Waar de passie heerst
PZC
Hal Hartley op herhaling
Flodder is uitgemolken
Sierhuis
en Peters
kunst cultuur
23
filmrecensie
exposities
Theo Jordans
filmwijzer
Alhambra
VRIJDAG 30 JUNI 1995
Jan Sierhuis, Echtpaar.
foto Lex de Meester
Jan Sierhuis is van de Cobra
generatie en dus al
tientallen jaren actief als
beeldend kunstenaar. Hij
maakte geen deel uit van de
groep rond Appel, Constant en
Corneille, maar laadt zijn
schilderijen wel met een hoge
dosis expressiviteit. Dat is ook
in de Grote Kerk van Veere te
zien, waar Jan Sierhuis met
zijn jongere leerlinge Mira
Peters exposeert.
Een tiental forse doeken wijdt
Sierhuis aan het gegeven 'Fla
menco'. dat vorm krijgt door hef
tige verfvegen, waarin het schil
dersmes de huid van het doek be
paalt. Gezien zijn kleurgebruik
verbindt Sierhuis de traditionele
Spaanse dans - waarin passie een
zo grote rol speelt - met uiteenlo
pende sferen. De dansers, soms is
het niet meer te zien of het om
mannen of vrouwen gaat, smelten
samen in een woest verfritme van
groen en rood; langgerekte kop
pen, spichtige vingers lichten op
uit een diep duister; een in geel ge
hulde vrouw is karikaturaal gede
formeerd tot een parmantig ge
drongen wezen.
Sierhuis gaat virtuoos om met zijn
verf, maar ik mis een visie op het
thema en het schilderen die verder
gaat dan de oppervlakte en het
moment. In de vijftal strandge
zichten opereert Sierhuis speelser
en toch dramatisch. De kleuren
zijn feller, de tegenstellingen gro
ter; lucht, zee en strand, worden
bedekt door een rookpluim uit een
voorbijkomende boot, een paar
sige gestalte is opgenomen in het
landschap en toch alleen. In dit
werk en in de fraaie pastorale-serie
tref ik nuances aan en meer afwis
seling in het opbrengen van de
verf. In die werken maakt Sierhuis
zijn naam wel waar.
Wereld van verschil
Mira Peters schildert veel ingeto
gener dan haar leermeester: een
wereld van verschil. Ook bij haar
lijkt het motief vooral een aanlei
ding om te schilderen. In haar
werk speelt de lijn een grotere rol
in de opbouw van het beeld. De
reeks 'Leeuwen' toont bruisende
beweging door golvende penseel
streken. In de zwarte en bruine kol
kingen is dan vaag het dier te zien,
dat probeert het 'Luctor et emer-
go' waar te maken. Ook de 'Foot
steps in the sand' vertonen een rit
miek, in dit geval van de zwarte
sporen op het bruine fond. Een rul
le huid en een genuanceerd opper
vlak zorgen ervoor dat er wat te be
leven valt in de verwijzing naar af
wezigheid. De reeks geïnspireerd
op Veere bevalt mij niet. De beken
de onderdelen als torens en mo
lens. een wapenschild en bootjes
zijn opgenomen in composities die
door een rood kader bijeen worden
gehouden, alsof Peters in de recht
hoek de onderdelen van haar visie
samenbrengt. Noch Veere noch
het schilderen komerï naar mijn
idee uit de verf. Het blijft vaag en
vlak. Als het uiteindelijk meer om
schilderkundig avontuur gaat dan
om een 'verhaal' dat verwijst naar
een onderwerp, moet er echt iets te
beleven zijn.
In het Arsenaalcafé in Vlissingen is
een reeks tentoonstellingen te zien
met beeldend werk van allochto
nen. De huidige exposant, Moham
med Modaffar, ontvluchtte Irak,
woonde twee j aar in een kamp en is
sinds 1993 in Nederland. Zijn werk
draagt de sporen van een bestaan
in onzekerheid. Een vluchtende
man, een vluchtende vrouw, een
schreeuw van angst. Dergelijke
licht gestileerde tekeningen, in een
idioom dat in de verte lijkt op wat
de Futuristen gebruikten, zijn
zwak, vanwege hun gebrek aan
vormspanning en compositie. De
kleine werkjes waarin Modaffar al
lerlei materialen, tot koffie toe, ge
bruikt, hebben een schilderachtig
karakter en zijn meestal veel beter
dan de lineaire. Vanuit vlekken
ontstaan vormen, koppen, gestal
ten, situaties. Angst, pijn en een
zaamheid spelen erdoorheen. Het
gegeven wordt gesuggereerd, het
beeld laat ruimte voor de fantasie
van de beschouwer.
Modaffar werkt ook met de combi
natie tekst-beeld, wat te vaak nog
in het decoratieve blijft steken.
Het lijkt me dat hij beslist moge
lijkheden heeft, maar nu nog te
vaak van toevalstreffers afhanke
lijk is.
Objects trouvées
José van der Valk werkte ooit in
keramiek, maar heeft haar uit
drukkingsmogelijkheden al jaren
geleden uitgebreid. Zij gebruikt nu
steen, staal, ijzer - al dan niet ge
combineerd met elkaar - en kera
miek. Haar werk kent twee stro
men. Een expressieve, waarin de
vormen vaak verweerd zijn, mede
door het opnemen van 'objects
trouvées' in de beelden. En van de
strak geabstraheerde sculpturen.
Een voorbeeld daarvan is het
fraaie 'Ontkieming' waarin een
spiraal een staand cirkelvlak door
boort.
De meer improviserende werken
zijn in de meerderheid. Staande
vormen kunnen soms figuren zijn.
Hal Hartley verraste een aantal
jaren geleden met zijn The
Unbelievable Truth. Het was een
film van iemand die duidelijk niet
tot het filmestablishment wilde
horen. Het was een eigenzinnige
film met scherpzinnige dialogen en
personages die in kringetjes om el
kaar heen liepen. De film was ge
sloten, waarbij de regisseur de
stukjes van de puzzel waar hij zijn
film in had onderverdeeld lang
zaam maar in een goed tempo in
elkaar schoof. Zijn toeschouwers
vroeg hij mee te doen aan dit sim
pel spelletje, deze milde vorm van
hersengymnastiek. Hartley kreeg
een zekere reputatie op filmfesti
vals en bij het publiek van de be
tere films. Ze kregen nog meer van
die spelletjes met Trust en Simple
Men en kunnen nu met Amateur
hun hart opnieuw ophalen.
Hoofdpersoon is Isabelle. gespeeld
door Isabelle Huppert. Geheel in
de traditie van Hartley die op zoek
is naar het merkwaardige van het
gewone, is Isabelle een ex-non. Een
ex-non die verhaaltjes schrijft voor
een pornoblad, maar de vergissing
maakt ze te literair te maken. Ze
pikt ene Thomas (Martin Dono
van) van de straat op die zijn ge
heugen kwijt is. Aan hem vertelt ze
dat ze in het klooster is gegaan om
dat ze nymfomane is, maar ze be
kent ook dat ze nog nooit seks
heeft gehad. Natuurlijk achter
haalt het verleden van deze Tho
mas hem, nog voordat Isabelle
heeft kunnen uitzoeken wie hij is
en wat hij gedaan heeft. Het heeft
te maken met Sofia (Elina Lowen-
sohn). een pornosterretje dat van
Hartley een Louise Brooks kapsel
op haar hoofd krijgt.
Legpuzzel
Opnieuw grijpen alle gebeurtenis
sen die Hartley verzonnen heeft in
elkaar als stukjes van een legpuz
zel die op het eind van de film af is.
Opnieuw zijn de dialogen niet ge
speend van enige intelligentie en
originaliteit. Maar helaas zijn de
verrassing en de frisheid van 'The
Unbelievable Truth' totaal ver
dwenen. Amateur is de vierde va
riant op een beperkt thema, is
daardoor volledig voorspelbaar en
straalt een vermoeidheid uit die
zelfs niet door de altijd energieke
Huppert kan worden opgeheven.
Het enige interessante van deze
film is dat Huppert een briefje naar
Hartley heeft geschreven waarin
ze zei met hem te willen werken.
Daarop schreef Hartley deze rol
van Isabelle voor haar met de plot
van Amateur daaromheen. Het is
opmerkelijk dat Isabelle in niets
afwijkt van elk ander Hartley per
sonage. hoewel Hartley zelf zegt
dat hij de rol woord voor woord
heeft aangepast aan alle andere
rollen die hij van Huppert heeft ge
zien. Hartley's films tonen en zijn
een gesloten wereld waaraan zelfs
Huppert wordt onderworpen.
Piet van de Merwe
Amateur is te zien in Cinema Middel
burg.
zoals een 'Strijder', maar ook dra
gers van blauw geglazuurde kel
ken. omgeven door golvende me-
taalvormen, zoals in de reeks 'Offe
rande'. waaruit in 't Haentje te
paert vier exemplaren te zien zijn.
Ik moet bij deze beelden denken
aan de overgang van leven naar
dood, een vorm die zich losmaakt
van het aardse en opgaat in iets on
grijpbaars. In de reeks 'Carmen'
zet Van der Valk een gave vorm en
een aangetaste tegenover elkaar.
De laatste omhult in 'Carmen I' de
eerste, maar lijkt onvoldoende be
scherming te bieden tegen een
doorboring van buitenaf.
Kleuretsen
De Frangaise Frangoise Aguillard
drukt haar kleuretsen zelf. Dat
wijst vaak op een streven naar per
fectie. Niet iedere grafisch kunste
naar raakt daaraan, maar Aguil
lard beslist wel. Ze woont in ons
land en toont in Middelburg werk
waarin de spanning tussen geest
en stof knap wordt uitgewerkt. Be
weging. ontwikkeling en ritme,
zijn steekwoorden. Haar etsen zijn
geladen met subtiele tekens van
bestaan. Titels als 'Signes de pas
sage' en 'Contradictions' benoe
men bladen die door vorm en com
positie. zonder figuratie iets oproe
pen van de reis die het leven is.
Soms zoomt Aguillard in op één
aspect, zoals het schrijven en het
schrift. In 'Jeux de papier' dwarre
len letters en stukken papier door
het kader, alsof ze willen zeggen
dat niets uiteindelijk kan worden
vastgelegd, alles in beweging blijft.
Nico Out
Jan Sierhuis. Mira Peters, Grote Kerk
Veere; tlm 16 juli.
Mohammed Modaffar, Arsenaalcafé
Vlissingen; Hm 3017.
José van der Valk en Frangoise Aguil
lard, 't Haentje te paert.. Middelburg; tot
3 augustusx
Bijna drie miljoen Nederlanders
hebben sinds 1986 Flodder in de
biosccoop gezien en nog eens 1,5
miljoen hebben sinds 1992 Flodder in
Amerika bekeken. Vanaf deze week
moet Flodder 3 aantonen wat de
anarchistische komedie-formule van
Dick Maas nog waard is nu er intussen
ook nog dertien delen van een Flodder
serie door de tv zijn uitgezonden. Maar
zelfs al zou de aanhang sinds de vorige
Flodderfilm opnieuw met de helft zijn
geslonken en er nog maar 750.000
Nederlanders voor naar de bioscoop
gaan, dan nog zou het een fenomenaal
succes zijn, gemeten aan wat andere
Nederlandse films tegenwoordig aan
belangstelling genereren.
De succesvolste Nederlandse
film sinds januari 1994 is Theo
van Gogh's 06 geweest met een pu-
blieksopkomst van minder dan
32.000. Dick Maas is de enige ci
neast bij wie nog reële hoop te in
vesteren valt dat er in het jaar 2000
in ons land nog zoiets als een film
industrie zal bestaan. Het is een
besef dat veroorzaakt dat je met
ambivalente gevoelens naar Flod
der 3 zit te kijken. Om hogere film
kunst gaat het niet precies, maar
biedt dit werkelijk nog hoop voor
de toekomst? Ik waag het te be
twijfelen.
Maas grossiert in goed gemaakt
amusement van het minder sub
tiele type, erg goed gemaakt amu
sement zelfs naar Nederlandse
normen. Maar je proeft wel aan al
les dat met Flodder 3 de formule
nu volledig is uitgeput en dat Maas
en co-producent Laurens Geels
geen ongelijk hebben met de geno
men beslissing nooit of te nimmer
een Flodder 4 te maken.
Verkering
Het nieuwe verhaal biedt meer van
hetzelfde. Moeder Flodder (Nelly
Frijda) gaat weer in de clinch met
kakmevrouwen. De immer geld
ruikende Johnnie Flodder (Coen
van Vrijberghe de Coninghi haalt
herhaaldelijk de penose over de
vloer voor luidruchtige feestjes.
Zus Kees (Tatjana Simic) mag ero
tisch provoceren. Broer Kees (Ste
fan de Wallei gluurt weer naar blo
te meiden onder de douche en
krijgt opnieuw de halve tennisver
eniging achter zich aan. En opa
(Herman Passchiert ruft met wind
kracht zes op de schaal van Rich
ter, slaat andermaal op hol in zijn -
dit keer gemotoriseerde - rolstoel
en crosst als een ongeleid projec-
tiel door alle tuinen van de buurt.
Sociaal werker Sjakie (Lou Land-
ré) blijft in zeven sloten tegelijk lo
pen.
De villawijk Zonnedael bereidt
zich voor om het 25-jarig bestaan
op grootse wijze te vieren en het
feestcomité is er alles aan gelegen
om nog voor de heuglijke dag defi
nitief van de asociale Flodders af
te komen. Verschillende boosaar
dige opzetjes worden bedacht,
maar de effecten blijven als boe
merangs bij de ogenschijnlijk keu
rige, maar in werkelijkheid perfide
samenzweerders terugkomen.
Hetgeen niet eens wordt opge
merkt bij de familie Flodder, waar
alle aandacht uitgaat naar moeder
die het gepresteerd heeft om ver
kering te krijgen met een dakloze
snuiter. Er worden zelfs huwelijks
plannen gesmeed.
Kloppartij
Toch hangt er. vanwege niet eer
der opgemerkte kleine lettertjes in
het huurcontract, op zeker mo
ment huisuitzetting in de lucht,
wat in elk geval aanleiding vormt
voor een uitzinnige kloppartij tus
sen de ME en de kroegmaten van
Johnnie Flodder. Het is een van de
vier scènes die Flodder 3 boven het
technisch-productioneel niveau
van de tv-serie doen uitstijgen en
die waarschijnlijk ook spectacu
lair'genoeg zijn om doorgewinter
de Flodder-fans uiteindelijk met
een bevredigd gevoel naar huis te
sturen.
Pieter van Lierop
Flodder 3. te zien in Alhambra Vlissin
gen, Grand Theater Goes, De Koning
Hulst en Cinemactueel Bergen op
Zoom.
Ma Flodder (Nelly Frijda) heeft haar zinnen gezet op zwerver Gees Linnebank.
Theo Jordans exposeert van 2 tot
31 juli zijn schilderijen, tekeningen
en aquarellen in de Raadskelder
van het Belfort in Sluis. De ten
toonstelling wordt zaterdag om
14.00 uur geopend door de heer R.
de Melker. Het publiek kan dan
persoonlijk kennis maken met de
kunstenaar. De opening wordt mu
zikaal omlijst door de saxofonist
Wim Millenaar. De expositie is el
ke dag. behalve donderdags, te be
zoeken van 13.00 tot 17.00 uur. Zon
dags tussen 14.00 en 18.00 uur.
Zomerkeuze
Zomerkeuze is de titel van de jaar
lijkse zomerexpositie van de Stich
ting Hoekspositie in Den Hoekzak
in Oostburg. De Stichting heeft dit
jaar gekozen voor werken uit de
collecie van de Provincie Zeeland.
De provincie kocht tussen '75 en
'89 een aantal werken van in Zee
land wonende kunstenaars. De
collectie is in beheer van het
Zeeuws Museum in Middelburg.
Zomerkeuze bestaat uit objecten
van Paul Bartels, Corrie Blaas, Te-
ja van Hoften, Dies de Jonge, Da
vid van de Kop en Ineke Otte. Te
zien tot 26 augustus op werkdagen
van 10 tot 12 en van 14 tot 17 uur en
op zaterdag van 10 tot 12 uur.
Watertoren
In de Watertoren in Oost-Souburg
is een expositie te zien met werk
van Ton Slits. Jo Heynen en Pau
line Prior.
Slits toont in de reinwaterkelder
kleine objecten-collages achter
glas. De objecten, ingetogen van
kleur en vorm, verwijzen naar onze
industriële wereld en hun proces
sen. Op de eerste etage exposeert
hij een werk, speciaal gemaakt
voor de watertoren. In een baan
volgt hij de constructie van de
muur en voegt zo een bijzonder ele
ment toe aan dit voormalige indus
triële gebouw.
Jo Heynen exposeert op de tweede
etage schilderijen, onder de titel
Absalom - Absalom, van bekende
personen uit de twintigste eeuw:
Martin Heidegger, Richard
Strauss of Leni Riefenstahl. De
'portretten' zijn opgebouwd uit
verftoetsen en de waarneming wis
selt naargelang de positie die je als
toeschouwer inneemt.
De installatie Daglicht Israël van
Pauline Prior, op de lek-etage, be
staat uit een vijftig-tal daglichtfo-
•to's van de klaagmuur, het land
schap, de verschillende religies. De
foto's zijn aan elkaar geregen en
daarvoor zijn vergrootglazen ge
plaatst. Er staat direct licht op en
dat geeft de schaduwen die in alle
vormen en maten aanwezig zijn in
Israël.
Soif
Theo Giezen exposeert in het Vlis-
singse café Soif. De exposant toont
recent werk in olieverf. De exposi
tie wordt zondag geopend om 17
uur. Te zien tot en met '2 juli op vrij
dag, zaterdag en zondag van 14 tot
2 uur en maandag, woensdag en
donderdag van 16 tot 2 uur.
Giel Louws
Werken van Giel Louws zijn tot en
met 25 augustus te zien in de raad
zaal van het gemeentehuis van
Mariekerke in Meliskerke. Louws
studeert aan de Hogeschool voor
Beeldende Kunst in Kampen. De
exposant toont werk in verschil
lende technieken zoals acryl,
aquarel, pastel en linoleum. Bur
gemeester mr B. J. van Putten
opent de expositie vandaag (vrij
dag) om 19.30. Te zien op maandag
tot en met vrijdag van 9 tot 16 uur.
Kapelle
Het gemeentehuis in Kapelle geeft
cursisten van de afdeling kunstzin
nige vorming van het Goese Oos-
terscheldecollege de ruimte om
hun werk aan een groter publiek te
tonen. De exposanten laten ab
stract werk zien. De tentoonstel
ling is tot en met 21 juli te zien op
werkdagen van 8.30 tot 12 en van
13 tot 16 uur.
Stoelen
Hoe zit dat is de titel van een expo
sitie over stoelen die tot 13 augus
tus is te zien bij Bas en Mar de Ja
ger in Kapelle. De expositie maakt
deel uit van een project over stoe
len, en alles wat daarmee samen
hangt, voor het basisonderwijs. Te
zien zijn onder andere twaalf mi-
niatuurstoelen, exacte kopieën
van ontwerpen van onder anderen
Gerrit Rietveld. Josef Hoffmann,
Charles Mackintosh en Mies van
der Rohe. De tentoonstelling is te
zien tot 13 augustus tijdens ope
ninguren van de winkel.
Puntenslijpers
Mevrouw L. Quist uit Ellemeet ex
poseert haar collectie puntenslij
pers in het Blikmuseum De blik
vanger in Renesse. De collectie
omvat zowel oude als nieuwe slij
pers uit eigen land en uit Rusland.
Canada en Ierland.
De tentoonstelling is tot en met 30
juli op dinsdag en vrijdag te zien
van 10 tot 12 uur.
Het overzicht van de lopende ex
posities is te vinden op pagina 15
VLISSINGEN (01184-18810)
Flodder III. Vandaag (vrijdag) 19
en 21.30 uur, zaterdag 14. 19.
21.30 en 24 uur, zondag 14.19 en
21.30 uur. maandag en dinsdag
20 uur. woensdag 14 en 20 uur.
Frank Frey. Zaterdag, zondag
en woensdag 14 uur.
Zwanenprinses. Zaterdag, zon
dag en woensdag 14 uur.
The Jungle Book. Vandaag (vrij
dag) 19 en 21.30 uur, zaterdag en
zondag 14,19 en 21.30 uur, maan
dag en dinsdag 20 uur, woensdag
14 en 20 uur.
Bad Boys. Vandaag (vrijdag) tot
en met zondag 19 en 21.30 uur,
maandag tot en met woensdag
20 uur.
Die Hard. Vandaag (vrijdag) en
zondag 19 en 21.30 uur, zaterdag
19, 21.30 en 24 uur, maandag tot
en met woensdag 20 uur.
Cinema
MIDDELBURG (01180-13482)
Amateur. Vandaag (vrijdag) tot
en met zondag en woensdag 20
uur.
Lamerica. Vandaag (vrijdag) en
zaterdag 22.30 uur. maandag en
dinsdag 20 uur.
Grand Theater
GOES (01100-15165)
Flodder III. Vandaag (vrijdag)
tot en met zondag 19 en 21.30 uur.
maandag tot en met woensdag
20 uur.
101 Dalmatiérs. Zaterdag, zon
dag en woensdag 14 uur.
't Beest
GOES (01100-28142)
Geen voorstellingen.
De Koning
HULST (01140-12030)
Flodder III. Vandaag (vrijdag)
19.30 en 22 uur, zaterdag 14.19.30
en 22 uur, zondag 13.45. 16.15. 19
en 21.30 uur. maandag tot en met
woensdag 14,19 en 21.30 uur.
Die Hard. Vandaag (vrijdag) en
zaterdag 19.30 en 22 uur, zondag
13.45, 16.15, 19 en 21.30 uur.
maandag tot en met woensdag
19 en 21.30 uur.
Bad Boys. Vandaag (vrijdag) en
zaterdag 19.30 en 22 uur, zondag
13.45, 16.15, 19 en 21.30 uur,
maandag tot en met woensdag
19 en '21.30 uur.
Rob Roy. Vandaag (vrijdag) en
zaterdag 22 uur, zondag 19 en
21.30 uur, maandag en dinsdag
21.30 uur.
Don Juan. Vandaag (vrijdag) en
zaterdag 19.30 uur. zondag tot en
met dinsdag 19 uur.
Outbreak. Vandaag (vrijdag) en
zaterdag 22 uur. zondag tot en
met dinsdag 21.30 uur, woensdag
19 en 21.30 uur.
De Zwanenprinses. Zaterdag,
maandag en dinsdag 14 uur, zon
dag 13.45 en 16.15 uur, dinsdag 14
en 19 uur.
Frank Frey. Vandaag (vrijdag)
19.30 uur. zaterdag 14 en 19.30
uur. zondag 13.45 en 16.15 uur.
maandag en woensdag 14 en 19
uur, dinsdag 14 uur.
Porgy Bess
TERNEUZEN (01150-13293)
Geen voorstellingen.
Ledeltheater
OOSTBURG (01170-52735/
53377)
101 Dalmatiérs. Zaterdag, zon
dag en woensdag 14.30 uur.
Legends of the fall. Vandaag
(vrijdag) tot en met zondag 20
uur.
Cinemactueel
BERGEN OP ZOOM (01640-
54886)
Flodder III.- Vandpag (vrijdag),
zaterdag en maandag tot en met
woensdag 14, 18.45 en 21.30 uur,
zondag 13.30,16.15,18.45 en 21.30
uur.
Frank Frey. Vandaag (vrij
dag), zaterdag en maandag tot
en met woensdag 14 uur, zondag
14 en 16.15 uur.
Bad boys. Vandaag (vrijdag) tot
en met woensdag 18.45 en 21.30
uur.
Richie Rich. Vandaag (vrijdag),
zaterdag en maandag tot en met
woensdag 14 uur. zondag 14 en
16.15 uur.
Antwerpen
Roxy
BERGEN OP ZOOM <01640-
33434)
Frank Frey. Vandaag (vrijdag)
14 en 18.45 uur, zaterdag tot en
met woensdag 14 uur.
Die Hard. Vandaag (vrijdag) tot
en met zondag 14. 18.45 en 21.30
uur, maandag tot en met woens
dag 14 en 20 uur.
Outbreak. Vandaag (vrijdag)
21.30 uur. zaterdag en zondag
18.45 en 21.30 uur. maandag tot
en met woensdag 20 uur.
Cartoon's 1 - Dagelijks 20 en
22.15 uur: Raining Stones, van
daag (vrijdag); Reservoir dogs,
zaterdag: Just friends, zondag:
Farewell to my concubine,
maandag 20 uur; My own private
Idaho, dinsdag; Crazy love, van
daag (vrijdag) en zaterdag 0.15
uur. zondag en maandag 18 uur.
Cartoon's 2 - Cul de sac, dagel. 20
uur, vandaag (vrijdag) en zater
dag 20 en 0.15 uur: La Cité des en-
fants perdus, dagel. 22 uur, zon
dag en maandag 18 en 22 uur.
Cartoon's 3 - Between the devil
and the deep blue sea, dagel.
20.15 uur; Ed Wood, dagel. 22 uur.
vandaag (vrijdag) en zaterdag 22
en 0.15 uur, zondag 18 en 22 uur,
maandag 18 uur.
Calypso - Rob Roy, dagel. 14,
16.30,19.30 en 22 uur; The fox and
the hound, dagel. 14 en 16 uur;
Priest, dagel. 18 en 20 uur; Little
Odessa, dagel. 18. 20 en 22 uur;
Jefferson in Paris, dagel. 14.30 en
22 uur.
Metropolis - Vertoningen dagel.
om 14.30. 17. 20 en 22.30 uur:
Dumb Dumber, Kiss of death.
The Quick and the dead. Bat
man. Rob Roy. The Hunted. For
rest gump, The Shawshank re
demption. Legends of the fall,
Carrington. Malice. Outbreak,
The river wild. Malice. Dagel.
14.30 en 17 uur: Richie Rich.
Streetfighter, the fox and the
hound, De Zwanenprinses. An
dre the seal. Dagel. 14.30,17 en 20
uur: The Brady bunch. Little wo
man. Nell. Dagel. 20 en 22.30 uur:
Drop Zone, Heavenly creatures,
IQ. Pulp fiction. Shallow grave.
Dagel. 22.30 uur: Demon knight,
Just cause. Exit to Eden.