Iedere deelnemer aan de Sanella- Prijsvraag ontvangt in den loop van de maand December een mooie verkeerskalender voor 1932. Voorts heeft iedere deelnemer kans om den hoofdprijs van f 5000.— of één der 1190 andere geldprijzen te winnen. Uit de Provincie. Kerknieuws. Onderwijs Predikbeurten. Thans gaat het gerucht, dat het voor de sloop bestemd zou zijn. Daarover zijn echter nog geen onderhandelingen ge voerd, daar bij den tegenwoordigen toe stand van de oud-ijzermarkt de prijs der sloop-objecten bijzonder laag is. Exportcentrale voor eieren. In een te Utrecht gehouden vergade ring van exporteurs van Nederlandsche koelhuiseieren is in verband met de on zekere tijdsomstandigheden en het risico, dat aan export verbonden is, een export centrale opgericht, voornamelijk voor de koelhuiseieren. De directie wordt waarge nomen door de heeren K. van Enthoven te Bennebroek en W. H. Gresen en A. Heynen, te Apeldoorn, met als commissie van bijstand de heeren S. Klomp, direc teur der Geldersche Eierveiling te Arn hem, J. Goede Szn en S. Goede Szn te Landsmeer en J. Harenberg te Zutphen. Juridisch adviseur is Mr Van Wouden berg Hamstra te Amsterdam. Dreigende staking te Enschede. De vier samenwerkende arbeidersorga nisaties „De Eendracht", St. Lambertus, Unitas en de Landelijke Federatie, heb ben aan de firma G. Jannink Zoon een schrijven gezonden, waarin wordt ver zocht de loonen voor de wevers op 8 tot 12 getouwen te verhoogen resp. van f 33 tot f 36, voor het bedienen van meer dan twaalf getouwen een nader overeen te ko men regeling te treffen, te zorgen voor prima kwaliteiten en doelmatige grond stoffen, en ten slotte de wachtgeldregeling te herzien ten einde het wachtgeld te brengen op 70 pet. van het normaal ver diende loon. Indien uiterlijk Zaterdag 24 October a.s. geen bevredigende oplossing is ver kregen, zullen de wevers Maandag 26 Oc tober den arbeid niet hervatten. Van dit ultimatum is een afschrift gezonden aan het bestuur van de Enschedesche Fabri- kantenvereeniging, waarbij is medege- gedeeld, dat men tot nadere onderhande lingen bereid blijft. Bij dit dreigend con flict zijn ongeveer 500 wevers betrokken. FRANSCHE INVOERBEPERKING. De Vereen, voor Zuivelindustrie en Melkhygiëne te 's Gravenhage deelt het volgende mede: Bij decreet van 30 Sept. heeft de Fran- sche regeering een stelsel van contingen- teering afgekondigd voor den invoer van verschillende producten, waaronder ook de melk- en Éiivelproducten vallen. Voor boter is het contingent tevens vastgesteld: Frankrijk laat in de laatste drie maanden van 1931 slechts 1200 ton boter toe tegen een gemiddelden invoer per kwartaal in de eerste helft van 1931 ad ongeveer 6000 ton. Voor kaas en melkproducten zijn de contingenten nog niet afgekondigd, doch den betrokkenen is een nadere bekendma king dier contingenten in het vooruitzicht gesteld. Behalve door deze beperking heerscht in kringen van Nederlandsche belangheb benden ook ernstige ontstemming door de wijze waarop men in Frankrijk deze in voerbeperking wil toepassen. De invoer gaat gewoon door totdat het contingent is uitgeput, waarop de grens dicht gaat. Men krijgt dus eerst een wedstrijd onder de in Frankrijk importeerende landen om een zoo groot mogelijk deel van het con tingent in te voeren, waarna plotseling alle invoer voor de rest van de periode onmogelijk wordt. Bij den aanvang van de nieuwe contingent-periode herhaalt zich dan telkens dit spelletje. Deze me thode staat gelijk met een totale ont wrichting van den geheelen handel. In de kringen der Nederlandsche be trokkenen heeft men niet nagelalen om de Regeering op deze twee zijden van het vraagstuk te wijzen. BUITENLANDSCHE WERKKRACH TEN IN GRENSSTREKEN. Het is heel begrijpelijk, zegt „Patri monium", dat men zich in arbeiderskrin gen, nu de werkloosheid zoo omvangrijk is, meermalen verzet tegen het aanstellen van buitenlandsche „werkkrachten" en om maatregelen van Regeeringswege vraagt. Toch is ook deze quaestie iets minder eenvoudig dan men denkt. Vooreerst vergete men niet, dat er nog altijd vele duizenden Nederlandsche ar beiders in het buitenland werken. Regee- ringsmaatregelen onzerzijds kunnen weer dergelijke maatregelen van anderen uit lokken. Maar weet men ook wel, dat bijv. bij de regeling van het invoerrecht in België op sigaren rekening is gehouden met het feit, dat Belgische arbeiders in de Bra- bantsche sigarenindustrie werken? Men moet hier met officieele regeerings- maatregelen wel heel voorzichtig zijn. Beter is, dat de arbeidersorganisaties door overleg met de werkgevers een en ander zien te bereiken. Speciaal in de grensstreken. De bootdienst NeuzenVllssingen. In verband met het gisteren door ons aan Het Volk ontleende bericht over de plannen tot opheffing van den bootdienst NeuzenVlissingen, vernemen wij thans uit de beste bron, dat het te begrijpen is, dat deze kwestie in den tijd van drang naar bezuiniging weer naar voren komt, al is het dan voorloopig nog maar in onderlinge gesprekken, maar absoluut on juist is het dat het de bedoeling is dezen «UenjGt begin 1.93? op te heffen. Vllssingen. In de laatste weien is er op „De Schelde" in enkele afdeelingen een opleving waar te nemen, zooals in de groote scheepsbouw-af deeling en af deeling koperslagerij. Gisteravond vergaderde de afdee- ling van „Patrimonium" alhier, waarin mededeelingen werden gedaan over het in Februari a.s. te herdenken 50-jarig be staan der afdeeling. Er zal een wijdings avond worden gehouden en den avond daarna een feestelijk herdenken. Betreffende de steunactie van den Ghr. Besturenbond voor de werkloozen werd medegedeeld, dat hiervoor in 6 weken tijds een bedrag van f 306 was bijeenge bracht. Een kleine commissie werd ingesteld, om de gelden zoo goed mogelijk te ver- deelen. Door den heer Sorel werd een onder werp ingeleid over „Patrimonium in de steden", waarop een drukke bespreking volgde. De Minister van Binnenlandsche Zaken en Landbouw heeft goedkeuring verleend aan de verordening, waarbij de slagers verplicht worden uitsluitend in 't Goöp. Slachthuis te slachten en tevens bepaald, dat alle ingevoerd vleesch en vleeschwaren in dat slachthuis moeten worden gekeurd. Goes. Onder voorzitterschap van dhr C. K. Maartense kwam gisteravond de afd. Goes van 'den Chr. Nat. Werkmans bond in vergadering bijeen. Na opening, lezen der notulen en drie-maandelijksch verslag van den penningmeester, werd mededeeling gedaan van de ingekomen stukken, w.o. het standpunt van den Goeschen Chr. Besturenbond inzake de kwestie der staking bij de Fa A. S. J. Dekker. Vervolgens bracht dhr W. Sinke verslag uit van de gehouden jaarverga dering van het Prov. Comité en dhr G. Gorsse van de Bondsvergadering te Enschedé. Op beide verslagen volgde een geanimeerde bespreking. Verder kwam nog in behandeling het voorstel van het bestuur aangaande het 35-jarig bestaan der afdeeling. Een 4-tal leden werd het Bestuur toegevoegd om gezamenlijk de noodige plannen verder uit te werken. Aan het eind der vergadering deelde dhr J. de Graaff mede, dat hij tegen 1932 zijn ontslag, wegens hoogen leeftijd, als be stuurslid wenschte in te dienen. Bevolking. Ingekomen: J. J. van den Ouden en gezin, zonder beroep, van Rotterdam, Vogelzangsweg 10. Wed. J. 7. Mulder, zonder beroep, van Rotterdam, Vogelzangsweg 10. D. Flipse, slagers knecht, van 's-Gravenpolder, K. Kerkstr. 7. J. M. Fleurke, huishoudster, van Zeist, Westwal 6. A. E. VosHalvorsen, zonder beroep, van Delmenhout (Duitschl.), Voor stad 75. L. M. Dezadaleere, huishoudster, van Schore, A. v. Westerwijkbuurt 17. K. L. M. Kouwenberg, los werkman, van Schore, A. v. Westerwijkbuurt 17. J. W. Henschen, fotograaf, van Apeldoorn, Scheldestraat 94. D. Kloosterman, bakker, van Yerseke, St. Jacobstraat 13. Vertrokken: J. Kramer, bakkersknecht, naar Arnemuiden, Langstraat A 16. J. v. Bellen, dienstbode, naar Oud-Beijerland. A. Braam, dienstbode, naar 's-Gravenpol der A 11. J. M. Menheere, dienstbode, naar Hoedekenskerke, Kwadendamme. W. de Jonge, kantoorbediende, naar Middel burg, Langeviele B 203. I. D. Fransen v. d. Putte, zonder beroep, naar Leiden, Noordeinde 32. J. Hoogerheide, werkster, naar Rotterdam, Zwarte Paardenstraat 107/3. D. van Dalen, dienstbode, naar 's-H. Arendskerke. E. van de Kreeke, dienst bode, naar Wolphaartsdijk G 86. lerseke. Aan de Nationale Unie te 's-Gravenhage is de volgende motie ge>- zonden: De Vereeniging tot bevordering van het Oesterbedrijf, vergaderd ter bespre king van plannen tot aanleg van een AntwerpenRij nkanaal overwegende: dat in de Oosterschelde (Oostelijk deel) oesterperceelen gelegen zijn waar het oesterbroed (jonge oesters), waar het Zeeuwsch oesterbedrijf zijn bestaan aan te danken heeft, gevonden wordt: dat afdamming van een gedeelte van dit water deze perceelen zal doen ver dwijnen, dan wel de waterstrooming zoo zal verleggen, dat zij zullen verzanden of althans hun hoedanigheden in zeer ongunstigen zin zal veranderen; besluit eenstemmig U als haar gevoelen mede te deelen, dat door afdamming van de Oosterschelde (Oostelijk deel) het Zeeuwsche oesterbedrijf in zijn eerste bestaansmogelijkheid ten zeerste wordt bedreigd. De Voorzitter: GUNNING. Poortvliet. Als iets zeldzaams kan ge meld worden, dat dhr W. Anth voor de tweede maal in dit jaaT rijpe aardbeien heeft geplukt. Ned. Herv. Kerk. Beroepen te Holysloot Dr N. D. v. Leeu wen te Leeuwarden. Bedankt voor Ouderkerk a. d. IJssel W. J. van Lokhorst te Hilversum. Geref. Kerken. Tweetal te Schoonoord H. Bouma, cand. te Haren en J. A. Meijer, cand. te Niezijl. Geref. Gemeenten. Bedankt voor Den Haag R. Kok te VeonendatfJ. Geslaagd voor de akte Schoolraad met aanteekening G. N. S. de heer J. Jonkheer, hoofd eener Ghr. school te Fijnaart. Zondag 11 October 1931. Ned. Herv. Kerk. Zuid- en Noord-Beveland. Baarland, nm. ds Wagner. Biezelinge, vm. en nm. ds T. Jonker van Marum. Borsselen, vm. en nm. ds Elenbaas. Colijnsplaat, vm. ds Tonsbeek, nm. lees- dienst. Driewegen, 2 u. ds Dijkstra. Ellewoutsdijk, vm. ds Kelder. Geersdijk, 's-Gravenpolder, vm. en nm. ds Gerretsen. 's-Heerenhoek, nm. leesdienst. Heinkenszand, vm. ds de Willigen. 's-Heer Arendskerke, vm. ds Blaauwen- draad (H. Av.), nm. ds Kelder (Dankz.). 's-Heer Abtskerke, vm. ds Homburg. 's-Heer Hendrikskinderen, vm. ds Enklaar. 2 u. geen dienst. Hoedekenskerke, vm. ds Hulsbergen, nm. geen dienst, lerseke, vm. en nm. ds Engelsma. Kapelle, vm. dr Schmidt, nm. geen dienst. Kats, 2 u. ds Hansen. Kattendijke, vm. geen dienst, nm. ds Enklaar (H. Doop). Kamperland, vm. leesdienst, nm. ds Tonsbeek (Oogstpreek). Kloetinge, 9.30 en 2 u. ds Raams. (H. Av. en Dankz.) Kortgene, vm. en nm. ds v. d. Most v. Spijk. (Bed. H. Av. en Dankz.) Krabbendijke, vm. en nm. ds Baarslag. (H. Av. en Dankz.) Kruiningen, vm. ds Hartjes, nm. ds ter Haar Romeny. Nisse, vm. en nm. ds v. Oeveren. (nm. H. Av.). Nieuwdorp, vm. ds Wagner (H. Av.), nm. ds Visbeek van Vlissingen. Oudelande, vm. geen dienst, nm. ds Hulsbergen. Ovezande, 9.30 u. ds Dijkstra. Rilland, 9.30 en 2 u, ds Wildschut (H. Av. en Dankz.). Schore, vm. ds ter Haar Romeny (H. Av.), nm. dr Schmidt. Waarde, vm. en nm. ds Hoogenraad. Wemeldinge, vm. nm. ds v. Selms te Hansweert (H. Av.) Wolfaartsdijk, vm. ds v. Dijk, nm. ds Stegenga. Wissenkerke, Op Walcheren. Arnemuiden, 9.30 en 6 u. dhrV. d. Kolf te Dubbeldam, 2 u. ds v. Voorst Vader. Aagtekerke, 9.30 en 2 u. ds Noteboom. (H. Av. en Dankz.). Biggekerke, vm. ds v. d. Waa (H. Av.), nm. ds v. Evert (Dankz.). Domburg, 9.30 en 2 u. ds Quèré. Gapinge, nm. ds Tjebbes. Grijpskerke, vm. en nm. ds v. d. Waal. Kleverskerke, 9.30 u. ds v. Empel. Meliskerke, nm. ds v. d. Waa (Dankz. H. Av.). Oostkapelle, vm. ds v. d. Wiel. Ritthem, vm. en nm. dr van Oijen. (H. Av. en Dankz.). Serooskerke, vm. en nm. ds de Kluis. St Laurens, vm. en nm. ds van 't Hoff. N.- en St Joosland, vm. en nm. ds Burger. Oost-Souburg, 9.30 en 2 u. ds Spijkerboer Veere, vm. dr Weylandt. Westkapelle, 9.30 en 2 u. ds Reus. Vrouwepolder, vm. ds Tjebbes. West-Souburg, 10 u. geen dienst. Zoutelande, 9.30 en 6.30 u. ds v. d. Vlugt Van Vrederust. Middelburg, Geref. Bond, Gasthuiskerk10 en 6 u. dhr Klaaysen te Dordrecht. Geref. Kerken. Arnemuiden, 9.30 en 2 u. cand. v. d. Brink te Zeist. Baarland, vm. en nm. ds Vonk. Borsselen, vm. en nm. ds Koolstra. Driewegen, vm. en nm. leesdienst. Domburg, 9.30 u. ds Visser, 2 u. leesdienst. Gapinge, 9.30 u. leesdienst, 2 u. ds de Bruyne. Goes, 9.30 en 5.30 u. ds v. d. Vegt. (Voorber. H. Av.). Heinkenszand, 9.30 en 2 u. leesdienst. 's-Gravenpolder, vm. en nm. ds Scheele. Kapelle, vm. en nm. leesdienst. lerseke, vm. en nm. cand. Knoppersen te Putten. Krabbendijke, vm. en nm. ds Andree (Bed. H. Av. en Dankz.). Kamperland, 9 en 2 u. ds v. d. Ende, 6 u. leesdienst. Kruiningen, vm. en nm. leesdienst. Meliskerke, 9 u. ds Vreugdenhil, 2 u. lees dienst. Nieuwdorp, 9.30 en 2 u. ds Beukema. Oostkapelle, vm. en nm. ds Douma. Rilland, 9.30 en 2 u. ds Andree te Poortu- gaal. Schoondijke, 9.30 en 2 u. ds de Vries. Souburg, 9.30 en 2 u. ds Kuiper. Veere, vm. en nm. ds v. d. Guchte. Wemeldinge, vm. en nm. leesdienst, 6 u. ds Lindeboom te Serooskerke. Wolfaartsdijk, 9.30 en 2 u. ds v. Heiningen. Westkapelle, 9.30 u. leesdienst, 2 u. ds Visser. Wissenkerke, 9.30 en 2 u. cand. Coumou te Middelburg. Geref. Gemeenten. Middelburg, 9.30, 2 en 6 u. leesdienst. Aagtekerke, 9.30, 2 en 6 u. leesdienst. Borsselen, v.m., n.m. en av. ds Barth. Goes, 9,30, 2 en 6 u. leesdienst. lerseke, vm.., nm, en av. leesdienst. Krabbendijke, vm., nm. en av. ds Hofman (Bed. H. Av. en Dankz.). 's-Gravenpolder, 9.30, 1.30 en 5.30 u. lees dienst. Biezelinge, vm., nm. en av. leesdienst. Geref. Kerk (Herst. Verb.). Middelburg, Engelsche Kerk, Simpelhuisstr. 10 en 6 u. cand. Nieuwpoort. Doopsgez. Gemeente. Goes, 10.30 u. Mevr. Koekebakker-Lens. Chr. Geref. Kerk. Vlissingen, 9.30 en 5 u. leesdienst. Biezelinge, 9.30 en 2 u. leesdienst. Chr. Evang. Gemeente. Wemeldinge, 9.30 en 2 u. student Werges te Apeldoorn. Goes, 7.30 u. bidstond, 9.30 u. ds v. d. Vis, 2 u. oud. Korstanje, 6 u. meded. Bonds- verg. Maandagav. 8 u. bidstond. Leger des Heils. Goes, 7 u. bidstond, 10 u. wijdingsuur, 4 u. openluchtmeeting, 7.30 u. heilsmeeting. DE ZUIDERZEEWERKEN. De groote afsluitdijk. Over twee jaar alle thans in uitvoe ring zijnde werken gereed. Op onzen tocht naar de Zuiderzeewer ken bracht de Directeur-Generaal Ir V. J. P. de Blocq van Kuffeler ons van den Wieringermeerpolder naar Den Oever, het beginpunt van den grooten afsluitdijk naar de Friesche kust. Wij bevinden ons op bekend terrein: reeds vele malen hebben wij dit gedeel te van de Zuiderzeewerken bezichtigd. Hier zijn na de afsluiting van het Am- steldiep de werken begonnen. Eerst de groote werkhaven, daarna de 'in verhou ding tot de andere werken kleine om- ringdijk voor de werkputten voor de scheepvaart- en uitwateringssluizen en tenslotte het begin van den grooten af sluitdijk zelf. Eenige jaren geleden wan delden wij hier op een klein stukje droog- gemaakten bodem van de Zuiderzee en hebben de fundamenten aanschouwd van de groote kunstwerken, die thans nage noeg gereed zijn. De scheepvaartsluis voor schepen tot 2000 ton is reeds eenigen tijd in bedrijf en in de uitwate ringssluizen, welker bovenbouw als to rens boven het water uitsteekt, zijn de eerste schuiven reeds opgehangen. Voor den winter in het land is, zullen ook deze sluizen geheel gereed zijn. Loopende over de sluishoofden, waar beambten bezig zijn de deuren voorloopig nog met handkracht open en dicht te draaien de electrische installatie is in wording weten wij, dat wij ons be vinden op dezefde plek als eenige jaren geleden, doch thans veel hooger, boven de fundamenten, welke wij in den zee bodem hebben zien groeien. De aanleg van den grooten afsluitdijk is thans het terrein van Ir J. C. N. Rin geling, die ons inlicht over alles wat bij wenschen te weten, aan hen, die er voor het eerst komen, nog eens vertelt, dat de dijk aan de oppervlakte van het water 94 M. breed is en de aan te leggen spoor weg dubbelspoor en de weg voor gewoon verkeer te zamen een ruimte hebben van ongeveer 34 M. En daarnaast bevindt zich aan de Noordzijde tot 7.25 M. boven den waterspiegel de sterke op keileem gebouwde steenglooiïng. Van Den Oever af kan men niet direct langs den afsluitdijk varen. De directie boot der Zuiderzeewerken voert ons eerst een eind Zuidwaarts, langs den afsluit dijk van den Wieringermeerpolder, waar achter wij het land weten, dat wij des morgens hebben gezien. De dijk is zoo hoog, dat men er niet over heen kan kijken. Wanneer de roode ton den kapitein van onze stoomboot zegt, dat hij den steven kan wenden, gaan wij naar het Noordoosten en naderen ter hoogte van de Vlieter den dijk. De Vlieter is het laatste sluitgat van den grooten afsluit dijk: 2900 M. nog, die het volgend jaar zullen worden gedicht. Aan de stille streep water tusschen de beide uitein den van den dijk, die aan de Vlieter grenzen, kan men waarnemen, dat de diepte onder water, die aanvankelijk on geveer 13 M. bedroeg, door het maken van een beteugelingsdam is terugge bracht tot 3% M. ongeveer. Langs den dijk wordt in de richting van de Friesche kust gevaren: hier en daar staan barakken op den dijk, waar de ar beiders, die hier werk gevonden hebben, verblijf houden, ongeveer op de helft van den dijk passeeren wij het „dorp", dat op Breezand ontstaan is een houten kerkje en een hulppostkantoor ontbreken niet zien de Zuidelijke haven, die hier is aangelegd en naderen dan de Blinde Geul. Hier is het vol bedrijf, dat wij op het eerste gedeelte van den tocht langs den dijk hebben gemist. De Blinde Geul is pas eenige dagen „dicht" en thans wordt het dijklichaam op voldoende hoogte gebracht. Groote kranen werpen 2 kub. M. keileim tegelij kertijd op den dijk en daarachter wordt van twee kanten tegelijk het zand geperst. De groote keien liggen reeds gereed om 't dijklichaam af te dekken en te bescher men tegen de aanvallen van storm on zee Even verder is nog grooter bedrijf: hier zijn de werkzaamheden in vollen gang tot sluiting van de Middelgronden de geul van 1500 M. breedte die volgens het oorspronkelijke plan eerst het vol gend jaar zou worden gedicht, doch in verband met de vorderingen der werk zaamheden reeds thans wordt afgesloten. Nog twee maanden ongeveer en de af sluitdijk van Wieringen naar de Friesche kust ter lengte van ongeveer 30 K.M. zal gereed zijn op de Vlieter na; nog 2700 M. en de verandering van zout in zoet water in de dan afgesloten Zuiderzee zal een aanvang nemen. Het IJselmeer zal zijn geboren I In de voorhaven van de sluizen op het Kornwerderzand verlaten wij de boot. Wij wandelen door het hier ontstane tij delijke dorp naar de plek, waar een auto bus gereed staat: van den geregelden dienst tusschen Kornwerderzand en eeni ge gemeenten in Friesland. De definitie ve wegbedekking betonop dit 4% K.M. lange gedeelte van den afsluitdijk naar de kust is in aanleg en in korten tijd staan wij voor het station Workum, vanwaar de trein ons naar Stavoren brengt. De boottocht Stavoren-Enkhuizen is vooral op een dag met mooi weer een prettige afwisseling van een treinreis. Nog eenige jaren zullen wij op deze wijze de Zuiderzee het volgend jaar IJssel- meer oversteken en dan zal de trein ons over den nieuwen dijk rijden. Het ver dwijnen van de bootverbinding zal dooi velen worden betreurd, de spoorwegver binding over den dijk heeft het groote voordeel, dat de dienst niinmer wegens ijsgang behoeft te worden gestaakt. En wie naar Friesland moet is langs de goedkoopere route, thans over Enkhui- zen-Stavoren, straks over den dijk, be ter uit, dan des winters via den langen weg over Zwolle-Heerenveen. De Wieringermeerpolder wordt in cul tuur gebracht, de afsluitdijk zal het vol gend jaar gereed zijn. Wat dan? Zal dan de Noordoostelijke polder wor den drooggelegd? Wellicht zullen de eco nomische bezwaren tegen de voortzetting van de werken vooral de lage prijs van den bodem het volgend jaar op geheven zijn. Nog twee jaar duurt het aldus deelde de heer Ir. de Blocq van Kuffeler ons mede, voordat alle werk zaamheden aan den dijk en in den Wie ringermeerpolder gereed zullen zijn. Laten wij hopen, dat de economische omstandigheden tegen dien tijd zooveel verbeterd zijn, dat ook de tegenstanders van de drooglegging der Zuiderzee dan de voorkeur zullen geven aan voortzet ting van de inpolderingswerken. Want dan na de afsluiting zal het met de vissöherij op de Zuiderzee toch gedaan zijn..

Krantenbank Zeeland

De Zeeuw. Christelijk-historisch nieuwsblad voor Zeeland | 1931 | | pagina 2