Krantenbank Zeeland

HomeSearch

31 resultaten gevonden

| Watersnood documentatie 1953 - brochures | pagina 26

Afb. 17. Herstelde transportleiding nabij Sloedam (detail). Maart 1953. Fig. 17. Repaired conduit near Sloedam. March 1953. Fig. 17. Conduite d' eau réparée pres du Sloedam. mars 1953. ... dem ping van de uitgespoelde weg bij Sloedam was tengevolge van vele andere meer urgente werkzaamheden zeer vertraagd, zodat de aldaar vernielde transportleiding pas op 22 Maart gereed kwam (zie afb. 17)

| Watersnood documentatie 1953 - brochures | pagina 20

Daar uit de aanwijzingen van de controle-toestellen op het kan toor reeds gebleken was, dat de watertorens zeer snel leeg liepen en de pompen in het opjaagstation Sloedam waren uitgevallen, werd ... , nadat de nodige instructies voor het afsluiten van het geïnundeer de stadsgedeelte waren gegeven, op 1 Februari te 5 uur een inspectietocht gemaakt naar Sloedam, waarbij bleek dat de Rijks straatweg niet

| Watersnood documentatie 1953 - brochures | pagina 7

De dijk van de Suzannapolder werd op 7 Fe bruari gesloten, doch 2 dagen later stond in het station van de W.M.Z. bij de Sloedam nog zoveel water, dat hier slechts ternauwernood met lieslaar zen ... Met behulp van een door R.W.S. ter beschikking gestelde roeiboot werd in het gat bij het viaduct Sloedam naar onze hs-kabels gedregd, echter zonder resultaat.

| Watersnood documentatie 1953 - brochures | pagina 7

Van alle kanten waren berichten binnengekomen, waaruit kon worden opgemaakt, dat de polders, ge legen tussen de Sloedam en de Rijksweg bij Arne- muiden, ondergelopen waren. Dit betekende, dat het ... zeer laag gelegen transformatorstation W.M.Z.- Sloedam was ondergelopen. Deze berichten bleken werkelijkheid te zijn. Bij aankomst op de dijk bij Arnemuiden stond T.A. Tazelaar met zijn mannen

| Watersnood documentatie 1953 - brochures | pagina 3

V-kabel GoesVlissingen is nog heel, maar „is over grote stukken in de Sloedam ontgrond en ... 2. Een aggregaat van 6 kW van de N.V. Nederlandsche Persil-Mij. te Jutphaas werd op 4 Februari bij de Sloedam opgesteld t.b.v. verlichting bij het dijkherstel: op 7 Februari geraakte het aggregaat

| Watersnood documentatie 1953 - brochures | pagina 5

rij den en bovendien nog de ene dag een volle zand- trein heen en de andere dag een lege zandtrein terug. Dit zand wordt gebruikt voor herstel van het tweede spoor aan de Sloedam tussen Arnemuiden en ... Middelburg. Het dubbelsporig baanlichaam over de Sloedam, waar echter enkel spoor op ligt, was in de stormnacht dermate beschadigd, dat treinverkeer niet meer mogelijk was. De heer Colijn nam toen het

| Watersnood documentatie 1953 - brochures | pagina 28

Daarnaast was het nodig dat de defecte leiding aan de Sloedam, door welke leiding het water vanuit Zuid-Beveland aan de N.V. Wa terleiding Mij Midden-Zeeland werd geleverd, zo spoedig mogelijk ... Door het in gebruik nemen van het pompstation van de N.V. Waterleiding Mij Midden-Zeeland aan de Sloedam werd de aan Middelburg geleverde hoeveelheid geleidelijk groter. Daar voorts inmiddels