f De „schrikkelijke" Jodenvervolging '1 UITGAVE VAM DE NATIONAAL SOCIALISTISCHE BEWEGING. DISTRICT 2Ï ZEELAND De nood zakelijke zuivering 1fU$dadig.e fa ïr Veere V rijft itie 2c Jaargang, No» 4 Donderdag 30 Grasmaand 1942 of speculaties Aan ben die op een landing hopen. chure ,,De Nat ferland", uitge- Rotterdam, eer |zich voor onze avolen wordl He Leider oyei over „het be- [tuurgoederen": betreftniets ld. Te veel, vee! |n. Veere, eens steden beh oo der 19e eeuw [idig ten gronde an het stadhuis P9-eeuwsche af- |elburg het stad- eving-haar vol- monumenten gesteld. Geen - 1 zich meer nactt Iwaas om nu aan li, maar een ver- laltijd vooruit. Ie manieren om lengen, ongeacht denken om in |sur te breken en maken, dat U |irining_zal gev.en, i hebt Wat zou eens van de lik te maken pstaat er in de leeftijdsgrens („jeugd" tenslotte jran houding dan Iblijf in de jeugd: |oop, dégelijk-- en (kosten van de In, Tulpstraat 41 1 en met 21-jarigen en'ouderen 2.50 Iruari a.s. worden Int hooger. Aarzel I dt nu lid 1 al een trekkers- is het bewijs van de Nederlandsche :1e. Met deze kaart alle jeugdherber- en Duitschalnd. zijn toegankelijk leeftijd van 14 jaar voor kinderen van inder geleide. Een boven bestaat niet - maken het U mo lt tp maken door de ons land, te wan- in streken, die voor- boek voor U waren, jn goedkoop en ge- Ipt er een goede pot I jer, schaft U meteen aan. Na 1 Februari cent duurder en met 21-jariger. 'en en ouderen 2.50 een kaartje naar :erdam, Tulpstraat 4, li Itot Sxöëttl K 945 Verschijnt tweemaal per.masnd van huis tot huis door geheel Zeeland REDACTIE POSTBUS 58, MIDDELBURG Abonnement buiten Zeeland Hoofdopsteller Martien Beversluis, Veere f 1.50 per jaar. li. e. Meldt je aan l Mijn antwoord aan een briefschrijver. In mijn vorige hoofdartikel heb ik den briefschrijver Ad. Sch. zeer ten 'deele geantwoord op -zijn brief, waarin hij mij ter verantwoording riep inzake de joden-vervolging, die hij „schrikke lijk" noemde. Ik heb hem toen ver wezen naar bepaalde lectuur, doch in het bijzonder stond ik stil bij de z.g.n. „Protocollen van de Wijzen van Sion". Ik behandelde kort de historiciteit. Thans iets over deze beruchte arti kelen. - In hef geheel bestaan deze Protocol len uit 24 deelen, elk,onderverdeeld in bepaaldè voorschriften. Een greep uit dit sata- nïsch document. Men kan dit document, deze opzet om alle Christenen onder Juda's" macht en knechting te brengen, satanisch noe men. Ik ken geen ander woord daar voor. PROTOCOL I. 17. Voor ons ligt een plan, waarop f zooals bij -een krijgsplan de weg- is aangegeven, dien wij niet mogen verlaten, zonder gevaar te loopen het werk van eeuwen in de war te sturen. 22. ve massa rs -DaiDoarscn en zij oe- wijst dit bij iedere gelegenheid. Zoodra de massa de .vrijheid tot zich trekt, verandert deze al heel gauw in anarchie, die de hoogste trap van het barbarendom is. 24. De niet-Joodsche volkeren zijn door den alcohol versuftversuft is hun jeugd door de studie van de klas sieken en door vroegtijdige uitspat tingen, waartoe ze door ónze hand langers in de'rijke huizen, zooals b.v. huisonderwijzer^ dienstboden, opvoedsters, door onzè handelsbe dienden en door onze vrouwen in de oorden van vermaak van de niet-Joden, werden verleid. Tot de laaïsten reken ik ook de dames van gezelschap, die de liederlijk heid en de luxe van die vrouwen vrijwillig nabootsen. 25. Ons parool isgeweld en arglist, i Uitsluitend 'het geweld zegeviert in de politiek, in het bijzonder dan, als zij verborgen is in het voor een staatsman onontbeerlijk talent. Ge weld moet de basis zijn, list en hui chelarij regel voorde regeeringen, die niet geneigd zijn hun kroon aan de vertegenwoordigers van de een of andere nieuwe macht te verlie- zen. 30. Onze slagwoorden vrijheid, gelijk heid en broederschap brachten met behulp van onze geheime agenten heele legioenen in onze rijen, die onze vlaggen met geestdrift droe gen. Intusschen waren deze woor den vormen, die aan de welvaart van" de niet-Joden knaagden, ter wijl zij overal den vrede, de rust en de eensgezindheid verstoorden en de grondslagen van hun staten ondermijnden. Wij zullen later 'zien, dat dit tot de zegepraal heeft 'geleid. Onder andere maakté dit het ons. mogelijk de belangrijkste troef uit te spelen, namelijk de pri vileges te vernietigen, die een le vensvoorwaarde zijn van den niet- •Joodschen adel en de eenige be scherming vormen, die de naties tegenover ons hebben. PROTOCOL II. 3. Gelooft U maar niet, dat onze be keringen slechts holle phrasen zijn. Kijkt U maar eens naar het succes, dat Darwin, Marx en Nietzsche ons opgeleverd hebben. De ontbinden de invloed van deze leerstellingen moest ons ten minste duidelijk zijn. In de hedendaagsche staten is de pers een groote macht, waarmee men de openbare meening be- heerscht. Haar taak is het "om te wijzen op de zoogenaamd nood zakelijke eischen, bekendheid te geven - aan de klachten van het volk, ontevredenheid te wekken en tot uitdrukking te brengen. 6. De pers belfbhaamt de zoogenaam de vrijheid. Maar de staten heb ben er geen kans toe gezien, zich deze macht ten nutte te maken en dus is zij in onze handen gevallen. Door de pers verwierven wij onzen Invloed, maar bleven daarbij toch op den achtergrond. 7. Dcmk zij de pers, hébben wij in onze handen het goud opgehoopt, ofschoon ons dit" stroomen van bloed en tranen in onze gelederen kostte. Ieder offer van onzen kant weegt voor God echter even Zwaar als duizenden, offers van de niet-. Joden. PROTOCOL III. 4. Onvermoeide kletsers hebben dè zittingen van de volksvertegen woordigingen in redenaarstour- nooien veranderd. Brutale journa listen en onbeschaamde schrijvers van smaadschriften vallen door loopend de regeeringsambtenaren aan. Het misbruik van macht leidt ten slotte tot ineenstorting van de grondwettelijke instellingen en on der de slagen van de razend ge worden massa stort alles tot puin- hoopen ineen. 7. Wij zullen den arbeider toeschijnen als de bevrijders uit zijn onderdruk king, terwijl wij hem uitnoodigen -tnxxt lE-v/n.Li-vt r-en kS van socialisten, anarchism en communisten. Deze groepen hel pen wij steeds voort, waarbij wij den schijn aannemen, dat wij hen willen helpen uit een gevoel van broederschap en humaniteit, deze door onze socialistische vrijmetse larij verkondigde principes. 8. De adel, die volgens wettelijk recht de arbeidskracht van de arbeiders opeischte, had er belang bij, dat - de arbeiders goed gevoed, gezond en krachtig waren. Ons belang vergt daarentegen de verslechte ring van den toestand der niet- Joden. 10. Zoodra het oogenblik van de' kro ning vtm onzen wereldvorst geko- 7 men zal zijn, zullen die zelfde, han den alles wegvagen wat ons nog in den weg staat. 17. Tegenwoordig zijn wij als interna tionale macht onkwetsbaar, want zoodra men ons in één staat aan pakt, ondersteunen andere staten ons. PROTOCOL IV. 4. Om den niet-Joden geen tijd te la ten tot nadenken en beschouwin gen, moeien wij hun gedachten af wentelen op handel en bedrijf. Dan zullen alle volkeren slechts-op hun eigen voordeel bedacht zijn en daarbij den gemeenschappelijken vijand niet opmeren. 5. Maar om de vrijheid van de niet- Joodsche samenleving volledig te kunnen ontbinden én vernietigen, moet men de speculatie tot funda- ri^nt van de nijverheid maken; zoodoende zullen de schatten, die de nijverheid aan den bodem ont trekt, niet in handen van de indus- trieelen blijven, maar door specu latie in onze zakken vloeien. PROTOCOL V. 9. Om de vrije hahd te hebben, moet het kapitaal het monopolie van handel en industrie bezittendit wordt'ook al door een onzichtbare hand in alle landen van de wereld verwerkelijkt. Dit voorrecht zal den industrieelen een politieke macht geven, maar het volk onderstuk ken. - 14. Om zich van de openbare meening meester te makën, moet men deze vóór alles geheel en al in de war brengen, terwijl men van alle kan ten op-de meest verschillende ma nieren onderling tegenstrijdige be schouwingen tot uitdrukking brengt totdat de niet-joden geen weg meer weten in dén doolhof en ten slotte tot het inzicht komen, dat het het beste is om in politieke kwesties er heelemaal gèen meening op na te houden. Op dit terrein heeft'het volk niets te maken, het is voorbe houden" voor hen, die de leiding hebben.Dat is het eerste geheim. PROTOCOL. IX. 5. Wij zullen met vaste hand regee- ren, want in onze handen bevinden zich de puinhoopen van een eens machtige partij, die thans aan ons is onderworpen. We bezitten onbe grensde eerzucht, brandende heb zucht, onverbiddelijke wraakzucht en diepen haat. Van ons gaat een alles verslindende terreur uit. 7r-Het volk zal kreunen en de oplos sing van de sociale vraagstukken langs den weg van een internatio nale overeenkomst verlangen. De versplintering_in partijen heeft ons- deze in handen gespeeld, want om een partijstrijd te steunen is er geld noodig ea dit is alleen in ons bezit. 12. Wij hebben de jeugd van de niet- Jaden versuft en bedorven, terwijl wij haar opvoedden volgens prin cipes en theorieën, die ons als valsch bekend waren, maar die wij >- haar opzettelijk op het hart hebben gedrukt. PROTOCOL XIV. 5. In de zoogenaamde vooruitstrevem de landen hebben wij een onbe duidende, smerige, afschuwwek kende literatuur geschapen. Deze literatuur zullen wij nog eenigeu tijd na de instelling van onze heer schappij onderhouden, om de te genstelling tot onze uiteenzettingen en leers iellmgen te laten uitkomen. Onze wijden, tot de leiding van de niet-Jodei. opgevoed, zullen rede- woerlng^J.'verhandelin- ^1§iEüIpwdarvdnxtal?1lfë^roeu^-met invloeden en in'de richting van die ideeën zullen leiden, die wij hun willen ingieten. PROTOCOL XVII. 6. Zoolang wij de jeugd nog niet in de leerstellingen des geloofs, die na een overgangstijd tot onze ge-" loofsleer zullen leiden, onderwezen hebben] zullen wij de bestaande kerken niet openlijk vervolgen, maar ze door critiek en opleiding tot twijfel aan het geloof bestrijden. In het algemeen zal onze pers over alle regeeringszaken, over gods dienstvraagstukken en over de on bekwaamheid der niet-Joden ont hullingen brengen en wel in de meest verachtelijke uitdrukkingen, om alles op zoo'n manier omlaag» te halen, zooals alleen ons geniaal volk in staat is dat te doen. Wij waren al op weg. Wij meenen dat wij met maar enkele aanhalingen uit dit weerzinwekkend gemeen document het laten kunnen. Het is m.i. voldoendeom-niet.meer te kreunen over het feit, dat die arme joden zoo schrikkelijk vervolgd warden', als men weet wat dit ras, dat Christus in het gelaat spuwde en met stokken sloeg en verhing, met ons christenen van plan was te doen. Veel van deze oude plannen zijn reeds door de praktijk bewaarheid. Wij waren reeds zóóver, dat wij door inner lijke verdeeldheid, door onderlinge par tijstrijd, dermate tegen elkaar opgehitst waren, dat er geen'brug der verzoening meer mogelijk was. En thans Thans hebben de joden het weer klaar gespeeld, via hun handlangers en radio-sprekers in Engeland (ook jo den), de Nederlanders met doodelijken haat te vervullen tegen N.S.B.-leden. Zij hebben het parool „landverraders" uitgegeven, zij hebben de weerzinwek kende, echt Israëlitische wraakgedach- te in het woord „bijltjes-dag" levendig gemaakt. En zoo trachten zij, nu hun plan doorbroken is door een van God gezondenen leider aller Germanen, Adolf Hitier, nog tot het uiterste hun verrot bolwerk te verdedigen. Ver geefs Het zal den heer Adr. Sch. wellicht, als navolger van den grooten kerkher vormer Luther, wel interesseeren wat die o.a. schrijft over de Joden. Zou Luther ook niet nagedacht hebben 'over Godsvertrouwen Luther schrijf! over de Joden De joden zijn rechte leugenaars en bloedhondenal hun zuchten, verlangen en hoop is daarop gericht, dat zij eenmaal met ons, heidenen, net zoo mogen handelen, als zij ten tijde van Esther in Perzië hebben gedaan. Geen bloeddorstiger en wraakgieri ger volk werd ooit dbor de zon besche nen, dan zij, die van zichzelf gelooven, dat ze daarom Godq volk zijn, omdat ze de heidenen moeten dooden en uit moorden. Het voornaamste, dat zij van hun Messias .verwachten, is dan ook, dat hij de gansche wereld door zijn zwaard zal vermoorden en ombrengen, zooals zij van begin af aan gedaan hebben en nog gaarne doen, waar ze maar kunnen. Weimar-uitgave 53, blz. 443. Het is onze schuld, dat wij het vele onschuldige bloed, dat zij aan onzen Heer en de christenensedert de verwoesting van Jerusalem tot dusver .....aan kinderen vergoten..... piet wreken, dat we ze nietdoodslaan^ maar ze voor al hun moorden, vloeken, lasteren, liegen en schenden, vrij hij ons laten vertoeven hunne scholen, hün huizen, hun lijf en goed hoeden en beschermen. Weimar-uitgave 53, blz. 522. Wat zullen wij, christenen, met dit verworpen en verdoemde volk der joden beginnen Het is niet te ver dragen sedert zij bij ons zijn pn wij hunne leugens, lasteringen en vloeken kennen Ik wil U mijn getrouwen raad geven 1. Dienen hunne scholen en syna gogen in brand gestoken en wat niet branden wil, met aarde overgooid en bedekt ie worden, zoodat geen mensch inder eeuwigheid nog een steen of sintel ervan te zien krijgt. Dit moet geschieden ter eere Gods en der christenheid, opdat God zal hërizim ëmzüIK opennjK. negen; vAraïrcvr en lasteren van Zijn Zoon en Zijne christenen bewust niet geduld en toe gestaan hebben, Want wat wij tot dusver uit onwe tendheid geduld hebben (ik heb het zelf ook niet geweten) >moge God ons vergeven. •Nu wij het echter weten en dqn zulk een huis, waar zij voor onze oogen Christus en ons bedriegen, lasteren, vloeken, bespuwen en schenden, onder onze hoede nemen, zou dit "daarmede gelijk staan, alsof wij hetzedde deden. 2. Moeten hunne huizen evenzoo worden vernietigd en afgebroken, want ook hierin bedrijven zij hetzelfde als in hunne sche'm (Luther bedoelt met scholen synagogen). In de plaats daar van zou men ze wellicht onder één dak of in één stal kunnen huisvesten,-gelijk de zigeuners, opdat zij beseffen, dat zij in ons vaderland niet onze meesters zijn, waarop zij zich laten voorstaan, maar dat zij in den vreemde en ge vangen zijn. - 3. Ontneme men hen hum Talmoed en gebedenboeken, waarin hun al af goderij, laster en gevloek verkondigd wordt. 4. Verbiede-men hunne robijnen, op straffe des doods, om nog langer onder richt' tè geven. 5. Moet men den joden het geleide en de wegen ontzeggen, want zij heb ben niets op het land te mqken, zij dienen thuis te blijven.Indien gij, vorsten en groote heeren, zulke woeke raars niet de straat verbiedt, zoo zou zich een ruiterij tegen hen kunnen vormen, omdat zij uit dit geschrift zullen kunnen lezen, wat de joden zijn en hoe men ze moet' behandelen en dat men hun geen bescherming moet verleenen. 6. Moet hen de woeker worden ver boden en moet hen alle geld en klei nodiën van goud en zilver worden ontnomen.want alles, wat de joden bezitten, hebben zij van ons gestolen en geroofd door hun woeker. 7. Moet men de jonge, en krachtige joden-en jodinnen den vlegel, bijl, de spade en het spinrok en het spinne wiel, in handen geven en ze in het zweet hunner neuzen hun brood laten verdienenwant het komt toch niet te pas, dat zij ons vervloekte gojim in het zweet van^óns aangezicht willen laten arbeiden en dat zij, die heilige lieden, achter de kachel de dagen ver luieren Weimar-uitgave 53, blz. 526. Ik heb, mijnheer Adr. Sch. ^zoo veel Godsvertrouwen, dat ik weetjaat Hij het daarboven is geweest, die ons heeft bewaard voor deze „schrikkelijke" ver volgingen, die ons eeuwen al bedreig den. Juist omdat ik dit vertrouwen heb in God, ben ik nationaal socialist geaU worden. En als ik daarbij dan aller eerst meehelp, deze duivelsche joden- plannen te ontmaskeren, dan meeti ik iets te hebben gedaan voor den bouw van Gods koninkrijk. „Zijn bloed kome over ons en onze kinderen!" hebben zij gejoeld. Dit is gekomen, en het is ontzettend, deze pro fetie te zien bewaarheid. Wilt gij, Adr. Sch., deze soms te ni^t doen Ik zal U in mijn volgend artikel ant woorden over mijn en uw godsver trouwen. Bs, (Wordt vervolgd). Max Blokzijl, de bekende radio spreker heeft laatst in een radiovoor dracht een ernstige waarschuwing ge richt tot hen, diejRieenende.dat er een Engelsche landing op, til zou zijn, tot sabotagedaden zouden overgaan en tot wandaden tegen andersdenkenden. Dengenen, zoo zegt hij, die in de meening verkeeren, dat zulk.een lan-. ding mogelijk zou zijn, dienen goed te bedenken, dat de Duitsche bezetting op elk punt, van het hooge Noorwegen tot het verste Zuiden, niet alleen in staat is den vijanc^. te vernietigen, doch ook zal afrekenen met hen, die op één 'of andere wijze den vijand, zij het dan ook op het minst, van dienst zouden zijn. Er zijn nog altijd lieden, die Duitsch- Icaads kracht on dergchatj.enhgewet zij van welk front ook, ae tngeiscnett hebben verslagen op de meest door tastende wijze. Een landing, zooals te Rt. Nazaire ék die te Boulogne, welke enkele uren en minuten duurden, moge een les zijn voor hen, die in de waan zinnige idee verkeeren, dat zulk een schermutseling óok maar eenig succes kan hebben. Parades. Deze manoevres zijn alleen parade3 tegenover de Sowjets, die een tweede front eischen op het vasteland van Europa, nu zij straks hun volledige ver nietiging tegemoet gaan. Zij, die zóó hopen op Engelsch be zoek, ook in Zeeland, hebben dezer dagen tot hun -ontzetting kunnen bemer ken, wat deze voor om.e medeburgers te beteekenen heeft. Zonder militaire objecten te treffen, brengen deze luchtcharges slechts de' diepste tragédie mee van onschuldige bewoners onzer steden. Wie hiernaar verlangt, terwijl hij zelf den doodendans ontspringt, «wie zich "verkneukelt, in dergelijke nuttelooze verwoestingen en rampen, moge zelve het tragische lot van hen ondergaan, die den dood vonden. Men weet niet wat men wenscht, in dien men op een kortstondige landing hoopt. 1 Ten eerste zou dit ten deéle gaan ten koste van onze burgerbevolking en hun eigendommen, terwijl ten tweede de als Duitsch-vijandig bekendstaande ele menten waarschijnlijk niet de prettigste uren huns levens zullen beleven. Men zal goed doen, dit goed te be-- seffen, alvorens, men zinloos hoopt op zulk een demonstratie. Want meer dan een demonstratie is zulks niet geweest en zal zulks niet zijn. Beter ware het, indien allen begonnen mee te arbei den aan den Nationaal-Socialistischeix opbouw inplaats van te verlangen naar een Sowjet-overwinning, die nog wat anders zou beteekenen, dan het verbieden van eenige vereenigingen en blaadjes. Is men eigenlijk nog wel goed wijs; als men nog gelooft in en - zijn hoop stelt op de zegeningen van het bolsjewisme? Om voorts aan den vaderlijken raad van den Leider, gegeven aan vrouwen en kinderen, om 'tijdelijk het gevaarlijke kustgebied te verlaten, met het oog op mogelijke misdadige bombardementen, een zekere conclusie vastte knoopen, zooals gedaan wordt, is nog belache lijker dan het idee, dat een landing succes zou meebrengen. Men wachts maar af, de uitkomst zal leeren, wie met recht vertrouwt op een overwin ning, de Führer of de Churchill-knech- ten. De Leider heeft, na de val van Indië, reeds weken geleden voorspeld, dat men waanzinnige moordraids op de bevolking kon tegemoet zien._ Deze voorspelling is ten deele bewaarheid. -V;„

Krantenbank Zeeland

Zeeuwsche Stroom | 1942 | | pagina 1