4 5 De druk op het Havenplein zal wellicht enigszins afnemen door van de Noord-Havenpoort geen ingang maar een uit gang van de binnenstad te maken. De rijrichting op de Scheepstimmerdijk dient tevens te worden omgedraaid, zodat deze bochtige dijk niet meer als (Vervolg van pagina 4) Sint Domusstraat Nieuwe Bo-- gerdstraat of Sint Domusstraat Karsteil met draaien op het Kraan- plein. De routes van het vrachtverkeer naar en van Zeelandia zijn volgens het V.C.P. echter ook mogelijk in om gekeerde richting: ernaartoe via Breedstraat of Nieuwe Bogerdstraat en terug via Breedstraad of Ra- vestraat. Ook om cirkulatieredenen wordt voorgesteld de rijrichting in Sint Do musstraat (vanaf Nieuwe Bo gerdstraat), Fonteine, Pieterse- liestraat en Ravestraat om te draai en. Hierdoor komt iets meer nadruk te liggen op de Ravestraat als uit gang, maar de verkeersdruk wordt, aldus het V.C.P., slecht in beperkte mate groter. Het nadeel voor de Ra vestraat weegt volgens de planma kers niet op tegen de voordelen voor de Sint Domusstraat. (Een zelfde konstatereing werd ook reeds ge maakt door de Aktiegroep Haven kwartier Zierikzee in het ver keersplan ten behoeve van de Sint Domusstraat en omliggend gebied. Ook deze belangengroepering toont zich daarin voorstander van het om draaien van de rijrichting in de Sint Domusstraat vanaf de Nieuwe Bo gerdstraat, Fonteine, Pieterse- liestraat en Ravestraat, Red.). Teneinde de hinder in de Ra vestraat te beperken, stelt het V.C.P. voor het wegdek aldaar te verbete ren. De afwijzing van een doorbraak Raamstraat, zal wellicht niemand meer verrassen, na de vele kritische kanttekeningen, die daar in het ver leden reeds bij werden geplaatst. Volgens het V.C.P. zou de doorbraak Raamstraat geen wezenlijke verbete ring voor het vrachtverkeer inhou den. Bovendien achten de planma kers het verlengen van de Raamstraat ook niet passend in de historische opzet van het stratenpa- troon van Zierikzee. Voor het laden en lossen van vrachtauto's in een voetgangersge bied wordt verwezen naar de ochtenduren. In de zomer zal de tijd daarvoor beperkter kunnen zijn dan in de winter. Autoverkeer Ten aanzien van het normale auto verkeer konstateert het V.C.P., dat door het centrum nauwelijks door gaand verkeer plaatsvindt. Cirkula- tiemaatregelen om sluipverkeer te gen te gaan worden dan ook niet noodzakelijk geacht. Het autover keer dat de binnenstad van Zierikzee binnenrijdt zoekt in overgrote meer derheid een parkeerplek voor korte of langere tijd. Gezien de beschikbare parkeer ruimte in de nabijheid zal in de toe komst, zoals reeds gezegd bij de hoofdwegenstruktuur, nog meer na druk moeten komen te liggen op de Jannewekkendam als toegang tot het centrum. De grotere verkeersdrukte levert daar, volgens het V.C.P., ook geen problemen op. De eerste verwij zing naar een parkeerplaats dient te volgen op de hoek van de Touwbaan, verwijzend naar het parkeerterrein Mosselboomgaard. De tweede ver wijzing dient te komen even voorbij 't Vrije bij de aan te leggen inrit naar het te vergroten parkeerterrein Ba den Powellweg. Na die twee inritten is waarschijnlijk minder dan de helft van het inkomend verkeer over, me nen de planmakers. Tussen beide in ritten ligt 't Vrije. Als de huidige rij richting gehandhaafd zou blijven zul len bezoekers daar inrijden op zoek naar parkeerruimte. Om het woonstraatkarakter te handhaven, wordt omkeren van het eenrichtings verkeer voor auto's nodig geacht. Als de school op de hoek Jannewekken-'t Vrije wordt vervangen door nieuw bouw (servicewoningen), dan kan desgewenst de uitmonding van 't Vrije worden versmald. Noordhavenpoort De druk op het Havenplein dient volgens het V.C.P. enigszins te wor den verminderd. Dit zou zeer effek- tief mogelijk zijn door de Noordha venpoort geen ingang maar een uit gang van de binnenstad te maken. Anderzijds acht men het toch noodza kelijk, dat het Havenplein redelijk vlot bereikt moet kunnen worden. De route via de Hoofdpoortstraat is wel geschikt voor groot vrachtver keer en verkeer naar en van Poort ven NZ. en Z.Z., net navenpanc en net Havenplein geldt een parkeerverbod met het doel de historische gebouwen beter te laten uitkomen. Langs de ge vels wordt echter geparkeerd alsof er geen parkeerverbod bestaat. Het lijkt de planmakers goed om nog eens na te gaan of een parkeerver bod, dat zo massaal overtreden wordt nog zinvol is om te laten bestaan. Het parkeren in de binnenstad van Zierikzee is kosteloos. Het vragen van parkeergeld wordt strijdig ge zien met het gastheerschap dat voor bezoekers wordt gevoeld. Het V.C.P. kan zich deze gedachtengang voor stellen. Mocht er in de toekomst toch belangstelling komen voor betaald parkeren, dan komt het centrale deel van de binnenstad, het Havenplein, hiervoor het eerst in aanmerking. De enige oplossing, die gekombi- neerd kan worden met funkties als markt en kermis is een parkeerauto- maat-met-kaartjesafgifte. Hierbij moet echter worden bedacht dat deze ergens op het Havenplein moet wor den opgesteld dat enige meter daar boven een lichtbak komt te hangen met goed zichtbaar de tekst: „par keerautomaat" en dat aan de par keerplaatsborden een onderbord moet worden gehangen dat wijst op de noodzaak van betalen. Zo'n licht bak tussen de historische gevels dient, volgens het V.C.P. niet de voorkeur te hebben. Zeker voorlopig ligt het handha ven van de blauwe zone voor de hand. Als gevolg van uitbreiding van het voetgangersgebied, wijziging re routes en de „automatische" par keerverboden in smalle straten kan de huidige zone, volgens het V.C.P., aanmerkelijk kleiner worden: alleen Havenplein, Mol, Schuithaven, Melkmarkt, Beddeweeg en een klein stukje Verrenieuwstraat blijven over. nen iviosseiDOomgaara en oaaen x-o- wellweg rechtstreeks vanaf het Jan- newekken kunnen worden bereikt, is te verwachten dat de druk op de Ho ge Molenstraat wat zal afnemen. De vraag is, naar de mening van de plan makers, of dat nog moet worden be vorderd door eenrichtingsverkeer of niet. In het V.C.P. gaat de voorkeur uit naar alleen eenrichtingverkeer tussen Lange Nobelstraat en Baden Powellweg in oostelijke richting. De rest van de straat kan dan tweerich ting verkeer houden. Om de Hem geen verkeersfunktie te laten krijgen als terugrichting vanuit de Lange Nobelstraat en in verband met manoeuvreermogelijk heden voor vrachtauto's moet ook de rijrichting, in de Hem, aldus het plan, worden omgedraaid. Vracht wagens vanuit de Hoge Molenstraat kunnen via de Basterstraat weer de „buitenwereld" bereiken. (De voorstellen, die in het V.C.P. worden gedaan ten aanzien van de Lange Nobelstraat en omgeving, zijn vrijwel identiek aan de plannen, die de ondernemers in deze straat vorig jaar lanceerden in een door henzelf opgesteld plan. Dat plan was er in de eerste plaats op gericht de Lange No belstraat te wijzigen van een uitvals- route tot en naar het centrum toelei- dende weg, waardoor de winkelfunk- tie van deze straat wellicht zou wor den vergroot, Red.). Om de druk op de Hoofd poortstraat niet nodeloos te vergro ten, acht het V.C.P. een route van de Weststraat naar het Havenplein ge wenst. Door uitbreiding van het voetgangersgebied is de route Post- straat-Appelmarkt daarvoor niet meer bruikbaar. In de Mol is de rij richting al omgedraaid vanwege de verbinding Jannewekken-Haven- plein. Logisch gevolg is dan ook het omdraaien van de richting op de rou te Klokstraat-Beddeweeg-Melk- markt. Op de hoek Melkmarkt- Schuithaven is het uitzicht slecht. In verband met het voorkomen van on gevallen acht het V.C.P. het nodig om verkeer vanaf de Melkmarkt ver plicht te laten stappen. In verband met de langzaam toenemende ver keersdruk en het aantal ongevallen, wordt verder aanbevolen de Nieuwe Bogerdstraat eenrichtingsverkeer voor motorvoertuigen te geven in noordelijke richting. De tegenrich- ting wordt verzorgd door de Lange Het parkeergedrag duidt, aldus het V.C.P., enerzijds op een geringe kon- trole, anderzijds op een vrij alge meen gevoel dat gemakkelijk op meer plaatsen kan worden gepar keerd dan nu is toegestaan. Dat al leen aan de rechter zijde mag worden geparkeerd, lijkt geheel onbekend; er zijn zelfs straten (bijvoorbeeld Ra vestraat) waar alle parkeerders in overtreding staan. Dit alles volgens de konklusies in het V.C.P. Maatregelen Ter verbetering van deze situatie worden enkele maatregelen voor gesteld: a)Het aanschrijven van bewoners in straten waarin auto's slechts in één richting mogen rijden. In de brief moet vermeld worden, dat uitslui tend aan de rechterzijde mag wor den geparkeerd, dat de eventuele bestaande verboden die aan de lin kerzijde van de rijrichting staan, verwijderd zullen worden en dat, na een gewennings- en waarschu wingsperiode, tegen foutparkeer- ders zal worden opgetreden. (Het alom bekende probleem van het overbezette politie-apparaat laat het V.C.P. in dit verband buiten beschouwing, Red.). b)Het aanschrijven van bewoners in straten met een rijbaanbreedte van minder dan 5 meter. In de brief moet worden vermeld, dat alleen maar geparkeerd mag worden op zodanige wijze, dat de passeer- ruimte minimaal 2,75 meter be draagt. Gewezen kan worden op het gevaar dat een geringere passeerbreedte met zich meebrengt, bijvoorbeeld voor doorgang van de brandweerauto. Overtreders zullen er, volgens het advies van het V.C.P., rekening mee moeten houden dat hun auto kan worden weggesleept. Dit alles geldt - voor alle duidelijkheid -niet alleen in straten met een parkeer- of stopver- bod, maar ook in smalle staten waarin in het geheel geen verboden zijn. c) Het verwijderen van alle' parkeer en stopverboden in straten waarin Om het woonstraatkarakter in 't Vrije te handhaven, wordt omkeren van het eenrichtingsverkeer voor auto's nodig geacht. Als de oude L.T.S. wordt ver vangen door de bouw van servicewoningen, kan desgewenst de uitmonding van 't Vrije worden versmald. V.C.P., die velen wellicht niet onbe kend zal zijn, is het feit, dat in Zie rikzee sprake is van een „parkeer- chaos" en dat in de strijd daar tegen betere wapens nodig zijn, dan die thans worden gebruikt. Gekonstateerd wordt, dat in vele straten parkeerverbodsborden staan, gele strepen worden minder toegepast en stopverboden komen maar weinig voor. In straten waar auto's aan één kant niet in mogen rij den worden ook parkeerverboden aan beide zijden toegepast, terwijl dan wettelijk toch maar aan één zijde van de weg mag worden geparkeerd. Op diverse plekken staat zowel een parkeerverbodsbord als een gele streep. Het aantal overtreders van par keerverboden is overdag groot en 's nachts aanzienlijk. Bij de blauwe zo ne in het hart van de binnenstad, bleek bij kontrole op een koude maartmiddag bijna de helft van de auto's geen parkeerschijf achter de voorruit te hebben. auto's slechts in één richting mo gen rijden, voor de linkerzijde van de rijrichting van de auto's. d)Het verwijderen van alle parkeer en stopverboden in straten met een rijbaanbreédte van minder dan 4,50 meter. e)Het zoveel mogelijk verwijderen van de overblijvende parkeerver boden als naast geparkeerde auto's nog een rijruimte van tenminste 2,75 meter beschikbaar is. f) Het zo nodig wat uitbreiden van gele strepen op hoeken waar gere geld groot verkeer langs komt ten behoeve van manoeuvreerruimte. g)Het vaker gebruiken van de moge lijkheden die de wegsleepregeling biedt. Naar de verwachting van hot V.C.P. zal op deze wijze circa 40% van de parkeerverbodsborden in de binnenstad worden verwijderd. Zinvol? Langs de gevels van de Oude Ha- ZIERIKZEE Medezeqgenschapraad geïnstalleerd In de „Theo Thijssenschool" is maandagavond 14 mei de definitieve medezeggenschapraad „Theo Thijssen/Woelwaters" geïnstalleerd. Vooruitlopend op de basisschool was men in oktober '83 al overgegaan tot het instellen van een gezamenlijke ouderraad van kleuterschool en lage re school. Nadat op 2 mei verkeizin- gen plaatsvonden, werd op 14 mei de gezamenlijke medezeggenschapraad van beide scholen een feit. Voortaan zal dus gesproken worden van mede zeggenschapraad „Theo Thijssen/- Woelwaters". De raad bestaat uit 6 leden t.w.: de dames K. Kroesbeek-Dokter, J. W. Simmers-Verton en W. E. Ouwer- kerk-de Vries namens de ouders. Na mens het personeel hebben de dames J. Groenendijk-Hartman, P. J. A. Schell en de heer J. I. Goedhart zit ting de raad. In totaal werden 95 stembiljetten ingeleverd waarvan 2 ongeldig. Astma-kollekte Vorige week werd in Zierikzee de kollekte gehouden ten bate van het astma-fonds. De opbrengst daarvan bedraagt 4.598,60. Alle gevers en geefsters, alsmede de kollektanten, worden hartelijk dank gezegd. Middagje uit U.V.V. Met ruim 80 personen, bezoekers van beide bejaarden sociëteiten en U.V.V.-medewerksters, vertrokken maandagmiddag twee bussen van de Fa. Van Oeveren met aan het stuur de heren Manni en Hage. Genietend van het mooie weer en het frisse groen ging het via Hellegatsplein het mooie Brabant in, richting Drimme- len en Made met als doel een rond vaart door de „Biesbosch". Op de rondvaartboot de „Zilver meeuw" werd koffie met gebak ge bruikt. Tijdens de twee uur durende vaart werd uitleg gegeven van het geen onderweg was te zien. De terug tocht ging over Geertruidenberg en de chauffeurs gaven onderweg veel informatie wat erg werd gewaar deerd. Er was zelfs nog een ooie vaarsnest te zien. Om 6 uur arriveerde het gezelschap in het ontmoetingscentrum waar de koffie met broodjes al klaar stonden. Na een gezellige maaltijd en een slot woord van de voorzitster, mevr. v. d. Linde-Florusse, ging iedereen vol daan huiswaarts. Commissie onderwijs De commissie onderwijs van de ge meente Zierikzee vergadert op dins dag 22 mei in de raadzaal van het stadhuis. De vergadering begint om 16.30 uur. Op de agenda staat onder andere de ontwikkelingen met betrekking tot de vorming van een basisschool in de Raamstraat. Ook zal/e huisvesting van de afdeling Praktische Vorming van de Beatrixschool aan de orde ko men. Over beide onderwerpen zullen de leden van de commissie worden geïnformeerd. Doorgereden na aanrijding De auto van J. v.d. M. uit Zierik zee, die geparkeerd stond op de Vis- sersdijk werd in de nacht van 15 op 16 mei waarschijnlijk (gezien de gro te schade) door een vrachtwagen aan gereden, zonder dat de chauffeur zijn identiteit bekend maakte. HAAMSTEDE Gezinsdienst In de Hervormde kerk van Haamstede zal op zondag 20 mei een Gezinsdienst worden gehouden, die om 10.00 uur begint. Deze dienst, waarin de plaatselijke predikant ds. O. C. Kerssen zal voor gaan, zal worden gehouden in de Zo- merkerk. Het thema van de dienst is „Niet zien - toch geloven". Medewer king zal worden verleend door de Zondagsschool en de Jeugdclub, en het Nederlands Hervormd Kerkkoor „Dreischor" onder leiding van de heer J. Knuist. Na de dienst is er ge legenheid om een kopje koffie te drinken in de winterkerk. RENESSE Seizoenweekmarkt Woendsdagmorgen werd op de Kromme Reke te Renesse weer de eerste seizoenweekmarkt gehouden. Echt druk was het nog niet, en voor tien uur was het zelfs uitgesproken stil, maar daarna bood de markt toch weer gezellig sfeer, hetgeen nog werd verstrekt door de aanwezigheid van een draaiorgel. Tot en met 5 septem ber zal weer iedere woensdagochtend van 8 tot 1 uur markt zijn in Renesse. SEROOSKERK Bekeuringen afslaand verkeer Op de Serooskerkseweg/Stolpweg heeft de rijkspolitie groep Schou- wen-Duiveland woensdag ochtend tussen 6.30 en 7.30 uur een verkeers- kontrole uitgevoerd waarbij speciaal werd gelet op het tijdens dit tijdstip verboden afslaand verkeer. Sommi ge automobilisten leren het nooit ne gen processen-verbaal werden uitge schreven. zal vinden in het Tonnemagazijn te Brouwershaven. Vertoond wordt de film die ter gelegenheid van het vijf tigjarig bestaan van de Rotterdamse Tramweg Maatschappij (RTM) in de jaren twintig gemaakt werd. Op de film is onder meer de stoomtram, die destijds over Schouwen-Duiveland reed, te zien. Na de 90 minuten durende film, zal de onlangs opgerichte toneelafdeling van de Roode Lelie voor de eerste maal voor het voetlicht treden met de opvoering van de één-akter „aard beien met slagroom". Een toneelstuk dat gaat over twee oude vrijsters, die op slinkse wijze trachten dg voorko men dat ze successierechten moeten betalen over de erfenis van hun over leden vader. De film- en toneelavond begint om 20.00 uur en iedereen is welkom. Kinderen en donateurs te gen een gereduceerde prijs. Kantklossen in de St-Nicolaaskerk In het kader van de hobby tentoonstelling die momenteel op in itiatief van de kulturele stichting De Roode Lelie in de St-Nicolaaskerk te Brouwershaven plaatsvindt, wordt zaterdag 19 mei het thema kantklos sen als vrijetijdsbesteding speciaal belicht. Mevrouw Groene weg uit Zonnemaire zal vanaf 13.30 uur laten zien hoe het kantklossen in zijn werk gaat. Spelmiddag voor ouderen Met het doel voor ogen om de oude ren in Brouwershaven op een ont spannende wijze gelegenheid tot be weging te bieden, organiseert de A.N.B.O. (Algemene Nederlandse Bond voor Ouderen) afdeling Brou wershaven voor de laatste maal in het winterseizoen een spelmiddag voor ouderen in het Verenigingsge bouw. Zowel leden als niet-leden zijn welkom op dindsdag 22 mei om 14.30 uur. Wandeltocht Rode Kruis Het Nederlandse Rode Kruis afde ling Brouwershaven heeft voor zater dag 19 mei een wandeltocht georgani seerd voor alle wandelsportliefheb bers. Men kan kiezen uit de afstan den acht of vijftien kilometer die ge lopen worden vanaf café „De drie schapen", Ring 4 te Dreischor. Het sportieve evenement, waaraan iede re deelnemer die de tocht binnen de gestelde tijd volbrengt een herinne ringsmedaille aan over kan houden, begint om 14.00 uur. Opgave door storting van 3,- op giro 463385 ten name van de penningmeester van het Nederlandse Rode Kruis afdeling Brouwershaven, met vermeiing: wandeltocht. Men kan ook bellen naar de telefoonnummers 01119-1395 of (01112)-1374 1245 en 1239. ZONNEMAIRE Openingskoncert Nut en Uitspanning Vrijdag 18 mei begint het zomersei zoen 1984 voor de harmonievereni ging „Nut en Uitspanning" te Zonne maire met het openingskoncert. Daar men niet de beschikkking heeft over de mobiele tent van de ge meente, wordt vrijdag avond pas beslist over de plaats van handeling van het koncert. Bij goede weers omstandigheden wordt het koncert gehouden op het schoolplein aan de I. M. v.d. Bijlstraat. Mocht het weer dit niet toelaten, dan zal men uitwijken naar het dorpshuis, eveneens aan de I. M. v.d. Bijlstraat. Onderleiding van dirigent E. A. de Looff zal een licht populair programma worden af gewerkt. Het koncert begint om 19.30 Opbrengst kollekte Astmafonds De vorige week in Zonnemaire ge houden kollekte ten bate van het ast mafonds heeft 322,55 opgebracht. Alle gevers en geefsters, alsmede de kollektanten worden hartelijk be dankt. NIEUWERKERK Verkoping De Vrouwenvereniging „Debora" van de Gereformeerde Gemeente te Nieuwerkerk houdt op dinsdag 22 mei een verkoping van de gemaakte goederen. De verkoping wordt ge houden in gebouw Salem; de ope ningstijden zijn van 14.30 tot 17.00 uur en van 19.00 tot 21.00 uur. Tevens is een boekenstand aanwezig en eens tand met L.P.'s en cassette's. Aanhangwagen gestolen Naar eerst nu bekend werd is in de afgelopen drie weken de aanhangwa gen ontvreemd van L. M. V. die het voertuig tijdelijk gestald had op een parkeerterrein. De wagen meet één bij twee meter. OOSTERLAND Brommer gestolen J. v.d. H. uit Oosterland meldde woensdag de diefstal van zijn brom mer die gestald stond in de fiet senstalling van de Rijks scholenge meenschap te Zierikzee. De brom mer, een Zündapp, draagt het verze keringsplaatje JLR-414. BRUINISSE BROUWERSHAVEN Film en toneel Op zaterdag 19 mei organiseert de kulturele stichting De Roode Lelie een film- en toneelavond die plaats Vlaggen gestolen In de periode van 14 tot en met 16 mei zijn bij jachthaven Aquadelta een ze vental vlaggen van het rekreatiebe- drijf gesloten. De dader(s) bleven on bekend. route gebruikt zal kunnen worden. ambacht, maar ook vanaf het Janne- wekken is een route nodig, na de ver wijzing naar de parkeerterreinen. Zo'n route acht het V.C.P. mogelijk via Lange Nobelstraat-Schuithaven- Mol, zodat ook voor deze straten een omkering van de rijrichting gewenst wordt geacht. Als de beide grote parkeerterrei nen Mosselboomgaard en Baden Po wellweg rechtstreeks vanaf het Jan- newekken kunnen worden bereikt, is te verwachten dat de druk op de Ho ge Molenstraat wat zal afnemen. De vraag is, naar de mening van de plan makers, of dat nog moet worden be vorderd door eenrichtingsverkeer of niet. In het V.C.P. gaat de voorkeur uit naar alleen eenrichtingverkeer tussen Lange Nobelstraat en Baden Powellweg in oostelijke richting. De rest van de straat kan dan tweerich ting verkeer houden. Om de Hem geen verkeersfunktie te laten krijgen als terugrichting vanuit de Lange Nobelstraat en in verband met manoeuvreermogelijk heden voor vrachtauto's moet ook de rijrichting, in de Hem, aldus het plan, worden omgedraaid. Vracht wagens vanuit de Hoge Molenstraat kunnen via de Basterstraat weer de „buitenwereld" bereiken. (De voorstellen, die in het V.C.P. worden gedaan ten aanzien van de Lange Nobelstraat en omgeving, zijn vrijwel identiek aan de plannen, die de ondernemers in deze straat vorig jaar lanceerden in een door henzelf opgesteld plan. Dat plan was er in de eerste plaats op gericht de Lange No belstraat te wijzigen van een uitvals- route tot en naar het centrum toelei- dende weg, waardoor de winkelfunk- tie van deze straat wellicht zou wor den vergroot, Red.). Om de druk op de Hoofd poortstraat niet nodeloos te vergro ten, acht het V.C.P. een route van de Weststraat naar het Havenplein ge wenst. Door uitbreiding van het voetgangersgebied is de route Post- straat-Appelmarkt daarvoor niet meer bruikbaar. In de Mol is de rij richting al omgedraaid vanwege de verbinding Jannewekken-Haven- plein. Logisch gevolg is dan ook het omdraaien van de richting op de rou te Klokstraat-Beddeweeg-Melk- markt. Op de hoek Melkmarkt- Schuithaven is het uitzicht slecht. In verband met het voorkomen van on gevallen acht het V.C.P. het nodig om verkeer vanaf de Melkmarkt ver plicht te laten stappen. In verband met de langzaam toenemende ver keersdruk en het aantal ongevallen, wordt verder aanbevolen de Nieuwe Bogerdstraat eenrichtingsverkeer voor motorvoertuigen te geven in noordelijke richting. De tegenrich- ting wordt verzorgd door de Lange St. Janstraat en de Zevenhuisstraat (eenrichtingverkeer instellen). In dit hoofdstuk wordt verder nog inge gaan op de noodzaak van aanpassing van de ANWB-borden „doorgaand verkeer". Parkeren Belangrijke konklusie in het Ten behoeve van een betere cirkulatie en een mogelijk betere bereikbaarheid van Zeelandia voor het vrachtverkeer, stelt het V.C.P. voor de rijrichting in de Sint Domusstraat vanaf de Nieuwe Boogerdstraat om te draaien. 4

Krantenbank Zeeland

Zierikzeesche Nieuwsbode | 1984 | | pagina 5