AUTO DAGEVOS AUTOBEDRIJF VERMEULEN wm Dealer geeft extra garantie op gebruikte auto's van 't huismerk (todtafob Dealer zorgt ook voor optimale afhandeling van schade aan uw auto cfocum^ 1 KJ Industrieterrein, Noordhollandseweg 29, Heinkenszand, Tel. 0113 - 561812 Donderdag 20, vrijdag 21 en zaterdag 22 maart Kuyperlaan 287, Goes. Tel. 0113 - 231280 MmmmmMmm Belangrijke rol Veel manieren Niet vreemd Niet ver genoeg Woensdag 19 maart 1997 FAAM/VLISSINGER 17 Zeelandhallen Volvo 440 1.8 GLE Januari 1994, 52.000 km, wit Lancia Delta 1.6 i.e. Aug. 1994, 18.000 km, bordeauxroodmetallic Citroën AX 1.4i Fuore Maart 1993, 61.000 km, rood Citroën AX 1.1 TZi 5-drs. Juni 1993, 51.000 km, blauw Mazda 626 1.8 GLX April 1992, 96.000 km, bordeauxroodmetallic Fiat Cinquecento 900S November 1995, 19.000 km, wit Fiat Tipo 1.4 DGT Maart 1990, 68.000 km, wit Peugeot 205 1.1i Accent Mei 1992, 75.000 km, zwartmetallic Fiat Tipo 1.4 i.e. 5-drs. Topline Mei 1995, 33.000 km, groenmet. Lancia Kappa 2.0 20-V LE 5-cil. Januari 1995, 22.000 km, goudmet. Alfa Romeo 33 1.7 i.e. Augustus 1993, 31.000 km, zwartmetallic Alfa Romeo 155 V-6 Dec. 1992, 96.000 km, bordeauxroodmetallic Fiat Tempra 1.6 SX Jan. 1993, 134.000 km, bordeauxroodmetallic Ford Escort 1.6 GT Juni 1990, 75.000 km, rood Fiat Panda 1.1 i automaat Januari 1994, 30.000 km, wit Nissan Sunny 1.4 Sport-i September 1993, 45.000 km, blauw Chevrolet Beretta 2.2b Jan. 1994, 11.000 km, bordeauxroodmetallic Lancia Dedra 1.6 LS Januari 1994, 34.000 km, zwartmetallic Fiat Uno 1.1 i.e. Start Juli 1993, 71.000 km, rood :v'v: Fiat Panda 1.000 Tachini Sept. 1990, 79.000 km, antracietmetallic Fiat Tipo 1.4 i.e. 3-drs. Januari 1994, 25.000 km, blauwmetallic Saab 900 Turbo Januari 1988, 137.000 km, bronsmetallic Seat Marbella 900 Fun April 1994, 58.000 km, groenmetallic Daihatsu Applause 1.6 Li September 1991, 60.000 km, antracietmetallic KIA Clarus 1.8i Juni 1996, 11.000 km, zilvermetallic KIA Pride 1.3 GLXi Oktober 1995, 16.000 km, ziivermetallic Citroën BX 1.9 TG Diesel Break Mei 1994, 158.000 km, groenmetallic KIA Sephia 1.6 GTX Januari 1996, 17.000 km, d.blauwmetallic Citroën ZX 1.45 Reflex Oktober 1993, 62.000 km, blauw Mitsubishi Space Wagon 2.0 GLXi Februari 1993, 135.000 km, wit Citroën C15 RE 1.4 Familiale Juli 1995, 28.000 km, groenmetallic Fiat Panda automaat Maart 1993, 30.000 km, antracietmetallic Opel Astra 1.4 Automaat Februari 1993, 49.000 km, antracietmetallic Lancia Ypsilon Y10 Fire i.e. April 1993,27.000 km, blauwmetallic Volvo 240 2.3i Polar Stationcar Juli 1993, 129.000 km, rood Schade aan de auto is nooit een pretje en komt altijd ongelegen. Vandaar dat u bij schade zeker wilt zijn van een vakbekwame afhandeling bij een goed adres. De dealer is - en dat weet opval lend genoeg lang niet iedereen - maar al te graag dat goede adres. De laatste jaren is in schade-land ontzettend veel ver anderd. Deze branche is vooral veel professioneler geworden. Liepen in de schadeherstelbran- che niet zo lang geleden veel 'cowboys' rond, tegenwoordig staat de Nederlandse schade- herstelsector bekend als één van de allerbeste in de wereld. Zowel organisatorisch als wat betreft de vakbekwaamheid is de schade branche een voorbeeld van hoe het moet. Deze verandering is enkele jaren geleden met name in gang gezet door de schade verzekeringsmaatschappijen. Die hadden het gevoel dat er wat al te veel met de natte vinger werd gecalculeerd op de achter kant van een sigarenkistje. De schadeherstelbedrijven die niet konden of wilden aanpikken bij de veranderingen hebben inmid dels het loodje gelegd of hebben hun langste tijd gehad. Momen teel kun je er vergif op innemen dat een schadeherstelbedrijf dat nog steeds rendeert, een goed schadeherstelbedrijf is. Minder bekend is dat de dealers in het schadespel een belangrij ke schakel zijn. Sterker, in feite hebben de dalers in Nederland de sleutelrol in 'schadeland'. Veel klanten hebben namelijk een vertrouwensband met hun dealer en het is in de eerste plaats om die reden dat veel schadeverzekeraars de dealers hebben geselecteerd om voor hen schade te mogen afhande len. Deze zogeheten één-loket functie van de dealer wordt steeds meer op de juiste waarde geschat. Een groot aantal dealers in Nederland handelt zelf de scha de af. Dat kan op veel manieren. De meest volledige manier is dat de dealer de volledige schade ook daadwerkelijk afwikkelt. Dat kan wanneer de dealer beschikt over een plaatwerkerij en spuite- rij. Een andere mogelijkheid is dat delen van het werk worden uitbe steed en andere delen niet. Het plaatwerk wordt dan binnenshuis gehouden, maar bijvoorbeeld het spuiten niet. Het is goed te weten dat bij het uitbesteden de dealer alleen gebruik maakt van professionele schadeherstellers die ook hun sporen hebben verdiend. Er is geen dealer in Nederland die zijn spuitwerk laat verrichten door een beunhaas, want per slot van rekening is het de dealer die wordt aangekeken op het resul taat van het geleverde werk. Iedere merkdealer in Nederland heeft goede, betrouwbare gebruikte wagens met BOVAG- garantie. Maar de meeste mer ken vinden de BOVAG-garantie niet voldoende. Bij de dealers van deze merken zijn gebruikte wagens te koop die nog beter zijn en waar de dealer nog meer vertrouwen in heeft dan normaal het geval is. Deze occasions worden verkocht onder een bepaalde merknaam. Uit meer dere onderzoeken blijkt dat de consument vandaag de dag behoefte heeft aan zekerheid. Niet de prijs is zaligmakend, maar het feit dat de klant een betrouwbare auto koopt waarin hij of zij zorgeloos kan sturen. geven, is niet zo vreemd. Immers, de dealer heeft deze auto's over het algemeen zelf in onderhoud gehad en weet exact wat de auto heeft meegemaakt. Sterker, eventuele reparaties zijn door de dealer zelf uitgevoerd en iedere dealer heeft uiteraard het volste vertrouwen in zijn eigen werk. Het spreekt voor zich dat deze uniek merkgarantie alleen wordt gegeven op de wat duur dere occasions. Maar een duide lijke grens zoals de BOVAG- garantie die wel heeft (de aan- schafwaarde is minimaal 7500 gulden) is er niet. Die zekerheid is enigszins gewaarborgd door een auto te kopen met BOVAG-garantie. Deze garantie is echter beperkt. De garantie duurt bijvoorbeeld maar drie maanden. Veel dealer organisaties vinden dat te kort. Bij vrijwel alle dealers staan namelijk gebruikte wagens waar de dealer het volste vertrouwen in heeft. Hierop durft hij met een gerust hart garantie van een half jaar of zelfs een jaar te geven. Dit zijn vrijwel altijd occasions van het huismerk. Dus bijvoor beeld: bij de Ford-dealer koopt u alleen een wagen uit het elite korps wanneer daar een Ford embleem opstaat. Dat de dealer deze garantie zon der blikken of blozen durft te Toch gaat zelfs deze garantie veel consumenten niet ver genoeg. Het liefst willen Neder landers - ook dat is gebleken uit onderzoeken - op hun gebruikte wagen dezelfde garantie als op nieuwe wagens gebruikelijk is. En ook daar hebben veel dealers een vangnet voor: de BOVAG Reparatiepolis. De BOVAG Reparatiepolis is begin vorig jaar geïntroduceerd, nadat, bij een proef bij honderd dealerbedrijven bleek dat zowel bij de consument als bij de dealer behoefte bestond aan extra zekerheid. De Reparatiepolis dekt voor de afgesproken periode alle onver wachte mechanische- of elektri sche schade aan de auto. De BOVAG Reparatiepolis is er in twee soorten: de BOVAG-Repa- ratiepolis Basis en de BOVAG Reparatiepolis Plus.

Krantenbank Zeeland

de Faam | 1997 | | pagina 17