P Izlm yer^Mmgsrueui^s
Boidin, Oostburg
Is u regelmatig zaken doet met Verzekeringen ZLM is er een goede kans dat u dit via één van de
ZLM-adviseurs in uw regio doet. De ZLM-adviseurs zijn er om uw belangen zo goed mogelijk te beharti
gen. Ook op de flanken van Zeeuwsch-Vlaanderen en in het stadse Middelburg zijn adviseurs van
Verzekeringen ZLM dagelijks in de weer om klanten van een goed produkt te voorzien, of op weg te helpen
na een schade. In het zuiden van de provincie treffen we een opmerkelijk familiebedrijf. In Middelburg maken
we kennis met een kersverse en razend enthousiaste directeur.
Boidin en verzekeringen zijn in Oostburg onlosmakelijk met el
kaar verbonden. De activiteiten werden gestart in 1922. Izaak
Boidin is de derde generatie Boidins die aan het hoofd van het
bedrijf staat. Hij kwam in 1970 bij zijn vader in de zaak. Toen
die in 1981 overleed nam Izaak het roer over.
"Dat ging vrij geruisloos", vertelt hij. "Mijn vader en ik hadden
dezelfde visie, waren het vaker met elkaar eens dan oneens.
Ik beschouwde hem binnen de zaak dan ook meer als compag
non dan als vader."
In het centraal gelegen pand aan de Markt in Oostburg werken
nu drie mensen. Naast Izaak, zijn dat zijn vrouw Magda en
binnendienstassistent Boudewijn Corijn. "Onze assistent heeft
de capaciteiten en de ambitie om in de buitendienst te gaan.
Voor je daar aan toe-bent, zul je echter moeten weten hoe de
binnendienst functioneert. Het voorkomt dat je klanten dingen
voorspiegelt die je later niet kunt waarmaken."
Deze aanpak is een perfecte weergave van bedrijfsfilosofie:
geen schreeuwerige beloftes, maar een doordacht advies.
Izaak Boidin neemt de tijd voor zijn klanten en voor zijn vaklite
ratuur. "Ons vak is sterk in beweging. Om klanten een goed
advies te kunnen geven moet je goed weten wat er gaande is.
Veel lezen, maar ook de juiste mensen in je omgeving aanspre
ken om een toelichting te geven; juristen, verzekeringsinspec
teurs, noem maar op." Oostburg heeft een centrumfunctie in een
streek die nog voor een belangrijk deel haar agrarische karak
ter heeft behouden. Veel klanten koppelen een bezoek aan het
kantoor aan het boodschappen doen in Oostburg. De agrari
sche sector neemt binnen het bedrijf van Boidin nog steeds een
belangrijke plaats in. "En wij kunnen goed merken dat het de
boeren slecht gaat", vervolgt hij. "Er wordt praktisch niet geïn
vesteerd en er wordt kritisch naar premies gekeken. Vooral
waar het om pensioenvoorzieningen gaat. Een goed advies is
dan veel waard, want je wilt een klant voor alles behouden.
Ook service speelt daarbij een belangrijke rol. En op dat ge
bied worden we door Verzekeringen ZLM zeer goed gesteund.
We kennen elkaar door en door, weten wie we aan de telefoon
hebben, spreken dezelfde taal. Daar heeft de klant baat bij, ze
ker als het ook nog eens een kwaliteitsprodukt betreft.
Het pakket van Verzekeringen ZLM is door mijn vader aange
trokken. En daar hebben we nooit spijt van gehad, want het is
een goed produkt. Het bewijst zich in een tijd van toenemende
concurrentie. En samen met de tussenpersonen wordt overlegd
hoe het nóg beter kan. In het overlegorgaan komen we elk half
jaar samen. Doel is de samenwerking te verbeteren. Daarbij ko
men onder andere automatisering en produktontwikkeling aan
de orde. Wij, als tussenpersonen, staan dichter bij de markt en
weten wat er gaande is. Bij Verzekeringen ZLM heeft men daar
open oor voor. Samen kunnen we onze klanten het meest
ideale produkt blijven aanbieden."
10