Auto-Poppe Walcheren B V "fltFfl M DE ALFA SPIRIT. AUTOBEDRIJF KLIP [35233BANDEN „„.ik 'meer band voor minder geld' Volkswagen Golf CL automaat Plezierig en probleemloos Maastricht-Milaan in d nieuwe "klasse" Alfa 1 AUTO abc VOOR MEER INFORMATIE OVER DE VW GOLF CL AUTOMAAT Gildeweg 22 4383 NK Vlissingen Tel.: 01184-19610 24 uurs voorruitservice van de ree t>v 01180-13564 ALTIJD GRATIS! sas BTÖVAHARAG^LmNDER MIDDELBURG KÖÜDÈKÊRiff we doen soms geen oog dicht alweer een service van schadehersteller naar uw AudiA/W dealer op Walcheren: I KLASSE IN SCHADE] HERSTEL te bekijken, te besturen, te bewonderen, te berijden, te testen... kortom hij staat bij Herstel van alle autoschade Moderne autospuiterij en plaatwerkerij Herstel roestschade Taxatie en schadebemiddeling kleverskerkseweg 3-5 middelburg Gewone Golf Basis-uitvoerin 135 SR 13 TL 145 SR 13 TL 155 SR 13 TL 165 SR 13 TL 175 SR 14 TL 175/70 SR 13 TL 185/70 SR 13 TL 185/70 HR 14 TL MONTEREN EN BALANCEREN VERKRIJGBAAR BIJ: Adverteren is bekend blijven FIAT UNIEK IN PRIJS EN PRESTATIE. OOOO Autobedrijf Joosse EERSTE ZEEUWSE AUTOGARAGE «v HERCULESWEG 12 AUTOBI ALFA ROMEO DEALER VOOR WALCHEREN A ZUID-BEVELAND Industrieweg 17 Vlissingen, tel. 01184-13434 •rocwfl OUDE VEERSEWEG 22 MIDDELBURG I nuan -CW 'maar dat geeft mets ÜK KEnMERK VOOR VAKWERK Tc-. ~"ul-uonu IEL. 01180-27261 VA Ifc- H. Stellen dat de Golf een populaire auto is, is een open deur intrappen. Toch weten de meeste mensen niet dat de Golf de nr. 1 in Europa is en dat zegt wel wat voor een auto die toch al weer 5 jaar in deze vorm op de markt is. Natuurlijk heeft zijn veelzijdigheid daarmee te maken want was de Golf niet een trendsetter met de GTI-rage, waarmee hij op de circuits door de betrouwbaarheid en de toen enorme prestaties ook een geweldige populariteit veroorzaakte. Verder was de diesel motor, waar VW in de Golf mee op de markt kwam, ook een trendset ter want was vroeger een dieselmotor alleen voor de grote automo bielen, sinds VW met de kleine Golf diesel op de markt kwam, heeft elk zichzelf respecterend merk een kleine diesel in het programma. En die ontwikkeling is hard gegaan want de allerkleinste automo bielen zijn nu zelfs verkrijgbaar met een dieselmotor. Ach, verder dragen de bekende Golf Cabriolet en natuurlijk de Syncro ook mee aan de veelzijdigheid van de Golf. Genoeg buitenbeentjes in de Golf-fa- milie en daarom koos ik deze keer een gewone Golf met een automatische versnellingsbak. Deze Golf CL is uit gerust met een 1.6 liter benzinemotor, voorzien van een katalysator en deze levert een vermogen van 72 pk en heeft een acceleratie van 0 tot 100 km/h in 15,4 sec. Deze waarden liggen iets on der die van de uitvoeringen met een handgeschakelde versnellingsbak maar over het algemeen neemt een automaat wat pk's tot zich middels de koppelomvormer. Het rijden met deze automaat is uiter mate plezierig. Alles voelt stevig aan en de bak schakelt soepel, ook wan neer de kickdown wordt ingetrapt. Oftewel bij terugschakelen door vol gas te geven bij bijvoorbeeld inhalen, gaat de bak niet met een klap of schok terug maar mooi vloeiend. Ook bij het accelereren blijft de motor rustig lopen zonder een hoop kabaal te produceren wat te danken is aan de isolatie rondom de motorruimte en het interieur. Wie normaal rijdt met deze broeder haalt gemakkelijk een brandstofverbruik van 1 liter normale loodvrije benzine op 11,7 km. waarbij aangetekend moet worden dat het zuiniger kan maar ook grover wanneer er constant op vol vermogen mee gereden wordt. Alleen in de stad rijden brengt het verbruik gauw op de 1 op 10. De Golf heeft geen last van spoorvor ming en ook zijwindgevoelighcid is hem vreemd. Bij fors genomen boch ten of op een afrit zoekt deze makker de buitenkant van de bocht een beetje op maar hij reageert beheerst als het gas losgelaten wordt door de binnen kant van die bocht weer op te zoeken. Deze reaktie wordt wel wat heftiger wanneer men met 4 personen en volle belading in de koffer rijdt. Dan wil de achterkant wat ruwer naar de buiten kant gaan zwaaien. Duitse automobielen bekend dat deze stam nuttige of onnuttige gehangen en daar is geen uitzondering op ring is de basis-yib noodzakelijke er op 1 rieur is bekleed mei zowel de stoelen en zijbekleding. Ook oj sterk maar sober taf er niet spectaculair degelijk is. Hetzelfd den van het dashbó; kelijks ontbreekt m handschoenenkastje kund in mijn ogen. 1 ge details heeft m» voering niet bezuir rechter buitenspiej nuit te verstellett is dacht evenals aan1! met wis/was insfal' rondom onbelen* bagageruimte is boodschappen óf ven niet hoog geti drempel is laag. V die de eigenaar w De naam Alfa Romeo staat voor spor- overduidelijk eigen gezicht met een tiefen snel en de nu leverbare Alfa 164 aparte uitstraling en dat is toch een heeft daar nog een woord aan toege- knap stuk werk. voegd. namelijk comfortabel en dit wel met hoofdletters. Op uitnodiging van Alfa Nederland werd een aantal jour nalisten in staat gesteld om eens een echte testrit te rijden om te ervaren waar deze 164 voor is bedoeld, name lijk grote afstanden snel moeid afleepe.n voegd. namelijk comfortabel en dit wel met hoofdletters. Op uitnodiging van Alfa Nederland werd een aantal jour- Drie uitvoeringen nalaten in staat gesteld om eens een De 164 is in drie uitvoeringen lever- •it te riiHen «m te ervaren baar in Nederland, te weten de 148 pk metende 2.0 liter Twin Spark, de 192 pk leverende 3.0 liter V6 en als laatste ..jn U.01U..UV.! en onver moeid afleggen. Eerst wat over de Alfa 164 zelf. Het is i samenwerking met vier andere ibrikanten ontworpen basis. een in autofabrikanten ontworpen u<oo, 3 in handen zijn van de I Alfa f gfljr waarvan er Fiat-groep, waar Alfa nu ook toe hoort. Het voordeel van deze samen werking is duidelijk, de basis samen ontwikkelen en deze kosten delen. Daarna maakt ieder er een eigen auto van met een uitstraling die bij het merk nast. De 164 is in drie uitvoeringen lever baar in Nederland, te weten de 148 pk metende 2.0 liter Twin Spark, de 192 pk leverende 3.0 liter V6 en als laatste snelheid de snelste personenwagen diesel, na- Duitse ai melijk de 2.5 liter Turbo diesel met dez* ipototiee I 17 pk. Al deze uitvoeringen zijn goed recht. Én dan voor een topsnelheid van óver de 2Ö0 topsnelheid. 4 km/h. draagt maaf v Het interieur is strak en zeer modern van uiterlijk, zonder dat dit ten koste is aan van de functionaliteit. Alle Alfa Romeo hei luid dat anders en dat is ook m Na het startenk waarmee hij aï tijdens het rijd der dat dit Vfef hinderlijk 5 en uitlaatgeluf snelheid wori Duitse autoba r itoEle* dan gegaan van de functionaliteit. Alle klokken zijn overzichtelijk gemon teerd en dankzij het verstelbare stuur »„l, ~fli'i.r\_ past. Alfa Romeo is de laatste die er mee op de markt komt en ik zou haast zeggen lest best. Natuurlijk, smaken verschil len maar qua styling vind ik de 164 bijzonder geslaagd n I\IV/I\I\WII Z-IJII V/ teerd en dankzij het verstelbare stuur ook goed afleesbaar voor iedereen. De stoelen zijn met een duurzame stof be kleed of tegen meerprijs met leder, wat bloedmooi is maar wat glad om op te zitten. .B .o. .v,-. Ik reed deze rit naar Milaan met een De auto heeft een 3.0 liter V6, de snelste uit deze reeks. o.a. voor Peugeot 205, Fiesta, Renault 5. o.a. voor VW Golf, Opel, Corsa. o.a. voor Escort, Kadett, Mazda 323. o.a. voor Ascona, Sierra, BMW 3-serie. o.a. voor Rekord, BMW 5-serie. Volvo. o.a. voor Golf, Escort, Civic. o.a. voor BMW 3-serie. Sierra, Ascona. o.a. voor Mercedes. Rekord. v ijl de sport enorm pte* versnelling weggebruik' van deze H tijdens deze Duitse aut automobih' hun pmdn kunnen*»* een Uatu® kon zijn. paar giga" uiteraard op een ve kunnen'vt Het gto< auto is d kunt uits moeitèti Dat Zijn' terwijl iV afstandc den. adv maat in standaai een fijn ment een le«: de gevt S Alexander Gogelweg 18. Vlissingen Tel 011*1 co*-* "Statenlaan" 't Zand" A. Wagenaar J. Dekker Statenlaan 244 Koudekerkseweg 14 Tel. 01180-25663 Tel. 01180-14711 J.C. Suvaal Middelburgsestr. 53 Tel. 01185-1408 Fiat Ritmo 60vanaf 1984 8.500, Fiat Regata 85vanaf 1985 14.500,* Fiat Regata 100 SPI1987 21.500,- Opel Ascona 1.96.000,* Peugeot 505 SR automaat5.250,- Lada 1200 Stationcar.,2.500,* Renault 5 GTL2.500,- Citroen GS Break1.500,* Industrieterrein ARNESTEIN, MIDDELBURG TEL. QH80-12918 ""«««n VLISSINGEN Herculesweg 13 Gildeweg 7 (bij MirollJI i i:iTel 01180 275Q2 Tel. 01184-15141 "-*■ EN SPtCIFIKHTJEMj.

Krantenbank Zeeland

de Vlissinger | 1988 | | pagina 20