UITGAVE VAN DE NATIONAALSOCIALISTISCHE BEWEGING.
DISTRICT 24ZEELAND
De „schrikkelijke" Jodenvervolging
De groote rechtvaardige zuivering
2e Jaargang» No» 3
Of
Donderdag 9 Grasmaand 1942
Nationaal-Socialistische
Brochures en
Boekwerken
K 945
Verschijnt tweemaal per maand vaii huis lot huis door geheel Zeeland
REDACTIE POSTBUS 58, MIDDELBURG Abonnement buiten Zeeland
HoofdopstellerMartien Beversluis, Veere fl.50 per jaar.
Protest en antwoord.
Ik mocht dezer dagen, nade zoo-
veelste exodus der joden (naar wij
hopen en aannemen, de laatste), veel
brieven en opmerkingen ontvangen.
Zij waren op één na, allen anoniem.
_Op één na, zeg ik, en deze brief neem
ik: hier in haar geheel over, ómdat zij
typeerend is.
Vóór alles breng ik den schrijver
hulde I Hulde, omdat hij de eerste is,
die eindelijk eens de moed heeft, zijn
overtuiging met naam en adres te on
derteekenen.
Toen ik deze oritiek ontving, heb ik
"■au ook verzocht om zijn naam in dit
blad te noemen. Het antwoord luidde
„Zet U mijn voorletters alleen en
neem geen plaatsnaam".
Ik doe dit bij deze, doch ik vind het -
jammer -dat de heer Sch. na ét ook
geen b zegt.
Immers, wat behoeft hij te vreezen?
Voor orié zeker niet, die zulk een open
critiek waardeeren. En de reactie De
reactie vindt dit prachtig, had graag
de heer S. wat scheldwoorden meege
geven.
Ik zal op dezen bri^f ditmaal grondig
ingaan en zal dit doen in eenige arti-
kelen. Ik hoop, dat ik daardoor veel
misverstand mag wegnemen, en dat
men tot het besef komt, dat wij geert
barbaren of vervolgers zijn, integen
deel, de beschermers van ons eigen
volk en ras.
De „schrikkelijke" vervolgingen.
De brief luidde als volgt
21 Maart 1942.
Mijnheer'i
De schrikkelijke vervolging van de
joden hebben mij er toe gedwongen
U op het volgende te wijzen-en tevens
te vragen
Een der voornaamste beginselen der
N. S. B. is n.l. Godsvertrouwen. Ik zou
derhalve wel eens gaarne van U ver
nemen, hoe U de jodenvervolging
eeherzijds en. het Godsvertrouwen an
derzijds motiveert, en of zich dan
wel terdege aan uw gipndbeginselen
houdt.
Ik heb alle respect voor een waar-
digen andersdenkende, zoolang hij
zfch aan zijn grondbeginselen houdt,
maar zulks kan echter van de N. S..B.
niet worden gezegd.*'
Ik weet inderdaad, dat er Joden zijn,
die gevaar opleveren veor het alge
meen welzijn van ons volk, maar, wan
neer men zoo nu en dan eens in de
courant kijkt, ziet men bijna dagelijks
een moord staan, die dan gepleegd is
door een met-Jood Nederlander.
Omdat deze Nederlanders zich zóó
gedragen, zijn daarom alle Nederlan
ders, ook U en ik, daaraan schuldig
Ongetwijfeld neen I
Mijnheer, alvorens U weer eens, zoo
als U het zult noemen, een Christelijk
stuk op de voorpagina van de Zeeuw-
sche Stroom zult schrijven, verzoek ik
U dringend, als mensch, ik zeg als
mensch, ,en niet als willekeurig element,
gedreven door uw, misschien wel nooit
doordacht grondbeginsel, eens good
over dit zoo heel belangrijke punt,
Godsvertrouwen, na te denken, en dan
tevens te bedenken, hoe, U weet het
zelf even goed als ik, de joden mee
móeten naar onbekende bestemming.
U afvragen of dit geen menschen zijn
of wij zelf als menschen tegenover
mensch zoo mogen handelen?
In afwachting op uw antwoord,
hopende niet te sarcastisch te'zijn ge
weest, teekent hij zich,
Adr. Sch.
k Mijn antwoord.
In de allereerste plaats-enkele vra
gen mijnerzijds.
Hoe verklaart de briefschrijver het
niet te loochenen feit, dat de joden
door alle eeuyen heen, en van alle
volkeren der aarde, verv - gingen heb
ben te doorstaan gehad
Hoe komt het, dat in elk volk de
hoon en minachting en ook de vrees
voor den jood en zijn woekergeest
spreekwoordelijk is
Hoe komt het, dat ook higr te lande
de jood 'geschuwd wordt, dat men
spreekt over „een jodenfooi", dat men
hier zegt „het,is geen weer om een jood
buiten te sturen", „het is een joden
streek", „de joden buiten sluiten". De
uitdrukking tegen een hond „pas op
't is van een jood", „jodenlijm" (voor
speeksel), enz. enz.
Hoe komt het, dat men zelfs in de
Mlddéleeuwsche, zeventien-eeuwsche
literatuur waarschuwt tegen de joden
Eén voorbeeld maar. In het gedicht
„Boerenkermis" van d?n dichter, C.
Zwjgtjnan vgn Wissekerke, uitgegeven-
in het jaar f.817 te Goes, bij F. Itleeu-
wens, komt de volgende passage voor
Izak Levi, de Hebreëuer,
met nog zoon geneusde schreeuwer,
roepen met een vreemd misbaar
Mhang'len Mhang'len kraak ze maar
Ondertusschen let ter degen
op hun handen onder 't wegen.
Abram's nazaad heeft a! ilgt
grove abuizen in de wigt.
Hoe komt het, dat een jood nooit
achter den ploeg loopt Nooit ziet men
hem op een bouwsteiger of als schip
per, als redder vdtn drenkelingen
nooit treft men hem op gevaarlijke pos
ten, nooit als soldaat zal hij uitblinken,
nooit in een brandend huis gaan om
een mensch te redden, nooit in de fa
brieken zworen arbeid verrichten, kort
om, nooit zag men hem wagen 'en ar
beiden en altijd' trof» men hem in de
luieen gemakkelijke baantjes of in
slagerijen, banken, achter Sinaasappel-
wagentjes, in kraampjes op de markt,
etc. etc.
Luther en Abram Kuiper
geen Christenen?
Hoe komt het, dat Dr. Martin Luther,
de groote kerkhervormer in 1542, een
geschrift heeft uitgegeven te Wittem-
berg, „Over de joden en hun leugens".
Hier kom ik nader op terug
En hoe komt het, dat de groote
Abram Kuiper, de door U en anderen
wellicht vereerdên voorganger, vele
malen zich fel tegen de joden keerde
en dat beiden het uitdrijven van dit
ras voorstonden.
Deze vragen als hors d' oeuvre, ge
achte briefschrijver, en nu ter zake,
uw brief.
Wat is „schrikkelijk"
Gij meent'het woord schrikkelijk te
moeten gebruiken in verband met de
uitzetting hier in Zeeland.
Heb.t gij ook „schrikkelijk" gezegd
toen uw eigen rqs- en bloedgenooten
in de Meidagen 1940 niet alleen schul
deloos werden opgepakt en meege
sleept naar de gevangenissen, maar
zelfs werden vermoord?
Vindt gij het niet schrikkelijk, dat
men hier ter plaatse een zeventig-jari
gen boer, die alleen voor Agrarisch
Front was, opsloot in een kot en daar
op zelfs steenen wierp Hebt gij toen
gezwegen, gij volk van Christenen, of
hebt gij geprotesteerd
Neen gij zweegt.
Hebt gij het niet „schrikkelijk" ge
vonden, toen ons landvolk door wet
tige bepalingen jarenlang werd uitge
zogen en uitgemergeld door diezelfde
joden en joden-handlangers
Hebt gij geschreven aan de regee
ring over de „schrikkèlijkè" werkeloos
heid, die honderdduizenden arbeiders
hier in de meest ellendige slavernij'
bracht, gezinnen te gronde richtte, alles
ten bate van het groot-kapitaal, dat in
handen der joden was
Heeft uw voorganger dit niet schrik
kelijk gevonden, of vond hij dat heel
„schikkelijk"
Hebt gij, mijnheer Sch., U soms ook
bekommerd over de „schrikkelijke"
toestand, waarin onze. cultuur kwam.
verloederd en vervuild door joden
Dat de films liederlijk, de romans
smerig, de dans zinnelijk gemeen
werd B
Hebt gij deze schrikkelijkheid ge
zien Weet, verstaat gij, wat dat ver
gift beteekent in film, lectuur, theater,
muziek voor uwe en onze kinderen?'
Hebt gij van nabij, zooals ik, de
„Schrikkelijke" verwaarloozing en ver
paupering gezien ypn ons volk, als ge
volg van het democratisch-kapitalis-
tisch wanbeheer, in handen der joden,
die achter de schermen aan de touw
tjes trokken?
Weent 'daarover mijnheer, bestrooi
U met asch, ga aan den klaagmuur
staan, van uw eigen Jeruzalem en
vraag God vergiffenis, dat gij voor dit.
alles blind en doof wöart en dat alles
nog wel, terwijl gij U „Christenen"
noemdet, en nu schermt met de naas
tenliefde I
Oriënteer U
Ik zal U in den loop mijner artikelen
een inzicht geven, een klein inzicht
maar, in datgene wat mij en velen
bekend is van en over de joden. En
dan wijs ik U allereerst op de z.g.n.
„Protocollen van de Wijzen van Sion".
Gij hebt daar waarschijnlijk wel
eens van gehoofd.
De Joden in „Het Volk" destijds,
Henri Polak en anderen, hebben deze
-publicaties zwendel genoemd,- mystifi
catie, enz. Ze hebben het willen weg-
hoonen. Zij konden het niet, daar de
historiciteit vaststaat, en de feiten reeds
bewezen, dat het waarheid is, wat in
deze Protocollen door joden is over
eengekomen.
Indien gij deze Protocollen goed ver
staat, dan is een moord daarbij niets,
dan is dit een massale moord, Chris
tenvervolging in hooge mate, verban
ning van alles wat niet-joodsch denkt
en handelt.
Gij vraagt of moorden niet door niet-
joden worden begaan, ja zelfs vaak
door niet-joden. Zeker, mijnheer, zeker
Öök tegen deze onwaardfgen staan wij
genadeloos.
Maar gij voert mij niet op een zijweg.
Gij moet begrijpen, dat het hier gaat
om dingen, die erger zijn dan één
moord of doodslag, maar om de be
langen van een gaiisch volk, om het
leven of het niet leven van ons ras;
van U en mij en onze kinderendat
het hier gaat om de wereldheerschap
pij der joderr, om de meest vitale be
langen van volkerenom de handha
ving onzer Germaansche (dus ook Ne-
derlandsche) zeden en gewoonten, -en
dat bij verlies daarvan, wij allen zullen
zijn overgeleverd «an de begeerte,
driften en eeuwenlange verlangens van
een ontaard sensueel woestijnvolk,
een ras van nomaden en uitge^otenen,
dat zich verschuilt onder de betiteling
„uitverkoren volk".
Uitverkoren derhalve, om ons, niet-
joden, uit te roeien en te verdoemen
■Uitverkoren om ons te doen onder
gaan door uitbuiting en woeker
Wat zijn nu de Protocollen
De Protocollen der Wijzen van Sion
vormen een volledig uitgewerkt plan,
waarin voor de joodsche ingewijden
de richtlijnen worden aangegeven tot
voorbereiding en verwezelijking van
de wereldrepubliek onder joodsche op
perheerschappij.
Onthoud dit, en begrijp dit.
Vermoedelijk geschreven" door den
joodschen Zionistenleider Asher Ginz-
berg (Achad Ha'am) den meest promi
nenten jood van zijn tijd, zijn zij een
uitwerking van de „Dialogues aux
Enfers entre Machiavel. et Montes
quieu ou la Politique de Machiavel
au 19-ième siècle (eeuw), Par un Con
temporain (door een tijdgenoot). (Bru-
'xelles 1.864). (Tweespraakin de hel,
tusschen Machiavelli en Montesquieu).
De „contemporain" die achter deze
Dialogues verscholen zat, bleek later
tezijn een afstammeling van de ge
doopte Spaansche joden- (Marranen),
n.l. Maurice Joly, die op zijn beurt weer
goed bevriend was met de joden Karl
Marx-Mordochai en Isaac Crèmieux,
den stiqhter van de Alliance Israélite
Universelle' (Algemeene Joodsche Ver-
eeniqing).
lk moest helaas even een droge op
somming geven, vergeef mij dit.
Joly, die volgens de joden natuurlijk
niet-jood was, had deelgenomen aan
de commune van 1871, en hij werd bij
zijn begrafenis fn 1878 door den jood
Gambette als jöodsch-maconniek revo
lutionair gehuldigd
De eefste uitgaven verschenen in
Rusland in 1901 en. 1905, verzorgd resp,
door Butmi en Prof. Nilus. Tevens wer-
der^jij afgedrukt in het Russische blad
„Snamja".
Destijds het bestaan van het jood
sche vraagstuk niqt of nauwelijks ken
nende, besteedde de groote „meft" aan
de Protocollen weinig of geen aan-
dacht, terwijl tegelijkertijd het joden
dom door opkooping algemeene ver-
spreiding_ wist te verhinderen. In hun
eigen joodsche literatuur werd HET
recept toegepast, wanneer het om iets
zeer gevaarlijks gaatdood zwijgen.
Toen in 1917 de mensjewiki onder
den vrijmetselaar prins Lwow en den
jood Kerenski aan het bewind kwamen,
trachtten' deze de exemplaren, die on
danks de vroegere joodsche opkooperij
toch nog verspreid waren gewprden,
vernietigd te krijgen, door tegen de be
zitters heftige vervolgingen in te stellen.
Later werden zelfs de bezitters met den
kogel bedreigdzóó zaten de joden er
achter, elk bewijsstuk te vernietigen.
Een nieuwe uitgave werd, op last van
den .jood Kerenski, in haar geheel ver
brand.
Met het oog op de vroeger plaats ge
had hebbende (beperkte) verspreiding,
moest dit vernietigen van bewijsstuk
ken natuurlijk op een fiasco voor het
jodendom uitloopên. In talrijke landen
verschenen nieuwe uitgaven en daar
mee kwam (na 1919) de zaak in het
middelpunt van de publieke belangstel
ling te staan.
De waarheid marcheerde toch.
Aan het jodendom bleef thans niets
meer oyer, dan te trachten de zaak
zoo te verdraaien en te verheimelijken,
dat de vraag over wat waar en wat
onwaar was, waarover het nu eigen
lijk ging, en welke personen er nu alle
maal in gemoeid waren, hoe langer
hoe moeilijker te beantwborden zou
worden. Welk middeltje dan ook werd
toegepast
In Nederland gaf de N.R.Crt. aan
Mej. Dr. Charlotte A. van Manen, daar
toe de gelegenheid. Deze vond het
maar verstandiger twee van de belang
rijkste publicaties over dit onderwerp,
n.l. die van Mme. Fry en die van Mon
seigneur Jouin onbesproken te laten.
Nu eens beweerde het jodendom,
dat de Protocollen een satyre waren
op Napoleon III, dan weer zouden zij
door de geheime Russische politie op
'grondslag van de Dialogues zijn ver
vaardigd. En toen er een verklaring
moest worden geconstrueerd, hoe dan
de Times-correspondent te Con^tcmti-
nopel, Philip Graves, aan de „Dialo
gues" was gekomen, heette het, dat hij
deze had gekregen van"Sten ge-
vluchten Rus, die dit levensgevaarlijk
werk dp zijn vlucht zou hebben mee
gesleept.
Toen Gottfried zur Beek zijn eerste
vertaling van de Protocollen uitgaf, be
weerden de joden eerst, dat de inhoud
louter fantasie van Zur Beek was. En
toen Zur Beek bekend maakte, dat de
oorspronkelijke uitgave van Prof. Nilus
zich onder No. 3926 d 17 in de biblio
theek van lïet Britsche Museum be
vond, verwisselden de joden de twee
middelste cijfers en informeerden, of
onder No. 3296 d 17 bedoeld exemplaar
aanwezig was. Het antwoord luidde
natuurlijk ontkennend, en met dit
„neen" in hun handen doodverfden zij
Zur Beek als leugenaar.
Ontmaskerd.
Lang duurde ook deze triomf niet,
want in de volgende uitgave drukte
Zur Beek een gewaarmerkte verklaring
van den Engelschen bibliothecaris af,
dat het er wèl was, waarmee ook deze
joodsche leugen was ontmaskerd.
„Wat beteekenen deze Protocollen?
Zijn zij echt? Welk boosaardig complot
kan deze plannen hebben gesmeed en
juicht nu over zijn overwinning? Zijn
zij vervalscht? Vanwaar dan die grie
zelige profetische gave, die al ten deele
in vervulling is gegaan en voor een
deel .nog haar vervulling tegemoet
gaat?" Zoo schreef de Londensc!»
Times van 8 Mei 1921.
Anti-Duitsch als de Engelsche pers-
was en is, schreef de Londensche
Times met haar hatelijkheden aan het
Duitsche adres in 1921, ook hét navol
gende nog
„Hebben wij al die treurige jaren
doorgevochten (dit slaat op den oqrlog
1914-1918) c?m de geheime organisatie
der Duitsche wereldheerschappij op te
blazen te vernietigen, om achter deze
een nog veel gevaarlijker, want nog
geheimere te ontdekken Zijn wij door
inspanning van eiken vezel' van ons
Volkslichaam aan een Pax Germanica
ontkomen, om ons aan een Pax Judaica
te onderwerpen?"
Een raad.
Wie deze Protocollen in zijn geheel
wil lezen, kan ik verwijzen naar de
her-uitgave in de text-vertaling van J.
Nijsse, met inleiding van Dr. P. Molen
broek, uitgegeven bij de stichting „De
Misthoorn" te Amsterdam.
Ik zal in mijn vervolg-artikelen nog
even stilstaan bij de historiciteit der
Protocollen, om daarna de reeks (24 in
het geheel) ten deele te behandelen.
Geheele publicatie is onmogelijk, daar
dit te veel ruimte in beslag zou nemen.
Voor hen, die vooral van Christelijk
standpunt uitgaan inzake de „schrik
kelijke" vervolgingen, zij nog opge
merkt, dat het geschrift van Luther,
getiteld „Over de joden en hun leu
gens", te verkrijgen is bij „De Amster-
damsche Keurkamer", Prinsengracht
993/ Amsterdam.
De heer Adr. 'Sch. zij dit geschrift
ter lezing en bestudeering in het bij
zonder aanbevolen, terwijl ik over het
door hem gewraakte Godsvertrouwen
in mijn ^artikelen nog wel nader zal
sprekem v
Ik verzoek mijn lezers(essen) drin
gend, pas hun contra-critiek op mij los
te laten, mitsgaders op- en aanmerkin
gen, nadat ik al mijn artikelen heb ge
publiceerd, teneinde noodeloos ge
schrijf te voorkomen.
Tot een volgend nummert
(Wordt vervolgd).
Veere, 29 Maart 1942.
De Hoofdopsteller.
Boeken.
Voor Volk en Vaderland 6.50
Het Nationalisme der N.S.B. 3.25
Het Socialisme der N.S.B3.50
Het Verraad der N.S.B0.95
De Vos van Reynaerde1.55
De Vreemde Storm „1.50
.Kameraden achter het Prikkel
draad „0.60'
Uylenspiegel 3.90
Mijn Kamp 4.70
Het Goud 4.90
Wegen der hedendaagsche
Strategie 3.90
De Strijd om de Fjorden2.50
De Strijd om Narvik 3.90
Hpt Overwonnen Frankrijk ...- „1.90
Langs de Wegen van Gewond
Vlaanderen 2.90
Bliksem-oorlog op den Balkan 2.40
y Brochures.
Nationalisme en Socialisme van
de N.S.B0.25
Ik geef U rekenschap0.20
Nederland in Gevaar0.50
Waarom Mussert 0.20
Een beroep op het Gezond Ver
stand 0.15
Groen v. Prinsterer, Dr. Kuyper
en Mussert „0.40
Neerland's Toekomst „0.15
Mag een Katholiek lid zijn der
N.S.B0.05
Suid-Afrika en Wij 0.50
Arbeidsdienst 0.25
De Nationaal-Socialistische Be
weging in Nederland en ,de
Cultuur 0.20
Te verkrijgen in elk kringhuis