Het uiterlijk geldt nog steeds als visitekaartje Heldere kleuren geven de toon aan MOETU.ANp MOP hjeiuU'K m „Wolboerderij" Ans Bienefelt Beheers uw Gewicht NU Ans Bienefelt De nieuwe voorjaarsstoffen zijn al binnen ,n richting VOENSDAG 13 MAART 1996 HfT EXTRA NIEUWSBLAD i SCHOENEN Zierikzee, tel. 0111-412488 Middelharnis, tel. 0187-484778 VOOR/AAR '96 PHILDAR Voor de grootste collectie ZOMER- WINTERGARENS van Phildar, Scheepjes, Nevada, Katia, Nomotta naar Heuvelsweg 7, Kerkwerve Telefoon 0111-412179 ALTIJD 10% KORTING D.M.V. KLANTENKAART Phildar v.a. 2,- per bol Patronen gratis VERDER VERKOPEN WIJ EEN GROTE COLLECTIE GEBRUIKTE EN NIEUWE BABY-KfNOERARTIKELEN. Heuvelsweg 7, Kerkwerve Open m-dag t/m zat-dag van 10.00-17.00 uur Telefoon 0111-412179 Verminder die ongewenste kilo's en centimeters. Internationaal opererend bedrijf met 15 jaar ervaring heeft het gewichtsbeheer- singsprogramma waar u naar zoekt. 30 dagen geld terug garantie. Bel nu voor een helpende hand: 0111-412179 I Geef geen geld, geef een thuis. Help een kind, word pleegouder. Voor merr informatie belt u gratii C 06-022 )4 )J ISTERDAM - Hoeveel of hoe weinig zorg wij ook Isteden aan ons voorkomen, we zenden altijd en eral bepaalde signalen uit. Ons uiterlijk spreekt Lékdelen en vertelt veel over onszelf: waar we van- tan komen, waar we nu staan in het leven en zelfs pè we onze toekomst zien. Onze omgeving regis- eert deze signalen onbewust maar feilloos en schat op basis hiervan in. Sterker nog: men beoordeelt is,.onbewust en misschien zelfs ongewild. bar het gebeurt wel en larom is het verstandig te pten dat men zelf kan bepa- wat uitzendt aan uw om ving. Beauty For All Seas- (BFAS) is een nerikaanse organisatie die Ih' al twintig jaar speciali- prt in het geven van advie- waardoor vrouwen en bnnen greep krijgen op de |r)alen die ze uitzenden en |.f' bepalen welke indruk ze anderen wensen te ma in;. De eerste indruk is de llangrijkste omdat deze ng naijlt en ook de tweede, |r{le en volgende indruk- In beïnvloedt. F AS consultant (er zijn 1.000 consultants in 34 lan- In,") gaat bij het opstellen |q haar adviezen uit van de Irsoon die om het advies Jaagt. Ze bepaalt de indivi- |e(Ie kleuren van die per- Ion, analyseert de sterke en Irider sterke kanten van lc(r of zijn figuur en baseert In' groot deel van de advie- jnjop de indruk die zij of hij ?st uit te stralen. De con- ant wordt hierbij gehol- In'-door een computer-pro- amma. Er wordt van haar |n grote deskundigheid en Jcuratesse gevraagd; een Jmputer kan immers alleen lede resultaten geven als de bput' goed is. Et! persoonlijke contact met Jclant wordt echter geen hment verwaarloosd. Het lo'rdeel van deze computer- Istuurde werkwijze is dat i analyses veel minder tijd Jrgen dan de geijkte metho- |rj, waardoor er in een les, Srsus of sessie meer tijd Idrblijft voor andere din- |r(. De klant leert dus meer lor een relatief lagere prijs. Iri ander voordeel is -oat de p$en of cursussen, inclusief leuranalyse, in groepjes van meerdere mensen kun nen plaatsvinden, wat door veel klanten als gezellig wordt ervaren. Ieder mens is uniek en dat moet zo blijven, vindt BFAS. Bij de kleuranalyse gaat men uit van de stelling dat het ui terlijk van een persoon niet alleen wordt bepaald door de kleur van zijn of haar huid. I?e kleur van het haar is soms zo dominant (vanwege tint of volume) dat het een grote rol speelt in de individuele kleu ring. Dan hebben we ook 'de spiegels van de ziel', de ogen, nog. Juist de combinatie van deze drie maakt dat de ene mens zich van de andere on derscheidt. Soms is dit on derscheid gebaseerd op slechts subtiele maar belang rijke nuances die rrfet het blo te oog nauwelijks of niet zijn waar te nemen. Door SON ingenieuze com puterprogramma te gebrui ken is BFAS er in geslaagd de kleuring van een persoon individueel te definiëren en iemand een eigen kleurenpa let toe te kennen. Het pro gramma maakt dus geen ge bruik van slechts vier standaard kleurenwaaiers: zomer, winter, herfst en len te, maar kan miljoenen ver schillende kleurcombinaties (paletten) samenstellen, ge baseerd op iemands persoon lijke kleuring. De kleuren waaiers (bij BFAS dus paletten geheten) worden voor iedere persoon apart met de hand gemaakt en ge ven de veertig beste kleuren van een persoon aan. Dit betekent echter niet dat deze persoon absoluut gebon den is aan die veertig kleu ren, want dat zou weer be perkingen en dus problemen geven. BFAS consultants le ren hun klanten met kleur om te gaan en de beste, mooi ste, leukste, lieflijkste en meest fantastische combina ties te creëren. Garderobe- planning is dan ook een heel geliefd onderdeel van de workshops. Make-up Uitgaande van de computer gegevens van iemands unie ke kleuren, kan een BFAS consultant vaststellen welke make-up kleuren het best harmoniëren met de indivi duele kleuring (huid, haar en ogen) van een bepaalde klant. De kleuren uit de waaier, die gebruikt worden voor de keuze van de kle ding, zijn vaak te hard en te fel om als make-upkleur te kunnen dienen. Daarom heeft BFAS een uitgekiende make-up lijn ontwikkeld; klant en consultant kunnen een keus maken uit tinten die perfect harmoniëren met iemands individuele kleu ring. De make-up heeft de be doeling de eigen persoonlijk heid van een vrouw te onderstrepen, niet om van haar een compleet ander mens te maken. Het is evenmin de bedoeling iemand voor één dag op een filmster of beroemd fotomo del te laten lijken. In tegen deel. BFAS streeft ernaar vrouwen in staat te stellen er elke dag op hun best uit te zien. De techniek om de dage lijkse persoonlijke make-up op te brengen is zo eenvoudig dat iedereen deze snel onder de knie heeft. Ter ondersteuning van een gave huid, die een mooie ma ke-up garandeert, heeft BF AS ook een eigen huidverzor gingslijn ontwikkeld. Het accent ligt hierbij op zuiver natuurlijke, botanische in grediënten. De huidverzor gingslijn is qua inhoud en verpakking zeer milieu vriendelijk; de producten worden niet op dieren getest en bevatten evenmin dierlij ke of synthetische elemen ten. BFAS staat daarom in geschreven bij de stichting Proefkoneen. Weten welke kleuren het meest flatteren is echter niet voldoen. Als iemand bij het kiezen van kleding geen re kening houdt met haar/zijn specifieke figuur, dan is het resultaat meestal niet bevre digend. Het is belangrijk te weten welke sterke punten een figuur van nature heeft en deze te accentueren. Hier door zullen de zwakkere punten automatisch minder opvallen. De consultant maakt visueel duidelijk wat een bepaald advies inhoudt, hoe de kle ding van een persoon kan worden aangepast en hoe, door het- gebruik van be paalde kleuren en modellen, een persoon het imago kan creëren dat hij of zij wenst. Omdat de stijl- en kledingad viezen niet zijn gebaseerd op modegrillen, maar zich rich ten op de proporties van de lichaamsonderdelen, is het Signia-programma een leven lang bruikbaar. BFAS schrijft dus ook boe ken over stijl- en kleding, maar dan voor iedere per soon afzonderlijk. Dit per soonlijke boekwerk neemt een persoon van hoofd tot voeten onder de loep en geeft gedetailleerde adviezen op het gebied van kleding (kra gen, revers, belijning, motie ven, stoffen, versiering etc.) kapsels, brillen en accessoi res. Er worden eveneens adviezen gegeven over het optisch corrigeren van fi guurproblemen. Het uit gangspunt is ook hier weer het individuele figuur, niet een maat of een modetrend. Cursussen Beauty For All Seasons con sultants in Nederland geven cursussen, workshops en in dividuele sessies in make-up technieken, huidverzorging, stijl- en kledingadviezen, garderobe-planning, kleu renleer en accessoirege- bruik. Ze geven ochtend en of midagvullende presentaties als entertaining, maar ook zakelijke seminars en works hops voor bedrijven of ver enigingen. Voor meer inlich tingen: Secretariaat Beauty For All Seasons Inga van Zalm, telefoon 020 - 6797399. VOORJAAR '96 MODE TRENDS o.a. leuke ruitstoffen om te combineren k bijv. voor jurk+schortje patchworkstof met bijpassende ruitjes gebloemde stof Jicker stoffen en patronen Kom snel even kijken Molenstraat 10, Bruinisse, 0111-481595 dinsdagmiddag gesloten - vrijdag koopavond VOORJAAR '96 MODE TRENDS MODE TRENDS "Gelukkig mag ik niet wapperen. Ik kan jveer vol- ledijj meedoen. Maar toch zijn er tiqa zo'n 12.000 mensen met een diabetische voet. Voor een deel van hen is amputatie een noodzaak. y - Eén van dejjcvolacn van dc A X. onzichtbare ziekte diabetes. r Giro 5766 Bank 70.70.70.805 Diabetes Fonds Nederland, Amersfoort MODETRENDS i79 - Renesse - Hogezoom 179 - Renesse - Telefoon 0111-461610 VOORIAAR '96 - APPELMARKT/PASSAGE - ZIERIKZEE DORPSSTRAAT 6 - SCHARENDIJKE VOORJAAR '96

Krantenbank Zeeland

Zierikzeesche Nieuwsbode | 1996 | | pagina 27