" zoals het programma heet dat om 8.15 uur begint, gaat echt door hoe wel de NTS voorzorgsmaatregelen heeft genomen en de ramen van de reportagewagen die voor het Singermuseum in Laren staat van kogelvrij glas heeft voorzien. Waarom deze deining en wie zijn de mensen die zo hoog van de toren blazen? ,,Het is niet meer bedoeld dan een waarschuwing aan het adres van ve len die zomaar naar de eerste de beste toelopen die een bordje Para gnost, Telepaath of Helderziende aan zijn deur heeft hangen want de prak tijk heeft nu eenmaal bewezen dat er naast een aantal bonafide telepathen er een heleboel malafide zijn wier praktijken uiterst schadelijk voor de geestelijke volksgezondheid zijn." Mettrop heeft intussen zijn bril een paar keer op en af gezet en haalt zijn handen snel door zijn licht grij zend haar: hij is altijd in beweging. ..Er blijkt ook een categorie men sen te bestaan die de telepathie niet Advertentie de sigaar die uw klanten in de goede stemming brengt... zoals PROMINENT, kloek, maar vrij licht-27cent. kritisch bekeken 1 Advertentie Er is een schromelijk tekort aan leraren. Wij raden U aan z.s.m. te gaan studeren voor ENGELS, DUITS, FRANS of NED. M.O.A. Ook de studie voor Wiskunde L.O. of M.O.A. is momenteel zeer lucratief. Vraagt p.o. een prospectus met proefles aan bij: (Nederlands Talencentrum) Tel. 45432 HILVERSUM. De reportage van de dameshockeywedstrijd Engeland Nederland begint vanmiddag om. tien voor zes en niet om tien voor vijf, zoals in de gidsen staat aangekondigd. Het jeugdprogramma De Wigwam begint om tien voor vijf. Advertentie want er is Neo Silvikrin! als bedrijf uitoefenen maar die toch ondervinden dat hun kontakt met anderen op de een of andere manier reakties teweegbrengt. Het opleggen van hun hand op een pijnlijke plek werkt vaak verlichtend en dan gaat de patient onherroepelijk bij vrienden en kennissen zijn wonderdokter aan bevelen. De goede man krijgt dan soms een stroom van cliënten die allen hun hoop op hem hebben gevestigd met bet risico dat hij van een bonafide beginner een malafide telepaath gaat worden, tegen zijn wil, min of meer". In de televisieuitzending gaat Met trop dus echt geen aanval doen op het verschijnsel van de paranormale begaafdheid, een discussie daarover laat hij over aan een viertal aca demici die als voor- en tegenstanders het hunne ervan zullen zeggen. ..Het is ons er alleen om te doen dat landgenoten zich niet klakkeloos in telepatische avonturen gaan storten: ze kunnen als ze plannen in die richting hebben beter eerst ad vies vragen aan een bevoegd per soon, hetzij een medicus of bij de politie waar uitgesproken onbetrouw bare helderzienden vaak bekend zijn." Hoe gemakkelijk men erin kan tip pelen laat Mettrop ons zien in het eerste gedeelte van dit programma, waarin het pseudo-telepatische won der Urkas zal aantonen, dat zelfs de kijker, die op zijn hoede is en dus van te voren weet dat hij beet wordt genomen bijzonder moeilijk het be drog zal kunnen bewijzen. Ben Mettrop: paranormaal op de televisie ZATERDAG. Voordat het Euro visie Songfestival om tien uur op het scherm komt krijgt u Hou je aan je woord te zien, het programma waar zoveel mensen reikhalzend naar uit zien (20.30). Om 21.25 ook nog Het is zover van Francis Durbridge. 's Middags om vijf uur komt Bas Boterbloem, de wat vage, aantrekke lijke figuur, voor de kinderen. Zijn avonturen, niet te fel en niet te inge wikkeld, zijn precies op maat gesne den voor een grote groep kinderen. België Vlaams: Voor de sportmin- naars een eurovisiereportage van de wielerwedstrijd Milaan-San Remo en de rugbywedstrijd Engeland-Schotland (3.205.25). Het avondprogramma be vat in afwachting van het grote zang festijn in Cannes (10.00) een aantal korte films en de quiz Wie is wie? (8.30). Duitsland: Voordat men overscha kelt naar het Songfestival in Cannes (10.00) een tweetal programma's met lichtverteerbaar variété-amusement: Pas op de bocht! (8.20) en Zonder net en dubbele bodem (9.20). ZONDAG Eindelijk weer eens on versneden klassieke muziek op de te levisie zullen velen zeggen wanneer morgenavond om kwart voor negen Mozarts 23e Symfonie in D Majeur door het Radio Bachorkest o.l.v. Ma- rinus Voorberg op het scherm komt. De jonge aktrice Trins Snijders ver telt hierna, 8.55, de novelle ,,Te vuur en te zwaar" en het avondprogram ma begint met een bezoek van de filmcamera's van Walt Disney aan een robbeneiland. 's Morgens om half twaalf is er een -Hoogmis uit Hilversum. België Vlaams: In de serie Leven de folklore" in de Franse provincies wordt vanmiddag muziek, zang en dans uit de Elzas, Landes en Morvan ten beste gegeven (2.30). Na een re portage van de volleybalwedstrijd BelgiëJoegoslavië (3.30) volgt Klein Kleuterke" voor de kinderen (5.00) en om 6.30 uur een Tsjechisch sprookjesfilmpje Dokter Mirakel" van Martin Fric. Na het nieuws stroomt een uur lang wervelend amu sement over uw tv-scherm: „Droom- stad Wenen" (8.30). Voorafgaande aan een ,,Close-up" van regisseur en ac teur Jules Dassin (10.05) wordt het Het luchtige, ondefinieerbare, dus charmante eenaktertje Eenhoorn steun de voor een goed deel op de aangekon digde „pretentieloosheid". Het „iets", waardoor schrijver Jef van der Heyden (scenarioschrijver van de film „De zaak M.P.") zich liet inspireren, toonde Li bertijnse trucjes. Dit op zichzelf te vtegrd.eren element vermocht de ge wenste dertig minuten niet te vullen. muzikale bijdrage van Paul Chr. yinWesterling, bekend door zijn aan- trèkkëiijke instrumentatie, en de lied jes van Annie Schmidt, haalden veel op. In de rollen wekte Johnny Kraay- kamp met zijn droge verwondering, als was hij een minderjarige, vele malen de glimlach. Betsie Smeets hoefde er alleen maar fysiek te zijn, hetgeen aan dé tekst was te merken. Het liedje van Gerard Hey stee onderstreepte zijn ac teurstalent. sportnieuws van dit weekeinde (9.45) en een kort filmpje getoond (9.30). Duitsland begint al om 11.30 uur met een reportage over Algerijnse vluchte lingen. Vervolgens kunt u kijken naar de wekelijkse „Frirhsch oppen" (12.00), ,,Magazin der Woche" (1.00), „Die Muminfamilie" (2.30), een program ma over sterrenkunde (3.00) en een speelfilm van Duitse makelij ,,Drei Madels vom Rlhein" (3.40). Truüe Hesterberg, cabaretière uit de twinti ger jaren heeft een aantal jonge gas ten uitgenodigd voor een Cha-cha-cha en een calypso (5.10). Modetips vol gen om 6.00 uur. De avond wordt ver der gevuld met een blijspel van Jean Anouilh „Generaal Quichotte" (8.05). radio morgen radio vandaag 1 Eerst komt roos dan volgt haar uitval... daarna verhoornt de hoofdhuid... en kaalheid is het eind. Dit kunt u verwachten, als u niet bijtijds zorgt voor „bijvoe ding" van de hoofdhuid. NEEM NEO-SILVIKRIN! Silvikrin bevat in de juiste verhouding alle 18 natuurlijke opbouwstoffen, die ook üw haar nodig heeft. Vandaar dat niets zo helpt tegen roos en haaruitval als Neo-Silvikrin! jurflacon f 7.60 Voor de dagelijkse haarverzorging is er Silvikrin-Lotion (met of zonder vet) f 1.70 of f3.30 de biologische haarvoeding! Wat een dag voor Greetje Kauffeld en Dick Schallies Rika Zarai: kippevel van Miles Davis ZATERDAG. De KRO brengt in de vastentijd geen amusementsprogram ma's op zaterdagavond. Voor vele luis teraars zal dat een verademing zijn. Eeh paar keer per seizoen zijn zij daar door van de zaterdagse loimakerij af. Vanavond komt er een voortreffelijke uitzending voor in de plaats: een con cert door het Concertgebouworkest met David en Igor Oistrach als solisten. Samen spelen zij het dubbelconcert van Bach, vader David is daai-na solist in het vioolconcert, waarvan in Brahms' tijd gezegd werd dat het onspeelbaar was, „gegen die Geige" geschreven. De uitzending is een opname van het con cert van woensdag. Er stond nog een vioolconcert op dit programma: Van Beethoven door Igor Oistrach gespeeld. En als toegift een dubbelconcert van Vivaldi. Misschien komen die later nog eens aan de beurt? Voor verschillende categorieën liefhebbers van de „klassieke mu ziek" is er zondag heel wat te ge nieten: Daar is via Hilversum I (14.15) een juweel van een con cert door het Concertgebouw Or kest, gedirigeerd door Bernard Hai- tink. Na de ouverture „Oberon" van C. M. von Weber, volgt Bar- tóks ont roerende derde pianocon cert, gespeeld door Paul Badura Skoda. Het concert dateert uit 1945 en Bartók voorvoelend dat hij niet lang meer te leven had heeft het in enkele weken voltooid. Naar be weerd wordt, hoopte hij dat het werk succes zou hebben, zodat zijn vrouw, die pianiste was en die be trekkelijk onbezorgd achterbleef, er veel mee zou kunnen optreden, (zij ioas een oudleerling van de mees ter waarmee hij later in het huwe lijk is getreden.) an net kort ZONDAG 19 MAART RADIO OOK dit jaar is er weer de nodige deining ge weest rond het liedje dat ons land vanavond gaat vertegenwoordigen op het Songfestival in Cannes en voor de zoveelste keer was het Dick Schallies die als de componist wat van de klappen meekreeg. „Het raakt echt mijn koude kleren niet," zegt de lange fleg matieke pianist van het Metro- pole orkest, „in ons beroep schijnen er nu eenmaal altijd „intriges en onthullingen" te moeten voorkomen. Ik heb ge probeerd een liedje te maken dat goed bij het grote publiek in het gehoor ligt, dat hier of daar een zekere originaliteit be zit en dat verder, naar ik hoop, zoveel mogelijk van de andere inzendingen zal verschillen dat zijn eigenlijk de voorwaar den waaraan een liedje voor zo'n festival moet voldoen." „Is het waar dat u het hele maal voor Greetje hebt ge schreven?" „Natuurlijk, ik ken haar stem, verlangens en mogelijkheden goed en daar ben ik dus vanuit gegaan. Laat ik zeggen, dat ik het om haar te plezieren een beetje „swingie" heb gemaakt." Dick Schallies brengt weer dat ironische lachje tevoorschijn alsof hij het hele festivalgedoe aan zijn laars lapt. Dat hij in ieder geval geen teicvisiemaniak is blijkt wel uit de afwezigheid van een ontvanger in zijn sfeer- rijke woonkamer. „Nee, ik wil zo'n ding nooit hebben, ik kan mijzelf wel vermaken." Trins Snijders, Te vuur en te zwaard ROTTERDAM. „In Amsterdam ben ik geboren en in 1935", vertelt Trins Snijders (sinds veertien dagen mevrouw de Moor). „Toen ik tien was speelde ik een hoofdrol in een amateurgroep. Het was heerlijk, zonder dat ik wist wat ik deed, gewoon fijn". De 28-jarige Y. H. Ferwerda. pro grammaleider van de amateur radio- omroep „De Karon", die dinsdagavond tijdens de voetbalwedstrijd GVAV Moskou in Groningen van een tribune viel. is gisteren overleden. De Grand National, een der be roemdste paardenraces, wordt op 25 maart in Liverpool verreden. Op die dag zal de NTS van vier uur tot on geveer kwart voor vijf een recht streekse reportage uitzenden. „Ook toen ik wat ouder werd wist ik niet van het bestaan van toneel af. Pas nog later (meisjesschool, wil ik niet over praten) las ik een boek waarin een kind met bungelende benen een rol instudeerde. Toen drong het tot me door dat je je hele leven dingen kon doen die zalig zijn. Toneelspelen. Het was een geweldige ontdekking". Met een levend gezicht vertelt Trins van die jaren na de toneelschool, waar in alles tegelijk gebeurde, waarin zij een massa toneelervaring opdeed bij Rotterdams Toneel. „Eigenlijk wil ik te veel doen, ik hou van klassiek toneel en van muziek (ik speel piano) en van zingen en breien en planten. Het is zo moeilijk om in één ding te geloven en je moet werke lijk geloven „in" om te kunnen spelen. Ik wil niet zeggen dat het toneel dood is, maar ik wacht op iets, we wachten allemaal op iets. Veel van dat geëxpe- rimenteer van vandaag is zo leeg, zo in de ruimte". En dan, met een gebaar van haar schouders en een „hoe-waarom" in haar ogen: „Ik weet niet eens of toneel wel kunst is; weet je wat August Defresne heeft gezegd? „We moeten een nieuw geloof hebben, dan krijgen we weer toneel". Trins heeft een gek druk leven; 's avonds spelen, overdag vaak repete ren, getrouwd zijn, een flat inrichten.' (Goudsesingel, drie hoog). „Momenteel speel ik in Huwelijks lessen, mijn eerste grote rol, ik vind het zo fijn omdat we het al 75 maal hebben opgevoerd. Dat klinkt gek mis schien, er zijn ook wel keren dat ik me afvraag waarom doe ik het? maar dit is toch de enige manier om soms voldoening te vinden. Dat is een vaag begrip, een ver-weg idee. maar je wilt het publiek behagen en dat geeft me wel eens een minderwaardig gevoel. Ik speel voornamelijk omdat ik moet, voor mezelf". Trins heeft bijzonder plezierige er varingen met de televisie, zondagavond om vijf voor negen speelt zij voor de NCRV de monoloog in een novelle van Marianne van Noortwijk-Colijn „Te vuur en te zwaard". De opnamen voor deze uitzending zijn vorig najaar al gemaakt. Weinig concreets „Dat waren twee heerlijke studioda- gen", zegt zij opgewonden, „Max Dou- wes heeft me maar laten grutten, dat doe ik het liefst, als je alleen bent kun je alles doen, hoef je niet zoveel aan de ogen van die camera te denken". En wat stiller voegt zij eraan toe: „We denken te veel, het publiek ook. Het hoe en waarom zijn zo vaag. Ik zie echt nog geen concrete dingen in het toneel van morgen. Maar ik moet spelen, ik zou niet anders kunnen doen". HET is bijna donker in de kamer. Een donkere, jonge vrouw zit intensief te luisteren. Terwijl de grammofoonplaat voortwentelt in een ritme dat past bij het nach telijke uur wordt de dreigende klank van een bas plotseling verscheurd door een trompet: Miles Davis. Rika Zaraï kijkt op: „Ik ben gek op cool jazz. Maar deze plaat van Miles Davis waardeer ik bijzonder. Ik luister er vaak 's nachts naar het bezorgt me kippevel." De plaat heet Jazz Track, muziek bij een Franse film over twee jonge mensen, die een afschuwelijke misdaad heb ben begaan. Soldaat Rika Zaraï, eens voorbestemd om pianiste te worden, is nu in Nederland om voor radio en televisie opnamen te maken als chansonnière. Gisteravond radio-opname, vandaag telerecording (voor 15 april, Avro). Zij komt uit Israël en bet verhaal van haar jeugd is dat van zovele Is raëlische jongeren. Haar leven begon in Jeruzalem en ze is nog maar heel jong als de spanningen tussen Joden en Arabieren zich ontladen in een moor dende guerilla na het uitroepen van de staat Israël. Ook Rika wordt sol daat, maar intussen werkt zij hard aan haar vorming als pianiste. Als zij achttien is geeft zij les. Als zij twintig is ontmoet zij Yohanan Za raï en het is zijn liefde voor het Fran se chanson, die Rika doet ontdeikken dat ook voor haar het zingen meer is dan het pianospelen. Hard Het huwelijk met Yohanan is een we-rkhuwelijk. Samen werpen zij zich op chanson en musical en in 1956 heb ben zij succes. ,,5:5, zo heette de musical, die wij eerst voor soldaten brachten, kwam in een groot theater in Tel Aviv", vertelde Rika. „En vier chansons eruit werden grammofoonplaatsuccessen. Niet zo lang daarvoor was ik uitgefloten met mijn eerste chanson Bonsoir Mademoi selle. Ja, het is vlug gegaan". Snel en hard is haar carrière, zoals alles in Israël in die eerste jaren snel en hard ging. Het dochtertje van Rika en Yohanan wordt als het ware tussen twee chan sons in geboren. Yael noemen ze haar. Twee jaar later, in 1959 trekt het gezin naar Frankrijk, om daar, in het bas tion van het chanson het succes te zoeken. Bardot In Parijs ontdekt Rika Zaraï veel. Aznavour bijvoorbeeld en Brassens, haar favoriete zangers en Brigitte Bar dot. „Ik lees veel, ik interesseer me voor zuigelingenzorg, ik rijd graag op een scooter, zie graag Engelse filmkome dies maar mijn grootste (hobby is Bri gitte Bardot, dat is pas iemand". Als de plaat van Miles Davis is afgelopen en de sfeer wat spanning verliest komt er nog een. bekentenis. „Ik houd erg veel van lekker eten. Mijn eetlust is de grootste vijand van mijn slanke ik. Ik haak naar de Ita liaanse keuken en naar fijne Iraëlische gerechten". Rika Zaraï, dochter van uit Rusland afkomstige Israëliërs, is naar Neder land gedwarreld via Frankrijk. Een van de vele, die het succes van het chanson zoeken, misschien wat beter bewapend dan de anderen door haar jeugd in een nieuwe staat, maar ver der: ik ben geloof ik wel vrien delijk en vrolijk, maar ook erg lui: ik houd van zon en zand. .en het werk, dat is wat anders". Rika Zaraï, ergens te vinden tussen haar heimwee naar de zachte Pales tijnse vrucht Sabra en haar vaste wil om eens in een grote Parijse mu sic-hall te staan met vier Hebreeuwse liedjes, vier yiddische en vier Franse chansons. HILVERSUM I - 4«2 M VARA: 8.00 Nws; 8.18 Voor het platte land; 8.30 Gevar progr; 9.45 Geestelijk le ven; 10.00 Pianorecital; 10.30 Gevar progr. AVRO: 12.00 Milit ork; 12.30 Sportspiegel; 12.35 Verz progr; 12.55 De Nationale inza meling van het Leger des Heils; 13.00 Nws; 13.07 De toestand in de wereld; 13.17 Meded en gram; 13.20 Knipperlicht; 14.00 Boekbespr; 14.15 Concertgebouwork en so list; (15.0015.25: Toneelbeschouwing); 16.15 Gram; 16.30 Sportrevue. VARA: 17.00 Gevar progr; 17.30 V d jeugd; 17.50 Nws, sportuitsl. VPRO: 18.30 Herv kerkd. IKOR: 19.00 V d jeugd; 19.30 De open deur, lezing. AVRO: 20.00 Nws; 20.05 Lichte muz; 20.35 De Bekentenis, hoorsp; 21.15 Muzik contracten; 22.00 Gram; 22.30 Nws; 22.45 Journ; 23.00 Zang en piano; 23.15 Sportuitsl; 23.20 New York calling; 23.25 Lichte muziek; 23.55—24.00 Nieuws. HILVERSUM II - 298 M KRO: 8.00 Nws; 8.15 Gram; 8.25 Hoog- mis. NCRV: 9.30 Nws; 9.45 Koorzang. CON VENT VAN KERKEN: 10.00 Gereformeer de kerkd. NCRV: 11.30 Gewijde muz. KRO: 12.15 Buitenl. comm; 12.25 Lichte muz; 12.50 Naar de eenzame top van de Calva rieberg; 13.00 Nws; 13.05 De hand aan de ploeg; 13.10 De Wadders (132); 13.30 Lich te muz; 13.50 Boekbespr; 14.00 V d jeugd; 14.30 Gram; 15.00 Wat ons bezig houdt; 15.10 Pianorecital; 15.35 Muzikale aspec ten; 16.00 Sport; 16.30 Vespers. IKOR: 17.00 Herv Jeugddienst; 18.00 Het geladen schip; 18.30 De Kerk aan het werk; 18.40 Alarm '61: Waarom geen oecumenische ca techisaties? NCRV: 19.00 Nws uit de ker ken; 19.05 Kinderkoor; 19.30 Weg en werk der kerkhervormers. KRO: 19.45 Nws; 20.00 Zang; 20.30 Act of gram; 20.35 Trou ble in Tahiti, opera; 21.30 Waar is uw broe der?. klankb; 22.15 Gram: 22.25 Boekbe- spreking; 22.30 Nws; 22.40 Avondcollege; 23.00 Avondgebed; 23.15 Gram; 23.55—24.00 Nieuws. TELEVISIE I RKK: 11.3» Hoogmis. NCRV: 20.00 Film. progr; 20.45 Bach-ork; 20.55 Te vuur en te zwaard, spel; 21.50 Dagsluiting. NTS: 22.00 22.30 Sport in beeld. MAANDAG 20 MAART RADIO Advertentie N.V. DISTILLEERDERIJ VAN J. J. MELCHERS Wt. - SCHIEDAM HILVERSUM I 402 M VARA: 7.00 Nws; 7.10 Gym; 7.23 Gram; 8.00 Nws; 8.35 Gram; 9.00 Gym v d vrouw; 9.10 Gram. (9.35—9.40 Waterst.) VPRO. 10.00 Morgenwijding. VARA: 10.20 Gram; 11.15 Voordr: 12.00 Lichte muz; 12.30 Land en tumb; 12.33 Voor het platteland; 12.38 Gram; 13.00 Nws; 13.15 Voor de midden stand; 13.20 Kamermuz; 13.45 Wikken en wegen; 14.00 Pianorecital; 14.35 Haar naam was Henrietta Szold, hoorsp; 15.25 Koor en ork; 15.45 Zestig minuten voor bo ven de zestig; 16.45 Oude liedjes; 17.00 Piano-duo; 17.25 Lichte muz; 17.50 Milit comm; 18.00 Nws; 18.20 Lichte muz; 18.50 Act; 19.00 Pari overz; 19.15 Regeringsuitz; 19.30 Gevar. progr; 21.30 Lichte muz; 21.55 Act progr; 22.30 Nws; 22.40 Omr.ork 23.25 Gram; 23.45 Zang en piano; 23.55—24.00 Nws. HILVERSUM II - 298 M NCRV: 7.00 Nws; 7.10 Gram; 7.30 Een woord voor de dag; 7.40 Gewijde muz; 8.00 Nws; 8.15 Radiokrant; 8.35 Gram: 8.50 Idem; 9.00 V d zieken; 9.35 Gram; 9.40 V d vrouw; 10.10 Gram; 10.15 Theolo gische etherleergang; 11.00 Gram; 11.30 Vijf tegen één - één tegen vijf; 12.05 Gram; 12.25 Voor boer en tuinder; 12.30 Land- en tuinb.; 12.33 Lichte muz; 12.53 ac^' *3.00 Nws; 13.15 Lichte muz; 13.40 Gram: 14.05 Schoolradio; 14.30 Gevar progr; 15.30 Gram; 16.00 Bijbeloverden- kmg; 16.30 Pianokwart; 17.00 V d kleu ters;. 17.15 V d jeugd; 17.30 Gram; 17.40 FoeePsb^r: 17,45 Regeringsuitz; 18.00 Gram; 18.50 Openbaar Kunstbezit; 19.00 Nws- 19.10 Op de man af; 19.15 Passieliederen! 19.30 Radiokrant; 19.50 Musette-ens; 20.15 Te voet van Jemen naar Jeruzalem, hoor spel; 21.05 Henrietta Szold, moeder der Jeugd-Alijah; 21.25 Gram; 21.35 Pianoreci tal; 22.00 Parlementair comm; 22.15 Gram- 22.30 Nws; 22.40 Avondoverdenking; 22.55 Boekbespr. 23.05 Muzikale lezing; 23.35 Gram; 23.55—24.00 Nws. TELEVISIE NTS: 20.00 Journ en weeroverz. KRO 20.20 Documentair progr: 21.35 Avondcol. lege Nederlands; 22.00 Epiloog

Krantenbank Zeeland

Zeeuwsch Dagblad | 1961 | | pagina 11