Gemengd Nieuws. Leestafel. Radio-Nieuws. De ramp aan de Heyplaat. Omtrent de oorzaak van de ramp, die zich gisteren bij Rotterdam in enkele uren tijds aan boord van het Britsche tankschip heeft afgespeeld, en waarbij vermoedelijk negen slachtoffers zijn te betreuren, tast men op het oogenblik nog in het duister. Meh vermoedt dat de oorzaak van den brand moet gezocht worden in een ontplof fing in een der pompkamers van de „Vi- meira". De burgemeester, mr P. Droogleever Fortuyn, die juist een tocht door de Rot- terdamsche havens maakte, was op het moment, dat de noodlottige brand uitbrak, toevallig in de onmiddellijke nabijheid. Hij is met den havenmeester, den heer Ver schoor v. Nisse, die hem vergezelde, ter stond aan boord van het brandende vaar tuig gegaan. De heer Verschoor van Nisse heeft daar direct de leiding van 'het blus- schingswerk op zich genomen. In totaal werkten de drijvende stoomers en het eigen materiaal van de Rotterdamsche Droogdok Maatschappij met 17 stralen. Den geheelen dag en ook gasteravond laat heeft de Rivierpolitie met dreggen ge tracht de lijken van de slachtoffers boven water te halen. Men is er echter nog niet in geslaagd. 'Het is niet uitgesloten, dat de lijken door den stroom zijn meegesleurd. Volgens opgave van de directie der Rot terdamsche Droogdok Mij. worden ver mist: J. v. d. Stoep, gehuwd bikker te Rotter dam; M. v. Bueren, ongehuwd ijzerwer- kersmaat, Hoek v. Holland. (Verbrand aan boord gevonden.) P. de Haan, onge huwd ijzerwerkersmaat te Rotterdam; J. Hardebol, gehuwd timmerman te Rotter dam; L. M. van Pelt, gehuwd stellingwer ker te Rotterdam; J. M. Gelot, ongehuwd sjouwer, te Rotterdam; J. Vuik, gehuwd sjouwer te Capelle. Van de bemanning van het s.s. „Vimei- ra" worden de eerste machinist Cyriel Bone uit Clydebank en de eerste stuurman Bruce Steward uit Dundee, vermist; ver moedelijk verdronken. Ernstig door brand verwond zijn: J. van Schaick, ongehuwd ijzerwerker; D. de Rouwe, gehuwd ijzerwerker, beiden te Rot terdam; P. Berkhout, gehuwd modelma ker, Pernis; W. Voorbeitel, ongehuwd sjouwer, te Rotterdam. De ijzerwerkei- van Schaik is aan de be komen brandwonden overleden. Hiermede is het getal slachtoffers van deze ramp ge stegen tot tien. Uit den mond van een der personen, die voor het uitbreken van den brand, aan boord geweest waren, teekende de Telegr. het volgende verhaal op: Ik wilde mij naar boord begeven, daar enkele leden van mijn personeel daar_ werkzaamheden verrichten. Toen ik op het schip kwam, was de brug, die het vaartuig met den wal verbindt, weggenomen, daar de „Vimeira" naar het dok zou gaan. Ik bleef, zooals men dat meer doet, even kij ken en ontdekte plotseling aan den voor steven van het schip een vlammetje op het water. In minder dan geen tijd plantten zich de vlammen langs het geheele schip voort, totdat ongeveer in 'het midden, waar wat beflzine uit het schip liep, in eens de vlammen oplaaiden en brand op het schip zelf veroorzaakten. Aan de reeling verscheen de vrouw van den kapitein, die aan alle kanten door het vuur omringd, zich niet bedacht en dade lijk van boord sprong. Zij kwam neer op den rug van den machinist van een naast liggende sleepboot. Door den val brak zij haar enkel en haar hand. Spoedig zag ik meer menschen bovenop het dek verschij nen. De meesten van hen waren in vlam men gehuld. Men greep wat men grijpen kon en stortte zich daarmede de mees- ten met een reddingboei overboord. An deren lieten zich zoo maar in het water vallen. Een timmerman greep een touw, bond het vast en liet er zich langs naar beneden zakken. Zijn voorbeeld vond navolging, zoodat spoedig zes personen aan het touw hingen, de onderste tot den hals in het water. Allen werden door te hulp schietende booten van de Havenwerken en motor bootjes gered. Ook de politie was spoedig ter plaatse. In nog geen vijf minuten speelde alles zich af. Ik was getuige van afschuwelijke tooneelen. Zoo zag ik een arbeider uit een boei glippen en in de diepte verdwijnen. Uitgeput en met brandwonden overdekt, kon hij zich niet langer vasthouden. Tuindorp Heyplaat gaf gistermiddag den indruk van een mijnwerkersdorp na een ernstig ongeluk. Het heele dorp was uitgeloopen en verdrong zich voor de poor ten van de Rotterdamsche Droogdokmaat schappij. Ieder op de Heyplaat had een fa milielid of een kennis bij de R.D.M. wer ken en zoo lag de angst op-ieders gezicht. Vrouwen en meisjes smeekten de portiers toch te zeggen, wie er verongelukt waren. Reikhalzend tuurden zij door de poort in de stille hoop, den echtgenoot of vader te rug te zien. Ontzettende uren waren het voor deze menschen, uren van spanning, van hoop en van onzekerheid. Want nie mand wist er iets. De wildste geruchten deden de ronde. De één sprak van tien dooden, de ander van vijftien. Den gehee len middag bleef de ongerustheid voort duren. Tot om half vijf appèl gehouden werd. Zeven mannen ontbrakenl In zeven gezinnen kwam de vader, de zoon niet te rug. Zeven gezinnen waren in rouw ge dompeld, beroofd van hun kostwinners. De moord te 's-G raven- h a g e. Gisterochtend is de verdachte in de geruchtmakende moordzaak van het Be- zuidenhout, W. Kr. v. d. M., van het hoofdbureau van politie naar het huis van bewaring overgebracht, en ter beschikking van de justitie gesteld. Omtrent het verloop van 'het onderzoek in deze moordzaak kan nog worden ge meld, dat aan het licht is gekomen, dat de verdachte Donderdagmiddag j.l. van half een tot half drie gezeten heeft op een bank in het Haagsche Bosch nabij de Laan van Nieuw Oost-Indië. Hij heeft daar vol gens zijn eigen verklaring, zitten praten met een dame en een heer, over verschil lende familieomstandigheden. De commissaris van politie der afdee- ling C, verzoekt den bedoelden 'heer en da me, zich te willen vervoegen aan het hoofdbureau van politie. Vports is gebleken, dat mevrouw O. Donderdagmiddag eenige familieleden op bezoek heeft gehad. Deze zijn bij haar gebleven tot ruim half vijf. Bij hun vertrek verkeerde mevr. O. nog in goeden welstand. Het drama moet zich dus dadelijk na het vertrek der bezoekers afgespeeld 'heb ben, want reeds om kwart voor vijf werd de thans aangehoudene, door het tramper soneel gegrepen. Hij zou dus slechts en kele minuten gehad hebben om zijn daad te volvoeren. Een man een man, een woord een woord! Onlangs is in Amersfoort ingebroken in de synagoge. Er werd toen een bedrag van f 30 vermist. De politie onderzodht de zaak en arresteerde zekeren B., die bekende 'het feit gepleegd te hebben. Zaterdag werd echter Samuel S. binnen gebracht endeze kwam zich aangeven als de dader van bovengenoem de inbraak. Wat bleek nu? De twee man nen hadden samen den diefstal beraamd. B. was de heler, Sam de steler. Ze hadden waak gemaakt, dat degene, die het eerst in handen der gerechtigheid viel, de heele schuld op zich zou nemen. Sam was na de kraak naar België gegaan en toen hij weer op vaderlandschen bodem terug kwam, ging hij zich aanmelden bij de ver wacht te Putte (N.B.). De andere had in- tusschen ook bekend, zoodat de politie een gemakkelijke vangst had. Stakkerds. De 14- en de 15-jari- ge gebroeders M. te Almelo, die gedeelte lijk verlamd zijn en samen in een wagentje worden rondgereden, hadden Zondagmid dag het ongeluk met het wagentje om te s! waardoor de ongelukkige stumperds -Ai_ een been braken. s Storing bijde Haarlemsche tram. Tengevolge van een bedrijfsstoring in de stroomlevering van het P.E.N. in do Centrale te Bloemendaal, geraakte gis terenmorgen tegen kwart over negen een gedeelte van het net tusschen Sloterdijk en Haarlem stroomloos. Verschillende be drijven, o.a. de suikerfabriek te Half weg, werden dientengevolge stopgezet, maar den meesten last ondervond de electrische tram naar Haarlem. Verschil lende tramtreinen bleven op den weg stilstaan, waardoor aanzienlijke stagnatie in het reizigersverkeer ontstond en ver schillende trampassagiers van den trein gebruik mo'esten maken. Tegen tien uur was de storing opgeheven en werd ook het tramverkeer geleidelijk weer hersteld. Alastrim. Te Delft zijn gisteren elf nieuwe gevallen van alastrim vastge steld. Vier patiënten zijn in het gasthuis opgenomen. Eenigen tijd geleden werd te Hel mond bij een kind alastrim geconstateerd. Ofschoon het hier slechts een licht geval betrof, werden toch de noodigei maatrege len getroffen. Thans is echter een twee de geval geconstateerd. Bij een driejarig jongetje te Amers foort is alastrim geconstateerd. Zakkenroller ingerekend. Gistermiddag omstreeks half een is, zoo meldt de Tel., op een bijwagen van lijn 2 te Amsterdam een zakkenroller op hee- terdaad betrapt. Als gewoonlijk was het middenbalcon stampvol. Opeens voelde de directeur van het postkantoor, de heer Van Beers, die zich per tram huiswaarts begaf, dat zijn portefeuille bezig was in andere handen over te gaan. Vlak bij hem bevond zich een heer met, over eenkomstig de regelen van de kunst, een regenjas over den arm. De heer Van Beers vermoedde terstond in dezen man den zakkenroller en greep diens arm, waarmede hij, onder bescherming van de jas, gemanoeuvreerd had. De aldus op heeterdaad betrapte had de portefeuille nog in de hand. Onder groote belang stelling van de zijde van het publiek werd de zakkenroller naar bet bureau overgebracht. Ernstige aanrijding. Zondag morgen heeft te Wassenaar een ernstig ongeluk plaats gehad. De 67-jarige land bouwer J. v. d. D. reed met zijn huisge- ten met paard en tentwagen 'kerkwaarts en, wilde bij de R.K. kerk linksaf slaan om paard en wagen te stallen, zonder echter een teeken te geven. De motorrijder A. v. d. D. uit Sche- veningen met een duopassagier kwam uit tegenovergestelde richting met een snel heid van ongeveer 40 K.M. Hij kon op dat oogenbli!k niet meer uitwijken, met het gevolg, dat hij tegen den tentwagen aan reed en beide personen onder het paard terecht kwamen. Doordat de motor met veel geweld bleef doorwerken, werd het paard schrikachtig en begon te trappen, waarbij de motorrijder eenige malen op op zijn borst getroffen werd. Per ziekenauto zijn beiden naar het Ziekenhuis te Den Haag vervoerd, waar v. D. na eenige uren is overleden. De duo- passagier is naar omstandigheden redelijk wel. Tegen den nalatigen J. v. d. D. is pro ces-verbaal opgemaakt. In tegenwoordigheid van vele autoriteiten is Zaterdag door den Commissaris der Koningin in Zeeland, Jhr. mr C. G. C. Q. Quarles van Ufford, de nieuwe tramweg van Breskens naar Hoofdplaat geopend. De aankomst van de tram te Hoofdplaat. Een heele gemeente door brand verwoest. De gemeente Feladun- jgeuf in',(da IUiöa, isf in den afgeloopen nacht vrijwel geheel door brand verwoest. Een vree- seljjik onweer woedde te vijf uur en verschei dene malen sloeg da bliksem in. Het bureau van de gendarmerie werd een prooi der vlammen en daarna brandden kort na elkaar boerenwoningen en schuren af. Tengevolge van de groote droogte van de laatste weken was er gebrek aan water en de brandweer Stond machteloos. De schade is hoog. De slachtoffers zijn meest kleine boeren en ar beiders en de meesten zijn niet verzekerd. Stemmen des Tijds. Het Septem bernummer van dit maandblad opent met een bijdrage van Wouter vjan Riessen: Een Friesche vrijage uit Napoleon's da- geu. Vau: „De Friesche Bruid" door J. W. van Cittert, brengt deze aflevering het slot. Dr Ir H. G. van Beusekoip geeft het eerste gedeelte van een verhandeling over „Rassenvraagstukken" waarin hij o.m. betoogt, dat er tusschen de vol ken van-Oost en West in geestelijk op zicht een kloof gaapt van rassenverschil en soms van rassenhaat, die overbrugd moet wórden, daar anders de rassen kwestie met de wapenen zal worden uitgemaakt. „Er zijn tusschen de verschillende menschenrassen diepe, onuitroeibare er felijke verschillen; dat is een waarheid, die door do wetenschap boven allen twij fel verheven wordt. En het zien van deze verschillen als een slagboom tusschen de volken, die niet kan worden opzij gezet is slechts het erkennen van een feit, waarin nu eenmaal niets verandering kan brengen, zelfs met onze beste be doelingen niet. En toch moet de kloof worden overnrugd. Niet* om den Ooster ling te maken tot het evenbeeld van den Westerling of omgekeerd, maar om te scheppen een sfeer van vertrouwen en samenwerking, om de verschillende ras sen, elk met zijn gaven en talenten zijn eigen roeping en taak te doen vervullen." Dr J. Fernhout geeft een bijdrage over ,,De Zondag bij de eerste Christenen". Aangetoond wordt, dat de vrij algemeen verbreide meening, alsof de voorstellingen die men met het begrip Zondag verbindt: Zondagsrust, Zondagsheiliging, Zondags- prediking, reeds uit de eerste tijden van het Christendom stammen, niet in over eenstemming is met de feiten. „Eerst na 600 treedt algemeen in de Frankische en Germaansche landen de ge dachte naar voren, dat Zondagsrust eisch is krachtens het sabbatgebod. Rust en hei liging hadden de oude Christenen aller minst geweerd, integendeel. Maar op an dere gronden. Rust van allen slavendienst der zonde, uitzien naar den eeuwigen sab bat, dat was voor hen het blijvende van wat het vierde gebod als een beeld daar van in meer letterlijken zin van de Is raëlieten 'had gevraagd". De literaire kroniek van Dr C. Tazelaar is als altijd belangrijk. Uitgeefster is de N.V. G. J. A. Ruys' U. M., Zeist. Timothens. Op dit mooie tijdschrift, dat zulk een echt Christelijken geest ademt vestigen we gaarne nogeens de aandacht, vooral nu straks weer een nieuwe jaargang begint. Nog even en dan hebben we weer de lange avonden. In Christelijke gezinnen behoort dan ook te zijn Christelijke lectuur. Goede lectuur voor verstand en hart beide, zoo als Timotheus die geeft. Men vrage eens een proefnummer bij den Boekhandel of bij de Uitgeefster La Rivière en Voor hoeve, Brink, Zwolle. Het Schouwvenster, 'tls jam mer, dat het gezegd moet worden, maar 'tis wéér: er zijn nog altijd heel wat Christelijke gezinnen, waar de z.g.n. neu trale geïllustreerde pers tot de huisvrien den behoort. De „neutrale" school, men moet er niets van hebben; een „neutraal" dagblad, men begint al meer in te zien, dat dit toch eigenlijk niet in den haak is, maar een geïllustreerd blad, met zijn vaak pikante platen en z*n mooie ver balen, kan er toch wel mee door. Men wil toch ook wel weten, wat er zooal te zien is in de wereld! Er is een tijd geweest, dat opmerkingen als deze al thans een s c h ij n van beteekenis had den. Maar nu we ons .^Schouwvenster" hebben en nu dit blad zoo goed zijn taak blijkt te Verstaan, is dat niet meer het geval. Daarom moet „Het Schouw venster" veel meer i n onze gezinnen en de z.g.n. neutrale geïllustreerde bla den er uit. Alweermen vrage eens een proefnummer bij den Boekhandel of bij de uitgeefster: U.M. E. J. Bosch Jbz. N. Z. Voorburgwal 68, Amsterdam. DE ONTWIKKELING VAN DE LUCHT SCHEEPVAART. De „Maasbode" bevat een interessant artikel over de ontwikkeling van de lucht scheepvaart. Wij ontleeneu daaraan het volgende: Tot 1914 waren er te Friedrichshafen 25 luchtschepen gebouwd. Vijftien daar van waren door leger en vloot in gebruik genomen. Tot de overige tien behoorden de door hun passagiersvluchten bekend geworden Zeppelins „Deutschland", „Schwaben", „Victoria Louise", „Hansa" en „Sachsen". Deze schepen vervoerden gedurende 1600 vluchten ruim veertig, duizend personen, zonder dat er eenig ongeval passeerde. Men ziet, dat Zeppelin- vluchten eigenlijk geen nieuwtjes zijn. Maar de wereld is erg vergeetachtig De zooeven genoemde schepen hebben gedurende de eerste oorlogsjaren nog dienst gedaan, maar ze waren voor oor logsdoeleinden eigenlijk ongeschikt. Er moesten andere schepen gebouwd worden en dit werd dan ook gedaan. Gedurende den oorlog werkten er drie duizend arbeiders op de Zeppelinwerf en kon er elke drie weken een luchtschip worden afgeleverd. Tijdens den oorlog zijn er in totaal 87 Zeppelins gebouwd. Drie dezer luchtsche pen werden met dooi* vijandelijke vliege niers geworpen bommen verwoest, nog vóór ze de hangar hadden verlaten De oorlog was oorzaak, dat de Zeppe lins steeds grooter gebouwd werden. In 1911 waren ze nog 22.500 kubieke meter, in 1912 reeds 68.'500 groot, terwijl de sterkte der motoren in die tijdsruimte van 630 op 2030 P.K. steeg. Daar echter reeds in 1917 de entente-strijdkrachten hun afweergeschut zóó hadden vervol maakt, dat de zeppelins zonder meer uit de lucht konden worden neergeschoten, zag de D-uitsche legerleiding van dit wa pen af. Alleen de marine bleef lucht schepen gebruiken en haar zeppelins heb ben bewonderenswaardige prestaties gele- vei d. i. Bekend is de tocht van de L 59, die munitie en verbandmiddelen moest bren gen naar den in Afrika opereerenden guerilla-generaal von Lettow Vorbeck. Door een valsch bericht werd het lucht schip, toen het zich reeds boven Egypte bevond, draadloos teruggeroepen en liet kwam na een tocht van 95 uur weder in Duitschland aan. Het had 6760 kilo meter onder de ongunstigste omstandig heden afgelegd. Op een anderen tocht werd de L. 59 boven Otranto in Zuid- Italië door den bliksem getroffen. Dit is een der weinige gevallen, waarin een luchtschip het slachtoffer werd van het hemellicht. In totaal moest men 22 Zeppelins de- monleeren, voornamelijk, omdat ze bij hun tochten over vijandelijk gebied zwaar beschadigd waren. Brandend afgeschoten zijn er 15 lucht schepen. Bij de meeste gebeurde dit door het Engelsche afweergeschut. In één ge val konden drie leden der bemanning zich redden door met een valscherm uit het in vlammen gehulde luchtschip te springen. In hangars verbrandden 12 Zeppelins. Alleen op 5 Januari 1918 verbrandden vier Zeppelins in de luchtschiphal Ahl- horn, waar brand gesticht was. Doior noodlandingen, hoofdzakelijk door gasverlies, gingen 8 schepen verloren, 11 verongelukten tengevolge van motordefect, etc., terwijl er één in een storm omkwam. En bij den wapenstilstand bezat Duitschland nog 13 Zeppelins. Verschil lende hiervan werden in het land zelf vernield, opdat ze niet in handen van de enteilte zouden vallen. Als schadevergoe ding hiervoor eischte de entente twee luchtschepen, die na den oorlog gebouwd werden. Het waren de „Bodensee" en de „Nordstern". Voor Amerika werd de LZ 126 gebouwd, die thans „Los Angeles" heet. Van de voorhanden zijnde schepen gingen er 3 naar Frankrijk, 3 naar Italië, en 2 naar Engeland. Twee werden er afge bouwd en aan Japan en België geleverd. Het lot dezer schepen is niet nauwkeu rig bekend, maar het is .zeker, dat deze zoo goed als alle door onoordeelkundige behandeling dermate beschadigd werden dat ze als oud roest moesten worden verkocht. En thans, in het jaar 1929, bestaan er slechts twee zeppelins, de „Los Angeles" en de „Graf Zeppelin". De „Graf Zeppelin" heeft zijn wereld reis volbracht en de tocht om den aard bol is in een recordtijd geschied. En heel spoedig, eigenlijk nog vóór het volbrengen van de rondvlucht, kon er van resultaten worden gesproken. Kort na de aankomst te Lakehurst gin gen er al telegrammen naar Europa, waar in mededeelingen werden gedaan over plannen voor het organ is cferon van trans continentale luchtvaartdiensten met be hulp van Zeppelins. Dezer dagen werden de onderhande lingen wereldkundig. Behalve dat Spanje zich interesseerde! voor een verbinding Sevilla-Buenos Aires, bleek, dat Amerika definitieve plannen had. De financiers hadden er reeds de hoofden bij elkaar gestoken en Dr Eckener kreeg in de Ver- eenigde Staten met menschen te doon, die spijkers met koppen wilden slaan. De „Graf Zeppelin' 'had bewezen, dat het luchtschip over groote afstanden voldoet, welnu, dan wilden ze in Amerika een proef wagen. Naar ÏÏe berichten meldden, heeft zich een financieels combinatie gevormd, waarin ook de bekende Good Yearfabrie- ken deelnemen. Deze combinatie zal waarschijnlijk de middelen le-eren voor een luchtverbinding tusschen Europa en Amerika en tusschen Amerika en de Phi- lippijnen. De Good Yearfabrie'ken en de Zeppelinwerf zullen hiertoe ieder twee reuzen-zeppelins bouwen. De droom van den ouden graaf Zep pelin is vervuld. De wereld krijgt binnen afzienbaren tijd haar transcontinentale luchtlijnen. En wanneer de Japansche re geering de belofte houdt, die ze Dr Ecke ner gedaan heeft, toen hij met den „Graf Zeppelin" te Tokio vertoefde, zal het niet lang meer duren, of de geheele aard bol is omspannen met een zeppelindienst. Dan gaan de menschen in het weekend naar een badplaats aan den Stillen Oce>- aan Nu Duitschland niet de kapitalen kan fourneeren, die voor een transcontinentale luchtmaatschappij noodig zijn, stellen do Vereenigde Staten hun financieele hulp bronnen beschikbaar. Het pleit voor de mogelijkheden van een zeppelinbedrijf, dat de uitstékende en inzichtvolle financiers van Wallstreet hun medewerking hebben toegezegd. Daarom is men ook reeds mei den bouw van de noodige luchtschepen begonnen. De Good Yearfabrieken hebben er te Akron twee op stapel gezet, ter wijl men te Friedrichshafen bezig is met den bouw van een zeppelin, die een derde grooter zal zijn dan de „Graf Zeppelin", en een aanmerkelijk hoogere snelheid zal kunnen ontwikkelen. Programma van Woensdag 11 Sept. HUIZEN, 1875 M. 10—10.15 Morgen wijding 10.3012 Gramofoonmuziek 12.152 Concert door het A.V.R.O.-kwar tet 22.30 Kindermatinee 3.30i Gramofoonmuziek 44.30 Studiemu- ziek voor piano 4.305.30 Concert door het A.V.R.O.-kwartet 67.45 Con cert door het omroeporkest 88.15 Gramofoonmuziek 8.15 Aansl. van het Kurhaus te Scheveningen. HILVERSUM, 298 M. Na 6 uur 1071 M. Uitsl. N.C.R.V. 10.30—11 Ziekendienst 12.302 Concert. Zang, viool, cello en piano 22.30 Gramofoonmuziek 2.304 Concert. Zang, viool en piano 4.305 Gramofoonmuziek 56 Kin deruurtje 67.30 Gramofoonmuziek 7.308 Bestuursmededeelingen 8 Le zing over: Op excursie door liefdadig Ne derland. Medewerking van orkest. Na af loop Nieuwsber. DAVENTRY, 1554,4 M. 10.35 Morgen wijding 11.20 Gramofoonmuziek 12.20 Concert 12.50 Gramofoonmuziek 1.202.20 Orkestconcert 5.05 Orgel concert 7.05 Concert 8.05 Piano duetten 8.20 Concert. Alt, tenor, viool, fluit. Symphonie Orkest. PARIJS „Radio-Paris", 1725 M. 12.50 Gramofoonmuziek. 4.05 Orkestconcert, soli. 6.55 Gramofoonmuziek. 8.55 Concert. Zang. Vocaal kwartet en orkest. 10.35 Gramofoonmuziek. LANGENBERG, 473 M. 7.35—8.15 Gra mofoonmuziek. 8.209.20 Orkestcon cert. 11.4012.20 Muziekuitzending voor scholen. 12.30 Gramofoonmuziek. 1.25—2.50, 5.55—6.50, 8.50—9.15 en 9.20 Orkestconcert. ZEESEN, 1635 M. 12.20—1.15 en 2.20 2.50 Grambfoonmuziek. 5.20—6.20 Concert uit Hamburg. 8.50 Kerkcon- cert. ,Koor, orkest en vocale solisten. BRUSSEL, 508.5 M. 5.20 Trio-concert. Zang, 6.50 Gramofoonmuziek. 8.35 Fragmenten uit de op. „Manon", met me dewerking van solisten.

Krantenbank Zeeland

De Zeeuw. Christelijk-historisch nieuwsblad voor Zeeland | 1929 | | pagina 6