f
De „schrikkelijke" Jodenvervolging
'1
UITGAVE VAM DE NATIONAAL SOCIALISTISCHE BEWEGING.
DISTRICT 2Ï ZEELAND
De nood zakelijke zuivering
1fU$dadig.e
fa
ïr Veere
V rijft
itie
2c Jaargang, No» 4
Donderdag 30 Grasmaand 1942
of
speculaties
Aan ben
die op een landing hopen.
chure ,,De Nat
ferland", uitge-
Rotterdam, eer
|zich voor onze
avolen wordl
He Leider oyei
over „het be-
[tuurgoederen":
betreftniets
ld. Te veel, vee!
|n. Veere, eens
steden beh oo
der 19e eeuw
[idig ten gronde
an het stadhuis
P9-eeuwsche af-
|elburg het stad-
eving-haar vol-
monumenten
gesteld. Geen -
1 zich meer nactt
Iwaas om nu aan
li, maar een ver-
laltijd vooruit.
Ie manieren om
lengen, ongeacht
denken om in
|sur te breken en
maken, dat U
|irining_zal gev.en,
i hebt Wat zou
eens van de
lik te maken
pstaat er in de
leeftijdsgrens
(„jeugd" tenslotte
jran houding dan
Iblijf in de jeugd:
|oop, dégelijk-- en
(kosten van de
In, Tulpstraat 41
1 en met 21-jarigen
en'ouderen 2.50
Iruari a.s. worden
Int hooger. Aarzel
I dt nu lid 1
al een trekkers-
is het bewijs van
de Nederlandsche
:1e. Met deze kaart
alle jeugdherber-
en Duitschalnd.
zijn toegankelijk
leeftijd van 14 jaar
voor kinderen van
inder geleide. Een
boven bestaat niet -
maken het U mo
lt tp maken door de
ons land, te wan-
in streken, die voor-
boek voor U waren,
jn goedkoop en ge-
Ipt er een goede pot I
jer, schaft U meteen
aan. Na 1 Februari
cent duurder
en met 21-jariger.
'en en ouderen 2.50
een kaartje naar
:erdam, Tulpstraat 4,
li
Itot
Sxöëttl
K 945
Verschijnt tweemaal per.masnd van huis tot huis door geheel Zeeland
REDACTIE POSTBUS 58, MIDDELBURG Abonnement buiten Zeeland
Hoofdopsteller Martien Beversluis, Veere f 1.50 per jaar.
li.
e. Meldt je aan l
Mijn antwoord aan een
briefschrijver.
In mijn vorige hoofdartikel heb ik
den briefschrijver Ad. Sch. zeer ten
'deele geantwoord op -zijn brief, waarin
hij mij ter verantwoording riep inzake
de joden-vervolging, die hij „schrikke
lijk" noemde. Ik heb hem toen ver
wezen naar bepaalde lectuur, doch in
het bijzonder stond ik stil bij de z.g.n.
„Protocollen van de Wijzen van Sion".
Ik behandelde kort de historiciteit.
Thans iets over deze beruchte arti
kelen. -
In hef geheel bestaan deze Protocol
len uit 24 deelen, elk,onderverdeeld in
bepaaldè voorschriften.
Een greep uit dit sata-
nïsch document.
Men kan dit document, deze opzet
om alle Christenen onder Juda's" macht
en knechting te brengen, satanisch noe
men. Ik ken geen ander woord daar
voor.
PROTOCOL I.
17. Voor ons ligt een plan, waarop
f zooals bij -een krijgsplan de weg-
is aangegeven, dien wij niet mogen
verlaten, zonder gevaar te loopen
het werk van eeuwen in de war te
sturen.
22. ve massa rs -DaiDoarscn en zij oe-
wijst dit bij iedere gelegenheid.
Zoodra de massa de .vrijheid tot
zich trekt, verandert deze al heel
gauw in anarchie, die de hoogste
trap van het barbarendom is.
24. De niet-Joodsche volkeren zijn door
den alcohol versuftversuft is hun
jeugd door de studie van de klas
sieken en door vroegtijdige uitspat
tingen, waartoe ze door ónze hand
langers in de'rijke huizen, zooals
b.v. huisonderwijzer^ dienstboden,
opvoedsters, door onzè handelsbe
dienden en door onze vrouwen in
de oorden van vermaak van de
niet-Joden, werden verleid. Tot de
laaïsten reken ik ook de dames
van gezelschap, die de liederlijk
heid en de luxe van die vrouwen
vrijwillig nabootsen.
25. Ons parool isgeweld en arglist, i
Uitsluitend 'het geweld zegeviert in
de politiek, in het bijzonder dan,
als zij verborgen is in het voor een
staatsman onontbeerlijk talent. Ge
weld moet de basis zijn, list en hui
chelarij regel voorde regeeringen,
die niet geneigd zijn hun kroon aan
de vertegenwoordigers van de een
of andere nieuwe macht te verlie-
zen.
30. Onze slagwoorden vrijheid, gelijk
heid en broederschap brachten met
behulp van onze geheime agenten
heele legioenen in onze rijen, die
onze vlaggen met geestdrift droe
gen. Intusschen waren deze woor
den vormen, die aan de welvaart
van" de niet-Joden knaagden, ter
wijl zij overal den vrede, de rust
en de eensgezindheid verstoorden
en de grondslagen van hun staten
ondermijnden. Wij zullen later
'zien, dat dit tot de zegepraal heeft
'geleid. Onder andere maakté dit
het ons. mogelijk de belangrijkste
troef uit te spelen, namelijk de pri
vileges te vernietigen, die een le
vensvoorwaarde zijn van den niet-
•Joodschen adel en de eenige be
scherming vormen, die de naties
tegenover ons hebben.
PROTOCOL II.
3. Gelooft U maar niet, dat onze be
keringen slechts holle phrasen zijn.
Kijkt U maar eens naar het succes,
dat Darwin, Marx en Nietzsche ons
opgeleverd hebben. De ontbinden
de invloed van deze leerstellingen
moest ons ten minste duidelijk zijn.
In de hedendaagsche staten is de
pers een groote macht, waarmee
men de openbare meening be-
heerscht. Haar taak is het "om te
wijzen op de zoogenaamd nood
zakelijke eischen, bekendheid te
geven - aan de klachten van het
volk, ontevredenheid te wekken en
tot uitdrukking te brengen.
6. De pers belfbhaamt de zoogenaam
de vrijheid. Maar de staten heb
ben er geen kans toe gezien, zich
deze macht ten nutte te maken en
dus is zij in onze handen gevallen.
Door de pers verwierven wij onzen
Invloed, maar bleven daarbij toch
op den achtergrond.
7. Dcmk zij de pers, hébben wij in
onze handen het goud opgehoopt,
ofschoon ons dit" stroomen van
bloed en tranen in onze gelederen
kostte. Ieder offer van onzen kant
weegt voor God echter even Zwaar
als duizenden, offers van de niet-.
Joden.
PROTOCOL III.
4. Onvermoeide kletsers hebben dè
zittingen van de volksvertegen
woordigingen in redenaarstour-
nooien veranderd. Brutale journa
listen en onbeschaamde schrijvers
van smaadschriften vallen door
loopend de regeeringsambtenaren
aan. Het misbruik van macht leidt
ten slotte tot ineenstorting van de
grondwettelijke instellingen en on
der de slagen van de razend ge
worden massa stort alles tot puin-
hoopen ineen.
7. Wij zullen den arbeider toeschijnen
als de bevrijders uit zijn onderdruk
king, terwijl wij hem uitnoodigen
-tnxxt lE-v/n.Li-vt r-en kS
van socialisten, anarchism en
communisten. Deze groepen hel
pen wij steeds voort, waarbij wij
den schijn aannemen, dat wij hen
willen helpen uit een gevoel van
broederschap en humaniteit, deze
door onze socialistische vrijmetse
larij verkondigde principes.
8. De adel, die volgens wettelijk recht
de arbeidskracht van de arbeiders
opeischte, had er belang bij, dat
- de arbeiders goed gevoed, gezond
en krachtig waren. Ons belang
vergt daarentegen de verslechte
ring van den toestand der niet-
Joden.
10. Zoodra het oogenblik van de' kro
ning vtm onzen wereldvorst geko-
7 men zal zijn, zullen die zelfde, han
den alles wegvagen wat ons nog
in den weg staat.
17. Tegenwoordig zijn wij als interna
tionale macht onkwetsbaar, want
zoodra men ons in één staat aan
pakt, ondersteunen andere staten
ons.
PROTOCOL IV.
4. Om den niet-Joden geen tijd te la
ten tot nadenken en beschouwin
gen, moeien wij hun gedachten af
wentelen op handel en bedrijf. Dan
zullen alle volkeren slechts-op hun
eigen voordeel bedacht zijn en
daarbij den gemeenschappelijken
vijand niet opmeren.
5. Maar om de vrijheid van de niet-
Joodsche samenleving volledig te
kunnen ontbinden én vernietigen,
moet men de speculatie tot funda-
ri^nt van de nijverheid maken;
zoodoende zullen de schatten, die
de nijverheid aan den bodem ont
trekt, niet in handen van de indus-
trieelen blijven, maar door specu
latie in onze zakken vloeien.
PROTOCOL V.
9. Om de vrije hahd te hebben, moet
het kapitaal het monopolie van
handel en industrie bezittendit
wordt'ook al door een onzichtbare
hand in alle landen van de wereld
verwerkelijkt. Dit voorrecht zal den
industrieelen een politieke macht
geven, maar het volk onderstuk
ken. -
14. Om zich van de openbare meening
meester te makën, moet men deze
vóór alles geheel en al in de war
brengen, terwijl men van alle kan
ten op-de meest verschillende ma
nieren onderling tegenstrijdige be
schouwingen tot uitdrukking brengt
totdat de niet-joden geen weg meer
weten in dén doolhof en ten slotte
tot het inzicht komen, dat het het
beste is om in politieke kwesties
er heelemaal gèen meening op na
te houden. Op dit terrein heeft'het
volk niets te maken, het is voorbe
houden" voor hen, die de leiding
hebben.Dat is het eerste geheim.
PROTOCOL. IX.
5. Wij zullen met vaste hand regee-
ren, want in onze handen bevinden
zich de puinhoopen van een eens
machtige partij, die thans aan ons
is onderworpen. We bezitten onbe
grensde eerzucht, brandende heb
zucht, onverbiddelijke wraakzucht
en diepen haat. Van ons gaat een
alles verslindende terreur uit.
7r-Het volk zal kreunen en de oplos
sing van de sociale vraagstukken
langs den weg van een internatio
nale overeenkomst verlangen. De
versplintering_in partijen heeft ons-
deze in handen gespeeld, want om
een partijstrijd te steunen is er geld
noodig ea dit is alleen in ons bezit.
12. Wij hebben de jeugd van de niet-
Jaden versuft en bedorven, terwijl
wij haar opvoedden volgens prin
cipes en theorieën, die ons als
valsch bekend waren, maar die wij
>- haar opzettelijk op het hart hebben
gedrukt.
PROTOCOL XIV.
5. In de zoogenaamde vooruitstrevem
de landen hebben wij een onbe
duidende, smerige, afschuwwek
kende literatuur geschapen. Deze
literatuur zullen wij nog eenigeu
tijd na de instelling van onze heer
schappij onderhouden, om de te
genstelling tot onze uiteenzettingen
en leers iellmgen te laten uitkomen.
Onze wijden, tot de leiding van de
niet-Jodei. opgevoed, zullen rede-
woerlng^J.'verhandelin-
^1§iEüIpwdarvdnxtal?1lfë^roeu^-met
invloeden en in'de richting van die
ideeën zullen leiden, die wij hun
willen ingieten.
PROTOCOL XVII.
6. Zoolang wij de jeugd nog niet in
de leerstellingen des geloofs, die
na een overgangstijd tot onze ge-"
loofsleer zullen leiden, onderwezen
hebben] zullen wij de bestaande
kerken niet openlijk vervolgen,
maar ze door critiek en opleiding
tot twijfel aan het geloof bestrijden.
In het algemeen zal onze pers over
alle regeeringszaken, over gods
dienstvraagstukken en over de on
bekwaamheid der niet-Joden ont
hullingen brengen en wel in de
meest verachtelijke uitdrukkingen,
om alles op zoo'n manier omlaag»
te halen, zooals alleen ons geniaal
volk in staat is dat te doen.
Wij waren al op weg.
Wij meenen dat wij met maar enkele
aanhalingen uit dit weerzinwekkend
gemeen document het laten kunnen.
Het is m.i. voldoendeom-niet.meer te
kreunen over het feit, dat die arme
joden zoo schrikkelijk vervolgd warden',
als men weet wat dit ras, dat Christus
in het gelaat spuwde en met stokken
sloeg en verhing, met ons christenen
van plan was te doen.
Veel van deze oude plannen zijn
reeds door de praktijk bewaarheid. Wij
waren reeds zóóver, dat wij door inner
lijke verdeeldheid, door onderlinge par
tijstrijd, dermate tegen elkaar opgehitst
waren, dat er geen'brug der verzoening
meer mogelijk was.
En thans
Thans hebben de joden het weer
klaar gespeeld, via hun handlangers
en radio-sprekers in Engeland (ook jo
den), de Nederlanders met doodelijken
haat te vervullen tegen N.S.B.-leden.
Zij hebben het parool „landverraders"
uitgegeven, zij hebben de weerzinwek
kende, echt Israëlitische wraakgedach-
te in het woord „bijltjes-dag" levendig
gemaakt. En zoo trachten zij, nu hun
plan doorbroken is door een van God
gezondenen leider aller Germanen,
Adolf Hitier, nog tot het uiterste hun
verrot bolwerk te verdedigen. Ver
geefs
Het zal den heer Adr. Sch. wellicht,
als navolger van den grooten kerkher
vormer Luther, wel interesseeren wat
die o.a. schrijft over de Joden. Zou
Luther ook niet nagedacht hebben
'over Godsvertrouwen
Luther schrijf! over de Joden
De joden zijn rechte leugenaars en
bloedhondenal hun zuchten,
verlangen en hoop is daarop gericht,
dat zij eenmaal met ons, heidenen, net
zoo mogen handelen, als zij ten tijde
van Esther in Perzië hebben gedaan.
Geen bloeddorstiger en wraakgieri
ger volk werd ooit dbor de zon besche
nen, dan zij, die van zichzelf gelooven,
dat ze daarom Godq volk zijn, omdat
ze de heidenen moeten dooden en uit
moorden. Het voornaamste, dat zij van
hun Messias .verwachten, is dan ook,
dat hij de gansche wereld door zijn
zwaard zal vermoorden en ombrengen,
zooals zij van begin af aan gedaan
hebben en nog gaarne doen, waar ze
maar kunnen.
Weimar-uitgave 53, blz. 443.
Het is onze schuld, dat wij het vele
onschuldige bloed, dat zij aan onzen
Heer en de christenensedert de
verwoesting van Jerusalem tot dusver
.....aan kinderen vergoten..... piet
wreken, dat we ze nietdoodslaan^
maar ze voor al hun moorden, vloeken,
lasteren, liegen en schenden, vrij hij
ons laten vertoeven hunne scholen,
hün huizen, hun lijf en goed hoeden
en beschermen.
Weimar-uitgave 53, blz. 522.
Wat zullen wij, christenen, met dit
verworpen en verdoemde volk der
joden beginnen Het is niet te ver
dragen sedert zij bij ons zijn pn wij
hunne leugens, lasteringen en vloeken
kennen
Ik wil U mijn getrouwen raad geven
1. Dienen hunne scholen en syna
gogen in brand gestoken en wat niet
branden wil, met aarde overgooid en
bedekt ie worden, zoodat geen mensch
inder eeuwigheid nog een steen of
sintel ervan te zien krijgt.
Dit moet geschieden ter eere Gods
en der christenheid, opdat God zal
hërizim ëmzüIK opennjK. negen; vAraïrcvr
en lasteren van Zijn Zoon en Zijne
christenen bewust niet geduld en toe
gestaan hebben,
Want wat wij tot dusver uit onwe
tendheid geduld hebben (ik heb het
zelf ook niet geweten) >moge God
ons vergeven.
•Nu wij het echter weten en dqn zulk
een huis, waar zij voor onze oogen
Christus en ons bedriegen, lasteren,
vloeken, bespuwen en schenden, onder
onze hoede nemen, zou dit "daarmede
gelijk staan, alsof wij hetzedde deden.
2. Moeten hunne huizen evenzoo
worden vernietigd en afgebroken, want
ook hierin bedrijven zij hetzelfde als
in hunne sche'm (Luther bedoelt met
scholen synagogen). In de plaats daar
van zou men ze wellicht onder één dak
of in één stal kunnen huisvesten,-gelijk
de zigeuners, opdat zij beseffen, dat zij
in ons vaderland niet onze meesters
zijn, waarop zij zich laten voorstaan,
maar dat zij in den vreemde en ge
vangen zijn. -
3. Ontneme men hen hum Talmoed
en gebedenboeken, waarin hun al af
goderij, laster en gevloek verkondigd
wordt.
4. Verbiede-men hunne robijnen, op
straffe des doods, om nog langer onder
richt' tè geven.
5. Moet men den joden het geleide
en de wegen ontzeggen, want zij heb
ben niets op het land te mqken, zij
dienen thuis te blijven.Indien gij,
vorsten en groote heeren, zulke woeke
raars niet de straat verbiedt, zoo zou
zich een ruiterij tegen hen kunnen
vormen, omdat zij uit dit geschrift zullen
kunnen lezen, wat de joden zijn en hoe
men ze moet' behandelen en dat men
hun geen bescherming moet verleenen.
6. Moet hen de woeker worden ver
boden en moet hen alle geld en klei
nodiën van goud en zilver worden
ontnomen.want alles, wat de joden
bezitten, hebben zij van ons gestolen
en geroofd door hun woeker.
7. Moet men de jonge, en krachtige
joden-en jodinnen den vlegel, bijl, de
spade en het spinrok en het spinne
wiel, in handen geven en ze in het
zweet hunner neuzen hun brood laten
verdienenwant het komt toch niet
te pas, dat zij ons vervloekte gojim in
het zweet van^óns aangezicht willen
laten arbeiden en dat zij, die heilige
lieden, achter de kachel de dagen ver
luieren
Weimar-uitgave 53, blz. 526.
Ik heb, mijnheer Adr. Sch. ^zoo veel
Godsvertrouwen, dat ik weetjaat Hij
het daarboven is geweest, die ons heeft
bewaard voor deze „schrikkelijke" ver
volgingen, die ons eeuwen al bedreig
den. Juist omdat ik dit vertrouwen heb
in God, ben ik nationaal socialist geaU
worden. En als ik daarbij dan aller
eerst meehelp, deze duivelsche joden-
plannen te ontmaskeren, dan meeti ik
iets te hebben gedaan voor den bouw
van Gods koninkrijk.
„Zijn bloed kome over ons en onze
kinderen!" hebben zij gejoeld. Dit is
gekomen, en het is ontzettend, deze pro
fetie te zien bewaarheid.
Wilt gij, Adr. Sch., deze soms te ni^t
doen
Ik zal U in mijn volgend artikel ant
woorden over mijn en uw godsver
trouwen. Bs,
(Wordt vervolgd).
Max Blokzijl, de bekende radio
spreker heeft laatst in een radiovoor
dracht een ernstige waarschuwing ge
richt tot hen, diejRieenende.dat er een
Engelsche landing op, til zou zijn, tot
sabotagedaden zouden overgaan en
tot wandaden tegen andersdenkenden.
Dengenen, zoo zegt hij, die in de
meening verkeeren, dat zulk.een lan-.
ding mogelijk zou zijn, dienen goed te
bedenken, dat de Duitsche bezetting op
elk punt, van het hooge Noorwegen tot
het verste Zuiden, niet alleen in staat
is den vijanc^. te vernietigen, doch ook
zal afrekenen met hen, die op één 'of
andere wijze den vijand, zij het dan
ook op het minst, van dienst zouden
zijn.
Er zijn nog altijd lieden, die Duitsch-
Icaads kracht on dergchatj.enhgewet zij
van welk front ook, ae tngeiscnett
hebben verslagen op de meest door
tastende wijze. Een landing, zooals te
Rt. Nazaire ék die te Boulogne, welke
enkele uren en minuten duurden, moge
een les zijn voor hen, die in de waan
zinnige idee verkeeren, dat zulk een
schermutseling óok maar eenig succes
kan hebben.
Parades.
Deze manoevres zijn alleen parade3
tegenover de Sowjets, die een tweede
front eischen op het vasteland van
Europa, nu zij straks hun volledige ver
nietiging tegemoet gaan.
Zij, die zóó hopen op Engelsch be
zoek, ook in Zeeland, hebben dezer
dagen tot hun -ontzetting kunnen bemer
ken, wat deze voor om.e medeburgers
te beteekenen heeft.
Zonder militaire objecten te treffen,
brengen deze luchtcharges slechts de'
diepste tragédie mee van onschuldige
bewoners onzer steden.
Wie hiernaar verlangt, terwijl hij zelf
den doodendans ontspringt, «wie zich
"verkneukelt, in dergelijke nuttelooze
verwoestingen en rampen, moge zelve
het tragische lot van hen ondergaan,
die den dood vonden.
Men weet niet wat men wenscht, in
dien men op een kortstondige landing
hoopt. 1
Ten eerste zou dit ten deéle gaan ten
koste van onze burgerbevolking en hun
eigendommen, terwijl ten tweede de als
Duitsch-vijandig bekendstaande ele
menten waarschijnlijk niet de prettigste
uren huns levens zullen beleven.
Men zal goed doen, dit goed te be--
seffen, alvorens, men zinloos hoopt op
zulk een demonstratie. Want meer dan
een demonstratie is zulks niet geweest
en zal zulks niet zijn. Beter ware het,
indien allen begonnen mee te arbei
den aan den Nationaal-Socialistischeix
opbouw inplaats van te verlangen
naar een Sowjet-overwinning, die nog
wat anders zou beteekenen, dan het
verbieden van eenige vereenigingen
en blaadjes. Is men eigenlijk nog wel
goed wijs; als men nog gelooft in en -
zijn hoop stelt op de zegeningen van
het bolsjewisme?
Om voorts aan den vaderlijken raad
van den Leider, gegeven aan vrouwen
en kinderen, om 'tijdelijk het gevaarlijke
kustgebied te verlaten, met het oog op
mogelijke misdadige bombardementen,
een zekere conclusie vastte knoopen,
zooals gedaan wordt, is nog belache
lijker dan het idee, dat een landing
succes zou meebrengen. Men wachts
maar af, de uitkomst zal leeren, wie
met recht vertrouwt op een overwin
ning, de Führer of de Churchill-knech-
ten. De Leider heeft, na de val van
Indië, reeds weken geleden voorspeld,
dat men waanzinnige moordraids op
de bevolking kon tegemoet zien._ Deze
voorspelling is ten deele bewaarheid.
-V;„