A "Vlieger Rotisserie De Trouwe Herder biedt klant veelzijdig menu Schoencorrector Bloemendaal elke maand bij Verton in Zierikzee Relatiegeschenken ZIERIKZEESCHE NIEUWSBODE dt hunt uw sc/jommi - duiwiwd! 2 O té w té té té P x/i Word dit jaar nog abonnee en neem een leuke surprise mee Vriendelijke klasse in een knusse omgeving Goed schoeisel van groot belang voor groeiende kindervoet EXTRA 21 NOVEMBER 1990 KWALITEITSKLEURENFOTO'S KLAAR Verschijnt elke woensdag huis aan huis op Schouwen-Duiveland en Goeree-Overflakkee Totale oplage 27^00 ex. Redaktie, advertentie-afdeling en administratie: Jannewekken 11, Zierikzee, Telefoon 01110-16551, Fax 01110-14315, Postadres: Postbus 1, 4300 AA Zierikzee Uitgave: Drukkerij Lakenman Ochtman bv, Zierikzee EDITIE SCHOUWEN-DUIVELAND TERWIJL JE WINKELT! jÉ fotoerafie fotografie »video foto's in 1 uur klaar FOTO VERSCHOORE Middelharnis - Goes - Middelburg - Vlissingen - Hulst - Zierikzee - Etten-Leur KODAK EXPRESS QUALITY CONTROL Verrenieuwstraat 6 Zierikzee - 01110-17148 Geopend van ma. t/m vrijdag van 13.00-17.30 uur. Zaterdag van 9.00-12.00 uur. Donderdag koopavond. Allereerst moet er een goed model in zitten, dan gaat het erom dat er een goede leersoort wordt, gebruikt. Er moeten nerven van binnen aan de zij kant van de schoen zitten waardoor de schoen goed kan 'ademen'. En er moet een goed voetbed in de schoen zitten. Bloemendaal brengt niet alleen correcties aan, maar adviseert ook. Zo zijn er kindervoeten die niet ge schikt zijn voor het dragen van schoe nen met klitteband of gespen. Dit omdat de versteviging van bovenaf dan maar van één punt af komt ter wijl bij een vcterschoen de verstevi ging over de hele wreef van de voet zit. ..Soms is het wel eens vervelend om tegen moeders te moeten zeggen dat een schoen niet geschikt is voor de voeten van hun kind. Vooral als een kind net het soort schoen heeft Adres Postcode: Telefoon Plaats: Handtekening: De ingevulde ondertekende bon, in een gesloten envelop, zonder postze gel, sturen naar: Zierikzceschc Nieuwsbode, antwoordnummer 12, 4300 VB Zierikzee. De snelle beslissers kunnen hun bon ook op ons kantoor afgeven. Jannewekken 11 4301 HH Zierikzee Postbus 1 4300 AA Zicnkzee Tol 01110 16551 Naam Normen rfi i dat ook zij net zo welkom zijn. En wij zorgen er dan voor dat zowel de ou ders als de kinderen een avond uit zijn". Het restaurant heeft verschillende kaarten. Zo is er een bar-kaart met daarop onder meer kleine gerechten zoals stokbrood gezond, koude vlees soorten met salades en een uitsmijter. Dan is er een kleine kaart waar men een diner van kan kiezen en ook is er een uitgebreidere diner-kaart. De diner-kaarten zijn tweetalig. Het ge recht staat er in het Frans op met daaronder de Nederlandse vertaling. Vragen De chef en de maïtre hechten er gro te waarde aan om het de klant zo ple zierig mogelijk te maken. ,,Wij zijn hier om een prettige invulling te ge ven aan de avond van de klant. De klanten kunnen alles aan ons vragen. En als het in ons bereik ligt zullen we aan die vraag voldoen". Zelfs zonder dat de klant er om hoeft te vragen wordt hen al verschil lende dingen uit handen genomen en probeert men het hen zo plezierig mo gelijk te maken. Een voorbeeld hier van zijn leesbrilletjes. Deze brilletjes worden, in verschillende sterkten, in dien gewenst, aan de gasten aangebo den bij het lezen van de kaart. „Een extra service", zo zegt maïtre Mein dersma. Nadat de gasten zijn vergast op een uitstekend maal, wordt er ook aan dacht besteed aan de andere innerlij ke mens door middel van een uitge breide verzameling Nederlandse en Sumatraanse sigaren. Prachtig ge draaide sigaren in alle lengten en dikten. Aan te steken met een lucifer of op de klasieke wijze via het ge bruik van een stukje eikenhout. De keuken van de rotisserie werkt met vijf koks. Een chef, een sous chef, een chef-de-partie en twee leer lingen. Samen bereiden zij alle maal tijden. Alles wordt zo veel mogelijk door hen zelf gemaakt en bereid. Iets waarbij de chef zijn fantasie ten volste gebruikt. Iets wat naar voren komt in de opdiening van de gerech ten, daarmee wijzend naar de kleur combinaties op het bord. Uitleg Chef Lieverse is dol op zijn werk en vindt het erg belangrijk dat de men sen een goede maaltijd krijgen geser veerd. Als gasten vragen hebben over een bepaald gerecht gaat hij zelfs zo ver dat hij het de betreffende gast zelf komt uitleggen. „Er wordt wel eens gezegd dat ik de klanten te veel vertel. Maar waarom? De gasten mo gen best weten wat ze te eten krijgen. Ik ga echter niet zo ver dat ik hen ook vertel hoe het precies bereid wordt", aldus chef Lieverse. Maïtre Meindersma vertelt dat men het restaurant ook wil gebruiken om partijen in te houden. Hij verteld dat er al enkele besprekingen zijn om een bruiloft te vieren in het restaurant. En vanaf eind november begint men met het houden van champagne- brunches op de zondagmorgen. „Plannen zijn er genoeg", aldus maï tre Meindersma. „Maar zoals ieder nieuw restaurant hebben ook wij een aanloopperiode, maar we geloven er vast in dat dit een succes wordt". Er is volop keuze in goede kinder schoenen, zo blijkt. Er is soms meer keuze in kinderschoenen dan in schoenen voor volwassenen. De prijs van de schoenen varieert. „Een goede kinderschoen moet aan een paar din gen voldoen", vertelt Bloemendaal. JVf. Bloemendaal aan het werk met één van de bezoekers van hetvoetenspreekuurop de spiegelplaat. waarop hij elke afwijking goed kan zien. (Foto: Marijke Folkertsma). JA: Voor maar 43,— willen wij de Zierikzeesche Nieuwsbode de krant met al het nieuws van Schouwen-Duiveland tot 1 maart 1991 ontvangen. HAAMSTEDE - Na een jaar g-esloten te zijn geweest heeft Bohemen Resorts in Haamstede haar restaurant weer geopend. Met een heel nieuwe naam, Rotisserie De Trouwe Herder. Een restaurant waar zowel de visliefheb- ber, de vleesliefhebber als de vegetariër naar hartelust kan genieten van een uitstekend maal. ger één grote ruimte die de mensen niet echt de herinnering aan wat het eens was,' een schuur, ontnam, zo is het nu een in gezellig afgeschermde gedeelten geworden restaurant, Hoe wel de ruimte nog steeds heel groot is, heeft men het nu zo ingedeeld en aangekleed dat de gasten het idee krijgen dat ze meer privé zitten. Ook waren de tafels voorheen ge dekt met place-mats. Nu heeft men de tafels voorzien van vlekkeloos wit ta fellinnen en glaswerk. Het geheel een warm uiterlijk gevend. Het geeft nu meer de indruk van een echt restau rant en niet een plaats waar men even snel een uitsmijter naar binnen kan werken. Het nodigt uit om daar nu eens gezellig te gaan zitten. Geen doelgroep Op de vraag of men een bepaalde doelgroep op het oog heeft antwoordt maïtre Meindersma: „Absoluut niet. Iedereen kan hier naar toe komen. We vinden niet dat we iemand op kle ding mogen beoordelen of die per soon wel of niet in ons restaurant mag komen eten. We hopen dat de mensen het idee krijgen dat ze hier kunnen komen wanneer ze daar zin in'hebben. We zijn hier om het de mensen naar de zin te maken en dat proberen we bij iedereen, ongeacht kleding of uiterlijk". Ook kinderen worden warm ont haald bij De Trouwe Herder. Zij mo gen zelf aan de chef de cuisine vertel len wat ze lekker vinden en aan het einde van de maaltijd mogen ze ook zelf hun ijsje uitzoeken in de keuken. Chef de cuisine, J. Th. M. Lieverse zegt hierover;,,We willen ook naar voren komen als een kindvriendelijk restaurant. Soms denken mensen dat ze hun kinderen niet mee kunnen ne men naar een restaurant, maar wij hopen de mensen ervan te overtuigen Dit blijkt uit de teksten die in het gastenboek staan. Reacties als:,,Ver anderd, maar zeker niet verminderd; Het eten was in één woord grandioos; Beslist tot een volgende keer; Be dankt voor een fijne service", duiden op de tevredenheid van de klanten. Het interieur van het restaurant is De medewerkers van rotisserie De Trouwe Herder. Van Links naar rechts: Edwin Berrevoets, Edwin ten Haas, Mark heel gezellig geworden. Was het vroe- Claesens, Wilma Speelman en Linda van Cranenbroek. (Foto: Joop van Houdt). ZIERIKZEE - De voet van een opgroeiend kind veran dert heel snel. Een misvorming is zo gevormd. Om dit soort zaken tijdig op te vangen komt er elke maand bij Verton Schoenen in Zierikzee een man die dat soort din gen met allerlei aanpassingen aan de schoenen weet op te vangen. Dit is M. Bloemendaal. En elke maand zit de kinderschoenenafdeling bij Verton helemaal vol met kinderen en moeders die voor hun tweemaandelijkse controle langs komen. M. Bloemendaal doet dit werk al lang werkzaam bij Verton, maar toch vertelt dat zij in beide voeten bijna zeker dertig jaar. Hij is nog niet zo- wordt hij al een soort bekendheid bij een maat verschil heeft. Voordat zij de kinderen uit Zierikzee en omge ving. Eén telkens terugkerende me vrouw is L. P. Kuzee. Zij komt al bij na vijftien jaar bij Bloemendaal. Zij 'vertelt: „Mijn beide zoons zijn al van af kindsbeen bij meneer Bloemen daal. En hoewel ze nu toch al tegen de 18 lopen komen ze nog steeds eerst bij hem voordat ze schoenen kopen". Correcties Mevrouw zelf laat haar voeten ook corrigeren door Bloemendaal'. Zij bij Bloemendaal kwam moest ze al tijd zoals ze zelf zegt 'tutschoenen' dragen. „Ik kon alleen maar trim- schoenen aan, omdat ik in andere schoenen altijd pijn in mijn rug kreeg. Door de correcties, aanpassin gen die hij in mijn schoenen heeft ge plaatst kan ik nu weer leuke vlotte schoenen aan. Ik ga dus nooit weer weg bij die man", aldus mevrouw Ku zee. M. Bloemendaal maakt onder meer gebruik van een zogenaamde spiegel plaat. Een grote glasplaat met daar onder een spiegel waarmee hij even tuele afwijkingen in de voeten goed kan zien. „Er is niets zo eerlijk als een spiegel", vertelt hij. „Als er een afwijking in een voet zit zie ik dat di rect op die plaat". Tegelijkertijd met de afwijkingen in de voetzool meet Bloemendaal ook de spierfunctie en de reflexen van de voet. Bloemendaal vertelt dat hét uiterst belangrijk is dat kindervoe ten regelmatig worden nagekeken als ze nog in de groei zijn. „Alle kin deren zijn verschillend in ontwikke ling. De ene kindervoet groeit snel ler dan de andere. Het is daarom erg belangrijk dat moeders de voeten van hun kinderen elke twee a drie maanden laten opmeten", aldus Bloemendaal. uitgezocht dat eigenlijk niet voor zijn voeten geschikt is", vertelt Bloe mendaal. „Maar ja, ik ben er om het beste te doen voor de kindervoeten en dan moet ik dat ook goed doen. Als moeders toch de schoen nemen die niet geschikt is, is dat op eigen ri sico en kunnen ze later niets zeggen als het niet goed gaat". Bloemendaal heeft het door heel Nederland erg druk. Mensen die van zijn diensten, gebruik willen maken moeten anderhalf jaar van te voren al bespreken. Aan belangstellenden geen gebrek dus. De laatste 'correc tie-middag' van dit jaar is op donder dag 13 december van 13.30 tot 20.00 uur. Voor meer informatie kan men bellen naar Verton Schoenen, 01110- 12488. De Zierikzeesche Nieuwsbode heeft voor iedereen die nu abon nee wordt, een surprise klaarlig gen. Dus aarzel niet en vul on derstaande bon zo snel mogelijk in. Een jaar geleden besloot Bohemen Resorts haar restaurant dat tot die tijd in pacht was, in eigen beheer te gaan runnen. Na een algehele verbou wing werd het restaurant weer ge opend. Voorzien van een nieuwe naam, nieuwe aankleding en eeii ge heel andere leiding en personeel. Men hoopt met deze nieuwe aanpak zowel mensen van het park als mensen van 'buitenaf' er toe te bewegen om in het restaurant hun maaltijd of drankje te nuttigen. Wie zich niet op zijn/haar gemak voelt in het grote gedeelte van het res taurant kan zich terugtrekken in een ander deel van het restaurant dat ook wordt gebruikt als aperitief-ruimte. Met kleine zitjes is daar een gezellige afscheiding gemaakt waar men met een paar vrienden wat kan drinken en ook een kleine maaltijd kan ge bruiken. Gevelsteen Rotisse'rie De Trouwe Herder dankt zijn naam aan de bijzondere ge velsteen die in de schouw van het res taurant is ingemetseld. Het bijzonde re van deze gevelsteen is dat er met grote letters op staat De Trouwe Her- de. Wie echter dichterbij kijkt ziet in de rechterbovenhoek van de steen een kleine 'r' staan. De steen dateert uit 1635, of de 'r' er later aan toe is ge voegd of dat het een fout was van de maker van de steen is iets wat altijd een vraag zal blijven. Advertentie Tijdens een gesprek met de Maïtre; R. P. Meindersma en de Chef de Cuisi ne, J. Th. M. Lieverse probeerden de ze hun nieuwe beleid in het restau rant wat duidelijker te maken. Uit hun woorden wordt duidelijk dat ze De Trouwe Herder tot een eerste klas restaurant willen maken dat toegan kelijk is voor iedereen. Ongeacht rang of stand. En één ding is zeker, een ieder die naar dit restaurant toe gaat komt er voldaan en met een pret tig gevoel vandaan.

Krantenbank Zeeland

Zierikzeesche Nieuwsbode | 1990 | | pagina 1