Ford Sedan Tweedeurs fl. 1985.-
A.ANKER - ZIERÏKZEE
is een geheel nieuwe wagen en niet een verbetering van het oude model, zooals bij de
wagens van merken uit dezelfde prijsklasse is geschied.
Alles, van af bet kleinste deel van het chassis tot aan de onbeteekenendste deelen van de
carrosserie, zijn van geheel nieuwe constructie.
DE NIEUWE FORD heeft een geheel nieuw, doch van alle wielen eender geconstrueerd en
samenhoorig vierwielremsysteem en niet, zooals een concurreerend merk o.a heeft, de oude
achterremmen, waarbij om toch ook maar vierwielremmen te hebben .nieuwe voorwiel-
remmen van ander type zijn bijgemaakt.
DE NIEUWE FORD heeft een geheel nieuwe motor, geconstrueerd volgens de allernieuwste
principes en op speciale manier zoo licht mogelijk geconstrueerde bewegende deelen, waardoor
de motor in soepelheid en optrekkingsvermogen door andere wagens, zelfs van duurdere merken,
niet wordt geëvenaard.
DE NIEUWE FORD loopt ook meer dan 100 K.M. per uur.
Let op, dat men U bij concurreerende merken niet het idee geeft van iets nieuws, indien de
oude motor van oudere typen en dus ook niet van de nieuwste constructie, weer in het zoo
genaamde nieuwe model is ingezet, terwijl het oude kleed slechts gecamoufleerd wordt door
eenige ondergeschikte onderdeelen, als luchtfilter enz., welke ter verbetering op het oude type
zijn toegepast.
DE NIEUWE FORD heeft ook vanzelf een geheel nieuwe stuurinrichting en nieuwe vooras,
welke aan het vierwielremsysteem geheel zijn aangepast en hiermede een geheel vormen,
DE NIEUWE FORD heeft een geheel nieuw sterk chassis, hetgeen bijzonder laag gebouwd is,
waardoor de auto ongelooflijk vast op den weg ligt, ook bij snelheden van 80 K.M. en meer.
DE NIEUWE FORD heeft drukknop voor claxon en lichtschakelaar op het stuurwiel, waardoor
men op hachelijke en drukke momenten zijn handen niet van het stuur behoeft te verwijderen.
DE NIEUWE FORD heeft een versnellingsbak van het selectieve type, waardoor overschakelen
en terugschakelen kinderspel is.
DE NIEUWE FORD is langer en breeder gewordeu, waardoor aan comfort voor de inzittenden
veel is gewonnen.
DE NIEUWE FORD heeft vier hydraulische schokbrekers van eerste klas kwaliteit, welke ook
aan veel duurdere wagens als standaarduitrusting worden gemonteerd, en waardoor putten en
groote kuilen in den weg voor de inzittenden geen last meer veroorzaken, terwijl bij het model 1928
van een concurreerend merk de verhoogde schokbrekerwerking louter en alleen wordt verwacht
"van een enkel veerblad, hetwelk op een bepaalde manier aan de oude veeren is toegevoegd.
Kortom,indien TJ een concurreerend merk wordt aangeboden, verzoekt dan of
men TJ daarmede eens wil rijden met verschillende snelheden over een zeer slechten
weg an verzoekt TJ dan ook nog te demonstreeren in welke tijd de wagen optrekt
tot een 50 K.M. vaart en vraagt dan den Ford Dealer eens om hetzelfde
op desnoods nog slechteren weg, te demonstreeren met de nieuwe Ford en U zult
over het groote verschil uiterst verbaasd zijn. Indien TJ dan ook nog let op de
bijzonderheden hierboven genoemd, dan weten wij zeker, dat TJw keus direct is gemaakt.
Vraagt demonstratie bij den Dealer
NIEUWE
Verder heeft de nieuwe Ford natuurlijk nog meer nieuwe bijzonderheden als benzinemeter van uiterst
soliede constructie op dashbord, snelheidsmeter, kilometerteller met dagteller, geheel nieuw en bijzondér
solied geconstrueerd ontstekingsslot, deurslot, fraaie zwaar vernikkelde parabolische koplampen, gecom
bineerde stop- en achterlamp, flinke claxon, enz. enz.
Overtuigt U dus indien TJ een auto van concurreerend merk welke altijd nog minstens ettelijke
honderden guide,ns duurder is wordt aangeboden, of deze ook al deze voordetien van de nieuwe
Ford biedt en waakt er voor dat TJ niet een beetje uiterlijk opgeknapte wagen van oude constructie
koopt, terwijl TJ voor veel minder geld het allernieuwste koopen kunt.
i