REI" A M Bel BECAM:
stukken
berichten
Positie vrouw centraal
bij studievereniging
EEN ANDERE AUTO KOPEN?
Rover 820 e Fastback
Oplossing?
DEKHUI 05270-16991
Peetied
Schouwen-Duiveland in Oude Ansichten
Algemene
beschouwingen
Middenschouwen
Autonieuws
Hard rijden zonder
bekeuringen
BECAM maakt het SNEL mogelijk!
Een Rover met een eigen gezicht
6
OOSTERLAND - Vanwege de scheppingsorde is er een fundamenteel ver
schil tussen man en vrouw en niet tengevolge van de zondeval. Als in Genesis
2:18 over de vrouw gesproken wordt als een hulpe, die als tegenover de man
zal zijn, is het woord „hulpe" een eretitel. De vrouw wordt dus volgens de
scheppingsorde in een afhankelijke positie tegenover de man geplaatst en
niet naast de man. Dit stelde ds. P. van Ruitenburg, predikant van de Gerefor
meerde Gemeente te Meliskerke tijdens een bijeenkomst van de Staatkundig
Gereformeerde Studievereniging Schouwen-Duiveland te Oosterland. De pre
dikant sprak over het onderwerp ,,De vrouw in het openbare leven". De ver
gadering werd geleid door voorzitter T. van Oostenbrugge uit Bruinisse.
Aan de hand van verschillende Bij
belgedeelten ging spreker nader in op
de positie van de vrouw in het maat
schappelijke leven. Als in 1 Korinthê
Wat is 't tehenwoordig mooi a je nae
die peemesienen kiekt, mankracht
komter nie mee an te pas. Attut'n bit
je redeluk weer is hae dat hoed. Wat
ister wê 'n aermoe bie lêê, die pe en
't najear at tan 's ochens 't ies op de
blaeren lag, in je most die vastpakke
mee je blote andjes, om ze uut te
doen, dan kaje nie behriepe oe at 'n
maens dat kan overleve. In atte d'r
dan 'n paer reken uut spit waere in
dae kwam 'n buuè dan mee 't of kap
pen slööze ze net deu j'n anden as pae-
ling.
J'n anden stief van de kauê, en van
de slik. Meesta hieng dat in 't an he
nome. Vaoders spit te moeders of kin-
ders of kappe. Kretiek was tér ook,
waster te vee tarra zeide ze a lauw 'n
bitje beter ofkloppe, ze keke d'r aok
nae of atte de kopen nie te kroot of
kapt wiere dat was kilo verlies, aok
nie te klein, want dan zaete d'r nog
wat blaeren an dat was aok tarra. In
dien tied hienhe de peeën nog nae de
Kaoije. Dae was 't 'n drukte van be
lang, waehen op waehen, in dae wae
re nie voldoende schepen, dan wiere
ze an d'n diek hooit. Vee slik op
durp mê wat waster noe vöö 'n kind
mooier om dae bie te wezen, kieke of
ter heen manhei bie zat die dê je dan
uut olie, je miek 'r kaetjes in net as
van 'n hezicht, je dêê d'r in kaetjes in,
in je aode 'n lampioen. Mê ja m'n dae
ook wellis op m'n kaore hooië, in dat
kwam aoltied nie hoed uut. Aje noe
boven op d'n diek stong, waere d'r be-
nee d'n diek van die auwe uusjes.
Toen beurde 't datter êên 'n pee nae
benee hooide, precies deu zo'n ruutje.
Noe was dat bie vee auwe maensen,
vroeg nae baede 'n petrolielampje op
taefel. Die pee aode zöö'n hank dat
ten deu de ruute over taefel vloog in 't
lampje d'r of. Wat doe je dan as kin-
ders, mee 'n rothank nae ruus. Laeter
aje dan op de kooie lag, hien je dae
over dienke zou dae heen brand van
komme, zou ze 't nie zien ao. Zou de
pliesje komme, dan zat je vóö je eihe
in de knaope, je lag d'r van wakker.
M'n ao d'r nooit wat mee van óört.
Aje dae dan laeter nog over dienkt,
dan laope 'n maens nog mee aerse
schuld over daerde, in \Vas 't mê 'rt
paer kwartjes, je liet 'r 'n aore vóö op-
draoie. Mê a je jonk bin dienk je dae
nie over, dan beije blie da je d'n dans
wêê onspronhe bin, in dan voel je j'n
eihe 't vindje wee. 't Hoeije.
WULLUM
11:14 en 15 gesproken wordt dat de na
tuur leert dat lang haar voor een man
een oneer is, maar lang haar voor een
vrouw een eer, dan wijst het woord
.natuur" terug naar de schepping en
niet naar de cultuur. De scheppings
orde is bepalend voor de juiste visie
op de verhouding man/vrouw. In Ge
nesis 3:16 staat dat de man heerschap
pij zal hebben over de vrouw. Ds. Van
Ruitenburg benadrukte dat deze
heerschappij er ook al vóór de zonde
val was.
De kanttekening bij de Statenver
taling wijst er op dat „wat haar eer
der gemakkelijk was wordt haar nu
een last". Heerschappij voeren bete
kent hier: eenvoudig, vriendelijk lei
ding geven zoals ook de heerschappij
van Christus betekent dat Hij zorg
draagt voor Zijn Kerk.
Met een beroep op de scheppingsor
de wordt in 1 Timotheüs 2:11 en 12 ge
wezen op de plaats van de vrouw in
stilheid en onderdanigheid. Dit geldt
in het algemeen in het openbare le
ven, dus zeker in de kerkelijke ge
meente zoals blijkt uit 1 Korinthe
14:34. Spreker wees er op dat de
plaats van de vrouw in het Oude
Testament geen andere is dan in het
Nieuwe Tbstament. In het Nieuwe
Testament wordt hoogstens duidelij
ker gesproken maar niet anders dan
in het Oude Testament.
Stilheid
Wat de praktische consequenties
betreft concludeerde ds. Van Ruiten
burg dat de plaats van de vrouw in
het gehele leven in onderworpenheid
en in stilheid zal zijn. Een vrouw
voor de klas is hiermee niet in strijd
omdat zij dan als een moeder leeft en
leiding geeft en niet heerst ten op
zichte van mannen. Een functie van
adjunct-directrice of directrice op
school zag spreker duidelijk in strijd
met de roeping van de vrouw.
Wat in het maatschappelijke leven
geldt, geldt ook in de politiek, zodat
een vrouw hier geen heersende en
medebeslissende functie kan bekle
den.
Organisch kiesrecht
De predikant sprak zijn voorkeur
uit voor het organisch kiesrecht. On
der de huidige omstandigheden kan
de vrouw volgens spreker van het
stemrecht gebruik maken omdat zij
dan niet heerst.
Tenslotte wees ds. Van Ruitenburg
er op dat men in de huidige situatie
met de democratie mee kan gaan bin
nen de grenzen van Gods Woord. Een
SGP-er wil echter dat er geregeerd
wordt in overeenstemming met het
geen Gods Woord leert en niet wat de
meerderheid van de bevolking wil.
DEN HAAG - Vier vertegenwoordi
ger van het Interkerkelijk Vredesbe
raad (IKV) is de toegang tot de DDR
geweigerd. Dat heeft IKV-secretaris
Mient-Jan Faber meegedeeld. De vier
wilden in Meissen bij Dresden deel
nemen aan een conferentie met Hon
garen en Oostduitsers.
Oe redactie behoudt zich het recht voor Ingekomen
stukken in te korten. Plaatsing betekent niet dat de
inhoud door de redactie wordt onderschreven. Inge
zonden stukken zijn buiten verantwoordelijkheid van
de redactie en uitsluitend voor rekening van de brief
schrijver, waarvan naam en adres bij de redactie
bekend moeten zijn.
Gaarne willen wij reageren op het
ingezonden stuk van RPF Zierikzee
en omstreken d.d. 17-10-88. We doen
dit eenmalig om geen discussie uit te
lokken. De SGP/RPF-fractie van de
gemeente Middenschouwen staat
voor de volle 100% achter de redene
ring van RPF Zierikzee en omgeving.
Waarom, zal men dan zeggen staat dit
dan niet in de algemene beschouwin
gen van Middenschouwen? Wel, om
de eenvoudige reden, dat bij het frac-
tieberaad de fractieleden van de RPF
schitterden door afwezigheid.
Het spijt ons om het te moeten zeg
gen, maar in de nu ongeveer 6V2 jaar
samenwerking met de RPF in Mid
denschouwen is het één keer gebeurd
dat RPF-fractieleden aanwezig wa
ren. De rest van bovengenoemde pe
riode, waren ze afwezig. De stukken
en convocatie worden trouw bezorgd
bij de RPF-leden, met steeds de uit
nodiging erop voor de fractievergade
ring. Die afwezigheid ligt nauw aan
ons hart. We hebben wel als fractie
zoveel als mogelijk was de RPF-
standpunten (welke zeer kort bij de
SGP-standpunten liggen) mee laten
wegen in de besluitvorming. We he-
ben dat altijd proberen te voorko
men, om geen waarheid te geven aan
het gezegde: „Wie zwijgt stemt toe".
We hebben als fractie maar een
wens en die luidt: op de kortst moge
lijke termijn zorgen dat er RPF-
fractieleden zullen komen bij het
fractieberaad van SGP/RPF in Mid
denschouwen.
Bij voorbaat danken wij u voor
plaatsing.
Namens dp fractie van SGP/RPF te
Middenschouwen
J. L. F. Bolleman
J. Stouten
Gereformeerde Gemeente
NIEUWERKERK - Donderdag 27
oktober 19.30 uur ds. A. Bac, Bode
graven.
Correspondentie over deze rubriek: Cor Pols, Postbus 30, 4300 AA Zierikzee. Tel. (01110) 12754.
Ds. B. de Graaf
bedankt voor Bennekom
ZIERIKZEE - Ds. B. de Graaf te
Zierikzee heeft bedankt voor het be
roep dat de Christelijke Gerefor
meerde Kerk van Bennekom op hem
had uitgebracht. Hij was beroepen in
de vacature die daar in 1986 ontstond
toen ds. G. Bilkes met emeritaat
ging.
Ds. De Graaf, die 1 oktober 1947 in
Bunschoten geboren werd, staat
sinds 20 oktober 1978 in Zierikzee.
Nederlandse Hei-vormde Kerk
Bedankt voor Barneveld: J. P. Nap
te Huizen: voor Oud-Alblas: C. van de
Scheur te Nederlangbroek.
Gereformeerde Kerken Vrijgemaakt
Beroepen te Almkerk-Werkendam
in combinatie met Breda: drs. A. M.
de Hullu, karid. te Biddinghuizen.
Bedankt voor Bedum: E. Woudt te
Ermelo.
Gereformeerde Gemeenten
Bedankt voor Barneveld: J. Spaans
te Norwich (Canada); voor Hoofd
dorp: A. Bac te-Bodegraven; voor Le
lystad: A. B. van der Heiden te Doe-
Aardappelbeurs
ROTTERDAM, 24-10. Consumptie
aardappelen, lós verladen af bedrijf,
per 100 kg, exclusief BTW.
Klei-aardappelen: Bintje 40-50 mm
droog 20,00-/ 20,50; Bintje 45-55 mm
droog 20,50-/ 21,50; Bintje 50 mm
opwaarts droog 20,50-/ 21,50.
Eigenheimer 40 mm opwaarts in
zakken 38,00-/ 40,00.
Zandaardappelen: Bintje 40-50 mm
14,00-/ 15,00; Bintje 50 mm opw. fri
tes 17,00-/ 17,50.
Exportaardappelen: Bintje klei 45
mm opw. in zakken 21,00-/ 22,00.
Blankschillige rassen klei 40 mm
opw. voor overzee 18,00.
Voeraardappelen 5,00-/ 7,00.
De stemming was prijshoudend.
88/199. Een erg mooie opname van de vroegere Dorpsstraat te Noordgouwe in 1916. Deze straat heet nu al
weer heel wat jaren Brouwerijstraat, Overigens een zeer toepasselijke naam want in de directe omgeving
stond vroeger bierbrouwerij De Lelie. Aan de rechterzijde van de straat zien we een klein deel van de boerde
rij die in die dagen bewoond zal zijn geweest door de weduwe J. van Hoeve. Later nam de weduwe P. Geluk-
Kip deze boerderij van haar voorgangster over en weer wat later boerde L. J. Dalebout hier. Links op de
voorgrond herkennen we Marius Wagemaker, achter hem Krina Wandel en naast haar staat Cornelia Vier-
gever-Neele.
tinchem; voor Zoetermeer: J. Kareis
te Rijssen.
Christelijke Gereformeerde Kerken
Bedankt voor Bennekom: B. de
Graaf te Zierikzee.
BREUKELEN - Een ongeval met
een Belgische trekker met oplegger
heeft op de A2 richting Utrecht onder
Breukelen voor langdurige vertra
ging gezorgd. De vrachtwagen, die
met 24 ton lijnolie was geladen,
kwam omstreeks half zeven gekan
teld dwars over de rijbaan te liggen.
Nedlloyd Dejima werd 24-10 te Go
thenburg verw.
Nedlloyd Delft, 24-10 210 nw Djèddah
naar Malaysia
Nedlloyd Rotterdam, 24-10 te Beira
Nedlloyd San Juan, 24-10 400 wnw
Tristan da Cunha nr. Durban
door Rein Leppink
Geld:
Rover K2()e f. 47.500.- incl. 20% BTW
Motorrijtuigenbelasting van f. 826.- tot
860.-.
Technische specificaties;
Rover 820 e
Motor type: Dwarsvooringeplaatste
viereilinder met twee bovenliggende
nokkenassen en vierkleppen per cilin
der.
Cilinderinhoud; 1994 cm'. Boring en
slag: 84.5 mm x 89 mm
Compressieverhouding: 10:1. Max.
vermogen: 88 kW 120 pk)
Max. Koppel; 162 Nm bij 3500 tpm.
Aandrijving: voorwielaandrijving
Wielophanging; voor: onafhankelijk
met dubbele draagarmen van ongelij
ke lengte, schroefveren met elastomeer
elementen, coaxiale telescoop dem
pers. antirolstang. Achter; onafhanke
lijke veerpotcn. dwars- en lengte ar
men. schroefveren met elastomeer ele
menten telescoop dempers.
Bandenmaat: 195/70 HR 14 Lengte;
469,4 cm. Breedte; 172.0 cm.
Hoogte; 139.8 cm. Wielbasis; 275.9 cm.
Spoorbreedte; voor 149,2 cm
achter 145 cm Draaicirkel; II.I meter.
Tankinhoud; 68 liter
Massa; 1300 kilo. Max. aanhangerge
wicht: 1500 kilo
Doorlopende
Persoonlijke leningen kredieten
- Leningen op maat tegen zeer
scherpe tarieven
Snel en diskreet binnen 4 uur
geregeld
Vrije besteding van het geld,
geen onderpand
Kwijtschelding bij overlijden
Lopende leningen meestal geen
bezwaar
Rente fiscaal aftrekbaar
Tevens 2e hypotheken
Wilt u iets aanschaffen en heeft u de middelen niet direkt voor handen, pak dan nu
de telefoon en bel BECAM financieringen. Daar werken mensen die snel en
voordelig voor u de juiste lening verzorgen. Bel voor vrijblijvende informatie.
netto
looptijd
looptijd*
in handen
48 mnd.
60 mnd.
15 000.. 0»t «k p mnd JO 000
0T7N pmnd
5.500.-
143.03
120.48.
Bedrag
rente en
7 500.-
191.72
160.89
afl. p.mnd.
10 500 -
266.10
222,88
10000.-
200.- p mnd.
15 000-
380.15
318.41
15 000.-
300.- p'mnd
20.000-
506.87
424.55
20 000.-
400,- p mnd.
35.000 -
887.02
742.96
25.000-
500.- p.mnd
leder bedrag tussen 1.000.- en 100.000,-en
verschillende looptijden mogelijk. Rente vanaf 10,4%.
opent zonder eerst de portieren te ont
grendelen. Dan sta je even voor paal
want bekijks heb je als dat alarm gaal
brullen. Nog een leuk standaard grap
je is dat als de ruitenwissers aan staan
en de auto wordt in de achteruit
geschakeld, de wisser op de achterruit
automatisch gaat wissen.
De bagageruimte is goed bereikbaar
en door de achterbank neer te klappen
wordt deze ruimte immers groot. Bo
vendien zorgen twee lampen er voor
dat in het donker alles ordentelijk ver
licht is.
Praktijk
Technisch is er niets veranderd ten
opzichte van de sedan en ook de prijs
is gelijk gebleven. De motor is een
tweeliter 16 klepper, die 88 kW levert
I20pk) en de auto tot zeer behoorlijke
prestaties in staat stelt. De acceleratie
van 0 tot 100 km/h vergt II sec. de
topsnelheid bedraagt 193 km/h en dat
zijn toch behoorlijke cijfers. Laten wij
de Rover 820 e Fastback flink preste
ren. dan neemt het geluid in het inte
rieur nogal toe want de motor moet
dan heel wat toeren maken. Verder is
het geluid dat het interieur binnen
De Fiisthuck heelt weer de ruige uitstraling die de SDI vroeger ook had
Het probleem van een autoradio is
niet hoe koop je er een maar hoe blijf
je er zelf de eigenaar van. Er zijn ver
schillende oplossingen voor. onder
andere de slede en diverse soorten
auto-alarm..
Audiosafe uit Amstelveen heeft een
nieuwe oplossing verzonnen, name
lijk laat de radio zien aan het inbre
kersgilde en laat tevens zien dat deze
er niet een. twee. drie uit te halen is.
Hef systeem is even eenvoudig als af
doende. Men bouwt de radio in in
een kluis die aan het chassis verbon
den is via een dikke staalkabel zodat
de radio wel een eindje uit het
dashboard te halen is maar om die
kabel te verwijderen, heeft men min
stens een snijbrander nodig. Natuur
lijk hoort er bij deze set een setje stic
kers om te waarschuwen maar bij een
tweede blik van de heren inbrekers in
de auto. zien deze onmiddelijk de
glimmende rand om de radio en
moeten dan weten dat zij beter een
ander slachtoffer kunnen gaan zoe
ken. De oplossing ook voor mensen
die niet constant me! hun autoradio
willen rondlopen want de truck van
onder de stoel leggen is ook zinloos.
Daar kijkt men toch wel wanneer de
ruit verwijderd is.
De prijs van deze Audiosafe bedraagt
f 199.50. Meer inlichtingen kunt u
telefonisch krijgen onder nummer
020-476008.
Met de komst van deze Fastback
hoopt Austin Rover oude klanten, die
nadat de opvallende SDI uit productie
genomen was vreemd zijn gegaan,
weer terug te lokken met deze erg ape-
tijtelijke variant op de Rover 800.
Rover had altijd een uilstraling naar
buiten als een wat rujge auto met een
karakteristiek uiterlijk en dat miste de
in samenwerking met Honda ontwik
kelde 800-sene duidelijk. Nadat Rover
staatsbedrijf af was en in partikuliere
handen terecht kwam. is er weer wat
geld om te investeren in eigen midde
len. Deze Fastback is er een duidelijk
voorbeeld van om weer een eigen
identiteit en uitstraling te krijgen in de
automarkt. Een ding is zeker, de nieu
we Ro\c-r 820 e Fastback trok veel
bekijks en ook veel vragen wanneer je
hem erge-ns parkeerde en dat was de
bedoeling tenslotte van Austin Rover.
Bekijks en bewondering doen de vraag
stijgen en daarmee de verkopen.
Aanpassingen
Op zich zijn de aanpassingen van
sedan naar fastback niet erg groot
geweest maar het resultaat is dat het
een andere auto lijkt. Het onderstel is
gelijk gebleven, evenals de neus met
voorfront en zelfs de vier portieren
zijn niet veranderd. Alleen de achter
schermen zijn veranderd, natuurlijk
het dak en er is uiteraard een achter
deur in gekomen. Zelfs de achterlich
ten zijn nog gelijk aan die van de
sedan. De kleine ruitjes van de sedan
achter de achterste portieren zijn ver
groot en lopen iels op wat de auto nog
langer en lager doet lijken. Ook de gro
te banden om 6J velgen dragen daar
toe bij en geven deze Fastback een
sportief uiterlijk. Helemaal opvallend
is het enorme glasoppervlak dat
nogeens geaccentueerd wordt door de
smalle zijstijlen.
Verder heeft de Rover 820 e Fastback
een vanaf de voorzijde gezien zeer
vloeiend oplopende neus met afgeron
de hoeken, die voor een gunstige Cw-
waarde zorgen.
Typisch Brits.
Van binnen is de Rover 820 c Fastback
zeer luxe en fraai afgewerkt met een
compleet dashboard, waar alles op een
logische plaats is gesitueerd zodat er
naar geen enkele knop of handel ge-,
zocht hoeft te worden. Behalve dan
voor de rokers, die kunnen vanaf de
bestuurdersplaats moeilijk bij de siga
rettenaansteker. die rechts van de as
bak is geplaatst.
De bekleding is erg fraai, zowel op de
stoelen alsook de aankleding van de
portieren en zeker het tapijt op de
vloer maakt er een volledig afgewerkte
auto van. Typisch Brits is het in het
dashboard verwerkte hout. Daar is
ook een keurige aflegplek. waarop een
rubberen mat is gelegd die voorkomt
dat de spullen gaan glijden. De stoelen
zijn goed te verstellen, de bestuur
dersstoel zelfs in hoogte, zodat een ie
der de juiste zitpositie kan vinden in
de brede voorstoelen. Vanaf de bes
tuurdersstoel kunnen we de achterklep
sluiten en ontsluiten evenals het klepje
van de brandstoftank. Naast de par-
kcerrem zitten de bedieningsknoppen
van de elektrisch te openen ramen in
de voorportieren. Bij compleet hoort
ook een in hoogte verstelbare veilig
heidsriem. zo vinden ze bij Rover en
terecht. Eveneens standaard is de cen
trale slotbediening met alarm, dat
automatisch in werking gesteld wordt
wanneer de auto van het slot afge
haald wordt. Alleen jammei dat het
alarm ook afgaat wanneer je de koffer
Hel interieur van de Rover 820 e Fastback is typisch Brits
dringt erg gering, zowel van de motor
als van de rijwind.
De Rover heelt een vrij licht onder
stuur karakter, hij wil dus een bocht
wat ruimer beschrijven als het iets te
hard gaat maar reageert onmiddelijk
en goedmoedig wanneer men het gas
loslaat. Ook is de Rover voorzien van
prettig doseerbare stoppers en tegen
meerprijs is een ABS leverbaar.
Ondanks de dalende brandstofprijzen
blijft het brandstofverbruik toch be
langrijk maar daar komt deze broeder
goed vanaf want tijdens ons samen
zijn lustte hij I liter loodvrije benzine
op de 11.4 kilometer cn dat is een rede
lijk gegeven voor de 1300 kg wegende
820 e Fastback.
Prestaties:
Acceleratie van 0 lot 1(H) kni/u in II
sec. Topsnelheid 193 km/u. Brandstof
verbruik I liter loodvrij op de 11.4 kilo
meter (gemeten tijdens test).
Beter leren autorijden is niet alleen
veilig, maar ook leuk. Perfckte
wagenbeheersing is voor iedereen
van belang, niet alleen voor coureurs
in spé. Goed remmen, beheerst sturen
en op tijd juist reageren is in het da
gelijks verkeer van levensbelang. De
ze dingen kunt u allemaal leren bij de
Rensport.xchool Zandvoort.
Ook de komende winter organiseert
deze weer de traditionele cursus Ver
hoogde Rijvaardigheid, onder leiding
van Huuh Vermeulen en Dick van
Iperen. Daarbij worden alle «spekten
van snel en vaardig autorijden
behandeld, zoals sturen ('ideale lij
nen'). schakelen ('double clutch") en
remmen ('heel and toe Ook komen
gekontrolecrd slippen ('driften'), sla
lomrijden en sprinten aan bod. Nie-
mand heeft deze vaardigheden van
nature, ook coureurs niet. maar wie
het wil cn het leuk vindt kan het le
ren. ledereen die in het bezit is van
een auto en een rijbewijs kan mee
doen. Dat geldt dus voor jong en oud.
dame en heer. met en zonder wed
strijdambities.
Op 14 achtereenvolgende zaterdagen
wordt vanaf 12.00 uur door ervaren
coureurs onderricht gegeven. Tot
13.00 uur theorie en daarna in de ei
gen auto op de baan van het Circuit
Park Zandvoort. Daarvoor is elke au
to geschiki; of het nu een Ford of een
Ferrari is. De auto's moeten wel over
een deugdelijk uitlaatsysteem be
schikken en het dragen van een helm
en veiligheidsgordels is uiteraard ver
plicht.
Het lesgeld bedraagt I" 1650.- voor de
gehele cursus en f 975.- voor de halve
cursus (no\/dec).
Inschrijving bij Dhr v. Ipercn. Staten
Bolwerk 42. 2011 MN Haarlem.
De cursus begint op zaterdag 5 no
vember a.s. vanaf 11.00 uur in Restau
rant de La Course op de toegangsweg
van het Circuit Park Zandvoort.
Nadere inlichtingen: Dick van Ipe-
ren. 023-317331 (na 19.00 uur)
Christiane Admiraal. 071-899266
(overdag).
(Advertentie)
FIN. BEMIDDELING
Bedrijfsweg 26, Emmöloord ma-vrij van 09.00-20.00 uur, za van 11.00-11.00 uur