fiEEN JAARLIJKSCHE NIEUWE MODELLEN N V. NEDERLANDSCHE FORD AUTOMOBIEL FABRIEK. ROTTERDAM DE Z BE NIEUWE FORD GEEFT Ui 1800,- 99 ,9 1900,- 9, 1950,- 9, 2000,- 2250,- 2450,- ,g 2400,- 99 1350,» 99 1900,- 99 1950,- fan bedrieg TWEED Ford heeft steeds zoo spoedig mogelijk de voordeelen voortvloeiende uit de massa- fabricage en nieuwe werkwijzen bij een verhooging der productie ten goede doen komen aan het publiek. Dienovereen komstig kunnen wij thans een vanaf heden geldende prijsreductie aankondigen. DE NIEUWE PRIJZEN ZIJN Roadster (met „Dicky Seat")» Phaeton Sport-Coepê Tudor Sedan Standaard Sedan Sedao-de-Iuxe Cabriolet kap Chassis-model A" A" Bestelwagen Luxe Bestelwagen. Uit d De bekende Ford Service ©ver het ggheele kadi (Alle bovenstaande prijzen gelden af FabriekRotterdam) Het is steeds het systeem van FORD geweest voort durend verbeteringen aan te brengen, in plaats van jaarlijksche modellen met groote wijzigingen te pro- duceeren. Dit beschermt iederen Ford-eigenaar tegen groote waardevermindering van zijn wagen, te meer waar er steeds naar wordt gestreefd de verbeteringen,, die op de nieuwe FORD personenwagens en trucks in toepassing worden gebracht, zooveel mogelijk zóó uit te voeren, dat zij ook aan de bestaande wagens van dit model kunnen worden aangebracht zonder hooge onkosten. BEZOEKT NOG HEDEN DEN NAASTBIJZIJNDEN OFFICIAL FORD DEALER! De Tweede Hat FEU I NIEUWE Ben zuinige 4-cyïïnder motor, welk© 40 rem-P.K. ontwikkelt hierdoor bijzonder snel optrekken en hooge maximum snelheid (over de 100 K.M. per uur). Buitengewoon comfort door uiterst Soepele veering en -Houdaille" dubbelwerkende hydrau lische schokdempers (vier). 6 remmen, alle van het Inwendig Uitzettende, geheel ingesleten type. Handrem geheel afzonden erkend. Voorruit van onsplinterbimr giaa. Electrisch tot één stuk gekuchte, stalen draadspaakwielen (Ford r.j ent) hierdoor en door transversale vecren laag ongeveerd gewicht, buitengewoon vaste ligging op den weg gevende. „Irreversible" worm- en sector stuur» overbrenging, waardoor geen weg- schokken op stuurwiel. Gemakkelijke besturing. Achteras van speciale constructie, waarbij gewicht van wagen en last gedragen wordt door as huis. Laag benzineverbruik. Sterke, doch lichte constructie van geheelen wagen door toepassing van stalen smeedstukken (in plaats van gietijzer). 23 rol- en kogellagers meer dan in vele wagens van veel hoogere prijs klasse. Carrosserie tot één geheel te zamen gelascht. Electrisch tot één stuk gelascht, brand vrij benzine-reservoir met vulopening- zeef, die brandgevaar voorkomt Smering van motor volgens gecom bineerd pomp-, spat- en zwaartekracht systeem *- zeer positief werkend. Koeling door combinatie van pomp en thermo-syphon systeem. Lichtschakelaar en hoorn-drukknop op het stuurwiel. Alle motor-bedieningsorganen met veer- en kogelverbindingen, waardoor rammelen uitgesloten. Gemakkelijk bereikbare benzinekraan, en aftapkraan. 3 Filters in brandstof-systeem positieve benzinetoevoer door zwaarte kracht. Benzinemeter op instrumentenbord. Olieniveau-meetstaaf in motor. Kilometer teller-snelheidsmeter als standaard uitrusting. Diefstalvrij ontstekingslot, Jnstrumentenbordlampje. Gecombineerde stop- en achterlamp. Automatische (of electrische) ruiten- wisscher. I Achteruitkijkspiegel. Bumpers (vóór en achter bij personen wagens; alleen vóór bij vrachtwagens). Keuze uit verschillende, aantrekkelijke {kleurencombinaties. Bijzonder duurzame Pyroxylin af werking^. PRIJZEN (incl. bumper*) 99 ISÖOj" Coiipe (Standaard) 99 CoUpe (met „Dicky Seat") ,9 1950,- 99 99 (met „Dicky Sèat") 99 99 4-portieren) 99 99 (met „Dicky Seat") (incl. voorbumpers) 99 (incl. bumpers) WOENSDAG 15 Wij lezen in di Met de zelfgenoe redevoeringen ken tijvoorzitter der S. sproken over de v siërs. Alle heil is ten van zijn partij, afgaat en dat doel „het geraas der bu 'kapitalisme, dat laten, slaafsche di Men kent het ra tionaire wijs. De hoorders, die vergissingen, ja z avonturen zijn groq heer Oudegeest me kunnen vertellen niets gemerkt vai spraak waaraan d En toch heeft ei gedemonstreerd. Naast de leuze van Indonesië (de program in) en Hollandsche juk, Oudegeest een tel sel. Engelsch-Indië, staat dichter bij zelfstandig volksb bezitters wisten middelen vrij te tegenover hun ras, ze uitbuiters gei, uitbuiters waren, delijk laag, de wi lang; woningtoest om te schreien. De heer Oudegei het allen met he: Nederlandsch als ciale verhoudingei betering roepen, kapitalisme heers* moet aangebondei belang van blanl beiders. Maar de „bruir gens de spreker, en harteloos zijn talisten", bewijzei het Hollandsche ji heeft, zooal niet inlandsche bevolkl Wij ontkennen derlandsch bestuil heel veel, wat er ben we ons diep „Indië los van H< revolutionair reco wel eens kunnen van onbarmhartig en zonder dat worden op besche Dat Indië ond« groeien van Nede lijkheid willen w houden. Maar dat misstanden iets met verbreking juk", is door de de congres duidel De S De Haagsche voor ©en groot wat genoemd wei of wil men, de dent der Duitse! niet-ingewijden was. Do corresponds vertelt ©r van: Schacht komt bij aan zijn komf deeling hieeft lat onder de tegenwi zijn medewerking bij het uitvoera Cd H. 1 Direct schreef bedrukt mei 1 „Mijnheer I Namens C mijn spijt zooveel lege Mijn zakaH Uien aard, t Betei' war rchtftreeks »wend. Met achtb „Ziezoo, kort tot zichzelf „D aan wel geen mens '"Cor" mo anders probeere

Krantenbank Zeeland

De Zeeuw. Christelijk-historisch nieuwsblad voor Zeeland | 1930 | | pagina 4