FORDSCM
UW
KRACHTBRON
fORDSON
met minder mankracht meer presteren
MANKRACHT IN AMERIKA DUURDER
DAN TREKKRACHT!
SUPER MAJOR
-
DEXTA
Begin bij het begin... dus met een trekker.
Verwacht u hard werk van uw trekker, begin
dan met een Fordson, waar de grootste
trekkerfabriek van Europa achter staat!
de iuisfe (rekker voor ieder bedrijf
Atiéy ook:
door de
ker oni
i -kers te
1 :nanuur
rder ge-
bi nes,
Industrie
brachten
,«uik van
door de
f en sen te
>élle om-'
jiseliako-
alleen
idn^isthe
ïrbij eeri
onder-
'jdktische
fcgepast.
flangrtjk
Schop is
rwellicht
sn in dej
iachin^s'
tier: om,
L^p_e^a|«s>
reeds,
'«iën
'W*
ranro
de overtuiging g-.wiiien
een snelle overgang
het aan de dag treden
heeft de noodzakelijk
(Van tmzc landbauwmi'dcwcrkcr
De uitbreiding van de mechanisatie en vooral van de
motorisering in de nederlandse landbouw, houdt vrijwel
gelijke tred met de vermindering van het aantal arbeids
krachten en met de verhoging yan het uurloon en de
sociale lasten. Ongeveer 5 jaar geleden, waren de kosten
van een trekkeruur tweemaal zo hoog als van een man
uur, maar her ziet er naar uit, dat binnen afzienbare
tijd een trekkeruur evenveel kost als een manuur. In
Amerika- was dit reeds 1.0 jaar geleden het geval. Een
manuur is daar nu zelfs-duurder dan een trekkeruur.
op j
Uitga:
mak ek
iianwe
chihes
Voor
dat d
<lc
t-.-i
Het totaal aantal -trekkers,
in gebrmk.Lij land-, tuiièf
on,:bosbouw,'gal'
-vde lÖOtOOO benaderen.
- Toch is ons dandbij, lange
na nog niet het hoogste
l iet is een gn
■behalve- op technisch ter
rein, bewegen op het ge
bied ,Van' de arbeidsme-
thoden.
üc landbouw is één van
de oudste beroepen ter we-
ïii'h"
ZC
de o
een
Wat vandaag is in Amerika, kan reeds morgen in Nederland
het geval zijn. Pas op! Als u hier geen rekening mee
houdt, raakt u achterop. De mechanisatie is niet meer
te stuiten. Er is nauwelijks een agrarische bezigheid
te noemen die niet te mechaniseren is. Bij alle mechanisatïa
echter blijft de krachtbron nummer EEN.
NEDERLAND