ELKE VLUCHT KWAM MET NAMEN VAN VLIEGTUIG EN BEMANNING IN DE KRANT Een kleinigheid vergeten Vliegen op „Indië" PPR tegen diskriminatie bij onderwijs Rekord aantal faillissementen Opening RAI-uitbreiding Wat biedt de BEELDBUIS? Surinaamse jongeren niet negeren 4 ZIERIKZEESCHE NIEUWSBODE) Dinsdag 19 januari 1982 Nr. 23050 In de jaren dertig kwam er, bij ieder vertrek van een Indiëvlucht, in de courant een berichtje voor over de namen van het vliegtuig en de bemanning. In 1937, toen we met de DC3 gingen vliegen met maximaal 11 passagiers werd daar ook de steward aan toe gevoegd. Verder gaf de courant met data, de posities aan van de Indiëvliegtuigen langs de gehele route. Zoals b.v.: Torenvalk op uitreis te Jodhpur of Kieveit op thuisreis te Baghdad. Het was gezagvoerder Bax aan wie ik werd toegewezen als zijn vaste tweede bestuurder op de Indiëlijn. Ik kende hem reeds uit mijn opleidingstijd. Op de binnenlandse lijn dienst naar Eelde (bij Groningen), nog met de Fokker F7b, hadden we toen wel eens samen gezeild op het Paterswol- dermeer. Bax, hij was 10 jaar ouder dan ik, is mijn grote leermeester geweest op die lange luchtroute van Amsterdam naar Batavia. Méér nog, hij was als een vader over mij. Vele vluchten maakten we tesamen en hij was het die mij het vakmanschap leerde van vooral het vliegen onder zwaar turbulente weersomstandigheden. De „Indië"-vluchten begonnen met de beroemde Fokker-toestellen. Hiernaast volgt het tweede ar tikel van de heer Chr. Bouter, oud-Zierikzeeënaar, die ver telt over zijn belevenissen als K.L.M^gezagvoerder op de vooroorlogse vliegverbinding Amsterdam-B atavia. Wat was nu alzo de taak van een tweede bestuurder op de Indiëroute? Die was veelomvattend. Hij had de volledige vliegbevoegdheid voor de Douglas DC2. Tussen de Indiëreizen door vloog hij met Fokker en DC2 zijn eigen diensten, waaronder rond vluchten, binnenlandse lijnen, ook op Knokke en de korte Europese lijn diensten zoals op Londen, Parijs," Hamburg. Op de Indiëvluchten was, behalve het zuivere vliegen op zich zelf, zijn belangrijkste taak die van boordadministrateur. Men zou zo kunnen zeggen, een soort P.T.T.- funktionaris. Hij had de volledige verantwoording voor de ladingsta- ten van de post en de zo belangrijke verzorging van de eenmaal voor ie der tussenstation vereiste dokumen- ten en manifesten. Zeer belangrijk was het zgn. P.P.G.- boek, d.w.z. Post-., Passagiers- en Goederenboek. Let wel, de Post stond voorop! Na iedere start was hij administratief bezig met het bijwer ken van de manifesten. Kwam er b.v. te Athene post aan boord voor Bang kok en/of Singapore, hetzij zakken of enveloppen, dan moest dat bijge schreven worden op de manifesten voor alle, ook tussengelegen stati ons. Evenzo voor vracht en passagiers, van welke laatsten alle gegevens uit de betreffende paspoorten. Voor de inschrijving in het boek gebruikte hij een speciaal inktpotlood en car bonpapier voor doorslagen. Ball- pointpennen bestonden er nog niet. Zijn „bureau" was in de passagiers kajuit. Rechts, in de cabine-voor wand, bevond zich een grote uitklap bare schrijftafel. Dan waren er in die wand, voor de meer dan twintig tus senstations op de route, de vakjes voor de kleine postenveloppen en de dienstpost. Soms ook voor kleine waardezendingen, zoals goud of dia manten. Paspoorten en certificaten Verder had hij het beheer over de paspoorten en gezondheidscertifica ten van zowel bemanning als passa giers. Na iedere landing was hij dege ne die als eerste van boord ging met de tas, waarin de paspoorten, ge zondheidspapieren en de post- én la dingmanifesten. In 1937, bij de in- dienststelling van de wat grotere DC3 met meer post, passagiers en vracht, was het te Rangoon, in Bir ma, dat er een zeer bekwame en ook charmante typiste werd aangesteld. Zij was het die dan de diverse mani festen bijwerkte voor de verder gele gen tussenstations, althans op de uit reis. Behalve wat betreft de admi nistratie en het vliegen op zichzelf, was het voor de tweede bestuurder ook zijn taak om voor ieder vliegtra- jekt het benodigde navigatiemateri- aal gereed te leggen in de cockpit, zo als kaarten, vliegveldgegevens enz. Verder leerde hij van de gezagvoer der zijn attentie te besteden aan de passagiers, zowel tijdens de vlucht alsook 's avonds in de hotels of bij „sightseeings". Dit is mij alles zo in geprent geworden op die vooroorlog se Indiëlijn dat ik, jaren later als cap- tein, het zelfs tot op de DC8 met zijn 125 passagiers heb volgehouden, al thans op de lange trajekten van de in tercontinentale routes, mijn aan dacht te blijven besteden aan de pas sagiers. Echter, dat samen met de passa giers in een hotel verblijven en die „sightseeings", dat was er toen niet meer bij. Hoewel een enkele maal, als we wegens een rigoreuze technische sto ring en op onderdelen wachtend eens ergens waren „gestrand", dan kwam dat soms weer alles terug, zeker met de DC6 of een Lockheed-Constella tion met „first-class" zo'n 40-60 pas sagiers. Een verhaal apart! Maar terugkerend tot die goede ou de tijd op de Indiëlijn van toen. Bij motorstoring onderweg was het soms weer de tweede bestuurder die as sistentie verleende aan de zwaarbe laste boordwerktuigkundige. Kort om, zo was hij „een manusje van al les", kreeg een goede leerschool, voorbestemd om later zelf gezagvoer der te zullen zijn op wie weet nog eens welke Intercontinentale lucht- routes. Gecamoufleerde vliegtuigen De Indiëlijn werd het gehele jaar door langs dezelfde route bevlogen, behalve de trajekten in Europa. „Zo mers ging het via Halle-Leipzig, Bu dapest naar, met als eerste overnach tingsplaats, Athene. Op het vlieg veld van Leipzig, in Duitsland, zagen we ieder jaar na 1936, bij het uitrol len na de landing, meer en meer geca moufleerde vliegtuigen opgesteld in de struiken en bosjes die het terrein omringden. Een oorlog kwam nader! Eens, wegens een ernstige techni sche storing, waren we genoodzaakt twee dagen in Budapest te blijven. „Het Parijs van Oost-Europa", gele gen aan de Donau met zijn prachtige bruggen, fascinerende zigeunermu- ziek, Tokayerwijnen en heerlijke pa prikaschotels. Athene was in de zo mer de eerste nachtstop en steeds op de thuisreis, ook in de winter, dan, op de laatste avond voor Amster dam, was er in het „hotel de la Gran de Bretagne" samen met de passa giers het speciale „captain's dinner". In de winter liep de route in Europa via Marseille naar Napels als eerste nachtstop. Dan was de tweede reis dag via Athene naar Alexandrië. Op het trajekt vanaf Athene over de Middellandse Zee was het dat die enige „Mercator-Zeekaart" aan boord wel eens werd gebruikt. Dan was het de tweede bestuurder, af komstig van de kweekschool voor de Zeevaart, die met de luchtvaart- bubblesextant zonswaarnemingen maakte en na ingewikkelde bcrekin- gen met logarithmen op de kaart de besteklijnen uitzette. Volledige astronomische navigatie met sterren was er toen nog niet bij, want op de vooroorlogse Indiëroute werd in het algemeen niet nachtge- vlogen. Nachtelijke „astro" kwam pas later, in en na de oorlog. Van Alexandrië naar Gaza in Palestinië, (later werd dat Lydda), ging dan de route over de woestijn en voor een groot gedeelte langs de oliepijplei ding naar Baghdad en als derde nachtstop Basrah. Zoals overal was het hotel daar niet air-condi tioned" en 's zomers, bij dagtempera turen van over de 50°C, werden onze bedden dan op het platte dak ge plaatst en sliepen we onder de ster renhemel. Op de thuisreis verbleven we te Baghdad. Basrah-Karacht kon den we nog niet halen en in Dj ask, aan de Perzische kust, moest worden tussengeland om bij te tanken. Djask Djask, een verlaten oord, een strook woestijn vlak langs de zee met aan de landzijde de hoge kale bergen dichtbij. De eenogige Ali was daar onze agent. Na de landing mocht, in eerste in stantie, niemand van boord behalve de tweede bestuurder met zijn tas met dokumenten, paspoorten en ma nifesten. Verder via Karachi ging het dan naar Jodhpur in voormalig Britsch-Indië. Dat was een nachtstop, zowel op uit- als thuisreis. Een ware sprookjesstad, dat Jodh pur. De vijfde reisdag liep via Alaha- bad en Calcutta en dan naar Ran goon, in Birma. Het dorre woestijn landschap veranderde die dag meer en meer in een rijkelijk met groen be groeid terrein. Vanaf Calcutta ging het dan over de Golf van Bengalen, berucht om zijn zware moessonbui en, vooral in de zomer. Rangoon was, althans altijd op de uitreis, weer een nachtstop. De stad met de gouden tempels, de pagodes. Na Rangoon ging dan de reis via Bangkok èn van daar werd Malakka overvlogen. Een enkele maal, bij gunstig weer, werd daar wel eens laag gevlogen en zagen we soms de kuddes olifanten. Tropisch eiland Op Penang, een wonder mooi tro pisch eiland, werd een tussenlanding gemaakt en dan kwam Nederlandsch Oost-Indië, Medan. Op de terugreis een nachtstop. Heen werd nog door gevlogen naar Singapore. Daar, nu de laatste avond voor Batavia, was dan in het Sea-Veiw hotel met onze passagiers het „captain's dinner" van de uitreis. De dag daarop was een betrekkelijk korte vlucht. Op mijn allerlaatste Indiëreis, in okto ber 1936, werd mij na de start te Sin gapore het volgende gezegd: „Er is nu al die dagen al genoeg gedaan. Ga naar de kajuit en rust eens wat uit". Aldus deed ik. De boordwerktuig kundige kwam ook naar achteren om voor wat koffie te zorgen. En dan ineens, er niet op veracht zijnde, kreeg ik die plens water over me heen. Het passeren van de Equa tor! Dan kwam weer Sumatra, met zijn „bloemkool". Een tussenlanding te Palembang en dan, eindelijk Bata via! Rappe handen haalden daar het ge hele achterbagageruim volkomen leeg. Een proef op de som voor de tweede bestuurder omtrent het klop pen van de post. Hij kon die gehele lange reis heel wat uitgehaald heb ben, desnoods eens in een wat te gro te Cumuluswolk zijn gedoken, maar als dan te Batavia zo'n heel klein postzakje bestemd voor Calcutta te voorschijn kwam, dan was dat heel pijnlijkImmers, hij was het toch die persoonlijk overal onderweg die ach terbak had gekontroleerd? Maar het allerergste zwaaide er voor hem wan neer de bemanningspost niet op de juiste plaats was afgegeven.. Privilege Familie en kennissen van de be manningen konden, onder franke ring met een gewone Hollandse post zegel, brieven sturen naar Schiphol bestemd voor vliegtuigen op de rou te. Dit was een privilege, verleend door de P.T.T. Na vertrek van Schip hol moesten die brieven dan, aan de hand van de vliegschema's, in de juiste vakjes gedeponeerd worden. Stel, tussen Jodhpur en Rangoon pas seerden uit en thuis elkaar. Die brie ven moesten dus te Jodhpur zijn ach tergelaten. En die telegrafisten met hun Morse-seinen, wisselden altijd berichten met elkaar uit! Zo van: „Zijn er nog brieven voor ons in Jodhpur achtergelaten?" Alzo, als dat niet klopte, dan werd dat de tweede bestuurder heel erg kwalijk genomen. Te Bandoeng kostte hem dat menig rondje! Maar meestal ver liep, wat dat betrof, alles perfekt op die lange luchtroute van Amsterdam naar Batavia. BUNNE (Dr), 16-1. „Een beroep op de vrijheid van onderwijs om ontslag en verwijdering van homofiele leer krachten, respektievelijk leerlingen te rechtvaardigen gaat niet op. Wij nemen dan ook met grote bezorgd heid kennis van het standpunt van de protestants-christelijke besturen- raad, die vindt dat dit mogelijk moet zijn". Dit zei zondag een woordvoer der van het bestuur van de PPR. Volgens het partijbestuur van de PPR kan het recht van vrijheid op onderwijs nooit worden uitgespeeld tegen andere menselijke grondrech ten, zoals die in de voorgestelde anti discriminatiewet worden vastgelegd en ook in de grondwet liggen veran kerd. DEN HAAG, 16-1. Het aantal fail lissementen in Nederland heeft in 1981 een nieuwe rekord bereikt. Het aantal van 7.268 uitgesproken faillis sementen was groter dan ooit sinds in 1900 met de registratie ervan werd begonnen. Uit CBS-cijfers blijkt dat ten opzicht van 1980, toen 5.116 fail lissementen werden geregistreerd, er in '81 een toename met 42 pet was. In december '81 alleen al werde 691 fail lissementen uitgesproken, tegen 508 in december 1980, een toename met 36 pet. AMSTERDAM, 18-1. Prins Claus heeft maandag in Amsterdam de uit breiding van het RAI-tentoonstel- lings- en Congrescentrum geopend, en tegelijkertijd de Landbouw-Rai, de eerste tentoonstelling in de „Gro te Rai". Hij deed dat door via de video-apparatuur aan de kapel meesters van zes op verschillende plaatsen in het komplex opgestelde muziekkorpsen opdracht te geven, al musicerend op te marceren naar het binnenplein tussen het oude- en het nieuwe gedeelte. WENEN. Maandag is in Wenen het proces begonnen tegen twee leden van een Palstijnse splinterorganisa tie. Bij een aanslag op een synagoge in Wenen zomer vorig jaar doodden de uit Irak afkomstige Mohammed Rajih en de Egyptenaar Hassan Mar- van twee mensen en verwondden er twintig door het vuur te openen in een volle synagoge na daar vermomd te zijn binnengekomen. Woensdag 20 januari20.00 uur Ned. 1: „Vreemden: het verhaal van een moeder en een dochter. Foto: Bette Davis als de verzuurde moeder Lucy Mason. WOENSDAG 20 JANUARI NED. I: Bolke de Beer opent het middagprogramma dat de NCRV in handen heeft, gevolgd door een Pool se natuurfilmpje Beestenboel geti teld. In het muzieksprookje De fluit en de Bombardon bespreekt de fluit- tist de mogelijkheid om een hoorn blazer aan het orkest toe te voegen. Pirn en Door van de grote klok win nen een talentenjacht. Bij de familie Knots zorgt buurvrouw na het ver trek van opa en oma voor het eten. Dan gebeuren er nog wonderlijke dingen in Meneer Rossi. Allereerst in het avondprogramma de rubriek Van gewest tot gewest gevolgd door Poli tieke partijen waarin de VVD het voor het zeggen heeft. Dan een Ame rikaanse film getiteld Vreemden, het verhaal handelt over een moeder en een dochter. Mama Lucy (Bette Da- vis) is weduwe en nogal verzuurd. Ze leeft in een nogal afgelegen vissers dorpje, haar dochter komt haar na ruim 20 jaar opzoeken. De aanvanke lijk wat wantrouwende houding ver andert in wat meer toeschietelijk heid. Rest dan nog journaal, Den Haag vandaag en Studio Sport. NED. II: Weekend is de titel van een nieuwe jeugdserie die handelt over allerlei problemen zoals bij voorbeeld eenzaamheid en werkloos heid. De VOO heeft drie programma's in petto. Allereerst Countdown waarin allerlei nieuws van de hitparade. Fear is the key van een Amerikaanse speelfilm. In deze film tracht een zekere John Talbot AMSTERDAM. De Amsterdamse politie heeft maandagavond ruim vijf kilo heroïne in beslag genomen bij de aanhouding van twee Amster dammers. Dit heeft de politie be kendgemaakt. UTRECHT, 16-1. Het is gevaarlijk om de kop in het zand te steken door Surinaamse jongeren te blijven nege ren. Er dreigt een situatie te ontstaan waarin deze jongeren het vertrouwen in alles en iedereen zullen verliezen. Het is onaanvaardbaar dat een jon ge generatie in Nederland moet op groeien, verstoken van praktisch alle faciliteiten, die anderen wel hebben. Dit zei voorzitter H. A. Ritveld van de Stichting Landelijke Federatie van Welzijnsstichtingen voor Surina- mers in Utrecht op een bijeenkomst ter gelegenheid van het 10-jarig bestaan van de fedratie. Volgens Rit veld is het geen wonder dat er zeer krachtige protesten zijn te horen uit Surinaamse jongerenorganisaties, die het niet pikken dat ze niet serieus genomen worden. kontakt te krijgen met zijn broer, die naast een partij juwelen John's vrouw en kind per Dakota vervoerd. Informatie over ontspanning en kui tuur wordt dan nog geboden in de Agenda. WOENSDAG 20 JANUARI NED. I: 10.00 Schooltelevisie; 13.00 Nieuws voor doven; 14.45 Open schooltijd; 15.30 Bolke de Beer; 15.40 Beestenboel; 15.50 De fluit en de Bombardon; 16.00 De grote klok; 16.45 De familie Knots; 17.10 Meneer Rossi; 18.20 Nieuws voor doven; 18.28 Teleac; 18.58 Nieuws; 19.00 Van gwest tot gewest; 19.50 Politieke par tijen; 20.00 Vreemden: het verhaal van een moeder en een dochter; 21.37 Journaal; 21.55 Den Haag vandaag; 22.10 Studio Sport; 22.40 Nieuws; 22.45 Nieuws voor doven. NED. II: 18.30 Staatsloterij; 18.35 Sesamstraat; 18.50 Jeugdjournaal; 18.59 Weekend; 19.25 Kenmerk; 20.00 Journaal; 20.27 Stichting Socutera; 20.32 Countdown; 21.20 Fear is the key; 22.55 Agenda; 23.02 Teleac; 23.37 Nieuws. DONDERDAG 21 JANUARI NED. 1: De Nederlandse en Belgi sche militairenteams nemen het te gen elkaar op in de Minivoetbal show. Twee kenners van kunst wor den weer op hun kennis getest in Wat een kunst. De NOS biedt de belang wekkende dokumentaire De dame van Nazca. Deze handelt over het kunstkomplex Rumacolorada Pam pa in Zuid Peru, die nog vele myste rieuze zaken voor de mensheid ver borgen houdt. De nu bijna 80-jarige maria Reich heeft tijdens haar der tigjarig onderzoek al vele sluiers op gelicht. Zo ontdekte zij dat vele geo metrische oppervlakken en lijnen en vele dierfiguren tesamen een kalen der vormen. NED. 2: Mac Davis is te gast bij de Muppet show. In de aflevering van Dubbelpion ontmoet journaliste Do- rien de Tsjechische schaake en groot meester Zedenek Slansky. Bij de Sul- livans is het Kerstmis. Brandpunt brengt de krijker terug naar de wer kelijkheid. De nieuwe Canadezen handelt over de schot John Symons die zonder enige voorbereiding ver trok naar Canada en zich een goed bestaan wist te verwerven. De ru briek voor mensen binnen en buiten de kerk Tussen Keulen en Parijs en beide journaal besluiten de uitzen ding. DONDERDAG 21 JANUARI NED. 1:10.00 Schooltelevisie; 10.30 Frysk Telebord; 11.00 Schooltelevi sie; 13.00 Nieuws voor doven; 18.20 Dito; 18.28 Teleac; 18.58 Nieuws; 19.00 Bolke de beer; 19.10 De woord- in-beeld kwis; 19.35 Minivoetbals how; 20.25 Wat een kunst; 21.37 Jour naal; 21.55 Den Haag vandaag; 22.10 De dame van Nazca; 23.05 Nieuws; 23.10 Nieuws voor doven. NED. 2: 18.25 Paspoort; 18.35 Se samstraat; 18.50 Jeugdjournaal; 18.59 De Muppet show; 19.25 Dubbelpion; 20.00 Journaal; 20.27 De Sullivans; 20.55 Brandpunt; 21.30 De nieuwe Ca nadezen; 22.25 Tussen Keulen en Pa rijs; 23.20 Nieuws. 60 Joop kijkt de aantrekkelijke vrouw onderzoekend aan. „Vertel eens wat over je eerste huwelijk. Heb je eigen lijk kinderen?" „Och, het is niet zo fraai, Joop. Bart weet natuurlijk alles. Het zou niet eerlijk geweest zijn, als ik 't hem niet had verteld. Maar Bart is een schat Precies het tegenovergestelde van mijn eerste man." Nogmaals vraagt Joop: „Heb je kin deren?" De vrouw knikt en rookt „Drie; twee meisjes en een jongen. Ik was negen tien, toen ik trouwde. Ondanks waar schuwingen van thuis, omdat ik nog zo jong was. Ze hadden Pim niet hoog. Hij stond bekend als een charmeur. Nu ja, hij had een goeie baan, bij het rijk. Hoofdopzichter van grote werken. Hij bezat een regiment diploma's, want leren kon-ie. Pim was acht jaar ouder, maar dat zag je helemaal niet aan hem. Hij kocht een huis in De Steeg. Weetje dat? Het is eigenlijk hier vlakbij, rich ting Dieren. Daar begonnen we. Ik was stapel op hem em ik dacht altijd; hij op mij. Binnen een jaar werd er een doch ter geboren en een jaar later nummer twee: weer een dochter. Het was een zware bevalling en de dokter in het ziekenhuis raadde me aan het hierbij te laten. Tja, en zo begon eigenlijk heel geleidelijk aan de verwijdering. Ik leefde misschien teveel voor mijn kin deren. wie zal het zeggen. Jarenlang had ik nergens erg in, maar al die tijd had hij in Arnhem een vriendin. Door zijn werk was hij soms een paar dagen achtereen weg, omdat hij in de noor delijke provincies opereerde en als je in Leeuwarden bent, heb je geen zin meer om 's avonds terug te rijden naar huis. Dus vertoefde hij vaak in hotels. Tenminste, dat dacht ik altijd. Hij bel de doorgaans op, als hij wegbleef, zodat ik wist, dat ik niet op hem hoefde te wachten. Ik nam aan, dat hij uit een of ander hotel belde, maar dan was hij in de meeste gevallen in Arnhem. Bij die vrouw." Joop luisterde belangstellend. „Hoe kwam je er eigenlijk achteri" „Door een eigenaardige samenloop van omstandigheden. De meisjes wa ren zeker al tien of elf jaarwe lie pen in de stad, in de Jansstraat Een der kinderen moest nodig en ik zag geen andere mogelijk dan even een restau rant binnen te gaan en wat te gebrui ken. Het was er eivol Ik zag nog ergens aan een tafel waar twee mensen zaten, en paar plaatsen, dus stevende ik er heen en ging zitten. Terwijl we wat dronken, zag ik ineens mijn man. Nota bene hand in hand met een andere vrouw. Van toen af wantrouwde ik hem. Daarna ging ik wat vaker naar de stad, af en toe naar datzelfde restau rant Op een avond zag ik hem daar weer met die vrouw. Ik wachtte tot ze weggingen en zag ze Presikhaaf rijden. Ik had in die tijd zelf een wagentje en ging ze achterna Zo kwam ik te weten, dat die vrouw - een onderwijzeres - hem dikwijls 's nachts herbergde. Toen Door HENK VAN HE ES WIJK ik voldoende bewijzen had wilde ik scheiden. Maar de familie, zowel van zijn kant als de mijne hebben hemel en aarde bewogen van een scheiding af te zien. Enfin, hij beloofde beterschap, maar ik stelde wel mijn eisen. Weg uit de omgeving van Arnhem. Het huis in De Steeg werd verhuurd en hij kocht een huis in Dalfsen. Zat hij ook wat centraler in zijn rayon. Goed, we von den elkaar opnieuw en het leek er op, dat hij zijn leven beterde. In die tijd kreeg ik nog een kind, ditmaal een jongen. Ook weereen zware bevalling, maar het ging gelukkig goed. Ik was toen drie en dertig. Peter, zo heet hij, komt met de vakantie thuis. Hij is een nogal moeilijk kind en daarom is hij sinds kort op een internaat. De meisjes zijn beiden getrouwd; de een woont in Doetinchem, de ander helemaal in Zee land. Ze hebben gelukkig een goed huwelijk gedaan. Maar om mijn ver haal af te maken - zoals gezegd: Bart weet het allemaal al maar ik ben van mening, dat jullie het ook moeten we ten, dan sta je eerlijker tegenover de hele situatie - het ging weer een paar jaar goed. Toen bleek hij opnieuw een vriendin te hebben. Ditmaal in Zwolle. Ik was duivels, dat mag je wel wetea We kregen heftige scènes en bij een van die ruzies heeft hij me geslagen. En zei dat hij ditmaal niet van plan was die vrouw op te geven. (wordt vervolgd)

Krantenbank Zeeland

Zierikzeesche Nieuwsbode | 1982 | | pagina 5