I I nfo: 0113-220176 StreetDance f I f leuh dat je er bij bent! Janvier Dance Masters dansles Jeugd Volwassenen Danslessen Open avond volwassenen: zaterdag 1 september Inschrijving Klasse www.shuzzie.nl Geven aan een goed doel? Let op dit keurmerk Jeugd Volwassenerri^y^j? 14-XD-JH De Bevelander EP 8 I dé Weekkrant door De Volder en Vos Test: Audi Q7 4.2 TDi quattro SIGNALEMENT LV Ta7IaHa7 Wie in het segment grote SUV’s flink voor de dag wil komen, doet er verstandig aan eens bij Audi te gaan winkelen. Daar staat name lijk de Q7 met zijn 5,09 me ter lengte in vol ornaat. Een uitermate forse auto met de mogelijkheid van zeven zit plaatsen die sinds kort met een gigantische diesel ver krijgbaar is. De nieuwe 4.2 liter V8 TDI vult keurig netjes de ruimte boven de al niet kinderachtige V6 TDI. aal en afwerking zijn van het hoogste niveau en dat bepaalt delijk comfortabel afgestemd, maar dat kan weer worden aan gepast door een 10 mm ver laagd onderstel in combinatie met grotere wielen. De optielijst voor de Q7 is enorm en de mo gelijkheden zijn ongekend. Voor een aantal vooral zakelijk automobilisten is de Q7 een zeer functionele auto met het rijgedrag uit de topklasse. De peperdure V8 TDI voegt daar al leen zijn motorisch kracht aan toe. (cBFt De V6 is al meer dan voldoende, maar wie wil genieten van een vermogen van 326 pk en een gi- ga-koppel van 750 Nm tussen 1.800 en 2.500 tr/min die zal door Audi niet worden tegenge houden. De motor vormt ook absoluut het grootste spektakel in deze uitvoering van de Q7. De trekkracht is haast onbe schrijfelijk. Het gewicht is overigens ook enorm, maar dat lijkt als sneeuw voor de zon te verdwij nen wanneer het gaspedaal wordt gevloerd. De ongeveer 2.400 kg zware kolos gaat dan in I I ^4.4® Gratis workshops '1'' V ■n 1 slechts 6,4 seconden naar de schikt voor het trekken van een 100 km/u. De topsnelheid ligt maximaal 3.500 kg wegende op 236 km/u. In snel genomen aanhanger of het betreden van bochten is het gewicht overt- onbegaanbaar terrein. Maar gens wel weer behoorlijk voel- daarvoor is niet de gigantische baar en het verbruik ligt rond de V8 dieselmotor noodzakelijk. 1 op 8. De Q7 is in alle details een echte De Q7 is een enorme auto en Audi en dat gaat verder dan al- dat heeft voordelen voor men- leen de vormgeving. De materi- sen die met veel personen of spullen op stap willen. Natuur lijk heeft de Audi permanente mede het gevoel van comfort en vierwielaandrijving en dat veiligheid. De dubbele wishbo- maakt de auto bij uitstek ge- ne wielophanging rondom is re- Woensdag 22 augustus 2007 - Pagina 37 Dit mag fullsize he ...en een nieuwe toekomst Cp 5 Hl Auto iflUnieuws I www.cbf.nl 2 Jumpstyle Plus: Door afwerking en materialen een auto uit de topklasse, zeer ruim interieur met veel gebruiksmogelijkheden, enorm krachtige diesel Min: Door forse formaat in smalle straten slecht handelbaar, forse aan schafprijs, flink brandstofverbruik Van Doornestraat 14 4462 EX Goes Goes: 0113 - 22 31 40 Middelburg: 0118 - 65 15 66 De twee clusters met een grote en kleine klok zijn ty pisch Audi en datzelfde geldt voor het materiaalge bruik en de manier waarop de brede middenconsole met het instrumentarium is verbonden. Er zijn verschil lende kleurstellingen moge lijk, waarbij zwart leer met aluminium een uiterst mo derne combinatie vormt. Al le denkbare elektrische en elektronische snufjes zijn beschikbaar of zelfs stan daard en daarmee wordt het topklasse niveau van de Q7 nog eens extra bena drukt. De Q7 biedt royaal plaats aan vier tot vijf vol wassenen. terwijl de optio nele derde zitrij echt voor kinderen is bedoeld. Voor vragen over het CBF-Keur: Centraal Bureau Fondsenwerving Tel: 0900 202 55 92 0,35 p.m.) Na de tsunami heeft Mensen in Nood/Cordaid enorm veel giften ontvangen via giro 555. Wij laten u graag zien wat we hiermee doen, Kijk daarom nu op www.nadetsunami.nl L X B X H: 5.086 x 1.983 x 1.697 mm Wielbasis: 3.002 mm Kentekengewicht: 2.420 kg Laadvermogen: 695 kg Trekgewicht geremd: 3.500 kg Motor: achtcilinder, 32 kleps dieselmotor Cilinderinhoud: 4.134 cm3 Max. vermogen: 240 kW/326 pk bij 3.750 tpm. Max. koppel: 750 Nm bij 1.800-2.500 tpm. Van 0 naar 100 km/u: 6,4 sec. Topsnelheid: 236 km/h Gem. verbruik: 1 op 9,0 km (fabrieksopgave) Prijs geteste versie: 103.535 euro Mensen in Nood Cordoid VOOR GOEDE DOELEN Jij ooh? voor ons complete cursusaanbod www^d ekverkeersopleidingen.nl Alles voor de reiziger. COnneXXIOn Kijk voor meer informatie op connexxion.nl/buzzer ■■r V

Krantenbank Zeeland

Bevelander | 2007 | | pagina 37