WAT IEDER MOET WETEN TELEGRAMMEN De Dultschers bezetten Parijs Het opperbevel van de Duitsche weer macht maakt bekendDe volledige ineen storting van het geheele Fransche front tusschen het Kanaal en de Maginotlinie bij Montmedy, beeft de Fransche legerleiding er toe gebracht haar oorspronkelijk voor nemen, de hoofdstad van Franktijk te ver dedigen, te laten varen. Parijs is derhalve tot open stad verklaard. De Duitsche troepen zijn Parijs binnengerukt. Het D N.B. meldt voorts van welingelichte zijde dat ook Le Havre door de Duitschers is bezet. NA DEN STRIJD IN NOORWEGEN. De Fiihrer en Opperste Bevelhebber van de Duitsche Weermacht heeft een dagorder gericht t,o,t de soldaten, diei in Noorwegen hebben gestreden). Ook de Opperbevelhebber van het Luchtwapen', Generaal-Veldmaarschalk Göriing, heeft bijl het einde van de krijgsverrichtingen in Noor'wegen een dagorder -aan het Lucht- Iwapen uitgevaardigd. De Opperbevelheb ber der Duitsche Oorlogsmarine, Groot- Admiraal Rader, heeft bij' het einde van de krijgsverrichtingen in Nooiiwegep een dagorder aan de Oprlogsmarine uitge vaardigd, twaar hij' op de voorbeeldige samenwerking der cpirlogsmarine met de andere deelen der (weermacht wijst. REORGANISATIE DER FRANSCHE REGEERING. Uit Poitiers, de beweerde nieuwe te- tel van de Fransche regeering, wordt gemeld, dat nieuwe meeningsverschillenl tusschen b'epaalde leden van het Frain.- sche kabinet Zijn ontstaan. Men rekent op de mogelijkheid van een nieulwte ka binetscrisis en reeds verluidt dat Ray naud. Wegens zijn (nauwe verknochtheid aan Engeland', een onhoudbare figuur is geworden en moet aftreden. Mep ver wacht bij een reorganisatie een regee ring onder leiding vap Generaal Wey,- gand of Maarschalk Pétain. Het voornemen van üe regeering om den oorlog ook na den val van Parijs voort te zetten heeft bij de Fransche be volking de grootste tegenzin ontmoet. Al gemeen wijst men er op, dat in Parijs alleen 80 pet. der Fransche oorlogsin dustrie is gevestigd, zooals b.v. Renault en Hotchkiss, waarvan de fabrieken niet naar de provincies kunnen worden ver plaatst. ITALIANEN UIT ENGELAND. Donderdagavond is een extra-trein met ongeveer 700 Italiaansche burgers, die in Londen woonden, uit Londen vertrokken in de richting Glasgow, om hen naar Italië terug te brengen. De Italianen zul len worden verscheept naar Lissabon. Een schip dat hun floor de Engelsche regeering ter beschikking is gesteld, zal hen naar hun plaats van bestemming brengen. De Italiaansche ambassadeur in Londen, Bastianini en zijn familie zul len eveneens met een lateren extra trein via Glasgow naar Lissabon vertrekken. JAPANSCH INCIDENT IN INDIË. Inzake de reeds gemelden aanval van een Nederlandsch Indisch vliegtuig op een Japanneesche visschersboot, heeft de woordvoerder van het Japanneesche de partement van Buitenlandsche Zaken ver klaard, dat aan den Japanneeschen Con sul-Generaal te Batavia om een uitvoe rig rapport is verzocht. Men kan re kenen, aldus de woordvoerder, op een Japanneesch protest. Inzake de geruchten over beweerde Britsche troepenlandingen op Java heeft de Engelsche regeering haar standpunt in Tokio nog niet bepaald. Alleen heeft de Engelsche ambassade in Tokio een tegen spraak gegeven. TURKIJE EN EGYPTE. Het Joego-Slavische blad „Politika" meldt uit Istamboel: Men verneemt uit kringen, die in nauw contact staan tot de Turksche regeering, dat de Sovjet- regeering aan de regeering van Turkij.e heeft medegedeeld, dat zij elke actie van Turkije, om uit het conflict te blij ven, zal ondersteunen. De correspondent van hetzelfde blad te Istamboel deelt mede, dat in kringen, die in nauwe ver binding staan met de Turksche regeering, verklaard wordt, dat tusschen Egypte en Turkije een band bestaat. Deze band gaat echter niet zoo ver, dat Turkije automatisch met Egypte moet optreden, d.w.z. Turkije behoeft niet in oorlog te gaan voor het geval Egypte in een oor log zou worden betrokken. - HOOFDPRIJZEN STAATSLOTERIJ Trekking vajn 14 Juni. f 10.000: 20326. f1000: 5343, 9031, 21872, 23834. f400: 8104, 10561, 13282, 20181, 23692, 24816. f300: 1692, 7328, 9389, 24315. f100: 1304, 1704, 2418, 2774, 7343, 10990, 11454, 11567, 12687' 16580, 16697, 17571, 17865, 18309, 20275', 20929, 22884. BUSLICHTINGEN DER STADSBUSSEN Bus KraanpJei'n4.54 (Ma 4.24). Fd1 7.04^ Zo 8.29, 11.19, 16.54, 22.09 (Za niét).' Bus Nieulwlstraat: 4.49 (Ma 4.19), Fd! 6.59, Zo 8.24, 11.14, 16,49, 22.04 (Za niet). Bus 't Vrije: 4.59 (Ma 4.29), Fd 7.09. Zo 8.34, 11.24, 16.59, 22jl4 (Za niet). (Fd. feestdagen. Zo. Zo!ndagen)r R. KOOLE ZOON'S BANK N.V. Jaarverslag 1939 De algemeene vergadering van boven genoemde bankinstelling Werd, in ver band met de bizondere omstandigheden^ nader vastgesteld op 29 Juni. In het verslag van den directeur over het afgeloopen jaar deelt deze aan het collego van commissarissen mede. dat het tijdvak van lage rente-stand in 1939 (Overging in een periode van duurder geld. onder dalende bedrijvigheid van het zakenleven, met als gevolg hiervan een groeiende lusteloosheid op de ef fectenbeurzen. Ook trad' er daling op de Obligatiemarkt in. Op Schouwen en Duiveland onderging men den invloed van de door de regeering vastgestelde prijzen, o.a. voor tarwe, peulvruchten en suikerbieten. Het bankbedrijf ondervond hiervan den terugslag. De omvang bleef vrijwel ongewijzigd. De omzetten liepen echter terug. De provisie verminderde door geringere 'effectenorders en het uit. blijven van emissies. Op het fondsen- bezit Werd1 verlies geleden, terwijl de interestb'ate gunstiger iwias. Het effecten- verlies kon, ondanks de 'klejniere winst- bate. geheel 'wiorden afgeschreven, waar na de resultaten de bank veroprioveni een dividend van '3 pet. voor te stellem. Het iw'instsaldo bedraagt f3635.68. Ir. C. M. Bolle, wiens oontractueelëi verbintenis in 1939 tep einde liep, nam' afscheid als directeur. De commissariaten stellen nu vopr den oinder-directeur, da heer E. J. Lunenberg, te benoemen tot directeur der vennootschap. Automobilisten, denkt aan uw veiligheid 1 Wij laten hier volgen eenige wenken voor automobilisten, gebaseerd op erva ringen van de „testdrivers" der General Motors. Niet uw hoofd omdraaien, als u tegen uw mede-inzittenden spreekt. Uw aandacht uitsluitend bij het be sturen van den wagen houden. Nooit het stuurwiel loslaten om te gesticuleeren. Goed opletten bij wegkruisingen, zelfs indien u recht op voorrang hebt, want de naderende chauffeur zal mis schien niet stoppen of vertragen. - Uw snelheid regelen naar den staat van den weg en de heerschende ver keersomstandigheden. U altijd onderwer pen aan de voorgeschreven verkeersbe- palingen. Uw achteruitkijkspiegel altijd in den juisten stand hebben en er ook ge bruik van maken. Om andere voertuigen voorbij te rijden, altijd eerst goed uit kijken of de weg vrij is, alvorens te pas- seeren. Volkomen meester zijn van uw wagen bij het nemen van bochten, dus vertragen. Nooit op een helling passeer en of in bochten, waarin u geen vrij uitzicht hebt. Rechts houden onder alle omstan digheden. Indien er een band springt onder het rijden, zoo mogelijk niet onmiddellijk de remmen gebruiken, zoolang uw snel heid niet voldoende verminderd is. ONDERWIJS De ttand van het onderwijs in deze dagen De heer P. van Nes Czn., hoofd-inspeo- tenr van het Lager Onderwijs, heeft aan het «Volksblad" een en ander meegedeeld over den stand van het onderwijs in deze bijzondere dagen. De heer Van Nes is werk zaam in de tweede hoofd-inspeotie, die zioh nitstrekt over Zuid- en Noord-Holland, Zeeland en Utrecht. In dit gebied be vinden zich streken, waaraan de oorlog geenszins onopgemerkt is voorbijgegaan. «Ik kan niet anders zeggen, dan dat het Duitsche gezag zeer correct tegenover het onderwijs optreedt, ving de heer Van Nes zijn madedeelingen aan. Nadat de be zetting gedurende eenige dagen een feit was geweest, heeft men mij van Duitsche zijde verschillende informaties over ons onderwijs gevraagd. Tevens verzekerde men mij toen, dat het niet de bedoeling van het Duitsohe gezag is, zioh met de «innere Seite" (de inwendige aangelegen heden) van ons onderwijs te bemoeien. Wij wensoben - zoo verklaarde men mij - dat het ouderwijs gevestigd blijft op de Nederlandsohe, wettelijke basis, ook wat de onderscheiding in openbaar en bijzonder onderwijs aangaat. De eenige voorwaarde die wij stellen is dat het oüderwijs niets dentsohl'eindliohes (vijandigs tegenover Duitsohland) zal be vatten. Natuurlijk heb ik geantwoord, dat iedere Nederlander, die bij het onderwijs is be trokken, zioh onder de gegeven omstandig heden ertoe verplicht gevoelt, aan deze voorwaarde te voldoen, al ware het alleen ter wille van anderen. Immers, een ver keerd optreden van een onderwijskracht zou ook voor heel veel anderen hoogst ongunstige gevolgen met zioh kunnen bren gen. Van deze gedaohte zijn allen, die by het onderwijs werkzaam zijo, doordrongen. Anderzijds zullen zij en dit zal het Duitsche gezag ongetwijfeld slechts in hen kunnen waardeeren alles doen, wat noodig is om de kinderen tot goede Neder landers op te voeden. Zondagartiendienst Zierikzee Zondag 16 Juni: Dr. Bongerd' en Dr. Verspyck. De straatcollecte Hulpcomité 1940 Om technische redenen is de openbare straatcollecte ten behoeve van het Nationaal Hulpcomité 1940, uitgesteld. Dit geldt voor het ge heele land. Waarschijnlijk zal de collecte op Zaterdag 22 Juni e.k. worden gehouden. THEE EN KOFFIE Van 6 Juni tot en met 5 Juli worden op bon 69 een half ons thee of een half pond koffie beschikbaar gesteld SUIKER Van 31 Mei tot en met 27 Juni geeft bon 70 van het Algemeen Distributiebonboekje recht op, één k g. suiker. Distributiebonnen moeten nauwkeurig op de perforatie worden afgescheurd. SCHOENEN Schoenen mogen alleen ge- en ver kocht worden op vertoon van een specialen distributiebon, welke, zoo noodig, door het plaatsel-flk distri butiekantoor verstrekt wordt, heer loos en zgnzomerschoeisel vallen buiten de distributieregeling. TEXTIELPRODUCTEN Textielproducten kleedingkousen, enz.) mogen slechts aan particulieren verkocht worden op vertoon van hun distributie-stamkaart en dan nog slechts per één stuk of één paar tegéljjk of wel stof voor één japon, enz. VASTE BRANDSTOFFEN Kolen mogen niet worden ge- of ver kocht voor verwarmingsdoeleinden. Voor huishoudelijke kookdoeleinden kunnen kolen worden afgeleverd mits men over geen kookgas beschikt en voor voedselbereiding aangewezen is op vaste brandstoffen. De hoeveelheid moet beperkt worden tot het maximum gébruik gedurende één week. VLOEIBARE BRANDSTOFFEN De distributie van petroleum zal ingaan Maandag 17 Juni. De eerste periode loopt tot en met 30 Juni. De petroleumzegels kunnen worden afgehaald bjj de plaatselijke distributiediensten. Petroleumzegels worden verstrekt aan hen, die niet beschikken over een kookgas- of électrische kook- installatie of kolenfornuizen of kook kachels. DE TEXTIELPRODUCTEN De seoretari8-generaal, wnd hoofd van het departement van Handel, Nijverheid en Scheepvaart maakt het volgende bekend De aandacht wordt er nogmaals op ge vestigd, dat alle handelaren in textielpro ducten, ongeaoht hun funotie, zioh moeten doen inschrijven bij het Rijksbureau voor de distributie van textielproducten door den handel, teneinde een vergunning te kunnen verkrijgen voor de uitoefening van hun bedrijf. Het zal binnenkort verboden zijn handel in textielprodaoten te drijven zonder in bet bezit te zijn van deze vergunning. Bepaalde, nader bekend te maken arti kelen vallen niet onder de onderstaande algemeene voorschriften ter beperking van de aflevering van textielprodnoten. In het algemeen vallen onder deze voorschriften wel alle weefsels en andere afgewerkte textielproducten, welke noodzakelijk zijn voor kleeding, dekking en verzorging van den mensoh. Voor het afleveren van o.a. woning inrichtingen is een speciale vergunning van den plaatselijken distributiedienst noodzakelijk. De beschikbare voorraad van deze goederen moet tooh in de eerste plaats gebruikt worden voor onze mede burgers, wier huisraad en inboedel in de laatste crisis verloren is gegaan. Bewaar de bonnen De onderstaande voorschriften vereisohen in de eerste plaats de afgifte van bonnen door de winkeliers voor elke aflevering van textielproducten, welke sleohts in be perkte mate betrokken kunnen worden. Uitdrukkelijk wordt er de aandaobt op gevestigd, dat deze bonnen bewaard moe ten worden, aangezien te zijner tijd de kooper opgave zal moeten doen van zijn aankoopen, terwijl de verkooper aan het publiek volgens nader aan te wijzen groepen en sorteering zijn bonnen bij eveneens later te noemen instanties zal moeten inleveren. Er wordt in eigen be lang een beroep op de algemeene mede werking van de verkoopers en van het koopende publiek gedaan. Door de hierboven vermelde te zijner tyd in te stellen scherpe oon- tróle en uitwisseling van de op deze wijze van twee kanten te verkrijgen gegevens, zal blijken in hoeverre voldaan is aan de gegeven voor schriften. Met name de z.g. groote artikelen, welke hieronder gespecificeerd staan, zullen, in dien zij in grootere hoeveelheden afgele verd o.q. ontvangen zijn, in mindering worden gebracht van de in de toekomst te verleenen rechten van aanschaffing. De z.g. «groote" artikelen zijn o. a. wollen dekens, oostuums voor mannen en jongens, manteloostuums, wollen japonnen, wollen dames- en kindermantels, over jassen voor mannen en jongens, regen jassen en regenmantels, bedstellen, matras sen, stoffen, bestemd voor de vervaardiging van deze goederen. Tijdelijk karakter De bestaande regelingen en voorschrif ten hebben een tijdelijk karakter. Zij dienen als overgangsmaatregel tegen een verbeterde en definitieve regeling, welke zal worden ingesteld zoodra het Rijks bureau voor de distributie van textielpro dnoten door den handel de gegevens ver zameld heeft, welke noodsakelijk zijn om deze definitieve voorschriften zoo juist mogelijk te doen zijn en de organisatie gereed is. Al de maatregelen, welke genomen zijn en genomen zullen worden op het gebied van de verdeeliDg van textielgoederen, hebben ten doel te voorkomen, dat een klein gedeelte van de volksgemeenschap zioh thans voorziet van extra-voorraden, terwijl dan door den aleohten aanvoer van grondstoffen de groote rest der bevolking reeds binnenkort niet goed zou kunnen worden voorzien van datgene, wat voor dagelijksoh leven en werken noodzakelijk is. REGELING WERKLOOSHEID Verruiming van werkgelegenheid voor Nederlandsohe arbeiders in Duitsohland In een. gistermiddag gehouden pers conferentie heeft minister Fisohböok, commissaris-generaal voor sociale aange legenheden, toegevoegd aan den Rijks commissaris rijksminister Seyss In quart, mededeeling gedaan van de eerste maat regelen, die de Rijkscommissaris heeft ge nomen om tot een snelle oplossing van het werkloosheidsvraagstuk hier te lande te geraken. Hen herinnerde aan de maatregelen, die de Duitsche regeering in 1933 in Groot- Duitsohland en in 1938 in Oostenrijk heeft getroffen, welke maatregelen tot een snelle vermindering en tot opheffing van de werkloosheid hebben geleid. In ons land zijn er, ongerekend de gemobiliseer- den, volgens een globale berekening 295,000 werkloozen. Dit aantal zon met nog oa. 200,000 toenemen, zoo het leger totaal werd gedemobiliseerd. Er zouden dus in het. geheel ongeveer een half mil- lioen werkloozen in Nederland zijn, voor wie raad geschaft moet worden. De wederopbouw In verband hiermede heeft de rijkscom missaris in de eerste plaats het oog ge vestigd op de werkzaamheden voor den wederopbouw. Deze zullen met alle mid delen, ook financieel, worden aangemoedigd. Vele handen zullen er werk bij kunnen vinden. Hierbij ook het nog onder de wapenen zijude gedeelte van het leger. Het zon niet goed zijn zoo een aantal gemobiliseerden met groot verlof werd gezonden, die bij hun thuiskomst geen werk hebben. Daarom is dan ook bepaald, dat dezulken onder de wapenen behooren te blijven. Het zou echter evenmin goed zijn, zoo het leger zijn tijd in ledigheid moest door brengen. Hierom is voorgeschreven, dat het zooveel mogelijk in het proces van den wederopbouw zal worden geschakeld, b.v. voor opruimiDgswerkzaamheden. Geen ontslagen Om de arbeidsmarkt niet verder met werkzoekenden te belasten heeft de Rijks commissaris verder bet deoreet uitgevaar digd ingevolge hetwelk aan de ondernemers wordt opgedragen zoo veel mogelijk ar beiders aan het werk te houden en alleen personeel te ontslaan, indien de uiterste noodzaak daartoe aanwezig is In beginsel worden alle ontslagen die sedert den 9en Mei gegeven zijn ongedaan gemaakt. Zij mogen alleen met toestemming van de bevoegde autoriteiten gehandhaafd worden. Nieuwe ontslagen zijn aan dezelfde toe stemming onderworpen. Werk In Duitichland. Als de meest belangrijke maatregel van het oomplex moet echter een verruiming van de werkgelegenheid voor NederlaDd- Bohe arbeiders in Duitsohland worden beschouwd. Minister Fisehböok wees erop dat in Duitsohland de behoefte aan werk krachten voor alle takken van het bedrijf zeer groot is, zoo groot dat het totale overaohot op de Nederlandsohe arbeids markt daar opgenomen kan worden. Welnu, Duitsohland zet de deur voor Nederland sohe werkkraohten wijd open. Dwang wordt er niet uitgeoefendhet is aan ieders vrije beslissing overgelaten of hij in Duitsohland wil gaan werken of niet. CONSERVEERING VAN NEDERLAND'S AUTOPARK De loop der gebeurtenissen heeft mede- gebraoht dat sinds geruimen tijd een aan tal auto's van verschillenden aard aan hare normale bestemming onttrokken moesten worden, welk verschijnsel zioh ook nog verder blijkt voort te setten of, en in welken toestand zij haar gewone werk zullen knnnen hervatten, valt niet te overzien. Van de nog onder hoede der oorspronkelijke eigenaars berustende auto's moet een groot gedeelte tijdens de hui dige omstandigheden verstoken blijven van brandstof. Dit opgelegde gedeelte moet voorloopig worden besohouwd als de reserve van ons vervoersapparaat, waarvoor een nieuwe periode van verhoogde activiteit zal aan breken wanneer de thans geldende be perkingen eerlaDg een einde zullen nemen. Het moet dan ook in het algemeene be- laDg wensohelijk worden geacht indien dit rustende gedeelte van ons autopark niet aan het roesten raakt, dooh integendeel zoo doeltreffend mogelijk wordt onder houden, opdat het te zijner tijd een zoo groot mogelijk nuttig effect moge kunnen afwerpen. m Nu valt evenwel te oonstateeren dat een deel dezer auto's gevaar loopt, ge- dnrende dezen stilstand aohteruit te gaan in prestatievermogen, ingevolge onvol doende onderdak of onoordeelkundige ver zorging. Zulk een verwaarloozing zal deels voortvloeien uit teohnieehe onbedrevenheid of zorgeloosheid, deels uit het bezwaar der aan doeltreffende stalling en onder houd verbonden kosteD, welke uit de veelal verminderde inkomsten wellicht niet in voldoende mate knnnen worden afgezonderd. De eene oorzaak bedreigt de toekomst van ons transportwezen al even zeer als de andere. Deze waarnemingen hebben de A.N.V.F. er toe geleid, het denkbeeld in overweging te nemen of niet de voornaamste organi saties, welke belang hebben bij een zoo goed mogelijk toegerust vervoersapparaat, gezamenlijk en in samenwerking met de Overheid een regeling zouden kunnen ont werpen welke tot doel zou hebben, het thans tot werkloosheid gedwongen gedeelte van het Nederlandsohe autopark zoo goed mogelijk in conditie te honden voor zijn toekomstige taak. VERKEER EN VERVOER Amsterdam's nieuwste taxi Er zijn weer taxi's in Amsterdam, al zijn het dan niet de aloude bekende blok- banden of andere benzine-slikkende wagens Het nieuwste snufje op taxigebied vormt de «Vlot-weg-2-tax", welke thans in de straten der hoofdstad haar intrede heeft gedaan. Het ia een fiets met «aanhangwagen" waarin twee personen zioh op leeren kus sens kannen neervlijen. Er zitten goede veeren onder het bakje en zelfs de dikste keien worden soepel genomen. De zitbank van de nieuwbakken taxi is geel geverfd en met leeren kussens be kleed. Tegen den winter komen er kappen over. Zooals in een taxi past schrijft de Tel., is er een chauffeur die u heenbrengt waar ge wilt. Deze doet eohter meer dan sturen alleen, hij moet er bij trappen. Voor be pakte en gezakte reizigers komt er een bagagerek achter de zitbank, hetwelk plaats biedt voor enkele koffers. Momenteel zijn er drie taxi's gereed, waarvan er één meteen aan een dokter is verkocht, die met zijn eigen huiskneoht- chauffeur er op uittrekt. Dooh er wordt spoed gemaakt met den aanmaak van een serie nieuwe exemplaren, zoodat binnen verloop van eenigen tijd een 24 van deze karretjes door de hoofdstad zullen kruisen Ze worden stuk voor stuk met chauffeurs bemand, die deel uitmaken van het garage bedrijf en das, dank zij deze nieuwigheid, yoor ontslag worden behoed. De garagehouder poogt' de toestemming van offioieele instanties te verkrijgen om zijn karretjes op verschillende puuten van de stad te stationneeren. De chauffeur moet iets zwaarder trappen dan op een normale fiets. PREDIKBEURTEN Zondag 16 Juni. Ned. Herv. Kerk. Zierikzee. Nieuwe kerk. 10 ure, ds. Pijnaoker Hordijk, Kleine kerk. 10 ure, ds. Valeton. Lnth. Kerk. 10 ure, ds. de Jongh van Amersfoort. Gerei. Kerk. 10, ds. G. Leene van Stadskanaal (Bev. van ds. G. Leene) en 6 ure, ds. G. Leene (Intrede). Extra-ooll. voor de zwaar ge troffen zusterkerken te Rotterdam. Ohr. Geref. Kerk, 10 en 6 nre, ds. Hoogendoorn. Leger des Heils (Poststraat) Zaterdagavond 8 ure, Openluohtwerk. Zondag 7.30 en 10, Zaalbijeenkomst, 3.30 Openluohtsamenkomst op 't Groentje en 7.30 nre, ZaalbijeeDkomst. Dinsdag 8 nre voor soldaten en bekeerlingen. Donderdag 8 ure, Openbare samenkomst. Geref. Gem. (St.-Domusstraat) 10.30, 3 en 7 nre, Leeskerk. Oud-Gerei. Gem. 10.30, 3 en 7 ure, Leeskerk. SL-FlHpslaad. Geref. gem. Verbetering. 10, 3 en 6.30 ure, Leesdienst. St.-Maartonsdljk. 11, Leesdienst en 3.30 nre, ds. de Bres. Ned. geref. gem. 11, 3.30 en 7 ure, Leesdienst. Oud-geref. gem. 11, 3.30 en 7 ure, Leesdienst. Scherponisso. 11, Leesdienst en 3 30 ure, ds. Batelaan van Stavenisse. Geref. gem. 11, 3.30 en 7.30 nre, Leesdienst.

Krantenbank Zeeland

Zierikzeesche Nieuwsbode | 1940 | | pagina 3