EEN LEGER, GESTEUND DOOR BURGERS WAT IS ONS LEGER WAARD? DE NIEUWE RICHTING - TECHNISCH SPECIALISTEN I Stemt „Algemeen Belang"! f j ,1. A. VAN DER SCHEE j Een proefrit met de Mercedes-Benz 300 SEL ABONNEERT U OP DIT BLAD de grootste ondernemer van nederland Grasperk scheerders f 39,75 41,50 H. J. BAX j Bezoekt de Paardenmarkt te Zierikzee Woensdag 1 juni a.s. L&O EEN GOED LEGER GROEIT MET ZIJN TIJD MEE 2 Wij zullen op de trom slaan ter be- scherming van de bedreigde schelp- dierencultuur! a Nummer 1 van lijst 5: handig en lichtlopend 54,00 57,00 Havenpark 2 Zierikzee Telefoon no. 2778 (bij de Toren) S Grote aanvoer van diverse soorten qoederenl 5 De marktkooplieden voor fraai drukwerk Met Pinksteren met uiv baby of kleuter uit rijden gaan! Kom, ktjk cn kies in WELTEVREDENS Zomieparasols Sierkussens, plaids enz. nieuwe toonzaal: Appelmarkt 16, Zierikzee naar de enorme kollektie Kinderwagens Wandel wagens Kinderstoelen Boxen en reiswiegen Autozitjes bij dealer voor Schouwen-Duiveland: Automobiel bedrijf Fa. W. Gilijamse, Renesse, Lange Reke 2 Tel. 01116 - 370 U tijdens een proefrit te overtuigen van de kwaliteiten van de Mercedes-Benz 300 SEL is eigenlijk overbodig. Zelden zal er een automobiel gecreëerd zijn die zoveel instemming heeft gekregen van zoveel verschillende mensen. De indrukv/ekkende soepele lijn, de elegance, de fabelachtige snelheid zijn slechts enkele aspecten. Daarom misschien toch de belevenis van een proefrit. Het bekijken van de wagen is al een lust voor het oog. Een blik onder de motorkap naar de machtige 6-cilinder lichtmetalen inspuitmotor is ook voor leken interessant. De 300 SEL heeft o.a. ook luchtvering, automatische transmissie en stuurbekrachtiging standaard uitvoeringDe perfecte afwerking is spreekwoordelijk. Dat geldt voor Mercedes Benz in het algemeen, en voor de 300 SEL in het bijzonder. Het interieur heeft voorname schoonheid en volmaakte harmonie waarbij aan doelmatigheid niets te wensen overblijft. De bekledingsstoffen zijn van chique allure, in het edelhouten dashboard is het instrumentarium overzichtelijk aangebracht. Zachte ruime fauteuils geven super-comfort aan bestuurder èn passagiers. Uw eerste kilometers in deze wagen zijn voldoende om U oen totaalbeeld van dit rijgenot te geven. Snel wend- en keerbaar, soepel op goede èn slechte wegen, superieure overpower en een panoramisch uitzicht. U voelt de enorme rust die van het rijden in de 300 SEL uitgaat; een belangrijk aspect voor een reiswagen. De krijgsmacht van vandaag lijkt in niets meer op de legers van weleer. In de legers van de NAVO, waar toe ook Nederland behoort, is oorlogvoering geen doel. Door hun gezamenlijke kracht bewaken en be waren zij de vrede. Die kracht schuilt niet langer uitsluitend in het getal, maar ook - meer dan vroeger - in technische uitrusting, wetenschap en organi satie. Die kracht wordt bovendien gedragen door één en dezelfde wil van burgers en militairen. Een leger dat niet door de burgerij wordt gesteund, is uit de tijd. Geen enkel leger kan nog leven in een eigen, afgesloten militaire wereld. Legers zijn technische bedrijven ge- worden, met het karakter van zeer grote ondernemin- gen. Het Nederlandse leger is als onderneming groter dan het grootste Nederlandse concern. Sociale voor zieningen, zorg voor lichaam en geest, intermenselijk contactmaak rustig een vergelijking met het be drijfsleven. Ons leger kost veel. Nodig zijn enorme investeringen voor het uiterst kostbare en ingewikkelde technische materieelde tanks, de elektronische apparatuur, het z\vare mobiele geschut, de amphibische vlot-een- heden. Waar dit materieel heeft alleen werkelijke waar de als het wordt bediend en verzorgd door kundig en ervaren personeel. Daarom is het niet langer verant woord, dit alles in handen te geven van telkens wis selend personeel. Welke fabriek zou zijn kostbaarste machines elk jaar aan nieuwe krachten toevertrouwen? Om die reden is het instituut Technisch Specialisten ingesteld. leder die een zoon bij de Koninklijke Landmacht heeft, kan daar gerust trots op zijn. Een Nederlandse jongen dient in een goed leger. Een leger, dat veel raakvlakken heeft met de burgermaatschappij. Steeds hechter wordt dan ook de samenwerking. Dat komt èn maatschappij èn leger ten goede. Een goed leger wordt daardoor nog beter. Technisch Specialisten verbinden zich voor minimaal vier of vijf jaar, waarbij de normale diensttijd is inbe grepen. Zij worden betaald als vaklieden. Tegelijk stu deren zij op rijkskosten voor erkende vakdiploma's, die hen straks op goede posten brengen in de burgermaat schappij. Zij verlaten de dienst met een premie van minstens vijfduizend gulden. Inlichtingen MINISTERIE VAN DEFENSIE Afdeling Personeelspublicitcit Grote Marktstraat 40 Den Haag U zoudt deze sensatie zelf eens moeten ervaren. Het is een belevenis die voor U een ontdekking Inhoudt. Belt U eens voor een onvergelijkbare proefrit bij ons! MERCEDES-BENZ Zo meesterlijk auto - zo machtig mobiel i

Krantenbank Zeeland

Zierikzeesche Nieuwsbode | 1966 | | pagina 8