Gemengd Nieuws. Radio-Nieuws. Het leven van den Walcherschen land bouwer in vroeger dagen. De veTgadering bleek echter van oor- deel do actie voorloopig tot het veer Zijpe te beperken. Staande de vergadering werd 't comité uitgebreid met de navolgende heeren: W. G. Boot, burgemeester, Burgh; S. J Gast, Duivendijke; J. Geluk, Schuddebeurs en H, v. Toledo, Haamstede, Verschillende heeren gaven zich op, om op de aan den Minister en Ged. Staten te zenden requesten handteekeningen te verzamelen om meer kracht achter de actie te zetten. Bij de boekhandelaren zal het request eveneens ter toekening worden gelegd. (Z. Nsb.) VLOEIBARE ZEEP en zeep- automaten zijn voordeelig in gebruik J. M. Polderman, Goes. Tel. 129. (Adv.) Middelburg. Op den hoek van den Poe- lendalesingel en den Nieuwen Vlissing- schen weg heeft gisterenmiddag een bot sing plaats gehad tusschen een vrachtauto en een personenauto. Laatstgenoemde wa gen, die den Póelendalesingel op wildo draaien de inzittenden, twee heoren, moesten naar Rotterdam werd vrij zwaar beschadigd. De vrachtauto kon spoedig verder rijden. De beide heeren gingen met een andere auto mede naar Vlissingen terug, met de bedoeling per mailtrein naar Rotterdam door te reizen. Aanvankelijk zou de beschadigde auto met den kraanwagen van de garage Louisse naar Vlissingen worden vervoerd. De burgemeester van Koudekerka nam de auto echter voor verder onderzoek in beslag. De kraanwagen bracht de auto in een bergplaats op 'tZand, waar de deskundige hem zal onderzoeken. Wemeldinge. De voetbalclub S.M.I.T. I speelde Zaterdag een match tegen de voetbalclub D. V. 0. I van Kortgene op het terrein in den Ouden Polder alhier. De wedstrijd werd door S.M.I.T. I met 81 gewonnen. Aagtekerke, Uitslag van den gehouden schietwedstrijd van de afdeeling Bijz. Vr. Landstorm, op Zaterdag 9 Augustus 1930. Maximum 100 punten. Ie prijs W. Jon- gepier 98 punten; 2e P. de Visser Pz 90; 3e L. Bosselaar 94; 4e A. Provoost 94; 6e A. Verhage 92 p.; 6e M. v. d. Driest 92; 7e L. Louws 90; 8e A. Dekker 90; 9e J. de Visser 90; 10e J. Jobse 90; lie H. Peper 89; 1.2e S. Wisse Lz 89; 13e A. Bosselaar 88; 14e J. de Lange 88; 15e J. Adriaanse 88; 16e L. Meijer 87; 17e A. Jobse 87; 18e W. Bakker 87; 19e W. Bimmel 87; 20e S. de Visser 87; 21e S. Blaas 86; 22e J. Simonse 85; 23e D. Hugense 84; 24e Adr. Verhage 84; 25e P. Maljaars 82; 26e'A. Maljaars 73; 27e Chr. Dekker 70 p. Grijpskerke. Maandagavond hield de H. Ook de nabuurschap verviel. Elke boer begon langzamerhand met eigen wagen stadwaarts te rijden. De straatwegen ver meerderden, de welvaart nam toe en do vrouwen begonnen te klagen, dat de wa gens zoo schokten, voor boter en eieren, welke producten ook vermeerderden en in waarde toenamen. Sommige prakti- zeerden over veeren of rekbare dingen onder de banken hunner wagentjes te brengen. Maarhet werd verboden, het was tegen de wet. Van een wagen op veeren had men nog nooit gehoord. Wel een rijtuig op veeren. Trouwens, dat zou ook al te veel kosten ener moest be schietvereen, „Eendracht maakt Macht" een gezellige bijeenkomst tot uitreiking der prjjzen van den gehouden huishoude- 1 ijken wedstrijd Zaterdag 1.1. De prijzen werden als volgt behaald: Gecombin. vaste baan series K.S.O. Cy linder en Buks 1. G. Krijger 200 p.; 2. L. Bimmel 197; Se L. Louwerse J.Wz. 197; 4e A. Koets 196; 5e A. Bastiaanse 196; 6o J. Walhout 195; 7e L. Geertse 195; 8e J. Jobse 194; 9e W. Meier 190; 10e Jan Vlieger '189; lie P. S. Geschiere S.Pz; 12e Js Vlieger; 13e A. L. Louws; 14e Abr. Davidse; 15e W. de Wolf; 16e W. Coppoolse; 17e Joh. de Visser; 18e Abr. Francke; 19e P. Jobse; 20e J. H. Geschiere S.Pz.; 21e B. Ton; 22e P. Boogaard; 23e Andr. Boogaard; 24e E, Wisse; 25e C. Tissink; 26e Anth. Boo gaard Adr.z. Vrije baan cylinder; le A. Koets 118; 2e W. de Wolf 114; 3e G. Krijger 114; 4e Joh. de Visser 112; 5e M. Francke 112 P' Vrije baan buks: le L. Bimmel 191 p.; 2e A. Koets 189; 3e G. Krijger; 4e Joh. de Visser; 5e Abr. Francke Jbz. Eerebaan cylinder A. Koets 57 p.; Eere baan buks A. Koets 93 p. Na de uitreiking der prijzen sprak de voorzitter nog een woord van hartelijken dank, inzonderheid aan den beer burge meester en de vele begunstigers en an dere belangstellenden voor de geschon ken prijzen, verder tot allen die hadden medegewerkt aan het welslagen van dan wedstrijd. Ereskens. De practijk van dr J. J. Wal- lien wordt overgenomen door dr J. N. C. Broodman, thans te Westkapelle geves tigd. DE EERSTE LUCHTREIZIGERS VAN NEDERLAND. De heer T. Pluim te Baarn, schrijft in „Het Vaderland": Op den 12 Juli 1785 heerschte er in Den Haag een ongekende drukt daken, toren en vensters waren door t,,i dichte menigte bezetzelfs de Stadhouder lijke familie met den Prins aan het hoofd, liet zich niet onbetuigd. En natuurlijk de straten zelf waren propvol van nieuws gierigen. En telkens, als er geroepen werd: „Daar is-iel" dan keken allen om hoog, zonder nog iets te bespeuren. Wat was er dan op til? Wel, een bui tengewone nieuwigheid: de Fransche luchtreiziger Blanchard zou met zijn bal lon opstijgen: de eerste van Nederland. Wel waren een jaar geleden op dezelfde plaats (den tuin van 't Oude Hof) eenige ballons de lucht ingegaan, maarnog zonder reizigers. Doch thans zou er echt iemand mee omhoog stijgen, en wel de be lasting voor betaald worden. Toch zou het er toe komen. Er gebeurde wat. Zeker landbouwer uit de gemeente Kou- dokerke, reed marktwaarts. 1-Iij zag zijn paardje graag draven en kon flink men nen. Wat deed hij? Hij reed in statigen draf door de Langevielc te Middelburg. Hij overtrad de wet, Evenals nu mocht men ook toen niet door de stadsstraten draven als men geen veeren o> der zijn i'ijtuig had. Dus procesverbaal v do. Hij verkondigde het zijn mede-landbouwers op de graanbeurs en in de herberg. Dat zullen ze mij niet meer lappenI 'tWas hem volle ernst, Wat deed hij nu? Hij bracht zijn wagen naar een rijtuigsmid en gelastte op voor- en achteras ieder twee veeren aan te brengen, waar dan zijn wagenbak op rustte. Het was wel wat potsierlijk, maar het was ook de eerste. Sedert is daar natuurlijk veel verbetering leende Blanchard, die nu zijn twaalfde luchtreis zou doen. Geen wonder dus, dat de omgeving van 't Oude Hof een menschen-mierennest ge leek. Reeds een paar dagen lang was de bal lon in de zaal van 't Oude Hof te zien ge weest, evenals de inrichtingen om het gas te fabriceeren. „Vier en twintig oxhoof- den, zegt een berichtgever uit dien tijd stonden gevuld met de benoodigde stoffen: vitriool-olie, zink en water. Die vaten hadden van boven blikken buizen, waardoor het opbruisende gas naar twee andere grootere oxhoofden werd geleid om verder door een koelkuip naar den ballon gebracht te worden." 's Morgens was de ballon al in den tuin gebracht en het net er over gespreid. Om 12 uur begon men met het vullen der ox hoofden en om 2 uur waren ze alle in volle werking. Maarhet ging niet voorspoedig; telkens haperde er iets aaD het een of ander. Vooreerst had de blikslager, door een verkeerd begrepen opdracht, de bui zen niet geheel en al dichtgesoldeerd; hierdoor ging er veel van het gas ver loren. Daarbij schijnen kwaadwilligen, toen zij in de zaal den 'ballon bezichtig den, met spelden of een pennemes boven in gaatjes te hebben geprikt. „Mij zou het niet verwonderen schrijft een oogge tuige, een verslaggever wanneer die kwaadwilligen schippers of voerlui zijn geweest, die bang waren, dat zulk een nieuw middel van vervoer hen om hun brood zou helpen." Dus.sabotage! Hoe dit ook zij, 't werd al zeven uur en de ballon was slechts voor tweederde gevuld, 't Publiek werd onrustig, vooral het niet-betalende, en daar Blanchard 't ergste vreesde bij, langer wachten, besloot hij maar op te stijgen. Maar er kwam opnieuw verhindering. Aan zekeren kapitein der dragonders, de Breuilpont, en de officier Honinck- thun, waren als mede-reizigers plaatsen beloofd. Ze zaten al in 't schuitje, doch. toen de ballon maar voor 2/3 gevuld bleef, konden zij beiden onmogelijk mee: slechts één van hen zou van de partij kunnen zijn. Zij protesteerden ten sterkste, want kwaadwilligen zouden hun achterblijven aan vrees toeschrijven, en dat is de groot ste schande voor een officier. Tusschen de beide candidaten liep de twist om den voorrang dan ook zóó hoog, dat de Fran sche gezant, ja, zelfs de Prins tusschen- beiden moest komen. Na lang praten be sloot men het lot te laten beslissen en de Breuilpont bleek de verschoppeling te zijn. Hij stapte dus uit, terwijl er ook wat bal last werd uitgehaald. Eindelijk steeg de ballon te kwart voor negen omhoog. Maar.... al weer pech! Het luchtgevaarte ging niet loodrecht de hoogte in, doch in schuine richting en kwam zoo in aanraking met een schoor steen, dien Blanchard al lang met een kwaad oog had aangezien. „Cette maudite cheminéel" had hij al eens gezegd. En daar greep die rookverdrijver sarrend het net vast, en het kostte heel wat moeite de ballon uit zijn boeien te bevrijden. Toen eerst stegen de heide heeren „tot boven de wolken." Daar door de ontmoeting met dien schoorsteen alle ballast was uitgeworpen, kon men zich niet ver wagen. De beide reizigers vermaakten de toeschouwers met het zwaaien van hun vlaggen, en zonden van tijd tot tijd „per luchtpost" brieven uit de hoogte naar beneden. Dit hielden zij vol, totdat zij ongeveer zes uur van Den Haag verwijderd waren. Toen gingen bij bij een uitgeveenden plas op den weg van Gouda (de Moeren) dalen, waar de boeren hen reeds stonden te wachten. Maar de stokken en hooivorken voorspelden weinig goeds. De boeren be gonnen dan ook terstond het schuitje in stukken te hakken en mee te pakken, wat ze maar konden grijpen. Nu kwam de eigenaar van 't land op de proppen: hij zag de kans schoon om eens zijn slag te slaan, en eischte 10 du katen, ofschoon zijn land niets geleden had. Maar de Franschman was nog slim mer. Hij wist den hoer aan 't verstand te brengen, dat hij geen geld hij zich had waarvoor zou hij het ook in de wolken noodig hebben? Maar hij zou den boer een briefje geven, waarop hij den volgenden dag in Den Haag het geld zou kunnen krijgen. Gelukkig verstond de boer geen Fransch, anders ware Blanchard er zeker niet heelhuids afgekomen. Volgens de ver taling door De Nederlandsche Mercurius, die van deze opstijging uitvoerig verslag geeft, luidde de tekst: „Ik ondergeteeken- de verklaar neergekomen te zijn op een' leeg weiland van een lompen, brutalen boer, die niet het minst nadeel heeft ge leden en die de laagheid had 10 ducaten van mij te eischen, nadat hij meegeholpen had om mijn schuitje en den ballon te vernielen. Blanchard." en verfraaiing in gekomen. Den eersten marktdag, dat zijn wagen klaar was, reed hij stadswaarts en in flin- ken draf reed hij niet alleen door Mid delburgs straten, maar ook eenige malen rond de markt, tot groote hilariteit der marktbewoners. Hij werd bewonderd, be nijd en beklaagd, echter niemand moei de hem. Maar nu was ook het ijs gebro ken. Een welgestelde notabel-landbouwer, die dicht bij v 're woonde en den ako- ligen holle-bolligen Napoleonsweg Mid delburg—'Veere dikwijls berijden moest, volgde het voorbeeld. Een derde land bouwer had een zwakke vrouw en liet om harentwille een veerwagen maken. Na dien tijd zijn ze snel in aantal toe genomen. tal van veerwagens werden er jaarlijks gemaakt. Nu rijdt geen enkele boer meer zonder veeren, ja er Is haast geen, karretje meer zonder die dingen. Evenwel de boer was met Zijn ge waande chèque op zijn beurt „in de wol ken". Hij zorgde voor een schuit, die de reizigers met het overschot van den bal lon na een paar uur varens in Rotterdam bracht. Of de boer zijn chèque geïnd hoeft, wordt niet vermeld. Den volgenden dag hielden de beide eerste luchtreizigers van ons land hun entrée joyeuse in Den Haag, Gezeten in een rijtuig, elk met hun vlag in de hand, reden zij eerst naar den Prins (Willem I), die hen zeer hartelijk ontving en hen ten middagmaal noodigde. Na afloop volgde een rondrit door de stad, waarbij Blan chard van alle zijden gehuldigd werd. De eerste landgenoot, die in ons land een luchtreisje waagde, was zekere Abra ham Hopman, een Haarlemmer, aldus bericht ons De Oude Tijd. Hij steeg 29 September 1804 te Rotterdam op. In Juli van dat jaar had hij al meermalen be proefd te Amsterdam dat te doen, doch telkens tevergeefs. Maar in Rotterdam slaagde hij heter: even over 4 uur steeg hij op en ging zóó hoog, dat hij weldra uit het gezicht was verdwenen. Na eenigen tijd daalde de ballon met den eersten Nederlandschen luchtschip- per kort bij Schiedam neer. Ongelukkig raakte de gondel den kant van een sloot en kantelde daarbij om, zoodat Hopman in 't water terecht kwam. Terwijl hij nu daar lag te spartelen, verkoos de ballon nog een reisje op eigen hand te maken, en kwam eerst te halfzes op de buitenplaats Bak kershagen bij Wassenaar in een bosch tot rust. De held van den dag had gelukkig geen letsel bekomen en keerde gezond en wel tegen 8 uur in Rotterdam terug. Ongelukken. Te Alphen a. d. Rijn is Zaterdagavond het 3-jarig zoontje van F. in een onbewaakt oogenblik te water geraaid en verdronken. Te Delft is de 78-jarige kok W. in bet Kanaal geraakt en verdronken. Daar de olie op was... Zon dagmorgen wilde schipper Horrius van het motorschip „De Volharding", dat een vraebtdienst HarderwijkRotterdam on derhoudt, de haven te Harderwijk bin nenkomen, doch kon op ongeveer 1500 meter van het havenhoofd niet verder wegens gebrek aan stookolie. De zeven tienjarige opvarende G. Hoendervoogt bood aan, naar de haven te zwemmen om den eigenaar van een sleepbootje te verzoeken, hulp te verleenein. Hoewel de schipper daartegen bezwaren maakte, hield de jongen, die een geoefend zwem mer was, aan en kreeg ten slotte toe stemming zijn plan te volvoeren. Hij1 zwom in de vaargeul van baken tot baken, tot dat men hem uit het oog verloor. Toen de uien verliepen zonder dat men van den wal iets bemerkte, kwam het vermoe den op, dat de jongen de kust niet heeft kunnen bereiken. Men gaf noodseinen, de sleepboot voer uit, en toen kwam het vast te staan, dat de jongen den wal niet heeft bereikt. Tot Iaat in den avond zijn tal van booten uitgevaren om te dreggen, doch zonder resultaat. Grijsaard uit een auto ge slingerd. Gisternacht te ruim 1 uur bots ten op den Heereweg te Groningen twee luxe auto's tegen elkaar, toet het noodlot tig gevolg, dat de 70-jarige A. uit Paters- wolde, die in een der auto's huiswaarts keer de van een bezoek aan Groningen uij; den wagen geslingerd werd en een balswervel brak. In hoogst ernstigen toestand is de onge lukkige naar het Acedemisoh ziekenhuis ge bracht. Tragisch voorval tijdens een pleziervaart. Tijdens een pleziertocht per boot van Culemborg, Zondag gehouden door een Culemborgsche voetbalvereniging, is gedurende de terugreis, ter hoogte van Wijk bij DuurstedeBeusuchem een 20-jarige jon; geman, uit Culemborg, in overspannen toestand van de boot in de Lek gesprongen en jam merlijk verdronken. Pogingen van het scheepsvolk der boot, die onmiddellijk stopte, .en van zich in de nabijheid bevindende motorbooten en roeiboot jes, om den drenkeling te redden, mochten niet baten. Als tragische bijzonderheid zij vermeld, dat de vader van den jongen mede op de boot aanwezig was en zijn zoon voor zijn oogen zag verdrinken. Om zijn broertje te redden. Zondagmiddag omstreeks één uur heeft zich in het Ondiep te Utrecht een tragisch on geluk afgespeeld, dat aan een 25-jarigen jongeman, genaamd E., het leven kostte. E., die te Middelburg woo at, logeerde juist bij zijn moeder. Met zijn 5-jarig broertje Jammer, dat vele vrome menschen aan die veerwagens zoo principiëel geërgerd waren. Met mijn eigen ooren heb ik het gehoord, hoe zeker landbouwer, die het gewhagd had zich een veerwagen aan te schaffen, door de vromen diep beklaagd werd. Men had wat beters van hem ver wacht, wijl ze bewust waren, dat zoo'n wagen een voertuig naar de hel was! Hoe Is het toch mogelijk, dat zulke menschen niet inzien willen, dat er in de schepping Gods nooit stilstand ge weest is, ook niet zijn kan en mag. God geeft immers den mensch het vernuft tot allerlei uitvindingen! Ik hoorde in mijn jeugd eens een stok ouden man zeggen, dat toen in het einde der 17e of begin der 18e eeuw de wan molens uitgevonden werden, de vromen op hun knieën sloegen, met de woorden: Nu wil men toch Gods wind namaken. maakte hij een wandeling aan het Ondiep toen ter hoogte van de Vijgenboom- straat het broertje plotseling de straat wilde oversteken. Tegelijkertijd naderde uit de laan van Cliartroise een gemeentelijke autobus. Teneinde zijn broertje voor overrijding te be hoeden liep E. hem achterna Hij kon zijn broertje redden, .maar kwam zelf onder de auto. Het rechtervoorwiel ging hem over don buik. In zorgwekkendon toestand werd het slachtoffer naar de Rijksklinieken vervoerd, waar hij kort na aankomst overleed. Griezelige vondst. Gisterenmid dag werden tegen zes uur in eon boschje bij Koenigsstein in don Taunus drie menschen gevonden, die ieder aan oen boom hingen. Blijkens medisch onderzoek waren do on- gelukkigen reeds vijf k zes uur dood. Het waren een man van 40 k 45 jaar en twee vrouwen, waarvan de eeno ongeveer 35 en de andere ongeveer 22 jaar oud is. Zij waren goed gekleed en hadden nog ongeveer 130 mark bij zich, Brand op een .Britsoh mail schip. Aan boord van een Engelsch mail schip, dat zich ten Oosten van de Zuid- Afrikaansche kust bevindt, is volgens een afgezonden radiobericht een hevige brand uit gebroken, zoodat er gevaar voor de pas sagiers en het schip zelf bestaat. Verschil lende stoomschepen zijn vertrokken om assis tentie te verleenen. Brand in het bisschoppelijk ooilege te Roermond. Gisteravond om streeks half acht brak vermoedelijk door kort sluiting brand uit in de boven de physicazaal gelegen zolderverdieping van bet Bisschop pelijk College te Roermond. Door krachtig ingrijpen der Roermondsche brandweer kon de brand tot de zolderver dieping beperkt blijven. .Kinderverlamming. T'e Raams- donk heeft zich opnieuw eea geval van kinderverlamming voorgedaan. Het aantal ge vallen is daarmede gestegen tot zes. Te Koog aan de Zaan is bij een 4-jarig kind kinderverlamming geconstateerd. Het kind is naar de barak te Zaandam overgebracht. Dit is het derde geval te Koog aan de Zaan. In de gemeente Ruinen is bij een kind kinderverlamming geconstateerd. Zakkenrollers. Zondag zijn in de Rotterdamsche Diergaarde aangehouden de '42- jarige C. H. K. en de 64-jarigo vrouw Wj. P. Wj.> verdacht van zakkenrollerij. Enkele personen hebben gezien, dat do vrouw zich oip verdachte wijze tossohen het publiek be vond, en dat eenige oogonblikken daarna de man zich verwijderde en iets in een Wi.C. wegwierp. De politie werd gewaarschuwd en twee rechercheurs hebben hen toen gearres teerd. Bü onderzoek bleek, dat ijl de W..C. een portemonnaie was weggeworpen. Bij huis zoeking werden verscheidene portemonnaies gevonden, benevens een damestasch, waarin een Uniolot, nummer 17569. De politie van het bureau Groote Pauwensteeg verzoekt hun, die hierover inlichtingen kunnen verschaffen, zich op het bureau te vervoegen. De arrestanten ontkennen, iets met zak kenrollerij uitstaande te hebben. Programma van Woensdag 13 Augustus HUIZEN. Voor 6 uur 298 M. Uitsl. N.C.R.V. Uitz. 8.15—9.30 Concert. 10.30—11.00 Zie- kendienst. 11.0011.30 Gramofoonpl. 11.3012.30 Harmoniumbespeling. 12.30 2.00 Harmoniumbospeling. 12.302.00 Con cert. 2.00—2.45 .Concert. 2.45—3.15 Lezen door Mej. M. Wientink. 4.155.00 Gramofoonplaten. 5,006.00 Kinderuurtje. 6.00—7.30 Gramofoonplaten. 7.30—8.00 Voordracht door leden van Chr. Recitoerclub. 8.0010.30 Kerkooncert vanuit de Geref. Kerk te A'dam-Zuid. HILVERSUM, 1875 M. Uitsl. V.A.R.A.-Uitz. 8.00 Orgelspel. 9.00 Gramofoonpl. 10.15 Voorlezing. 11.30 Gramofoonpl. 12.15 Concert. 1.45 Gramofoonpl. .2.30 Kin- dermatiné. 3.30 „Maak-het-zelf l"-les. 5.15 Concert. 5,15 Concert. 7.00 Lite rair halfuurtje. 8.15 Kurhausctonoert uit Scheveningen. DAVENTRY ,1554.4 M. 1.20 Orkestooncert, 2.20—2.50 Concert. 3.20 Kerkdienst. 4.35 c.a. Trio-concert. 5.05 Orgelspel. 7.00 Piano-recital. 8,05 Fluitsoli. 8.20 Concert. PARIJS, „Radio-Paris". 1725 M. 4.05 Or- kestconcert en soli. 7.40 Gramofoonplaten. 8.20 Concert. LANGENBERG, 473 M. 1.25—2.50 Orkest- concert en cello-soli. 5.506.50 Concert. .209.15 Orkestooncert. 9.2010.20 Liederenvoordracht. ZEESEN, 1635 M. 4_,20—5.50 Concert. 9.00 „Un Ballo in Maschera". Opera van G. Verdi. Hoe kleinzielig! Zoo was het met de pa- rapluies. Hoe is daar in mijn jeugd over gesproken! Mijn ooren hebben het ge hoord, dat er zeiden: Als de goede God ons Zijn vruchtbaren regen geeft gaan de menschen zich onder zoo'n ding verber gen. Meer dan eens heb ik toen ik met een parapluie aankwam van een vromen man of vrouw een bestraffing gehad, over het ongeoorloofde met zoo'n ding te loo- pen. Hoe het verder met onze boerenrijtui gen vooruit gegaan is, behoef ik niet te melden. Behalve onze mooie veerwagens heeft men nu op Walcheren tentwagen tjes, brikjes en auto's. Te hopen is, dat de aanvankelijke malaise dien voortgang niet stuit. Geve de Heere onzen landbou wers maar in ootmoedigheid Gods wel daden te genieten. (Wordt vervolgd.) De schilder Goedhart te Den Haag heeft in opdracht der gemeente Hulst een portret van H. M. de Koningin geschilderd, dat bestemd is voor het gemeente huis te Hulst en geplaatst zal worden voor hot bezoek van H. M. de Koningin aldaar. Do heer Goedhart met het door hem geschilderd portret van H. M.

Krantenbank Zeeland

De Zeeuw. Christelijk-historisch nieuwsblad voor Zeeland | 1930 | | pagina 6