TELT All Risks of WA verzekerd? VRAGENRUBRIEK Tijdens het open huis bij schadeherstelbedrijf Oomen in Breda (zie pagina 5) was ook een informatiebalie van Verzekeringen ZLM ingericht. Veel verzekerden maakten van de mogelijkheid gebruik om informatie in te winnen. Eén vraag kwam daarbij opvallend vaak aan de orde: Moet ik mijn zoveel jaar oude auto All Risks of WA verzekeren? Omdat een eventuele wijziging van All-risks naar WA vóór 1 oktober moet worden doorgegeven gaat de heer Meeuwsen, hoofd van de Schade-afdeling, nader in op dit onderwerp. "Een simpel antwoord is op deze vraag niet te geven", vertelt hij. "De uiteindelijke keuze wordt door heel wat factoren bepaald. Ik zet ze even op een rij: 1 Hoeveel korting heeft u? Als u de maximale korting van 70 procent heeft, is het uiteinde lijke premieverschil vaak tamelijk klein. De keuze is heel anders bij een lage korting en een verschil van meer dan duizend gul den. voorbeeld (premies per jaar, exclusief poliskosten en 7% assurantiebelasting) Uitgaande van een Opel Astra met een cataloguswaarde van 29.300,- gelden onderstaande premies Zeeland WA All Risks Verschil 0% korting 499,- 1333,- 834,- 70% korting 156,- 416,- 260,- Brabant WA All Risks Verschil 0% korting 736,- 1741,- 1005,- 70% korting 228,- 540,- 312,- 2. Hoe oud is de auto? Gemiddeld genomen wordt een auto de eerste acht jaar All Risks verzekerd. Of dit langer of korter is, hangt af van de ove rige factoren. 3. Wat is de huidige waarde van uw auto? Auto's van bepaalde merken houden hun waarde lang vast. Het premieverschil tussen All-risks en WA bepaalt dan of uw auto de extra premie nog waard is. 4. Bent u de enige gebruiker? Of maakt uw dochter van 19 ook wel eens een ritje? Jongeren veroorzaken meer schades dan ouderen. Als de kinde ren uit het gezin ook gebruik maken van de auto kan het dus verstandig zijn om de All-Risks verzekering wat langer aan te houden. Als u precies wilt weten hoe het verschil tussen All Risks en WA er in uw situatie uitziet, kunt u het best contact opnemen met uw tussenpersoon, onze buitendienstmensen of met onze afdeling Acceptatie Verkoop. Zij kunnen u het verschil a la minuut voorrekenen." Ylona Oosthoek en Joke Gebraad gere eisen gesteld. Ylona Oosthoek: "Iemand die van plan is om een verzekering bij Verzekeringen ZLM af te sluiten, komt bij onze afdeling terecht. Vroeger waren dit korte standaard-ge- sprekken. Tegenwoordig wordt steeds meer van ons verwacht dat we voorlichting geven en de klant volledig informeren over het totaalpakket dat Verzekeringen ZLM biedt. Ook hier spelen kwaliteit en goede interne communicatie een belangrijke rol. Vandaar dat ik het belangrijk vind dat onze afdeling in de werkgroep vertegenwoordigd is. Ik wil daar dan ook graag wat tijd voor vrijmaken." Het zal duidelijk zijn: het streven naar tevreden klanten is bij Verzekeringen ZLM geen loze kreet. Hoewel de interne organisatie zeer kritisch is op ver gadertijden en het instellen van werkgroepen schuwt, is voortdurende serviceverbetering belang rijk genoeg om hiervoor een uitzondering te maken. Ook uw ideeën zijn bij de werkgroep overigens meer dan welkom. U kunt bellen of schrijven naar de heer H. Meeuwsen van Verzekeringen ZLM. 13

Krantenbank Zeeland

Zeeuwsch landbouwblad ... ZLM land- en tuinbouwblad | 1993 | | pagina 33