DONDERDAG 21 NOVEMBER 1963
.v'' ...s-..Cv:-'
Indiaas kruikje. Zwart aardewerk mei inleg van gebrand zilverwerk. 7,5 cm. hoo±
iMIDT/KIRSCHNER ADVERTISING
Dit Indiase meesterwerkje, dat in werkelijkheid maar 1\ centimeter hoog is,
wekt onmiddellijk onze belangstelling voor méér dan het produkt alleen.
Bij het zien ervan vraagt men zich af, wie de maker van dit kruikje kan zijn
geweest, in welk land en in welke cultuur hij leefde.
Zo is het niet alleen bij kunstvoorwerpen, maar ook met produkten van
alledag. Het publiek wil niet slechts kopen, maar weten aan wie het zijn
vertrouwen geeft. Daarom is er behoefte aan Institutionele Reclame,
de vorm van reclame die niet alleen aandacht schenkt aan produkt en
prijs, maar ook aan het bedrijf dat er achter staat. Institutionele Reclame
belicht de kwaliteitsbepalende achtergronden van een produkt - toont
het karakter van de maker. Daarom zal een goed produkt via Institutionele
Reclame nauwe banden smeden met de consument en op een grote merk
trouw mogen rekenen. Een bekend gezegde is, niet slechts te letten op het
uiterlijk, maar ook op het innerlijk. En daarin schuilt de méérwaarde van
Institutionele Reclame.
Het karakter van de dagbladpers is uitermate geschikt om een hechte
band te leggen tussen producent en consument. De krant bezit autoriteit.
Met een minimum aan kosten geeft dit medium aan Institutionele Reclame
een maximum aan zeggingskracht. Zo geeft uw dagelijkse nieuwsbrenger
uw boodschap op doeltreffende wijze gestalte bij een groot publiek.
Pu.blik.atie van liet CebucoCentraal Bureau voor Courantenpubliciteit. Amsterdam.