ZEKERHEID
IS GEWOON
TE KOOR
IN
MIDDELBURG.
Ballonvaart in Nederland heeft steeds
vaker met forse tegenwind te kampen
Actie Kinderpostzegels gaat
nog lang niet met pensioen
WEEHRVIKNST
DEURLOO B.V.
i
Behandeling klachten-
vluchten onvoldoende
Algemem Zeeuwse
Aantal klachten neemt aanzienlijk toe
Ondanks 65-jarige leeftijd
A
2
ZIERIKZEESCHE NIEUWSBODE
Advertentie
verzekeringen
ZEEUWS ZEKER.
Vraag uw verzekeringsadviseur.
DEN HAAG - De behandeling van klachten over
vliegtuiglawaai is volstrekt onvoldoende. Er zou een
gratis landelijk 06-nummer moeten komen, waar
mensen met hun klachten terecht kunnen. Ook moet
er een goede klachtenprocedure worden ontwik
keld, en is het hoog tijd dat er geluidszones rond
luchtvaartterreinen komen.
Dat zijn de conclusies van de
Nationale Ombudsman, mr.
drs. M. Oosting, in een donder
dag verschenen rapport. Hij
heeft op eigen initiatief een on
derzoek gehouden naar de mel
ding en afhandeling van klach
ten.. Oosting zal.zijn bevindin
gen rapporteren aan de minis
ters Ma ij van verkeer en' water
staat en Tbr Beek yan defensie.
Oosting constateert dat er veel
mis is met de manier waaropv
de overheid omgaat met klach
ten over geluidsoverlast door
vliegtuigen. Klachten worden
nu voornamelijk geregi
streerd; verder gebeurt er wei
nig tot niets mee. Ook is het
volgens Oosting onduidelijk
wanneer er nu precies sprake is
van ontoelaatbare overlast
voor burgers.
In 1990 klaagden enkele dui
zenden mensen vele duizenden
keren over geluidsoverlast
door vliegtuigen. Ze deden dat
bij daarvoor aangewezen mi
lieucommissies, waarvan er
,acht zijn in ons land. De com
missies zijn ingesteld voor on-
DEN HAAG - De Tweede Ka
mer heeft grote twijfels over 1
augustus 1992 als de invoe
ringsdatum van het zogenoem
de formatiebudgetsysteem".
Volgens de kamer moet er voor
de invoering van dit systeem,
dat de scholen in het basison
derwijs en het voortgezet on
derwijs veel meer vrijheid
geeft bij de inrichting van hun
personeelsbestand, nog zo veel
worden geregeld dat die datum
nu al niet meer haalbaar lijkt.
der meer Schiphol, Zestienho
ven, Eelde, Zuid:Limburg en
voor kleinere vliegvelden als
Hilversum en Lelystad.
Het ministerie van defensie
heeft een dergelijke commissie
ingesteld voor het vliegveld
Eindhoven, en wil dat ook
doen voor andere militaire,
vliegvelden. De commissies
moeten de klachten verwerken
en vragen beantwoorden over
geluidsoverlast door vliegtui
gen. Oosting merkt op dat de
commissies echter slechts
dienst doen als meldpunt,
waar de klachten worden gere
gistreerd. De commissies heb
ben geen bevoegdheid iets met
de klacht te doen. Van een be
hoorlijke klachtbehandeling is
volgens hem geen sprake.
Oosting meent ook dat voor
burgers onduidelijk is bij wel
ke instantie ze terecht kunnen
met klachten. Hij pleit voor
een landelijk 06-nummer, zoals
dat al bestaat voor klachten
over militair luchtvaartver-
keer, en een behoorlijke
klachtprocedure, waarbij kla
gers geïnformeerd worden over
de uitkomst van een ingesteld
onderzoek.
Oosting wijst er ook op dat de
ministers van verkeer en wa
terstaat en defensie voor de 31
vliegvelden in ons land geen
geluidszone hebben vastge
steld, waarbuiten de geluids
overlast door vliegtuigverkeer
een bepaalde grens niet mag
overschrijden. De bewindslie
den zijn dat volgens artikel 25
van de luchtvaartwet wel ver
plicht. Hij dringt dan ook aan
op haast bij het vaststellen van
de zones.
Tijden en standen volgens getijdetafel Hydro-meteocentrum Zeeland t.o.v. NAP
Datum
Hoogwater
Laagwatcr
tijd
stand
tijd
stand
ZIERIKZEE
7 september
03.25
176
09.30
-126
15.50
157
21.50
-155
8 september
04.20
185
10.15
- 123
16.35
164
22.40
-158
9 september
05.05
186
10.50
- 120
17.15
169
23.15
-157
ROOMPOT BUITEN
7 september
01.45
175
08.00
-122
14.05
158
20.25
-154
8 september
02.30
191
08.40
- 124
14.45
172
21.00
-161
9 september
03.05
200
09.15
- 124
15.20
183
21.40
-163
BRUINISSE
7 september
03.45
186
09.25
-134
16.10
168
21.45
- 162
8 september
04.40
199
10.10
-132
17.00
179
22.30
- 166
9 september
05.25
202
10.45
- 129
17.40
185
23.10
-166
WEMELDINGE
7 september
03.20
196
09.35
-139
15.50
179
21.55
- 168
8 september
04.10
206
10.15
-138
16.30
189
22.40
-172
9 september
04.50
210
10.55
-135
17.10
196
23.20
-172
Springtij 10 september
Actuele informatie over afwijkingen 06-91122353
ZIERIKZEE - ,,In die wei gaan we landen. Daar zijn geen dieren die we aan het
schrikken kunnen brengen", klinkt het gedecideerd uit de mond van ballonpi
loot Adrie Spierenburg uit Weesp na een vaart van een uur over het groene
Twentse land. Terwijl de zon deze avond in een donkerrode gloed afscheid neemt
zakt de ballon tot vlak boven de bomen die de landerijen omzomen.
Als we over de bosrand varen
zet Spierenburg de brander
aan en stijgen we in hoog tem
po. ,,Ik had dat paard eerst niet
gezien. We zoeken nu een plek
je waar we minder storen",
licht de de ballonvaarder zijn
onverwachte actie toe. Voor
Adrie Spierenburg en zijn
collega-piloten is er alle reden
zich strikt aan regels te hou
den. Immers, hun doen en laten
wordt - vooral door boeren -
scherp in de gaten gehouden.
Steeds vaker klagen landbou
wers over het gedrag van de
ballonvaarders.
Bij de Dienst Luchtvaart van
de Rijkspolitie waren halver
wege dit jaar al zestig klachten
ingediend, evenveel als in het
hele jaar 1990. De protesten
hebben onder meer betrekking
op schade aan landerijen, ver
oorzaakt tijdens landingen.
Ook komt het voor dat koeien,
paarden en varkens zo schrik
ken van ballonnen dat ze op
tilt raken en zich verwonden.
En het ontbreekt volgens de
klagers ook wel eens aan een
correcte afhandeling van de
schade. Vooral in het midden
van het land heeft de ballon
vaart met forse tegenwind te
kampen: de piloten voelen er
doorgaans niets voor het Gooi
meer over te steken en beslui
ten daarom in de Eempolder te
landen.
Schouwspel
Het komt voor dat op mooie
avonden zo'n zeven ballonnen
in een bepaald weiland neerko
men. Voor de toeschouwer een
prachtig schouwspel, maar
voor veehouders niet altijd
even aangenaam. Gesteund
door de standsorganisaties
proberen de boeren het aantal
ballonvaarten terug te drin
gen. Tevens hebben ze hun
klachten bij de politie gedepo
neerd die ze op haar beurt aan
het openbaar ministerie in het
arrondissement Utrecht heeft
doorgespeelde
Met oog op dje vervolging van
de ballonvaarders heeft de offi
cier justitie de Dienst Lucht
vaart van de rijkspolitie ge
vraagd om een rapport over de
problematiek van de ballon
vaart. De overtredingen van de
piloten komen aan de orde tij
dens een zitting van de kanton
rechter.
Hoewel slechts een klein aan
tal ballonvaarders zich aan
wangedrag schuldig maakt is
er voor de Dienst Luchtvaart
van de rijkspolitie voldoende
aanleiding met de Rijks Lucht
vaartdienst (RLD) na te gaan
op welke wijze uitwassen in
het vervolg zijn te voorkomen.
Woordvoerder A. de Jong van
de Dienst Luchtvaart: ,,Er is te
weinig juridisch instrumenta
rium om de piloten te controle
ren. We denken daarom aan de
verplichting van een soort ta
chograaf aan boord die de
hoogte en de snelheid meet.
Aan de hand van een schijf is te
zien of men buiten zijn boekje
is gegaan. Ook bekijken we de
mogelijkheid van een verplich
te WA-verzekering voor ballon
vaarders."
De problemen rond de ballon
vaart worden in verband ge
bracht met de explosieve groei
van deze sport. Tfelde Neder
land aan het eind van de jaren
zeventig nog een handjevol bal
lonvaarders, op dit moment
zijn dat er al 85. Het aantal ge
registreerde ballonnen is in die
periode gestegen, van negen tot
153.
Klachten
Jaarlijks worden er in Neder
land circa 6.000 ballonvaarten
gemaakt. ,,Als je dat aantal af
zet tegen de hoeveelheid klach
ten, dan is er eigenlijk nauwe
lijks sprake van een problema
tiek. Maar dat neemt niet weg
dat elk incident er één teveel is
dat de ballonvaart zich ter dege
moet aantrekken," zegt Rien
Jurg, ballonvaarder te Henge
lo.
Hij heeft inmiddels duizend
vaarten achter de rug. Dat de
ballonvaart zo'n grote vlucht
neemt heeft vooral een com
merciële achtergrond: ,,Met
een ballon kun je de naamsbe
kendheid van je bedrijf vergro
ten, want zo'n ding in de lucht
trekt altijd veel bekijks. Een
ballon biedt tevens de moge
lijkheid je relaties een exclu
sief uitstapje aan te bieden,"
vertelt H. Groningen van
Festo, een onderneming die is
gespecialiseerd in automatise
ring en gereedschappen.
Om aandacht te trekken laten
bedrijven de meest opvallende
ballonnen maken. Zo is er een
exemplaar in de vorm van een
ijsco. Onder invloed van de
commercie U§eft de ballon
vaart het karakter van puur
liefhebberij verloren; het va
ren met reclameballonen levert
vaak meer dan een aardige bij
verdienste op. Voor steeds
meer piloten is het zelfs hun
hoofdinkomeri. Rien Jurg is
één van hen.
Vloot
Zijn bedrijf telt een vloot van
veertien ballonnen. Daarnaast
verkoopt de Hengeloër ballon
nen én heeft ze in onderhoud.
Voor Adrie Spierenburg, direc
teur van een fotobedrijf, is het
ballonvaren „vooral een vrije
tijdsbesteding". Hij raakte in
de ban van de sport toen hij in
een ballon over de Alpen mee
voer om foto's te maken voor
de KRO, laat Adrie weten als
we op circa honderd meter
hoogte in alle rust over Twente
varen. Mensen wuiven, honden
blaffen tegen de ballon.
Via de portofqpn geeft Adrie de
positie door aan de bemanning
van de auto die ons straks na
de landing zal oppikken. Wat
maakt voor hem het ballonva
ren zo aantrekkelijk? „Het
avontuur. Elke vaart is anders:
de ene keer ga je over een bos
rijke streek, dan weer boven de
polders, een stad of de Alpen.
En het weer kan ook verschil
len. Je weet daarom nooit pre
cies waar de wind je heen
brengt."
Om te voorkomen dat de bal
lonvaart in stormachtig weer
belandt heeft ze zichzelf intus
sen de nodige beperkingen op
gelegd - als aanvulling op de
wettelijke voorschriften. De
gedragsregels, zoals die zijn
opgesteld door de afdeling bal
lonvaart van de Koninklijke
Nederlandse Vereniging voor
De ballonvaart spreekt tot de
verbeelding, maar de vaarders
krijgen steeds vaker klachten
op hun bord van met name ver
ontruste boeren.
de Luchtvaart (KNVvL) behel
zen onder meer het keurig af
handelen van eventuele schade,
het vragen van toestemming
om met de volgauto een wei in
te rijden, het links laten liggen
van natuurgebieden en het voe
ren van een registratienum
mer.
Ook dienen de ballonvaarders
zonodig gebruik te maken van
„de koebrander" die minder
lawaai maakt dan de hoofd
brander. En er gaan altijd wat
cadeautjes mee voor eigenaar
of pachter van het land waar de
ballon landt. Ballonpiloot
Adrie Spierenburg: „Tbn slotte
kom je ongenood bij iemand op
bezoek."
Juist bij grote evenementen,
zoals Twente Ballooning, is het
volgens organisator Rien Jurg
van belang overlast te voorko
men: „We beperken het deelne
mersveld - 28 ballonnen is het
maximum. Maken er geen wed
strijd van om te voorkomen dat
het er te wild toe gaat. En we
letten er ook op wie meedoet;
wildebrassen nodigen we niet
uit."
Om boeren te informeren
neemt Jurg hen mee de lucht in
en houdt voorlichtingsbijeen
komsten. De piloten krijgen
een brief mee die ze na de lan
ding aan de landbouwer afge
ven en waarin begrip wordt ge
vraagd voor de landing op hun
terrein. Via een speciale tele
foonlijn kunnen de landeigena
ren en pachters hun klachten
spuien. Op de briefing drukt
Rien Jurg de ballonvaarders
telkens op het hart de regels in
acht te houden.
De Dienst Luchtvaart van de
rijkspolitie waardeert de in
spanningen van de ballonorga
nisaties om de uitwassen aan
te pakken, maar woordvoerder
De Jong stelt tegelijk vast dat
niet alle piloten zich aan de af
spraken houden: „Er zijn nog
steeds ballonvaarders die zich
bijvoorbeeld niets aantrekken
van de afspraak om het aantal
opleidingen te beperken. Maar
zij moeten wel beseffen dat de
ballonvaart niet gebaat is bij
een voordurende groei.
Het Nederlandse luchtruim is
nu eenmaal beperkt en zal
door vliegverboden boven stil-
tegebieden nog kleiner wor
den." In het belang van de bal
lonvaart zouden de piloten, die
voortdurend brokken maken,
door hun organisatie moeten
worden geroyeerd, vindt H.
van Groningen van het bedrijf
Festo. Hij meent dat de spon
sors van ballonnen evenmin
vrijuit gaan, als ze - om puur
commerciële reden - een ballon
de lucht in sturen, terwijl het
weer dat eigenlijk niet toelaat.
„Staat er een harde wind, dan
kan dat leiden tot ruwe landin
gen - met het risico van vernie
lingen", zegt Van Groningen,
wiens bedrijf strenge regels
heeft opgesteld voor het varen
met zijn ballon. Van Gronin
gen: „Wij doen zaken met boe
ren en willen dus geen tramme
lant met hen." „Gisteravond
kwam ik in het weiland van
een boze boer terecht", vertelt
piloot Adrie Spierenburg op
het moment dat hij de landing
inzet. Over de ontvangst hoeft
hij zich deze keer geen zorgen
te maken, want die is uiterst
hartelijk.
Volgauto
De boerin regelt zelf de lan
ding: zwaaiend en roepend di
rigeert ze ons naar een weiland
waar we - nagenoeg gelijktij
dig met nog zes ballonnen -
neerkomen. De volgauto mag
de wei in om de opgevouwen
ballon, mand, branders en be
manning op te halen. Spieren
burg sommeert het toerennend
publiek de wei te verlaten. „De
boer wil niet dat u hier komt",
roept hij. Even later zitten de
ballonvaarders en hun passa
giers gezellig keuvelend bijeen
in de keuken van de boerenfa
milie. Het is tijd de door de pi
loten meegebrachte flessen
champagne te ontkurken
ZIERIKZEE - Iedereen van onder de veertig moet
het zich wel kunnen herinneren: wie heeft niet als
kind meegedaan aan de kinderpostzegelactie. Zo
snel als je kan vanuit school zoveel mogelijk deuren
langs om zoveel mogelijk kaarten en zegels te verko
pen. Oma's, opa's, ooms en tantes waren gewillige
slachtoffers. Die kunnen ook nu weer hun hart opha
len.
Ruim 300.000 schoolkinderen
trekken 25 september weer
langs de deuren met envelop
pen om tussen de zes en zeven
miljoen gulden op te halen
voor de jaarlijkse Kinderpost
zegelactie. Het is een „giganti
sche" operatie, aldus directeur
M. de Haan. Hoewel de kinde
ren doorgaans geen problemen
ondervinden bij het ophalen
van het geld, heeft de Stichting
Kinderpostzegels dit jaar voor
het eerst in overleg met de poli
tie een aantal aanbevelingen
gedaan om de risico's zoveel
mogelijk te beperken, vertelt
hij.
Overvallen
Vorig jaar werd een kind over
vallen door een volwassene,
een incident. Zoiets gebeurt bij
hoge uitzondering, stelt De
Haan. „Meestal gaat het
300.000 keer goed, en we hopen
dat dat dit jaar ook zo is." Er
kwamen wel tegen de tien brie
ven van scholen binnen met
vragen omtrent de veiligheid.
Ook een aantal medezeggen
schapsraden van scholen vroeg
inlichtingen.
„Daarom zijn we dit jaar te ra
de gegaan bij de deskundigen
van de politie op het gebied
van misdaadpreventie. We kre
gen een aantal boeren-gezond-
verstand-adviezen." In het
krantje dat bij de start van de
actie op scholen wordt ver
spreid, staat hoe de kinderen
zo veilig mogelijk kunnen mee
doen; in groepjes gaan en niet
in het donker bijvoorbeeld.
De Kinderpostzegelcampagne
viert dit jaar haar jubileum.
Voor de 65ste keer - met een on
derbreking van drie jaar in de
laatste Wereldoorlog - worden
de kinderpostzegels uitgege
ven. De scholenactie bestaat
ook al sinds 1946. Dit jaar doen
circa 7600 scholen mee, iets
meer dan vorig jaar, toen een
paar scholen afhaakten.
De lichte daling komt vooral
doordat er minder basisscho
len zijn, aldus De Haan. Ook is
het soms te belastend voor le
raren door de grotere klassen.
Tbch bestaat er ook kritiek.
Een schooldirecteur van een
school die is gestopt, somt zijn
klachten op: de spullen worden
niet op tijd geleverd, er worden
teveel of te weinig kaarten en
zegels afgeleverd, scholen hou
den zich niet altijd aan de
starttijd waardoor kinderen
soms voor niets aan de deur
staan, de papieren zak is van
inferieure kwaliteit (als het
even regent dondert al dat geld
eruit), de kinderen moeten met
geld over straat en het gebeurt
dat andere kinderen daarach
ter aangaan, ze krijgen gezeur
aan de deur van mensen die be
weren helemaal niet te hebben
besteld, etcetera.
Klachten over te late leverin
gen, teveel of te weinig kaar
ten, komen wel eens binnen.
„Maar die 300.00 kinderen slui
ten gemiddeld tien transacties.
Dan gaat er af en toe wel eens
iets mis. Klachten betreffen
vooral administratieve zaken.
Dat is het risico bij zo'n grote
operatie. Zodra we een klacht
binnenkrijgen, proberen we er
iets aan te doen en zoveel mo
gelijk te corrigeren. Het pro
bleem is dat er in korte tijd
7000 pakjes moeten worden
verzonden. Dat er dan wel eens
iets gebeurt, is onvermijdelijk.
We hebben een hele ploeg extra
mensen aan het werk in het
magazijn en achter de telefoon.
De eerste dag van de actie krij
gen we tot laat in de avond ver
zoeken binnen."
Toename
De Haan noemt vooral de toe
name van het aantal giro
betaalkaarten een probleem.
Het bleek dat die niet snel ver
werkt werden door de PTT.
Voor veel scholen was dat
lastig, want die hadden het
geld wel ingeleverd, maar het
werd niet afgeschreven. Dit
jaar heeft de bank beloofd dat
het sneller zal gebeuren, aldus
De Haan.
Ook aan de „zak" is dit jaar
wat veranderd. De Nederland
se Vereniging van Enveloppen-
fabrikanten heeft een „mooie"
bestelenvelop met laklaagje
gemaakt die goed bestand is te
gen de regen. Tussen de eerste
hectische actiedag en de afleve
ring van de zegels zit zes we
ken. „Het is een redelijk won
der als er dan twee perronnen
met posttreinen klaar staan.
We checken hier alles dubbel
om de ellende zo klein moge
lijk te houden. Bovendien zijn
veel leraren ook bereid ons
daarmee te helpen."
Een ander probleem voor de
stichting is dat steeds meer
fondsen, zoals Unicef, zich ook
op scholen richten. „Scholen
gaan dan keuzes maken, daar
om moeten we onze positie ver
sterken en vooral wijzen op de
massaliteit van onze actie", al
dus een medewerkster. De
Haan vindt dat de actie bij uit
stek één is die op scholen moet
plaatsvinden. Hij wijst op het
traditionele motto 'Door het
kind, voor het kind'.
„Juist in de schoolsituatie doe
je ook iets in de educatieve
sfeer en stimuleer je het ver
antwoordelijkheidsgevoel van
kinderen." Het gaat uiteinde
lijk om de honderden kinder
hulp- en jeugdwelzijnprojecten
in binnen- en buitenland. Vorig
jaar bracht de actie ruim 9,5
miljoen gulden op voor kinde
ren in Nederland en voor bui
tenlandse projecten zes mil
joen. „Als we een winkel zou
den hebben, zouden in de etala
ge geen zegels en kaarten lig
gen, maar deze projecten."
September
Zierikzee
Expositie schilderijen N. Ne-
lisse-Jumelet. Corneliastich-
ting. Van 10.00 tot 17.00 uur.
Goes
Expositie Op Water Gebouwd,
Vesten van Goes, dagelijks ge
opend.
Van 10 tot en met
14 september
Zierikzee
Expositie van Alie Mol, porse
leinen poppen in De Eenhoorn.
11.00 tot 17.00 uur.
Vrijdag 6 september
Zierikzee
Feestavond 80 jaar Nutstuin-
grond. Huis van Nassau. 20.00
uur.
John Adams zingt John Den
ver. Concertzaal. 20.00 uur.
Lincolnshire Youth Orchestra.
Nieuwe Kerk. 20.00 uur.
Burgh-Haamstede
Kamermuziekconcert in Rid
derzaal Slot Haamstede.
M.m.v. Ann Vancoillie (viool)
en Jan Vande Weghe (piano).
20.30 uur.
Bruinisse
Zangkoor Poolse Nachtegalen.
Nederlandse Hervormde kerk.
20.00 uur.
Zaterdag 7 september
Zierikzee
Seizoensopening jongerencen
trum Brogum met optreden
van Jan Paul van der Meij
Band. 23.00 uur.
Haamstede
Open huis nieuwe ZWN-
stalling van 10.00 tot 17.00 uur.
Noordwelle
Kamermuziekconcert in Cor-
neliuskerk. M.m.v. het Schu
mann Ensemble. 20.00 uur.
Dreischor
Musi Voca concert met Schelde-
loodsenkoor en brass band
Apollo in Ned. Herv. kerk
Dreischor. 20.00 uur.
Bruinisse
Braderie Scouting bij de mu
ziektent. Bij slecht weer in het
verenigingsgebouw. Van 10.00
tot 12.00 uur.
Brouwershaven
Oud papier ophalen. Kem
Brouwershaven. Vanaf 09.30
uur.
Maandag 9 september
Zierikzee
Vergadering commissie ruim
telijke ordening in de raadzaal
van het stadhuis. 19.30 uur.
Commissievergadering onder
wijs in grote commissiekamer
stadhuis. 19.30 uur.
Dinsdag 10 september
Zierikzee
Open dag Werkgroep Schoolbi-
ologie Natuur- en Vogelwacht.
Maarstraat 12. Van 9.00 tot
12.00 uur en van 13.00 tot 15.00
uur.
Tussen Kunst Kitsch-middag
afdeling Schouwen NBvP in
restaurant Mondragon. 14.00
Zonnemaire
Oud papier ophalen. Vanaf
18.30 uur.
Donderdag 12 september
Zierikzee
Borstvoedingsinformatie
avond. Schouwenbank 111.
20.00 uur.
Vrijdag 13 september
Neeltje Jans
Werkbezoek Ondernemers-
kring Schouwen-Duiveland
aan Dienstkring Deltakust
Rijkswaterstaat. 15.30 uur.
Zaterdag 14 september
Zierikzee
Officiële overhandiging
ANWN-informatiepaneel. Vis
markt. 10.30 uur.
Brouwershaven
Sint Nicolaaskerk open voor
bezoek in kader Open Monu
mentendag. Kerkgebouw toe
gankelijk tussen 10.00 en 16.00
uur.
Woensdag 18 september
Brouwershaven
Lezing over leven van vrouwen
uit Nepal en Burkina Faso
door mevrouw G. van Elsac-
ker-Brandt in het Tbnnenma-
gazijn voor NBvP-Brouwers-
haven. 20.00 uur.
Advertentie
INSTALLATIEBEDRIJF
3CHUDDE8EURS TEL. 01110-16255