Caterina Valente, top- ster zonder sterallures Beeren Wereldreisdie invloed van het christendom wilde nagaan KIJK NAAR..... Donald Duck 98 km/uur In jubileum-show KRO-televisiei „H0RM0NEN-ZESL1NG" LEEFDE MAAR KORT KRO-clocumentaire van zeven weken zwerven: 11 Geen clown meer Sie werden ein welt star In het Parijse Olympia PRIJSCONTROLE OVERBODIG Contrast arm-rijk Mohammedaanse tegenwerking NEDERLAND I: Morgen za! ik huilen NEDERLAND II: Ton van Duinhoven Show Cl ou 2)uinh fel van uinhoven tear, maar vanavon d ook keatzanaer in een eieren sk ónoLV BELGIË VLAAMS: Judith BELGIË FRANS: Lectures pour tous Mercedes-Benz bestelwagen: met dieselmotor (60 P.K.) DAGBLAD DE STEM VAN MAANDAG 11 OKTOBER 1965 (Advertentie) (Van onze radio, en tv-redacteur) BRUSSEL Ver buiten de be bouwde kom van de Belgische hoofdstad ligt de nieuwe T.V.-stu- dio van Arthur Mathonet. Zelfs een ervaren Brusselse taxichauf feur wist het pas te vinden, nadat een B.R.T.-employé had uitgelegd: „De Leuvense steenweg volgen en bij de vijfde Aral-benzinepomp rechtsaf". In de kleine studiofoyer welke iets weg had van een Bo- nanza-herberg met klapdeurtjes, zat de 34-jarige Caterina Valente op een zwart gecapitonneerde bank een kopje koffie te drinken in de lunchpauze. De KRO-televisie had haar lange tijd ge- geleden gecontracteerd voor 'n tv-show ter gelegenheid van het 40-jarig jubi leum. Caterina, de Europese konin gin der showbusiness, veelvoudig mil- jonaire, zowel op de zwarte schijf als op haar bankconto, was nog precies dezelfde gebleven sinds zij zeven jaar geleden voor het eerst optrad voor de Nederlandse tv-camera's in een KRO-uitzending. Haar gage is sinds dien sterk gestegen, maar de char mante Valente vond het toch prettig met een bruisende show aan het KRO- feest te kunnen meewerken. ,,Ik hou van de Nederlanders", ver klaarde ze oprecht en zonder pose. i Dat komt. omdat uw landgenoten over het algemeen zo vlot hun moderne talen spreken. Zelf heb ik ook een ta lenknobbel. Dat is een kostbare erfenis j van mijn ouders. Op 14 januari 1931 f werd ik in Parijs geboren. Mijn moe der was een bekende Duitse musical- clownen vader Giuseppe bezat de Italiaanse nationaliteit, welke op mij overging. Als tiener beheerste ik zo- wel het Italiaans en Duits als het Frans en Engels. Reeds als zevenjarig meisje danste ik mee in de groep van vader en moeder. In november 1952 trad ik In het huwe lijk met de internationaal befaamde jongleur Eric van Aro, die mij ook als vocaliste ontdekt had. Thans is Eric al dertien jaar mijn manager, die jongleert met contracten en de in alle landen weer verschillende richtlijnen voor belastingopgaven. Weet u waarom I ik nooit langer dan 182 dagen in de I. Verenigde Staten op tournee ben? Dan moeten wij in Amerika de volle mep aan belasting betalen. j Haar grootste populariteit kreeg zij in 1 de States toen ze vorig jaar met Perry I Como en Bing Grosby in New-York op trad in 22 televisieshows. De afgelopen maanden verscheen ze elke week met Carol Brunett en Art Buc'hwald in een tv-serie. En weet u, dat ik die tour nees door de States en Japan gewoon nie, meer missen kan. Je mag nog zo'n goed betaalde en geroutineerde topar- tiste zijn in de amusememtswereld, toch leer je in het buitenland elke dag weer iets om bij te schaven aan je inter nationaal repertoire. Vroeger trok ik altijd vreemde gezichten in mijn shows en maakte tijdens het zingen voor de grap van die vreemde keelklanken, om even later het liedje gewoon drie octaven lager te beëindigen. Maar sinds ik beroemdheden als Danny Kaye Perry Como, Art Buchwald en nog vele anderen heb zien werken, be greep ik dat het entertainment stoelt op een presentatie en conference wel ke is opgebouwd uit heel simpele be wegingen en opmerkingen. Daarom lees je nu niet meer op de affiches: ..Caterina Valente, de beste vrouwe lijke muzikale clown". De lunchpauze loopt ten einde. KRO- regisseur Fred Rorabouts roept de me dewerkenden naar de studiov^er, waar Cor Hermeier een geweldigdecor heeft opgebouwd uit hoge vensters en met geometrische figuren versierde zet stukken, welke tussen de scènes op hun plaats worden gerold. Tegen de ach terzijde van de rondhorizon bevindt zich een suggestieve trap waarover Caterina, gekleed in een witte, lange nauwsluitende japon naar beneden zal schrijden, terwijl ze begeleid door Belgische musici „The most unusual day" ten gehore brengt. Naast ons op de tribune zit haar echtgenoot Eric van Aro, die ons ver telt hoe hij in 1950 in het Hansa-thea- ter te Hamburg de 19-jarige variété artieste Caterina Valente leerde ken nen, terwijl ze met de artiestengroep van haar ouders van stad tot stad reisde. Vaak schreven ze elkaar brie ven tot Eric in 1.952 een telegram stuurde met de inhoud: „Schlusz mit der Schreiberei, wir heiraten". Makke lijker gezegd, dan gedaan, want Cate rina was met de groep van haar ouders voor maandenlang gecontracteerd Maar in november tradon zij in het i huwelijk, waarna Caterina haar Eric 1 die een begaafd jongleur was, bege leidde om iiem als assistente de bal len in de circuspiste toe te werpen. Toen ze optraden met de beroemde clown Grock viel er op een avond door ziekte van een der artiesten plotseling een programmanummer uit. Grock. die Caterina vaak met de gitaar in de hand voor haar woonwagen had horen zin gen, vroeg haar om in plaats van de uitvaller nu enige bekende schlagers ten gehore te brengen. Reeds de eerste keer ontlokte zij daarmee jubelende ovaties en voor Caterina het wist was ze een gevierd circusvocaliste. Walter Binder van Radio Zürich liet haar een proefopname maken en Caterina zong keer op keer Maria Dolores" en Granada" voor de microfoon, t.ot plotseling Walter Linder de opname I onderbrak, uit de hoofdcontrolekamer naar haar toe kwam en keihard tegen l het jonge meisje zei ..Caterina. sie werden ein Weltstar". Meteen kreeg ze een contract voor 15 radio-opnamen die het begin betekenden van een tri omfale wereldcarrière. Binnen een paar maanden zong zij samen met het beroemde orkest van Kurt Edelhagen, die na haar eerste proef in de studio van Baden-Baden wild enthousiast opmerkte: ,,Das ist die musikalischte Frau, die mir je be- gegnete". Spoedig volgde de eerste plaat onder de titel „Istanbul", maar toen Caterina de Duitse versie van Cole Porters „I love Paris" op de zwarte schijf had vastgelegd, werden in een paar weken tijd meer dan een half miljoen platen van ,,Ganz Paris traumt von der Liebe" verkocht. Met „Wo meine Sonne scheint" bereikte Caterina voor die tijd toen er nog niet zoveel platenspelers waren als nu. de droom- grens van 1 miljoen zwarte schijven. Met het twintig jaar oude liedje ,,Ma- laguena" veroverde Caterina Amerika en prijkte wekenlang op de hit-parade- lijsten in de USA. Haar eerste grote tv-show in Duitsland heette ,,bon- soir Kathrin" en zij ontving hiervoor de prijs van het „gouden beeldscherm" Eric van Aro raakt niet uitgepraat over zijn charmante vrouw. Hij vertelt over haar triomfen in het Parijse „O- lympia", de onvergetelijke reizen naar Japan en Zuid-Amerika en in de herfst van 1964 de 22 uitzendingen van de Amerikaanse tv-shows onder de titel „The Entertainer" Op de studiovloer gaan de repetities onverstoorbaar door, totdat aan het einde van de middag na zes uur re petitie plotseling het frêle figuurtje van Caterina zich doodmoe nestelt in de grote stoel naast haar man. „Een ser- ke koffie voor Cat'herina de grote" beveelt KRO-producer Herman Brou wer en hij wordt op zijn wenken be diend. want ook in Brussel is de be wondering voor de talentvolle en hard werkende Valente grenzeloos. (Advertentie) Eike OLVEH polis is winstdelend TRICOT UPPSALA (UPI) De Zweed. se „hormonenprofessor" Carl Gemzell heeft bekend gemaakt dat zijn hormonenbehandeling op een onvruchtbaar geachte Zweedse vrouw heeft geresul teerd in de geboorte van een zesling. Alle kinderen, twee jon gens en vier meisjes, stierven de zelfde dag nog. De vrouw is bui ten gevaar. Het meest sensationele resul taat van de behandelingsmetho de van Gemzell was de geboorte van een zevenling, vorig jaar. (Advertentie) De vele publicaties van de laatste tijd over de prijscontrole brengen veel gemoederen in beweging, be grijpelijk, als men bedenkt dat aan de ene kant de winsten rede lijk moeten zijn, maar dat aan de andere kant het leven niet onno dig duurder moet worden ge maakt. In dit verband is het een verheugend feit dat er een koop centrum bestaat waar prijscon trole volstrekt onnodig is, omdat daar de prijzen a 11 ij d zo laag mogelijk zijn: de markt. Daar wordt dagelijks bewezen dat goede kwaliteit, ruime keus en lage prijs uitstekend samen kun nen gaan. Daar wordt „goedkoper leven" tot werkelijkheid. Marktkoopman en straathande laar laten hun klanten volop pro fiteren van het voordeel dat zij weinig onkosten hebben. Zjj hou den de reputatie hoog van de markt als het gezelligste en voor deligste koopcentrum en bewij zen dagelijks dat kopen op de markt de beste prijscontrole voor de huisvrouw is. Kopen op de markt maakt het leven immers stukken goedkoper, want OP DE MARKT IS UW GULDEN EEN DAALDER WAARD! (Van onze radio en tv - correspondent) in de kleine negerstaat Liberia, aan de kust van West-Afrika. Hier willen Gebruind en zichtbaar vermoeid, keer den na een reis van 60.000 km door Zuid-Amerika, Afrika het Nabije Oos ten en Europa pater André Truyman o.p., chef van de afdeling godsdienstige uitzendingen bij de KRO-televisie en re gisseur-cameraman Ad Zonneveld be houden in Hilversum terug. Zeven we ken waren zij voortdurend onderweg voor een grootse tv-documentaire, die ze een momentopname van een wereld in beweging" wilden noemen. Het wordt een jubilcumproduktie van de KRO over mensen en hun geloof. Het oorspronke lijke idee is afkomstig van de heer Ri chard Schoonhoven, chef van de Brand puntredactie. Tevoren hadden beide KRO-medewer- kers reeds een oriëntatiereis gemaakt door Brazilië. Afrika en Spanje en wij hebben destijds uitvoerig hun'ervaringen in ons blad laten vertellen. Nu voerde de reis allereerst naar Sao .Paulo, berucht om zijn sociale wantoe standen. De KRO-mensen waren nauwe lijks met hun zware filmappparaat bij het station van deze vier miljoen inwo ners tellende stad aan de slag gegaan, of een agent arresteerde hen en liet hen overbrengen naar het bureau van de' „dops", de S.D. van Brazilië Een Ne derlandse priester, die in Sao Paulo de KRO-filmers coachte, werd afzonderlijk ondervraagd. Later werd het drietal dui delijk gemaakt dat ze een filmvergun ning nodig hadden. De apparatuur werd in beslag genomen en de Nederlanders moesten zich met de aanbevelingsbrief van de KRO-voorzitter mr. H.W.. van Doorn maar naar de kardinaal van Sao Paulo begeven. Ze kozen echter de bes te weg en vervoegden zich bij de Neder landse consul, die niet alleen de came ra terugkreeg maar bovendien bewerk stelligde dat een minuscuul stempeltje op hun introductiebrief van de KRO werd geplaatst. Bovendien luidde het consigne dat ze alleen maar de mooie en pittoreske plekjes van de stad in beeld mochten brengen. Maar het tweetal zou geen goede Ne derlandse filmers geweest zijn als ze niet naar hun uitgangspunt waren terug gekeerd. Daar bij het massale station, vyaar duizenden Brazilianen per trein ar riveren om werk te zoeken in Sao Paulo dat zelf een vloedgolf van werkelozen herbergt, toonden ze het stempeltje aan een politieman, die toen geheel bereid willig de armsten uit de omgeving van de straat haalde om voor de KRO-men- ien te poseren. Het volgende reisdoel was Monrovia, idealistische Nederlandse katholieken straks de zender „Voice of Africa" stich ten. Men bezocht de moerassige gron den, waar de zender straks gebouwd zal moeten worden. Ook hier in Monrovia viel het enorme contrast tussen het pa leis van president Tubman dat liefst 24 miljoen dollar kostte en de armoedi ge omgeving van kralenhutten aan de filmers op. Maar ze kregen geen toe stemming om deze tegenstellingen op beeldband vast te leggen. De reis ging vervolgens naar Stanley- stad en omgeving, in het pas van de re bellen bevrijde deel van de Kongo. In de voormalige speedboat van Gizenga en onder gewapend geleide werden ze vervoerd naar nederzettingen, waar de rebellen afschuwelijk hadden huisge houden. Ad Zonneveld verklaarde, dat de manier waarop de militaire begelei ders met hun machinegeweren omspron gen voor hem een nachtmerrie was ge weest. Herhaaldelijk werd Vergeten de veiligheidspal van de stenguns te ge bruiken. De situaties ter plaatse waren onvoorstelbaar. Toen ze een verlaten wijk van Stanleystad filmden, kwamen twee jongetjes bereidwillig met doods hoofden aandragen om de film wat re alistischer te kunnen maken. Toen dit door de Nederlanders niet werd geap precieerd gingen ze er maar mee voet ballen. Dg inheemsen waren afgestompt door de ellende en voor hen maakte het weinig verschil of er nu rebellen of na tionale troepen in hun dorpen waren ge legerd. Of het christendom hier in de toekomst nog een taak zal kunnen vin den, is een moeilijke vraag. De missie wordt namelijk vereenzelvigd met het oude westerse koloniale regiem. Ideaal zou zijn als de blanke priesters in de toekomst alleen nog maar een religieu ze taak in de Kongo zouden krijgen. Reeds nu worden zij door grote interna tionale charitatieve organisaties belast met de voedsel- en medicamentenver strekking aan de bevolking. In het Nabije Oosten, waar de Isla mitische wereld vecht voor westerse welvaartsschün, hadden de KRO-repor. ters de grootste moeite om te filmen. Als men In de hoofdstad Amman van Jordanië met een camera op straat loopt, wordt door de bevolking ge molesteerd. Een begeleider Het hun wel het luxueuze Jordanhotei en de mooie Europees aangelegde pleinen zien, maar ■Jx-vf-iytx iS van de armoedige stadsdelen mocht niets gefilmd worden. Ook hier won de Nederlandse vinding, rijkheid het van de mohammedaanse te genwerking. In een kleine stationcar werden gordijntjes voor de ramen ge hangen en daarachter stelde Zonneveld zijn camera op. Telkens als een bege leider een agent op het verboden filmen attent wilde maken, dook pater Truy man met allerlei kopsleutels onder de auto en wendde een of andere panne voor. Bovendien kochten ze een paar kaffia's, islamitische hoofddeksels,waar door ze zich niet alleen vrijer konden bewegen, maar waarin Zonneveld ook de kleine Paillard-camera kon verber gen. Toch was het ambachtelijk werk van de filmers zo moeilijk te realiseren, dat hij niet veel spectaculairs ervan ver wacht. Tot slot van de reis bezochten pater Truyman en Ad Zonneveld het na-oor- logse Wenen, waar de immoraliteit gro ter is dan in welke Europese hoofdstad dan ook. Het zelfmoordcijfer in deze katholieke stad is ontstellend hoog en houdt kennelijk verband met het me lancholische karakter van de Wener. De ze Donaustad, welke sinds eeuwen her de reputatie geniet van vrolijkheid en onbezorgdheid, is veranderd in een me tropool, waar ontucht en abortus volgens de statistieken nog weliger tieren dan in de meest beruchte havensteden. Steeds waren de filmers erop uit om een ant woord te vinden op de klemmende vraag welke rol het christendom in deze si tuaties heeft gespeeld en welke rol in de toekomst mogelijk wordt geacht. Dit filmmateriaal van 5000 meter lengte toont mensen en medemensen is een we reld met ongelijke kansen, een wereld waarvoor meer dan ooit solidariteit, wordt gevraagd. Vijf anonieme Neder landers bewijzen in hun werk deze chris telijke solidariteit voor de camera's 19.00 uur NIEUWS IN HET KORT. 19.01 uur KLAAS VAAK. Voor de kleuters in pyama. 19.05 uur KENMERK. Informatierubriek van de Kerken. 19.35 uur MAGILLA GORILLA, tekeniilm. 20.00 uur JOURNAAL. 20 20 uur ZENDTIJD POLITIEKE PARTIJEN. Een uitzendmg van de V^V.D 20.30 uur HET EILAND KURO-SHIMA. een documentaire over dit eiland, dat 500 km ten zuiden van Japan is gelegen. 21.05 uur MORGEN ZAL IK HUILEN ,I'I1 cry tomorrow). Speelfilm van Da- niel Mann, met Susan Hayward, Richard Conté, Eddie Albert, Jo van Fleet en Don Taylor. Deze vrij oude film behandelt het probleem rond de verslaving aan de drank. Leeftijd: 18 jaar. 23.00 uur TWEEDE JOURNAAL. 20.00 uur NIEUWS IN HET KORT. 20.01 uur BALLET ESPANOL PILAR LOPEZ. Flitsen uit het programma v. het Holland Festival 1965, waarin daze Spaanse dansgroep optrad. 20.35 uur Kwartef Dave Brubeck. In het Concertgebouw te Amsterdam werden op 9 oktober 1964 opnamen gemaakt van een concert, gegeven door dit beroemde kwartet, met Dave Brubeck (piano), Paul Desmond (alt-sax), Jo Morello (drums) en Gene Wright (bas). 21.00 uur KIJK, SCAPINO! Een documentaire rond deze balletgroep voor de jeutïd. welke deze maand twintig jaar bestaat 21.40 uur TON VAN DUINHOVEN. Een show, geschreven door Remco-Cam-I pert, waarin behalve de acteur (en zanger) Ton van Duinhoven, ook Kitty Courbois en Ruud Bos optreden. 22.10 uur TWEEDE JOURNAAL. 14.05 uur SCHOOLTELEVISIE: 1. Aardrijkskunde, de Belgische visvangst; 2,i Aardrijkskunde, Seismologie. 19.00 uur ZANDMANNETJE, voor hen die al slapen gaan. 19.05 uur TELETAALLES. Les 9 van de televisiecursus Engels: „On the train". 19.20 uur DE FLINTSTONES, tekenfilm, uit het stenen- tijdperk. 19.45 uur ZOEKLICHT. 19.55 uur DE WEERMAN, met regen of zonneschijn. 20.00 uur NIEUWS. 20.30 uur JUDITH, toneelspel van Charles de Peyret Chappuis, in het Neder lands vertaald door Nel Bakker. Deze KRO-produktie kwam tot stand in samenwerking met de toneelgroep Centrum te Amsterdam. De regie heeft Guus Verstraete, Henny Orri vertolkt Judith en Holo- fernes wordt gespeeld door André van den Heuvel. 21.55 uur DE EERSTE EEUWEN VAN HET CHRISTENDOM, een documen taire van prof. dr. Van der Meer. Eerste aflevering: De Kerk der martelaren. 22.30 uur NIEUWS. 14.15 uur SCHOOLTELEVISIE. 15.05 uur ARTISTIEK INITIATIEF, uit de pottenbakkerij 18.25 uur NIEUWS, daarna „Badaboum" marionetten. 18.55 uur BOUTIQUE, kroniek voor de vrouw. 19.25 uur GRAIN DE SABLE, met Bébé Antoine. 19.30 uur SPORTUITZENDING. 20.00 uur NIEUWS. 20.30 uur '14 - '18. Journaal van de eerste wereldoorlog. 21.00 uur THE SAINT, feuilleton over een beroepsdetectieve, met Roger Moore. 21.50 uur LECTURES POUR TOUS, literaire uitzending, gepresenteerd door Pierre Dumayet en Pierre Desgraupes. 22.40 uur NIEUWS. met de (Advertentie) Maandag 11 oktober HILVERSUM I 402 M NCRV: 12.00 Licht ensemble zangsolist. 12.22 Programma voor landbouw. 12.27 Mededelingen voor land- en tuinbouw. 12.30 Nieuws. 12.40 Variant cabaretprogramma. 13.30 Licht ble. 13.55 7e internationale cours. 14.05 Schoolradio 14.30 Stereo- klassieke muziek. 15.00 Uit de Bijbel, overdenking. 15.30 Semi-klassieke ka mermuziek (opn). 16.0a Moderne mm ziek <gr.) 16.35 Koorzang (opn). 17.00 Voor de kinderen. 17.15 Voor de jeugd. 17 30 Lichte grammofoonmuziek voor ae tieners 17.50 Overheidsvoorlichting het Surinaamse Museum. Tekst: Frater R. M. F. Abbenhuis. 18.00 Luchtmachtkapel 18.20 Uitzending van de Volkspartij voor Vrijheid en Democratie: Luistert naar de stem van de V.V.D. 18.30 stereo: Licht ensemble met zangsolist. 18.50 Openbaar kunstbezit. 19.00 Nie"^s Tren weerpraatje. 19.10 Radiokrant. 19.30 Ver zoekprogramma. 19.55 Op de ^an af« praatje. 20.00 Stereo: Metropoleorkest met zangsoliste. 20.30 Adam wie zyt gij? hoorspel. 21.15 Klassieke kamermu ziek (opn.). 21.45 Semi-klassieke en mo derne muziek (opn.) 22.15 Avondover denking 22.30 Nieuws 22.40 Boekbespre king. 22.50 Stereo: Licht ensemble. 23.15 Moderne pianomuziek (opn.) 23.55-24.00 Nieuws. HILVERSUM II 298 M VARA: 12.00 In de kantine: Lichte muziek 12.27 Mededelingen t.b.v. land en tuinbouw. 12.30 In de kantine lichte muziek (verv.) 12.55 Voor de midden stand. 13.00 Nieuws. 13.10 Actualiteiten .13.25 Stereo: Licht instrumentaal .septet. 13.45 Wikken en wegen, lezing. 14.00 Grepen uit de muziekgeschiedenis, mu zikale lezing. 14.35 Fluit en^piano: klas sieke en moderne muziek. 15.05 Haar te lefoon, hoorspel. 16.00 Nieuws. 16.02 So ciëteit' Zestig minuten voor boven de zestig: programma voor oudere luiste raars. 17.00 Oude liedjes. 17.15 Lichte orkestmusiek. 17.50 Militair commen taar. 18.00 Nieuws. 18.15 Actualiteiten 18.25 Licht instrumentaal trio. 18.50 Lich. te grammofoonmuziek. 19.00 Kinder postzegelactie 1965, toespraak. 19.05 Ste reo: Kinderkoor met piano. 19.25 Onder de afwas: licht programma. 19.50 Par lementair overzicht. 20.00 Nieuws. 20.05 Stereo: Vocaal en instrumentaal ensem ble en zangsolisten. 20.30 Verhaal halen: verhalen wedstrijd. 21.00 Liedjesprogram ma met gitaar en bas. 21.25 Etherforum 22.00 Alt en piano: klassieke liederen. 22.30 Nieuws. 22.40 Actualiteiten. 22.50 Spontane reacties: muzikale discussie. 23.25 Jazzmagazine. 23.55-24.00 Nieuws. HILVERSUM III F.M. NRU-KRO: 12.00 Nieuws 12.02 Van uur tot uur: actualiteiten. 12.05 Lichte grammofoonmuziek. 13.00 Nieuws. 13.02 Van uur tot uur: actualiteiten. 13.05 Bert: licht muziekprogramma (gr.) 14.00 Nieuws. 14.02 Van uur tot uur: actualiteiten. 14.05 Lichte grammofoon muziek. 15.00 Nieuws. 15.02 Van uur tot uur: actualiteiten. 15.05 Vertel dat maar in... Platen en praten op een dorpsplein. 16.00 Nieuws. 16.02 Van uur tot uur: actualiteiten. 16.05 Lichte grammofoon muziek voor de tieners. 17.00 Nieuws. 17.02 Vain uur tot uur: actualiteiten 17.05 Boogie-Woogie: dansmuziek (gr.) 18.00 Sluiting. BRUSSEL VLAAMS 324 M 12.00 Nieuws. 12.03 Grammofoonmuziek 12.08 Landbouwkroniek. 12.15 Middag- muziek. 12.40 Weerbericht, mededelingeri en SOS-beriohten. 12.45 Buitenlands persoverzicht. 12.50 Beursberichten en programmaoverzicht. 13.00 Nieuws en weerbericht. 13.20 Moderne muziek. 14.00 Nieuws. 14.03 Schoolradio. 15.00 Nieuws. 15.03 Schoolradio. 15.45 Inter mezzo. 16.00 Nieuws. 16.03 'Beursberich ten. 16.09 Voor de zieken. 17.00 Nieuws weerbericht en mededelingen. 17.15 Lich te muziek. 18.00 Nieuws. 18.03 Voor de SOLDATEN. 18.28 Paardesportberic'hten soldaten. 18.28 Paardesportberichten. 18.30 *Protestantse godsdienstige uitzen ding. 18.45 Sport. 18.52 Oscar Peterson. 19.00 Nieuws, weerbericht en corres pondentie uit Nederland. 19.40 Lichte muziek. 19.45 Missieklankbeeld. 20.00 In en om Europa. 22.00 Nieuws en be richten Dinsdag 12 oktober HILVERSUM I 402 M KRO: 7.00 Nieuws. 7.10 Het levende woord. 7.15 Lichte grammofoonmuziek en actualiteiten. (7.30 Nieuws en ANWB- KNAC-bericthen). 7.55 Overweging. 8.00 Lichte grammofoonmuziek. (8.30 Nws.) 8.45 Voor de vrouw. 9.35 Waterstanden 9.40 Schoolradio. 10.00 Gevarieerd mu ziekprogramma. 10.50 Lichtbaken, lezing 11.00 Voor de vrouw. 11.30 Lichte mu ziek (gr.) 11.50 Volaan... vooruit, praatje HILVERSUM II 298 M AVRO: 7.00 Nieuws. 7.10 Ochtendgym nastiek. 7.20 Lichte grammofoonmuziek VPRO: 7.50 Dagopening. AVRO: 8.00 Nieuws. 8.10 Lichte grammofoonmuziek (8.25 De groenteman) 8.45 Morgenwij ding. 8.55 Boekbespreking. 9.00 Voor de zieken. 10.00 Voor de kleuters. 10.10 Ar beidsvitaminen. (Om 11.00 Nieuws). HILVERSUM III F M NRU-NCRV9.00 Nieuws. 9.02 Lichte grammofoonmuziek. 10.00 Nieuws. 10.02 Drie in de pan: licht muziekprogramma (gr.) (Om 11.00 Nieuws). - Y 4 üitH Leverbaar in liefst 60 verschillende fabrieks- uitvoeringen, dus ook voor Uw bedrijf het ideale type! Voorts: 98 km/uur met dieselmotor (60 P.K.) Standaard: vacuum rembekrachtiging, verwarming en verse lucht installatie. Kies Mercedes-Benz voor Uw bestelwagen. Vraag inlichtingen bij: N.V. Garage 't Westen, Breedestraat 23, Oostburg. Tel. 011 70 - 2255. N.V. Garage Van Dongen-Jonkers, Guido Gezellelaan 40, Bergen op Zoom. Tel. '6918. Autobedrijf Rüttchen Zn., Moleneindstraat 2, Breda. Tel. 4 2050. MERCEBE S-BENZ Uw goede ster op alle wegen

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1965 | | pagina 11