Nieuwe Nissan 200 SX: Tl Nou on veile Collec s tion van Renault Colofon Bij de merken- dealer zH u beter! Uitgebreid pakket veilig heid voor Renault Laguna De succesvolle Renault Lagu na, die door zijn uitzonderlij ke rijgedrag al een begrip is geworden, -krijgt binnen kort de beschikking over een uitge- breider pakket veiligheids voorzieningen. De completere veiligheidsuit- rusting ver- sterkt de voor aanstaande positie van de Laguna. Alle uitvoerenden van de Laguna zijn al stan daard voorzien van verstevigingsprofielen in de portieren, vergrendelbare hoofd steunen op de voorstoelen en pyrotechnische gordelspanners. Vanaf november krijgt het volle dige Laguna-gamma een centra le driepuntsveiligheidsgordel op de achterbank. De standaarduit rusting van de Laguna Baccara en Laguna V6 wordt medio 1995 aangevuld met een systeem voor het automatisch sluiten van Honda Civic scoort in Eco Tour of Europe mm -am sportief, luxe, styling Vaarlijkr 18 te Sho^ GÖLKSe 0 op 17t G°«*e kan nfeelaridhaii aa^tht°Vee^ Goes dea/ers lchaffen°ene^casS Twingo Cc3s/r ®'*e'’tfea/er,: Betere >if £Srx~~ Var> He ^estuijSflace rpaSs'-ssS ëis?a-.S;S' 19 .S&t's'v-a?' oont - T niet hoeft te koppelen en ontkoppelen. Mj Sa?00' door r°sP shOwrs *eetai kW*** W C0-"pS Woensdag 26 oktober 1994 27 DE BEVELANDER 6e Jaargang no. 3 A 1 fik 1.7. 4 w KRANT F» af k XB 9 'CL j voe^ef ^ich I JL-SF2X Uitgave in samenwerking met de merkendealers in Goes e.o. Redactie: P. de Jonge J. Smits H. Meijer sport- waar- feite bruik van ruim 1 op 20,1! Dat is 14 procent zuiniger dan het gemiddelde verbruik van de twaalf deelnemers. In de 'Q8 Economy Run Drenthe 1994' op 1 oktober jl. lag het verbruik van de zuinigste Civic 1.5 VEi zelfs nog iets gunstiger dan bij de Europese rit: 4,33 1/100 km ofwel ruim 1 op 23. Honda toon de haar grote kracht in deze zui- nigheidswedstrijd door met vier Civics 1.5 VEi in de top-vijf van zijn klasse te eindigen. Het Q8- Bewust is gekozen voor een ingetogen, tweedeurs opzet. De parcours van 388 km was uitgezet door de provincies Drenthe en Groningen, waarbij eveneens Assen en de stad Haren werden aangedaan. Ook hier moesten de deelnemers de route afleggen op een manier die over- J eenkomt met de prak- a tijk. Wie te langzaam reed, kreeg strafpun- ten, wie te snel reed ook. K Advertenties: De Bevelander Postbus 5, 4460 AA Goes Voorstad 24, 4461 KN Goes 01100-141110 ruiten en open dak via de infra rood afstandsbediening. De vei ligheid van de kinderen wordt verhoogd door een antiknelin- richting op de elektrisch bedien- bare zijruiten. Een geïntegreerde kinderstoel, die de kleinste passagiers een veilige en een comfortabele plaats op de achterbank geeft, is sinds enige tijd verkrijgbaar op nagenoeg alle uitvoeringen. Op dit moment zijn alle Renaults Laguna leverbaar met een air bag. Het stuurwiel van de Bacca- ra-versie is standaard uitgerust met deze veiligheidsvoorziening. Komend voorjaar zal de Laguna ook leverbaar zijn met een air bag aan passagierszijde. Hier mee wordt het veiligheidssys teem compleet en blijft de Renault Laguna één van de vei ligste auto's in zijn klasse. 200 SX-krachtbron is afgeleid van de tweeliter turbomotor F y Deze autokrant is een bijlage van weekblad De Bevelander te Goes en verschijnt in principe één maal per maand. i' L 4 Honda scoorde onlangs uitste kend tijdens de Eco Tour of Europe, een zuinigheids- wedstrijd waar- j bij overigens zoveel mogelijk praktijkgerichte ritten op het H programma staan. De 'Eco Tour of Europe' wordt georgani- seerd door de Duitse automo- bielclub Adac en de Oostenrijkse zustervereni ging ÖAMTC en behoort tot de grootst opgezette zui- nigheidsritten van zijn soort. Steeds twee van de 24 meest verkochte benzine- en dieselauto's uit de midden klasse reden eind september ruim tweeduizend kilometer door Europa, van Salzburg tot Bonn. De route voerde over autosnel wegen, provinciale wegen en door .de bebouwde kom. De Honda Civic 1.5 VEi bleek voor de zeer reële praktijkrit over deze afstand voldoende te heb ben aan slechts 101,46 liter euroloodvrij: een gemiddeld ver- Nissan presen teert de geheel nieuwe 200 SX. Een coupé, van in alleen de naam nog doet den ken aan z’n voorganger, die zich onder scheidt door een ingetogen vormgeving, een zéér riante standaard-uit- rusting, talrijke veiligheids voorzieningen en, last but not least: sportieve prestaties. De vormgeving van de auto vormt een sterk contrast met dat van z’n (driedeurs) voorganger. ÏTwee jaar na de introductie van de Twingo *op de Autosalon van Parijs presenteert Renault de tweede Twingo-collectie. De ^'nouvelle collection' kenmerkt zich door nieu- we kleuren, andere bekledingen en uitbrei ding van de uitrustingsmogelijkheden. Nieuw in het gamma is de Twingo Easy. Een auto Fvoorzien van een elektronische koppeling, waardoor de berijder wél moet schakelen, maar De Renault Twingo is leverbaar in vier nieuwe Bbasiskleuren, die het huidige rood, geel, blauw en groen vervangen. De metallic-lakken worden uit- gebreid met de kleur groen. De basiskleur van het interieur wordt bepaald door de nieuwe blauwe gy'sowhat'-bekleding. De Easy-versie beschikt over specifieke velours-bekleding, terwijl de bedienings knoppen in blauw zijn uitgevoerd. ■De standaard Renault Twingo kan worden geleverd /'met een comfortpakket, bestaande uit elektrisch ’bedienbare zijruiten vóór, centrale portiervergrende- rling met afstandsbediening en elektrisch verstelbare 'buitenspiegels. De Twingo met comfortpakket kan - van evenals de Easy die standaard het comfortpakket heeft nam worden geleverd met een ABS-remsysteem. Alle ver- sies van de Renault Twingo kunnen tegen meerprijs wor gden voorzien van een airconditioning óf een vouwdak. De achterklep heeft voortaan een drukknop om het openen fSgemakkelijker te maken. In de 'nouvelle collection' presenteert Renault de Twingo "Easy. Het sportieve gevoel van het schakelen blijft behou wen, maar de bestuurder hoeft niet te (ont)koppelen. De koppeling wordt elektronisch geregeld, waardoor het ledieningsgemak toeneemt. Behalve door het ontbreken van Wh et koppelingspedaal, onderscheidt de Easy zich van de andere Twingo's door zijn velours bekleding en standaard ^gemonteerde comfortpakket. 7ek t ?tellina r°eiende ^nd niet ^ng- zoals die ook wordt gebruikt in de succesvolle Sunny GTI-R ral- lywagen. Het ’Linear Charge Concept’ zorgt voor een gelijk matige verdeling van de turbo- kracht; de opbouw van het ver mogen vangt reeds aan bij lage toerentallen. Bij 6.400 toeren per minuut beschikt de nieuwe Nis san 200SX over een vermogen van 147 kW (200 pk). Het maxi mum koppel wordt bereikt bij 4.800 toeren en bedraagt dan 265 Nm. De nieuwe Nissan 200SX is leverbaar met een superieur schakelende vijfbak of viertraps automaat. De hoogwaardige rij-eigen- schappen van de 200SX worden mede bereikt door de vernieuw de wielophanging met Mac- Pherson-veerpoten vóór en een nieuwe multilink constructie ach ter. Tot de standaard-uitrusting behoren onder meer twee air bags, lederen bekleding, stoel- verwarming, airconditioning, een anti-blokkeer remsysteem (ABS), gordelspanners, elek trisch te bedienen zijruiten, cen trale vergrendeling, zes luidspre kers en een visco-sperdifferen- tieel tussen de aangedreven achterwielen. De nieuwe Nissan 200SX is van af begin oktober leverbaar. De verkoopprijs is vastgesteld op 79.800 gulden. Meerprijs auto matische transmissie: 4.500 gul den. Dealer voor onze regio is Nis- san-garage Jan Hop te Goes. - Om PKdalengrno^ plaatsenerder nLUurk°lomedalen en'^'9'n9en en MatrPaaCe van

Krantenbank Zeeland

Bevelander | 1994 | | pagina 27