Caterina Valente, top-
ster zonder sterallures
Beeren
Wereldreisdie invloed van
het christendom
wilde
nagaan
KIJK NAAR.....
Donald
Duck
98 km/uur
In jubileum-show KRO-televisiei
„H0RM0NEN-ZESL1NG"
LEEFDE MAAR KORT
KRO-clocumentaire van zeven weken zwerven:
11
Geen clown meer
Sie werden ein welt star
In het Parijse Olympia
PRIJSCONTROLE
OVERBODIG
Contrast arm-rijk
Mohammedaanse
tegenwerking
NEDERLAND I: Morgen za! ik huilen
NEDERLAND II: Ton van Duinhoven Show
Cl
ou
2)uinh
fel
van
uinhoven
tear,
maar
vanavon
d ook
keatzanaer
in een
eieren
sk
ónoLV
BELGIË VLAAMS: Judith
BELGIË FRANS: Lectures pour tous
Mercedes-Benz bestelwagen:
met dieselmotor (60 P.K.)
DAGBLAD DE STEM VAN MAANDAG 11 OKTOBER 1965
(Advertentie)
(Van onze radio, en tv-redacteur)
BRUSSEL Ver buiten de be
bouwde kom van de Belgische
hoofdstad ligt de nieuwe T.V.-stu-
dio van Arthur Mathonet. Zelfs
een ervaren Brusselse taxichauf
feur wist het pas te vinden, nadat
een B.R.T.-employé had uitgelegd:
„De Leuvense steenweg volgen en
bij de vijfde Aral-benzinepomp
rechtsaf". In de kleine studiofoyer
welke iets weg had van een Bo-
nanza-herberg met klapdeurtjes,
zat de 34-jarige Caterina Valente
op een zwart gecapitonneerde bank
een kopje koffie te drinken in de
lunchpauze.
De KRO-televisie had haar lange tijd ge-
geleden gecontracteerd voor 'n tv-show
ter gelegenheid van het 40-jarig jubi
leum. Caterina, de Europese konin
gin der showbusiness, veelvoudig mil-
jonaire, zowel op de zwarte schijf als
op haar bankconto, was nog precies
dezelfde gebleven sinds zij zeven jaar
geleden voor het eerst optrad voor de
Nederlandse tv-camera's in een
KRO-uitzending. Haar gage is sinds
dien sterk gestegen, maar de char
mante Valente vond het toch prettig
met een bruisende show aan het KRO-
feest te kunnen meewerken.
,,Ik hou van de Nederlanders", ver
klaarde ze oprecht en zonder pose.
i Dat komt. omdat uw landgenoten over
het algemeen zo vlot hun moderne
talen spreken. Zelf heb ik ook een ta
lenknobbel. Dat is een kostbare erfenis
j van mijn ouders. Op 14 januari 1931
f werd ik in Parijs geboren. Mijn moe
der was een bekende Duitse musical-
clownen vader Giuseppe bezat de
Italiaanse nationaliteit, welke op mij
overging. Als tiener beheerste ik zo-
wel het Italiaans en Duits als het
Frans en Engels. Reeds als zevenjarig
meisje danste ik mee in de groep van
vader en moeder.
In november 1952 trad ik In het huwe
lijk met de internationaal befaamde
jongleur Eric van Aro, die mij ook
als vocaliste ontdekt had. Thans is
Eric al dertien jaar mijn manager, die
jongleert met contracten en de in alle
landen weer verschillende richtlijnen
voor belastingopgaven. Weet u waarom
I ik nooit langer dan 182 dagen in de
I. Verenigde Staten op tournee ben? Dan
moeten wij in Amerika de volle mep
aan belasting betalen.
j Haar grootste populariteit kreeg zij in
1 de States toen ze vorig jaar met Perry
I Como en Bing Grosby in New-York op
trad in 22 televisieshows. De afgelopen
maanden verscheen ze elke week met
Carol Brunett en Art Buc'hwald in een
tv-serie. En weet u, dat ik die tour
nees door de States en Japan gewoon
nie, meer missen kan. Je mag nog zo'n
goed betaalde en geroutineerde topar-
tiste zijn in de amusememtswereld, toch
leer je in het buitenland elke dag weer
iets om bij te schaven aan je inter
nationaal repertoire. Vroeger trok ik
altijd vreemde gezichten in mijn shows
en maakte tijdens het zingen voor de
grap van die vreemde keelklanken,
om even later het liedje gewoon drie
octaven lager te beëindigen. Maar
sinds ik beroemdheden als Danny Kaye
Perry Como, Art Buchwald en nog
vele anderen heb zien werken, be
greep ik dat het entertainment stoelt
op een presentatie en conference wel
ke is opgebouwd uit heel simpele be
wegingen en opmerkingen. Daarom
lees je nu niet meer op de affiches:
..Caterina Valente, de beste vrouwe
lijke muzikale clown".
De lunchpauze loopt ten einde. KRO-
regisseur Fred Rorabouts roept de me
dewerkenden naar de studiov^er, waar
Cor Hermeier een geweldigdecor heeft
opgebouwd uit hoge vensters en met
geometrische figuren versierde zet
stukken, welke tussen de scènes op hun
plaats worden gerold. Tegen de ach
terzijde van de rondhorizon bevindt
zich een suggestieve trap waarover
Caterina, gekleed in een witte, lange
nauwsluitende japon naar beneden zal
schrijden, terwijl ze begeleid door
Belgische musici „The most unusual
day" ten gehore brengt.
Naast ons op de tribune zit haar
echtgenoot Eric van Aro, die ons ver
telt hoe hij in 1950 in het Hansa-thea-
ter te Hamburg de 19-jarige variété
artieste Caterina Valente leerde ken
nen, terwijl ze met de artiestengroep
van haar ouders van stad tot stad
reisde. Vaak schreven ze elkaar brie
ven tot Eric in 1.952 een telegram
stuurde met de inhoud: „Schlusz mit
der Schreiberei, wir heiraten". Makke
lijker gezegd, dan gedaan, want Cate
rina was met de groep van haar ouders
voor maandenlang gecontracteerd
Maar in november tradon zij in het
i huwelijk, waarna Caterina haar Eric
1 die een begaafd jongleur was, bege
leidde om iiem als assistente de bal
len in de circuspiste toe te werpen.
Toen ze optraden met de beroemde
clown Grock viel er op een avond door
ziekte van een der artiesten plotseling
een programmanummer uit. Grock. die
Caterina vaak met de gitaar in de hand
voor haar woonwagen had horen zin
gen, vroeg haar om in plaats van de
uitvaller nu enige bekende schlagers
ten gehore te brengen. Reeds de eerste
keer ontlokte zij daarmee jubelende
ovaties en voor Caterina het wist was
ze een gevierd circusvocaliste. Walter
Binder van Radio Zürich liet haar een
proefopname maken en Caterina zong
keer op keer Maria Dolores" en
Granada" voor de microfoon, t.ot
plotseling Walter Linder de opname
I onderbrak, uit de hoofdcontrolekamer
naar haar toe kwam en keihard tegen
l het jonge meisje zei ..Caterina. sie
werden ein Weltstar". Meteen kreeg
ze een contract voor 15 radio-opnamen
die het begin betekenden van een tri
omfale wereldcarrière.
Binnen een paar maanden zong zij
samen met het beroemde orkest van
Kurt Edelhagen, die na haar eerste
proef in de studio van Baden-Baden
wild enthousiast opmerkte: ,,Das ist
die musikalischte Frau, die mir je be-
gegnete". Spoedig volgde de eerste
plaat onder de titel „Istanbul", maar
toen Caterina de Duitse versie van Cole
Porters „I love Paris" op de zwarte
schijf had vastgelegd, werden in een
paar weken tijd meer dan een half
miljoen platen van ,,Ganz Paris traumt
von der Liebe" verkocht. Met „Wo
meine Sonne scheint" bereikte Caterina
voor die tijd toen er nog niet zoveel
platenspelers waren als nu. de droom-
grens van 1 miljoen zwarte schijven.
Met het twintig jaar oude liedje ,,Ma-
laguena" veroverde Caterina Amerika
en prijkte wekenlang op de hit-parade-
lijsten in de USA. Haar eerste grote
tv-show in Duitsland heette ,,bon-
soir Kathrin" en zij ontving hiervoor
de prijs van het „gouden beeldscherm"
Eric van Aro raakt niet uitgepraat
over zijn charmante vrouw. Hij vertelt
over haar triomfen in het Parijse „O-
lympia", de onvergetelijke reizen naar
Japan en Zuid-Amerika en in de herfst
van 1964 de 22 uitzendingen van de
Amerikaanse tv-shows onder de titel
„The Entertainer"
Op de studiovloer gaan de repetities
onverstoorbaar door, totdat aan het
einde van de middag na zes uur re
petitie plotseling het frêle figuurtje van
Caterina zich doodmoe nestelt in de
grote stoel naast haar man. „Een ser-
ke koffie voor Cat'herina de grote"
beveelt KRO-producer Herman Brou
wer en hij wordt op zijn wenken be
diend. want ook in Brussel is de be
wondering voor de talentvolle en hard
werkende Valente grenzeloos.
(Advertentie)
Eike OLVEH polis is winstdelend
TRICOT
UPPSALA (UPI) De Zweed.
se „hormonenprofessor" Carl
Gemzell heeft bekend gemaakt
dat zijn hormonenbehandeling
op een onvruchtbaar geachte
Zweedse vrouw heeft geresul
teerd in de geboorte van een
zesling. Alle kinderen, twee jon
gens en vier meisjes, stierven de
zelfde dag nog. De vrouw is bui
ten gevaar.
Het meest sensationele resul
taat van de behandelingsmetho
de van Gemzell was de geboorte
van een zevenling, vorig jaar.
(Advertentie)
De vele publicaties van de laatste
tijd over de prijscontrole brengen
veel gemoederen in beweging, be
grijpelijk, als men bedenkt dat
aan de ene kant de winsten rede
lijk moeten zijn, maar dat aan de
andere kant het leven niet onno
dig duurder moet worden ge
maakt. In dit verband is het een
verheugend feit dat er een koop
centrum bestaat waar prijscon
trole volstrekt onnodig is, omdat
daar de prijzen a 11 ij d zo laag
mogelijk zijn: de markt. Daar
wordt dagelijks bewezen dat
goede kwaliteit, ruime keus en
lage prijs uitstekend samen kun
nen gaan. Daar wordt „goedkoper
leven" tot werkelijkheid.
Marktkoopman en straathande
laar laten hun klanten volop pro
fiteren van het voordeel dat zij
weinig onkosten hebben. Zjj hou
den de reputatie hoog van de
markt als het gezelligste en voor
deligste koopcentrum en bewij
zen dagelijks dat kopen op de
markt de beste prijscontrole voor
de huisvrouw is. Kopen op de
markt maakt het leven immers
stukken goedkoper, want
OP DE MARKT IS
UW GULDEN EEN DAALDER
WAARD!
(Van onze radio en tv - correspondent) in de kleine negerstaat Liberia, aan de
kust van West-Afrika. Hier willen
Gebruind en zichtbaar vermoeid, keer
den na een reis van 60.000 km door
Zuid-Amerika, Afrika het Nabije Oos
ten en Europa pater André Truyman
o.p., chef van de afdeling godsdienstige
uitzendingen bij de KRO-televisie en re
gisseur-cameraman Ad Zonneveld be
houden in Hilversum terug. Zeven we
ken waren zij voortdurend onderweg
voor een grootse tv-documentaire, die
ze een momentopname van een wereld
in beweging" wilden noemen. Het wordt
een jubilcumproduktie van de KRO over
mensen en hun geloof. Het oorspronke
lijke idee is afkomstig van de heer Ri
chard Schoonhoven, chef van de Brand
puntredactie.
Tevoren hadden beide KRO-medewer-
kers reeds een oriëntatiereis gemaakt
door Brazilië. Afrika en Spanje en wij
hebben destijds uitvoerig hun'ervaringen
in ons blad laten vertellen.
Nu voerde de reis allereerst naar Sao
.Paulo, berucht om zijn sociale wantoe
standen. De KRO-mensen waren nauwe
lijks met hun zware filmappparaat bij
het station van deze vier miljoen inwo
ners tellende stad aan de slag gegaan,
of een agent arresteerde hen en liet hen
overbrengen naar het bureau van de'
„dops", de S.D. van Brazilië Een Ne
derlandse priester, die in Sao Paulo de
KRO-filmers coachte, werd afzonderlijk
ondervraagd. Later werd het drietal dui
delijk gemaakt dat ze een filmvergun
ning nodig hadden. De apparatuur werd
in beslag genomen en de Nederlanders
moesten zich met de aanbevelingsbrief
van de KRO-voorzitter mr. H.W.. van
Doorn maar naar de kardinaal van Sao
Paulo begeven. Ze kozen echter de bes
te weg en vervoegden zich bij de Neder
landse consul, die niet alleen de came
ra terugkreeg maar bovendien bewerk
stelligde dat een minuscuul stempeltje
op hun introductiebrief van de KRO
werd geplaatst. Bovendien luidde het
consigne dat ze alleen maar de mooie
en pittoreske plekjes van de stad in
beeld mochten brengen.
Maar het tweetal zou geen goede Ne
derlandse filmers geweest zijn als ze
niet naar hun uitgangspunt waren terug
gekeerd. Daar bij het massale station,
vyaar duizenden Brazilianen per trein ar
riveren om werk te zoeken in Sao Paulo
dat zelf een vloedgolf van werkelozen
herbergt, toonden ze het stempeltje aan
een politieman, die toen geheel bereid
willig de armsten uit de omgeving van
de straat haalde om voor de KRO-men-
ien te poseren.
Het volgende reisdoel was Monrovia,
idealistische Nederlandse katholieken
straks de zender „Voice of Africa" stich
ten. Men bezocht de moerassige gron
den, waar de zender straks gebouwd zal
moeten worden. Ook hier in Monrovia
viel het enorme contrast tussen het pa
leis van president Tubman dat liefst
24 miljoen dollar kostte en de armoedi
ge omgeving van kralenhutten aan de
filmers op. Maar ze kregen geen toe
stemming om deze tegenstellingen op
beeldband vast te leggen.
De reis ging vervolgens naar Stanley-
stad en omgeving, in het pas van de re
bellen bevrijde deel van de Kongo. In
de voormalige speedboat van Gizenga
en onder gewapend geleide werden ze
vervoerd naar nederzettingen, waar de
rebellen afschuwelijk hadden huisge
houden. Ad Zonneveld verklaarde, dat
de manier waarop de militaire begelei
ders met hun machinegeweren omspron
gen voor hem een nachtmerrie was ge
weest. Herhaaldelijk werd Vergeten de
veiligheidspal van de stenguns te ge
bruiken. De situaties ter plaatse waren
onvoorstelbaar. Toen ze een verlaten
wijk van Stanleystad filmden, kwamen
twee jongetjes bereidwillig met doods
hoofden aandragen om de film wat re
alistischer te kunnen maken. Toen dit
door de Nederlanders niet werd geap
precieerd gingen ze er maar mee voet
ballen. Dg inheemsen waren afgestompt
door de ellende en voor hen maakte het
weinig verschil of er nu rebellen of na
tionale troepen in hun dorpen waren ge
legerd. Of het christendom hier in de
toekomst nog een taak zal kunnen vin
den, is een moeilijke vraag. De missie
wordt namelijk vereenzelvigd met het
oude westerse koloniale regiem. Ideaal
zou zijn als de blanke priesters in de
toekomst alleen nog maar een religieu
ze taak in de Kongo zouden krijgen.
Reeds nu worden zij door grote interna
tionale charitatieve organisaties belast
met de voedsel- en medicamentenver
strekking aan de bevolking.
In het Nabije Oosten, waar de Isla
mitische wereld vecht voor westerse
welvaartsschün, hadden de KRO-repor.
ters de grootste moeite om te filmen.
Als men In de hoofdstad Amman van
Jordanië met een camera op straat
loopt, wordt door de bevolking ge
molesteerd. Een begeleider Het hun wel
het luxueuze Jordanhotei en de mooie
Europees aangelegde pleinen zien, maar
■Jx-vf-iytx iS
van de armoedige stadsdelen mocht niets
gefilmd worden.
Ook hier won de Nederlandse vinding,
rijkheid het van de mohammedaanse te
genwerking. In een kleine stationcar
werden gordijntjes voor de ramen ge
hangen en daarachter stelde Zonneveld
zijn camera op. Telkens als een bege
leider een agent op het verboden filmen
attent wilde maken, dook pater Truy
man met allerlei kopsleutels onder de
auto en wendde een of andere panne
voor. Bovendien kochten ze een paar
kaffia's, islamitische hoofddeksels,waar
door ze zich niet alleen vrijer konden
bewegen, maar waarin Zonneveld ook
de kleine Paillard-camera kon verber
gen. Toch was het ambachtelijk werk
van de filmers zo moeilijk te realiseren,
dat hij niet veel spectaculairs ervan ver
wacht.
Tot slot van de reis bezochten pater
Truyman en Ad Zonneveld het na-oor-
logse Wenen, waar de immoraliteit gro
ter is dan in welke Europese hoofdstad
dan ook. Het zelfmoordcijfer in deze
katholieke stad is ontstellend hoog en
houdt kennelijk verband met het me
lancholische karakter van de Wener. De
ze Donaustad, welke sinds eeuwen her
de reputatie geniet van vrolijkheid en
onbezorgdheid, is veranderd in een me
tropool, waar ontucht en abortus volgens
de statistieken nog weliger tieren dan in
de meest beruchte havensteden. Steeds
waren de filmers erop uit om een ant
woord te vinden op de klemmende vraag
welke rol het christendom in deze si
tuaties heeft gespeeld en welke rol in de
toekomst mogelijk wordt geacht. Dit
filmmateriaal van 5000 meter lengte
toont mensen en medemensen is een we
reld met ongelijke kansen, een wereld
waarvoor meer dan ooit solidariteit,
wordt gevraagd. Vijf anonieme Neder
landers bewijzen in hun werk deze chris
telijke solidariteit voor de camera's
19.00 uur NIEUWS IN HET KORT.
19.01 uur KLAAS VAAK. Voor de kleuters in pyama.
19.05 uur KENMERK. Informatierubriek van de Kerken.
19.35 uur MAGILLA GORILLA, tekeniilm.
20.00 uur JOURNAAL.
20 20 uur ZENDTIJD POLITIEKE PARTIJEN. Een uitzendmg van de V^V.D
20.30 uur HET EILAND KURO-SHIMA. een documentaire over dit eiland, dat
500 km ten zuiden van Japan is gelegen.
21.05 uur MORGEN ZAL IK HUILEN ,I'I1 cry tomorrow). Speelfilm van Da-
niel Mann, met Susan Hayward, Richard Conté, Eddie Albert, Jo
van Fleet en Don Taylor. Deze vrij oude film behandelt het probleem
rond de verslaving aan de drank. Leeftijd: 18 jaar.
23.00 uur TWEEDE JOURNAAL.
20.00 uur NIEUWS IN HET KORT.
20.01 uur BALLET ESPANOL PILAR LOPEZ. Flitsen uit het programma v.
het Holland Festival 1965, waarin daze Spaanse dansgroep optrad.
20.35 uur Kwartef Dave Brubeck. In het Concertgebouw te Amsterdam werden
op 9 oktober 1964 opnamen gemaakt van een concert, gegeven door
dit beroemde kwartet, met Dave Brubeck (piano), Paul Desmond
(alt-sax), Jo Morello (drums) en Gene Wright (bas).
21.00 uur KIJK, SCAPINO! Een documentaire rond deze balletgroep voor de
jeutïd. welke deze maand twintig jaar bestaat
21.40 uur TON VAN DUINHOVEN. Een show, geschreven door Remco-Cam-I
pert, waarin behalve de acteur (en zanger) Ton van Duinhoven, ook
Kitty Courbois en Ruud Bos optreden.
22.10 uur TWEEDE JOURNAAL.
14.05 uur SCHOOLTELEVISIE: 1. Aardrijkskunde, de Belgische visvangst; 2,i
Aardrijkskunde, Seismologie.
19.00 uur ZANDMANNETJE, voor hen die al slapen gaan.
19.05 uur TELETAALLES. Les 9 van de televisiecursus Engels: „On the train".
19.20 uur DE FLINTSTONES, tekenfilm, uit het stenen- tijdperk.
19.45 uur ZOEKLICHT.
19.55 uur DE WEERMAN, met regen of zonneschijn.
20.00 uur NIEUWS.
20.30 uur JUDITH, toneelspel van Charles de Peyret Chappuis, in het Neder
lands vertaald door Nel Bakker. Deze KRO-produktie kwam tot
stand in samenwerking met de toneelgroep Centrum te Amsterdam.
De regie heeft Guus Verstraete, Henny Orri vertolkt Judith en Holo-
fernes wordt gespeeld door André van den Heuvel.
21.55 uur DE EERSTE EEUWEN VAN HET CHRISTENDOM, een documen
taire van prof. dr. Van der Meer. Eerste aflevering: De Kerk der
martelaren.
22.30 uur NIEUWS.
14.15 uur SCHOOLTELEVISIE.
15.05 uur ARTISTIEK INITIATIEF, uit de pottenbakkerij
18.25 uur NIEUWS, daarna „Badaboum" marionetten.
18.55 uur BOUTIQUE, kroniek voor de vrouw.
19.25 uur GRAIN DE SABLE, met Bébé Antoine.
19.30 uur SPORTUITZENDING.
20.00 uur NIEUWS.
20.30 uur '14 - '18. Journaal van de eerste wereldoorlog.
21.00 uur THE SAINT, feuilleton over een beroepsdetectieve, met Roger Moore.
21.50 uur LECTURES POUR TOUS, literaire uitzending, gepresenteerd door
Pierre Dumayet en Pierre Desgraupes.
22.40 uur NIEUWS.
met
de
(Advertentie)
Maandag 11 oktober
HILVERSUM I 402 M
NCRV: 12.00 Licht ensemble
zangsolist. 12.22 Programma voor
landbouw. 12.27 Mededelingen voor land-
en tuinbouw. 12.30 Nieuws. 12.40 Variant
cabaretprogramma. 13.30 Licht
ble. 13.55 7e internationale
cours. 14.05 Schoolradio 14.30 Stereo-
klassieke muziek. 15.00 Uit de Bijbel,
overdenking. 15.30 Semi-klassieke ka
mermuziek (opn). 16.0a Moderne mm
ziek <gr.) 16.35 Koorzang (opn). 17.00
Voor de kinderen. 17.15 Voor de jeugd.
17 30 Lichte grammofoonmuziek voor ae
tieners 17.50 Overheidsvoorlichting het
Surinaamse Museum. Tekst: Frater R.
M. F. Abbenhuis. 18.00 Luchtmachtkapel
18.20 Uitzending van de Volkspartij voor
Vrijheid en Democratie: Luistert naar
de stem van de V.V.D. 18.30 stereo:
Licht ensemble met zangsolist. 18.50
Openbaar kunstbezit. 19.00 Nie"^s Tren
weerpraatje. 19.10 Radiokrant. 19.30 Ver
zoekprogramma. 19.55 Op de ^an af«
praatje. 20.00 Stereo: Metropoleorkest
met zangsoliste. 20.30 Adam wie zyt
gij? hoorspel. 21.15 Klassieke kamermu
ziek (opn.). 21.45 Semi-klassieke en mo
derne muziek (opn.) 22.15 Avondover
denking 22.30 Nieuws 22.40 Boekbespre
king. 22.50 Stereo: Licht ensemble. 23.15
Moderne pianomuziek (opn.) 23.55-24.00
Nieuws.
HILVERSUM II 298 M
VARA: 12.00 In de kantine: Lichte
muziek 12.27 Mededelingen t.b.v. land
en tuinbouw. 12.30 In de kantine lichte
muziek (verv.) 12.55 Voor de midden
stand. 13.00 Nieuws. 13.10 Actualiteiten
.13.25 Stereo: Licht instrumentaal .septet.
13.45 Wikken en wegen, lezing. 14.00
Grepen uit de muziekgeschiedenis, mu
zikale lezing. 14.35 Fluit en^piano: klas
sieke en moderne muziek. 15.05 Haar te
lefoon, hoorspel. 16.00 Nieuws. 16.02 So
ciëteit' Zestig minuten voor boven de
zestig: programma voor oudere luiste
raars. 17.00 Oude liedjes. 17.15 Lichte
orkestmusiek. 17.50 Militair commen
taar. 18.00 Nieuws. 18.15 Actualiteiten
18.25 Licht instrumentaal trio. 18.50 Lich.
te grammofoonmuziek. 19.00 Kinder
postzegelactie 1965, toespraak. 19.05 Ste
reo: Kinderkoor met piano. 19.25 Onder
de afwas: licht programma. 19.50 Par
lementair overzicht. 20.00 Nieuws. 20.05
Stereo: Vocaal en instrumentaal ensem
ble en zangsolisten. 20.30 Verhaal halen:
verhalen wedstrijd. 21.00 Liedjesprogram
ma met gitaar en bas. 21.25 Etherforum
22.00 Alt en piano: klassieke liederen.
22.30 Nieuws. 22.40 Actualiteiten. 22.50
Spontane reacties: muzikale discussie.
23.25 Jazzmagazine. 23.55-24.00 Nieuws.
HILVERSUM III F.M.
NRU-KRO: 12.00 Nieuws 12.02 Van
uur tot uur: actualiteiten. 12.05 Lichte
grammofoonmuziek. 13.00 Nieuws. 13.02
Van uur tot uur: actualiteiten. 13.05
Bert: licht muziekprogramma (gr.)
14.00 Nieuws. 14.02 Van uur tot uur:
actualiteiten. 14.05 Lichte grammofoon
muziek. 15.00 Nieuws. 15.02 Van uur tot
uur: actualiteiten. 15.05 Vertel dat maar
in... Platen en praten op een dorpsplein.
16.00 Nieuws. 16.02 Van uur tot uur:
actualiteiten. 16.05 Lichte grammofoon
muziek voor de tieners. 17.00 Nieuws.
17.02 Vain uur tot uur: actualiteiten
17.05 Boogie-Woogie: dansmuziek (gr.)
18.00 Sluiting.
BRUSSEL VLAAMS 324 M
12.00 Nieuws. 12.03 Grammofoonmuziek
12.08 Landbouwkroniek. 12.15 Middag-
muziek. 12.40 Weerbericht, mededelingeri
en SOS-beriohten. 12.45 Buitenlands
persoverzicht. 12.50 Beursberichten en
programmaoverzicht. 13.00 Nieuws en
weerbericht. 13.20 Moderne muziek.
14.00 Nieuws. 14.03 Schoolradio. 15.00
Nieuws. 15.03 Schoolradio. 15.45 Inter
mezzo. 16.00 Nieuws. 16.03 'Beursberich
ten. 16.09 Voor de zieken. 17.00 Nieuws
weerbericht en mededelingen. 17.15 Lich
te muziek. 18.00 Nieuws. 18.03 Voor de
SOLDATEN. 18.28 Paardesportberic'hten
soldaten. 18.28 Paardesportberichten.
18.30 *Protestantse godsdienstige uitzen
ding. 18.45 Sport. 18.52 Oscar Peterson.
19.00 Nieuws, weerbericht en corres
pondentie uit Nederland. 19.40 Lichte
muziek. 19.45 Missieklankbeeld. 20.00
In en om Europa. 22.00 Nieuws en be
richten
Dinsdag 12 oktober
HILVERSUM I 402 M
KRO: 7.00 Nieuws. 7.10 Het levende
woord. 7.15 Lichte grammofoonmuziek
en actualiteiten. (7.30 Nieuws en ANWB-
KNAC-bericthen). 7.55 Overweging. 8.00
Lichte grammofoonmuziek. (8.30 Nws.)
8.45 Voor de vrouw. 9.35 Waterstanden
9.40 Schoolradio. 10.00 Gevarieerd mu
ziekprogramma. 10.50 Lichtbaken, lezing
11.00 Voor de vrouw. 11.30 Lichte mu
ziek (gr.) 11.50 Volaan... vooruit, praatje
HILVERSUM II 298 M
AVRO: 7.00 Nieuws. 7.10 Ochtendgym
nastiek. 7.20 Lichte grammofoonmuziek
VPRO: 7.50 Dagopening. AVRO: 8.00
Nieuws. 8.10 Lichte grammofoonmuziek
(8.25 De groenteman) 8.45 Morgenwij
ding. 8.55 Boekbespreking. 9.00 Voor de
zieken. 10.00 Voor de kleuters. 10.10 Ar
beidsvitaminen. (Om 11.00 Nieuws).
HILVERSUM III F M
NRU-NCRV9.00 Nieuws. 9.02 Lichte
grammofoonmuziek. 10.00 Nieuws. 10.02
Drie in de pan: licht muziekprogramma
(gr.) (Om 11.00 Nieuws).
- Y 4
üitH
Leverbaar in liefst 60 verschillende fabrieks-
uitvoeringen, dus ook voor Uw bedrijf het
ideale type!
Voorts: 98 km/uur met dieselmotor (60 P.K.)
Standaard: vacuum rembekrachtiging,
verwarming en verse lucht installatie.
Kies Mercedes-Benz voor Uw bestelwagen.
Vraag inlichtingen bij:
N.V. Garage 't Westen,
Breedestraat 23, Oostburg. Tel. 011 70 - 2255.
N.V. Garage Van Dongen-Jonkers,
Guido Gezellelaan 40, Bergen op Zoom. Tel. '6918.
Autobedrijf Rüttchen Zn.,
Moleneindstraat 2, Breda. Tel. 4 2050.
MERCEBE S-BENZ
Uw goede ster op alle wegen