Ne™ „AKKERTJE Menschen van karakter Uit Stad en Provincie Bedrljfslelderssamenkomst In Middelburg Reds van dr. Milnzer In de werkgeverssamenkomst, welke Zaterdag in het Schuttershof te Middel burg is gehouden, heeft de gevolmachtig de van den Rijkscommissaris in deze provincie, dr. W. Münzer, een uitvoerige rede gehouden. Tweeërlei wereldbeschouwingen staan in de wereld sinds 1938 tegenover elkaar. Deze strijd, die eerst zuivere po litiek was, doch later ook economisch gevoerd, werd, wordt heden met de wa pens beslist. Aan de eene kant staat een materialistische, dat is de totnutoe geldende liberalistische en kapitalistische wereldbeschouwing, gehuldigd door Gr.- Brittannië en de Vereenigde Staten en bestuurd door de joden. Men spreekt in dit verband ook van een westelijk systeem, van westelijke democratiën, omdat voornamelijk de volkeren van West-Europa en van de westelijk van Europa gelegen Vereenigde Staten aan deze opvatting vasthouden. Hiertegenover staat een idealistische wereldbeschouwing, dat is de jonge nationaal—socialistische wereldbeschou wing van Duitschland en Italië. De grond slag vafi het nationaal-soeialisme is niet van materieele, doch van ideële aard. Dit sluit niet uit, dat de nationaal-socia- listische politiek evenzeer van een reëel standpunt als van een ideële gedachte uitgaat. Anders uitgedrukt: De westelijke de mocratiën zijn van de oorspronkelijke waarde van het goud als middel tot het doel afgeweken, hebben het goud zelf tot het meest waardevolle deel verheven. Goud was dus geen middel meer, maar werd een macht. Het goud of het kapitaal heerschte en gaf werk of ook geen werk, naar believen van den bezitter. 'Wij natio- naal-socialisten zeggen omgekeerd; goud of geld mag in het leven van denmensch sjechts een middel zijn en nooit doel; niet het kapitaal geeft werk, doch het werk verschaft kapitaal. Wij wijzen de vorming van kapitaal geenszins vam de hand, bezien echter niet meer het kapi taal, doch het werk van den menschi en daardoor den mensch zelf als den grondslag, waarop alles rust. Terwijl dus in de liberalistisch-kapita- listische wereld van de laatste decennia door de technische ontwikkeling steeds meer het geld en tenslotte de machine beide materialistische dingen als waardeering gold en de mensch slechts als middel werd beschouwd, plaatsen wij den mensch en zijn werk weer op den voorgrond. Daarbij zijn geld en machines hulpmiddelen van den mensch. D e mensch zal zich niet langer als hun slaaf, doch als hun heer en meester beschouwen, In overeenstemming met deze innerlijke gesteldheid van de beide volkerengroepen welke een zoo tegengestelde wereld beschouwing huldigen is ook hun eind doel in de wereldpolitiek. De materia listische volkeren probeeren alles met geld te beheerschen, landen, zeeën, vol keren, menschen; zij zijn automatisch im perialistisch. Zij willen alle zeewegen be heerschen, alle grondstoffen, alle goudvel den bezitten en over de volkeren der aarde als werkslaven beschikken. Het Duitsche volk daarentegen, met zijn verdwijnt als sneeuw voor de zon, na 't gebruik wan een AKKERTJE. Geen sche le hoofdpijn (migraine) meer met AKKERTJES in huis. De Nederlandsche Pijnstille M M M M m M m De mensch groeit, wordt sterker naar-■ mate hij zijn doel hooger stelt. Feuilleton 3 idealistische wereldbeschouwing wil1 niet verder gaan, als voor zijn leven en voor zijn veiligheid noodisg is. Het DuLtscne volk wil ruimte om te leven en de zeker heid van een bestaansminimum hebben. Van de politieke conceptie van de Britten en Amerikanen, die een bestaans- maximum verlangen, is deze eisch hemels breed verwijderd. Adolf Hitler verlangt voor het Duitsche volk een plaats onder de zon en eischt niet alle plaats onder de zon voor zich op als de Engelschen en Amerikanen. Ter beveiliging van deze plaats onder de zon voor Duitschland wil Adolf Hitler de vereeniging en aan- eensmeding van Europa, omdat hij weet, dat dan de Europeesche volkeren rust en werk en vrede zullen hebben. Hoe reageerde au Nederland op de worsteling van beide wereldbe schouwingen? De staatspolitiek had ook hier, zonder rekening te houden met 'de toekomstige nationaal-economische nood zakelijkheid betrekkingen losgelaten en andere weer gesmeed, die stelselmatig een afzondering uit het Midden-Europee- sche economische blok ten gevolge had den en ten nadeele van Europa en ten slotte ook van de eigen bevolking moesten voeren. Het Nederlandsche eco nomische leven verschoof zich meer en meer naar het westelijke economische systeem en neigde zich daardoor tot de materialistische, d.w.z. liberaaDkapitaiis- tische wereldbeschouwing. Door een in beginsel tegenovergestelde ik wil niet zeggen vijandige houding tegenover het Duitsche Rijk en Midden-Europa, die propagandistisch gevoed werd, idrong men de economie met geweld terug. Dat wil niet zeggen, dat men niet profiteerde van de voordeelen,«die door het rijk geboden werden. Nu weten wij, dat een deel van de Nederlandsche economen deze handel wijze van de hand wees en den weg van het rijk begreep. Dit deel was echter met het oog op de politieke constellatie zonder invloed- Men moet echter beken nen, dat sinds Mei 1940 juist bij de eco nomen dit inzicht gerijpt is en daardoor de concentratie van krachten, ten behoeve van de Europeesche toekomst, bevor derd is. Wat heeft Nederland nu te doen? De Rijkscommissaris heeft dikwijls ge noeg uiteengezet, dat er voor Nederland slechts één keuze is, n.l. een duidelijke beslissing voor de idealistische wereld beschouwing, d.w.z. voor het nationaal- socialisme! Dit is van toepassing voor geheel Ne derland, het geldt ook voor het Neder landsche economische leven en voor de afzonderlijke bedrijven, het is ook van kracht voor lederen ondernemer, bediende en arbeider. Ook ons Duitschers werd eens dezelfde vraag gesteld en wij moesten beslissen. Ook het Duitsche volk moest men steeds weer toeroepen: „Duitschland ontwaak". Wij zijn goddank ontwaakt, anders waren we onherroepelijk ten gronde gegaan. Hoe de ontwikkeling in Duiitschland tot het (nationaal-soeialisme groeide en hoe een waar socialisme in de bedrijven ikwam vertelde de Beauftragte dan verder Wij leerden anders te denken Het (nationaal-soeialisme bracht de re volutie niet door middel van het zwaard en door de guillotine zooals de Fran- sehe revolutie doch won het hart van het volk met behulp van een idee en vestigde daardoor de revolutie in het binnenste van den Duiitsehen mensch. Het Duitsche volk plaatste zich niet onder dwang van machine-geweren of door bru tale overweldiging zooals in Sovjet- Rusland achter den Führer, doch uit innerlijke overtuiging. Zooals gezegd groeide deze overtuiging. Met den groei moesten wij echter leeren anderp te den ken. Ieder was gedwongen zich van oude voorstellingen los te maken en naar nieuwe wegen te zoeken. Ieder moest 'tover tallooze argumenten met zichzelf eens worden en een beslissing nemen, niet één keer, doch steeds en steeds opnieuw. Door het nationaal-soeialisme voltrok zich een omwenteling op alle levensgebieden van ons volk en daar door leerden de menschen anders te den ken. Hoe voltrok zich nu deze omwenteling in het economische leven? Toen het nationaal-soeialisme in 1983 de macht verkreeg om het lot van het Duitsche volk te leiden, waren er in Duitschland meer dan 7 millioen werk- loozen. Landbouw en industrie, handel en verkeer waren ineengestort. Nood heerschte in bijna ieder huis, onzekerheid in stad en land. De toekomst scheen ieder grauw en donker. Het dictaat van Versailles had niet slechts Duitschland ontredderde, doch ook in groote deelen van Europa een econo mische chaos veroorzaakt. Het nationaal- soeialisme begon dus zijn werk onder zulke slechte omstandigheden, dat onze tegenstanders voorspelden, dat het na tionaal-soeialisme binnen korten tijd in één zou storten. Die tegenstanders heb ben zich vergist, want zij hebben de wilskracht van de nationaal-socialisten en van de door het nationaal-soeialisme vereenigde volk onderschat. Eon revolutie greep plaats in het economische leven De Führer zei api den rijksp'artijdag voor de arbeid: „De economie is één van de vele functies van het volksche leven en kan daarom slechts uit het oog punt van doelmatigheid georgani seerd en epgebouwd worden;nooit kan ze dogmatisch behandeld wor den. Er is bij het economische leven noch van een gesocialiseerde, noch van een vrije economie' sprake; er is slechts sprake van een verplichte volksgemeenschap, d.w.z. een eco nomie, die in het geheel de taak toegewezen krijgt een volk de hoog ste en beste levensvoorwaarden te verschaffen". Sinds 1933 heeft het nationaal-soeia lisme een volkomen andere vorm gegeven aan het Duitsche economische leven. Teil eerste ontvingen de millioenen werke- loozen door doelbewuste maatregelen weer arbeid en brood. Het gelukte de landbouw van hen afgrond af te houden en daardoor de voeding van het volk te verzekeren. De oorsprong van de in nerlijke sociale verdeeldheid van ons voilk werd grondig dicht geworpen. De wet ter ordening van" de nationale arbeid schiep in ieder bedrijf de voorwaarden voor een harmonische samenwerking tus- schen bedrijfsleider en gevolgschap (ge volgschap is een nieuw begrip voor de gemeenschap in 'het bedrijf, die den leider van het bedrijf trouw en in volle bereidheid tot werken volgt en helpt; 'dit woord heeft miëts met het woord „gevolg" te maken, dat alleen een me chanisch volgen van de menschen ken schetst, zooals b.v; een kudde schapen den belhamel volgt. De rijksautowegen, die in breede ban den de deelen van oris vaderland dichter bij elkaar brengen, ontstonden. Er ont- storiS zooveel, wat heden voor ons een een vanzelfsprekendheid is. Hoeveel fa- brieksschoorsteenen rookten weer, die voor 1983 jarenlang nutteloos in de hoogte rezen. Dit is reeds het geval: de Führer heeft in een paar jaren een vreedzaam bouwwerk geschapen, dat over eeeuwen nog de bewondering van de wereld zal npwekken. Het nieuwe idee had succes Wat is het .geheim van dit succes, zullen velen vragen. Van te voren had den -toch vele jnannen geprobeerd het economische leven weer op gang te brengen; het was hun echter niet gelukt. Waarom gelukte het dan wel den Führer? Adolf Hitler gaf ons een nieuwe idee; want de economie is altijd de uitdruk king van de economische gezindheid van haar menschen. De nationaal-socialistische leiding slaagde er in, de denkwijze van het geheele volk en daaronder ook dat der economen in andere banen -te lei den, vanuit het teugellooze liberalisme naar de volksgebondenheid, dus naar het ware socialisme, niet het socialisme van één klasse, zooals de marxisten die pre dikten, maar naar het socialisme van het geheele volk. Wel op géén gebied is het op andere wijze leeren denken den menschen zoo zwaar gevallen als juist op dat van het economische leven; dit had zich van tevoren van het volk afgeschei den en voerde een leven op zich zelf zonder gevoel van verantwoordelijkheid tegenover het geheele volk. De omwen teling is wel het best als volgt geken schetst: „Was het volk er totdusver voor het economische leven, nu moest het econo mische leven zonder meer leeren er voor het volle te zijn"- En het heeft geleerd op een andere manier te denken en'te hande len. Het' beste voorbeeld is daarvoor wel de omvang van onze bewapening. ZIER1KZEE. Tot ]id van het bestuur der waterkeering van het calamiteuze waterschap Bruinisse is benoemd dhr. W. van den Berg té Bruinisse; tot dijk graaf van den Sluispolder (Tholen) de heer G. W. J. de Graaff te Oud-Vosse- rneer en tot lid van den Dijkraad voor de waterkeering van den Calamiteuzen Vlietepolder als vertegenwoordiger van dien polder de heer P. Dieleman te Wissekerke. HAAMSTEDE. De plaatselijke groep van dé N.S.B. hield Vrijdag in TAVENU een openbare vergadering, welke door een 40-tal leden en geestverwanten was bezocht. Na opening door den groepslei der, den heer Mulock Houwer, gaf deze het ..woord aan den heer Hendrikse, die sprak over: Nationaal-soeialisme en de problemen van "dezen tijd". Hij begon met er op te wijzen, dat deze tijd van buitengewone beteekenis is, hetgeen nie mand pok buiten de N.S.B. zal kunnen ontkennen. Zelfs de nationaal-socialisten zijn hiervan niet voldoende doordrongen. Scherp stelde hij de tegenstelling natio- isocialisme, een probleem, dat wereld omvattend is. Op de slagvelden van Rus land, aldus de spreker, wordt ook over het loit van ons land beslist. Felle kri tiek werd uitgeoeèfend op verkeerde toe standen,- zoowel van voorheen als thans Bij zijn critiek spaarde hij, waar dit noodig was. ook zijn eigen partijgenooten niet en wees or op, dat een nationaal- soeialist een voorbeeld moet zijn voor zijn medeburgers, zoodat b.v. zwarte handel voor een natïonaal-socialist nog erger is dan voor een ander. Aan het slot van deze, met groote overtuiging uitgesproken rede, die in hoofdlijnen met die in Zierikzee overeenkwam, wekte hij zijn medeleden pp tot inzet van hnu volle persoonlijkheid, waarna beslo ten werd met het 6e couplet van*het Wilhelmus. Hamer van Koophandel De agenda voor de vergadering van de Kamer van Koophandel en Fabrie ken voor de Zeeuwsche Eilanden op 27 Maart a.s. bevat alleen de vaststel ling van eene wijziging in de begroeting der Kamer voor 1941, waardoor deze in ontv. en uitg. wordt verhoogd met f 11.523.23 en de rekening over 1941 aan wijzend in ontv. f31.806.97 en in uitg. f 25.296.51, alzoo een goed slot van f 6510.46. KERKNIEUWS ST-PHILIPSLAND. Woensdag 25 Maart 's avonds 8.30 uur, hoopt in de Gerefor meerde Gemeente, voor te gaan Ds. Barth van Nieuwerkerk. Mevrouw Klein schudde van het lachen en wees spottend in een bepaalde rich ting van het doek: Wat beduiden die purperen vlek ken? Het lijken wel roode kooien en die groeien toch niet in het Kreupel- boschje? Als ze af zijn zullen het rhododen- dronsstruiken zijn. En die andere plekken dan, die er net uitzien als slecht-aangemaakte mosterd Dat is het kreupelhout in herfdtj- tint. En die kleine groene balletjes; net Brusselsche spruitjes? Nu werd het Aletta toch te erg! Ze antwoordde niets, maar trok de schets terug met hoogrooden blos en vlam mende oogen. Ben je nu boos?.... Je kan ook in het geheel geen critiek verdragen. Neem mij niet kwalijk, maar u breekt enkel trfl O, ja, ik had opbouwende critiek moeten geven, hé? Die valt in den re gel beter in den smaak! Nu kind, het lijkt mij' maar het beste, dat wij van dit onderwerp afstappen! 1 Dit leek Aletta ook, want het had haar onbeschrijflijk veel moeite gekost, om zich goed te houden. j Nu, mijn veelbelovende jonge ar tiste, als je hier klaar bent, kan je gaan! -V Graag. Ik mag zeker wel wat voor de lunch meenemen?Hoe laat wilt u mij terugzien? Vóór donker in ieder geval. Ik zal er voor zorgen. Aletta was nu weer in de opgewekte stemming en het keukenmeisje, dat haar graag lijden mocht, pakte een stuk eigen gebakken cake bij de boterhammen, zoo dat juffrouw Moor althans een smake lijke lunch zou hebben. Met haar witte japon en slap vilten hoedje op, zag ze er allerbekoorlijkst uit en ze voelde zich met recht of ier geen wolkje aan de lucht was: Ze was immers geheel vrij om te loopen, te den ken en te doen zooals ze wilde! Niets dat haar terughield. Geen enkele rem mende opmerking, als bijvoorbeeld: Niet zoo haastig, kind! Bedenk toch, dat je tot gezelschap bent van een oude dame! Tot gezelschap van een oude dame! Juist; daar At 'm de fout in, Maxje! Dit laatste tegen een buurhond, die als goed vriend met haar meegeloopen was. Ik geloof, dat bet veel makkelijker Zou zijn, om tot gezelschap van een ouden heer- te dienen! Hoeren zijn in den regel niet zoo veeleischend Wel, juffrouw Moor; dat tref ik! klonk het daar ineens van dominé Gilse. Waar gaat u heen? De gezelschapsdame van mevrouw Klein heeft een dag vrij-af 1 lachte zij. En de gezelschapsdame van mevrouw Klein zal daar een dankbaar gebruik van maken! Is het niet heerlijk om te leven? Maxje deed den bek wijd open en snapte een vlieg, zoodat dit arme dier zich althans niet meer kon verheugen in de vreugde van het leven! Dominé Gilse zuchtte en antwoordde: Met u Haast je, zeker! Aletta lachte helder-op, of hij de grootste geestigheid had gezegjd, in plaats van die eenigszins sentimenteele betui ging; en, op zijn uitnoodigend gebaar reikte ze hem haar schildersgerei en zei: 't Is jammer, dat u niet schildert, dominé Gilse! 1 I O, ja, maar ik doe er wel aan! Dan zult u begrijpen, wat er In mij omging, toen ik vanochtend mijn Vandaag herdenken wij den geboorte dag van Nederlands grootsten zeeheld, van den grootsten zeeheld aller tijden: Michiel Adriaanszoon de Ruyter, die den 24sten Maart 1607 te Vlissingen het le venslicht aanschouwde, als vierde der elf kinderen van den bierdragersknecht Adriaan Michielszoon en Alida Jans. schets liet zien aan mevrouw Klein en ze zei Nu kon ze weer helder-op lachen, ter wijl ze het verslag gaf; maar dominé Gilse was te verstandig om mee te doen; ofschoon de uitdrukking van zijn ge- laat toch duidelijk te verstaan gaf dat hij deelde in haar ervaring. Zelfs had zij' er nog wat meer dan enkel sym pathie uit kunnen lezen! De amateur-schilder met name vindt het moeilijk, om de geschikte plaats te bepalen,- van waaruit zijn werk het beste slagen zal; en na heel wat verschikken en verzitten en dit wel met schilders gerei en al, had Aletta eindelijk dan toch „de" plek gevonden en maakte zij zich gereed tot den arbeid'. Nadat dominé Gilse er eenigen tijd zwijgend bij had gezeten, meer genie tend van hóór, dan van het stuk na tuur om zich heen, sprak hij van opr staan. Hoe jammer dat u niet blijVen kunt. Ik heb genoeg te lunchen bij mij voor twee personen: een heel pak bo terhammen en een verrukkelijk stuk cake! En dan hadden we later naar het strand kunnen gaan. Daar is nog ruimschoots gelegenheid voor thee-drinken. Toch moet ik gaan; tot mijn zéér, zéér groote spijt. En ik moet ernstig werken. Vriendelijk stak ze hem de hand toe II 7 worden gekalmeerd UW Zenuwen en gesterkt en Uw «laap wordt weer rustig door het gebruik van Mijnhardt's Zenuwtabletten Glasen Buisje 75 ot. Bij Apoth. en Drogisten RADIO-PROGRAMMA Woensdag 26 Maart HILVERSUM 1. 415.5 M. 7.15 Gram.; 7.45 Ochtendgymnastiek; 7.55 Gram.; 8.20 Ochtendgymnastiek; 8.30 BNO: Nieuwsberichten; 8.45 Gram.; 9.15 Voor de huisvrouw; 9.20 Gram.; 11 Voor de kleuters; 11.20 Ensemble Timm; 12 Theo Üden Masman en zijn dansorkest; 12.40 Almanak; 12.45 BNO: Nieuws- en economische berichten; 13 „Wat is mo- delmelk?"; 13.15 Hobo en piano; 14 Gerard van Krevelen en zijn orkest; 15 „Palm, Palm-Paschen - Hei Koerei"; 15.20 Viool, cello en piano; 16 „Verschuivin gen in de oud-Christelijke Kerlc"; 16.20 Voor de jeugd; 17 Gram.; 17.15 BNO: Nieuws-, economische- en beursberichten; 17.30 Nationale Jeugdstorm-kwartier; 17.45 Grani.; 18 Bouwvakarbeiders aan het woord; 18.15 4-handige pianovoordrachl 18.50 BNO: Nieuwsberichten; 19 BNO: Binnenlandsch economisch praatje; 19.10 Gram.; 19.30 Radiorevue „Op tempo, tem po komt het op' aan". Van 20.15 alleen vóór de Radio-Centrales, die over een lijnverbinding met de Studio beschikken. 20.15 Omroeporkest; 21 Orgelconcert en zang; 21.30 Gram.; 21.45 BNO: Nieuws berichten; 22 Amusemetsorkest22.45— 24 Dansmuziek en zang (gr.pl.). HILVERSUM II. 301.5 M. 7.15—8.45 Zie Hilversum I; 8.45 Gram.; 10 Morgenwijding; 10.15 Arnhemsehe Or kestvereniging (opn.); 10.40 Declamatie; 11 Zang met pianobegeleiding; 11.40 Gram.; 12 Otto Hendriks en zijn orkest; 12.45 BNO: Nieuws- en economische be richten; 13 Omroeporkest; 14 Gram.; 14,15 Uit Neerlands Gouwen; 14,30 „De ontvoering uit het Serail", opera (opn.); 16 Pianovoordracht; 16.35 Gram.; 17.00 Voer de jeugd; 17.15 BNO: Nieuws-, economische- en beursberichten; 17.30 Roemeensch orkest Gregor Serban; 18 Potpourri van bekende melodieën; 18.30. „In en om de N.S.B."; 18.45 Gram.; "19 Utrechtsch Stedelijk Orchest en solist; 19.30 BNONieuwsberichten19.40 Spie gel van den dag; 19.50 BNO: Brabantsch praatje van den Dré; 20 Utrechtsch Ste delijk Orchest; Van 20.15 alleen voor de Radio-Centrales, die over e$n Jijnver- binding met de studio beschikken; 21 Als je verre reizen dóet, dan kan je veel verhalen; 21.15 Gram.; 21.45 BNO: Nieuwsberichten; 22 Gram.; 22.10—22.15 Avondwijding. RADIONIEUWS Woensdag 25 Maart Ernstige muziek. Over Hilversum II hoort U om 16 uur Anton Krelage met een piano-recital met werken van Cl. Debussy en Fréd. Chopin Gesproiken woord. Om 17.30 uur begint het Nationale Jeugdstormkwartier. Kees van Aels spreekt over de vele doelpuntjes, die hij als mid-voor van het Nederlandsche Wa- terpolo-zevental heeft gemaakt. (Hilver sum I). Over Hilversum II hooren we om 14.15 uur UIT NEERLANDS GOUWEN Ditmaal met^ ondertitel „Goeie klompen, warme voeten". Wij gaan bij den klom penmaker op bezoek. Land en Volk. D. Hiddinga brengt om 13 uur een be zoek aan een consumptie-bedrijf in Ka- terveer bij Zwolle, waar melk afgeleverd wordt, die men „zoo van de koe kan drinken". De uitzending vindt plaats over Hilversum I, onder den titel „Wat is modelmelk?" Voor de v;ouw. Over den zender Hilversum I zorgt mevr. J. Hoekstra om 15 uur voor de vorming. Ditmaal vertelt zij iets over „Palm, palm Paschen, ei koerei". en hij prevelde zoo iets, van dat hij haar gauw weer hoopte te zien. Ja, ik zal uw raad noodig hebben om de schets af te maken.... Zou dit nu iets van een rhododendrons krijgen? Had mevrouw Klein toch maar niet van roode kool gesproken, want nu kan ik de juiste tint niet meer vinden. En toen zij al weer een tijdje voort- gewerkt had, sprak ze in zichzelve: zal er tenminste niet op uit zijn om afbrekende citriek te geven; eer der het tegendeel! Wat ik noodig heb is het oordeel van iemand, die er ge heel neutraal tegenover staat. Dat zou mij' goed doen en dan kon ik eens hooren, of er waarlijk verdienste school in mijri werk. Dat is een geniale streek! ging zij na een tijdje voort. Maar nu zal ik liever eens ophouden. Als ik een half uur wegga, dan kom ilr er weer frisch voor. Ik rammel van den honger! Nu ga ik beneden aan het strand mijn bo terhammen eten. Een vroolijke melodie zingend, en af en toe een goudgeel blad plukkend, dar telde zij verder in den stralenden zonne schijn; zich met recht zoo vrij voe lend als een vogeltje in de lucht! (Wordt vervolgd).

Krantenbank Zeeland

Zierikzeesche Nieuwsbode | 1942 | | pagina 2