Peter Huls (uit Goes) smokkelde zijn camera mee naar binnen bij The Rolling. Stones OPRUIMING e GRAND THEATER GOES 01100-15165 BI FI’BEL’BIOS 06’93631 SAROUK 20-50% KORTING KLEURENFOTO'S i I bercö Uil STEOTEL i Nelly Mijd a Coen VAN VrIJBERGHE DE CONINGH Stefan de Walle Tatjana Sunk R Jl weekblad voor zuid- en noord beveland FILMPROGRAMMA VANAF DO. 6 JULI T/M WO. 12 JUL11995 ZOMER IN ZEELAND!! VAKANTIEBIJLAGE NOORD-BEVELAND B10SC00PINF0+RESERVERINGEN (24 UUR PER DAG) Herman Passchier Scarlett Heuer S Sander Swart Lou Undue Woensdag 5 juli 1995 - 47e jaargang no. 27 zie pag. 12 13 f.55,00 Rapid Morgen meteen naar: V Service DELSCHER I DE ALLERLEUKSTE HONDJES ZIJN TERUG! h IB. ■Ql (Van een onzer redacteuren) J Close-up van Ron Wood (links) en Mick Jagger. I* 20.00 u. 19.00-21.30 u. 19.00-21.30 u. 19.00-21.30 u. 20.00 u. 20.00 u. 14.00 u. 14.00 u. 14.00 u. Donderdag Vrijdag Zaterdag Zondag Maandag, dinsdag Woensdag Zaterdag Zondag Woensdag Laurens Geels en Dick Maas presenteren GOES - Hij houdt mateloos van de Rolling Stones. En hij is ook een fanatiek fotograaf. Als dan je favoriete pop groep in Nederland optreedt, wil je dus een paar prachtige foto's maken. Liefdes Fouillering FOTO Bekend van radio en tv en uit de kranten: de 'cobra'. Het overhuivende apparaat zat vol met elektronica en belichting. The very special sales of Benett^ Lange Vorststraat 12 4461 JP Goes ^4^ co CLASSIC KONINGSTRAAT 9 GOES TEL01100-27101 Rapid Service Goes y i I l-UUR FOTOSERVICE STANDAARDPRINT: 0.99 VV /V Lange Kerkstraat 44j Goes Microfoon Het tweede probleem was, om tijdens het concert niet betrapt te worden door de beveili gingsmensen die op en vóór het podium hun werk deden. "Niemand van de security mocht dus zien, dat ik aan het fotograferen was. Dat heeft nogal wat moeite gekost, maar het is allemaal gelukt. Ik heb gemiddeld op zo'n 5 tot 10 meter afstand van de micro- IN ELKE KLASSE VOOR ELKE PRIJS VERSCHOORE 't Gaf een kick Een overzicht van het podium tijdens het concert van de Rolling Stones op de draf- en renbaan in Landgraaf. In het midden Mick Jagger, links Ron Wood, rechts Keith Richard. hij zijn Nikon FM 2 (28-80 mm (FOTO'S: PETER HULS). MELKA SHIRTS F at ‘Sis E S3 Ijl DE VERBODEN FOTO'S Na langdurige afweging besloot Hij laat de foto's met gepaste APK Afspraak vooraf niet nodig. Klaar terwijl u wacht. Prijzen incl. montage. Vaste prijzen. Originele Ford onderdelen. Vroeg open, laat dicht. APK Keuren inklusief afmelden een film van Dick Maas Er was slechts één probleem: fotograferen mocht absoluut niet. Het was ten strengste verboden. Dat stond uitdrukkelijk vermeld op zijn toegangskaartje voor het concert. Persfotografen werden al na twee nummers van het podium gestuurd. Maar fotograaf Peter Huls (30) uit Goes was niet voor één gat te vangen. Hij smokkelde ondanks alle veiligheidsmaatregelen toch een camera mee naar binnen, fotografeerde urenlang 'zijn' Sto nes en heeft nu thuis een serie prachtige opnames liggen. Een document voor het leven! Met de camera-liefde zit het heel anders. Vier jaat geleden had hij nog nooit een camera vastge houden, maar toen hij eenmaal door de fotografie werd gegre pen, heeft zijn camera hem nooit meer losgelaten. En omgekeerd. Hij fotografeert alles wat los en vast zit. Intussen heeft hij in de fotografie zijn favorieten leren kennen: de 'dynamische onder werpen'. En dan vooral sport. Peter Huls combineert zijn twee liefdes (de Stones en zijn came ra) nog niet zo erg lang. De Sto- nes-liefde dateert al uit zijn vroe ge jeugd. Hij heeft intussen 25 Stones-lp's. die Ajax en Feijenoord speel den in Zeeland. Zo wilde ik ze óók maken van Mick Jagger". Wetende, dat de fouillering bij de 2 Stones-concerten in Nijmegen zeer grondig was, vreesde hij aanvankelijk dat hij zijn camera niet mee naar binnen zou kun nen smokkelen. Bij het Stones- concert op de draf- en renbaan in Landgraaf (Limburg) probeerde hij het toch. En het lukte nog óók Middelburg Lange Geere 28 (naast ANWB-kantoor) Goes Grote Markt 7 Hij meldde zich héél erg vroeg hij de controle eri zocht voor de fouillering een vriendelijke, wat oudere dame uit. "Ik had het voorgevoel, dat zij me bij de fouillering niet zo krachtdadig in het kruis zou tasten. Dat had ik goed ingeschat. Want ieder ander werd wél overal grondig gefouilleerd, en terecht natuur lijk. Zo ben ik toch vrij eenvoudig met-camera-en-al binnengeko men". zoom) te 'verpakken' in zijn kruis. Hij deed drie onderbroeken aan, zodat de camera goed zou blij ven zitten en niet zou gaan schuiven. De filmrollen (Ilford HP5 zw/w en Fuji Neopan 1600 ASA zw/w) verborg hij in zijn laarzen, ondanks de pijn die dat bij het lopen en staan opleverde. Peter Huls (al twintig jaar woonachtig in Goes) heeft in Middelburg de meao gevolgd en heeft daarna administratief werk gedaan. Maar sinds hij de camera 'ontdekt' heeft, pro- foon van Mick Jagger gestaan. Niet op de eerste rij natuurlijk, maar nèt ietsje naar achteren. Dan loop je niet zo erg in de gaten". beert hij een beetje als freelan ce fotograaf aan de slag te komen. En dat begint redelijk te lukken. Zijn grootste wens op dit moment? "Ik zou wel eens voor de PZC willen wer ken", zegt hij zonder naden ken. LU Z Q PERZISCHE- EN OOSTERSE TAPIJTEN - Ook voor Nepal, Berber en Kelims Westhavendijk 150 Goes - Tel.: 01100 20440 Openingstijden: maandag t/m vrijdag 8.00 - 17.00 uur. zaterdag 9.00 - 15.00 uur. Kleurenfoto's 0.39 Hulst 's-Gravenhofplein 8 Terneuzen Noordstraat 6 (25 m. naast HEMA) tografie is moeilijk, vooral in de sport. Maar ik heb bijvoor beeld van Louis van Gaal, Jari Littmanen en Willem van Hanegem prachtige portretten gemaakt tijdens wedstrijden Maar hoe maak je nou goede foto's, als de mensen links en rechts van je staan te springen, als ze achter je tegen je aandu wen, als ze vóór je de handen omhoog gooien, als de podium- verlichting steeds wisselt en als Mick Jagger heel beweeglijk over het podium schicht? Peter erkent de moeilijkheids graad: "Ik heb continu mijn belichting moeten aanpassen en steeds de goede momenten moeten afwachten. Ik houd ervan, mijn films 'onder te waar deren', dat wil zeggen dat ik lan ge sluitertijden gebruik en korte ontwikkeltijden. Dat vereist con stant uiterste concentratie bij het instellen en bij het fotograferen zelf, uren achtereen. Ik was na afloop van het concert dan ook doodmoe. Ik zat er echt hele maal doorheen". 50% "Vanaf het moment dat ik wist, dat The Rolling Stones naar Nederland zouden komen, heb ik maar één ding in gedachten gehad: ik wil dolgraag een mooie close-up-foto (als het effe kan een portretfoto) van Mick Jagger maken. Waarom? Ja, dat weet ik niet. Portretfo- trots zien aan ieder die er belangstelling voor heeft. Het is moeilijk vast te stellen wat hij nou het leukst vindt: dat hij zulke prachtige foto's heeft gemaakt óf dat hij de beveiliging zo effectief heeft misleid. Maar daarover later. Nu de foto's vóór hem op tafel liggen, is hij zeer voldaan. Méér dan de helft van de foto's ver toont bewegingsonscherpte, maar genoeg andere zijn duide lijk, scherp en (artistiek) zéér ver antwoord. "Het gaf een enorme kick. Ik kan niet anders zeggen, ik ben dolblij, dat ik bij mijn muziekfavorieten deze pracht- prenten heb kunnen maken, ondanks het feit dat het verbo den was". IEITIE OOSIHOtK BERT ANDRE GEES LINNEBANt ALERED ran den HEUVEL CAYAdeGROOI MAREOES van den HEUVEl foiogralie PHIIIP HERING regie assistentie MYRNA VAN GIESE an direction JEIEER 8 SCHAAE montage HANS VAN DONGEN wier DICL MAAS scenario DI CL MAAS 8 WIJD KOEL uitvoeteod producent IAURE NS GLEES regie DICl MAAS ■n produktl. c-~* e"“—-~"t QF 8 O lange vorststraat goes 1 voor 69,- 2 voor...,98,-

Krantenbank Zeeland

Bevelander | 1995 | | pagina 1