Nederlands Kamerkoor
in De Hoogte té Goes
I
-• *5-,
Toeristische lijn voorgoed op dood spoor.
ra
zaterdag 29 oktober
veilinghal. CÜES
s deze week
aterdag 29 oktober
nuffelmarkt Goes In de
elllnghallen
”Ons is
welbewust
de nek
omgedraaid”
41
I
--- T*~
F
1-
993
Y
I
Ws
Groots*' rommelmarkt, 25° kramen
str
I
•■H
tlngon on bodlnertedn
Het einde
’Oi d. (hion .an 9 ot uur
K' 1
Woen« dai 26 oktobar 1 M3 - 35» jaarfMf m. 43
Verkeerd gerekend
Volgens technisch directeur ir.
J.C.W de Jong van de NS is het
niet juist, dat het opheffen van
de museumlijn Goes-Borssele
de NS geld kost en dat het
voortbestaan geld zou opbren
gen. "Men vergeet daarbij.na
melijk, dat we jaarlijks 1 tot 2 ton
aan baanonderhoud moeten
uitgeven. Dit jaar hebben we
dat onderhoud tot hot hoogst
noodzakelijke beperkt. Dat
kostte ons slechts 30 duizend
gulden Als het lijntje echter
kuicfoan Irwsrx* hal ztnziar
i Verbaasd
i De heer Romers van de Neder
landse Spoorwegen reageert
overigens uiterst verbaasd op
de verwijten uit Zeeland: "Ik
éooTay
1'»^:
C-
er wel waren), zegt hlj: "Ik heb
Borssele (SGB) houdt haar kei-
geeft Het Nederlands Kamer
koor onder leiding van Ruud
Vos oen uitvoering In De Hoog-
f ••■’-7
voor de NS wei erg moeilijk
maakt om aan zulke plannen
nog pen officieel tintje te ge
ven".
Voor de mensen van de SOS
hoeft dat ook niet Sterker nog:
a - t—-u. ua. -a
van de NS nog te beantwoor
den..
Rossini als van Milhaud komen
aan bod, alsmede jazz, pop on
lyrische close Harmony. De
Via aanslagen op diezelfde
kassa maken do NS het toeris
tenlijntje het leven ónmogelijk.
"De voorbeelden liggen voor
het oprapen. Maar In elk geval
werden we vorig Jaar tot op het
bot uitgek leed door do verho
ging ven de huur van de loco
motievenloods: van 2500 gul
den por Jaar naar 15.000 gulden
per Jaar. En dat terwijl we zelf
die loods (een bouwval) Juist
uit eigen middelen hadden ge
renoveerd voor 30.000 gul-
r
i-?*
"Kortom: de verhoudingen tus
sen de NS en de SGB zijn vol
ledig verziekt. We zijn als ama
teurs 'te gast' op de spoorbaan
van de NS. dus we hebben ons
te richten naar de wensen van
de NS Maar er worden nu eisen
gesteld, die onmogelijk zijn in te
willigen".
Dat betekent het einde van één
van de drie Nederlandse mu-
-v4eumepoorlijnen. die een
rechtstreekse aansluiting heb-
(Van een onzer redacteuren)
De heer Boogert: "Dat Is gelo
gen. We hebben er wél oen ge-
stuurd. Dan zou dus dp PTT zijn
werk niet goed gedaan heb
ben".
iterdag a s. gaat het derde
luffeimarictseizoen weer van
ut het derde jaar alweer, het
nge seizoen kon men do vijf
duizendste bezoeker vorwei-
men, maar komend seizoen
irdt de vijfenzeventigduF
ndste verwacht
I zaterdag de deuren van de
linghal weer opengaan staan
Merom 250 deelnemers met
n diversiteit aan tweede-
ndsgoederen Tot april elke
itste zaterdag van de maand
Snuffeimarkt van Goes
it Zie je?
•edeAan<^^ser*^Oem*-
■uweborden. Mens erger je
een belangrijke toeristische
attractie. Het tochtje met de
stoomtram is een uitstekende
slecht-weer-voorziening. Ais
het mooi wepr is. is het in de
trein niet druk. Dan zit iedereen
aan het strand aldus voorzit
ter Boogert van het stoomtram-
lijntje "Maar als er één wolkje
voor de zon schuift, rinkelt bij
ons de kassa'.
dat de wijze waarop u thans je- ze zijn niet van plan, de brief
gons dorden in de weer bent
volg luidt: "Gaarne had Ik ten (bedoeld wordt: pers-Red), het
J J”?"*” To Goes. Omtor d. titel "Be-
dlnerie on Close Harmony”
wordt oen electie van diverse
stijlen gezongen. Zowel opvat-
niet, en misschien die laatste
postzegel uit die mooie serie
dwergfazanten in de mist etc
etc.
SUCCES
De verklaring van het succes
van dit evenement luidt; In deze
tijd met zijn economische pro
blemen. alles wordt duurder,
terwijl bij velen de zolders on
schuurtjes uitpuilen van de
spullen die liggen te verstoften,
is ieder centje welkom, terwijl
de tijd "van zet hot maar bij de
vuilnisbak'' voorbij is
DE SNUFFELMARKT IS ZA-
I. kruisbeelden on FERDAG GEOPEND VAN 9.00
tot 17.00 uur EN DE TOEGANG
18 ƒ2.50 on voor kinderen
I
ben op hetspoorwegnet (te
weten Hoorn-Medemblik, Apel-
doom-Dieren en Goes-Borsse-
lé). De NS kent drie dagtochten u,*”^d,9]n9
naar deze attracties. Overigens
trekt ook Haaksbergen-Boeke-
lo veel belangstelling.
Volgens de SGB is één ding
duidelijk: de Spoorwegen willen
maar één museumlijn overhou
den. En dat is Hoorn-Medem-
blik. Dat is ook de lijn, waarvoor
genheid kregen wé die bedrei- meeste sympathie heeft, omdat
- - daar mat authentiek Neder
ig Jaar hebben we tóch een lands materieel wordt gereden
en met met buitenlands mate
rieel (zoals bijv, bij de SGB).
i -
Boogert een 'afscheidsbrief'
van het hoofd van de juridische
afdeling van de NS in de bus.
In die brief wordt waardering
uitgesproken voor de punctue
le en veilige dienstuitvoering
van de SGB-mensen. Het ver-
Zo it du stoomtram vuuk in actia geweest. Dit buaid zat vardwijnan
uit du Zak van Zutd Buvuland (foto SGB)
nieuwe locomotief naar de heer
Enter genoemd. Bij zijn af
scheid in 1976 hadden we hem
dat immers, beloofd. En wat we
in Zeeland beloven, dat doen
Het is een bijna ongelooflijke we ook".
beschuldiging, maar het be
stuur van de Stoomtram Goes- Vf n School gestuurd
Borssele (SGB) houdt haar kei- ."Dat is echter wél pnze dood had altijd goede contacten met
hard airttiR da hftfif (te mAfiAAf) van Ha fitAAm^MM
GOE8/BOR88ELE Hst is afgelopen met de Stoomtram
GoM^BureMl*. Omstreeks Kei Hints worden de taatste rft-
ten gemaakt. Na 1 Januari zuilen de locomotieven en dé
rijtuigen niét méér te tien zijn op Hef lijntje door Zuid-Be-
- "We hebben er geen geld meer
voor over. Het onderhoud van
de spoorbaan gaat teveel kos
ten”, zeggen de Nederlandse
Spoorwegen. De mensen van
de Stoomtram Goes-Borssele
hebben een compleet andere
verklaring. "We zijn gewoon
weggepest’zeggen zij.
"Onze toeristische stoomtram-
lijn is opzettelijk om zeep ge
holpen door een functionaris
van de Nederlandse Spoorwe
gen., die het niet kon verkrop
pen, dat we één van onze loco
motieven naar zijn voorganger
hebben vernoemd".
r'
TRAM-MELANT
INBEVELAND
afscheid nog de waardering
daarvoor van de NS bij een
speciale gelegenheid tot uiting
willen brengen Ik wii u deze
waardering niet onthouden, in
tegendeel. Wél echter meen ik.
w - - - - - - - -
len van ons land bestaan. Hij
volgde zes jaar geleden ing.
H.F. Enter op.
De heer Boogert: "Hij adviseer
de ons direct al dringend, géén
locomotief naar zijn voorgan
ger te vernoemen omdat dat
voor ons zéér nadelige gevol-
gen zou hebben. Bij elke gele- Romers persoonlijk de
ging steeds weer te horen. Vo-
Ai die Beve/endar aandecM wor een "(4nw
actwuwburg Dd Print v»n Oran/e to Goat, wé»
Zatland" opan huit houdt Vtn »/f tot tK kan Bmr
dinsdag 1 novombor kannis mokan mat bot niosn
i
•<-. i
tawp in
"Uit in
tdaorop
tarprogramma an tavans kan mon ar m» baarton kopon
voor da valo voontoUingan dia ar komanda tnaondan
wordon gagovan. Daarnaast natuuriift wpar «paf niauon
van varanigingon uit Zuid- on Noord-Bavaiandan van onto
advartaardan.
'toomtrom
BLOKMB uTr iTAdil
PARTI. PANTALOHS
fa &AtVn.WOU-ZH CRtPE
mw 123=
aPP TZ t