Gemengd Nieuws. Land- en Tuinbouw Rechtszaken Telegrammen. Laatste Berichten. WEEK-ABONNEMENTEN Financieële Berichten. Burgerlijke Stand Marktberichten. Afloop Verkoopinp en Aanbestedingen Gemeenteraad van Goes. Vliegmachine neerge stort Tijdens de internationale vlieg-, auto- en motorwedstrijden is te Wies- baden op Hemelvaartsdag een zeer ernstig ongeluk gebeurd. 'Ongeveer halfvijf in den middag vertrokken, zoo meldt de Telegr., drie Klemm-machines met bestemming naar Mannheim. De eerste twee gingen in een bocht op een hoogte van ongeveer 20 meter, ofschoon zij kennelijk daartoe niet voldoende snelheid hadden. Het had wei nig gescheeld, of de machines waren 'bij het nemen van de bocht afgegleden en terechtgenomen in de stampvolle overdekte tribune. Het nemen van de bochten met een zoo geringe snelheid maakte op ieder een zeer onzekeren indruk. Eenige minu ten later ging het derde vliegtuig, de T. 2250, met als bestuurder Kergt uit Mann heim de lucht in. Er waren twee passa giers aan boord, van wie één clandestien en buiten medeweten der commissie was ingestapt. De piloot, die moeilijk van den grond kon loskomen, nam eveneens met vrij geringe snelheid de bocht. Vlak voor de stampvolle tribune gleed het toestel af en stortte van ongeveer 25 meter hoogte neer. Het draaide nog half om zijn as, waarop met een zwaren slag de kop zich in den grond van de renbaan boorde. Op deze renbaan, die om het vliegterrein loopt, hadden even «tevoren motor- en auto-wedstrijden plaats gevonden. De mo tor spatte naar alle zijden uiteen en stuk ken van de machine werden weggeslingerd Eén der inzittenden van het vliegtuig viel er uit, voordat dit den grond had geraakt. De tweede kon spoedig uit de overblijfse len bevrijd worden. Men had eenige moeite om den piloot los te krijgen. De beide in zittenden waren terstond dood. De be stuurder werd zeer zwaar gewond. Wapens gevonden te Enschedé. Woensdag kreeg de poli tie er de lucht van, dat te Enschedé weer een partij wapens opgeslagen moest zijn in een garage. Men vond drie koffers, die 133 automatische pistolen van Belgisch fabrikaat bleken te bevatten, met 3400 scherpe patronen. De geheele partij werd naar het politie bureau gebracht. In verband met deze vondst zijn zes personen gearresteerd, n.l. een Belg, twee Brabanders, resp. uit St Willebrord en Rucphen, twee Rotterdam mers en een Duitscher. Zij zijn na ver hoor weer in vrijheid gesteld. Trein grijpt een motor rijder. Gistermiddag heeft op den on- bewaakten overweg te Ruurlo een doode- lijk ongeval plaats gehad. Toen de 20-jarige M. B. den weg wilde oversteken, lette hij niet op den trein, die om 13.30 uur uit Ruurlo naar Borculo vertrekt. Hij werd gegrepen en op slag gedood. Groote smokkelbende ontdekt in Oos t-F r i e s 1 a n d. De douane-autoriteiten te Ditzum in Oost- Friesland zijn er na een uitgebreid on derzoek in geslaagd een groote smokkel organisatie op het spoor te komen. Tot dusver hebben 38 personen bekend, in groepen te hebben gesmokkeld of smok kelgoed te hebben afgenomen. Knaapje uit den trein ge vallen. Gistermorgen is tusschen Blok- post Tien en Hekendorp een knaapje, ge naamd J. de Visser uit Rotterdam, uit den trein gevallen. In den coupé bevond zich een klas kinderen met den onder wijzer. Deze trok, toen het ongeval ge beurde, aan de noodrem; de trein stond met een schok stil, waardoor de knaap, die nog aan het portier hing, op den grond viel. Met ernstige wonden werd hij opge nomen en naar Rotterdam vervoerd. Uit een onderzoek bleek, dat de sluiting van de coupédeur goed functionneerde, zoodat de sc'huld van het ongeval ver moedelijk te wijten is aan het feit, dat de jongen met den deurknop van den coupé stond te spelen. TREIN EN AUTO. De „Haagsche Post" herinnert ei- aan, als een bewijs hoezeer de geschiedenis zich herhaalt, hoe een eeuw geleden het spoorverkeer werd gedwarsboomd ten be hoeve van allerlei in scheepvaart en dili genceparken belegd kapitaal. „De minister van Waterstaat heeft op 15 Maart van het vorige jaar een woord gezegd, dat als men het dapper in het oog bleef houden een waarborg zou kunnen wezen voor een juiste opvat ting van het algemeene verkeersbeleid. Hij zeide: „Men spreekt veel van een verkeerschaos, waarin wij ons bevinden; van een verkeerschaos is echter geen sprake, doch van een „omwenteling op verkeersgebied". Dit is nu zeer zeker het geval! Wat sedert den oorlog zich op het gebied van het verkeer aan onze oogen vertoont, is een ware omwenteling, alleen te verge lijken met de vernieuwing, te weeg ge bracht een kleine honderd jaar geleden m een anderen tijd van malaise. Laat ons een paar cijfers noemen. Blijkens de jong ste statistiek bezit Nederland, dat in '17 slechts een autopark van ten hoogste een Paar tien duizenden wagens had: 80.000 Personenauto's (meerendeels bedrijfs auto s), 47.000 vrachtauto's en 3700 mo toromnibussen. Een schrijver over deze Materie vermeldde verder, dat alleen uit (dus niet: naar) de stad Groningen in een jaar volgens lage schatting van f 68 ■mihoen waarde naar de Ommelanden vervoerd werd, dank zij 340 regelmatige autotransportdiensten. Dit voorbeeld (een uit vele natuurlijk) van een als het ware uit den grond gestampt geweldig ver- keersbedrijf, doet duidelijk zien, dat de auto als transportmiddel vitale krachten ontplooit. Iets dat zóó groeit is inderdaad bezig, een omwenteling te veroorzaken. De Minister van Waterstaat heeft het dus op 15 Maart 1932 goed gezegd. Maar onder den invloed van allerlei be langen, annex aan het eenmaal „bestaan de", belangen, die als eertijds binnen scheepvaart en diligence zich thans bedreigd achten, blijkt de regeering niet conform 's ministers inzicht te gaan ham- delen. Een wetsontwerp is ingediend, het welk beoogt „coördinatie" der vervoer middelen (de oude douarière Spoor moet aan den onstuimigen Auto worden ge huwd en hem daarna met behulp van ma-regeering financieel onder den pan toffel houden), men leest thans, dat een „concessie-stelsel" de voorkeur verdient, waardoor het vrije auto-goederenvervoer in een keurslijf wordt geperst. Vracht auto's zouden n.l., om maar iets te noe men, onderworpen worden aan een stel sel van vergunningen. De groote „draw back" der spoorwegen, dat voor iedere afhaling en bezorging minstens tweemaal (meestal vaker!) moet worden overgela den, zou men dusdoende opzettelijk en onnoodig aan de auto (die nooit over laadt) opdringen. Over het geheele land zouden controleurs en inspecteurs er op letten, of niet door een vrachtrijder, die b.v. concessie had voor Amsterdam-Baarn eenige goederen werden afgegeven in het naburige Soestdijk! En van dien aard meer. Kortom, St Bureaucratius! Ge ziet de vleugels van den jongen vogel „Auto" al gekortwiekt! Intusschen zullen de sporen hun rechten van vervoer op korten af stand behouden. Tusschen Den Helder en Amsterdam rolt een lange, zwaarwegende tremslang en knarst en piept in haar rem men. Halte Koegras. Een boer stapt uit en een klein meisje volgt. Dan zet de lo comotief zuchtend aan, en die heele ijze ren enormiteit gaat weer sissend en zuch tend verder. Om weer in volle lengte stil te staan. Halte Breezand. Eén schoolkind verlaat één der tien zware personenwa gens. Zes pakken met manufacturen wor den uitgeladen. Een fluitje klinkt. Stati on Anna Paulowna. Nu werken zich drie dikke juffrouwen uit een van de zestig (of zeventig?) coupé's. Zij moeten een kwartier loopens verderop zijn, waar de trein straks langs puft, maar men kan alleen op de stations en de halten uit stappen Niemand, die niet weet, dat de treinen nog steeds in hooge mate onmisbaar zijn voor massavervoer n.l., en op lange af standen. Door ze te moderniseeren en efficient te maken zal men (dank zij den prikkel van het opkomende auto-bedrijf!) menige thans bedenkelijke lijn zeer goed kunnen „redden". Maar laat niemand, wijzende op het geïnvesteerde kapitaal, de nieuwe methoden der autotractie willen tegenhouden. Men kan niet toestaan, dat door allerlei overigens onnutte of zelfs verkeerde moeilijkheden te maken het autobedrijf gecamoufleerd-schatplichtig wordt aan de spoorwegen. Laat de spoor als ieder ander, op haar tijd „verlies ne men", laat zij gezonde economische prin cipes huldigen en derhalve haar verkeer inkrimpen tot de werkelijk rendabele lij nen. En laat tegen technische en sociale „misbruiken van den weg", die kinder ziekten van het jonge autobedrijf, de over heid met haar inspectie waken. Overigenserkenne men in 'tland van Hugo de Groot vrijheid van beweging als den besten motor voor iederen voor uitgang. Hugo de Groot schreef Mare Liberum, d. w. z.: „De zee vrij!" Laat ons den dieperen zin, die in dat slagwoord van den grooten Nederlander ligt, overbrengen op de vraagstukken, die thans nijpend zijn ten opzichte van ons binnenlandsch verkeer, en laat ons dan schrijven: Via Libera, d. w. z.: „De weg vrij!" En zijn er autowegen noodig, laat ons ze dan aanleggen, zooals de Staat ze voor de spoorwegen heeft aangelegd, toen déze een groote toekomst vertegen woordigden. Want voorloopig ligt in de auto de groote toekomst!" Vereeniging van Walchersche paaren- fokkers. Bovengenoemde vereeniging hield Woensdag haar algemeene vergadering in een der zalen van de Eendracht te Middelburg onder voorzitterschap van den heer J. J. Mesu te Nieuw- en St.- Joosland. De vergadering keurde het jaarverslag van den secretaris, den heer Gastel, goed en ook de rekening en verantwoording van den penningmeester, waaruit blijkt, dat er een goed slot is van f 266. De vergadering herkoos tot bestuursle den de heeren J. J. Mesu en P. de Buck en koos in de vacature G. Wielemaker dhr A. de Feijter Bij de bespreking van de veulenkeuring besloot de vergadering unaniem de ge wone keuring ook dit jaar te houden en wel op Donderdag 29 Juni te Middel burg. Bij de rondvraag kwam ter sprake de gewijzigde situatie op het Molenwater en wees dhr de Feijter op de opheffing der Rijschool, wat tot gevolg zal kunnen hebben, dat de Rijkshengstenkeuring te Middelburg in het gedrang komt. Als de Rijschool een ander doel mocht krijgen, dan mist men de geschikte plaats voor de hengstenkeuring en zouden de hengsten- houders en fokkers verplicht kunnen zijn naar Kattendijke of ergens elders ter keuring te gaan. De voorzitter meende, dat deze zaak behoort tot de competentie van het Stam boek, doch de heer de Feijter meende, dat zij wel degelijk tot den werkkring van Hippos behoort, omdat de leden dier ver eeniging de direct belanghebbenden zijn. Een der aanwezigen meende, dat dit jaar nog geen gevaar voor de keuring is te duchten. Hooger beroep. Door J. de N., 27 j., landbouwer te Waterlandkerkje, is cassatie aangeteekend tegen het vonnis der Rechtbank van 19 Mei 1933, waarbij hij terzake van het verstrekken van pil len is veroordeeld tot f 40 of 10 d. h. De Kabinetswisseling. DEN HAAG. H. M. de Koningin heeft hedenmorgen te 'half 10 «ten paleize Noord einde de nieuwe Ministers beëedigd. De heeren Deckers en Verschuur, die als minister aanblijven, behoefden niet op nieuw beëedigd te worden. Nadat de aftredende Ministers, voorzoo ver dat niet reeds Woensdag had plaats gehad, afscheid hadden genomen van hun Departement, had de portefeuille-over dracht plaats. TIEL. De Tielsche rechtbank heeft he den het lid van de Tweede Kamer, den heer L. de Visser, beschuldigd van be- leediging van President von Hindenburg, vrijgesproken. De rechtbank achtte het ten lasite gelegde niet bewezen. VRIEZENVEEN. De burgemeester dezer gemeente, de heer J. M. Krijger, heeft •heden de partijen, betrokken bij het con flict in de Overijsselsohe veenderijen, zijne bemiddeling aangeboden. Partijen zijn tot een bespreking ten gemeentehuize uitge- noodigd. ENSCHEDE. Met ingang van a.s. Maandag is in het spinnerijbedrijf hier ter stede een loonsverlaging afgekondigd, van gemiddeld 10 pet. In verband hier mede had hedenmorgen een conferentie plaats van de werkgevers met de besturen der textielarbeidersorganisaties. Deze con ferentie heeft geen resultaat opgeleverd. De werkgevers deelden mede, dat de toe stand van het bedrijf van dien aard is, dat zij niet van loonsverlaging kunnen afzien. DEN HAAG. De Crisiszuivelcentrale •maakt bekend, dat voor de wéék van 28 Mei tot 3 Juni de prijs van het crisis- botermerk is vastgesteld op f 1 per kg. en die van de vervoervergunningen voor bui- itenlandsche boter op f 1.10. PARIJS. Het Ltaliaansche watervlieg tuig, dat den dienst BarcelonaMarseille Genua onderhoud, is hedenmorgen kort na het vertrek uit Marseille in zee ge stort. Twee der inzittenden, de piloot en een Amerikaansch passagier waren op slag dood. Vier andere inzittenden zijn ernstig gewond. Hedenmiddag vergaderde de Gemeente raad van Goes. Voorzitter de burge meester. Allen aanwezig. Ingekomen stukken: Bericht van Ged. Staten van Zeeland, dat zij hun beslissing omtrent de ge- meentebegrooting voor 1933 hebben ver daagd tot 1 Juli 1933. Goedkeuring van raadsbesluiten. Verslag van de Afd. Zeeland van de Vereeniging van Nederlandsche Gemeen ten over 1932. Verslag van de Gezond heidscommissie, gezeteld te Goes, over 1932. Verslag van de Commissie voor de res tauratie van de Hervormde Groote of St.-Maria Magdalenakerk te Goes, over 1932. Verslag en balans met winst- en verliesrekening van de N.V. Waterleiding Maatschappij „Zuid-Beveland" over 1932. Verslag over 1932 van de Vereeniging tot bevordering van Vreemdelingenverkeer te Goes. Verslag der Provinciale Zeeuw- sche Schoonheids- en Archaeologische Commissie over 1932. Verslag over 1932 van de N.V. Bank voor Nederlandsche Gemeenten. Verslag van de af deeling Goes van het Centraal Genootschap voor iKnder-herstellings- en vacantie-kolonies, over 1932. Verslag over 1932 van de Cen trale Commissie voor uitzending van Ne derlandsche kinderen naar buiten. Verzoek van den Raad der gemeente Poortvliet om adhaesie te betuigen aan zijn besluit om zich tot de Regeering te wenden met het verzoek bij de steunver- leening aan den landbouw maatregelen te nemen ter bestrijding van de werk loosheid onder de landarbeiders. Ver zoek van het „Algemeen Comité van Ver weer tegen Terreur en Vervolging in Duitschland om te besluiten, dat getracht zal worden de behoeften der gemeente buiten Duitschland te dekken. Verzoek van de Middenstandsvereeniging „Han delsbelangen" om de bestaande regeling der winkelsluiting zoodanig te wijzigen, dat het uur van sluiting ook gedurende den zomertijd worde teruggebracht op 8 uur nam. De gaskwestie. Vóór met de behandeling der voorstel len wordt begonnen, wil de voorzitter de openbare vergadering schorsen, in ver band met het voorstel inzake de gas- regeling met het Oosteinde. Dhr v. Poelgeest vraagt, hoe de Raad de regeling moet beschouwen. Valt het onder art. 129 der Gemeentewet? De voorzitter antwoordt op dit laatste bevestigend. Het is een vrijwillige regeling. Dhr v. Poelgeest vraagt dan of het voorstel rust op art. 138 der gemeente wet? De voorzitter antwoordt ontken nend. Dhr v. Poelgeest vraagt of dan van een der gemeenten in het Oosteinde geen verzoek in dezen is uitgegaan tot Ged. Staten. De voorzitter: mij niets van be kend. Dhr v. Poelgeest: dan zou het ook een fraaiigheid zijn, een opleggen van een regeling. Weth. Goedbloed zegt, dat art. 138 hier niets mee te maken heeft. Dhr v. Poelgeest constateert dus, dat het voorstel valt onder art. 129. Dhr d e R o o beklaagt zich ernstig, dat deze zaak, die zoo lang aan de orde is, door den Raad in een paar dagen moet worden bestudeerd. De voorzitter antwoordt, dat dit in dit geval niets anders kon, Dhr d e R o o merkt op, dat de Raads leden ook nog iets anders te doen heb ben. De voorzitter: u moet de conse quenties van het Raadslidmaatschap aanvaarden. Dhr de R o o die aanvaard ik ten volle. Maar deze zaak is van veel meer belang dan de gewone voorstellen, die de Raad te behandelen krijgt. En daar is een paar dagen tijd te kort voor. Dhr v. Poel geest heeft als lid der fin. commissie de stukken wat langer kunnen inzien, maar spr. kan wel ver klaren, dat hij nog niet in staat is van daag een beslissing te helpen nemen. Hierna besloten zitting. In alle plaatsen waar agen ten van „De Zeeuw" geves tigd zijn worden ook week abonnementen aangenomen. BEURSBERICHTEN. Slotkoersen van de Amsterdamsche Ef fectenbeurs ons medegedeeld door Van Heel Co. N.V. te Goes vorige koers lieden Ned. Handel Mij. 67 67 Philips Gloeilampen G.B. 154^ 154 Unilever 94 95 Anaconda Copper ll3/i« 11% Bethlehem Steel 22 3A 23 U.S. Steel Corp. 42% 42% Koninkl. Petroleum 158% 158 Shell Union 63/i. 6 Amsterdam Rubber 74 76 Ned. Scheepvaart Unie 59 59 Deli Maatschappij 132 131^ Handelsverg. Amsterdam 20814 210H-1 5 pet. Nederland 1932 100% 100 4 H pet. Ned.-Indië 1926 8634 87 4 pet. Nederland 1933 98 98 b De markt opende in loome stemming. Gelijdelijk nam echter de vraag toe in de overweging, dat de discontoverlaging te New-York daar pas nabeurs bekend was geworden, zoodat de openingskoersen te laag werden ingezet. Wisselkoersen. Amsterdam, 26 Mei, 2.30 u. Londen 8.378.41. Parijs 9.77—9.78 V,. Berlijn 58.0858.12. Brussel 34.5834.60. New-York 2.13%—2.14%. Alberts' houthandel. Naar wij vernemen zal het verslag over 1932 der N.V. Houthandel v.h. G. Alberts Lzn. Go. te Middelburg, uit te brengen op de aanstaande vergadering van aan deelhouders, vermelden, dat, hoewel de resultaten belangrijk minder ongunstig waren dan in het vorige boekjaar, noch tans wederom een verlies werd geleden. Het bedrijfsverlies over 1932 bedraagt f 18.637.58 tegenover f 99.938.55 over 1931, terwijl de reserveering op aandeelen in andere ondernemingen, verleden jaar be dragende f41.833.33, met f25.000 is ver hoogd. Waar het boekjaar 1932 aanving met een verliessaldo van f 61.906.25, zal hier bij moeten worden gevoegd bovenstaand bedrijfsverlies ad f 18.637.58, alsmede de reserveering van f 25.000, zoodat het totaal verlies-saldo stijgt tot f 105.543.83. MIDDELBURG. Gehuwd: A. J. Knip- meijer, 26 j. en J. M. Akkerman, 33 j. Overleden: J. Polderdijk, 27 j., geh. met P. Bliek. GOES. Overleden: Cornelis Goeman, 78 j., weduwnaar van Helena Dronkers; Jo hanna Anna de Blaey, 28 j., echtgenoote van Marinus Cornelis Wisse. Van 1520 Mei 1933. WEMELD'INGE. Geboren: Pieter Jaco bus, z. v. J. J. Ruissen en G. A. J. Hart- hoorn; Apolonia Adriana, d. v. J. Nous- sen en P. Zuijdwegt. WISSENKERKE. Getrouwd: 24, M&- riuns Jan Filius, 25 j. jm. en Jaooba Janna Bouterse, 25 j. jd.; Marinus Pie ter Kouwer, 25 j. jm. en Thona Jacoba Goulooze, 22 j. jd.; Jan Kastelein, 38 j. en Elisabeth Heijstek, 21 j. jd. Geboren: Abraham Jacobus Willem, z.v. Leendert Pieter Wisse en Glasina Maria Geluk. Overleden: Hendrik Schippers, 87 j., echtgenoot van Cornelia Heijboer. MIDDELBURG, 24 Mei. Op de veiling deden: Zeeuwsche blauwe aardappelen 1428 ct. per 25 Kg.; nieuwe Mitlo- thaims 1730 ct., Poters eerste soort 27, tweede soort 21, Spinazie 0.111, Poste lein 1419, Moskrul 1114, Uien 12, Zuring 34, Peulen 66 ct., alles per Kg.; Peeën 518, Uien 0,52, Selderie 1,5 4, Peterselie 2,5, Rabarber 15, Radijs 12, Rammenas 3 ct., alles per bos; Bloemkool 1,522, Kropsla 0.11,5, Komkommers 1015 ct., alles per bos; kervel 58 ct. per chip je. Fruit: Blauwe Druiven, Frankenthaler, 1.65, Aardbeien 4992, Tomaten 1735 ct., alles per K.g. Bloemen: Lathyrus 15, Pioenen 5 9, Anjeliers 29, Flieren 3, Rozen 911, Lupinen 36 ct., alles per bos; Gera niums 5, Hortensia's 4658. per pot; Anemonen 11 ct. per 10 stuks. MIDDELBURQ, 24 Mei. Aangevoerd door Walchersche boerinnen: (officieele noteering): boter 71 ct.; kipeieren 2.05, eendeieren 2.25, ganseieren 7, kalkoen eieren 5 gld. p. 100 stuks. Aangevoerd door handelaren: boter 64 ct.; kipeieren 2, eendeieren 2, ganseieren 6, kalkoeneieren 4 gld. p. 100 stuks. Particuliere prijs: boter 77,5 ct., kipeie ren 3, eendeieren 3 gld. Op de veiling van heden waren aangev.: 41.000. Kipeieren 5254 kg. 1.33, 54 56 k.g. 1.56—1.73, 56—58 k.g. 1.55—1.73, 58—60 k.g. 1.72—1.76, 60—62 k.g. 1.91 2.03, 62—64 k.g. 2.20—2.25, 64—66 kg. 2.28 gld. Bruine eieren 5860 k.g. 2.03, 6062 k.g. 2.21, 6264 k.g. 2.292.33, eendeie ren 0.912.01, ganseieren 0.07, kalkoen eieren 0.04 gld. GOES, 26 Mei 1933. Groote veiling: Kruisbessen f8f 10.10 per 100 K.G. Kleine veiling: Postelein f 15f 18, Spi nazie f 8-f 10, Tomaten f 29, Aardbeien f 70 f 105, Idem 2e soort f 35—f 82, alles per 100 K.G. Bloemkool f 7-f 16, Idem 2e soort f 3f 7, Idem 3e soort f 1f 2, Kropsla f0.80f2.10, Idem 2e soort f0.50f 0.80, Witte komkommers f 8—f 10, Idem 2e soort f5—f9, Groene komkommers f9— f 10, Idem 2e soort f 5f 7, Savoye kool- planten f 0.16f 0.19, alles per 100 stuks. Wortelen f 9f 15, Rhabarber f5f5.70, Selderij f2.30—f 2.50, Pieterselie f2, Ra dijs f 1.50f 3.60, Sjalotten f 5.20, Bloemen Rozen f7f21, Idem Lathyrus f6, alles per 100 bos. Honing 4041 ct. per flacon. KAPELLE, 24 Mei 1933. Groote veiling Kruisbessen 7.708.10 per 100 Kg. Kleine veiling: Spinazie 11, Uien 2 per 100 Kg.; Kropsalade 0.501.10 per 100 krop; Bloemkool 15, Aardbeien 0.400.60 per 100 stuks; Aardbeien 4159 per 100 Kg.; Anjelieren 11, Balrozen 4 per 100 bos; Zaai-Begonia's 3, Bol-Begonia's 1618, Cactussen 2558, alles per 100 stuks; Kipeieren 1.802.40 per 100 stuks. Notaris Mr P. Loeff heeft Dinsdag middag in café „Centraal" te Koudekerke voor den heer W. B. Brielsman publiek verkocht: De Hofstede „Welgelegen' aan het Corn, de Kroo's Wegeling bij den straat weg naar Vlissingen te Koudekerke be staande uit Huis, Schuur, Bijgebouwen, Erf en Boomgaard, Bouw- en Weiland, samen groot 2.8020 H.A. (7 G. 42 R.) Kooper Cornelis Simonse Jz., land bouwer te Aagtekerke q.q. voor f6925. Laagste inschrijver voor het maken van bruggen en duikers in gewapend be ton behoorende bij' de verruiming van de beken in het Goorloopgebied, aanbesteed door het dagelijksch bestuur van het wa terschap „Het stroomgebied van de Aa" te 's Hertogenbosch, is de N.V. Zeeuwsche Betonmaatschappij te Vlake voor f 21275 Voor dit werk waren 15 inschrijvers. TELEGRAFISCH WEERBERICHT. Verwachting «tot den avond van 27 Mei: Meest Westelijke tot Noordelijke wind, zwaar bewolkt met tijdelijke opklaring, waarschijnlijk regenbuien, iets koeler. Stand van hedenmiddag 3 u.: Stand van Woensdagmiddag 3 u.: 761. Licht op voor fietsers: Zaterdag 9 u. 26 min.

Krantenbank Zeeland

De Zeeuw. Christelijk-historisch nieuwsblad voor Zeeland | 1933 | | pagina 3