9 Izlm twzefarfnasfl/euMs ALGE "Het is een uitdaging om Efficiëntie Kwaliteitsbeheersing S A De snelle schade-afwikkeling van Verzekeringen ZLM is een verhaal apart. Adequate service en laag ste premies vallen bi| Verzekeringen ZLM immers on der dezelfde noemer: die van de kwaliteit van het produkt. Bij cascoschade bijvoorbeeld kan in princi pe al na drie dagen betaling verricht worden. Het verhaal na de scnade kort houden omwille van het belang van de verzekerden, dat is voor de medewerkers van de scha de afdeling een grote uitdaging. Naan Ad rel PostJ Wool Telefl H. Meeuwsen De jaren '80 stonden voor de schadeafde- ling van Verzekeringen ZLM in het teken van het bundelen van kennis op het ge bied van expertise, verhaalsbijstand en automatisering om schade afwikke lingen zo kort mogelijk te houden en soepel te laten verlopen. In 1984 werd, als eerste in Nederland, de gratis verhaalsbijstand geïntroduceerd. Nog steeds is Verzekeringen ZLM 's lands enige verzekeringsmaatschappij die haar klanten deze uitzonderlijke vorm van ser vice biedt. H.Meeuwsen, hoofd schade, vertelt over de achtergronden van dat initiatief: "In de praktijk vond die ver haalsbijstand al lange tijd, zij het onof ficieel, plaats. In 1984 is besloten om verhaalsbijstand in het re glement op te nemen. Gratis verhaalsbijstand heeft alles te ma ken met het onderlinge karakter van Verzekeringen ZLM; je kunt het zien als een extra stuk betrokkenheid bij onze leden waar voor we zo goed mogelijk ons best doen." Twee jaar later, in 1986, besloot Verzekeringen ZLM tot de op richting van een eigen expertisedi|nst. Van diverse zijden werd Verzekeringen ZLM gewaarschuwd: expertise, dat kon je als verzekeraar beter buiten de deur houden, dat moest je uitbeste den aan derden. Het was een spannende tijd, die eerste maanden dat de expertisedienst actief was, bekent L.Remijn, groepschef van de afdeling schade-acceptatie. "Het experti se seren werd niet langer aan een extern bureau overgelaten maar we namen zelf experts in dienst. Een jaar later bleek al dat het een goede keuze was geweest. Doordat we nu alle informatie in eigen huis hebben kunnen we mensen meteen goed te woorqjstaan; vragen kunnen aan elkaar gekoppeld worden en we kunnen meteen vertellen wanneer de expert er zal zijn. Dat zijn grote voordelen waar het gaat om efficient werken. Na een schademelding kan in de meeste geval len al de volgende dag bij de reparateur de schade worden opgenomen. Als dan de dag daarop het expertiserapport in de telefax ligt kan in principe bij casco I schade al drie dagen na de melding be taling verricht worden. Dat is heel erg snel." Niet alleen die snelheid staat bij Verzekeringen ZLM hoog in het vaandel geschreven, ook kwaliteit staat I voorop. Vanaaar dat op basis van een ver trouwensrelatie samengewerkt wordt met een aantal gekwalificeerde reparateurs waarmee concrete afspraken zijn gemaakt. Directe be taling aan het sqhadeoearijf, kwaliteitscon trole op reparatie en een vastgesteld uurta rief zijn een paar van die afspraken. Bovendien krijgt de klant zonodig de be schikking over een leenauto tegen een zeer laag tarief. JJ dl nvennn* RlCENDfc Noord-Brabant: Bergen op Zoom, Breda, Eindhoven, Giessen, Oosterhout, Roosendaal, Rosmalen, Steenbergen, Tilburg, Werkendam, Hoppenbrouwers Perfekta Autoschade Bekkers Autoschade janson Autoschade Van Ham Autoschade Wijnen Autoschade Van de Berg Autoschade Van Gils Autoschade lans Autoschade eystek

Krantenbank Zeeland

Zeeuwsch landbouwblad ... ZLM land- en tuinbouwblad | 1991 | | pagina 24