Emiel Hullebroeck - 82 - zingt alleen voor „Marleentje J HET MES" KRIJGT ZIJN MUZIEK ARIE SNOEK KRUISWOORDRAADSEL FAMILIE DOORSNEE de pianist van alle markten programma's ,Al spelende komen ive overal uit Alex de Haas brengt hulde aan een 011de (Vlaamse) bekende en ving zijn stem, die zondag- avond klinkt Vitaal Villa „Jawel" Bandje VROLIJKE NOOT Daaag over Radio Luxemburg 208 m. en 49,26 m. PROBEER VOORAL DE 49,26-GOLF! IN HET KORT 2 i' r [W j) N het hartje van het alleroudste Rotterdam het stukje dat nog tegen de Spanjaarden gevochten heeft lag de Oppert, en aan die Oppert bevond zich het gebouw van „het Nut". Het Nut speelde en speelt nóg in vele plaatsen een be langrijke rol in het culturele leven van ons volk. Rijke departe menten als Rotterdam bezaten een eigen zaal, die, om de zaak rendabel te houden, ook wel verhuurd werd, mits voor manifesta ties op verantwoord niveau. Eén daarvan was het minstens- eenmaal-jaarlijkse optreden van de Vlaamse bard Emiel Hullebroeck. Zijn avonden werden aangekondigd als concerten, maar het waren veel meer beschaafde familiefeesten. De toen nog jonge en o zo knappe zanger, met zijn kokette Henri- Quatre-sikje, hield een smeuïge, van anecdoten doorkruide inleiding in het „sappige" Vlaams dat via Stijn Streuvels en Felix Timmer mans hier zo in de mode was. en dan ging het loos: liedje na liedje sloeg aan, en werd uit volle borst meegezongen door de anders zo spreekwoordelijk deftige moeders en dochters van Kralingen, de Parklaanomgeving, en de dure sin gels. Vijf en dertig jaar lang heeft hij aldus op de podia gestaan van alle Westeuropese landen, van wat-toen- nog Nederlands-Indië heette, van N. Amerika, Zuid-Afrika. en Sint Pe tersburg, oftewel het huidige Lenin grad. Toen is hij er mee gestopt. Wat zou er van hem geworden zijn? iiiiiiiniiiiiiiiiii Natuurlijk hoorde hij thuis in mijn serie Klank-omrankte levens, en ik wist dat hij ergens in België woonde. Dat ..ergens" bleek Brussel te zijn. Via een schriftelijk contact waarbij zich meteen al de indruk van grote vitaliteit opdrong kreeg ik plotse ling de inval: Zou het niet leuk zijn om hem tijdens de uitzending zélf wat tegen zijn trouwe bewonderaars te la ten zeggen? Maar ik wist nu dat hij 82 jaar was, en wie waagt het er op om in deze nare kwakkelwinter een 82-jarige voor een paar woorden naar Hilver sum te laten komen? Doch u weet het: Als de berg niet naar Mohammed komt.. iiiiiiiiiiiiiiiiii Dus stapten we (de andere helft van -dat- „we" was Gijs Nieuwland, nu Avro-hoofd van de lichte muziek, maar daarvoor „hoofd" van onze Mariniers- kapel) naar een prachtige villa in het luxueuze gedeelte van Brussel, ergo in de omstreken van het Bois de la Cambre. Woudlaan 107, om pre- cies te zijn. Ik had de ontmoeting verwacht met een zeer oude heer, die toch nog wel aardig uit de voeten kon. Er stapte mij een sportieve slanke man tegemoet, met een opvallend jon ge stem. „Kom binnen", luidde het gastvrije woord, „en dit is Marleen tje." Marleentje Hullebroeck, tien jaar jonger dan haar echtgenoot, bleek een zeer elegante oude dame te zijn die, toen ze even later in een sierlijke fau teuil zat want alles in dit huis ge tuigde van grote welstand en, wat meer zegt, van grote distinctie de indruk maakte van een. levend-gewor den schilderij van Kees van Dongen. iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiinii We praatten over het Holland van toen en van nu, wisselden kennissen en herinneringen uit, en toen viel in eens de vraag, uitgelokt door die nog zo wilskrachtige stem: „Zingt u nog wel eens?" De meester zweeg., maar Marleentjes ogen begonnen ondeugend te fonkelen: „Jawel", zei ze, „voor mij!" En toen gebeurde dat waar alle pro- televisie Horizontaal: 1. kleur. 5. hemelli chaam, 9. omwisselen, 11. deppen, 13. bevel. 14. elektr.geladen deeltje. 16. vrede CLat.), 17. melkklier, 19. achter kant. 20. vreemde munt, 22. orgaan, 24. touw, 26. mann. dier. 28. toegankelijk, 30. stroken, 32. slot bij muziekstukken, 33. voorzetsel. 34. voegwoord. 35. ster ke drank, 36, insekt. 37. onmeetbaar getal, 38. binnen. 39. binnenste van beenderen, 42. man. vrouw en kind. 45 siersel, 47. achter. 43. jem. die alles goed vindt. 50. klein hert, 51. loofboom. 53. afkorting, 54. ensemble v. zeven personen, 57. ovaal. 59. Japans spel, 60. bestemming. 61. voorzetsel. 62. vo gelgeluid, 64 klaar. 67. kloosterdracht, 68. naaldboom, 69. bundel, 71. zuster. 72. afkorting. 74. wacht, 76 fluiter. 78. dikwijls. 80. voorzetsel. 81. thans. 82. vreemde munt. 83. marterachtig zoog dier, 84 reeds. 85. soort onderwijs, 86. geen prijs uit de loterij, 89. muziek v. acht personen. 92. een der twaalf stam- men, 94. naaldboom, 95. lokspijs, 97. fatsoen 98. doodgoed mens, 100. kern. 101. soort stof, 103. dikke snee brood, 105. voorzetsel. 107. sterk aromatisch zaad, 109. mlands godsdienstonderwij zer. 111. grondstof voor reukwerk. 113. model, coupe, 114. gevoel. Verticaal: 1. vrijgevig. 2. sluiting. 3. dun, teer. 4. teken, 5. interval, 6. af korting, 7. koker, 8. koor, 9. woede, 10. windrichting, 11. uitroep, 12. wreed heerser. 13. op- en neerwippen. 15. deel v. rekenk. bewerking, 16. uitgeloofde beloning. 18. halve middellijn v. e. cir kel, 19. melkvet, 21. voegwoord, 23. voorzetsel, 25. bolgewas. 27. kreupel, 29. bijwoord, 30. deel v. d. romp, 31. kloos terlinge. 32. verhoogde toon, 40. soort, 41 diepte, 43. waswater, 44. Eng. titel, 46. inhoudsmaat, 48. snelheid, 49. zich eigen maken. 51. vertrouwd, 52. bikke len met kootjes. 55. ik, 56. vat. 57. nauw. 58. ontkenning, 62. het waarne men 63 mann. dier, 65. kledingstuk, 66 spoedig, 67. schrijfgerei. 69 deel v. e bijenkorf, 70. sinds, 73. vorstenver blijf. 74. snee, letsel. 75., loot, 76. voor, 77. knaagdier, 78. nagerecht, 79. be knopt. 87. uniek. 88. achter, 90. voorzet sel. 91. uitroep. 93. amandelpers, 95. de Noordse goden. 96. bittere scherts. 98 steun, 99. sloom, nalatig, 102. vis, 104 afkorting. 106. voorzetsel, 108. profijt. 110. het Romeinse Rijk, 112. Franse N.V. Oplossing kryptograin Horizontaal: 1. pikant, 4. hangerig, 9. papier, 10. pullover, 12. laars. 13. eens klaps, 15. lab, 16. omega, 17. albast, 22. indruk, 24. roest. 27, ara. 28. troebelen, 31. naïef, 32. krokodil, 33. ovatie, 34. tortelen, 35. sonnet. Verticaal: 1. papillot, 2. kaplaken, 3. neerslaan. 5. aluin. 6. geluk, 7. rivaal, 8. gerust, 11. gebaar, 14. spa, 18. bij kans, 19. strandvlo 20. genieten. 21. stofnest, 23. die, 25. etiket. 26. domoor, 29. blode, 30. luide. 1 vandaag ZATERDAG Langzaam maar ze ker begint er meer schot te komen in de T.V.-toto en derhalve ook meer kijkgenot. Vanavond tegen negenen zijn het Nini Boesman, de heer Hu- genholtz en Jan Goderie. 's Middags van twee tot drie uur is er nog de reuzenslalom voor dames uit Bad-Gastein. Laten de kinderen Pipo niet vergeten. België Vlaams. „Tamboer Jans- sens", een klucht van Hippoliet van Peene, behoort nog steeds tot het vas te repertoire van het Vlaamse volks toneel. Ter gelegenheid van de 150- ste geboortedag van de auteur-genees heer zal het „Reizend Volkstheater" een tv-opvoering verzorgen. Tamboer Janssens is het onechte kind van ba ron Van Ravensteyn. Dit bleef ge heim tot de barones op haar sterfbed de ware toedracht vertelde.. (20.30). Duitsland: Vanmiddag „Toi-toi-toi!" voor allen die in Peter Frankenfelö's „nieuwe oogst"-programma zullen op. treden (16.45). (20.20) „Streife 4 meldet" is een detectivespel, waarin het niet zo al ledaags toegaat als in alle andere de- tectivespelen (20.50). Tot laat in de avond kunt u verder, nog kijken naar carnavalsvreugde in Frankfurt (22.10). grammasamenstellers van dromen, zo als alle kunstverzamelaars er van dro men nog eens een Rembrandt te ont dekken bij een uitdrager: de (op 20 februari) 83-jarige zette zich aan de vleugel, en zong het lied van Lap per Krispijn, dat hij zovele duizenden malen in de concertzalen van de halve wereld had vertolkt. Zuurpruimen zul len verklaren dat de stem van Maria Callas tóch elastischer klinkt. niiuinminiinniH Toegegeven! Maar van deze voor dracht kunnen wij, dienaren van de lichte muze, allemaal wat Ieren, de grootsten zowel als de kleinsten! Na tuurlijk hebben we de microfoon er bij gehaald en er een bandje van ge maakt. Het resultaat kunt u zondag avond beluisteren. Ik hoop dat het u evenveel deugd doet als het ons deed. Dank Emiel, dank Marleentje. En nog vele gelukkige jaren samen! ALEX DE HAAS. Emiel Hullebroeck kritisch bekeken De N.C.R.V. zorgde gisteravond in dubbel opzicht voor een vrolijke noot door The O.K. Wobblers weer eens voor het scherm te halen. Een dwaas orkestje dat populaire melodieën uit de twintiger jaren ten gehore bracht. Maar dat gebeurde zo goed dat men onafgebroken geboeid en met een glim lach bleef kijken en luisteren- Broes Hartman sloot op al deze vrolijkheid aan met een voordracht, die meer ty pisch dan interessant was, zodat onze aandacht met het een en ander nogal moeilijkheden had. Via een nogal on beduidend filmpje kwamen wij ten slotte bij de ernst des levens terecht, waarvoor in de rubriek Attentie staats secretaris Calmeyer zorgde. De be windsman hield een helder betoog over de verkorting van de diensttijd. G. Stempher morgen vandaag Zaterdag Het is weer zaterdag* vandaag. En dus zijn er weer de grapjassen van KRO en Vara. We zouden wel eens willen weten wie ooit heeft voorgeschreven dat er per se drie grapjassenprogramma's op de zaterdagavond moeten zijn. Het is eigenlyk geen wonder dat de zater dagavond op zulk een laag peil staat. Er is veel te veel humor (of wat daarvoor doorgaat) nodig. Zou er nu echt niets anders te bedenken zijn om de zaterdagavond aantrekkelijk te maken? We kunnen het byna niet ge loven. Wat er tot dusver in dit seizoen uit de geijkte zaterdagprogramma's is gekomen, is over het algemeen maar waard snel vergeten te worden. Toch twee tips: om twintig over zes een kwartiertje Roelof Stalknecht voor jazzliefhebbers en om vijf over acht op Luxemburg een programma van Gilbert Bécaud. Van een onzer redacteuren DUIVENDRECHT. „Het lichie gaat aan en dan komt- ie rechtop in bed. Daar moet de trombone invallen. Je mag het wel een ietsje rekken hoor. Na de fade-out mag je nog vier se conden doorgaan. Je hoeft niet op te houden als de streep over het beeld trekt." De regisseur van Het mes, Fons Rademakers, zit in een stoel op de eerste rij van het projectiezaaltje in de Cinetone- studio's en geeft aanwijzingen. De film Het mes kriigt zijn muziek. De man, wiens naam straks bii de in troductie van de film achter het woordie „muziek" staat vermeld, is de iazzpianist Pim Jacobs. Samen met Fons Rademakers regisseert hij ziin musici: Kees Smal, trombone en trompet; Herman Sehoonderwalt, alt sax en klarinet; Wim Overgauw, gi taar; Ruud Jacobs, bas; en Cees See, drums. „Zeg Wim - zegt Fons Rademakers - kun jii niet iets doen aan die piep jes, die ie met de vingers van je linkerhand op de snaren maakt?" Wim belooft dat hij er iets aan zal trachten te doen. „Op de tel spelen, die akkoorden" (Ruud Jacobs). „Kan de versterker iets harder?" (stem door de microfoon) en „Niet met de voeten tikken" (Fons Rade- makers). „Het thema moet iets eerder begin nen en je moet ophouden als de jon gen de la opentrekt" (Pim Jacobs). „Daar gaan we nog een keer: op gelet" (stem door de microfoon). niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiniiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiniiiiiiiiiiiiiiniiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiM Een musicus die 's morgens al om een uur of zes opstaat, is een zeldzaamheid. Maar we heb- g ben er een gevonden, een die om tien over 1 zeven zijn aanwezigheid in tal van huiskamers I via de radio kenbaar maakt: ZONDAG. Even na negen uur Beethovens eerste symfonie door het Kunstmaandorkest. Wouter Paap zal het werk bij de kijkers inleiden. De vierde aflevering van „School voor Volwassenen" en nieuwe belevenissen van de vier rechtvaardige mannen gaan eraan vooraf. De televisiedag begint en eindigt met sport: 's mid dags vanaf half éen een paar uur skieën voor dames uit Baëir-Gastein en 's avonds op de gebruikelijke tijd Sport in Beeld. België Vlaams: De sportliefhebbers komen weer aan hun trekken: Skiwed- strijden te Bad-Castein (12.30); Een cyclocross te Homibeek (14.15); cross country te Hannuit (16.00). Na het nieuws van 20.00 uur presenteert Ma ya Bouma een half uur cabaret. Sa men met de vermaarde goochelaar Fred Kaps loopt zij toverend door de studio (van Hilversum dit program ma werd omstreeks Sint Nicolaas in Nederland uitgezonden) (20.30). Ver der kunt u kijken naar een komische opera „Corinna" (21.00) en naar een aantal bekroonde korte filmpjes (21.25). Duitsland: „Sterker dan de zee" is een documentaire over d'e dijkenfoouw in Nederland (15.10), en „Ali Baba" is een Franse speelfilm met o.a. Fer- nandei in de hoofdrol (15.40). Het avondprogramma valt in twee grote delen uiteen: „De vreemdeling uit P-a- rijs" een munuet-dansfees-t dat doet denken aan de tijd van zonnekoning Lodewijk XIV met in de hoofdrol Irène Skorik (20.05) en „Op bezoek bij Josef Meinrad", een veelzijdig acteur die o.a. een fragment zal spelen uit ,,De goedmoedige duivel" van Johann Nes- troy (21.10). Van een onzer redacteuren Hilversum. „Ais manusje- van-alles moet ik altijd kun nen invallen voor andere pia nisten, die om welke reden ook, het laten afweten. Maar voor mij schijnt niemand zo maar te kunnen inspringen. Ik herinner mij tenminste dat ik eens als ochtend- gymnastiekpianist een poosje moest worden vervangen. Mijn invaller diende zich aan en vroeg om de muziek, die ik speelde. Hij wist helemaal niet, dat ik zo maar wat improviseer. Sindsdien heb ik een flink aantal improvisaties op papier gezet, waaruit een plaatsvervanger kan putten." Dit vertelt Arie Snoek, wiens naam onverbrekelijk is verbonden met de ochtendgymnastiek, de pianist die ver moedelijk meer in directe uitzendingen voor de microfoon komt dan de mees ten van zijn collega's musici en die in ieder geval het vroegst uit de veren is van allemaal. „Ik moet iedere morgen om zeven uur in de studio zijn om direct na het nieuws met Ab Goubitz de ochtend gymnastiek te' verzorgen", vertelt hij. „Als ik eens een keer te laat ben. maar dat gebeurt niet dikwijls is er een bandje dat gedraaid kan wor den." „Uan alles Arie Snoek is een kleine, gesoig neerde man, die al sinds zijn veer tiende jaar in het vak zit. Hij werd door zijn vader ingewijd in de gehei men van de witte en de zwarte toet sen en kreeg daarna les van Elvard Schultze. leraar aan het Amsterdamse conservatorium. ,.In mijn vak heb ik van alles ge daan", zegt Arie Snoek. ..Pianist en kapelmeester in bioscooporkesten, twaalf jaar pianist bij de Buziau-revue en dan natuurlijk bij allerlei orkestjes en orkesten. Zo'n veelzijdige ervaring heeft me wel tot een allround mu sicus gemaakt, die niet gauw voor één gat gevangen zit." Toen hij na de oorlog bij de radio kwam, werd hij daarom, na een jaar Advertentie iêaéi '0m Morgen kunnen we niet mee We gaan om half één luisteren naar de „PAAR THEMA'S" Er wordt met plezier en met over gave gewerkt, maar zonder één regel partituur. „Toen ik van Fons Rademakers de opdracht kreeg om muziek bij Het mes te maken, heb ik aan de hand van wat ik van deze film te zien en te horen kreeg, een paar thema's op gezet," vertelt Pim Jacobs tussen twee opnamen door. „Maar de eigen lijke muziek komt nu en hier tot stand. We spelen op het beeld, nemen met de stopwatch van iedere scène de tijdsduur op en passen de muziek er precies in." „We hebben er allemaal reuze veel plezier in," zegt Fons Rademakers. „Ik wilde dit soort muziek in mijn film hebben, Pim Jacobs' prestaties kende ik natuurlijk en hij was er di rect voor te vinden. Wat wij het pret tige van deze werkwijze vinden, is dat in onderling overleg waar iedereen aan meedoet, Hugo Claus, de musi ci, de geluidstechnicus en ikzelf voor iedere scène een muziekje tot stand komt, waar we het allemaal mee eens kunnen zijn." MISLUKT „We schieten lekker hard op," ze^t Pim Jacobs, „Ik heb voor iedere sce ne in mijn hoofd wat we er bij moe ten maken, speel het voor op de pia no, we bespreken de instrumentatie, proberen wat het beste klinkt, en als we het eens zijn gaan we eerst zon der en dan met beeld oefenen. Als het goed gaat, lukt de opname na de derde of vierde keer." „Beginnen", onderbreekt de stem door de microfoon. Gespannen kijken de musici naar het doek. „Opgelet, daar gaat-ie weer" (zegt de stem). Voor de zoveelste maal zet de gi taar in. Maar nu mislukt de opname Indrukwekkende gesprekshoudïn- gen komen er soms voor bij de muziekopnamen van een nieuwe film. De man die in het midden op zyn schouderbladen zit is Pim Jacobs, in gesprek met Fons Ra demakers, de regisseur van de film. Op de achtergrond kijkt Hu- go Claus wat gelaten toe. omdat er uit de trombone ineens al leen maar wat zwak geblaas komt. „Een vuiltje", roept Kees Smal op gewekt. De tweede keer lukt het meteen. TER PLAATSE Voor de volgende scène ontstaat eerst een discussie over de instrumen tatie. Het hele sextet speelt het the ma, maar Hugo Claus spreekt zich onomwonden uit voor: alleen trompet en saxofoon. Pim Jacobs wil dan de bas van zijn broer er ook bij en men wordt het tenslotte eens. Intro van de bas, dialoogje tussen trompet en sax, en tót slot het thema door beide bla zers. Er wordt, wat je noemt ter plaatse gecomponeerd, ook al komt er niets op papier. „Welk complex nu?" vraagt de stem door de microfoon. „Vaders kamer," antwoordt Fons Rademakers. De eerste keer mislukt: de gitaar is ontstemd. De tweede keer mislukt, „omdat de hele boel er is afgelopen" (aldus de stem). De derde keer wordt ook afgekeurd, „want hij is nog niet helemaal schoon" (zelfde stem). De vierde keer is goed. „Willen jullie het even horen?" vraagt de stem. Het beeld verschijnt, ditmaal keu rig van muziek voorzien. Iedereen is tevreden. „Al spelende komen we er wel uit," zegt Pim Jacobs lachend. ARIE SNOEK Manus van alles bij een ensemble te hebben gespeeld, pianist in „algemene dienst". Brandweer „Dat betekende dus dat ik in alle voorkomende gevallen kon worden in geschakeld. Ik was, wat je noemt, de „brandweer". Naast begeleider van de ochtendgymnastiek en van de kinder koortjes van Willy Francais en Her man Broekhuizen heb ik gespeeld in tal van omroeporkesten, onder Van Kempen, onder Fournet, nou ja, onder wie niet? Verder verzorgde ik voor de KRO zo'n tien jaar achtereen semi- klassieke recitals. Nu heeft de NRU vijf pianisten in algemene dienst. Ik speel nu hoofd zakelijk bij de gymnastiek en de kin derkoortjes, maar ook bij audities." „Geen andere verlangens?" „Nee, ik doe mijn werk nog altijd met plezier. Toch heb ik wel een wens. Een poosje geleden las ik dat iemand er in geslaagd zou zijn om een type machine te construeren voor noten schrift. Dat zou iets voor.mij zijn, om snel melodietjes die ik improviseer, vast te leggen." Een begrijpelijke wens voor iemand, die jaar in jaar uit iedere ochtend Ab Goubitz, en Lien Dreese's aanwijzin gen muzikaal ondersteunt met steeds maar weer melodietjes uit het blote hoofd. ZONDAG 5 FEBRUARI RADIO 1 HILVERSUM I 402 M. VARA: 8.00 Nws; 8.18 Voor het platte land; 8.30 Gevar. progr; 9.45 Geestelijk le ven; 10.00 Pianorecital; 10.30 Gevar progr; AVRO: 12.00 Gram; 12.30 Sportspiegel; 12.35 Gram; 12.55 Europ. kampioensch. schaatsenrijden; 13.00 Nws; 13.07 De toe stand in de wereld; 13.17 Meded en gram; 13.25 Knipperlicht; 14,00 Boekbespr; 14.20 Kamerork en sol; 15.10 Toneelbeschouwing; 15.25 Kamermuz; 16.00 Lichte muz; 16.30 Sportrevue; VARA: 17.00 Gevar progr; 17.30 V d jeugd; 17.50 Nws, sportuitsl en sport- journ; VPRO: 18.30 Oud-Kathol Kerkdnst; ÏKOR: 19.00 V d jeugd; 19.30 De open deur; AVRO: 20.00 Nws; 20.05 Gram; 20.25 'n Odyssee met z'n twee, hoorsp; 21.10 Muzik biografie; 22.00 Gram; 22.30 Nws en meded 22.45 Journ; 23.00 Lichte muz; 23.15 Sport uitsl; 23.20 New York calling; 23.25 Gram; 23.55-24.00 Nws. HILVERSUM II 298 M. KRO: 8.00 Nws; 8.15 Gram; 8.25 Hoog mis; NCRV: 9.30 Nws en waterst; 9.45 Gram; IKOR: 10.00 Kerkmuz; 10.10 Week end v d Landelijke Oecumenische Jeugd raad; 10.20 Kerkd; 11.30 Vragenbeantw; 11.45 De kerk in de spiegel van de pers; NCRV: 12.00 Gram; KRO: 12.15 Buitenl comm; 12.25 Lichte muz; 12.55 De kerk zijt Gij, lezing; 13.00 Nws; 13.05 De hand aan de ploeg; 13.20 De Wadders, hoorsp; 13.30 Lichte muz; 14.50 Eur kamp hardrijden; 14.00 V d kind; 14.30 Viool en piano; 14.55 Wat ons bezig houdt; 15.05 Limburgs symf ork; 15.30 Muzikale aspecten, muzikale le zing; 16.00 Sport; 16.30 Vespers; CONVENT VAN KERKEN: 17.00 Gereformeerde kerkd; 18.15 Gesprek met de jeugd; NCRV: 18.30 Kamermuz; 19.00 Nws uit de kerken; 19.10 Geestelijke liederen; 19.30 Weg en werk der kerkhervormers; KRO: 19.45 Nws; 20.00 Lichte muz; 20.30 Act; 20.35 Promenade- ork; 21.30 Lawine, hoorsp; 22.30 Nws; 22.40 Avondcollege; 23.00 Avondgeb; 23.15 Gram; 23.55-24.00 Nws. TELEVISIE j AVRO, KRO. VARA en VPRO: 12.25- 13.15 en 13.55-14.45 Eurovisie: Int. Hanen- kammrennen voor dames te Bad-Gastein. KRO: 20.00 School voor volwassenen, TV- spel (IV); 20.40 TV-film; 21.05 Amsterdams kunstmaandorkest; 21.40 Filmmeditatie; 22.00 AVRO, KRO, VARA en VPRO: Sport in beeld. DUITSLAND TELEVISIE 11.30 Documentair progr; 12.00 Int bor reluurtje; 13.00 Eurovisie: Int ski-wedstrij den in Bad Gastein; 14.00 Regionaal week- journ; 14.30 V d kind; 15.10 Documentaire rep; 15.10 Speelfilm; 17.10-18.55 Sport; (re gionaal progr: 19.00-19.25 NDR: Die Nord- schau; WDR: Hier und Heute); 19.30 Week- journ; 20.00 Nws; 20.05 Dansspel; 21.10 To neelstuk; Daarna: Nws. VLAAMS BELGIë 12.30-14.00 Eurovisie: Int ski-wedstrijden te Bad Gastein; 14.15 Belgisch cyclocross kampioenschap te Hombeek 15.45 Filmin termezzo; 16.00 Int Veldloop te Hannuit; 16.45 Folkloristisch progr; 17.15-17.40 V d kleuters; 18.30 V d jeugd; 20.00 Nws: 20.30 Cabaretprogr; 21.00 Corinna, komische opera; 21.25 Korte films; 22.15 Sportact; 22.35 Nws. FRANS BELGIë 11.00-11.30 Hoogmis; 15.00 V d kind; 16.00 Int Veldloop te Hannuit en sportuitsl; 16.45 Filmprogr; 17.40 Sportuitsl; 17.50 Beelden v d maand; 19.30 Lichtbeelden; 20.00 Nws- 20.30 TV-spel; 22.30 Nws. MAANDAG 6 FEBRUARI HILVERSUM I 402 m. VARA: 7.00 Nws. 7.10 Gym. 7.20 Gram. 8.00 Nws. en Hammondorgelspel. 8.35 Gram. 9.00 Gym. v. d. vrouw. 9.10 Gram, (9.35—9.40 Waterst.). VPRO: 10.00 Morgen wijding. VARA: 10.20 Gram. 11.15 Voordr. 11.35 Cello en piano. 12.00 Lichte muz. 12.30 Land- en tuinb. meded. 12.33 V. h. platte land. 12.38 Gram. 13.00 Nws. 13.15 V.d. middenstand. 13.20 Pianoduo. 13.45 Wikken en wegen, praatje 14.00 Zangrecital. 14.30 Een lafaard, hoorsp. 15.45 Zestig minuten voor boven de zestig. 15.45 Oude liedjes. 17.00 Jazzmuz. 17.25 Hammondorgelspel. 17.50 Milit. comm. 18.00 Nws. en comm. 18,20 Politiekapel. 18.50 Act. 19.00 Pari. overz. 19.15 De Zilvervloot met het Leedy- trio en Meneer Jakob. 19.30 Gevar. progr. 21.30 Lichte muz. 21.55 Act. progr. 22.30 Nws. 22.40 Concertgebouwork. 23.45 Gram. 23.55—24.00 Nws. HILVERSUM II. 298 m. NCRV: 7.00 Nws. 7.10 Gram. 7.30 Een woord voor de dag. 7.40 Gewijde muz. 8.00 Nws. 8.15 Radiokrant. 8.35 Gram. 9.00 V. d. zieken. 9.35 Gram. 9.40 V d. vrouw. 10.10 Gram. 10.15 Theologische etherleer gang. 11.00 Fluit en piano. 11.30 Quizprogr. 12.05 Gram. 12.25 Voor boer en tuinder. 12.30 Land- en tuinb. meded. 12.33 Lichte muz. 12.53 Gram. of act. 13.00 Nws. 13.15 Kon. Mil. Kapel. 13.55 Gram. 14.05 School radio. 14.30 Gevar. programma. 15.30 Gram. 16.00 Bijbeloverdenking.16.30 Piano trio. 17.00 V. d. kleuters. 17-15 V. d. jeugd. 17.30 Gram. 17.40 Beursber. 17.45 Regerings- uitz. 18.00 Orgelspel. 18.30 Gram. 18.50 Openbaar Kunstbezit. 19.00 Nws. en weer- ber. 19.10 Op de man af, praatje. 19.15 Gram. 19.30 Radiokrant. 19.50 Gram. 20.05 Twee oude dames openen het vuur, hoorsp. 21.30 Gram. 22.00 Parlementair comm. 22.15 Gram. 22.30 Nws. 22.40 Avondover denking. 22.55 Boekbespr. 23.05 Muzikale lezing. 23.40 Het Evangelie in Esperanto. 23.5524.00 Nws. televisie NTS: 20.00 Journ. en weeroverz. NCRV Sï'ïï Acb 20,30 Cabaretprogr. 20.55 TV-film 21.20 Int. journalistenforum. 22.05 Dagslui ting. DUITSLAND i8??~Mrm0 o' d' kindl (ReSi°naal progr.: 18.25 NDR: Progr.-overz. 18.30 NDR: Die Nordschau. 18.45 WDR: Hier und Heute Ia 2 ,9™ 30nSen doet dat niet (NDR). 19.25 WDR: Onbekend Europa). 20.00 Jour naal. 20.20 Documentaire rep. 21.00 Ironi sche revue. 22.30 Laatste nws. 22.45 Docu mentaire rep, VLAAMS BELGIë 19 00 Hengelrubriek. 19.15 Filmrep. 19.45 2iiur,e'ft act- 20'00 Nws' zozs Speelfilm. 22.05 Litterair progr. 22.35 Nws r. FRANS BELGIë 19.30 Sport. 20.00 Nws. 20.30 Film 21 45 Documentair progr. 22.30 Nws. Advertentie

Krantenbank Zeeland

Zeeuwsch Dagblad | 1961 | | pagina 9