IConlsigirg Emma Uit de Provincie. ken heeft onderhouden. Kort daarna trad echter een inzinking in en is de overle dene niet meer bjj kennis geweest. Mgr Ariëns werd 26 April 1860 te Utrecht geboren. Hy studeerde o.a. aan de universiteit H. Thomas Minerva te Rpme, waar hij ook promoveerde tot doc tor in de theologie (1883). Het volgende jaar werd hjj benoemd tot kapelaan te Enschede. In 1889 behoorde hij tot de oprichters van de R.K. Arbeidersvereeni- ging en in 1895 van het Kruisverbond. In 1901 volgde zijn benoeming tot pas toor te Steenderen en in 1908 te Maars- sen, waar hij tot zijn dood werkzaam bleef. Dr Ariëns is o.a. ook redacteur geweest van „De Katholieke Werkman", „De Kruisbanier" en „Sobriëtas". Op sociaal terrein en vooral op 'dat der drankbestrijding was de overledene een bekend persoon. D© Amsterdamsohe werk- 1 o o z e n. In verband met de moeilijkheden, de vorige week ondervonden bij de werk verschaffing te Ommen als gevolg waar van de daar te werk gestelde AmsteTdam- sche werkloozen werden weggezonden, terwijl de Minister van Binnenlandsche Zaken en Landbouw aan het Arnsterdam- sche gemeentebestuur heeft verzocht, de zen werkloozen geen 'steuni in welken vorm ook te verleenen, heeft dit ge meentebestuur den minister geantwoord, dat het geen steun zal verleenen' aan do weggezonden arbeiders. Druk personenvervoer per spoorweg over de maand Juli. Het personenvervoer is in de maand Juli 1.1. op onze spoorwegen zeer druk geweest, aanmerkelijk drukker dan in de maand Juli van het vorige jaar. Niet alleen, dat het gewone reizigers- vervoer in Juli drukker was, doch ook het bijzondere spoorwegvervoer was in Juli belangrijk meer dan het vorige jaar. De talrijk ingelegde goedkoope treinen met- en zander regenverzekering hadden een druk vervoer, en het aantal bedevaart- treinen was veel grooter dan vorige jaren. Behalve al deze extra-treinen, is dit jaar het kindervervoer grooter dan, ooit. Gewoonlijk was dit vervoer einde Juli afgeloopen, doch dit jaar is het voor het eerst anders, want thans heeft dit vervoer nog steeds in ongekende massa plaats- In deze maand loopen er nog verschillende goh eel e of gedeeltelijke kindertreinen. Ben en ander is oorzaak, dat vrijwel het geheale wagenpark, van de Nederland- sche spoorwegen in gebruik is, hetgeen hoewel tot nu toe aan alle aanvragen voldaan kon worden voor den betrokken dienst dikwijls allerlei moei lijkheden oplevert, enook goed zichtbaar is, gelet op de antieke wagens, die nu weer dienst doeul Wethoudersvacaturo te Amsterdam! Het schijnt thans vrij zeker te zijn, dat de hoer Roissevain als lid van do Tweede Kamer zal bedanken, wijl het voortdurende wethouderschap' van Am sterdam moeilijk met het lidmaatschap van de Kamer is te coinbinoeren. Opvolger op de lijst, van den Vrijheids bond is de heer I. H. J. Vos, oveneens wethouder van Amsterdam. Doze zal na bedanken van dhr Boissevain den Ka merzetel accepteeren en als wethouder heengaan. Of weder een Vrijheidsbonder tijdelijk als wethouder zal optreden, dan wel of nu. de baan voor reconstructie zal worden geëffend, valt moeilijk na te gaan. Zeker wil eon deel van den Raad, zoo- dra het bedanken officieel is, bespre kingen openen over een andere constel latie van het collega Maar of do soc-- democraten van de Federatie toestem ming zullen krijgen om zitting te nemen in een college met twee man wordt nog sterk betwijteld. S3 en Ohr. Rakkerspatroonsbond. In „De Chr. Middenstander" van. 3 Aug. 1.1. wordt een krachtige actie ingezet voor do oprichting van een Chr. Bakkerspa troonsbond. Feitelijk bestaat deze al, doch alleen in Groningen heeft hij leden. De gebeurtenissen van den laatsien tijd geven echter aanleiding, thans tot eigen] princi pieel© organisatie te besluiten. Do afdeeling Enschedé van den1 Ned. Bakkersbond organiseerde naast de Ten toonstelling LB-E-X. een Pratpaik, dat op twee Zondagen geopend was, evenals de geheelc Tentoonstelling. Van te voren had den meerdere leden en zelfs de geheele afdeeling Kampen hiertegen gewaar schuwd. Onafhankelijk van elkaar kwam men in ingezonden stukken in de Bakkers- Bondscourant tot de conclusie, dat meini niet langer lid zou kunnen blijven van den Nederl. Bakkersbond, indien) deze meende, dat met de heiligste overtuiging van een groot deel van zijn' leden geen rekening behoefde te worden gehouden. Diesondanks ging mesnl mei dit bodrijf voort. 1>0 Chr. Bakkerspatroons worden nu opgeroepen, hun sympathie met do oprichting van een eigen' organisatie te betuigen. Arbeidsbemiddeling. Een wetsontwerp tot regeling der. ar beidsbemiddeling heeft thans het departe ment van arbeid, handel en nijverheid verlaten. Politieke propaganda. Het Tweede Kamerlid de beer Rraat beeft den minister van BinWenl. zaken en landbouw de volgende vragen gesteld: Is het den minister bokend, dat door do socialisten, speciaal des Zondags, met do z.g. „roode auto" door do dorpen wordt rondgereden, en van af deü wagen op openbare wegen en' pleinen p&rtijrecla- me-speechea worden afgestoken, hetwelk vaak hinderlijke volksopeenhoopingen en verstopping op do verkeerswegen ver oorzaakt? Acht Se minister het niet juist, da,t do Zondag en de openbare wegen niet de dag en de plaats zijn om voor derge lijke doeleinden te gebruiken? Is hij bereid te bevorderen: I. da.t des Zondags geen politieke meetings gehouden kunnen worden? II. dat ntimmeir toestem ming verleend worde om politieke spee ches te houden op openbare wegen en pleinen? Vorstelijke gasten. Een aantal leden dor koninklijke familie van Zweden arriveerde Dinsdagavond met den trein van 6.57 aan hot CS. te Am sterdam,. Het gezelschap bestond uit prins Karei van Ziweden, broeder van Koning Gustaaf en vader van prinses Astrid van België, zijn gemalin prinses Ingeborg, zijp dochter prinses Martha; voorts prinses Margareta van Denemarken.1, prins Eugeml, -prins Iiarel Jr. Do koninklijke gasten namcin' jnfrek in het Amstelhotel. Fusie in 't zicht. Naa.r wij vernemen hebben den.' laat.sten tijd onder leiding va.n het Dag. Bestuur van het C.N.V- verschillende1 besprekingen] plaats 'gehad tusschen de hoofdbesturen van den Ned. Bond van Cihr. Fabrieks- en Transportarbeiders en den Chr. Zeo- liedenbond over een hernieuwde fusie. Deze besprekingen hebben er toe ge leid, dat een basis voor deze fusie ge vonden is. Uiterlijk Mei 1929 za.l rlie, behoudens goedkeuring der beide alge- meene vergaderingen, ingaan. Verlenging dar Nenij.to? Naa.r de Tel. verneemt, heeft de Raad van Beheer der Nenijto 1928 -aan bet gemeentebestuur van Rotterdam vergun ning aangevraagd, om de tentoonstelling te verlengen tot 1 Oct. a.s. De aan ons bureau bestelde foto's van H. U'S. de Koningin Moedor worden in volgorde van de bitwgn- gekomen bestellingen verzonden. Ter voorkoming van onnoodige onkosten verzoeken wij hen die dat nog niet deden, het verschuldigde bedrag per postwissel of in post zegels over te maken of het te storten op onze postrekening No. 444S5. Bestellingen kunnen nog worden aangenomen tot 10 Augustus a.s. Verbetering van -den weg Wesfkapeile— Middelburg1. Algemeen is bekend, dat de weg welke van Westkapelle over Zoutelande, Big- gekerkie en Koudekerke naar Middelburg loopt, door een zeer moot gedeelte van Walcheren gaat en o.a. een heerlijk uit zicht geeft op de duinen, maar ook weet ieder weggebruiker, dat deze weg in bet geheel niet meer voldoet aan de eischen van het tegenwoordige verkeer, dit niet alleen doordat bij veel te smal is, maar ook omdat het aantal scherpe hoeken en onnoodige 'krommingen de weg tot een zeer gevaarlijke en onnoodig lange ma ken. Het was dan ook zeer goed te begrij pen, dat er zich eene commissie vormde, uit vooraanstaande personen uit de ge meenten Westkapelle, Zoutelande, Bigge kerke en Koudexerke om een wijziging in den onhoudbaren toestand te trachten te verkrijgen. Deze commissie, waarvan de heer mr W. J. Wolderingh Van dor Hoop burgemeester van Westkapelle, voorzitter is, heeft zich reeds een drietal jaren ge leden met een globaal plan gewend tot Ged. Staten van Zeeland, doch toen werd aangeraden het in werking treden der wegénplamien af te wachten. Nu deze bestaan, en de weg op het provinciaal wegenplan voorkomt, Is er aan de plannen voort,gewerkt en zijn deze in bijzonderheden uitgewerkt. Gisteren zijn wij in de gelegenheid ge weest er -kennis van te nemen. Alvorens over de plannen een en an der nader mede te doelen, zij er aan her innerd, dat de weg MiddelburgKoude kerke een concessieweg is geweest en do opbrengst eerst van de tollen, later van do rente van het kapitaal, dat voor af koop der tollen werd gegeven, aan do familie van Doom toekwam. Thans is deze concessie afgeloopen en heeft de provincie voorloopig op zich ge nomen den weg te onderhouden en ook het kapitaal in ontvangst genomen, dat voor den afkoop destijds werd gegeven. Zulks echter in afwachting van 'een defi nitieve regeling. Do vraag, wie in de toe komst voor het onderhoud zal zorgen van do doelen, die nu bij de gemeenten Biggekerke, Zoutelande ,en Westkapelle in onderhoud zijn, is juist een der moeilijk ste 'in de kwestie der wegverbetering, omdat die gemeenten meen en, dat het on derhoud in één hand, bijv. van 'do pro vincie of van den Polder zal moeten komen. Do bedoeling van do plannen tot ver betering, welko mek onteigening van gron den enz. geraamd worden op eon uitgave van 'f550.000, is de weg van Middelburg tot. Koudekerke een verharden rijweg te geven van 6 M. met aan beide zijden een wiclerpad en aan de andere deelen een verharden rijweg van 5.50 M. Men denkt zich daarbij een inge wal sten onderweg waarop een zandbed met bestrating van nieuwe klinkers. Zooals boven gezegd, het gaat niet al leen om verbreeding en verbetering van het wegdek, maar in niet mindere mate om het wegwerken van bochten en krom mingen. Daarbij zijn de kommen der ge meenten buiten beschouwing gelaten. Rij het omleggen der wegen, waarop wij di rect nader terugkomen, is zoo eenigszins mogelijk rekening gehouden met het be waren van beplanting icn verder natuur schoon. Aan Ged. Beaten zijn reeds de détail-tee- keningen toegezonden voor het wegvak Westkapelle-Zoutclande, waarvan de kos ten f 172.000 zijn geraamd, mede omdat hier aan beide zijden van den weg een sloot van 3 M. breedte is gedacht. Thans willen wij trachten aan te too- nen, wat de voornaamste verkeersverbo- teringen-zijn, die in het plan voorkomen. Op het deel Middelburg-Koudekerke zul len worden weggenomen de beide bochten bij het Slot ter iïooge, dus voor en na het passeeren van de Steenen Banken en dit door een rechten weg van het begin van den Abeelschen weg tot aanhet Hiemke. Verder de bocht bij 'de z.g.n. Hooikist, zoo-dat van den Kriekenweg tot den jgoedenweg een rechte weg komt. Ten slotte worden even voor den mo len 'een paar bochten weg gewerkt. Tusschen Koudekerke en Biggekerke wordt een bocht afgesneden, bij 'den Duin weg ep een groote voor den overgang over de trambaan. Tusschen Biggekerke en Zoutelande wordt een groote verbetering aangebracht bij de snijding van de trambaan, doordat op den eersten hoek, waar de baan in het zicht is, de weg recht door getrokken wordt en dus 3 hoeken, waaronder een vlak naast de trambaan worden vermeden. Wanneer de hofsteden Werendijke en KL- Werendijke zijn gepasseerd worden ook eenige bochten, weggewerkt en loopt de geprojecteerde weg recht op de oude tol af, terwijl ook verder voor Zoutelande nog enkele krommingen zullen verdwij nen. Tusschen Zoutelande en Westkapelle blijft de weg voor het vroon loopen tot het z.g.n. Snabbeldorp. Daarna zijn vele afsnijdingen en wegwerken Van lastige rechte hoeken ontworpen, en zoo zal o.a- het laatste deel van hetwelk men om zoo te zeggen den Westkajpelschem vuurtoren van alle kantein kon aanschouwen, recht op dien toren aangaan. Dat door al doze ontworpen veranderin gen de afstanden tusschen genoemdo plaatsen korter zullen worden, spreekt van Uitlevering gevraagd. Door de Belgische regeering is de uitlevering gevraagd van J. Verhoene, 24 jaar, chauf feur te Gent (België), wegens verschil lende gepleegde diefstallen met braak in België. Het betreft hier den persoon die eenigen tijd geleden te Middelburg bij een vervolging van de politie in een schoorsteen is gekropen. De brug over de Eendracht. Ir G. Kuypers te Amsterdam onder wiens directie do brug over de Eendracht is ontworpen, en gebouwd schrijft aan het Handelsblad: „De ijzeren overspanning wordt in ver band met den grooten afstand (plm. 100 km.j en de geringe breedte van het vaar water van Kinderdijk naar Tholen ver voerd op een wijze, als tot dusver nog niet of zelden is toegepast, n.L. op twee paar gekoppelde schuilen, achter elkaar varend, en door slsepbooten getrokken. Het gevaarte weegt ongeveer 700.000 kg en steekt bijna 188 M. boven den wa terspiegel uit. De complete brug, welke het eiland Tholen met den vasten Noord Brabant- schen wal moet verbinden, bestaat uit Iandhoofden en pijlers van gewapend be ton-, uit enkele kleinere spanningen van dit materiaal en- voorts uit genoemde ijze ren overspanning, wier hoofdliggers in vorm afwijken van de tot dusver in Ne derland gebouwde groote ijzeren brug gen. De hoogte neemt zooals gebruike lijk toe naar het midden van de brug, de bovenrand is echter niet boogvormig/doch bestaat uit vijf rechte gedeelten, waar door een slank geheel verkregen wordt. Haar vrije spanning van 100 m. wordt slechts bij een enkele brugoverspanning in Nederland overtroffen. Ze is ingericht voor zwaar ry- en voor stoomtramverkeer. De stoomtramlijn uit Bergen op Zoom wordt dan ook tot in de kom der gemeente Tholen doorgetrok ken. Voorts is er rekening mede gehou den, dat de 'bovonbouw der brug zonder al te groote kosten versterkt kan worden ten dienste van een locaalspoorweg, wel ke liet eiland Tholen met westelijk Noord- Brabant zoude verbinden. Haar onder bouw is daarop reeds berekend." Toen gistermorgen het water z\fn hoog ste stand bereikt had, bleef de Tholen- sche brug nog met één punt op de juk ken rusten, welke vóór do werf Kloos in de Noord zijn gebouwd; de drie andere steunpunten waren vrijgekomen. Men heeft toen in do 'bakken aan de zijde, waar de brug geheel en al vrij was ge komen ballast gepompt en daardoor kwam to omstreeks half tien óók het laatste steunpunt vrij. Het was toen zaak, de brug zoo spoedig mogelijk weg te sleepen en dat is voor spoedig gebeurd. Bij het vertrek was de belangstelling op de werf uit den aard der zaak heel groot Ook in Al bias sardam stonden velen naar het voorbijvaren to kijken. In Dordrecht was de belangstelling nog grooter. Daar dreef de sleep, tegen den stroom in naar -de spoorbrug. Om 2 minuten over zessen reed er nog een trein over de brug en om 4 over 6 draaide zij al open, juist op het moment, dat de sleop voor de doorvaart- opening arriveerde. Er behoefde dus niet to worden gestopt. Nu zou het er om span nen. Weliswaar is de doorvaartopening circa 5 meter breeder dan de sleep, maar met zulk een gevaarte kan men toch nooit weten en oppassen was de boodschap. Het was juist stil water, toen de sleepbooten Stormvogel en de Adelaar, de brugopening invoeren. Gestaag volgde de brug, met do beide booten er achter en men was door de brug heen, voor men er erg in had. Zoo vlot en rustig was alles verloopen. Om 10 voor half zeven lag de sleep aan den andexen kant van do spoorbrug en kon 'er weer volle kracht worden ge draaid. Het duurde niet lang meer, of de mond van do Zeehaven was bereikt, in welko haven de brug gedurende den nacht opgeborgen zou worden. Het eorsto deel van de reis was vlot volbracht. Vanmorgen om 6 uur zou de reis wor den voortgezet. Men rekent tegen den avond in Tholen aan te komen. Eindelijk. Thans is tegen 29 Augustus de aanbesteding aangekondigd van het niaken van een nieuw wegvak in den Reigiersbergschen Polder onder Ril- Iand-Bath, behoorende tot de werken tot aanleg van den Rijksweg Kapelle-Noord- Brabantsche grens, van welk werk de ra ming f155.000 bedraagt. Autobusconcessies. Bj 'Ko ninklijk Besluit van 21 Juli 1928 werd de aan P. Mahn te Kloosterzande verleende vergunning voor het traject Walsoorden- Hulst alleen op Maandag vernietigd, op grond van de overweging, dat de stoom tram Hulst-Walsoorden voor de markt te Hulst op Maandag voldoende vervoer-ge- legenheid biedt. Het beroep van de N. V. Stoomtram WalsoordenHulst tegen de verleende vergunning aan P. Mahn, te Kloosterzan de, voor het traject Walsoorden over Hulst en Kapeltebrug naar de Belgische grens uitsluitend op 'Donderdaggen werd onge grond verklaard, op grond van de overwe ging, dat aan de bezwaren der stoomtram door het vervoerverbod in locaal verkeer, dat den autobusdienstondernemer werd opgelegd, voldoende wordt tegemoet ge komen. Middelburg. Vrijdagavond geeft het Mid- delburgsch Muziekkorps een uitvoering op het Molenwater. Goes. A.s. Donderdag 9 Aug. hoopt de Harmonie Hosanna een volksconcert te geven op de Groote Markt alhier. Aan vang 's avonds half negen uur. Het pro gramma vermeldt de nrs: 1. „Flying Eagle", marsch, Blankenburg; 2. „Tiritan- nicus", ouverture fantastique, R. de Sout- tez; 3. „Carmen Sylva Walzer", Ivanovice; 4. „Suite de Gallet de l'opera comique Marion, S. Vlessing; 1. Prélude, 2. Ri- gandon, 3. Badinage, 4. Intermezzo, 5- Gavotte, 6. Rondo Finale. Pauze. 5- „Ghantecler", marsch, G. Allier; 6. ,i,LudomatycheIlo", ouverture de enn cours, L- Langlois; 7. Kxömmgs-Marsch", aus der oper. Dor Prophet, G. Meijer beer; 8. „Fantaisie Romanitique", Le gende, L. Montagne; 9. .„Florenliner Marsch", J. Fucik. Kioetingft. Bewolking: Ingekomen: 11 Nieuwdorp O 71; W. Ilarth en gezin, A 95; A. W. Steenblok, A 110; J. I Massee A. 53; J. ,J. Goodegebuur B 80 A. Drijdijk en gozin B 131; J. de Klerk en gezin A 71; J. G- Massee A 53 J. Koppejan en gezin B Si- Vertrokken: M. Meulenberg, naar Zie jikzee A 274 b; A. J- Bal en gezin, naar Goes, Violenstraat 20; P. Meuten berg en gezin, naar Middelburg, Kort. Noordstraat L .88; J. v. Schaik, naar Goes, Wijngaardstraat 49; Adriana Job sen, wed. M- Diaano, naar Goes, 's II. H.kinderendijk 11, Kapelle. Burgemeester en Wethouders hebben de verbouwing der Chr. Herv. school te Biozelinge gegund aan den laag sten inschrijver dhr A. W. Nieuwlink te Hoek bij Neuzen voor f 3784. KoudekeVke. Het bericht betreffende het vaandel van den B.V.L. éischt eenige correctie. De woorden „klaar to maken" geven den indruk dat het dames-comité zelf het vaandel vervaardigde, wat niet het geval is: het zamelde alleen geld in. De uitreiking zal bovendien niet door den burgemeester geschieden, maar één der dam.e3 zal het vaandel aan den B.V L- aanbieden uit naam van het comité. Meliskerlce. Zaterdag j.l. werd door de schietveieen. .„Meliskorke haa.r jaarlijk scben huishoudelijken schietwedstrijd ge houden. Uitslag: maximum aantal p. 60. Ie prijs M. A. de Pree 65 punten; 2e 5. Taai 52; 3e P. Adriaanse 62; 4e S. de Wisser 52; 5e J. K. Karolse 51; 6e A. Adriaanse 50. Met minder dan 50 pun ten, werden prijzen behaald door de hoe ren: 7e J. Koene; 8e L. Jobse; 9e A. Ja- kobsen; 10e J. Dekker; lie J. Melse; 12e J. Sturm; 13e A. Janse; 14e W. Wis se; 15e J. Houterman; 16e M. Boogaard; 17e E. de Korte; 18e 'J. Munter; 19e H. Schoe; 20e R. Boogaard; 21o Jac. Boo gaard; 2,2o 'D. Zwemer. Nieuw- en St. Joosland. Maandagmiddag hield de raad dezer gemeente een open bare vergadering, onder voorzitterschap van den waarnemend burgemeester Wat tel. Na opening werd mededeeling gedaan van de ingekomen kennisgeving rler fa milie Polderdqk, meldende het overlijden van den heer Jan Polderdijk, burgemees ter der gemeente, benevens van den brief van deelneming die namens den raad door B. en W. aan de familie was gezon den. Daarop werd door den voorzitter ongeveer het volgende gesproken. „Wanneer wij onzo werkzaamheden aanvangen zij het mij veroorloofd, een woord te wijden aan de nagedachtenis van onzen overleden Burgemeester en voorzitter den heer Jan Polderdijk. Ik wil hierbij gaarne erkennen, en meen, dat het niet te veel gezegd is, dat wij 'in hem een 'bekwamen voorzitter van onze ver gaderingen hebben verloren. Hij- was steeds vol belangstelling en in het be lang der gemeente werkzaam, en gaf zich daaraan geheel. De jaren, die ik van be gin af, van zijn burgemeesterschap, met hem, evenals gij raadsleden, de een lan ger, '€e ander korter heb samengewerkt, zullen zeker bij allen in aangename her innering biijven voortleven. Niet minder zal dat ook bij u zijn, secretaris, die hem zeer veel steun verleende en altijd aange naam met hem samen Jiebt gewerkt. Wie had dit kunnen denken, toen wij hem, bij gelegenheid van zijn 10 jarig jubileum als b'urgem. geluk gciwenscht hebben, en ik de eerste raadsvergadering hem toewenschte (welke vergadering te vens de eerste was in het nieuwe raad huis) dat hij vele vergaderingen in dit raadhuis zou mogen leiden, en in ajn nieuwe burgemeesterskamer vele ingeze tenen met raad mocht bijstaan, dat dit zoo kort zou duren. Wij moeten echter in zijn overlijden berusten, daarbij gelooven- de, dat alles komt van Hem dia alles re geert en bestuurt. (Deze woorden werden staande aangehoord.) Hierna werd besproken de overdekking der aschbakken. De raming der kosten daarvoor was met bout f140, met ijzer f 250 en met zwaardere ijzeren platen f275. De hooge kosten leverden nog de bezwaren op voor de beslissing. B. en W. stelden voor de overdekking te doen plaats hebben van hout. welk voorstei werd aangenomen met 4 tegen 3 stem men. (Poppe, Mesu en P. Dmgemanso stemden tegen). Het verzoek van den gemeente-bouw kundige om f 120 belooning voor 2 maan den langer gehouden toezicht bij' den bouw van het raadhuis enz., wilden B- en W. inwilligen. Na eenige bespreking werd het voorstel verworpen met 5 te gen 2 stemmen. De wethouders stemden voor. Een voorstel om daarvoor 60 gld te geren, gedaan door dhr Vogelaar, werd met 5 tégen 2 stemmen aangenomen. De wethouders stemden hier tegen. Op voorstel van B. en W. werd besloten geen subsidie to verleenen aan de veT- eeniging voor instandhouding van den Volkszangdag en aan de Polrtievakschool ta Hilversum. Het verzoek der vereen, tot bescherming van dieren om bepaiin

Krantenbank Zeeland

De Zeeuw. Christelijk-historisch nieuwsblad voor Zeeland | 1928 | | pagina 2