Godsdienstoefeningen
KERKNIEUWS.
Officiëele Berichten.
Verantwoording uan Liefdegaven.
BOEKAANKONDIGING.
Vereenigingsleuen.
in de Gereformeerde Kerken in Zeeland
op ZONDAG 18 APRIL 1926.
Classe Middelburg
Classe Zierikzee
Classe Tholen
Classe Goes
Classe Axel
Advertentiön.
te doen? Hebben zij geklaagd, dat zij ge
hinderd werden? Zij deden ontdekkingen en
de menschen wilden die aannemen. Welnu,
dit mogen ook zij doen, die zeggen de ge-
loovige wetenschap te zijn. Wie verhindert
hen te studeeren en te ontdekken? Laten zij
hun vondsten openbaren, wij allen zullen
er kennis van willen nemen.
Zóó gaat het met allen in onze Kerken.
Niemand wordt gedwongen de uitspraken
van de Synode te aanvaarden. Niemand wordt
ook verhinderd de Gereformeerde Kerken,
of de uitspraken van de Synode te bestrij
den. Men is in ons vrije land zoo vrij als
een vogel in de lucht, om dag en nacht onze
Kerken en onze Belijdenis aan te vallen. Dat
recht wordt aan niemand ontzegd.
Maar in de Kerken te blijven, terwijl
men de Belijdenis, zooals die door de Sy
node te Assen is gehandhaafd tegenover de
dwaling, niet kan erkennen; te blijven in
onze Kerken, om te werken tot ondermij
ning, tot het ombuigen der meeningen lang
zamerhand, te doen, alsof men Gereformeerd
kan zijn om meerdere kracht te kunnen uit
oefenen, de Kerken te dcformeeren naar zijn
ongereformeerd inzicht, hoe zal men dat
eigenlijk moeten noemen?
Het lijkt mij toe een werk te zijn, als de
Communisten aandurven in den Staat en in
de Maatschappij het stelsel van de „cel".
Hier is alle eerlijkheid zoek. En de mannen,
die de verantwoordelijkheid voor de regee
ring der Kerk dragen, die de tucht op leer
en leven hebben te oefenen, mogen van nu
af aan wel met grooten ijver en met groote
gestrengheid toezien, terwijl de getrouwe
kinderen der Kerk, als zij zulke „cellen"
ontmoeten, er niet voor moeten terugdein
zen, ze krachtig tegen te staan. Een Cen
traal Comité van Actie in onze Kerken, om
straks een Synode voor te bereiden die de
dwaling als waarheid zal ijken, is een scheur-
making, die onze Kerken waarlijk niet be
hoeven en mogen dulden.
Ik kan ook niet gelooven, dat er veel van
komt en dat er één man van karakter zoude
kunnen zijn, die daaraan mede zou doen.
Met dat al zijn er vreemde geesten in onze
Kerken ingedrongen en wij mogen dank
baar zijn, dat zij openbaar worden.
In Amsterdam is er een vergadering ge
houden onder leiding van een zekeren Ir.
Voorham, die een rede hield, waarin hij
drie punten onderscheidde. Hij noemde een
confessioneel bezwaar, een dogmatisch be
zwaar en het bezwaar van gemis aan Chris
telijke liefde.
Het confessioneel bezwaar was, dat de
Synode een Belijde'nisuitspraak deed en er -
o.a. den heer Voorham niet in kende. Hij
zeide toch i. waarin wij niet gekend zijn.
Is het niet treffend?
Het dogmatisch bezwaar was, dat de Sy
node dezen heer en anderen verbiedt om
door te dringen tot den achtergrond der
geestelijke dingen. Wat die „achtergrond"
is, wordt wel duidelijk, als men den spre
ker hoorde beweren, dat wij ons moeten
laten leiden door Gods Woord en door ons
eigen verstand en niet door feilbare men
schen. Zoo stond het in het „Handelsblad".
Dat verstand schijnt dan onfeilbaar te zijn.
De spr. klaagde over gebrek aan Chris
telijke liefde bij de Synode.
Zélf toonde hij zijn overvloed van die
liefde door de verklaring, dat een rechtge
aard mensch moet walgen van de uitspraak
der Synode; dat deze Synode een verklaring
opstelt, wetende dat die niet geteekend zal
worden, om tot de groote massa te kunnen
komen met de verzekering: zie wij redden
de zuiverheid van uw geloof; dat de uit
spraak der Synode het farizeïsme in de hand
werkt, de schijnheiligheid welig zal doen
tieren en dat er zelfverheffing en zelfinge
nomenheid is bij de tegenstanders van Dr.
Geelkerken.
Ten slotte verzekerde hij, dat er gebrek
aan ootmoed is bij de Synode.
En deze man roept: blijf in de Kerken,
want het moet komen tot „herstel der een
heid". D.w.z. de Kerken zullen zich moeten
schikken naar mijn opvattingen. Want daar
komt het ten slotte op neer.
Ik beoordeel deze dingen niet. Ik wijs
er alleen maar op, omdat het goed is, dat
de Gereformeerden weten, welk soort lie
den thans bezig gaan om een actie in de
Kerken op touw te zetten.
Men staat versteld, als men ziet welke
menschen zich in zulk gezelschap laten vin
den. Ik twijfel niet of daaronder zullen er
zijn, die straks hun fout wel zullen inzien.
Men gaat lijnrecht in tegen hetgeen de
Kerken als haar Belijdenis handhaven, men
blijft desniettemin in de Kerken en protes
teert reeds tegen de Kerkelijke tucht. Men
wil, niet Gereformeerd zijnde, de volle vrij
heid om in de Gereformeerde Kerken te
werken en te ijveren voor de dwaling.
Is hier niet alles weg, wat nog herinnert
aan het getrouwe Gereformeerde leven en
durft men zoo zich te stellen in de Kerk te
genover de Kerk, tegenover welke men zich
voor Gods aangezicht heeft verbonden om
de tucht te aanvaarden indien men zich in
leer of leven mocht misgaan?
Ik heb geen naam voor dit doen.
Dit is wel zeker, dat de ambtsdragers in
onze Kerken met broederlijke en zoekende
liefde zullen arbeiden tot behoud van wat
voor onze Kerken verloren dreigt te gaan,
want daar zijn nobele zielen en godsvruch
tige kinderen Gods die op den dwaalweg
werden geleid en zich nu bezwaard gevoelen.
Maar even zeker is, dat zij hun dure
roeping zullen gevoelen om tegenover de
lieden, die met zoo groote brutaliteit aan
kondigen, wat zij tegen de rust en den
vrede der Kerken zullen ondernemen, met
onverbiddelijke gestrengheid op te treden.
Zij zullen dit doen, omdat zij weten, waar
om het hier gaat.
Ik wijs op de ernstige woorden, die de
praeses van de Amsterdamsche Classis aan
het einde van de vergadering dier Classis
zeide. Er is, zoo zei hij, in deze dagen ge
schreven over het prijsgeven van geestelijke
waarden. Maar het gaat in heel dit geding-
juist om het behoud van geestelijke waar
den. En wel van geestelijke waarden van het
allerhoogste belang: het onverzwakt vast
houden aan Gods geopenbaarde waarheid
in onvoorwaardelijk buigen voor het gezag
der Heilige Schrift, opdat ons niet tenslotte
ontvalle, wat alleen de vaste grond van ons
geloof kan zijn en onze eenige troost in
leven en sterven.
TWEETAL TE
Soest: J. v. cl. Meulen te 's Hert.ogenboscli.
C. v. d. Wonde te Gorredijk.
BEROEPEN TE
Hilversum: G. Laarman te Klundert.
Helder: C. v. d. Woude te Gorredijk.
Kollïim W. S. de Vries, te Tzurn.
Soerabaia (2e pred.): F. v. d. Spek te Spijkenisse.
Baambmgge, Waardhuizen cn Uitwijk: J. C. Haartsen,
cand. te Oost-Souburg.
AANGENOMEN NAAR:
Abcoude-Proostdij: N. Willemse, cand. te Amsterdam.
BEDANKT VOOR
Nieuwerkerk a. d. IJsel, Aalsmeer, Woubrugge, Lex-
mond, Laren (N. H.), Anna-Jacoba-Polder, West-
zaan, Velseroord en TholenN. Willemse, cand.
te Amsterdam.
VarsseveldJ. Oosterveen te Wilnis.
Het herstellen in het predikambt. De Kerkeraad
van Almelo besloot op de e.v. vergadering van de
classis Deventer aan de orde te stellen een voorstel
aan de Particuliere Synode van Overijsel
„De Particuliere Synode van Overijsel, vertrou
wende dat de Kerken de ergerlijke zonden tegen het
7e gebod in de ambtsdragers met allen ernst zullen
blijven straffen, verzoekt aan de Generale Synode de
wenschelijkheicl uit te spreken, dat men er niet lich
telijk toe overga, om Dienaren des Woords, die we
gens zulke zonden zijn afgezet, weer in het ambt te
herstellen".
Uit Leeuwarden. In de „Leeuwarder Kerkbode"
komt een schrijven van den Kerkeraad van Leeuwarden
voor, geteekend namens dien raad door Dr. W. A.
van Es, h.t. praeses en II. A. Ver ra, scriba. In deze
missive wordt vooropgesteld, dat de Kerkeraad er
niet aan denkt, „wanneer er bij de leden der ge
meente bezwaren zijn, te pogen deze bezwaren te
smoren, en blijft, gelijk hij steeds heeft betoond, be
reid, eventueele bezwaren te hooren en in behande
ling te nemen, zonder onderscheid of zulke bezwaren
door één of door meer leden gezamenlijk worden in
gebracht, mits zij behoorlijk omschreven en gemoti
veerd inkomen".
„In het in het leven roepen van „comilé's van
actie" kan de Kerkeraad echter tot zijn leedwezen
niet anders zien, dan een georganiseerd verzet tegen
de kerkelijke vergadering dat moet gerekend worden
onder wat het avondmaalsformulier „secte en mui
terij in kerken en wereldlijke regeeringen" noemt,
en wanneer het doorgaat onvermijdelijk met de ker
kelijke vergaderingen in botsing moet brengen, en op
droeve scheuring in de gemeente uitloopen moet".
Zeer ernstig vermaant de Kerkeraad daarom de
gemeente deze bewbging op geen enkele wijze te
steunen, noch daaraan deel te nemen, terwijl hij
mededeelt dat hij zich met zulk een comité cp gee
nerlei wijze in verbinding zou kunnen stellen.
CLASSIS ZIERIKZEE.
Deze Classis zal D.V. vergaderen op DINSDAG 4
MEI. Punten voor 't agendum s.v.p. spoedig inzenden.
Namens de roepende Kerk,
C. J. Wielenga, Praeses.
D. Mulder, Scriba.
Westkapelle. Het adres van den Kerkeraad
der Kerk van Westkapelle is vanaf heden Ds. J. E.
Visser te Domburg.
Namens den Kerkeraad van Westkapelle,
J. Pouwelse, Scriba.
V lis sin ge n. Gehuwd: Marinus Steketee en
Jacoba van Dijk.
Overleden: P. Wisse geb. Willeboordse, oud 78 jaar
ZENDING.
Met vriendelijken dank ontvangen fl.80 van „een
oude zuster der gemeente" en f 49.50 van de Chr.
Zangvereeniging „de Lofstem" te Nieuwdorp.
C. Littooij,
Molstr. 90, M'burg.
St. Laurens. Gevonden in de collecte Geref.
Kerk 50 dubbeltjes. Gever of geefster wordt hartelijk
dank gezegd.
Namens de Zendings-commissie,
D. Willemse, Penningm.
Gebed om geestelijke eenheid, leer
rede, gehouden op 24 Jan. 1926 in een ge
bedsuur voor de Synode te Assen, door ds.
T. Ferwerda te Amsterdam, uitgave II. A.
van Bottenburg.
De stof voor deze preek werd ontleend aan Joh.
17 11b Heilige Vader! bewaar ze in Uwen Naam,
die Gij Mij gegeven hebt, opdat zij één zijn, gelijk als
wij. De prediker handelt daarin over de eenheid der
genen, die van Christus zijn en wel over wat de band
en het karakter van die eenheid is. Hij wijst er dan
op dat de waarheid de eigenlijke band der geestelijke
eenheid is en dat die eenheid de rijkste verscheiden
heid niet uit- maar insluit. Het is een uitnemend
woord, dat ook na de beslissing der Generale Synode
goede besturing biedt voor het denken en handelen.
Mej. ten Have trok met haar calligraphisch werk
reeds de aandacht. In brcede kringen wordt het als
uitnemend geprezen. En ook de twee hierboven ge
noemde proeven beantwoorden o.i. aan hooge eisclien.
We zagen ze in de etalagekast van een boekwinkel
in een lijst, en dan waren ze een lust voor de oogen.
En zoo lean om te spreken met Bunjans „Heilige
oorlog" door de oogpoort ook liet ware en goede
indringen in de stad Menschziel. We bevelen ze
daarom hartelijk aan. Van zudc een wandversiering
gaat voortdurend een bekorende prediking uit.
Het communisme in z ij n ware g e-
d aant e. Herinneringen aan het commu
nistisch Schrikbewind in Hongarije, door Dr.
J. Sebestijen, uitgave J. H. Kok, Kampen.
De bekende Ilongaarsche professor~geeft hierin een
aangrijpend en leerzaam verhaal van de oorzaken en
de schrikkelijke gevolgen der revolutie die zijn land
teisterde in het jaar 1919. Hij, die zelf meemaakte
de ontzetting van het communistisch schrikbewind,
ziet met angst dat de Wcst-Europecsche volkeren
blijkbaar de schrikkelijke gevaren van het commu
nisme niet voldoende beseffen.^"Daarom besloot hij
dit boekje uit te geven. Men leze dit boekje en late
zich waarschuwen. Men late het lezen tot waarschu
wing van anderen. Op groote schaal moet dit sug
gestieve boekje verspreid worden. Het kost 90 cent
bij getallen is het aanmerkelijk goedkooper. Bij 10 ex.
45 ct.bij 25 ex. 40 ct.bij 50 ex. 35 et,.bij 100
ex. 30 cent.
Wieland, de Smid.
Ewoud. de Kruisvaarder.
De reus uit Friesland.
Balderik de lijfeigene.
Gerolf en de Noormannen.
Al deze verhalen zijn van J. Keuning en uitgegeven
door de firma Jan Haan te Groningen.
Wieland, de smid verplaatst den lezer in de 12e
eeuw en verhaalt de geschiedenis van een lijfeigene.
De reus uit Friesland is een verhaal uit den tijd
der kruistochten.
Eveneens Ewoud de kruisvaarder.
Balderik de lijfeigene is een verhaal uit het begin
der zesde eeuw.
Gerolf en de Noormannen, een verhaal uit de
tweede helft der negende eeuw.
De stof van deze verhalen is alzoo niet ontleend
aan de 16e en 17e eeuw, maar aan de meer onbe
kende zesde, negende, elfde en twaalfde eeuw. Dit
maakt ze bijzonder aantrekkelijk. Bovendien bezat
J. Keuning in bijzondere mate de gave van vertellen.
Dat deze verhalen gewild waren, blijkt wel uit dezen
herdruk. We kunnen ze hartelijk aanbevelen. Vooral
onze jonge menschen zullen er van genieten.
We hebben alleen een bezwaar, en een zeer ernstig,
tegen het titelplaatje van Gerolf en de Noormannen.
Dat plaatje is wansmakelijk van bloederige ijselijkheid
en zenuwtergend. Om menschen en vooral kinderen
met wat zwakke zenuwen daardoor niet in de war te
sturen zal men goeddoen, er wat over te plakken.
C ij. f r s en Feiten. Gids voor het politieke
en sociale leven. 6e Jaargang. Per Jaargang
12 nos. a f2.— franco per post. Uitgave
N.V. de Graafschap Aalten.
Deze periodiek blijft ons uitnemend op de hoogte
houden van het belangrijkste in den beginselstrijd op
politiek en sociaal terrein. Men vindt hier leerzame
citaten uit de literatuur ook der tegenstanders, die
doen zien, hoe noodig het is waakzaam te blijven.
Maar deze citaten kunnen niet leeren als ze niet ge
lezen worden cn ze kunnen niet gelezen worden als
men dit tijdschrift niet heeft. We wekken daarom
met allen ernst op zich dit tijdschrift aan te schaffen.
L e c t u u r g i d s, Maandschrift uitgaande van
de Amsterdamsche Christelijke Jeugdcentrale.
Redactie: mej. M. W. Barger; dr. C. Taze-
laards. B. A. Knoppers W. van Vliet.
Secretaresse der redactieJonkvr. J. J.
Baronesse Mackay, Wanningstraat 10, Am
sterdam. Uitgevers-maatschappij Holland,
Amsterdam.
De naam van dit tijdschrift is voldoende aanduiding
van wat het beoogt. Er wordt tegenwoordig veel ge
lezen. Door ouden, maar vooral door jongen. En het
is niet onverschillig wat men leest. Daar zijn heel
goede, maar ook heel slechte boeken en de verderfe
lijke invloed van de laatste wordt niet gauw over
schat. Door slechte boeken is menig leven verwoest.
Een gids bij de keuze van lectuur uit de groote
massa, die verschijnt, is wel wenschelijk. Deze gids
is betrouwbaar. Een breede rij van bekwame mannen
en vrouwen staan de redactie bij in het voorlichten
over wat verschijnt. We wenschen deze uitgave een
goed debiettemeer omdat soortgelijke pogingen al
eens meer gedaan zijn, maar niet konden slagen door
te weinig belangstelling. Heij.
Geref. Jongelingsvereen. Middelburg.
Afd. „Herman Faukeel".
0. T. 2 Sam. 510. David, Koning te Jeruzalem,
C. Cornelisse.
V. G. Schets 27. Vruchten van het liberalisme
A. v. 't Leven.
Afd. Dr. Lützen Wagenaar.
S. S. Schets 42. De arbeid.
V. G. Sch. 27. De vruchten van het liberalisme.
In den Kerkstrijd door Johanna Bree-
voort. D. A. Daamens, Uitg.-Mij, 's Gravenkage.
Dit keurig uitgegeven boekje, één uit de Goede-
Boeken-Serie van Daamen, is een herdruk van den
in 1906 voor 't eerst verschenen historischen roman
van Johanna Breevoort. Ge vindt hier iets van den
strijd tusschen de Libertijnen en Gereformeerden, uit
het begin van de 17e eeuw en wel zooals die in Rot
terdam zich concentreerde om den bekenden ds.
Cornelis Geselius. Eerst worden geteekend de wijkende
lijnen en dan de botsing der geesten, waarin Geselius
pal stond voor de Gereformeerde waarheid. Het is
leerzaam, ook voor dezen tijd, zich weer eens in den
strijd dier tijden verplaatst te zien en het is een ge
not tevens zich door Johanna Breevoort daarin te
laten verplaatsen.
„Kind, dat Ik liefheb, leun op Mij,
leun sterk" en „Neem mijn leven,
laat het Heer", door mej Nelly ten
Have, uitgave van W. ten Have, Kalverstraat
154, Amsterdam.
Geref. Knapen vergadering „Samuel", Middelburg.
Vergadering op Zaterdag 17 April.
Agenda le Afdeeling.
Bijb Gesch. Genesis 16 door A. Mulder.
Meisjesvergadering „Nunia", Middelburg.
Zaterdagavond van ö'/o9% uur Cons. Hofplcinkerk.
le Afdeeling.
Gewijde Geschiedenis Samuel 24, door N. de Nooijcr.
Na de pauze Vaderlandscke Geschiedenis door J.
Timmermans.
2e Afdeeling.
Gewijde Geschiedenis- Samuel 21 en 22 door A.
Cornelissen.
Na de pauze Kerkgeschiedenis door T. Davidse.
Rooster J. V. „Calvijn", Vlissingen, voor 18 April.
Middag-afd.
Gen. 37 cn 39—45. P. Swennen.
A. R. beginsel. Art. 12. C. de Klerk.
Avond-afd.
N. T. Belofte in vervulling, J. Versluys.
Rooster M.-V. Vlissingen, 22 April.
Gew. Gesch. O. T. Schets 9, Nelly v. d. Hoeven.
Gel. Bel. Art. 33, Koos Dekker.
KRING „WALCHEREN
Vergadering D.V. op Donderdag 22 April in de
Hofpleinkerk.
„Calvijn en de Calvinistische levensopvatting" door
„Tabitha" van Veere.
„Het Leger des Heils", door J. Samuelse van
Zoutelande.
Aanvang half acht. Allen welkom.
MIDDELBURG.
Bediening van den H. Doop in do Noorderkerk.
Heidelb. Catech. Zondag 24.
Collecte Theol. School.
Gasthuiskerk 9.30 uur ds. J. H. Telkamp
6 uur ds. R. Hamming
Hofpleinkerk 9.30 uur Lezen eener Leerr.
6 uur ds. C. von Meijenfeldt
W. 12.30 en 2.30 uur Huwelijksbevestiging
V. 2.30 uur Huwelijksbevestiging
Noorderkerk 9.30 uur ds. R. Hamming
2 uur ds. J. II. Telkamp
Arnemuiden 9.30 en 2 uur ds. J. Runia
Domburg 9.30 uur Lezen eener Leerr.
2 uur ds. J. E. Visser
Gapinge 9.30 uur Lezen eener Leerr.
2 uur ds. C. von Meijenfeldt
Grijpskerke 9 en 2 uur ds. J. Dijkstra
Bed. H. Av. en Dankz.
Koudekerke 9 en 2 uur ds. A. C. Heij
St. Laurens 9.30 en 2 uur Lezen eener Leerr.
Meliskerke 9 uur Lezen eener Leerr.
2 uur ds. P. N. Kruijswijk
Oostkapelle 9 en 2 uur ds. E. Douma
Voorber. H. Av. en Openb. Bel.
Serooskerke 9.30 uur Lezen eener Leerr.
2 uur ds. I. K. Wessels
Openb. Bel.
Souburg 9.30 uur ds. G. B. Wurth
2 uur ds. G. B. Wurth
Openb. Bel. en Voorb. H. Av.
Veere 9.30 uur ds. I. K. Wessels
2 uur Lezen eener Leerr.
Vlissingen 9.30 en 5.30 uur P. N. Kruijswijk
Vrouwepolder 9.30 uur ds. C. von Meijenfeldt
2 uur Lezen eener Leerr.
Westkapelle 9.30 uur ds. J. E. Visser
2 uur Lezen eener Leerr.
Brouwershaven 9.30 en 2 uur
Bruinisse 9.30 uur
5 uur
Colijnsplaat 9.30 en 5.30 uur
Gcersdijk 9.30 en 2 uur
Haamstede 9.30 en 2 uur
Kamperland 9 en 2 uur
6 uur
Nieuwerkerk 9.30, 2 en 6 uur
Oosterland 9.30 uur
2 uur
Scharendijke 9.30 en 2 uur
Wissekerke 9.30 en 2 uur
Zierikzee 10 cn 6 uur
Zonnemaire 9.30 en 2 uur
Lezen eener Leerr.
ds. D. Bremmer
Lezen eener Leerr.
ds. F. Staal
Lezen eener Leerr.
Lezen eener Leerr.
ds. F. J. v. d. Ende
Lezen eener Leerr.
Lezen eener Leerr.
Lezen eener Leerr.
ds. D. Bremmer
ds. J. W. van Tol
Lezen eener Leerr.
ds. C. J. Wielenga
ds. Z. Hoek
Anna Jacoba Polder 9.30 en 2 uur ds. A. II. v. d. Kooi
Em. pred. te Amersfoort.
Bergen op Zoom 9.30 en 5.30 u. ds. W. M. le Cointre
Krabbendijke 9 en 2 uur ds. A. Andree
Poortvliet 9.30, 2 en 6 uur Lezen eener Leerr.
Rilland-Bath 9.30 en 2 uur ds. C. Diemer
te Ouddorp.
Voorber. H. Av.
Tholen 9.30 en 2 uur Lezen eener Leerr.
Oud-Vosmeer 9.30 en 2 uur dr. S. O. Los
te 's Gravenhage.
Baarland 9.30 en 2 uur ds. A. Wijngaarden
Driewegen 9.30 en 2 uur ds. A Scheele
Kapelle-Biezelinge 9.30 en 2 uur Lezen eener Leerr.
Borsele 9.30 en 2 uur Lezen eener Leerr.
Goes 9.30 en 6 uur ds. R. J. v. d. Veen
's Gravenpolder 9.30 en 2 uur Lezen eener Leerr.
Heinkenszand 9.30 en 2 uur ds. C. W. Keur
Ierseke 9.30 en 2 uur ds. B. Meijer
Red. H. Av. en Dankz.
Wemeldinge 9.30 en 2 uur Lezen eener Leerr.
Kruiningen 9.30 en 2 uur Lezen eener Leerr.
Nieuwdorp 9.30 en 2 uur Lezen eener Leerr.
Wolphaartsdijk 9.30 en 2 uur ds. A. P. Lanting
Axel 9.30 en 2 uur ds. J. C. Post
Hoek 9 en 2 uur ds. J. B. Vanhaelen
Oostburg 9.30 en 2 uur Lezen eener Leerr.
Oostburg (dienst Aardenburg)
9.30 en 3 uur Lezen eener Leerr.
Schoondijke 9.30 en 2 uur ds. K. Sietsma
Terneuzen 9.30 en 2 uur ds. S. Groeneveld
Zaamslag 9.30 en 2 uur ds. P. van Dijk
26 April as. hopen D.V, onze
geliefde Ouders
P. OOSTERBAAN
en
M. W. LAMBOOIJ
hun 25-jarige Echtvereeniging
te herdenken.
Hun dankbare Kinderen
Goes
10 April 1926.
Bandoeng
Doetinchem
Ontvangdag: Zaterdag 24 April,
35 uur.
fee-