OLIFANT
OPWINDING OVER
HELDERZIENDHEID
OP DE TELEVISIE
MARTINEZ
Schallies
lapt de
klappen
aan zijn
laars
Rika Zaraï: van de piano
in Jeruzalem naar het
chanson in Parijs
Toneel wacht op iets
Neo-Silvikrin
Zaterdag 18 maart 1961-
Ben Mettrops telefoon staat niet stil
WILT U LERAAR WORDEN?
RESA - HILVERSUM
Geen angst meer,
Pseudo
graag
ja gretig...
volop genietend
rookt
men die nieuwe
14 ct
Allegaartje
TRINS SNIJDERS OP TELEVISIE
'n mannelijke borrel
voor mensen met pit
ZIEUWSCH DAGBLAD
Pag. 11
i
TWEE maanden lang heeft de telefoon bij tv-regisseur Ben
Mettrop thuis en ook bij de KRO niet stil gestaan en dat waren
geen vriendelijke opbellers die hem vertelden dat ze altijd zo
ingenomen waren met de populaire uitzendingen van het Kunst-
maand Orkest die hij maandelijks op het beeldscherm brengt, neen,
woedende, hatelijke lieden vaak, die hem zelfs dreigden als hij de
televisieuitzending aanstaande maandag over helderziendheid zou
laten doorgaan.
Advertentie
televisie
vandaag
Laat niemand zich ongerust ma
ken. „Te zien of niet te zien"
zoals het programma heet dat om
8.15 uur begint, gaat echt door hoe
wel de NTS voorzorgsmaatregelen
heeft genomen en de ramen van
de reportagewagen die voor het
Singermuseum in Laren staat van
kogelvrij glas heeft voorzien.
Waarom deze deining en wie zijn
de mensen die zo hoog van de toren
blazen?
,,Het is niet meer bedoeld dan een
waarschuwing aan het adres van ve
len die zomaar naar de eerste de
beste toelopen die een bordje Para
gnost, Telepaath of Helderziende aan
zijn deur heeft hangen want de prak
tijk heeft nu eenmaal bewezen dat er
naast een aantal bonafide telepathen
er een heleboel malafide zijn wier
praktijken uiterst schadelijk voor de
geestelijke volksgezondheid zijn."
Mettrop heeft intussen zijn bril een
paar keer op en af gezet en haalt
zijn handen snel door zijn licht grij
zend haar: hij is altijd in beweging.
..Er blijkt ook een categorie men
sen te bestaan die de telepathie niet
Advertentie
de sigaar die
uw klanten in de
goede stemming
brengt...
zoals PROMINENT,
kloek, maar vrij
licht-27cent.
kritisch
bekeken
1
Advertentie
Er is een schromelijk tekort aan leraren.
Wij raden U aan z.s.m. te gaan studeren voor
ENGELS, DUITS, FRANS of NED. M.O.A.
Ook de studie voor Wiskunde L.O. of M.O.A.
is momenteel zeer lucratief. Vraagt p.o. een
prospectus met proefles aan bij:
(Nederlands Talencentrum)
Tel. 45432
HILVERSUM. De reportage van
de dameshockeywedstrijd Engeland
Nederland begint vanmiddag om. tien
voor zes en niet om tien voor vijf, zoals
in de gidsen staat aangekondigd.
Het jeugdprogramma De Wigwam
begint om tien voor vijf.
Advertentie
want er is Neo Silvikrin!
als bedrijf uitoefenen maar die toch
ondervinden dat hun kontakt met
anderen op de een of andere manier
reakties teweegbrengt. Het opleggen
van hun hand op een pijnlijke plek
werkt vaak verlichtend en dan gaat
de patient onherroepelijk bij vrienden
en kennissen zijn wonderdokter aan
bevelen.
De goede man krijgt dan soms een
stroom van cliënten die allen hun
hoop op hem hebben gevestigd met
bet risico dat hij van een bonafide
beginner een malafide telepaath gaat
worden, tegen zijn wil, min of meer".
In de televisieuitzending gaat Met
trop dus echt geen aanval doen op
het verschijnsel van de paranormale
begaafdheid, een discussie daarover
laat hij over aan een viertal aca
demici die als voor- en tegenstanders
het hunne ervan zullen zeggen.
..Het is ons er alleen om te doen
dat landgenoten zich niet klakkeloos
in telepatische avonturen gaan
storten: ze kunnen als ze plannen in
die richting hebben beter eerst ad
vies vragen aan een bevoegd per
soon, hetzij een medicus of bij de
politie waar uitgesproken onbetrouw
bare helderzienden vaak bekend zijn."
Hoe gemakkelijk men erin kan tip
pelen laat Mettrop ons zien in het
eerste gedeelte van dit programma,
waarin het pseudo-telepatische won
der Urkas zal aantonen, dat zelfs de
kijker, die op zijn hoede is en dus
van te voren weet dat hij beet wordt
genomen bijzonder moeilijk het be
drog zal kunnen bewijzen.
Ben Mettrop: paranormaal op de televisie
ZATERDAG. Voordat het Euro
visie Songfestival om tien uur op het
scherm komt krijgt u Hou je aan je
woord te zien, het programma waar
zoveel mensen reikhalzend naar uit
zien (20.30). Om 21.25 ook nog Het is
zover van Francis Durbridge.
's Middags om vijf uur komt Bas
Boterbloem, de wat vage, aantrekke
lijke figuur, voor de kinderen. Zijn
avonturen, niet te fel en niet te inge
wikkeld, zijn precies op maat gesne
den voor een grote groep kinderen.
België Vlaams: Voor de sportmin-
naars een eurovisiereportage van de
wielerwedstrijd Milaan-San Remo en
de rugbywedstrijd Engeland-Schotland
(3.205.25). Het avondprogramma be
vat in afwachting van het grote zang
festijn in Cannes (10.00) een aantal
korte films en de quiz Wie is wie?
(8.30).
Duitsland: Voordat men overscha
kelt naar het Songfestival in Cannes
(10.00) een tweetal programma's met
lichtverteerbaar variété-amusement:
Pas op de bocht! (8.20) en Zonder net
en dubbele bodem (9.20).
ZONDAG Eindelijk weer eens on
versneden klassieke muziek op de te
levisie zullen velen zeggen wanneer
morgenavond om kwart voor negen
Mozarts 23e Symfonie in D Majeur
door het Radio Bachorkest o.l.v. Ma-
rinus Voorberg op het scherm komt.
De jonge aktrice Trins Snijders ver
telt hierna, 8.55, de novelle ,,Te vuur
en te zwaar" en het avondprogram
ma begint met een bezoek van de
filmcamera's van Walt Disney aan
een robbeneiland.
's Morgens om half twaalf is er een
-Hoogmis uit Hilversum.
België Vlaams: In de serie Leven
de folklore" in de Franse provincies
wordt vanmiddag muziek, zang en
dans uit de Elzas, Landes en Morvan
ten beste gegeven (2.30). Na een re
portage van de volleybalwedstrijd
BelgiëJoegoslavië (3.30) volgt
Klein Kleuterke" voor de kinderen
(5.00) en om 6.30 uur een Tsjechisch
sprookjesfilmpje Dokter Mirakel"
van Martin Fric. Na het nieuws
stroomt een uur lang wervelend amu
sement over uw tv-scherm: „Droom-
stad Wenen" (8.30). Voorafgaande aan
een ,,Close-up" van regisseur en ac
teur Jules Dassin (10.05) wordt het
Het luchtige, ondefinieerbare, dus
charmante eenaktertje Eenhoorn steun
de voor een goed deel op de aangekon
digde „pretentieloosheid". Het „iets",
waardoor schrijver Jef van der Heyden
(scenarioschrijver van de film „De zaak
M.P.") zich liet inspireren, toonde Li
bertijnse trucjes. Dit op zichzelf te
vtegrd.eren element vermocht de ge
wenste dertig minuten niet te vullen.
muzikale bijdrage van Paul Chr.
yinWesterling, bekend door zijn aan-
trèkkëiijke instrumentatie, en de lied
jes van Annie Schmidt, haalden veel
op. In de rollen wekte Johnny Kraay-
kamp met zijn droge verwondering, als
was hij een minderjarige, vele malen
de glimlach. Betsie Smeets hoefde er
alleen maar fysiek te zijn, hetgeen aan
dé tekst was te merken. Het liedje van
Gerard Hey stee onderstreepte zijn ac
teurstalent.
sportnieuws van dit weekeinde (9.45)
en een kort filmpje getoond (9.30).
Duitsland begint al om 11.30 uur met
een reportage over Algerijnse vluchte
lingen. Vervolgens kunt u kijken naar
de wekelijkse „Frirhsch oppen" (12.00),
,,Magazin der Woche" (1.00), „Die
Muminfamilie" (2.30), een program
ma over sterrenkunde (3.00) en een
speelfilm van Duitse makelij ,,Drei
Madels vom Rlhein" (3.40). Truüe
Hesterberg, cabaretière uit de twinti
ger jaren heeft een aantal jonge gas
ten uitgenodigd voor een Cha-cha-cha
en een calypso (5.10). Modetips vol
gen om 6.00 uur. De avond wordt ver
der gevuld met een blijspel van Jean
Anouilh „Generaal Quichotte" (8.05).
radio
morgen
radio
vandaag
1
Eerst komt roos dan volgt haar
uitval... daarna verhoornt de
hoofdhuid... en kaalheid is het
eind. Dit kunt u verwachten, als u
niet bijtijds zorgt voor „bijvoe
ding" van de hoofdhuid.
NEEM NEO-SILVIKRIN! Silvikrin
bevat in de juiste verhouding alle
18 natuurlijke opbouwstoffen, die
ook üw haar nodig heeft. Vandaar
dat niets zo helpt tegen roos en
haaruitval als Neo-Silvikrin!
jurflacon
f 7.60
Voor de
dagelijkse
haarverzorging
is er
Silvikrin-Lotion
(met of zonder vet)
f 1.70 of f3.30
de biologische haarvoeding!
Wat een dag voor Greetje Kauffeld en Dick Schallies
Rika Zarai: kippevel van Miles Davis
ZATERDAG. De KRO brengt in
de vastentijd geen amusementsprogram
ma's op zaterdagavond. Voor vele luis
teraars zal dat een verademing zijn.
Eeh paar keer per seizoen zijn zij daar
door van de zaterdagse loimakerij af.
Vanavond komt er een voortreffelijke
uitzending voor in de plaats: een con
cert door het Concertgebouworkest
met David en Igor Oistrach als solisten.
Samen spelen zij het dubbelconcert van
Bach, vader David is daai-na solist in
het vioolconcert, waarvan in Brahms'
tijd gezegd werd dat het onspeelbaar
was, „gegen die Geige" geschreven. De
uitzending is een opname van het con
cert van woensdag. Er stond nog een
vioolconcert op dit programma: Van
Beethoven door Igor Oistrach gespeeld.
En als toegift een dubbelconcert van
Vivaldi. Misschien komen die later nog
eens aan de beurt?
Voor verschillende categorieën
liefhebbers van de „klassieke mu
ziek" is er zondag heel wat te ge
nieten: Daar is via Hilversum I
(14.15) een juweel van een con
cert door het Concertgebouw Or
kest, gedirigeerd door Bernard Hai-
tink. Na de ouverture „Oberon"
van C. M. von Weber, volgt Bar-
tóks ont roerende derde pianocon
cert, gespeeld door Paul Badura
Skoda. Het concert dateert uit 1945
en Bartók voorvoelend dat hij niet
lang meer te leven had heeft het
in enkele weken voltooid. Naar be
weerd wordt, hoopte hij dat het
werk succes zou hebben, zodat zijn
vrouw, die pianiste was en die be
trekkelijk onbezorgd achterbleef, er
veel mee zou kunnen optreden, (zij
ioas een oudleerling van de mees
ter waarmee hij later in het huwe
lijk is getreden.)
an net kort
ZONDAG 19 MAART
RADIO
OOK dit jaar is er weer
de nodige deining ge
weest rond het liedje dat
ons land vanavond gaat
vertegenwoordigen op het
Songfestival in Cannes en
voor de zoveelste keer was
het Dick Schallies die als
de componist wat van de
klappen meekreeg.
„Het raakt echt mijn koude
kleren niet," zegt de lange fleg
matieke pianist van het Metro-
pole orkest, „in ons beroep
schijnen er nu eenmaal altijd
„intriges en onthullingen" te
moeten voorkomen. Ik heb ge
probeerd een liedje te maken
dat goed bij het grote publiek
in het gehoor ligt, dat hier of
daar een zekere originaliteit be
zit en dat verder, naar ik hoop,
zoveel mogelijk van de andere
inzendingen zal verschillen
dat zijn eigenlijk de voorwaar
den waaraan een liedje voor
zo'n festival moet voldoen."
„Is het waar dat u het hele
maal voor Greetje hebt ge
schreven?"
„Natuurlijk, ik ken haar stem,
verlangens en mogelijkheden
goed en daar ben ik dus vanuit
gegaan. Laat ik zeggen, dat ik
het om haar te plezieren een
beetje „swingie" heb gemaakt."
Dick Schallies brengt weer
dat ironische lachje tevoorschijn
alsof hij het hele festivalgedoe
aan zijn laars lapt. Dat hij in
ieder geval geen teicvisiemaniak
is blijkt wel uit de afwezigheid
van een ontvanger in zijn sfeer-
rijke woonkamer. „Nee, ik wil
zo'n ding nooit hebben, ik kan
mijzelf wel vermaken."
Trins Snijders, Te vuur en te zwaard
ROTTERDAM. „In Amsterdam ben ik geboren en in 1935", vertelt
Trins Snijders (sinds veertien dagen mevrouw de Moor). „Toen ik tien was
speelde ik een hoofdrol in een amateurgroep. Het was heerlijk, zonder dat
ik wist wat ik deed, gewoon fijn".
De 28-jarige Y. H. Ferwerda. pro
grammaleider van de amateur radio-
omroep „De Karon", die dinsdagavond
tijdens de voetbalwedstrijd GVAV
Moskou in Groningen van een tribune
viel. is gisteren overleden.
De Grand National, een der be
roemdste paardenraces, wordt op 25
maart in Liverpool verreden. Op die
dag zal de NTS van vier uur tot on
geveer kwart voor vijf een recht
streekse reportage uitzenden.
„Ook toen ik wat ouder werd wist
ik niet van het bestaan van toneel af.
Pas nog later (meisjesschool, wil ik niet
over praten) las ik een boek waarin
een kind met bungelende benen een rol
instudeerde. Toen drong het tot me
door dat je je hele leven dingen kon
doen die zalig zijn. Toneelspelen. Het
was een geweldige ontdekking".
Met een levend gezicht vertelt Trins
van die jaren na de toneelschool, waar
in alles tegelijk gebeurde, waarin zij
een massa toneelervaring opdeed bij
Rotterdams Toneel.
„Eigenlijk wil ik te veel doen, ik hou
van klassiek toneel en van muziek (ik
speel piano) en van zingen en breien
en planten. Het is zo moeilijk om in
één ding te geloven en je moet werke
lijk geloven „in" om te kunnen spelen.
Ik wil niet zeggen dat het toneel dood
is, maar ik wacht op iets, we wachten
allemaal op iets. Veel van dat geëxpe-
rimenteer van vandaag is zo leeg, zo
in de ruimte".
En dan, met een gebaar van haar
schouders en een „hoe-waarom" in haar
ogen: „Ik weet niet eens of toneel wel
kunst is; weet je wat August Defresne
heeft gezegd? „We moeten een nieuw
geloof hebben, dan krijgen we weer
toneel".
Trins heeft een gek druk leven;
's avonds spelen, overdag vaak repete
ren, getrouwd zijn, een flat inrichten.'
(Goudsesingel, drie hoog).
„Momenteel speel ik in Huwelijks
lessen, mijn eerste grote rol, ik vind
het zo fijn omdat we het al 75 maal
hebben opgevoerd. Dat klinkt gek mis
schien, er zijn ook wel keren dat ik
me afvraag waarom doe ik het?
maar dit is toch de enige manier om
soms voldoening te vinden. Dat is een
vaag begrip, een ver-weg idee. maar je
wilt het publiek behagen en dat geeft
me wel eens een minderwaardig gevoel.
Ik speel voornamelijk omdat ik moet,
voor mezelf".
Trins heeft bijzonder plezierige er
varingen met de televisie, zondagavond
om vijf voor negen speelt zij voor de
NCRV de monoloog in een novelle van
Marianne van Noortwijk-Colijn „Te
vuur en te zwaard". De opnamen voor
deze uitzending zijn vorig najaar al
gemaakt.
Weinig concreets
„Dat waren twee heerlijke studioda-
gen", zegt zij opgewonden, „Max Dou-
wes heeft me maar laten grutten, dat
doe ik het liefst, als je alleen bent kun
je alles doen, hoef je niet zoveel aan de
ogen van die camera te denken".
En wat stiller voegt zij eraan toe:
„We denken te veel, het publiek ook.
Het hoe en waarom zijn zo vaag. Ik
zie echt nog geen concrete dingen in
het toneel van morgen. Maar ik moet
spelen, ik zou niet anders kunnen
doen".
HET is bijna donker in de kamer.
Een donkere, jonge vrouw zit
intensief te luisteren. Terwijl
de grammofoonplaat voortwentelt
in een ritme dat past bij het nach
telijke uur wordt de dreigende klank
van een bas plotseling verscheurd
door een trompet: Miles Davis.
Rika Zaraï kijkt op: „Ik ben gek
op cool jazz. Maar deze plaat van
Miles Davis waardeer ik bijzonder.
Ik luister er vaak 's nachts naar
het bezorgt me kippevel." De plaat
heet Jazz Track, muziek bij een
Franse film over twee jonge mensen,
die een afschuwelijke misdaad heb
ben begaan.
Soldaat
Rika Zaraï, eens voorbestemd om
pianiste te worden, is nu in Nederland
om voor radio en televisie opnamen te
maken als chansonnière. Gisteravond
radio-opname, vandaag telerecording
(voor 15 april, Avro).
Zij komt uit Israël en bet verhaal
van haar jeugd is dat van zovele Is
raëlische jongeren. Haar leven begon
in Jeruzalem en ze is nog maar heel
jong als de spanningen tussen Joden en
Arabieren zich ontladen in een moor
dende guerilla na het uitroepen van
de staat Israël. Ook Rika wordt sol
daat, maar intussen werkt zij hard
aan haar vorming als pianiste.
Als zij achttien is geeft zij les. Als
zij twintig is ontmoet zij Yohanan Za
raï en het is zijn liefde voor het Fran
se chanson, die Rika doet ontdeikken
dat ook voor haar het zingen meer is
dan het pianospelen.
Hard
Het huwelijk met Yohanan is een
we-rkhuwelijk. Samen werpen zij zich
op chanson en musical en in 1956 heb
ben zij succes.
,,5:5, zo heette de musical, die wij
eerst voor soldaten brachten, kwam in
een groot theater in Tel Aviv", vertelde
Rika. „En vier chansons eruit werden
grammofoonplaatsuccessen. Niet zo
lang daarvoor was ik uitgefloten met
mijn eerste chanson Bonsoir Mademoi
selle. Ja, het is vlug gegaan".
Snel en hard is haar carrière, zoals
alles in Israël in die eerste jaren snel
en hard ging.
Het dochtertje van Rika en Yohanan
wordt als het ware tussen twee chan
sons in geboren. Yael noemen ze haar.
Twee jaar later, in 1959 trekt het gezin
naar Frankrijk, om daar, in het bas
tion van het chanson het succes te
zoeken.
Bardot
In Parijs ontdekt Rika Zaraï veel.
Aznavour bijvoorbeeld en Brassens,
haar favoriete zangers en Brigitte Bar
dot.
„Ik lees veel, ik interesseer me voor
zuigelingenzorg, ik rijd graag op een
scooter, zie graag Engelse filmkome
dies maar mijn grootste (hobby is Bri
gitte Bardot, dat is pas iemand". Als
de plaat van Miles Davis is afgelopen
en de sfeer wat spanning verliest komt
er nog een. bekentenis.
„Ik houd erg veel van lekker eten.
Mijn eetlust is de grootste vijand van
mijn slanke ik. Ik haak naar de Ita
liaanse keuken en naar fijne Iraëlische
gerechten".
Rika Zaraï, dochter van uit Rusland
afkomstige Israëliërs, is naar Neder
land gedwarreld via Frankrijk. Een
van de vele, die het succes van het
chanson zoeken, misschien wat beter
bewapend dan de anderen door haar
jeugd in een nieuwe staat, maar ver
der: ik ben geloof ik wel vrien
delijk en vrolijk, maar ook erg lui:
ik houd van zon en zand. .en het werk,
dat is wat anders".
Rika Zaraï, ergens te vinden tussen
haar heimwee naar de zachte Pales
tijnse vrucht Sabra en haar vaste
wil om eens in een grote Parijse mu
sic-hall te staan met vier Hebreeuwse
liedjes, vier yiddische en vier Franse
chansons.
HILVERSUM I - 4«2 M
VARA: 8.00 Nws; 8.18 Voor het platte
land; 8.30 Gevar progr; 9.45 Geestelijk le
ven; 10.00 Pianorecital; 10.30 Gevar progr.
AVRO: 12.00 Milit ork; 12.30 Sportspiegel;
12.35 Verz progr; 12.55 De Nationale inza
meling van het Leger des Heils; 13.00
Nws; 13.07 De toestand in de wereld; 13.17
Meded en gram; 13.20 Knipperlicht; 14.00
Boekbespr; 14.15 Concertgebouwork en so
list; (15.0015.25: Toneelbeschouwing);
16.15 Gram; 16.30 Sportrevue. VARA:
17.00 Gevar progr; 17.30 V d jeugd; 17.50
Nws, sportuitsl. VPRO: 18.30 Herv kerkd.
IKOR: 19.00 V d jeugd; 19.30 De open deur,
lezing. AVRO: 20.00 Nws; 20.05 Lichte
muz; 20.35 De Bekentenis, hoorsp; 21.15
Muzik contracten; 22.00 Gram; 22.30 Nws;
22.45 Journ; 23.00 Zang en piano; 23.15
Sportuitsl; 23.20 New York calling; 23.25
Lichte muziek; 23.55—24.00 Nieuws.
HILVERSUM II - 298 M
KRO: 8.00 Nws; 8.15 Gram; 8.25 Hoog-
mis. NCRV: 9.30 Nws; 9.45 Koorzang. CON
VENT VAN KERKEN: 10.00 Gereformeer
de kerkd. NCRV: 11.30 Gewijde muz. KRO:
12.15 Buitenl. comm; 12.25 Lichte muz;
12.50 Naar de eenzame top van de Calva
rieberg; 13.00 Nws; 13.05 De hand aan de
ploeg; 13.10 De Wadders (132); 13.30 Lich
te muz; 13.50 Boekbespr; 14.00 V d jeugd;
14.30 Gram; 15.00 Wat ons bezig houdt;
15.10 Pianorecital; 15.35 Muzikale aspec
ten; 16.00 Sport; 16.30 Vespers. IKOR:
17.00 Herv Jeugddienst; 18.00 Het geladen
schip; 18.30 De Kerk aan het werk; 18.40
Alarm '61: Waarom geen oecumenische ca
techisaties? NCRV: 19.00 Nws uit de ker
ken; 19.05 Kinderkoor; 19.30 Weg en werk
der kerkhervormers. KRO: 19.45 Nws;
20.00 Zang; 20.30 Act of gram; 20.35 Trou
ble in Tahiti, opera; 21.30 Waar is uw broe
der?. klankb; 22.15 Gram: 22.25 Boekbe-
spreking; 22.30 Nws; 22.40 Avondcollege;
23.00 Avondgebed; 23.15 Gram; 23.55—24.00
Nieuws.
TELEVISIE I
RKK: 11.3» Hoogmis. NCRV: 20.00 Film.
progr; 20.45 Bach-ork; 20.55 Te vuur en te
zwaard, spel; 21.50 Dagsluiting. NTS: 22.00
22.30 Sport in beeld.
MAANDAG 20 MAART
RADIO
Advertentie
N.V. DISTILLEERDERIJ VAN J. J. MELCHERS Wt. - SCHIEDAM
HILVERSUM I 402 M
VARA: 7.00 Nws; 7.10 Gym; 7.23 Gram;
8.00 Nws; 8.35 Gram; 9.00 Gym v d vrouw;
9.10 Gram. (9.35—9.40 Waterst.) VPRO.
10.00 Morgenwijding. VARA: 10.20 Gram;
11.15 Voordr: 12.00 Lichte muz; 12.30 Land
en tumb; 12.33 Voor het platteland; 12.38
Gram; 13.00 Nws; 13.15 Voor de midden
stand; 13.20 Kamermuz; 13.45 Wikken en
wegen; 14.00 Pianorecital; 14.35 Haar
naam was Henrietta Szold, hoorsp; 15.25
Koor en ork; 15.45 Zestig minuten voor bo
ven de zestig; 16.45 Oude liedjes; 17.00
Piano-duo; 17.25 Lichte muz; 17.50 Milit
comm; 18.00 Nws; 18.20 Lichte muz; 18.50
Act; 19.00 Pari overz; 19.15 Regeringsuitz;
19.30 Gevar. progr; 21.30 Lichte muz; 21.55
Act progr; 22.30 Nws; 22.40 Omr.ork 23.25
Gram; 23.45 Zang en piano; 23.55—24.00
Nws.
HILVERSUM II - 298 M
NCRV: 7.00 Nws; 7.10 Gram; 7.30 Een
woord voor de dag; 7.40 Gewijde muz;
8.00 Nws; 8.15 Radiokrant; 8.35 Gram:
8.50 Idem; 9.00 V d zieken; 9.35 Gram;
9.40 V d vrouw; 10.10 Gram; 10.15 Theolo
gische etherleergang; 11.00 Gram; 11.30
Vijf tegen één - één tegen vijf; 12.05
Gram; 12.25 Voor boer en tuinder; 12.30
Land- en tuinb.; 12.33 Lichte muz; 12.53
ac^' *3.00 Nws; 13.15 Lichte muz;
13.40 Gram: 14.05 Schoolradio; 14.30 Gevar
progr; 15.30 Gram; 16.00 Bijbeloverden-
kmg; 16.30 Pianokwart; 17.00 V d kleu
ters;. 17.15 V d jeugd; 17.30 Gram; 17.40
FoeePsb^r: 17,45 Regeringsuitz; 18.00 Gram;
18.50 Openbaar Kunstbezit; 19.00 Nws-
19.10 Op de man af; 19.15 Passieliederen!
19.30 Radiokrant; 19.50 Musette-ens; 20.15
Te voet van Jemen naar Jeruzalem, hoor
spel; 21.05 Henrietta Szold, moeder der
Jeugd-Alijah; 21.25 Gram; 21.35 Pianoreci
tal; 22.00 Parlementair comm; 22.15 Gram-
22.30 Nws; 22.40 Avondoverdenking; 22.55
Boekbespr. 23.05 Muzikale lezing; 23.35
Gram; 23.55—24.00 Nws.
TELEVISIE
NTS: 20.00 Journ en weeroverz. KRO
20.20 Documentair progr: 21.35 Avondcol.
lege Nederlands; 22.00 Epiloog