Met schade naar e reparateur hee 9 Izlm yerzeter/nasfi/euws "Dat ze dat allemaal zo makkelijk voor je regelen" DSA Donderdagnacht half een. "Dat was nou een leuke bruiloft", zegt Bart tegen zijn vriendin Monique. "Als wij gaan trouwen dan zou ik net best ook zo willen. En jij?" Een tevreden geeuw onderdrukkend antwoord Monique: "Ja het was echt gezellig, maar...", abrupt breekt ze haar zin en wandelpas af. "Krijg nou wat, de hele zijkant van de auto is ingedeukt." Inderdaad, een forse deuk in het portier en het voorscnerm zit zelfs tegen de band gedrukt. Gelukkig heeft oom Ben vroeger nog eens as piraties gehad om mee te doen met de 'Sterkste man van Nederland' en het is een kolfje naar zijn hand om het wiel vrij te maken. De thuisreis kan zo in ieder geval aanvaard worden. "Dat dagje naar Brugge morgen kunnen we mooi vergeten", treurt Monique. En daar vergiste ze zich in. - m Bart heeft dezelfde nacht nog op de groene kaart gekeken en meldt zich de volgende morgen bij één van de daarop vermel de samenwerkende reparateurs. Bij een kopje koffie aoet Bart zijn verhaal en loopt daarna noa even met een medewerker langs zijn beschadigde auto. "Maakt u zich geen zorgen mijn heer, u zult straks niet meer zien waar de schade heeft gezeten. U krijgt een gratis leenauto van mij mee en wij nemen contact op met Verzekeringen ZLM. We vullen ook het schadeformulier voor u in". Enigszins beduusd rijdt Bart de gratis leenauto bij Monique voor. De reis naar Brugge kan toen nog beginnen. "Dat ze dat allemaal zo makkelijk voor je regelen", verzucht hij nog. "Het praktijkvoorbeeld van Bart en Monique laat zien dat het werken met geselecteerde schadeherstelbedrijven erg veel voor delen heeft. Bij grotere schades kan zelfs direct met net herstel worden begonnen, zonder dat er een schade-expert van ons is komen kijken. Zo wordt tijd en geld bespaard. Dat kan omdat we goede afspraken hebben met de geselecteerde reparateurs. Kwaliteitscontrole vindt regelmatia door ons plaats en alle her- stelbedrijven geven garantie op de reparatie", vertelt H. Meeuwsen, hoofd scnade bij Verzekeringen ZLM. Eén van de schadeherstelbedrijven waar Verzekeringen ZLM mee samenwerkt is de Dealer Schade Associatie. Dit bedrijf is een samenwerkingsverband dat negen autodealers in Goes zijn aangegaan. Sinds januari 1992 hebben ze gezamenlijk het bestaande schadebedrijf Van Mill in Goes overgenomen. VW/Audi (Garage van Strien), Citroën (Garage van Fraasen), Ford (Auto Adria), Mercedes (Van Oeveren), BMW (Zwartepoorte), Toyota (De Jonge), Mitsubishi (Tramper), Peugeot/Talbot (PTA) en Volvo (De Groene) zijn de dealers die op net gebied van schadeherstel eendrachtig samenwerken. Jos Smits, directeur van Garage Van Strien en één van de initiatiefnemers somt de voordelen van de samenwerking op. "Voorheen deden we alle negen zelf wel iets aan schade- herstel. Sommigen hadden een hoek ingericht met één manne tje, een ander nad speciaal drie mensen voor schade in dienst. Nu hebben we vijftien mensen in dienst bij DSA. Doordat nu bij na alles centraal wordt hersteld, kunnen we veel efficiënter wer ken." Nico Tramper, de Mitsubishi dealer vult aan: "Het grote voordeel is de combinatie van kennis over de deelnemende automerken en de specialistische kennis van schadeherstel. Zeker met technische hoogstandjes en elektronica die in de auto van vandaag zijn verwerkt, is uitgebreide kennis van een merk bij schadeherstel heel prettig." Jos Smits en Nico Tramper Kwaliteitszorg staat bij Verzekeringen ZLM hoog in het vaandel. H. Meeuwsen zeqt daarover:"Daarom worden ook hoge eisen gesteld aan de schadeherstelbedrijven waar we mee samenwer ken". Het streven van DSA om binnen enkele jaren het ISO 9002-certificaat te behalen past prima binnen deze filosofie. 14

Krantenbank Zeeland

Zeeuwsch landbouwblad ... ZLM land- en tuinbouwblad | 1992 | | pagina 41