kinderconf ectie Kruisiging en opstanding in de beeldende kunst Rijswijkse predikant gaat in op stellingen Jehovah's Getuigen 4 KERKDIENSTEN VOOR PASEN Elke tijd heeft een ei^en zienswijze liet dramatische hoogtepunt van Christus leven, het smartelijk en glorieus offer dat voor ons gebracht werd en de wederopstanding, heeft de kunstenaars in de loop der eeu wen geboeid en ontroerd. Het valt cp, hoe schier onbegrensd het aantal schilderijen cn prenten is, dat hier over ontstaan is. Overzien wij het oeuvre der eeu wen, dan vinden wij uitbeeldingen in alle denkbare vormen en tech nieken, van ontroerende primitieve pogingen uit de allervroegste tijden, tot uiting van diep meeleven uitge voerd in tot het uiterste opgevoerde perfektie van weergave ot in mo derne gevoelensexpressie, alle met het doel uit te beelden wat er leeft aan gevoelens rond het ontstellende gebeuren op Golgotha en tevens als verheerlijking en eeuwig siymbool van Jezus' verrijzenis Aanvankelijk in de allereerste periode van het Christendom komt men nog niet aan het hoogtepunt, de kruisiging toe. De uitbeelding hier van vinden we pas later Tot en met de 12e eeuw blijft de weergave van de kruisiging geheel zonder mense lijke emotie, d.w./.. we zien in het beeld van de gekruisigde het offer, dat zich willig geeft, zonder enige vorm van smart. In de 13e eeuw zien we in Italië het zogenaamde franciscaanse kruis beeld ontstaan. Hier treffen we een dode Christusfiguur, gelaat en li chaam verwrongen in de hevigste smarten door het lijden. De tijd der groten De invloed van St. Franciscus deed zich in die tijd gelden en er ontstond een grotere liefde voor alles wat leeft. Ook de kunstenaars kwamen onder de bekoring van deze nieuwe ontwikkeling en wij zien nu het emotionele element in de kunst tre den. Men tracht meer de Werkelijk heid te benaderen, hoewel de resul taten in eerste instantie nog zeer primitief waren. De artiest beperkte zich nog tot datgene wat slechts no dig was voor de vertolking der ge dachten. Wij denken hierbij aan de grote Giotto, die op meesterlijke wij- OVERDENKING „En gelijk Mozes de slang in de woestijn verhoogd heeft, zo moet ook de Zoon des mensen verhoogd worden, opdat een ieder die gelooft, in Hem eeuwig leven hebbe". Johannes 3 14 en 15 Misschien is het goed als we eerst naar het volk Israël in de woestijn kijken. Het volk van God onderweg. Onderweg door de woestijn naar het beloofde land. Maar ze krijgen er genoeg van. Het wordt hen teveel. Ze gaan vragen stellen. Waarom, zeggen ze. waarom weg uit Egypte? Hier onderweg met al die flauwe kost, goed waardeloos. Ze zetten een vraagteken bij de God die hen uit Egypte had geleid. Een vraagteken bij God zelf. Maar als mens kan je niet maar'straffeloos vraagtekens bij deze God zetten. Als je God nl. op geeft, geef je ook dat beloofde land op. Dan blijft er plotseling geen doel meer. Als je niet meer vertrouwt op de God die je op weg gezet heeft, dan blijkt het grote perspektief, het beloofde land, niet meer haalbaar. Zo bevindt het volk Israël zich in de woestijn. Geen Egypte, geen beloofd land meer. „Giftige slangen, die hen beten, zodat ze stierven". Inderdaad: geen uitzicht op het beloofde land meer. Zo komen er vraagtekens ach ter de zin, het doel van hun opweg zijn. Alleen wie opkijkt naar de ko peren slang, die Mozes op last van God op een stok heeft gestoken, wordt weer genezen. Zo leert Israël weer geloven in de God achter die slang, de God achter Mozes, de God achter heel hun geschiedenis. Jezus zegt: zoals Mozes de slang in de woestijn verhoogd heeft, zo moet ook Ik verhoogd worden, opdat een ieder die gelooft, eeuwig leven hebbe. Men heeft wel gezegd: wij moeten weer genezen worden van de giftige beet van de oude slang. De oude slang, dat wijst naar de zondeval, naar de zonde van de mens. De zonde van de mens. Hel vraag tekens bij God zetten. God niet no dig hebben. Maar wie zonder God wil leven verliest - leerden wij van Israël in de woestijn - ook het uit zicht op Gods Koninkrijk. Door de zonde zien wij Gods bedoeling met ons niet meer. De zonde werpt de mens op zichzelf terug. Als je „nee" zegt tegen God, sta je er ook alleen voor. Maar dan komen de vragen, de problemen pas. Dan vragen we naar de zin van het bestaan, naar de zin van dit alles, onz^ plaats erin; dan begrijp je het allemaal niet meer. Waarom zijn we er. wat heeft dit al les voor zin, waar gaan we naar toe? Weg perspektief. weg toekomst, om dat God weg is; weggestuurd door mensen die in zonde leven. De beet van de giftige slang. Dan komt Jezus met antwoord. Ik zal gekruisigd worden, als de slang bij Mozes in de woestijn, hoog de lucht ingestoken, en wie op Mij ziet zal genezen worden van de beet van de giftige slang, zal het eeuwige lo ven vinden. Bij hel kruis ontdekken wij het geheim van Jezus. Vinden wij God - die wij weggestuurd haddon - terug. Maar met God vinden wij de zin, het doel van het leven terug. Die leert weer dat de weg verder mogelijk is, omdat het toekomstperspektiof over eind blijft. Beloften genoeg om in derdaad deze dagen op te zien naar hot kruis en in Jezus te geloven. P. A. dc Bres. Brouwershaven Detail uit: „De opstanding van Christus", van een onbekend geble ven schilder, die nog wordt aangeduid met de bijnaam: Meester van de Virgo inter Virgines. Hij moet geleefd hebben omstreeks 1480. ze het leven van Christus uitgebeeld heeft, waarvan de kruisiging een dei- schoonste gedeelten is. Wanneer de renaissance haar in trede doet, komt de kunstenaar tot de grote perfektie.. Hij liet zich niet meer tegenhouden en beeldde naar oigen goeddunken uit, hetgeen wij zo duidelijk zien in de grote werken der meesters uit die tijd Het zou ons te ver voeren, dit bij uitstek rijke kuituurtijdperk met al zijn grote figuren in details te behandelen. Als voorbeeld kunnen wij bijvoorbeeld nemen één der allergrootsten, de monnik Fra Angelico, in wiens krui- sigingswandschilderijen we prachtig kunnen zien hoe de renaissance schilder gebroken heeft met de tra ditie en ons werken van onsterfelij ke schoonheid heeft nagelaten. Om nog enkele grote meesters uit die tijd te noemen, behoeven we slechts te denken aan Da Vinci, Mi chelangelo, Rogier v. d. Weyde, de gebroeders Van Eyek, de Zuidneder landse Hugo v. d. Goes en vele an deren. De techniek werd steeds perfekter, totdat ze in de werken van meesters als Rembrandt en Rubens haar hoog tepunt bereikte. Wij behoeven slechts te wijzen op het fabelachtige meesterschap over „licht en donker" kompositie, en vooral ook op het hier wel zeer menselijke en diep tragische meevoelen, dat zich mani festeert in Rembrandt's „Kruisiging" om te beseffen dat we hier te doen hebben met óén der grootsten. Na inzinking nieuwe wegen Het tijdperk dat hierop volgde, de Barok, toont ons, dat het hoogte punt der religieuze schilderkunst achter de rug is. Het gevoel wordt overschaduwd door een exposé van technisch kunnen, van kunstig spel, dat ieder innerlijk beleven verdringt. In de 19e 'eeuw komt er een her leving. Er ontstaan groepen, die via nieuwe wegen tot nieuwe hoogten willen komen. Wij behoeven hier slechts te denken aan Jan Toorop, wiens kruiswegstaties internationaal bekend zijn geworden. Steeds heftiger zien we, naarmate de 20ste eeuw aanvangt, dat de kun stenaars trachten direkt hun gevoe lens in kleur en lijnen weer te geven (expressionisten) en daar nu even eens rfog steeds aangroeiende reeks „ismen" onstaat (kubisme, futurisme, enz.), is het aantal visie's op het paasgebeuren - in een zelfde tijd ontstaan - vaak op zo totaal verschil lende wijze weergegeven, dat men ze nu en dan niet meer weet wat men er van denken moet. Wij moeten deze moderne kunste naars echter onbevooroordeeld tege moet treden en naar waarde weten te schatten. Want ook zij geven op hun beurt aangepast aan de tyd waarin zij leven - hetgeen van zeer groot belang is - hun ceriijke visie op het gebeuren, die soms door de „massa" niet begrepen wordL maar toch van grote betekenis is. Ned. Herv. Kerk Zierikzee: Gasthuiskerk: 9.30 uur kand. De Rooy, Utrecht (m.m.v. kerkkoor en zondagsschool); 7.00 uur- ds. T. d. Wind, Serooskerke; 11.00 uur ds Assendorp. Kerkwerve: 11.00 uur ds. Kuin. Serooskerke: 10.00 uur mevr. De Boon-Tol, Spijkenisse, (medewerking zondagsschool). Burgh 10.00 uur da. Van Leeuwen, m.m.v. muziekver. Onda, Nieuw- en St. Joostland. Haamstede: 10.00 en 7.00 uur ds. Wassenaar. Renesse: 9.30 uur ds. De Wit, m.m.v. kerkkoor. Noord- wclle: 11.00 uur ds. De Wit. Scha- rendyke: 9.30 uur ds. Westerhof. Brouwershaven: zie Zonnemaire. Zonnemaire: 10.00 uur ds. Kroon. Noordgouwe: 9.30 uur ds. Geers. Dreischor: 11.00 uur ds. Geers, me dewerking kerkkoor en Crescendo. Ouwerkerk: 10.00 uur ds. Koppert. Nieuwerkerk: 10.00 uur ds. v. d. Heuvel, (bed. H.D.); 7.00 uur: zie Oosteiiand. Oosterland: 10.00 uur ds. v. d. Meer; 7.00 uur Volkspaaszang- dienst m.m.v. koor. Sirjansland: 10.00 uur ds. W. Aalders, Den Haag; 6.30 uur ds. Tukker. Bruinisse: 10.00 uur ds. Goudzwaard; 5.00 uur drs. R. H. M. de Jonge, beroepen pred. te Bru. Lutherse Kerk Zierikzee: 10.00 uur da. A. H. A. Bakker, (DG), Middelburg. Gereformeerde Kerken Zierikzee: 10.00 uur ds. Spoelstra; 6.30 uur ds. De Bres. Haamstede: 9.00, 10.15 en 7.00 uur dienst. Scha- rendijke: 10.00 uur ds. Paulus; 2.30 uur ds. Spoelstra. Brouwershaven: 10.00 uur ds. De Bres. Zonnemaire: 3.00 uur ds. Paulus. Nieuwerkerk- Oosterland: 10.00 en 5.00 uur dr. J. H. Becker, Den Haag. Bruinisse: 10.00 uur dc heer Hondius, Souburg; 5.00 uur ds. J. Plomp, Kapelle. Gereformeerde Kerken Vrijgemaakt Brouwershaven: 9.30 en 6.30 uur ds. Urban. Chr. Gercf. Kerke» Zierikzee: 10.00 en 6.00 uur ds. Op den Velde; 31 maart: 10.00 uur zang- dienst. Kerkwerve: 10.00 en 6.00 uur ds. Bh ijs; 31 maart: 9.00 uur ds. Buijs. Haamstede: 10.00 uur lees- dienst; 3.00 uur ds. Buijs. Gereformeerde Gemeenten Haamstede: 10.00 en 2.30 uur lecs- dienst. Nieuwerkerk: 10.00 uuur lces- dienst; 3.00 uur ds. W. Hage. Oos terland: 10.00 uur ds. W. Hage (Bel. des Gel.); 2.30 uur leesdienst: 6.30 uur ds. Hage. Gereformeerde Gemeenten in Nederland Zierikzee: 10.00 en 6.00 uur leesdienst Nieuwerkerk: 9.45 en 3.30 uur lees dienst. Bruinisse: 10.00 en 5.00 uur Een kritische avond BRUINISSE, 24-3. De N.C.V.B. afdeling Bruinisse kwam bijeen in het Verenigingsgebouw te Bruinisse. De presidente mevr. Van der Spek-de Waal opende de vergadering met een woord van welkom In het bijzonder gericht tot ds. Spier uit Rijswijk. Begonnen werd met het zingen van Gezang 45 vers 1 en 4, waarna de presidente voorging in gebed. Vervolgens las de presidente een gedeelte uit Lukas 23 vers 33-43, waarover zjj een meditatie hield. Ds. Spier uit Rijswijk hield hierna een referaat over „Jehovah's Getuigen en de Bijbel". ds. A. v. d. Berg (H.A. en Dankzeg ging); maandag 31 maart: 10.00 uur ds. v. d. Berg, (openb. bel.). Oud-Gereformeerde Kerken Oosterland: 9.30, 2.00 en 6.00 uur ds. v. d. Meer. Bruinisse: 10.00 en 5.00 uur leesdienst; maandag 31 maart: 7.00 uur ds. v. d. Meer. Remonstrants Ger. Gemeente Sommelsdjjk: 10.30 uur ds. T. Elders- Mayer, (gezinsdienst). Leger des Heils Zierikzee: Diensten om 10.00 en 5.00 uur, zondagsschool van 11.45-12.30 uur. Rooms-Katholieke Kerk Zierikzee: Paaszaterdag: 20.00 uur; Paaszondag: 830 en 10.15 uur; Paas maandag: 10.15 uur. Haamstede: Paaszaterdag: 22.00 uur; Paaszondag: 10.Ö0, 11.30 en 19.00 uur; Paasmaan dag: 10.00 uur. Jehova's Getuigen Zierikzee: Zondag. 5.00 uur n.n. openbare lezing; 6.00 uur n.m Wachttorenbespreking. Donderdag: theokratische school 7.30-8.30 uur: dienstvergadering 8.30-9.30 uur Pinkstergemeente Zierikzee: De diensten zijn op zon dagen om 10.00 uur en op woensdag avonden om 20.00 uuT. KERKNIEUWS Nederlandse Hervormde Kerk Beroepen te Poortugaal: A. J. Lee- rink, kand.. Bilthovcn; te Terneu- zen: A. Weslra, Sassenheim; te Urk: J. W. Stolzc, Giessen en Rijswijk; te Warnisveld (toez.): J. Zagema, Ro den. Aangenomen naar Eist bij Ame- rongen: C. J. Klop, Vuursche. Bedankt voor Dalfsen cn Nieuw- leusen: J. L. Ravesloot, Oostermeer- Eestrum; voor Tiendeveen-Nicuw Balinge: M. A. Jansens. Masten broek. Berocpbaarstelling: per 15 april 1975: H. Gaasbeek, kand.. Klapper- dijk 13. Wapenveld. Gereformeerde Kerken Beroepen tc Sibculo (voor geza menlijk pastoraat met Mariënbcrg): M. M. den Hollander. Mariënbcrg, die dit beroep heeft aangenomen. Gereformeerde Kerken Vrijgemaakt Beroepen tc Spakenburg: N. H. Mostert. Hoogevecn. Bedankt voor Groningen-N.: C. J. Smelik, Enschede-ZW. Geslaagd voor het kandidaatsexa- Hij heeft zich ongewild gespeciali seerd in deze sekte Op bezoek bij een gemeentelid moest hij ongeveer drie kwartier wachten, omdat deze in gesprek was geraakt met een Je hovah's Getuige, die hij toen uitno digde bij hem thuis te komen pra ten Door dit gesprek heeft hij er zich meer in verdiept, wat later leid de tot het schrijven van een boekje. Zelfs het hoofdkwartier in Brooklyn, in Now York, heeft hij bezocht. Chi rurgen belden hem vaak op, omdat Jehovah's Getuigen tegen het toe dienen van bloedtransfusie zijn. Zij beroepen zich dan op het bloedver bod uit Handelingen 15 vers 29, waar Paulus o.m. gebiedt: onthouding van bloed Maar dit slaat op dierenbloed, dat door de heidenen gedronken werd. Als zij Christenen geworden waren, mochten zij dit niet meer doen. Het heeft dus niets met bloed transfusies te maken. Uit de Bijbel blijkt, dat er veel mag gebeuren om levens te redden, want als David met zijn mannen hongerig bij de taber nakel aankomt, eet hij de toonbro den. In 1945 werd dit verbod van bloedtransfusie opgeheven, maar la ter is dit weer ingetrokken. Wederkomst van de Heer Aan de hand van de Bijbel hebben de Jehovah's Getuigen de terugkomst van de Heer berekend. Dit zou in 1874 zijn, maar het gebeui'de niet De wederkomst van de Here Jezus heeft volgens hen in 1914 plaatsgehad, echter onzichtbaar Bij de Jehovah's Getuigen komen twee klassen voor. De hemelse en de aardse klasse. De eerste klasse, 144.000 mensen, zal als Jezus leven in de hemel, maar de grote schaar, die niet te telen is, zal op een paradijsachtige aarde verder leven. Het getal 144.000 halen zij uit Openbaringen 7 en 14, waar staat, dat niet alle stammen der kinderen Israels 12.000, v.erzegeld zullen zijn. Zij houden zich wel letterlijk aan het gefal 12.000, maar zien de stammen vaö. Israël symbolisch. De Jehovah's Getuigen die behoren tot de 144.000 van de Hemelse klasse mogen alleen het Avondmaal vieren. De aardse klasse is verboden wijn te drinken. Wij zien dit g'etal van 144.000 als een grote menselijke volheid. In 1925 verwachtte zij het opstaan van de Aardsvaders; Abraham, Izaak en Jacob. Voor hen bouwde zij een mooi huis in Santiago. Nadat deze voorspelling niet uitgekomen was, werd dit huis ingericht als winter verblijf voor mensen van het hoofd bureau van Brooklyn. Schepping van Adam Herfst 1975 zal het 6000 jaar ge leden zijn dat Adam werd geschapen. Volgens de Jehovah's Getuigen zal de aarde dan door vuur vergaan (Armageddon). Alleen diegene die zich aangesloten hebben bij het Wachttorengenootschap zullen ont komen en in Vrede in het duizend jarig rijk leven. De Satan zal dan gebonden worden, maar nog één keer krijgt de duivel dan de vrije hand. Wie dan staande blijft, zal op de pa radijsachtige aarde voortleven, maar ondergeschikt blijven aan de 144.000 mensen van de hemelse klasse. Dooi de Jehovah's Getuigen worden geen verjaardagen en kerstfeest gevierd. Het eerste omdat in de Bijbel maar twee verjaardagen genoemd worden beide van heidense koningen Het tweede omdat kerstfeest van oor sprong een heidensfeest is De laatste jaren mogen de Jeho- men theologie, Kampen: A. de Snoo, Camperlstraat 73, Zwijndrecht. Christelijke Gereformeerde Kerken Beroepen te Hilversum-C: P. N. Ribbers, 's-Gravenhage-West. Bedankt voor Rotterdam-West: P. van Zonneveld, Leerdam; voor 's- Gravenhage-Zuid: J. H. Carlier, Lei den. Gereformeerde Gemeenten Tweetal te Almelo: A. Hofman, Scheveningen en J. Karens, Op- heusden. Bedankt voor Amsterdam-Noord: A. F. Honkoop, Mocrkapelle. MARKTBERICHTEN De eierveilingen BARNEVELD, 27-3. Coöp. Veluwse Eierveiling. Aan voer 2.528.501 stuks (volgens veiling- lijst 876.600 stuks), stemming vlot. Prijzen in guldens per 100 stuks: Eieren van 50 gram 9,17-10,52; van 55 gram 11,20-12,25; van 60 gram 13.34-14,23 en van 65 gram 13,81- 16,01. Eierveiling. Aanvoer 922.038 stuks, stemming vlot. Prijzen in guldens per 100 stuks. Eieren van 51 tot 52 gram 10.28; van 57 tot 58 gram wit 12,64 en bruin 13,16; van 61 tot 62 gram 13.69 cn van 64 tot 65 gram wit 14,18 en bruin 15.09. Eiermarkt. Aanvoer ca. 1.600.000 stuks, handel vlug, prijzen aflopend, eieren van 50 tot 54 gram 10,75-12,50 per 100 stuks, kg-prijs 2.15-2,32; van 57 tot 61 gram 13,60-14.75 per 100 stuks, kg-prijs 2.39-2.42 en van 64 tot 67 gram 15.60-16,00 per 100 stuks, kg -prijs 2,44-2.39. Kivietseieren: aan voer 125 stuks, prijs: 2.00-2,50 per stuk. vah's Getuigen de Bijbel niet meel iezen; alleen de Bijbel die door het Wachtlorengenootschap is uitgege ven. Spreker besloot zijn referaat met de opmerking respekt te hebben voor hun aktiviteit, maar het erg te vinden dat ze zover afgedwaald zijn van de ware leer. Na de pauze wer den er verschillende vragen gesteld, die alle door ds. Spier werden be antwoord. De presidente dankte de predikant voor deze leerzame le zing, en deelde mee dat mevr. De Koning-v. d. Werf haar funktie als bestuürslid heeft aanvaard. Ds. Spier besloot deze avond met dankgebed. Nationale beroepenmanifestatie De dertiende Nationale Beroepen- manifestatie zal van 8 t/m 12 april aanstaande gehouden worden in de Julianahal en Merwedehal van de Kon. Ned. Jaarbeurs te Utrecht. Ook dit jaar worden weer tiend ui - zenden jonge bezoekers in Utrecht verwacht. Overigens is er de laatste jaren een streven om ook de ouders meer te betrekken bij de school- en opleidingskeuze. Daartoe zal de Nat. Beroepenmanifestatie dit jaar voor het eerst geopend zijn op zaterdag 12 april. De manifestatie laat van vele beroepen een stukje van de werkelijkheid zien, zoveel mogelijk met de daarbij benodigde apparatuur machines en materialen. Honderden jonge mensen - van 18 tot 21 jaar - tonen in meer dan 50 verschillende beroepen den stukje van hun be roepsuitoefening en vakmanschap. INGEZONDEN STUKKEN Hartst&htingskolJekte Zierikzee De Ned. Hartstichting vraagt om inzet van honderdduizenden landge noten in 1.975. Zij vraagt om konkre- te aktie vóór en tijdens de Paas week. Nederlandse Hartweek 1975, ook al lijkt dat wat moeilijker, ten gevolge van vakanties e.d. Zij vraagt om kollektanten. Zij vraagt om be grip bij het publiek voor die kollek tanten en bereidheid tot geven. Zij vraagt om uw gift op postgiroreke ning 20.40.50 van de Nederlandse Hartstichting in Den Haag of op bankrekening 248 van de N.H.S. (vermelding van een speciale bank is onnodig, want het geldverkeer loopt via de Bankgirocentrale). Kollekte te Zierikzee is de volgen de week! Alvast hartelijk dank. Comité van de Nederlandse Hartstichting Ilartstichtingskollekte Bruinisse Ook dit jaar zal Bruinisse mee doen in de landelijke voorlichtings- en geldwervingsaktie van de Neder landse Hartstichting. Deze Stichting besteedde in 1974 meer dan 3 mil joen gulden voor circa 100 grotere en kleinere projekten ter bestrijding van de hart en vaatziekten. Daar naast werd het reeds omvangrijke programma van gezondheidsvoor lichting' en opvoeding verder uitge bouwd. Voor man en vrouw, jong en oud gaf de Hartstichting reeds in formatie via alle media. In 1975 wordt extra aandacht ge schonken aan en gevraagd voor de gezondheid van de vrouw. Ook haar hart krijgt het hard te verduren. Zeker wanneer ze bovendien de zorg heeft-èn het verdriet om het hart van haar dierbaren. De Nederlandse Hartstichting vraagt opnieuw om hulp bij de realisatie van de meer jarenplannen. Zij vragen om konkre- aktie vóór en tijdens de paasweek Nederlandse Hartweek 1975, ook al lijkt dat wat moeilijker tengevolge van vakantie's e.d. Zij vraagt om be grip voor de kollektanten en be reidheid tot geven. Zij vraagt om uw gift op postgiro rekening 204050 van de Nederlandse Hartstichting in Den Haag of op bankrekening 248 van de N.H.S. of uw gift via de huis aan huis kollekte Kollekte voor de hartstichting aan staande week. Bestuur afd. Bruinisse Advertentie Voor jongens en meisjes van 2 tot 12 jaar is bij Hema B.V. een grote keuze in onderling te combineren kledingstukken. Het is gebleken dat de jongeren al vroeg willen meebeslissen over hun kleding en uit de groei van de afdeling, de de laat ste jaren enorm is blijkt dat de wens van de jongeren goed is aangevoeld. Het spreekt vanzelf dat betaalbaarheid en goede kwaliteit voorop staan. Voor de jongens een stevig katoenen pak, de broek kost 19,75 en het jack 28,75. Het bijpassende geruite hemd is er al vanaf 9,75. Voor de meisjes een T-shirt met leuke denim rok en dan nog een bijpassende blazer. T-shirts vanaf 4,75, rokjes vanaf 14,75 en hef blazerjasje kost in maat 116/118 - 32,75.

Krantenbank Zeeland

Zierikzeesche Nieuwsbode | 1975 | | pagina 4