I 3 f/ I iPU 'Echt supergaaf; dit is niet normaal' ®[B@W y i. Mik i uk i I WT? D d Cachet SB: F «ll: Snel, makkelijk, veilig én goedkoop! De Bevelander SP q R q 4P dé Weekkrant Test: Kia Cee’d 1.6 CRDi VGT X-ecutive SIGNALEMENT A’ 7 - Woensdag 2 mei 2007 - Pagina 18 1 hl i j 4 Wel zo makkelijk, en: snel verdiend! 9.1 11.4 eurocent (ƒ0,25) per liter eurocent (ƒ0,20) per liter Al onze stations zijn te vinden op: www.firezone.nl Auto L DURE TIJDEN? GOEDKOPER TANKEN! vrijdag 4 mei t/m zondag 6 mei Firezone: dé nieuwe formule om te tanken. Bij Firezone tankt u benzine en diesel tegen S bodemprijzen. U betaalt met uw bank- giropasje en uw eigen pincode. Openingstijden U tankt wanneer u maar wilt: het station is 24 uur per dag geopend. vrijdag 4 mei t/m zondag 6 mei Plus: Op de Europese smaak afgestemde vijfdeurs middenklasser met fraai en ruim interieur en prima onderstel, zuinige en krachtige diesel. Min: Uitstraling van de carrosserie is toch nog Aziatisch. sterke V-vorm, keurig mistlam pen in de meegespoten bumper en een flinke grille en koplam pen. Het profiel doet het meest den ken aan de Toyota Corolla vijf deurs. Het ziet er keurig ver zorgd uit en datzelfde geldt voor de achterzijde met beeldbepa lende lichtunits, een derde rem licht in de bescheiden dakspoi- communicatie met het wegdek goed in stand. Meteen biedt Kia in de Cee’d een flinke motoren reeks aan, waarbij de 1.6 liter common rail diesel met variabe le turbo hoge ogen gooit in het zakelijk segment. Met een ver mogen van 115 pk en een koppel van 255 Nm dat mooi gelijk blijft tussen 1.900 en 2.750 tpm be schikt de krachtbron over ruim voldoende kracht en souplesse. Immers een topsnelheid van 188 Een beetje zenuwachtig waren ze wel, de prijswinnaars van de Dakarprijsvraag van dé Weekkrant Eind april was het dan zover, ze mochten proeven aan Ie* Dakar. Tien prijswinnaars mochten een rondje mee in de Buggy waar Freddy Loix en Herman Vaanholt in januari succesvol de zwaarste woestijnrally mee hebben gere den. Rond het middaguur verzamelden de winnaars zich samen met partners in Hotel De Beer in Rotterdam. Na een gezamenlijke lunch vertelde Vaanholt over zijn ervaringen in Le Dakar, daar na werd de tocht ingezet naar de Maasvlakte. "Man, wat heb ik er zin in", vertelt Michiel van km/u en acceleratie van 0 tot 100 in 11,5 seconden is meer dan voldoende om vlot met het ver keer mee te komen. De diesel is goed geïsoleerd, wordt nooit ru moerig en scoort ook nog eens met een gemiddeld praktijkver- bruik van ruim 1 op 17! Daaraan koppelt Kia ook nog een gunsti ge aanschrijfprijs van 24.495 eu ro voor de X-ecutive uitvoering (1.6 CRDi vanaf 21.995 euro) Marie uit Zwolle. "Dit maak je toch niet iedere dag mee, ik ben benieuwd hoe het zal zijn." Eenmaal uitgestapt spreekt de brede grijns op zijn gezicht boekdelen. "Wat gaaf, niet normaal. Je maakt je vooraf wel een voorstelling van hoe het zal zijn, maar het overtreft alle verwachtin gen." Een andere winnaar uit Brabant is het he lemaal met hem eens. "Herman, als je me ooit nodig hebt mag je me bellen. Ook al is het mid den in de nacht." De buggy was niet de enige auto die actief was in Rotterdam. Ook de servicewagen was aanwe zig en reed de winnaars rond over de zanddui nen. Het is overigens nog niet duidelijk of Her man Vaanholt volgend jaar weer van start gaat. "Het is wel de bedoeling, maar dan moeten we de financiering helemaal rond krijgen." i I I 1 1 1 korting op benzine (op de landelijke adviesprijs) De komende dagen staan weer in het teken van herdenking en viering. Na de bedachtzame 2 minuten stilte op vrijdagavond kan op zaterdag de vrijheid weer tot in de kleine uur tjes gevierd worden. In het hele land staan parken en pleinen weer volge pakt met vrolijk feestvierende men sen, die genieten van hun favoriete bandjes, zangers en zangeressen. En om iedereen ook nog eens extra goedkoop op de plaats van bestem ming te krijgen verlaagt Firezone dit weekeinde haar toch al lage brand stofprijzen. Lang leve de vrijheid’ F Fire I |zonel korting op diesel (op de landelijke adviesprijs) L X B X H: 4.235 x 1.790 x 1.480 mm Wielbasis: 2.650 mm Kentekengewicht: 1.267 kg Laadvermogen: 553 kg Trekgewicht geremd: 1.400 kg Motor: viercilinder, 16 kleps dieselmotor Cilinderinhoud: 1.582 cm3 Max. vermogen: 85 kW/115 pk bij 4.000 tpm. Max. koppel: 255 Nm bij 1.900-2.750 tpm. Van 0 naar 100 km/u: 11,5 sec. Topsnelheid: 188 km/h Gem. verbruik: 1 op 21,3 km (fabrieksopgave) Prijs geteste versie: 24.495 euro (X-ecutive) Het interieur oogt meer Eu ropees dan de buitenkant en is uitermate verzorgd uit gevoerd. zowel wat betreft vormgeving, materiaalge bruik als afwerking. Hier doet Kia op geen enkele manier onder voor de con currentie. Het dashboard heeft gelukkig geen wirwar van knopjes. Onder een eenvoudige overkapping zit ten fraaie instrumenten en de bediening van verwar ming, ventilatie, airco en audio zit gegroepeerd in de middenconsole. De inmid dels obligate metaalkleuri- ge accenten geven het ge heel meer cachet. De ruim te die de Cee’d biedt is pri ma. Ook op de achterbank is het tot ruim 1,80 meter goed zitten. t 1 c Bevrijdings korting! Komend weekend extra korting! ’Ut I t 1 t 1 f B c c c c c C De vijfdeurs is de eerste ver schijningsvorm van de Cee’d. De auto past keurig in de mid denklasse met een lengte van 4,24 meter. Wat vormgeving be treft heeft het eurovirus nog niet helemaal in volle hevigheid toe geslagen, want we zien duidelijk nog Aziatische trekjes, zonder dat daar iets mis mee is. Het front oogt best stoer met een Smokkelhoekweg 10 Kapelle Biezelinge Waar het Koreaanse Kia enkele jaren geleden nog vooral scoorde door zij’n gunstige prijzen, heeft het merk inmid dels een indrukwekkend programma staan dat ook wat ei genschappen betreft sterk appelleert aan de Europese smaak. Hét grote voorbeeld daarvan is de nieuwe Cee’d. an I De prijswinnaars in het Rotterdamse zand. Na afloop was iedereen dolenthousiast. FOTO RONALD STAM Europese veroveraar Ier en mistlampen onderin de bumper. In de middenklasse begint een volledig onafhankelijke wielop hanging eerder regel dan uit zondering te worden. Ook de Cee’d doet aan deze trend mee. De afstemming is absoluut Eu ropees en geen aanpassing op een veel zachtere, Koreaanse vering. De elektrische stuurbe krachtiging werkt prettig, assi steert niet te veel en houdt de BJ

Krantenbank Zeeland

Bevelander | 2007 | | pagina 18