I
I
nfo: 0113-220176
StreetDance
f I f
leuh dat je er bij bent!
Janvier Dance Masters
dansles
Jeugd
Volwassenen
Danslessen
Open avond
volwassenen:
zaterdag 1 september
Inschrijving
Klasse
www.shuzzie.nl
Geven aan
een goed
doel?
Let op dit
keurmerk
Jeugd
Volwassenerri^y^j?
14-XD-JH
De Bevelander
EP 8
I
dé Weekkrant
door De Volder en Vos
Test: Audi Q7 4.2 TDi quattro
SIGNALEMENT
LV
Ta7IaHa7
Wie in het segment grote
SUV’s flink voor de dag wil
komen, doet er verstandig
aan eens bij Audi te gaan
winkelen. Daar staat name
lijk de Q7 met zijn 5,09 me
ter lengte in vol ornaat. Een
uitermate forse auto met de
mogelijkheid van zeven zit
plaatsen die sinds kort met
een gigantische diesel ver
krijgbaar is.
De nieuwe 4.2 liter V8 TDI vult
keurig netjes de ruimte boven
de al niet kinderachtige V6 TDI.
aal en afwerking zijn van het
hoogste niveau en dat bepaalt
delijk comfortabel afgestemd,
maar dat kan weer worden aan
gepast door een 10 mm ver
laagd onderstel in combinatie
met grotere wielen. De optielijst
voor de Q7 is enorm en de mo
gelijkheden zijn ongekend.
Voor een aantal vooral zakelijk
automobilisten is de Q7 een
zeer functionele auto met het
rijgedrag uit de topklasse. De
peperdure V8 TDI voegt daar al
leen zijn motorisch kracht aan
toe.
(cBFt
De V6 is al meer dan voldoende,
maar wie wil genieten van een
vermogen van 326 pk en een gi-
ga-koppel van 750 Nm tussen
1.800 en 2.500 tr/min die zal
door Audi niet worden tegenge
houden. De motor vormt ook
absoluut het grootste spektakel
in deze uitvoering van de Q7.
De trekkracht is haast onbe
schrijfelijk.
Het gewicht is overigens ook
enorm, maar dat lijkt als
sneeuw voor de zon te verdwij
nen wanneer het gaspedaal
wordt gevloerd. De ongeveer
2.400 kg zware kolos gaat dan in
I
I ^4.4®
Gratis workshops '1'' V
■n 1
slechts 6,4 seconden naar de schikt voor het trekken van een
100 km/u. De topsnelheid ligt maximaal 3.500 kg wegende
op 236 km/u. In snel genomen aanhanger of het betreden van
bochten is het gewicht overt- onbegaanbaar terrein. Maar
gens wel weer behoorlijk voel- daarvoor is niet de gigantische
baar en het verbruik ligt rond de V8 dieselmotor noodzakelijk.
1 op 8. De Q7 is in alle details een echte
De Q7 is een enorme auto en Audi en dat gaat verder dan al-
dat heeft voordelen voor men- leen de vormgeving. De materi-
sen die met veel personen of
spullen op stap willen. Natuur
lijk heeft de Audi permanente mede het gevoel van comfort en
vierwielaandrijving en dat veiligheid. De dubbele wishbo-
maakt de auto bij uitstek ge- ne wielophanging rondom is re-
Woensdag 22 augustus 2007 - Pagina 37
Dit mag fullsize he
...en een nieuwe toekomst
Cp 5
Hl Auto
iflUnieuws I
www.cbf.nl
2
Jumpstyle
Plus:
Door afwerking en materialen een auto uit de topklasse, zeer
ruim interieur met veel gebruiksmogelijkheden, enorm krachtige
diesel
Min:
Door forse formaat in smalle straten slecht handelbaar, forse aan
schafprijs, flink brandstofverbruik
Van Doornestraat 14 4462 EX Goes
Goes: 0113 - 22 31 40 Middelburg: 0118 - 65 15 66
De twee clusters met een
grote en kleine klok zijn ty
pisch Audi en datzelfde
geldt voor het materiaalge
bruik en de manier waarop
de brede middenconsole
met het instrumentarium is
verbonden. Er zijn verschil
lende kleurstellingen moge
lijk, waarbij zwart leer met
aluminium een uiterst mo
derne combinatie vormt. Al
le denkbare elektrische en
elektronische snufjes zijn
beschikbaar of zelfs stan
daard en daarmee wordt
het topklasse niveau van
de Q7 nog eens extra bena
drukt. De Q7 biedt royaal
plaats aan vier tot vijf vol
wassenen. terwijl de optio
nele derde zitrij echt voor
kinderen is bedoeld.
Voor vragen over het
CBF-Keur: Centraal Bureau
Fondsenwerving
Tel: 0900 202 55 92
0,35 p.m.)
Na de tsunami heeft Mensen
in Nood/Cordaid enorm veel
giften ontvangen via giro 555.
Wij laten u graag zien wat we
hiermee doen, Kijk daarom nu
op www.nadetsunami.nl
L X B X H: 5.086 x 1.983 x 1.697 mm
Wielbasis: 3.002 mm
Kentekengewicht: 2.420 kg
Laadvermogen: 695 kg
Trekgewicht geremd: 3.500 kg
Motor: achtcilinder, 32 kleps dieselmotor
Cilinderinhoud: 4.134 cm3
Max. vermogen: 240 kW/326 pk bij 3.750 tpm.
Max. koppel: 750 Nm bij 1.800-2.500 tpm.
Van 0 naar 100 km/u: 6,4 sec.
Topsnelheid: 236 km/h
Gem. verbruik: 1 op 9,0 km (fabrieksopgave)
Prijs geteste versie: 103.535 euro
Mensen in Nood
Cordoid
VOOR
GOEDE DOELEN
Jij ooh?
voor ons complete
cursusaanbod
www^d ekverkeersopleidingen.nl
Alles voor de reiziger. COnneXXIOn
Kijk voor meer informatie op connexxion.nl/buzzer
■■r
V