EEN
LEGER,
GESTEUND
DOOR BURGERS
WAT IS
ONS
LEGER WAARD?
DE NIEUWE RICHTING -
TECHNISCH
SPECIALISTEN
I Stemt „Algemeen Belang"! f
j ,1. A. VAN DER SCHEE j
Een proefrit
met de Mercedes-Benz 300 SEL
ABONNEERT U OP DIT BLAD
de grootste ondernemer van nederland
Grasperk
scheerders
f 39,75
41,50
H. J. BAX
j Bezoekt
de Paardenmarkt te Zierikzee
Woensdag 1 juni a.s.
L&O
EEN GOED LEGER GROEIT MET ZIJN TIJD MEE
2 Wij zullen op de trom slaan ter be-
scherming van de bedreigde schelp-
dierencultuur! a
Nummer 1 van lijst 5:
handig en
lichtlopend
54,00
57,00
Havenpark 2
Zierikzee
Telefoon no. 2778
(bij de Toren)
S
Grote aanvoer van diverse soorten qoederenl 5
De marktkooplieden
voor fraai drukwerk
Met Pinksteren
met uiv baby of kleuter
uit rijden gaan!
Kom, ktjk cn kies in
WELTEVREDENS
Zomieparasols
Sierkussens, plaids
enz.
nieuwe toonzaal: Appelmarkt 16, Zierikzee
naar de enorme kollektie
Kinderwagens
Wandel wagens
Kinderstoelen
Boxen en reiswiegen
Autozitjes
bij dealer voor Schouwen-Duiveland:
Automobiel bedrijf Fa. W. Gilijamse, Renesse, Lange Reke 2 Tel. 01116 - 370
U tijdens een proefrit te
overtuigen van de kwaliteiten
van de Mercedes-Benz 300 SEL
is eigenlijk overbodig.
Zelden zal er een automobiel
gecreëerd zijn die zoveel
instemming heeft gekregen van
zoveel verschillende mensen.
De indrukv/ekkende soepele lijn, de
elegance, de fabelachtige snelheid
zijn slechts enkele aspecten.
Daarom misschien toch
de belevenis van een proefrit.
Het bekijken van de wagen is
al een lust voor het oog.
Een blik onder de motorkap naar
de machtige 6-cilinder
lichtmetalen inspuitmotor is ook
voor leken interessant. De
300 SEL heeft o.a. ook luchtvering,
automatische transmissie en
stuurbekrachtiging standaard
uitvoeringDe perfecte
afwerking is spreekwoordelijk.
Dat geldt voor Mercedes Benz
in het algemeen, en voor de
300 SEL in het bijzonder.
Het interieur heeft voorname
schoonheid en volmaakte harmonie
waarbij aan doelmatigheid
niets te wensen overblijft.
De bekledingsstoffen zijn van
chique allure, in het
edelhouten dashboard is het
instrumentarium overzichtelijk
aangebracht. Zachte ruime
fauteuils geven super-comfort
aan bestuurder èn passagiers.
Uw eerste kilometers
in deze wagen zijn voldoende
om U oen totaalbeeld
van dit rijgenot te geven.
Snel wend- en keerbaar, soepel
op goede èn slechte wegen,
superieure overpower en
een panoramisch uitzicht.
U voelt de enorme rust die van
het rijden in de 300 SEL
uitgaat; een belangrijk aspect
voor een reiswagen.
De krijgsmacht van vandaag lijkt in niets meer op de
legers van weleer. In de legers van de NAVO, waar
toe ook Nederland behoort, is oorlogvoering geen
doel. Door hun gezamenlijke kracht bewaken en be
waren zij de vrede. Die kracht schuilt niet langer
uitsluitend in het getal, maar ook - meer dan vroeger
- in technische uitrusting, wetenschap en organi
satie. Die kracht wordt bovendien gedragen door één
en dezelfde wil van burgers en militairen. Een leger
dat niet door de burgerij wordt gesteund, is uit de
tijd.
Geen enkel leger kan nog leven in een eigen, afgesloten
militaire wereld. Legers zijn technische bedrijven ge-
worden, met het karakter van zeer grote ondernemin-
gen. Het Nederlandse leger is als onderneming groter
dan het grootste Nederlandse concern. Sociale voor
zieningen, zorg voor lichaam en geest, intermenselijk
contactmaak rustig een vergelijking met het be
drijfsleven.
Ons leger kost veel. Nodig zijn enorme investeringen
voor het uiterst kostbare en ingewikkelde technische
materieelde tanks, de elektronische apparatuur,
het z\vare mobiele geschut, de amphibische vlot-een-
heden. Waar dit materieel heeft alleen werkelijke waar
de als het wordt bediend en verzorgd door kundig en
ervaren personeel. Daarom is het niet langer verant
woord, dit alles in handen te geven van telkens wis
selend personeel. Welke fabriek zou zijn kostbaarste
machines elk jaar aan nieuwe krachten toevertrouwen?
Om die reden is het instituut Technisch Specialisten
ingesteld.
leder die een zoon bij de Koninklijke Landmacht heeft,
kan daar gerust trots op zijn. Een Nederlandse jongen
dient in een goed leger. Een leger, dat veel raakvlakken
heeft met de burgermaatschappij. Steeds hechter wordt
dan ook de samenwerking. Dat komt èn maatschappij
èn leger ten goede. Een goed leger wordt daardoor nog
beter.
Technisch Specialisten verbinden zich voor minimaal
vier of vijf jaar, waarbij de normale diensttijd is inbe
grepen. Zij worden betaald als vaklieden. Tegelijk stu
deren zij op rijkskosten voor erkende vakdiploma's, die
hen straks op goede posten brengen in de burgermaat
schappij. Zij verlaten de dienst met een premie van
minstens vijfduizend gulden.
Inlichtingen
MINISTERIE VAN DEFENSIE
Afdeling Personeelspublicitcit
Grote Marktstraat 40
Den Haag
U zoudt deze sensatie zelf eens moeten ervaren.
Het is een belevenis die voor U een ontdekking Inhoudt.
Belt U eens voor een onvergelijkbare proefrit bij ons!
MERCEDES-BENZ
Zo meesterlijk auto - zo machtig mobiel
i