uit
epr p PTT P
empire of the sun
REGISSEUR LEON BAIJENS
PZC/ vrijdagkrant
olivier messiaen
operette
jazzfestival
zangavond
orgelconcert
sim bolus
requiem
jazz-sir
doedelzakband
I van schoonhoven
gert en hermien
dames/mannenkoor
jubileum-concert
poppentheater
alhambra
grand theater
't beest
roxy
Cinemactueel
de koning
luxor
electro
schuttershof
karakters
interesse
VRIJDAG 27 MEI 1988
Saskia Boon en Leen de Broekert geven vandaag een pianoconcert
in Centrum Nieuwe Muziek in de Kloveniersdoelen in Middelburg.
Aanvang 20.30 uur.
Beide pianisten zullen Vingt Regards sur l'Enfant Jésus van Olivier
Messiaen uitvoeren. In 1942 werd de toen 33-jarige componist docent
harmonieleer aan het Parijse Conservatorium. In de groep leerlingen
om hem heen bevond zich Yvonne Loriod, toen al pianiste van uit
zonderlijk formaat. Messiaen raakte in de ban van haar kwaliteiten.
In 1944 componeert hij voor haar de monumentale Vingt Regards
sur l'Enfant Jésus.
De Middelburgse Groep Papillon brengt de operette 'Venus in Sei-
de' van Robert Stolz, met eigen koor en solisten en een professio
neel orkest onder leiding van pianist-dirigent Jaap Edel. De regie is
in handen van Leon Baijens.
De dialogen zijn in het Nederlands, de liederen worden in het Duits
gezongen. De première is vanavond in de Schouwburg in Middelburg
en zaterdag volgt een tweede uitvoering in De Prins van Oranje in
Goes. Beide voorstellingen beginnen 's avonds om 20.00 uur.
Venus in Seide is gebaseerd op een waar verhaal over een beroemde
Hongaarse roverhoofdman uit het midden van de vorige eeuw. Veel
bekende volksliederen vertellen heden ten dage nog opgetogen over
zijn daden.
In het ambachtscentrum in Goes speelt poppentheater Sim Bolus
woensdag Joris en Reuzeneus. De voorstelling begint om 14.30 uur
en is tot september iedere woensdagmiddag te zien.
Een jongetje wordt uitgenodigd door zijn tante om te komen logeren.
Dat vindt hij een goed plan en hij gaat op weg. De tocht voert door
het grote bomenbos waar hij allerlei bange dieren ontmoet. Het
blijkt dat ze als de dood zijn voor een reus. Het jongetje wordt hier
door enorm boos en als hij hem uiteindelijk ontmoet, bakt hij de reus
een enorme poets...
Theatergroep Baobab speelt woensdag het toneelstuk Requiem
van Omar Rivabella, een Argentijnse schrijver en strijder voor de
mensenrechten, in het Zuidlandtheater in Terneuzen, aanvang
20.00 uur.
Centraal in het stuk staat de jonge vrouw Susanna, die slachtoffer
wordt van martelingen, zowel geestelijke als lichamelijke. In de ge
vangenis schrijft zij een dagboek, dat in het bezit komt van pater
Antonio. Die raakt in de ban van het geschrift en komt daardoor in
conflict met zichzelf, zijn omgeving en de kerk.
DONDERDAG
Vandaag, zaterdag, en zondag gonst Terneuzen nog van het jazzfes
tival.
Vandaag met de salsa-formatie Consalito Ruba Cab y su Gruppo
Projecto en het duo John Clayton (bas) en Eric Vermeulen (piano).
Oude stijl jazzformaties in diverse cafés. Zaterdag streetparades en
openluchtconcerten. In Porgy en Bess een quartet rond John Clay
ton (bas) en Don Mensa (sax) en verder Fapy Lafertin and Friends
met Joep Peeters. En voorzover nu bekend een kroegentocht door
New Orleans Blackboots in Du Commerce; Seaport Quartet met El
la Rose Mitchell in Tollenique; Scat Cats in de Graanbeurs; Cotton
City Jazz Band in Monopole; Carribean Express in La Bouteille;
Soul Station in de Ster; Express Cajun in De Uientuin; New Orleans
Train Jazz Band in Dimpie; Ceres Jazz Band in De Grote Slok; J.
Brothers Band in Escape; Cool Mood in de Markies en het Yvonne de
Kok Quartet in L'Escaut. Zondag zijn er's middags buitenconcerten
door onder andere de New Orleans Red Beans, Philipe Venneman
Quartet, de Ambiance Blues Band. Het festival wordt in Porgy en
Bess afgesloten met een concert van Joep Peeters Swing Band met
Fapy Lafertin.
ZATERDAG
Zaterdag treedt de eerste Zeeuwse doedelzakband Interscaldis Pi
pes and Drums op in de Grote Kerk in Veere. Het concert begint
20.00 uur
De 20 man tellende band onder leiding van Pipe-Major L. Jobse
speelt authentieke Schotse doedelzakmuziek. De markante achter
grondtonen worden voortgebracht door twee tenorpijpen en één
baspijp. De kleine trom, tenor- en basdrum vormen een soort tegen-
melodie.
Gijs van Schoonhoven geeft zaterdag in de Grote of Maria Magdale-
nakerk in Goes een concert op het Marcussenorgel. Aanvang 20.00
uur.
Op het programma staan werken van Joh. Seb. Bach, C. Ph. E. Bach,
G. A. Homilius, Mendelssohn, Bossi en Sokola. Gijs van Schoonho
ven studeerde orgel, kerkmuziek en theorie der muziek. Hij is orga
nist van de Grote Kerk, cantor-organist van het ziekenhuis De
Stadsmaten in Enschede en docent orgel-, kerk- en kamermuziek
aan het Twents Conservatorium.
I
Gert en Hermien Timmerman geven zaterdag een concert in De
Hoeksteen aan de Roozenburglaan in Middelburg. Het concert be-
gint 19.30 uur.
In het voorprogramma treedt de gospelformatie First Love op.
Het Westkappels Dameskoor en het Flevo's Mannenkoor uit Dron-
ten geven zaterdag een gezamenlijk concert in de hervormde kerk
in Westkapelle. Aanvang 20.00 uur.
Het Mannenkoor begint met de uitvoering van werken van onder
anderen Kodóly, Pat Boone, Mozart, Verdi, Boerman, Presley,
Kaempfert en Jerome Kern. Daarna zingt het Westkappels Dames
koor werken van Brahms (soliste Minderhoud), Monteverdi en Kar-
semeijer. Samen zingen de koren Come with me van Yolan Trabsky.
Dirigent van het Flevo's Mannenkoor is Wim Boerman, het Dames
koor staat onder leiding van Riet Westerweele.
De Zeeuwse 5-mans-formatie Jazz-sir geeft donderdag een try-out
van eigen composities in café Dangeroe aan de Vlasmarkt in Middel
burg. Aanvang 21.30 uur.
In het kader van het 75-jarig bestaan van de Koninklijke Lucht
macht maakt de Luchtmachtkapel een uitgebreide concerttoernee
door het hele land, waarbij alle 12 provinciehoofdsteden worden
aangedaan. Donderdag speelt de Luchtmachtkapel in de Concert
en Gehoorzaal in Middelburg. Het concert begint om 20.00 uur.
Na het semi-klassieke programma in het eerste deel, wordt er na de
pauze een muzikale vlucht gemaakt door de 75 jaren sinds het be
staan van de luchtmacht. De kapel staat onder leiding van majoor
Lex van Diepen.
Marian van Nispen in het toneelstuk Requiem.
Vrijdag 3 en zaterdag 4 juni houdt het Zuidandtheater in Terneuzen
in samenwerking met Porgy en Bess een festival film en muziek.
Zaterdag 4 juni geeft Wilfried Promnitz uit Dresden een orgelcon
cert in de hervormde kerk in Kapelle, aanvang 20.00 uur.
VLISSINGEN (01184-12260)
'Three men and a baby'.
Vaan-
daag en zaterdag 19.00 en
21.30
uur; zondag 14.00, 19.00 en
21.30 uur; maandag, dinsdag,
woensdag 20.00 uur.
'Empire of the sun'. Dagelijks
20.00 uur.
'Junglebook'. Zondag 14.00
uur.
GOES (01100-15165)
'The last emperor'. Dagelijks
20.00 uur.
'Junglebook'. Zondag 14.00
uur.
Tom Selleck met baby Mary in "Three Men and a Baby".
GOES (01100-28142)
'Sammy and Rosie get laid'.
Vandaag en zaterdag 20.30
uur.
BERGEN OP ZOOM (01640-
54886)
'Three men and a baby'. Van
daag en zaterdag 19.00 en
21.30
uur; zondag 14.00, 16.30, l!
en 21.30 uur; maandag, dins-
dag, woensdag 20.15 uur.
'Schorem van de school'.
Van
daag en zaterdag 19.00 en
21.30
uur; zondag 14.00, 16.30, 19,oo
en 21.30 uur; maandag, dins
dag, woensdag 20.00 uur.
BERGEN OP ZOOM (01640
54886)
'The last emperor'. Dagelijks
20.00 uur; zondags óók 14,o(
uur.
'Someone to watch over me'
Vandaag en zaterdag 19.00 et
21.30 uur; zondag 14.00, 16.30
19.00 en 21.30 uur; maandag
dinsdag, woensdag 20.00 uur.
'Empire of the sun'. Dagelijks
20.00 uur; zondags óók 14.0(
en 17.00 uur.
VJJ JLrJ V^-' *;J.. jtJ4
TTt mpire of the Sun' is de
.El eerste film die Steven
Spielberg sinds 'The Color
Purple' weer zelf regisseerde.
Opnieuw ondernam hij een
poging om een serieus drama
te verfilmen, dit keer geba
seerd op de oorlogsherinne
ringen van de science fiction-
schrijver J.G. Ballard. Deze
bracht zijn jeugd door in
Shanghai, een stad die voor de
Tweede Wereldoorlog de bij
naam 'Parijs van het Oosten'
had. De internationale encla
ve die daar door Amerikanen
en Engelsen was gesticht, was
een klein kapitalistisch para
dijs, totdat in 1941 ook Shang
hai aan de Japanse expansie
drang ten prooi viel.
De jonge Ballard is in de film
Jim Graham, het zoontje van
een rijke Britse fabrikant.
Wanneer de Japanners de stad
belegeren denken Jims ouders,
net als de meeste westerlingen,
dat het niet zo'n vaart zal lo
pen. Wanneer ze tenslotte toch
in paniek de bezette stad pro
beren te ontvluchten, raakt
Jim in de chaotische mensen
massa's zijn ouders kwijt. Hij
zwerft hongerig door de stra
ten, klampt zich vast aan de
onbetrouwbare Amerikaanse
zwarthandelaar Basie (John
Malkovich). Samen worden ze
door de Japanners opgepakt.
Steven Spielberg wilde met de
ze film laten zien hoe een kind
de verschrikkingen van de oor
log beleeft, hoe hij daardoor
verandert, en hoe hij weet te
overleven. Dat Spielberg kos
ten nog moeite gespaard heeft
om Shanghai in oorlogstijd
breeduit op het doek te tove
ren, zal niemand verbazen. Het
gevolg is echter dat juist door
die prachtige fotografie en
vaak nadrukkelijke enscene
ringen eerder een droomachti
ge, en soms zelfs bijna surrea
listische sfeer wordt opgeroe
pen. Het zou kunnen dat Spiel
berg hiermee het kinderlijke
perspectief van Jim heeft wil
len weergeven. Zelfs een ver
schrikkelijk bombardement
kan in zijn ogen een prachtig
vuurwerk lijken. Jammer ge
noeg werkt het niet zo, onder
andere omdat het de kijker
niet gemakkelijk wordt ge
maakt zich met de kleine Jim
te identificeren.
De dertien-jarige Christian Ba
le speelt zijn rol enthousiast en
zou in een spannende avontu
renfilm zeker een goed figuur
hebben geslagen. Maar wan
neer het wat serieuzer wordt,
krijgt hij door filmmakers op
vallend volwassen en wijsgeri
ge dialogen in de mond gelegd
die bepaald ongeloofwaardig
klinken. Ook het feit dat de
film na Jims internering plot
seling drie jaar verder springt,
naar het laatste oorlogsjaar,
maakt het niet gemakkelijk
om zicht te krijgen op Jims
ontwikkeling. Als er al van ont
wikkeling sprake is. Aan het
begin van de film maken we
kennis met Jims passie voor
vliegtuigen. Dat de overvlie
gendejagers Japans zijn deert
hem niet in het minst. Een
mooie manier om duidelijk te
maken hoe hij tegen het oor
logsgebeuren aankijkt. Dat hij
echter aan het eind, na al zijn
kampervaringen, nog steeds
salueert voor Japanse solda
ten wil er bij ons maar moeilijk
in.
Het kampleven bestaat in de
visie van Spielberg vooral uit
clichématige décors, mooie
plaatjes, nadrukkelijke dra
matische effecten en hemelse
muziek. Echt sentimenteel
wordt hij zelfs wanneer Jim ge
tuige is van het afscheidsritu-
eel van drie Japanse kamika
ze-piloten. Zeer onder de in
druk heft hij spontaan een lied
aan, en het hele kamp pinkt
een traantje weg bij het horen
van deze kleine nachtegaal.
Zijn deze oorlogsjaren voor
Jim nu een harde levensles, of
toch een soort Disneyland? We
komen er niet uit.
LEO BANKERSEN
Alhambra (Vlissingen); Cine-
m'actueel (Bergen op Zoom);
de Koning (Hulst)
Christian Bale in
the sun."
'Empire of
HULST (01140-12030)
'Three men and a baby'. Van
daag en zaterdag 19.00 en
21.30
uur; zondag 16.15, 19.00 en
21.30 uur; maandag, dinsdag
20.00 uur.
'Empire of the sun'. Dagelijks
behalve woensdag 20.00 uur:
zondags óók 16.15 uur.
'Schorem van de school'
Van
daag en zaterdag 19.00 er
21.30
uur; zondag 16.15, 19.00 en
21.30 uur; dinsdag 20.00 uur.
'Less than Zero'. Vandaag r
zaterdag 21.30 uur; zondag
19.00 uur; maandag, dinsdag
20.00 uur.
'Jungle book'. Vandaag en za
terdag 19.00 uur; zondag 16.15
uur.
TERNEUZEN (01150-20505)
'No way out'. Vandaag en za
terdag 19.00 en 21.30 uur; zon
dag 16.15 en 20.00 uur; maan
dag 20.00 uur.
'Fatal attraction'. Vandaag
en
zaterdag 21.30 uur; zondag,
maandag, dinsdag 20.00 uur.
'Dirty Dancing'. Vandaag en
zaterdag 19.00 uur; zondag
16.15 uur.
'Hersenschimmen'. Zondag
21.30 uur; maandag 20.00 uur,
MIDDELBURG (01180-38900)
Stake-out. Vandaag, zaterdag
en zondag 19.00 uur.
Broadcast news. Vandaag,
za
terdag en zondag 21.30 uur.
Maandag, dinsdag en woens
dag 20.30 uur.
MIDDELBURG (01180-13483)
I'v heard the mermaids sin-
ging. Vandaag en zaterdag
20.00 uur. Zondag, 20.30 uur.
A gathering of old men. Van
daag en zaterdag 22.30 uur.
Maandag, dinsdag en woens
dag 20.30 uur.
De reddertjes. Zondag en
woensdag 14.00 uur.
operette was even wennen
Het Zeeuws Mannenkoor en de zanggroep Musica Cordis geven za
terdagavond een concert in de hervormde kerk in Nisse. Aanvang
20.00 uur.
Afwisselend brengen de koren enkele liederen ten gehore, zowel in
het populaire als meer klassieke genre. Het Zeeuws Mannenkoor
staat onder leiding van Han Beekman en Musica Cordis wordt gedi
rigeerd door Cor de Bruin. A. Slabbekoorn bespeelt het kerkorgel.
ZONDAG
Bert Augustus uit Geldrop en Ria de Wolf uit Halsteren geven zon
dag een orgelconcert in de kerk van de Goddelijke Voorzienigheid in
Bergen op Zoom. Aanvang 16.00 uur.
Op het programma staan werken van J.P. Sweelinck, H. Scheide-
mann, J.S. Bach en diens zoon C.Ph.E. Bach, O. Messiaen en J. Alain.
WOENSDAG
Eetcafé Solo aan het Damplein 48 in Middelburg gebruikt woens
dag het grote terras achter de zaak voor een kindervoorstelling.
Vanaf drie uur 's middags speelt poppentheater Parabel van Sjaak
Vereist het Oudhollandse Jan Klaassenspel en Roodkapje en de Bo
ze Wolf. Ieder spel duurt ongeveer een half uur. Bij slecht weer kan
naar binnen worden uitgeweken. De volgende voorstellingen van
poppentheater Parabel zijn op de woensdagen 15 en 29 juni.
Gert en Hermien
Het afmarcheren onder de
tonen van 'So lang es
Frauen gibt' wil die avond nog
niet echt vlotten en dirigent
Jaap Edel merkt snedig op dat
Frauen met een 'n' aan het eind
wordt geschreven en dat hij die
dan ook wil horen. De première
van de operette 'Venus in Seide'
van Robert Stolz door het Mid
delburgs musical- en operette
gezelschap Groep Papillon
staat angstig dicht voor de deur
en dat leidt soms tot een lichte
prikkelbaarheid. Maar regis
seur Leon Baijens uit Goes heeft
er alle vertrouwen in: „Ja, het
zou niet goed zijn als ik dat nu
nog niet had". En even later
schallen de operette-klanken
dan ook weer vrolijk door de re
creatiezaal van het Middel
burgse Roggeveenhuis.
Toch was het aanvankelijk even
wennen: voor het gezelschap
aan de flegmatieke, stoïcijnse
Leon Baijens en voor de regis
seur aan het fenomeen operette.
Op voorspraak van zijn heel wat
drukkere voorganger Gerard
Baijens (geen familie overigens)
was hij benaderd om de regie
van 'Venus in Seide' te doen. „Ik
dacht, operette? Maar ja, ik ben
nieuwsgierig, wil altijd alles uit
proberen. Ik zei: 't is goed, maar
ik weet niks van muziek, ik kan
geen noot lezen. Daar hoefde ik
mij echter geen zorgen over te
maken, want dat kwam allemaal
voor rekening van Jaap Edel".
„Het was heel vreemd voor mij,
want normaal gesproken heb je
te maken met een mannetje of
zes en nu kreeg ik ineens vijfen
twintig man op het toneel. Je
moet in de gaten houden hoe het
koor binnenkomt, hoe die men
sen zich gedragen en je moetook
nog eens op de solisten letten.
Vooral in het begin duizelde het
mij wel eens, hoor. Ik heb echter
ontzettend veel hulp gehad van
Yvonne Bosman, die als lid van
Papillon meestal voor de kle
ding zorgt en nu ook als regie-as
sistente optreedt. Ik had geen
betere kunnen treffen, want zij
heeft ervaring op dat gebied. Als
ik bepaalde dingen vergat,
sprong zij er altijd tussen en dan
liep het weer op rolletjes".
„Ik heb geprobeerd de karak
ters iets uit te diepen en dat luk
te vrij aardig. Je wil hen ervan
doordringen hoe ze zijn op een
bepaald moment als ze een lied
vertolken of gesproken tekst
hebben. Het is een toneelstuk
met zang, dus eigenlijk is er niet
zoveel verschil, hoewel de mu
ziek het belangrijkste is. Alleen
zoveel mensen in één keer op
het toneel, dat vond ik wel eens
een probleem". Dat aantal
wordt zo nu en dan ook nog eens
uitgebreid met een balletgroep
(van balletschool Tina Chris-
tiaansen) en een volksdans
groep (Vranje uit Vlissingen).
„Op suggesties van spelers of
Yvonne reageer ik niet direct,
maar ga die eerst voor mijzelf
verwerken", verklaart Leon
Baijens zijn onverstoorbare hou
ding tijdens de repetities. „Wat
een ander zegt, bewaar ik in mijn
hoofd. Je kan wel eens een keer
uit je slof schieten, maar als ik
dat doe, is het ook terecht. Als ik
ergens een hekel aan heb, is het
wel wanneer ze met een boekje
op het toneel staan of als ze el
kaar gaan verbeteren. Dan grijp
ik in. Improviseer als je je tekst
niet weet, maak er wat van, pro
beer terug te vinden waar je naar
toe moet. Maar ga niet naar el
kaar wijzen van dit of dat, want
dan haal je de ander uit zijn rol.
Ik zeg altijd, mensen, probeer in
je rol te blijven, zodat het pu
bliek, zodra je op de planken
komt, zegt, hé, daar heb je hem,
dat is die persoon".
Voor Leon Baijens geldt als het
belangrijkste dat de karakters
echt gaan leven voor het pu
bliek. Eind 1986 behaalde hij als
eerste in Zeeland en tevens als
eerste in Nederland het diplo
ma van de landelijke 3-jarige re
giecursus, die gebaseerd is op
een lesschema van de toneel
school in Maastricht. Voor het
eindexamen regisseerde hij het
stuk 'Sunshine Boys' bij de to
neelgroep Heer Hendrik in 's-
Heer Hendrikskinderen. Het
spel werd zes keer in Zeeland op
gevoerd en Leon peilde onopge
merkt de reacties in de zaal. „Als
het publiek de hoofdpersoon
echt als een rot vent ging zien,
was mijn avond goed, uit de
kunst. Dan was ik tevreden".
Leon Baijens werd veertig jaar
geleden in Goirle geboren,
woonde in Tilburg en Eindhoven
en verhuisde voor het vervullen
van zijn dienstplicht bij de mari
ne naar Den Helder. Door zijn
werk streek hij in 1975 in Zee
land neer. „De belangstelling
voor toneel was er wel, maar niet
om het zelf te doen. Dankzij mijn
vrouw ben ik er mee in aanra
king gekomen. Zij volgde een
cursus en daaruit ontstond de
toneelgroep Goese Polder, opge
richt door Willem Krul. Ze had
den een speler nodig en vroegen
mij. Gelijk een hoofdrol, hoewel
ik nog nooit gespeeld had".
„Ik vond dat hartstikke leuk na
tuurlijk, maar het viel wel te
gen. Je denkt er zo makkelijk
over van oh, toneel, dat doe ik
wel even. Teksten leren, waar
ik nu op hamer, daar dacht ik
niet aan, zo van dat komt wel
goed, jöh. Maar mijn interesse
was gewekt". Van het één
kwam het ander en dat beteken
de cursussen volgen. „Toen was
helemaal het hek van de dam en
raakte ik heel gemotiveerd om
door te gaan. Die landelijke cur
sus diende zich aan en moest ik
kiezen tussen spelen en regisse
ren. Spelen vond ik leuk, maar
regisseren trok mij eigenlijk
meer aan. Het was overigens
wel zwaar. We begonnen met
een groepje van zes en daar ben
ik als enige van overgebleven".
„Regisseren is als het maken
van een schilderij, je verandert
wat, je doet er wat bij, je luistert
naar mensen die idééën hebben
die eraan toegevoegd kunnen
worden. Ja, je krijgt een boekje
en daar moet je iets van maken.
Ik vind het een ontzettende uit
daging om met een groep men
sen al die woorden om te zetten
in een aanvaardbaar stuk
neel". Nadat de landelijl
beoordelingscommissie
mens de minister van wvc
'Sunshine Boys' had bekeke
moest Leon zijn manier vi
werken nader motiveren:
ben niet zo'n prater, ik ben me
een doe-mens, dus dat vond
moeilijk. Maar men was tevr
den".
Sindsdien heeft Leon versch
lende dingen gedaan. Bij He
Hendrik regisseerde hij 'W
doen we met Jenny' en mome
teel is hij naast Papillon
ook bezig om als een soo
raam-regisseur een reeks tone
stukjes aan elkaar te bheien c
leerlingen van de Goese Monte
sori-school in juni in de Prii
van Oranje opvoeren. Zijn
drevenheid blijkt onder meert
het feit, dat hij werkzaam
de ploegendienst bij Péchiney
er geen enkele moeite mee hee
om vrije dagen op te nemen
het regisseren dat vereist.
„Ergens diep in mijn hart zou
er wel mijn beroep van vyillf
maken", erkent Leon Baijen
die zich lovend uitlaat over
activiteiten achter de scherm:
bij Papillon: „Dat is grandioo
hoor, wat ze er voor over hebbf
om alles zo perfect en mooi m
gelijk te krijgen". Zelf is hij
iemand die zich op de voorgrot
dringt: „Ik hoef niet in de b
langstelling te staan. Geef fl
maar een toneelstuk waar
mijn hart en ziel in kan legge
dan ben ik tevreden. Laat
maar schitteren op het toneel
Wanneer Papillon het bij 1
lang es Frauen gibt' behoren'
loopje onder de knie heeft
dat wel lukken.
FRANS P. J. DOELEIH
('Venus in Seide' is vanavond-*"
dag - te zien in de Schouwburg
Middelburg en zaterdagavond in
Prins van Oranje in Goes, aan* 4"
20.00 uur).
Leo.i Baijens tweede van rechtsgeeft wat laatste regie-aanwijzingen.