wezigen het welkom toeriep, in het bij zonder de verschillende autoriteiten van bijna alle gemeenten van ons eiland, benevens de beide aanwezige officieren, Kapitein van der Riesen en Luit. ter Zee Manters, waarna spr. het doel van dezen avond uiteenzette, welke beoogx het bevorderen van een burgerbelang bij uitstek, n.l. hen die gevaren kunnen loopen daartegen te trachten te bescher men. De militairen, welke deze bescher ming hebben voorbereid, trekken zich nu terug en thans is het woord aan de burgerautoriteiten en de burgerbevolking, welke in eendrachtige samenwerking een organisatie moeten vormen die practisch naar middelen zal zoeken, om de ge- heele bevolking een vertrouwen in eigen kunnen te doen krijgen, welke organisa tie zoo breed mogelijk dient te worden opgezet. Deze „Burgerluchtbeschermings- vereeniging", waarvan de minimumcon tributie 25 cent per jaar zal bedragen zal door middel van een of meer cur sussen, tentoonstellingen en lezingen de gevaren uit de lucht doen kennen, maar ook de middelen om die te keeren. Alvorens hierna de spreker voor de zen avond, Kapitein v. d. Riesen, aan het woord kwam, betrad Kolonel X het spreekgestoelte, om eenige algemeene op merkingen over de luchtbescherming te maken. Spr. begon met er op te wijzen datèr nog altijd menschen gevonden worden die denken dat zij zich met de luchtbescherming op militair terrein be geven, maar hij wilde er hier den na druk op leggen dat luchtbescherming, in tegenstelling tot luchtverdediging, ge heel ligt op het gebied van de burger bevolking, daar het doel ervan uitsluitend is zich zooveel mogelijk te dekken tegen en te onttrekken aan de gevaren uit de lucht. Waar nu de luchtbescherming net best is voorbereid heeft de lucht- aanvaller het minste kans van slagen, wat vooral ook in verband met de mo- reele gevolgen van een luchtaanval (het stichten van verwarring en demoralisa tie der burgerij) van het grootste be lang is. Wat is luchtbescherming Na deze algemeene opmerkingen ving Kapitein van der Riesen zijn lezing aan, welke na een korte inleiding overging tot beantwoording van de vraag: Wat is luchtbescherming? Als uiterlijke defi nitie ervan zette spreker uiteen, dat het een stelsel van maatregelen is uitge voerd, voorbereid en georganiseerd door burgerbevolking en overheid gezamenlijk, met het doel om aanvallen uit de lucht te beperken en de kans op dergelijke aanvallen te verkleinen. Een ander, en niet minder belangrijk doel van de lucht bescherming, is echter om de bevolking in de grootste uren van gevaar, dat in nerlijke weerstandsvermogen te geven en dat uithoudingsvermogen bij te brengen, dat het luchtgevaar niet tot een chaos kan voeren met alle gevolgen van dien. De bevolking dient dus als het ware dan een afwachtende houding aan te nemen. In aansluiting hierop behandelde spreker uitvoerig de vragen: Wat is luchtgevaar? Welke zijn de mogelijkheden van den aanvaller en welke zijn zijn beperkingen? Bij de beantwoording van de eerste vraag wees spreker op het snelle, verschrikke lijke, machtige en verrassende karakter van een luchtaanval, welke factoren hij in den breede onder de loupe nam, hier aan een beschouwing van de demorali- seerende uitwerking vastknoopende, zoo als dit in Abessinië is gebleken. Dieper ingaande op de luchtbescherming zelve noemde spreker twee groote groepen van maatregelen, n.l. die, welke van over heidswege worden genomen en die welke de burgerbevolking zelf neemt. Bescher ming van het gezin, de cel van de maat schappij, staat hierbij voorop. Van de eerste soort maatregelen besprak spr. de verschillende diensten als de alar- meeringsdienst, de hulpverleening, de ver duistering, het geven van voorlichting aan de burgerij; van de tweede belichtte spr. o.a. het inrichting van een instor- tingsvrije kelder of een vertrek, het be schermen tegen brandbommen, het me dewerken aan de verduistering, het ver- leenen van eerste hulp binnenshuis en het toepassen van alle maatregelen welke kunnen dienen om chaos en demoralisa tie te voorkomen. Gezamenlijk optreden in het gezamen lijk belang van overheid en burgerij is evenwel in de eerste plaats noodig. Tenslotte wees Kapitein van der Riesen nog op de positie van Nederland en op het nut van het stichten van een luch't- beschermingsvereeniging, waarbij vooral voor de jeugd en voor de vrouw een taak is weggelegd. Nadat Burgemeester Boeije beide spre kers had dank gezegd voor hun uiteen zetting werd gepauzeerd, in welke pauze er gelegenheid bestond zich als lid van de Luchtbeschermingsver. op te geven, hetgeen door velen der aanwezigen ge schiedde. Na de pauze werd een serie duide lijke lichtbeelden vertoond, welke meeren- deels voor zich zelf spraken, doch waar bij Kapitein v. d. Riesen nog verschil lende uitleggingen gaf en raadgevingen lanceerde. Burgemeester Boeije sloot vervolgens dezen propaganda-avond met een woord van dank voor de opkomst. LANDBOUW EN VEETEELT Invoer van aardappelen in Engeland Naar aanleiding vian een berioht, dat de invper van aardappelen in EjnigelanteJ vrij zal kunnen geschieden, vergenten iwüj, dat de Engelsche autoriteiten zich tot dezen maatregel genoopt hebben gezien wiegens een t ekort aan aardappelen daar te lande. De oorzaak van het tekort is misoogst en daarom heeft men eerst de contingenteeriinig verruimd en thans ook het invoerrecht opgeheven. Een en ander zal ongetwijfeld onzen export stimuleeren. De nieuwe aardappelen vallen weliswaar buiten deze regeling, doch aangezien het nog eenigen tijd zal duren, eer dat deze aan de markt komen, is de verruiming vian onzen export paar EJngeland niet zonder beteekenis. RECHTZAKEN Mag een huisvrouw margarine voor eigen gebruik maken De Hiaarlemsche kantonrechter -heeft uitspraak gedaan in een proefproces te gen de 39-jarige daime uit Heemstejdfe, die 14 dagen geleden terecht haldi gestaan oimldat ziji voor huishoiuidelijk gebruik mar garine had vervaardigd en daardoor de landbouwcrisiswet zoiu hebben overtreden. De kantonrechter achtte het ten laste gelegde bewiezen, daar de lantdbouwcrL- sisiwiet geen uitzondering toelaat en mar garine alleen mag gemaakt worden door erkende fabrieken etc. Hij heeft een boete v|an f 0,50 Sub 1 dag hechtenis opgelegd. Deze zaak zal vermoedelijk tot in hoog ste instantie uitgevochten wprdep. NIJVERHEID EN TECHNIEK Vijftig jaren Dieselmotor Lucht als brandstof In het jaar 1886 vond de Duit sche ingenieur Rudolf Diesel den naar hem genoemden motor uit, die sinds dien dag een jgiroot- sche triomftocht om de geheele wereld heeft gemaakt. Rudolf Diesel werd in Maart 1858 te Parijs als zoon van Duitsche ouders ge boren. Zijn eerste opleiding genoot hij dap ook in de Fruinscihe hoofdstad. Biij het uitbreken van den oor tog in het jaar 1870 stuurde de naar Londen verhui zende vader Zijn kinderen naar bloed verwanten in Augsburg, waar Rudolf de industrieschool bezocht. Na deze voor opleiding vertrok de jeugdige Diesel daampt naar de Technische HoogesehiO)ol te Muncihen, waar hij een van de meest ijverige leerlingen van den bekenden prof. C. vop Linde werd. In het jaar 1879 beëindigde hij zijn universitaire studie en werd assistent van von Linde. Na een koirte werkzaamheid bij de gebroe ders Sulzer, in Winterthur, keerde hij weer naar professor von Linde terug, die hem eenige malen omdroeg zijn be langen in Parijs en Berlijn waar te ne men. Daarnaast hield de jionge eerzuch tige ingenieur zich bezig met verbete ring van den verbrandingsmotor. Nadat hij zich reeds een patent verschaft had, kwam Diesel in 1893 met zijln Opzien barend geschrift „Theorie en constructie van den rationeelen warmtemotor" voor den dag. Twee jaren later ging hij na,ar Munchen, om zidh (geheel aan zijn [uit vinding te kunnen wijden. Een geniale gedachte Na vele teleurstellingen gelukte he|t Diesel tenslotte in samenwerking met de Machinefabriek AugsburgNumb erg en Friedrich Krupp te Esschen Zijn ideeën te verwezenlijken. Tiot aan zijn dood hield de kundige ingenieur zich met de ver betering van den Dieselmotor bezig. De karakteristieke kenteekenen van den Die selmotor zijn: hioioge oojmpressie en zelf- ontsteking. De motor kan slechts als twee- lof viertactmottor gebouwd worden. Een 'op zichzelf eenvoudige en daarbij toch hoogst geniale gedachte heeft in deze uitvinding de overwinning Wegge dragen. Een reusachtige machine Tegenover andere machines heeft de Dieselmotor een groot aantal voordeelen. Het zijn de bedrijfszekerheid, de geringe klosten voor onderhoud, een veilig be drijf, geen brandstofverliezen bij langere bedrijfspauzes en niet in de laatste plaaits een aanzienlijke personeel-, ruimte- en gewichtsbesparing. Een P.K. heeft bij een Dieselmotor niet meer dan 60—100 K.G. noodig. Wegens het voortdurend voor het bedrijf in gereedheid zijn, wordt de Dieselmotor vooral gebruikt in eledtrische centrales. De gnootste machine van deze soort, een tweelacitsmo'tor van niet min der dan 150.009 P.K., staat in de electri- sc'he jcen.lrale te Hamburg. Ook in den scheepsbouw, 'waar het reeds mogelijk is, 12000 P.K. in een motor te vereenigen, wordt de Dieselmotor meer en meer ge bruikt. Bovendien is het in de laa.tsite jaren zelfs gelukt den Dieselmotor in dienst van de luchtvaart te stellen. Ondank is 's werelds loon Men zou nu aannemen, dat Rudolf Diesel met eerbetuigingen zoiu z'ijn over laden en dat hij zijn leven als bezitter van een reusachtig industrieclomoem zou hebben kunnen besluiten. Maar dain heeft men het mis! Diesel had zich nauwelijks met Zijn uitvinding tolt het publiek ge wend of reeds melden zich talrijke con structeurs aan, die hem Zijn recht pp de uitvinding betwistten. Ook in economisch opzicht heeft de groote uitvinding; Diesel lang niet het verwachte succes gebracht. De eerste pa tenten iop den Dieselmotor, stammen reeds uit het jaar 1892 en vervielen dus reeds in het jaar 1907. In alle industrielanden ter wereld staan io,p het oogenblik mo- torenf abrieken, die den naam Diesel dragen. Even tragis als zijn pionierslot was ook het einr van Rudolf Diesel. In den nacht v? m September 1913 ver dronk hij bij overtocht over het Ka naal. Zijn nat is echter door de uit vinding van Dieselmotor onsterfe lijk! geworden SrÖRT VOETBAL. Het prognamlmia vjoor a.s; Zondag 29 Maiart luidt: Internationaal. Amlsterdata:: Nederland— België. K.N.V.B., le klasse. Geen Wedstrijden vastgesteld. Afdeeling IV. 2e klasse A. Bre diaHE5( ROTeriiéuzen 3e klasse B'. Geen Wiedstrijden vastgesteld. Z. V. B. Geen Wiedstrijden vastgesteld. ONZE VOETBALPRIJSVRAAG Diaiar er voor a.s. Zondag geen le klas- Wiedstrijden zijn vlastgesteld kunnen opza VioietbalpuZz'elaars(ters) deze keer huln krachten eens beproeven op den Inter landwedstrijd Nederland—België. De uit slag mpet ditmiaal in cijfers worden ge lgeven en Wiel'oponderstaiajnd formuliertje. Dus inviuillen b.vy 0—0, 8—3, 2—7 of zooials Imlen het vpor zich Zelf gedacht heeft. We hopen Wleer op veel inzendingen! Mijne Heeren! De door iinliji gedachten uitslag vian den ia.s. Zondag 29 Maart te Amsterdam te spelen interl,and-wiedstrijd Nederland— Bielgië luidt als vplgt: Nederland doelpunten. Bielgië doelpunten. Niaiam): Straiat: Woonplaats: INZENDEN VOOR A.S. ZONDAG N.M. 2 UUR. TELEGRAMMEN Ernstige aanrijding Domderdagmoigen heeft te Oegst- geest een ernstige aanrijding plaats ge had. De 19-jsrige mej. A. Kniest, die met de fiets vam het erf van haar wo ning den weg, opreed, botste tegen een autobus van de firma Maarse en Kroon komende uit de richting Leiden. De chauffeur van de bus trachtte nog door sterk naar links uit te halen, een aan rijding te voorkomen, hetgeen ihem even wel niet gelukte. Het meisje bleef met een ernstige hersenschudding, iop den weg liggen. De autobus kantelde in de links van den weg loopende stoot. De in zittende passagiers kwamen met den schrik vrij. De autobus is zwaar bescha digd. Het gewonde meisje is naar het Academisch Ziekenhuis te Leiden ver vloei'd. Haar toestand is ernstig. Vrachtschip vergaan Volgens bij de rederij ontvangen be richten, is het Fransche stoomschip „Bioirée", in den nacht, van Woensdag op Donderdag, tijdens mist, in de nabij heid vain Huil, gezonken, waarschijnlijk na- met een ander vaartuig in aanvaring te zijin, geweest. Wat het lot van de be manning, welke vermoedelijk uit 20 per sonen bestond betreft, beschikt men al leen over de mededeeling, dat 6 der opvarenden Zijn opgepikt door een Spaan- sche boot. Omtrent de overigen is neg niets bekend. Het schip, dat een laad vermogen heeft van 3000 ton, schijnt oip weg te zijn gelw'eest naar Frankrijk. Oude man overreden Woensdagavond heeft op de Loolaan te Apeldoorn een ernstige aanrijding plaats gehad. Bij het oversteken van den rijweg ter hoogte van de -Groote Kerk is de 70-jarige J. Feit door een auto, bestuurd door van H. uit Apeldoorn, ge grepen. Ernstig gewond werd F., die onder den invloed van sterken drank verkeerde, naar het ziekenhuis overge bracht, waar hij Donderdagmorgen zon der bij kennis te zijn gekomen, aan de bekomen verwondingen is overleden. Met vestvork doodgestoken Terwijl Woensdagmiddag de beide on gehuwde broeders H. en J. Haze, die een boerderij bewonen te Hulshorst (Veluwe) bezig waren den stal uit te mesten had J. Haze het ongeluk zijn 68-jarigen broeder met een mestvork in het hoofd te steken. De verwondingen welke deze tengevolge daarvan opliep bleken zoo ernstig te zijn dat de man, hoewel terstond geneeskundige hulp was ingeroepen Woensdagavond aan de gevol gen is overleden. Arresten tegen Volk en Vaderland-Redacteuren Het Gerechtshof te Amsterdam wees heden, arrest in de strafzaak tegen de 3 redacteuren van „Volk en Vaderland" en Dr. E. Verviers, redacteur van „Nieuw Nederland",die in h^oger beroep terecht hebben gestaan wegens beleediging van de regeering en van regeeringspersonen. Het Gerechtshof bevestigde bij verstek het vonnis van de rechtbank te Utrecht, waarbij verdachte Verviers is veroordeeld tot f 100 boete subs 50 dagen hechtenis, wegens beleediging van Minister Golijm en van den Ministerraad. De Procureur- generaal had 3 maanden geëisdht. Voorts bevestigde het Hof de vrijsprekende von nissen t.a.v. de verdachten J. Hollander en, Mr. S. A. Lanteren. De Procureur- Generaal had tegen hen respi. f 100 boete en 1 maand gevangenisstraf gevorderd. Het Gerechtshof veroordeelde verder Mr. H. Reydon tegen wien het O.Mh 4 maan den had geëischt f 100 boete subs 25 dagen hechtenis. De rechtbank had f 200 boete subs 50 dagen hechtenis opgelegd. Wonderdokter gearresteerd Naar aanleiding van een open brief van Dr. ZubTi te Dedemsvaart aan de marechaussee te Harden,berg is de zgi. I^uitsche dokter, FriCk, gearrésteerd, daar hij volgens den medicus den dood van 2 zijner patiënten (vader en moeder van één gezin) op zijn geweten heeft. Friok had in, Noordoost-Overijsel waar hij gere geld zittingsdagen hield een zeer drukke practijik. Hij gaf zijn patieten medicamen ten, in den vorm van genummerde fleseh- jes, nadat hij hun kwalen uit de oogen gelezen had. In beide gevallen, die aan leiding gaven tot zijn arrestatie schijnt het dat de patieten in het leven te houden waren geweest, indierr zij zich aan de voorschriften van hun arts had den gehouden. Door FricJk te consulteeren hebben, zliji zich hieraan geruimen tijd onttrokken en toen zij tot den hu is a hbs terugkeerden) was het te laat. Correctie in het Nederl. elftal Van de zijde van den K.N.V.B. wordt vernomen dat een kleine onjuistheid is geslopen in de opgave van het Neder* landsehe Elftal voor a.s. Zondag. Ge publiceerd is dat Caldenhove rechtsback en Weber linksback speelt. Dit moet ech ter juist omgekeerd zijn, wat ook bij de laatste landen wedstrijd te Dublin en te Parijs het geval is geweest. Begrafenis van de »Uiver« slachtoffers Naar wij vernemen zal Woensdagmid dag a.s. om 2 uur de begrafenis plaats hebben van de slachtoffers van de Uiver- ramp, W. M. A. O. Beekman, J. van Steenbergen, G. van Zadelhoff en H. A. Walewijn, die met het stoomschip „Radenfels" te Rotterdam uit Basra zul len worden aangevoerd. Dinsdag worden de kisten in de aula van de begraafplaats „Zorgvlied" te Amsterdam opgebaard. De aula zal dan alleen toegankelijk zijn voor de familie. Het stoffelijk overschot van gezagvoerder Beekman zal Woensdagmor gen 11 uur op de familiebegraafplaats te Muiderberg ter aarde worden besteld. De begraafplaats „Zorgvlied" zal Woens dagmiddag na half 2 voor het publiek gesloten zijn. Duitsche Zeppelins op reis Donderdagmorgen om 6 uur zijn de Duitsche luchtschepen L.Z. 129 en „Graf Zeppelin" opgestegen van Friedrichsha- fen voor hun vlucht over Duitschland. De L.Z. 129 heeft zijn vlucht boven Stuttgart moeten onderbreken en is naar Friedrichshafen teruggekeerd, waar een technische wijziging zal worden aange bracht. Daarna zal het luchtschip weer opstijgen en zich bij de „Graf Zeppe lin" voegen. Koninklijke scheiding De Graaf vlam Gavadongia, zoom vam ex-Koning Alfonsioi vain Spapje, zal ziieh lai.s- Ziaterdag van Havanna naar Europa inschepen. De gravin verklaarde hemi „o,m speciale redenen" niet te zullen verge zellen. Ziji Iwlaigerde een nadere uiteen zetting te geven. De scheiding zou het gevolg zijn vam oneemigheid tussehein de beide echtelieden. De »Queen Mary« naar het dok De „Queen Mary" is Woensdagnacht om 2 uiur 12 vian Gourock naar Southampton vertrokken. Het schip zal daar in het droogdok worden opgenomen voor een nieuw onderzoek waarna de officieele proeftocht zal plaats vinden. Italiaansche Prinses naar Oost-Afrika De Prinses vian Piemiont vertrekt heden, (Donderdag) mei het hospitaalschip „Ce sara" naar Oost Afrika. De Koningin, van, Italië zal heden te Napels aankomen om de prinses uitgeleide te doen. De overstroomingen in Amerika Tengevolge vian nieuwe zware regenval is het water in de Monongehele en ip andere rivieren in Noord Amerika weer gestegen. In Pennsylvania en in West Virginia zijn weer uitgestrekte gebieden overstroomd. De laangerichte schade is groot en de herstelarbeid wordt ernstig belemmerd. Te Pittsburgh staan sommige straten iwieer blank. Het totaal aantal dooden in de geteisterde gebieden is tot mieer dan 200 gestegen. Wagon met dynamiet in de lucht gevlogen in het kleine spoorwegstation Tulte- nango, in het mijndistrict van den staat Mexico, is een wagon dynamiet tijdens het rangeeren, doordat een aindere wagon er tegenaan botste, ontploft. Het stations gebouw werd grootendeels vernield, ter- Wijl door een, braind, die op Ide ontploffing volgde, nog een 20-tal gebouwen en, 10 wpglons van den treip ijro de asch werdjen gelegd. 20 personen zijn bij deze ont ploffing om het leven gekomen, terwijl 60 personen werden gewond. Mep acht het niet uitgesloten dat het gebaarde aan kwaadwilligheid is te wijten. Des nachts stond de trein wtaarvan de w,agop deel uitmaakte nog in brand. MARKTBERICHTEN. Z1ERIKZEE, 26 Maart. Chevaliergerst f5.20—5.40; Erwten (schokkers) f9.50; Aardappelen, bonte f2,60—2.90; Blauwe f2.50—2.90; Bevelanders f2; per 100 k.g. Stroo, ongeperst f6; per 1000 k.g. Wéinig aanvoer en vraag. Coöp. Veiling Zierikzee Groote Velling.: Kipeieren f 1,90. Kleine Veiling: Kipeieren f 1,70—2,10. Eendeieren f 1,70—2. Ganseieren f 6,206,40. Boter 63—69 cent. Boterprijs Commissie f 0,75, plus omzet belasting. ST.-MAARTENSDIJK, 26 Maart. Bruine 0oonen f 9,10; Schokkers f 8—9,25; Maan zaad f 14—15. Aardappelen, Zeeuwsche Bioin.te f 2,—; idem blauwe) f 1,85 per 70 k.g.; groote Uien, geen noteering; Stroo, opgeperst f 5,—, geperst f 7,50 per 1000 k.g. 471ste STAATSLOTERIJ (Niet officieel) lste klasse, 3de lijst Trekking van Woensdag 25 Maart 1936 Hooge Prijzen 400.— 20336 100.— 19560 Prijzen van 20. 131 220 321 338 405 724 861 1168 1260 1408 1608 1755 1782 1818 1959 2403 2738 2829 2912 3015 3080 3087 3115 3164 3218 3637 4459 4742 4836 4886 5228 5813 5346 6254 6295 6418 6779 6791 6978 6992 7048 7546 75S9 7690 8112 8142 8447 8801 8054 9302 9307 9806 9838 9900 10135 10234 10319 10351 10679 10956 11549 11814 12101 12734 12818 12889 13362 13676 13347 14321 14823 15349 15355 15486 15725 15896 16008 16017 16101 16485 16944 17199 17606 17662 17768 17791 17929 17934 17974 18201 18474 18541 18573 18592 18981 20619 20791 20989 Verbeteringen lste kl., 2de lijst: 7103 n». z. 9103; 20472 m. z. 20474. WEERBERICHT Hoogste baroimleterst.: 768,1 te Haparanda Laagste 746,7 te Brest. Verwacht tot den laviond van 27 Maart: Matige tot zwiakke Oostelijke tot Zuide lijke wind, betrokken tot zwaar- of half- bewlolkt, in het Zuiden mogelijk eenige regen, in het Noorden iwieimig of geep regen, des nachts iets zachter, overdag wieinig verandering in temperatuur. Zon op: Zon onder: 27 Maiart 5.48 6.jS>3 BUITENLANDSCH WEEROVERZICHT Het hoogedmkgebied over Scandinavië en omgeving) is onder invloed van de pressies in, de Pioolzee in beteekenis af genomen. De barometerd,alingien zullen vooral in het Noorden over Lapland nog wel doorgaan. Largs de 'kust van midden- Noiorwegen treedt echter reeds weer lich te stijging) op. De temperatuur blijft bijna over geheel Zweden en Noorwegen nog vrij ver beneden haar normale waarde. Het vriest over Lapland nog buitenge woon streng, in Midden-Zweden matig. Zelfs kwam hier en daar nog vrij zware sneeuwval vppr. De depressie in het Zuidwesten vulde op. Over Spanje en Zuid-Frankrijk is de barometer stijgen de. Als gevoeg; hiervan trad aldaar Zuid westelijke tot Westelijke winden op, het geen wieer zware regenval medebracht (Lyom 19 en Rennes 17 m.M.). Het weer is ook thans nog over gieheel Frankrijk regenachtig), evenals over Zuid-Engeland. Behalve over Zuid-Frankrijk is over het vasteland de temperatuur gestegen. De weerstoestand vertoont voor het Zuiden van ons land eenige neiging tot verslech tering. De bewolking zal daar toenemen en met de mogelijkheid van regenval moet reken in g worden gehouden. In het Noorden zijn de regenkansen imcg klein. Toenemende bewolking zal ons hoe ge nachltemperatuur geven. Overdag blijft de temperatuur waarschijnlijk gelijk aan die van heden.

Krantenbank Zeeland

Zierikzeesche Nieuwsbode | 1936 | | pagina 3