P Izlm yer^Mmgsrueui^s Boidin, Oostburg Is u regelmatig zaken doet met Verzekeringen ZLM is er een goede kans dat u dit via één van de ZLM-adviseurs in uw regio doet. De ZLM-adviseurs zijn er om uw belangen zo goed mogelijk te beharti gen. Ook op de flanken van Zeeuwsch-Vlaanderen en in het stadse Middelburg zijn adviseurs van Verzekeringen ZLM dagelijks in de weer om klanten van een goed produkt te voorzien, of op weg te helpen na een schade. In het zuiden van de provincie treffen we een opmerkelijk familiebedrijf. In Middelburg maken we kennis met een kersverse en razend enthousiaste directeur. Boidin en verzekeringen zijn in Oostburg onlosmakelijk met el kaar verbonden. De activiteiten werden gestart in 1922. Izaak Boidin is de derde generatie Boidins die aan het hoofd van het bedrijf staat. Hij kwam in 1970 bij zijn vader in de zaak. Toen die in 1981 overleed nam Izaak het roer over. "Dat ging vrij geruisloos", vertelt hij. "Mijn vader en ik hadden dezelfde visie, waren het vaker met elkaar eens dan oneens. Ik beschouwde hem binnen de zaak dan ook meer als compag non dan als vader." In het centraal gelegen pand aan de Markt in Oostburg werken nu drie mensen. Naast Izaak, zijn dat zijn vrouw Magda en binnendienstassistent Boudewijn Corijn. "Onze assistent heeft de capaciteiten en de ambitie om in de buitendienst te gaan. Voor je daar aan toe-bent, zul je echter moeten weten hoe de binnendienst functioneert. Het voorkomt dat je klanten dingen voorspiegelt die je later niet kunt waarmaken." Deze aanpak is een perfecte weergave van bedrijfsfilosofie: geen schreeuwerige beloftes, maar een doordacht advies. Izaak Boidin neemt de tijd voor zijn klanten en voor zijn vaklite ratuur. "Ons vak is sterk in beweging. Om klanten een goed advies te kunnen geven moet je goed weten wat er gaande is. Veel lezen, maar ook de juiste mensen in je omgeving aanspre ken om een toelichting te geven; juristen, verzekeringsinspec teurs, noem maar op." Oostburg heeft een centrumfunctie in een streek die nog voor een belangrijk deel haar agrarische karak ter heeft behouden. Veel klanten koppelen een bezoek aan het kantoor aan het boodschappen doen in Oostburg. De agrari sche sector neemt binnen het bedrijf van Boidin nog steeds een belangrijke plaats in. "En wij kunnen goed merken dat het de boeren slecht gaat", vervolgt hij. "Er wordt praktisch niet geïn vesteerd en er wordt kritisch naar premies gekeken. Vooral waar het om pensioenvoorzieningen gaat. Een goed advies is dan veel waard, want je wilt een klant voor alles behouden. Ook service speelt daarbij een belangrijke rol. En op dat ge bied worden we door Verzekeringen ZLM zeer goed gesteund. We kennen elkaar door en door, weten wie we aan de telefoon hebben, spreken dezelfde taal. Daar heeft de klant baat bij, ze ker als het ook nog eens een kwaliteitsprodukt betreft. Het pakket van Verzekeringen ZLM is door mijn vader aange trokken. En daar hebben we nooit spijt van gehad, want het is een goed produkt. Het bewijst zich in een tijd van toenemende concurrentie. En samen met de tussenpersonen wordt overlegd hoe het nóg beter kan. In het overlegorgaan komen we elk half jaar samen. Doel is de samenwerking te verbeteren. Daarbij ko men onder andere automatisering en produktontwikkeling aan de orde. Wij, als tussenpersonen, staan dichter bij de markt en weten wat er gaande is. Bij Verzekeringen ZLM heeft men daar open oor voor. Samen kunnen we onze klanten het meest ideale produkt blijven aanbieden." 10

Krantenbank Zeeland

Zeeuwsch landbouwblad ... ZLM land- en tuinbouwblad | 1992 | | pagina 43