Uw v' BRONCHITIS MBmmmp HE ZEEUW TWEEDE 8LAD. Voor den Zoidtg. rTE I i Fa J. A. L. G. WITTE KRONKELENDE PADEN. Zoeklicbtjes. AKKER'1 I Samos Prima f 1.10 FEUILLETON. Voorde Borst VAN ZATERDAG 5 NOVEMBER 1927. No. 31. EEN WELSPREKEND ZWIJGEN. Doch ziji zwegen; want zij walen onder elkander in woorden geweest op den weg, wie de meeste zoude zijn- Matth. 9:34. Jezus vraagt, en de discipelen zwijgen. Him zwijgen is welsprekend, het klaagt hen aan. Zij zwijgen, want ze zijln onder elkander in woorden1 geweest op den weg- Ze had den er over getwist, wie de meestel wel zou zijn. En nu durven ze de vraag van den Heiland niet beantwoorden. Ze durven Hem niet zeggen, waarover ze getwist hebhen. „Waarvan hadt gij woorden onder el kander op den. weg?" Doch ziji zwegen. Zie, hoe hun geweten hen beschuldigt, nu ze voor Jezus staan, nu Jezus vraagt naar het: Waarom. Want deze discipelen weten het wel, dat er bij Jezus eigenlijk niet over het „de-meeste-zijh" kan ge sproken worden- En, toén ze op! den weg waren, zijn ze zeker ook niet bij1 hun twisten in de onmiddellijke nabijheid van den Heiland geweest. Want, dan zouden ze niet getwist hebben, over zulk een onderwerp. Zie, daar gaat de Heiland in cliienlsL knechtsgestalte. Daar staat Hiji, tot aller hulp gereed. Daar pkedikt Hiji door heel Zijn leven en door al Zijin daden: Leert van mij dat ik zachtmoedig ben en nede rig van hart. Hij wordt straks met de kwaaddoeners gerekend en Hij laat dat da.n toe. De min achting der Farizeërs voelt Hij op zich rusten. Immers, zij zeggen smalend: Deze eet met de tollenaren en zondaren. Geien huis hoeft de Heiland, geen plaats waar Hij Zijn hoofd kan nederleggen. En heel Zijn leven is een gaan naar den kruisdood, die vervloekt was. In Zijin nabijheid is zeker geen plaats voor gevoelens van hoogheid en trotsch- heict. •Ja, als Hij er niet bijl is, durven dé discipelen nog wel twisten over de vraag, wie de meeste is, maar in Zijn tegenwoor digheid zwijgen ze. Dioch zij zwegen! Dat zwijgen mag hun dan aanklagen, het zegt ons toch ook, dat deze discipe len hun zonde als zonde kennen en m hun zwijgen spreekt zich hun schaamte uit. In de nabijheid van den Reiflandi leereö ze van Hem, dat Hij nederig is van harte en komt er aan hun hoogmoedig Iwisten een einde. .Of wij menschen', ook hoogmoedig zijn, „Gij zult als God zijn", heeft het in den hof van Eden .geklonken, en sedert dien tijd komt satan steeds opnieuw met den ouden logen en steeds weer geven we daaraan toe- De meeste zijn, eigen eer zoekeinj geacht worden van de menschen, ziedaar, wat we zoo gaarne willen'. Ook do discipelen des Hoeren hebben tegen do zonde van hoogmoed eiken dag te strijden. De meeste zijn! En zelfs in geestelijke dingen twisten we, als men onze meer derheid niet erkennen wil. WIJNHANDEL - GOES Tel. 264 i in luxe rietwerpakkine 19) Vrij naar het Engélsch. Toen bracht Emily haar naar een aardig kamertje; waar een gezellig houtvuur 'brandde; een vertrekje, dat ze apart voor haar vriendin had bestemd. „Dit zal jou kamer zijn, Mary's kamer, die altijd voor je in gereedheid zal worden gehouden; we hebben ook nog een logeerkamer." Welk een heerlijk gevoel van rust kwam ar over Mary, toen Einily haar alleen gelaten had en ze zich bij het vuur neder zette. Hoe helder en vroolijfc het ook brandde, het kon haar niet meer warmen en opvTOolijken dan die woorden van lief de gedaan hadden. Toen kwam de avond. Ilarry kwam thuis. De koude wereld werd buitengeslo ten en de schemerlamp aangestoken. De theetafel werd klaargezet. Weer bestormde een diep verlangen naar huis het hart van de weeze, maar nu maakte het haar niet somber, neen, ze dankte God, dat Hij haar, de eenzame, een vriendin had geschonken, die haar als een zuster zou zijn- ..Gewoonlijk lezen we hardop gedurende O, ja, wij zeggen dan wel, dat het om heel iets anders gaat, ja, misschien: ge ven we wel voor, dat het gaat om de eere Gods, maar o, ons hart is zoo arglistig en zoo heel vaak moeten we, al willen' we 't ook niet, erkennen, dat het ging om eigen eer en eigen grootheid. Waarom zou er in Christelijke kringen dan zooveel getwist worden, als niet dat dc-meeste-willen' zijn op den voorgrond stond En nu komt de Heiland- Hiji komt tot al Zijn discipelen. En Hij' vraagt: „Waaroim hadt gij woorden onder elkander op den weg?" Wat zullen we antwoorden? Laat ons doen wat de i discipelen,' deden. Laat ons zwijgen. Dat zwijgen is dan een erken ning van schuld. Daarmee zeggen we, hoe klein we waren in het zoeken van eigen eer. Eh dat zwijgen zijl dan ook een welsprekende bede om vergiffenis. Diat zwijgen houd© dan meteen de belof te in, dat wij voortaan' op den weg dicht bij Jezus zullen blijven'. Want als we dicht bij Hem zijln, kunnen we niet twisten over eigen eer en grootheid- In Ziijh nabijheid willen we de minste wel zijn en aller dienstknecht- In Zijin nabijheid' leeren ook wij nederig vanl hart te zfj'n- Waarom twisten we zoweel en waarom zijln we zoo hoogmoedig? Omdat wijl niet bij Jezus blijven op den weg. -Omdat wij Hem uit het oog verliezen. Omdat wij! zoo- vaak vergeten, hoe nederig Hij was in in Zijn omwandeling op aarde' en omdat wij maar zoo weinig denken aan de straf, die wij verdiend hebben; maar die Hij1 droeg- Twisten o-m eigen eer en grootheid zou den lang niet zooveel voorkomen, als wij allen maar steeds dicht bij Jezus bleven op den weg. Laat het ons bedenken;: Die weg voert naar den hemel en in den hemel is geen plaats voor hen, die hoog van hart zijn- In den heimei is alleen plaats voor hen, die, tollenaren en zondaren als z-e waren, ginigen langs het smalle pad door de enig© poort. GELOOFSVERTROUWEN. Hoe ook de stormen loeien Hoe ook de golven slaan. Zij, die op God vertrouwen, Zij zullen niet vergaan. Al breekt do zee ons scheepje, A"1 zweept d' orkaan ons voort, Geen onheil zal ons deren, Is slechts de Heer aan boord. Hoe donker 't ook moog wezen, Hoe aaklig zwart de nacht, Geen nood zal hem genaken, Die steeds den Heer verwacht! In middornachtlijk donker, In schaduw van den dood, Is ons de Heer ten leidsman, Ten toevlucht in den nood. Hoe zwaar ook 't kruis moog wezen, Hoe pijnlijk doornig 't pad, Ons hart zal niet versagen Wij kennen grooter schat. Al schrijnen wreede wonden, Al buigt het hoofd zich neer, De troost en vreugd des harten Is Jezus onze Heer. VRIJHEID VOOR DE VROUW. Om vrijheid voor de vrouw wordt ook in ons land geroepen. Het Christelijk huwelijk dat nog altijd in onze wetgeving beschermd wordt, moet worden afgeschaft. Met het „boterbriefje", fcooals een be kend socialistisch Kamerlid de trouwakte betitelde, wordt gespot. Er moet v r ij beid zijn Vrij© liefde is het ideaal. Het .huwelijk moet worden afgeschaft ear iu elk geval de echtscheiding zooveel mogelijk vergemakkelijkt. Men moet vrij: zijn om samen te gaan leven, maar ook vrij om weer bij elkaar vandaan te gaan. Zelfs heeft men geleeraard, dat een gedwongen bijieenblijven als de liefde ver dwenen is 'als onze d e 1 ij' k moet worden beschouwd. In Rusland, heeft men gelijk bekend deze denkbeelden in praetijk gebracht. het eerste deel van den avond", zei Emi ly, „dat wil zeggen, Harry leest me voor, terwijl ik werk. Nu zijn we verdiept in „De Vrijheidsoorlog". Maar we kunnen nu wel wat anders doen." „O neen, heefemaal niet. Vader placht heel dikwijls dein avond zoo met me door te brengen; hij maakte me geheel tot zijn vertrouwde zoowel in gesprek als in 't le zen van hoeken; sedert ik dat moet mis sen, heb ik vaak het gevoel, of dié uren voor me verloren zijn." En dus begonnen zij1 té lezen, Harry praatte en verklaarde, kaarten en atlassen werden eir bij- gehaald. De avond vloog om, Het uur om met een dankgebed te beslui ten, Was aangebroken, voor ze het wisten. De piano was niet open geweest. Hoeveel lalle drie ook vain muziek hielden, de be langstelling in het boek was nog grooter geweest. Toen Harry het sloot, zei hiji: „Als ik tijd heb, zal ik een paar van die schetsen nateekenen, voor ik het boek terug zend; maar ik hab het erg druk, ik vrees, dat het er wel niet van zal bomen. Een witte wereld den volgenden morgen. Tot nog toe was het druilerig weer ge weest, nu eens wat sneeuw, dan weer eens regen, afgewisseld met een mooien dag, maar nu eindelijk was de winter inge vallen. En het sneeuwde, bet sneeuwde, of het nooit meer zou ophouden. Terwijl aan de eene zijde het meest gruwelijke dwangsysteem werd toegepast, werd aan den anderen kant, op zedelijk gebied, de vrijheid geproclameerd. Waartoe dit leidde, wordt in „Het Volk" nog eens duidelijk iu het licht gesteld. Toen 10 jaar geleden in bijna ongeloofe- lijk korten tijd de reusachtige omwenteling in het Russische staatswezen plaats greep, behoorde onder do verschillende maat regelen, die de nieuwe regeering trof, o.a. ook de afschaffing van de vroegere hu welijkswetten. Zij liet bet vrije huwelijk voor de wet toe en maakte de huwe lijksvoltrekking afhankelijk van den viijen wil van het betreffende paar. Man en vrouw konden en kunnen ook nu nog zonder veel omslag zich direct hij de overheid als echtpaar laten in schrijven en wanneer zij genoeg heb ben van het samenleven zich ook dade lijk weer laten scheiden. In verband hiermede zijn zeer belang wekkend de mededeelingen en cijfers van den Amerikaan Hubert Malkus, die kort geleden gelegenheid had de toestanden in Sovjet Rusland nauwkeurig te bestu- deeren en daarover in Amerikaansche bla den bericht. In het vorige jaar werden alleen op grond der zoo gemakkelijke echtscheiding over de 100.000 vrouwen door haar echt genooten verlaten. In de .meeste gevallen zochten zij te vergeefs steun bij de Sovjet- rechtbanken. Ongeveer 90.000 vrouwen dienden een aanklacht in tegen mannen, die liet vaderschap over hun kinderen loochenden. 18.000 vrouwen eischten van den staat in het vorige jaar ondersteu ning voor haar door den vader verlaten kinderen. En deze getallen zijn niet zoo maar willekeurig, maar zijln geput- uit de officieele statistiek der Sovjet-reigeering. Daarbij komen natuurlijk nog veel vergeten gevallen, die in de ambtelijke opgaven niet zijn opgenomen. Wanneer in Sovjct-Ruèland een man en vrouw wenschen te huiven, is deze wemsch reeds voldoende om het. huwelijk voor de wet geldig te doen zijn. Men laat liet geheel aan het echtpaar over het huwelijk officieel te laten inschrijven, maar het is niet verplichtend. Aan den anderen kant is de inschrijving echter aan te bevelen, daar zij tegelijkertijd de scheiding gemakkelijker maakt. Een reden tot echtscheiding is een voudig de daartoe kenbaar gemaakte wensch van -een jjer echtgenooten. Men gaat dan naar den betrokken ambtenaar, Van het register en de officieele scheiding wordt onmiddellijk zonder eenig bezwaar uitgesproken. Zijn er minderjarige kinde ren. dan bepaalt in theorie de wet. dat ieder der echtgenooten een derde van zijn inkomen tot onderhoud der kinderen moet afstaan. In de praetijk echter zien de za ken in het groote rijk er natuurlijk an ders uit. Bovendien is 'dit voorschrift be treffende den onderhoudsplicht slechts ©err maatschappelijke maar geen moreefe hindernis. De toestand van spoedige huwelijksvol trekkingen en .e.ven spoedig volgende geheidingen heeft dan ook slechte .ge volgen voor den Staat en het volk met zich gebracht. De overheid is inderdaad niet in staat de vele honderdduizenden mannen en vrouwen te dwingen hun plicht tegenover de verlaten kinderen te ver vullen. En zoo zijn er, vooral in de steden, honderdduizenden kinderen, die zonder ouders, zonder tehuis en onderdak, op de straat liggen en den staat tot last zijn. Ongetwijfeld beijvert zich de Sovjet-regee ring door oprichting van weeshuizen en scholen deze ouderlooze kinderen te hel pen. Daarmede bereikt de overheid ech ter maar een klein gedeelte der ouder looze kinderen. En wat is dan nog een op1- 'voeding zonder ouders voor een zoo groot aantal kinderen, die niet alleen moreel, maar ook lichamelijk, zeer lijden en ge- teekend zijn. Daadwerkelijk is het in Rusland moge lijk, een meisje Maandags te huwen, en zich den daarop volgenden Dinsdag weer van haar te laten scheiden. Schadeloos stellingen worden pas gegeven, wanneer ei' kinderen zijn, Het gevolg is een reus achtig aantal dezer thans reeds op cy nische wijze als weekend-huwelijken en weefcend-scheidingep genoemde verhou dingen. De statistiek wijst uit, dat in bijna 200.000 gevallen het verzoek om echt scheiding door de mannen zelfs niet wordt ingediend en deze mannen eenvoudig op eigen gelegenheid uit den huwelijksband treden en hun vrouwen en kinderen aan hun lot overlaten." Eenig commentaar is hierbij overbodig. De valsche vrijheid leidt in de praktijk tot de diepste ellende, voornamelijk voor de vrouwen en .de kinderen. En dat Jjan ook niet anders. Wie God verlaat, en Gods geboden ver werpt, heeft smart op smart te vreezen. „Kijk eens naar die ladders: op de hui zen tegenover ons", zei Emily, „over een uurtje zullen die ook wel ingesneeuwd zijn. Ik kijk er niet graag naar." Ze schij nen je altijd te vertellen, hoe vaak hier 'brand is." „Daar de meeste daken met houten deelen bedekt zijn, moeten wel alle moge lijke voorzorgsmaatregelen genomen wor den. Maar Emily, daarom hoef je je nog niet angstig te maken, er hoeft daarom hier nog geen brand te komen. Bovendien ik geloof niet, dat dit huis zooveel heeft geleden als de andere." „Wat zullen we vandaag een hoop kun nen doen", zei. Emily tot Mary toen Harry weg was. Zullen we elk maar onzen eigen weg gaan tot het kof bedrinken?" Dat voorstel beviel Mary best, ze was graag alleen in de morgenuren; hiji haar •tante nel het haar dikwijls moeilijk ze vrij te houden. Maar nu zou ze tijd hebben om te lezen en te droomen, zonder vrees van gestoord te worden. Om twee uur zaten ze weer te zamen in de huiskamer. „Wil jij me wat voorle zen, Mary, ter-wijl ik deze schetsen voor Harry nateeken; hij wilde ze zoo graag hebben. Hij stuurde me een briefje, dat hij vanavond pas laat thuiskomt". Samen werkten ze genoegelijk door. Van tijd tot. tijd het Mary haar boek in de schoot zakken en legde Emily haar pen neer Zorg ervoor, dat Uw aandoening der luchtpijpen (bronches), die Ge kunt herkennen aan een piepende, pijnlijke ademhaling en een diepen, blaffenden en pijnlijken hoest, niet slepend wordt. Vergeet nooit, hoe dicht de bronchitis de ontstekingskiemenbij de teere longen brengt. Wapen Uw slijmvliezen tegen de aanvallen der bacteriën door ze te versterken met de uit het sap van versche geneeskrachtige kruiden berei de Akker's Abdijsiroop. Deze helpt U het vastzittende slijm oplossen en ver lost U van een pijnlijken hoest, die Uw luchtwegen zou vernielen als ge niet tijdig Uw toevlucht nam tot de geneeskrachtige en toch onschadelijke Per koker: 11.50, f2.75, f4.50 BRIEF UIT ZEEUWSCH-VLAANDEREN. Amice- I Ook onze tijd! heeft rijkdom en schoon heid. Maar belt is een' andere rijkdom en een andere schoonheid dan in vorige eeuwen. Dat kan ook haast niet anders- Immers elke tijd heeft het specifieke dat hem kenmerkt, elke tij'd heeft een' eigen - ka- rakter. In vele bouwwerken is dit geheiel eigene van vorige eeuwen voor verre nageslachten bewaard. ■Onze tijd onderscheidt zich van andere tijiden door een gejaagdheid, die velen enerveert en! moe maakt- Maar de tijd toen alles nog rustig en kalm ging, ligt nog niet ver in 't verleden- Onze eeuw: is do eeuw der techniek. Maar er is ook een tijjd geweest, toen1 veel meer werkzaamheden met de hand gedaan werden. Ein die tijd ligt nog niet zoo heel ver achter ons. Van dit mooie verleden, zooi geheel anders dan het heden, bezitten wijl nog een erfenis, een erfenis die in de vervlo gen tijiden de rijkdom en de schoonheid on'zer lage landen uitmaakte: onze Molens- Nederland is gedurende lange jaren het land der molens geweest. Wat de toren? m het stedenschoon waren, werden do molens voor het wijde land- En zij waren het ,die de schoonheid van het land schap op, bizonder© wijize verhoogden. Ex zijn jaren gevolgd, dat men do waar de van deze erfenis niet inzag. Men be greep vaak niet, hoe nu toch die molens zoo'n factor van beteiekenis konden zijn- Maar die tijiden zijn gelukkig! ver anderd- De liefde voor ons nationaal be zit moet weer aangewakkerd en verleven digd worden! Want het moet toegestemd: als onze oude molens verdwijnen, dam ver dwijnt er iets dat onze lage landen een hizondere bekoring geeft; er komt een' om niaar de sneeuw te kijken. „Kijk eens", zeide Mary, „hoe hoog ze al ligt. Die rozenstruik is! al half in gesneeuwd. Er was in 1 't geheel geen1 wind, zdcht- kenis maar gestadig dwarrelden de vlokken neer, alles bedekkend, den grond, de strui ken, de takken van de hoornen. Niets scheen te bewegen in de natuur, dan de dichte, witte4 vlokken, die alles overdek ten als met een kleed van zwanendons!. Zoo ging de dag voorbijl, tot het zonnei- liclit verdween, de korte schemering maakte spoedig plaats voor volslagen duis ternis. Eindelijk kwam Harry thuis1. De bezigheden van den dag werden beëindigd, en een gezellige avond zette in. Ook de buitenwereld had een veran dering ondergaan. De loodgrijze hemel was opgeklaard. Aan de lucht straalden duizen den .sterren. De thermometer daalde be nedien nul. Den volgendein morgein klonk het vro'olijk geklingel van sledabelletjes! door de straten. „Wat is dat leuk!" riep Emily, die voor het raam stond te kijken, „wat ziet alles er nu VTOolijk en aardig uit, enl kijk, daar komen sleden aam. Het was ©en on afgebroken reeks- De eene slee volgde de andere, de inzittenden dikwijls getooid' in de vreemdste kostuuimis- De heide vriendinnen waren zoo ini het kijkspel verdiept, dat ze het ontbijt haast vergaten'. „De zaak moet voortgang hebben", schreef onlangs de redactie en daar ben ik het van harte mee eens. Al zijn de politieke omstandigheden niet gunstig, onze Anti-revolutionaire beginse len zijn toch van te veel belang, dan dat we maar rustig zouden afwachten de dingen die gebeuren. Voorzoover ik na kon gaan, heeft het artikel waarin dez,e waarschuwende op wekking voorkwam, weinig weerklank ge vonden. Van eenige actie van onze Kiesver- eenigingen hoorde ik nog weinig. De verschillende Centrales hebben mis schien vergaderd, en den toestand onder de oogen gezien, maar naar buiten bleek daarvan niets. En toen ik dezer dagen hij een lid van het Provinciaal Comité informeerde wat er van die zijde gedaan wordt of zal worden om over heel de provincie een krachtige actie te ontwikkelen, verklaarde hij van niets te weten. Hij scheen het zelfs lichtelijk vreemd te vinden, dat zooiets „nu er toch geen verkiezingen op handen zijn", verwacht werd. Maar weet men dan niet, dat er met name door de S. D. A. P. met volle kracht gewerkt wordt? Heb ik het dan mis, als ik meen, dat het nu, juist nu, de geschikte tijd is om onze organisatie te versterken en een frissche propaganda te voeren? OPMERKER. verlies dat bijna niet te herstellen! is- Rieeds langen tijd wafe er behoefte aan een lijst van allo molens in Zeenwsch- Vlaandcren, niet de jaartallen, enz- enz. En nu juist op tijd, eigenlijk: nog. te laat komt de oriënteerende, mooie uitgave va,n freule S- Collot d'Escury: De Molens van Zeeuwsch-Vlaanderen. Het is een goed, een noodzakelijk werk, dat de schrijfster gedaan heeft- Zij' heeft zich tegenover het voorgeslacht jgekweten' van den zwaren plicht, die opi ons allen rustte. En het stemt tot voldoening, dat zij haar taak tot een zoo goed einde ge bracht heeft- Dit geschrift van' ca. 60 pagina's met 67 illustraties op! kunstdruk papier moet nu in het bezit zijin vatri ieder, die in de geschiedenis van Z- Vlaanderen belang stelt. In 'n beknopt be stek wordt 'n schat van gegevens- verstrekt, die met bizondere zorg 'enl groote toewiji- ding verzameld zijn; alleen om 'de illu straties is dit hoek het aanschaffen1 over waard. Zeeuwsch-Vlaanderen, dat omstreeks hiet einde der 19de eeuw circa 80 molens bin nen zijn grenzen telde, bezit er thans volgens de laatste gegevens nog 36- De eerste steenen molen in Zeeuwsch-Vlaac deren was die van' Sluis1 in' 1739', zooals een opschrift boven de deiur ons nog herinnert. De molen o-p de wallen te Hulst werd in 1792 voor rekening dei- stad gebouwd. Op een afbeelding van Ter- neuzen. in 1674 komt reeds- ©en stam- derdmolen voor; de molen die nu, van kap, wieken en balie ontdaan, nog be staat, dateert van 1853 en is op dezelfde plaats gebouwd waai- de oude standerd- molen stond. De molen „Windlust" dateert van! 1862- In West Zeeuwsch-Vlaanderen was het Sluis, dat om zijn molens bekend stond. Het machtige, rijke Sluis vatt de vijf tiende eeuw bezat 7 molens; ze standen alle op -of bij de wallen1- Het oude Bier vliet had waarschijnlijk 3 molens- 1 Diit alles em nog vele andere gegevens met betrekking tot de geschiedenis van: de molens in ons gewest, heeft de schrijf ster hier bijeen gebracht- Het is een interessante verzameling geworden, die haar biz.ondere waarde heeft. Deze uitgave kan er zeker veel toei bij dragen om gemis aan kennis om te zet ten in! warme waardeeiing. Want dat is het toch, waardoor in vorige jaren' de waardeering zoo sohaarsch wasgebrek aan kennis van de molens en hun geschie denis. i i Ge moet dit hoek lezen, amice, en! ge zult de schoonheid onzer landen! beter zien dan voorheen! Met vr. gr., 1 t.t. j j 1 i A- v a n O Eindelijk ging Emily thee schenlkenl, werktuigelijk nam ze het zilveren melk kannetje op, maar er kwam niets uit; er in kijkend begon' ze hartelijk te lachen, want de inhoud was hard bevroren; wiat was er gebeurd? het meisje had het "kannetje al vroeg in den morgen gevuld, het was een tijdje in de bijkeuken blijVert! staan met het bekende gevolg. „Om twee uur zal ik met de slee voor komen", zei majoor Butler, „zullen jujL lie zorgen, dat je klaar bent?" Emily werkte hard door aan haar schet sen. Om twee uur waren ze gereed. Wat was sleeën toch heerlijkMary had zich in lang niet zoo opgewekt gevoeld. Emily en zij zaten achterin, gewikkeld in buf felhuiden. Het viel hun op; dat er zoot. veel inwoners van' de stad paarden hiel den- Maar arren is de geliefkoosde sport van Amerikaansche dames- Liever blijven ze weken aaneen in huis, dan te gaan wandelen. Doch als ze sneeuw zien!, schijnt al haar laksheid eensklaps ver dwenen. Toen ze eindelijk weer thuiskwamen, Vertelde het dienstmeisje, dat mevrouwt Hill met nog eenige damies in de zitkamer was- i I Dili ■11! M r (Wordt vervolgd.) i

Krantenbank Zeeland

De Zeeuw. Christelijk-historisch nieuwsblad voor Zeeland | 1927 | | pagina 5