Volgens een te .Rotterdam ontvangen parti
culier telegram, is het Nederlandsche stoom-
sohip „Duiveland" op de reis van Londen naar
Hull m ballast, gezonken. Zeventien van de
opvarenden zijn gered en ... (Hot s.s. „Duiveland", groot 1299 br. ton,
gebouwd in 1909, behoorde aan do Scheep
vaart- cn Steenkolen Maatschappij te Rotter
dam. Red.)
Men meldt ons uit Vlissingcn-
De mailboot „Koningin Wilhelmina" is met
ol passagiers hier binnengekomen. Onder
de passagiers was da steker van het
stoomschip „Duiveland", waarvan de overi
ge ... bemanning 14 dagen geleden passeerde.
Do stoker had een been gebroken en 17 dagen
in ©en ziekenhuis in Engeland gelegen. Thans
kon hij zich met een stok voortbewegen. Be
halve de ramp van' de „Duiveland
krijgt men ongeveer den
toestand van iemand, die gezocht moot worden
op Schouwen en Duiveland of op Voorne en
Putten. Het is te hopen, dat dit toch eens ein
delijk tot do reserve-sergeanten zal doordrin
Ik had zooven een onderhoud met den
militairen commandant van Schouwen en
Duiveland, den heer Louwerse, die mij ver
klaarde, dat noch omtrent de nationaliteit,
noc'i cmtrent de wijze waarop de
Bij de directie der Scheepvaart- en Steen
kolen maatschappij t© Rotterdam is uit Lon
den bericht ontvangen, dat de „Duiveland"
12 mijlen uit de kust op een mijn is geloo-
pen en in 7 minuten is
,,e. In Schouwen, Duiveland, Tholen en St.
Philipsland, aan den Divisiearts der Ille Divi
sie in het overige gebied van Zeeland, aan den
Chef van den Militairen Geneeskundigen Dienst
in Zeeland te
molen Herkinven Oost. de
lijn molen 's Heer Jansland Z. fc. O. en de kust
van Duiveland.
departementen, dv. Hendrik Muller, mr. L. J.
Plemp van Duiveland, voorzitter van den Ned.
Journalistenkring, mr. J. .J. van Bolhuis, voor
zitter der Haagsche Journalistcnvereeniging,
Raadsleden, een