fiEEN JAARLIJKSCHE NIEUWE MODELLEN
N V. NEDERLANDSCHE FORD AUTOMOBIEL FABRIEK. ROTTERDAM
DE Z
BE
NIEUWE
FORD
GEEFT Ui
1800,-
99
,9 1900,-
9, 1950,-
9, 2000,-
2250,-
2450,-
,g 2400,-
99 1350,»
99 1900,-
99 1950,-
fan bedrieg
TWEED
Ford heeft steeds zoo spoedig mogelijk
de voordeelen voortvloeiende uit de massa-
fabricage en nieuwe werkwijzen bij een
verhooging der productie ten goede doen
komen aan het publiek. Dienovereen
komstig kunnen wij thans een vanaf heden
geldende prijsreductie aankondigen.
DE NIEUWE PRIJZEN ZIJN
Roadster (met „Dicky Seat")»
Phaeton
Sport-Coepê
Tudor Sedan
Standaard Sedan
Sedao-de-Iuxe
Cabriolet kap
Chassis-model A"
A" Bestelwagen
Luxe Bestelwagen.
Uit d
De bekende Ford Service
©ver het ggheele kadi
(Alle bovenstaande prijzen gelden af FabriekRotterdam)
Het is steeds het systeem van FORD geweest voort
durend verbeteringen aan te brengen, in plaats van
jaarlijksche modellen met groote wijzigingen te pro-
duceeren. Dit beschermt iederen Ford-eigenaar tegen
groote waardevermindering van zijn wagen, te meer
waar er steeds naar wordt gestreefd de verbeteringen,,
die op de nieuwe FORD personenwagens en trucks
in toepassing worden gebracht, zooveel mogelijk zóó
uit te voeren, dat zij ook aan de bestaande wagens
van dit model kunnen worden aangebracht zonder
hooge onkosten.
BEZOEKT NOG HEDEN DEN NAASTBIJZIJNDEN
OFFICIAL FORD DEALER!
De Tweede Hat
FEU I
NIEUWE
Ben zuinige 4-cyïïnder motor, welk©
40 rem-P.K. ontwikkelt hierdoor
bijzonder snel optrekken en hooge
maximum snelheid (over de 100 K.M.
per uur).
Buitengewoon comfort door uiterst
Soepele veering en
-Houdaille" dubbelwerkende hydrau
lische schokdempers (vier).
6 remmen, alle van het Inwendig
Uitzettende, geheel ingesleten type.
Handrem geheel afzonden erkend.
Voorruit van onsplinterbimr giaa.
Electrisch tot één stuk gekuchte, stalen
draadspaakwielen (Ford r.j ent)
hierdoor en door transversale vecren
laag ongeveerd gewicht, buitengewoon
vaste ligging op den weg gevende.
„Irreversible" worm- en sector stuur»
overbrenging, waardoor geen weg-
schokken op stuurwiel. Gemakkelijke
besturing.
Achteras van speciale constructie,
waarbij gewicht van wagen en last
gedragen wordt door as huis.
Laag benzineverbruik.
Sterke, doch lichte constructie van
geheelen wagen door toepassing van
stalen smeedstukken (in plaats van
gietijzer).
23 rol- en kogellagers meer dan in
vele wagens van veel hoogere prijs
klasse.
Carrosserie tot één geheel te zamen
gelascht.
Electrisch tot één stuk gelascht, brand
vrij benzine-reservoir met vulopening-
zeef, die brandgevaar voorkomt
Smering van motor volgens gecom
bineerd pomp-, spat- en zwaartekracht
systeem *- zeer positief werkend.
Koeling door combinatie van pomp
en thermo-syphon systeem.
Lichtschakelaar en hoorn-drukknop
op het stuurwiel.
Alle motor-bedieningsorganen met
veer- en kogelverbindingen, waardoor
rammelen uitgesloten.
Gemakkelijk bereikbare benzinekraan,
en aftapkraan.
3 Filters in brandstof-systeem
positieve benzinetoevoer door zwaarte
kracht.
Benzinemeter op instrumentenbord.
Olieniveau-meetstaaf in motor.
Kilometer teller-snelheidsmeter
als standaard uitrusting.
Diefstalvrij ontstekingslot,
Jnstrumentenbordlampje.
Gecombineerde stop- en achterlamp.
Automatische (of electrische) ruiten-
wisscher.
I
Achteruitkijkspiegel.
Bumpers (vóór en achter bij personen
wagens; alleen vóór bij vrachtwagens).
Keuze uit verschillende, aantrekkelijke
{kleurencombinaties.
Bijzonder duurzame Pyroxylin af
werking^.
PRIJZEN
(incl. bumper*)
99 ISÖOj"
Coiipe (Standaard)
99
CoUpe (met „Dicky Seat")
,9 1950,-
99
99
(met „Dicky Sèat")
99
99
4-portieren)
99
99
(met „Dicky Seat")
(incl. voorbumpers)
99
(incl. bumpers)
WOENSDAG 15
Wij lezen in di
Met de zelfgenoe
redevoeringen ken
tijvoorzitter der S.
sproken over de v
siërs. Alle heil is
ten van zijn partij,
afgaat en dat doel
„het geraas der bu
'kapitalisme, dat
laten, slaafsche di
Men kent het ra
tionaire wijs.
De hoorders, die
vergissingen, ja z
avonturen zijn groq
heer Oudegeest me
kunnen vertellen
niets gemerkt vai
spraak waaraan d
En toch heeft ei
gedemonstreerd.
Naast de leuze
van Indonesië (de
program in) en
Hollandsche juk,
Oudegeest een tel
sel.
Engelsch-Indië,
staat dichter bij
zelfstandig volksb
bezitters wisten
middelen vrij te
tegenover hun ras,
ze uitbuiters gei,
uitbuiters waren,
delijk laag, de wi
lang; woningtoest
om te schreien.
De heer Oudegei
het allen met he:
Nederlandsch als
ciale verhoudingei
betering roepen,
kapitalisme heers*
moet aangebondei
belang van blanl
beiders.
Maar de „bruir
gens de spreker,
en harteloos zijn
talisten", bewijzei
het Hollandsche ji
heeft, zooal niet
inlandsche bevolkl
Wij ontkennen
derlandsch bestuil
heel veel, wat er
ben we ons diep
„Indië los van H<
revolutionair reco
wel eens kunnen
van onbarmhartig
en zonder dat
worden op besche
Dat Indië ond«
groeien van Nede
lijkheid willen w
houden. Maar dat
misstanden iets
met verbreking
juk", is door de
de congres duidel
De S
De Haagsche
voor ©en groot
wat genoemd wei
of wil men, de
dent der Duitse!
niet-ingewijden
was.
Do corresponds
vertelt ©r van:
Schacht komt
bij aan zijn komf
deeling hieeft lat
onder de tegenwi
zijn medewerking
bij het uitvoera
Cd
H.
1 Direct schreef
bedrukt mei
1
„Mijnheer I
Namens C
mijn spijt
zooveel lege
Mijn zakaH
Uien aard,
t Betei' war
rchtftreeks
»wend.
Met achtb
„Ziezoo, kort
tot zichzelf „D
aan wel geen
mens '"Cor" mo
anders probeere