DE ZEEUW DERDE BLAD. Het Zeeuwsche hoekje. Biiiralaxd. Uit de Pers GEMEENTEPOLITIEK. VAN ZATERDAG 12 MAART 1927, No. 138. PELGRIMSLIED. Kom, vroolijk 'tharl omhoog geheven! Mijn vrienden, zoekl het hier toch niet! Ginds ruisoht de stroom van 't eeuwig leven Die pelgrims eeuwige taafnis biedt. Ginds rijst de stad wier gulden tinnen Zich baden in den hemelgloed. Ons wacht een heerlijkheid daarbinnen, Die al ons zwoegen ruim vergoedt. Hier zien wij niets van 'tgeen wij wachten; Ilier wordt 'liet door geen hand getast, Toch is ons erfdeel zeker te achten, 't Ligt in Gods Woord voo-r eeuwig vast. En wat wij zien, zien we eens verstoven; En wat wij tasten stort tot puin; Maar wat wij hopen en gelooven, Is hechter, dat het hechtst arduin. Dat mij dan menig distel wonde, En menig doorn ontlokke een traan; •Wat anders, in dit land der zonde, Kan Godes volk te wachten staan? Wij wandlen hier door woestenijen, Van hitte flauw, van hou verstijfd, Maar ginds zal ons de rust verblijen, Die voor Gods pelgrims overblijft. Komt, vroolijk 't hoofd dan opgeheven Mijn vrienden, zoekt liet hier toch niet Ginds .ruisoht de stroom van 'teeuwig leven, Die pelgrims eeuwge laafnis biedt. Ginds vijst de stad, wier gutden linnen Omstraalt een eeuwge zonneschijn: 0, 'k wou reeds met mijn hart daar binnen Nog weinig tijds en 'k zal er zijn; J. de Liefde. Anders dan in Rusland. Wij hebben, nadat wc eerst enkele op. merkingen van aligemeenen aard hadden gemaakt, ook aandacht geschonken aan de wettelijke eischen waaraan men moet voldoen om lid van een Gemeenteraad te worden. Maar behalve de wettelijke, zijn er ook nog andere eischen, en wanneer men ziet het gToote aantal aspirant-candidaat- gemeenteraadsleden, het duwen en drin gen van velen om zelf een behoorlijk plaatsje op de Candida,tenlijst te verkrijgen of anderen daar te brengen, dan krijgI men soms den indruk dal aan 'die eischen weieens wat te weinig aandacht wordt geschonken. In Rusland schijnt dat een weinig anders te zijn. Mag men de bladen geloo- ven, dan is claar lust om in het gemeentebestuur zitting 'te nemen al heel gering. Zoo meldde dezer dagen een van de Russische bladen het volgende: „In het dorp Pcrestowo hebben de boeren tot voorzitter van den dorpssovjet een zekeren Bjelow gekozen, dia deze be noeming heeft aanvaard onder voorwaar de, dat de gemeente hem 5 kopeken per persoon zal betalen. EersL werd de afge treden voorzitter gevraagd of hij deze functie ambieerde. Hij vroeg echter z - Ven kopeken per persoon. Toen werd Bjelow gekozen. Om dit te begrijpen moet men welen, dat de Russische boeren het lid-zijn van een college als een karwei beschouwen. Het .gebeurt dan ook, dat zij het om de beurt zijn en dat er strijd, gevoerd wordt over de vraag wiens beurt het is lid van den gemeenteraad te worden; ieder-, een dóet zijn best om de eer aan een an der te gunnen. Vaak worden mensehen, die voor geen ander werk geschikt, zijn, gehuurd om lid van den sovjet te worden. Dit is het gevolg van het sovjet-regime. De boe- ren-leden van de dorps-sovjets worden door de stads co mmuni s ten- op onbehoor lijke wijze behandeld en krijgen vaak op drachten, die veel tijd eischen en niets. Over treinen, trams en autoh ussen. Gedep. Staten van verschillende provin cies en ook die van Zeeland staan voor een moeilijk geval. Ze moeten n.l. con cessie verleenen voor vervoer van passa giers tegen betaling per autobus. Wie over deze kwestie de lange verslagen in de bladen gelezen heeft, zal het wei geen benijdenswaardige taak vinden, om- in dezen een beslissing te moeten netmen. Er wordt een felle strijd gestreden tus- schen de spoor- en tramwegen ©enerzijds en de autobusondernemers anderzijds. Ik acht het een voorrecht, da.t die strijd o p e n 1 ij k wordt gestreden. Ei' is clan van weerszijden gelegenheid o-nr zich eerlijk uit te spreken en zich te verdedigen tegen hetgeen, waarvan men zich door de te genpartij hoort beschuldigen. Ook is er heel wat. Voor te zeggen, dat de-ze publieke zaak publiek wordt behandeld. De strijd, hier bedoeld, gaat, zooals de meeste lezers wel weten, in 'tkort hier om: zullen die autobusdiensten moeten verdwijnen, waarvan vast, staat, dat ze •ie spoor- of tramwegen beconcurreeren en dus benadeel en? Zulke autobusd iensten bestaan er al over 't geheel© land, ja met de belangen van do gemeente te maken hebben." Zoover hebben wij .liet in ons land nog niet gebracht. Als er hier strijd gevoerd ivorrlt en waar wordt hel haast niet gedaan dan is dal niet over de vraag hoe men uit den Raad kan blijven, maar hoe men een plaatsje zal veroveren. Deze belangstelling voor de publieke zaak valt tol op zekere hoogte toe te jui chen, maar zij heeft ook haar schaduw zijden. Want hol gewlg is. dat er telkens weer ontstemming wordt gewekt, dat twist en tweedracht ontstaat, dat zij die naast elkaar behoorden Ie staan scherp tegen over elkaar komen Le slaan, dat als zulke dingen zich in Christelijke kringen voor doen de Naam des Heeren wordt gelasterd en de invloed der beginselen geschaad en ook dat bekwame en hoogstaande mannen die e.en sieraad zouden zijn voor ieder gemeentebestuur er voor bedanken in 't gedrang te staan en zich terugtrek ken, liever dan gevaar te loopen op een goeden dag door met de ellebogen wer kende zetelzoekers op zij te worden ge- stooten. De Russische toestanden schijnen ons hoogs-t ongewenscht, maar als bij ons velen wat meer hun best deden de eer aan een ander te gunn-en, dan zou dat in vele gevallen 'kunnen worden toege juicht. L u c h t p o s t. Rij wijze van proef zal op 18 Maart a.s. een vliegtocht RotterdamMar seille worden uitgevoerd in aansluiting op het dien dag van laatstgenoemde plaats naar Néd.-Indië vertrekkende stoomschip „Indrapoera" van den Rotter dam schen Lloyd. Na aankomst van dit stoomschip le Sabang op 5 April a.s. zal zoo mogelijk nog denzelfden dag een vliegtocht SabangMedanBatavia—Soe rabaja worden ondernqjnen (aankomst le Batavia en te B-oerabaja vermoedelijk 6 April a.s.). De gelegenheid wordt openge steld om met het vliegtuig naar Marseille en, voorzoover daartoe aanleiding be staat; met liet vliegtuig SabangSoe- rabaja gewone en aangeteekende corres pondentie (geen stukken met aangegeven waarde) v-o-or Ned.-Indië, Singapore en de passagiers en bemanning van de In drapoera te verzenden. Het daarvoor verschuldigde luchtrecht bedraagt 15 cent per briefkaart; 15 cent per 20 gram of gedeelt-e van 20 gram voor brieven; 10 cent pe-i' 50 gram of gedeelte van 50 gram vo-o-r de overige stukken. De correspondentie behoort van een duidelijke aanwijzing „Per luchtpost" of van -een etiket „Per luchtpost, par Avion" te zijn voorzien. Het vliegtuig zal op 18 Maart ie 3 Cm. van Rotterdam Waalhaven vertrek ken; te Goes moet de ter post bezorging uiterlijk om 7.45 a. van den 17den Maart a.s. plaats hebben. Correspondentie, voor zien van de no-odige aanwijzing, zal met het vliegtuig van "Rotterdam naar Mar seille worden overgebracht, ook al vindt de ter postbezorging zóó tijdig plaats, dat opneming in de op 15, 16 en 1.7 Maart per trein te verzenden mails mogelijk is. Nederland, en Tsjecho- S1 o w a k ij e Onder geleidevan den heer H. W. Doorn, oud-marine-vlieger, die ook de vorige maand het bezoek van den heer Plesman li ad voorbereid, vertrekt morgen dr Sykora', directeur-generaal van de Sko-dafahrieken en Ir Z-dének Janak, chef van de afd-eeling civiele luchtvaart hij het ministerie van Publieke W-erken als re- g-eeringsvertegenwoordiger naar Nederland om daar met de directie van de K. L. M. de besprekingen over de te openen lucht lijn Amsterdam-Praag ten einde te voe ren. Verschillende kwesties, zooals b.v. die van de ev-entueele étappes en -de wensche- lijkheid van tuss-cbenlandingen, zullen daar bij worden besproken. De regeringsver tegenwoordigers zullen daarbij contact zoeken met d-e N-ederlandsche regeering, ten-einde het sluiten van -een luchtvaart- verdrag tusschen Nederland en Ts.jeebo- Slowakij-e in te leiden. Het ligt in de zelfs sommige reeds geruhnen 'tijd. Ma-ar nu Gedep. Staten concessie moeten ver leenen voor deze ondernemingen, is -e-r re den, o-rn iedere aanvraag nauwkeurig te overwegen. Daal' komt hij, dat de spoorwegdirectie binnenkort zelf autobusdiensten wil in stellen, teneinde de reizigers uit nieit aan de lijn gelegen plaatsen naar het naastbij- zijnd station te vervoeren. Het aantal particuliere auto-busdiensten, dat. de spoor wegen geen nadeel bezorgt, zal dus wc-1 tot een uiterst minimum beperkt worden. Voor Zuid-Beveland komt er, als spe ciaal geval, no-g bij, dat binnen enkele maanden de locaalspoorweg zal worden gecpend. Hier zoo zal de spoorweg directie oordeelen zullen dus al heel weinig particuliere diensten meer uoiodig zijn, want de loeaalspoor verlost de stfeek uit haar isolement. D-e spoorwegdirectie beziet natuurlijk deze zaak van haar kant. Zij meent, da.t de -autobus alleen daar in een be hoefte voorziet, waar spoor en tram niet aanwezig zijn. Tengevolge van de on gebreidelde autobus o-ncurrentie hebben de Ned. spoorwegen groote verliezen te boeken, vooral in het locale verkeer. D-e rageering dringt er ten sterkste op aan, dat. de spoorwegen zichzelf bedruipen. Welnu, dan mo-eten, waar de spoorwegen het alge me e n reizigers- en -go-ed-eren- bedoeling ook een bezoek aan de Fokker fabrieken le brengen, daar de bezoekers zich interesseeren voor de F Hf en zulks wel in Verband met de uitmuntende Zwit- sersche statistiekcijfers over deze ma chine. W ij z i g i n g Inkomst e 11 b e 1 as li n g e n z. Bij de Tweede Kamer is ingediend een wetsontwerp tot wijziging van de artt. 9 en 19 der wet op die Vermogensbelas ting en. do artt. 7 en 9 der wet van 18 Augustus 1916 op de Verdedigings- belasliog 1. in de Memorie van Toelichting wordt gezegd, dat dit voorstel ten doel heeft oen einde Le maken aan -te iu den laat- sten tijd hand ovi r hand toenemende prak tijken van belastingplichtigen, tl ie door het toekennen van lijfrenten of andere periodieke uitkeeringen aan hun minder jarige kinderen, belangrijke bedragen aan inkomsteiibelast ng, vermogensbelasting en verdedi-gingsbelasting weten te ontgaan. Door de voorgestelde wijzigingen zai komen vast te staan, dat. voortaan ter be paling van het zuiver inkomen of dat vermogen aftrek zal zijn toegelaten ter zake van lijfrenten of andere periodieke uitkeeringen door ouders aan hun minder jarige kinderen toegekend, waartegenover staat dat d-e noodig-e voorzieningen zijn getroffen om die uitkeeringen bij het vast) stellen van hot inkomen en het vermogen van de minderjarigen ze-lven buiten aan merking te doen blijven. De Italiaansche slagvelden. De slagvelden, waarop in den wereld oorlog honderdduizenden Italianen z ijn gevallen, liggen in de Dolomieten, het ont zaglijke bergland, dat in de toekomst on getwijfeld gro-oter faam zal verwerven, dan de Zwitsersche Alpen, om z'n onge repte woeste schoonheid en ongeëvenaar de kleurenpracht der gesteenten. Meer dan in de vlakten van Noorcl- Frankrijk en België, vertoonen zich hier de verschrikkingen van den o-orlog. Of schoon reeds bijna tien jaar verloop-en zijn, sinds de overwinning van Vittorio V-eneto den vrede bracht tusschen Italië en Oostenrijk, strekken zich in het hoog gebergte nog in al hun gruwzaamheid de oorden uil, waar met ongekende bitterheid in de meest ongunstige positie is ge vochten. Zwart geblakerde hellingen, omgehou wen bosschen, listig verborgen bronnen, angstwekkende blokhutten met haar me ters dikke gemetselde muren en stalen pantserdaken, ze spreken in de groote eenzaamheid een duidelijke huivering wekkende taal. De berg toerist bevindt zich telkens, nog vervuld van de majesteitelijke pracht van met sneeuw bedekte toppen, tegenover deze afschuwelijke krijgsherinneringen. Soms is het 't skelet van een paard of een ezel, dat te verbleeken ligt of een stukgeschoten wag-en, een verwoeste loopgraaf, waarin wellicht vele jonge men- schen maanden hebben geleefd, en een vreeselijken dood zijn gestorven. Door nauwe kloven hebben zich de legers moeten wringen, onder een vernie tigend vuur van den vijand, die hoog, van hoven, als uit den hemel, zijn verderf zond naar omlaag. Menigmaal gaat men over wegen, naar oud-Romeinschen trant gelegd en waar over de kanonnen gedaverd hebben. Doch tevens is er gelegenheid, om gebruik te maken van verschillende bergspoortjes, eens voor oorlogsdoeleind-en aangelegd, maar nu voor een vreedzaam gebruik benut. Met deze bergspoortjes gaan jaa-r lrjks de groote groepen van weduwen en weezen naar de stille, uitgestrekte kerk hoven, waar in lange, rechte lijn-en de simp-ele houten kruisen staan boven de graven der gesneuvelden. De E. N. I. T. nu, de groote Italiaansche V-erk-eersorganisatie, gaat dit jaar groote reizen jiaar deze gebieden organiseeran en tracht, den Italiqanschen slagvelden meerdere bekendheid te verschaffen, ook onder het Italiaansche volk zelf, hetwelk er een generatie heeft zien ten ondergaan. (Ms-b.) Hef „Sfern-huist" weer Er is weer herrie in de hut der rootle vakbeweging. Er is sprake van een hevig conflict tusschen Ouclegeest en Stenhuis. Eu ook op andere punten is er no-g wel wat te doen. Zo-o krijgt in een ingezonden stuk in „Het Volk" van 2 dezer gitenhuis eenige vriendelijkheden te ho-oren van „hol Hoofdbestuur van de Nedei'l. Vereen, van Fabrieksarbeiders", n.b. de organisatie, waarin g-tenhuis groot geworden is, waar van hij jarenlang de leider en de stuw kracht was. Het. gaat hier over het feit, dat g-tenhuis voor het secretariaat van do Internationale van Fabrieksarbeiders benoemd heeft willen zien een zeikeren gclunidt, een „links.sociaal-deinocr.iat" (u merkt, men krijgt daar o-ok al verschil), terwijl de Ned. Vereen, van Fabrieksar beiders daar juist tegen was. In- dal inge-zonden stuk staan o.m. de volgende vriendelijkheden; „Die belangstelling van Stenhuis ver heugt ons, omdat er uit blijkt, dat cle belangstelling zich thans tot anderen dan hemzelf uitstrekt en dat wij die anderen zijn. is voor ons een dubbele vreugde." „Slechts kunnen wij in dit verband op merken, (lat hetgeen Stenhuis in ons heeft geërgerd, maar een heel zwakke- weer gave is van de stemming, welke zijn op treden in onze kringen heeft gewekt. „Inti ss hen zij o;:g :m nkt, dat van e- n „.veldtocht'' en „borst nat. maken" bij ons geen sprake is. Deze krijgshaftige uitdrukkingen passen meer in cle verzamei ling groote woorden, waarmee Stehhüis meent no-g steeds indruk te kunnen ma. ken. Ten onrechte echter. Die tijd is reeds lang voorbij." DE BERGING VAN HET ITALIAANSCHE STOOMSCHIP „FIANONA". Dit stoomschip was voor eenige weken door het Duitsche stoomschip „Rio de .Janeiro" aangevaren en ernstig beschadigd. Thans wordt hetpeeggepompt. Hierboven het aanbrengen der bekisting, die door zware balken gesteund moet worden, om aan den enormen waterdruk weerstand te kunnen breden. verkeer hebben te dienen, de lastige con currenten van het locaal verkeer maar zooveel mogelijk geweerd worden. Do zaak heeft echter ook een and-eren kant. De spoorwegen zijn langen tijd ver wend. Ze liebbën het te gemakkelijk ge had. Er mocht, vroeger in de rivierstre ken eenige concurrentie van de- boot diensten worden ondervonden, veel betee- kende die toch niet. De spoorwegdirectie voelde zich gerust. Ze was meester van het terrein en had het mono-polie voor liet verkeer. Zulk een positie prikkelt in den regel de ernergio niet. Er werd hier ©n daar wel eens een lijntje aangelegd, waarvan men redelijkerwijs kon veronderstellen, dat het rendeeren zou," maar groote streken weiden toch door tram en trein aan haar lot overgelaten. Voor deze was de autobus een ware uit komst. Ilr noem 'in onze provincie b.v. een gedeelte van Walcheren (Veère, Ee- rooskerke, Oostkapelle, enz), hel: eiland T'holen en Noord-Beveland, enz. Particulieren hebben die streken uit haar isolement verlost. Berst ging het wat primitief. Maar in den loo-p der ja ren werd het autobusbedrijf steeds ver beterd en gemoderniseerd. Ook sneuvelde er wel eens een onderneming door -een al te dwazo en veel te drukke concurren tie, doch over 't algemeen begint er toch meer stabiliteit in dit bedrijf te komen. Aan deze particuliere ondernemers bob ben tal van gemeenten moreel© verplich ting. En nu, na vele jaren, waarin het auto- busbedrijf de kinderschoenen moest zien to ontgroeien wat. dikwijls niet zonder scha en schand' ging nu blijkt, dat de auto-bus, ondanks de nu en dan voorko mende ongevallen, bij het publiek „er in" ging en een toekomst heeft, komt de spoorwegdirectie en wil wel graag oprui men, wat haar in den weg is komen te staan. Zóó moeten we cle zaak ook bekijken Men krijgt altijd den indruk, dat het bij onze spoorwegen zo-o stroef, zoo bu reaucratisch toegaat. De noodige soepel heid, die juist het particulier bedrijf ken merkt, omdat er direct contact is tusschen ondernemer en publiek, ontbreekt er. Tal van wijzigingen in dienstregelingen, etc. .werden dikwijls vergeefs aangevraagd; Met wenschen en verlangens van liet pu bliek werd vaak maar weinig rekening gehouden. Ja men kwam soms sterk onder den indruk, dat goede veranderingen op een zeker traject (buurt verkee-rkaarfcen, wijziging in treinenloop, enz te clanken waren aan de concurrentie der autobus sen. Daal' komt nog bij, dat de autobussen dit groote voordeel hebben, dat zij tot in „Hij (d.i. Stenhuis) Schrijft-en praal toch steeds over alle mogelijke zaken,, zon der zich rekenschap te geven, of hij wel aan de voorwaarde, om tot oordeel en be voegd te zijn, heeft voldaan." „In antwoord op een brief van de Inter, nationale heeft 't bestuur van het N. V. V. zijn meening over Schmidt gezegd, een oordeel, hetwelk door Schmidt en anderen zeker allerminst als een aanbeveling zal worden opgevat „Stenhuis toovert echter met het groot ste gemak het oordeel van het. N. V. V- bestuur om tot een aanbeveling." „Wij zijn het met Stenhuis eens, dat er verderfelijke opvattingen in onze beweging zijn. Aan welken kant en bij wie die echt r te zoeken zijn?" Wat dit laatste betreft, zegt cle Rot ter cl., wij meenen aan beide kanten. Maar overigens: wel een gezellig'- ver houding, daar in dat roode kamp. De ambtelijke stijl. Daarover schreef de redacteur van de rubriek „Rechtswezen" in „De Telegraaf het volgende, smakelijke artikel: Het is bekend dat de ambtelijke stijl wel eens den eenvondigen burger ei' toe brengt, nadat hij hot hem toegediende officieele stuk gelezen en herlezen heeft, van voren naar achteren en van achteren naar voren, zoomede in de diverse rich tingen van de crosswordpuzzle, zich ten eincle raad zekere tweeledige- vraag te stellen, welke getuigt van oprechten twij fel aan eigen verstandelijke ve-rmoigens,... of aan die van anderen. Mag het somtijds wezen dat het niet te vlugge begrip den eenvoudigen burger parten speelt, er zijn ontegenzeggelijk ge vallen waarin deze van elke schuld vrij gepleit mo-et worden en cle fout elders ten zoeken is. Afgezien van cle nadee-ligc- get vo-lgen, welke zich naderhand bij liet slachtoffer, dat zich aan dergelijke lectuur te buiten heeft willen gaan, zullen open baren. Men oordeele over het volgende-: Een dezer dagen moest om aan de bewoordingen van de dagvaarding vast; te houden een bakker, althans een bestuurder eener 'bakkersonde-rneming,' al thans een bakfeerijbedirijfstei-der, althans een soortgelijk individu terecht staan. Te rekenen naar het aantal woorden, dat no-odig was om 's mans euveldaad te kwa- liticeeren, en -hun onderling verband, was het beclrevene allerminst van geringen noch van eenvoudigen aard. Hem werd ten laste gelegd het was wederom de dagvaarding, die meende het oj) deze wijze te moeten zeggen „I. dat op zekeren dag en zeker uur waar in alstoen aldaar in cle bakkerij door eenige bakkersgezellen bedrijfsarbeid werd yorricht, bestaande uit het kneden van deeg en halen v.an brood uit den oven. althans eenige beclrijfswerkzaamheden aldaar was opgehangen de vergunning .of duplicaat hiervan waarbij aan die bi'-oodbakkersonderneming voornoemd, krachtens art. 37 dei' arbeidsinspectie ver gunning was verleend vervroegden arbeid te doen aanvangen hoewel zulks als voorwaarde aan die vergunning was ver- honden; 2. dal op zekeren datum op zeker uur waarin alstoen aldaar door eenige arbeiders diverse bedrijfswerk zaamheden werden verricht, rlie arbeid alstoen niet werd verricht, vermeldende l-och 'de daar aanwezige die arbeiders be treffende arbeidslijst als rusttijd voor'dien dag 11 uur voormiddags tot 11.45 voor- middags." Het is om te duizelen' Wat wel ge beurde is niet geschied en wal; de bakker niet gedaan heeft, zou hij wel gedaan hebben. Toen er althans alstoen aldaar in die bakkerij werkzaamheden werden verricht, wercl die arbeid alst-o-en alsdan aldus juist niet verricht terwijl het omg-e keerde niet minder waar was. Werkten die arbeiders in een anders rusttijd of in hun eigen en voerden ze wel iets uit als ze werkten -of was hun werktijd juist hun rusttijd? Arme bakker! Na besludeering van deze ambtelijke bloemlezing cler Nederlandsche taal is hij even wijs als voorheen. Of eigenlijk was hij dat maar! Vermoedelijk zal te zijner tijd cle ver dediger wei een onderzoek naar 's mans geestvermogens vorderen, waarvan de uit liet hartje cler dorpen ko-men en de nven- schen als het ware vo-or de deur varï hun woning in- en uitlaten, terwijl in. niet weinige gevallen (je stations der trams en treinen op- grooten afstand der dorpen zijn gebouwrl. Voorbeelden hiervan zijn ook in Zeeland voor 't grijpen. Nu beschuldige men mij niet, dat ik de spoorwegen een kwaad hart toedraag. Dat behoeft toch niet direct gezegd te- worden, als men bovenbedoelde kwestie objectief tracht to bezien? Ik wil wel eerlijk beu kennen, dat ik, wanneer ongeveer op 't zelfde uur een autobus en een trein van Go-es naar Middelburg vertrekken, er niet aan denk, de autobus te nemen. Ik heb geen enkele v o o r k e- u r voo-r de autobussen. Dit is echter wel zeker, dat het publiek het een groote onbillijkheid zou achten, indien op eens, zonder pardon, alle parti culiere autobusondernemers zouden moe ten wijken vo-or spoor- en tramdirecties Dat hebben die menschen waarlijk niet ver diend. Ik weet natuurlijk niet, of laatstbedoelde directies hiervan wat gevoelen, maar ze ker mag 'dit toch van Gedep. Staten wor den verwacht. Trouwens in hun beslissing van vorige week hebben zij reeds ge-tracht de klip dier eenzijdigheid te ontzeilen". LUCTOR.

Krantenbank Zeeland

De Zeeuw. Christelijk-historisch nieuwsblad voor Zeeland | 1927 | | pagina 9