%o 137 Dinsdag IS Maart 19%3 37e Jaargang ,oopvarkens. ils te koop. ip bh Loopvarksns, TOT DEN DOOD BETROÜW. Buitenland. Waarom zalven geen huidziekten genezen. Binnenland. delburg. BOEDEL Maart 1923, loopen: nge vare Koe, FEUILLETON7 .nmerking wenschen de betrekking van nemuideü! schriftelijk aan te r. Iz CORNELISSE Maart a. s. ITTMANN is voor- uur, aan het woon- heer P. A. BAAIJENS, en Veerschen Weg, lefburg, in het open- aande uit: Linnenkast, Tafels, ïhoekkachel, Naai- idderijen, Kleerkist, atrassen, Vloerklee- Lampen, Spiegels, rschillend Glas- en :n Dames- en Heeren- Mannen-en Vrou- (voor den boeren- dbouwerswerlctuigen, lelkkar, Karnmolen, lede, Watervat en den en Staken, Dak ten, Balken, partij Mest, Paardewant erder zal worden ge- op den morgen van -■ HUUR: iO Roeden Klavers, den Noordweg, bij 3EN, St. Laurens. |Kerspel, Middelburg. Jerdag weer adzandsche Biggen Varkensmarkt, Middelburg. )OLSE, Serooskerke. 3rdag op de Varkens- E KOOP: 'PEJAN, Zoutelande. Mahoniehouten ge- lenkast met kroon Ledikant. ïagte M 79b, M'burg. te koop, 3, op de rekening. dSTÉ, Vrouwepalder. iop gevraagd Varkens. ïten. S. DUVEKOT es jSE, Serooskerke (W.) KOOP: Jirs, aan de rekening en Handknecht ge lei, bij J. BAAIJENS, JSE Pz., 't Zand D 25. sdje te pachten ge- jd, 2 a 3 H.A. >en bcekh. DHUIJ, -narbeider en een lecht gevraagd, hikbaar, bij P. REIJ- fepskerke. tnecht gevraagd, .A, „A/Iuohtenburg", It zich aan lende Smidsknecht. koop uit voorraad: Menwagens me* lingen, bij J SAN jmsmederij to Schore K A. MAAS, Heeren- iddelburg, vraagt met netto Dienstbode, bn is mede naar Rot- iaB. skte terstond Dienstbode D. BLOK, Landbou- Drukkers-Exploitanten 009TRRBAAN Sc LE COINTRE GOES Bureaux: Lange Vorststraat 68—70, Goes Te!.: Redactie no. 11; Administratie no. 58 Postrekening No. 36000. Bijkantoor te Middelburg: Firma F. P. DHUIJ, L. Burg. Tel. no. 259' VERSCHIJNT ELKEN WERKDAG Abonnementsprijs: Per 3 maanden, franco per post, f 3. Losse nummersf 0.05 Prijs der Advertentiën: 1—4 regels f 1.20, elke regel meer 30 et. Bij abonnement belangrijke korting. Stervend Rusland. AVij ontvingen een vriendelijk schrij ven van den heer Hudig te Amsterdam, Scheepvaarthuis, waarin Z.Ed. namens het Nanscn Comité allen hartelijk dank zegt, die hebben meegewerkt om den nood der hongerige Russen te lenigen. Wij voegen hier ook onzen dank bij aan onze abonné's, die ons pogen om het Nansen Comité in zijn poging te steu nen, floor hun giften hebben vergemak kelijkt. Het Comité blijft zich alsnog aanbe velen voor den verkoop van herinnerings medailles ad fl minstens. Hel onedele en het verachte. Het onedele der wereld en het verachte heelt God- uitverkoren. 1 Cor. 1:28a. lie man, die Godes -eygen volck Goleydo dooi den rooden kolek, En als een herder voor hem gingh, Was maar een slechte vondeling-li. De gi'oote Vorst van Israël, Die was vooreerst ©on slecht gesel, I Een herdw van sijns vaders vee, Oock dickmaal in de ko-ude snoe. Als Christus op der aerden quam, Wie waren 'tdie Hij to-t Hem nam? Geen edelluyde-n uyt het hol", Geen Vorst of Prins van Imogen lof, Geen wjjse mannen uyt den raet Jtfaer slechts e-e-n visschcr, o-f sijn maet; En dit bedrijf is recht bequaeim Ten prijsc van sijn hoogen na©m Want die met klcyn© tuygen wet'ckt, En efter groote dingen storekt, D-ic maekt, dat niet het instrument, Maer dat de meester wort erkent. Jacob Cats. Een slechte vondeling! Zie regel 4 in dit vers. Hier wordt bedoeld, een arme, een ongeleerde. Zie o.a. Spreuken 9 „Wie is slecht" en Ps. 19: „den slechten" wijsheid gevende. DE SPORT-HARTSTOCHT. De schrijver die in de Nieuwe Provin ciale zijn protest tegen het sport-geloei op de Zon- en Chr. Feestdagen deed uit gaan, wees er in zijn opstel ook op, dat de Engelsche Koning George en de Fran- sche premier Poincaré zoo met de „edele" boks-sport ingenomen zijn. En dan ver volgt hij, voor wat Poincaré aangaat, die bezig is het Duitsche volk te „vloeren", liefst voor wat langer dan- negen tellen, als het kon misschien wel voor negen eeuwen. Poincaré dan heeft den lof gezongen van het boksen. En hij verwijst daartoe naar den heiden- schen tijd. Meent gij, aldus deze staats man, dat de spelen in Rome, waarhij het nog woester toeging, een bewijs waren van den ondergang van het Romeinsche wereldrijk? Geen sprake vgnGesar liet zeshon derd gladiatoren in de arena vechten. Dat was toch nog het bloeitijdperk. Alleen keizer Augustus, die eenig besef had van den val van het groote rijk, dacht een heelen stap vooruit te doen door te bepalen dat de strijd niet mocht worden voortgezet, tot een der strijders er bet leven bij liad ingeschoten. Dat was, naar het schijnt, volgens de meening van Poincaré, het begin van het verval. En onder de Cliristenkeizers wer den de spelen heel wat minder doodelijk en eindelijk werden zij afgeschaft. Weg was de glorie van de „spartaansche op vattingen". Het Christendom heeft de wereld van deze woeste heidensche spelen i.) HOOFDSTUK I. AVaar onze geloofsheld woonde. Wij verplaatsen onze lezers met hun gedachten in een klein land, aan allo zijden door hooge bergen omringd ©n wier toppen altijd- met sneeuw en ijs be dekt zijn. Dit land is beleend onder den naam van Piëmont en ligt in het Noord- AA es ten van Italië, aan één zijde begrensd door Frankrijk. Tegenwoordig, nu men de bergen doorboord heeft en de spoor trein ei' niet óver, maar ©r dóór loopt, is dit land gemakkelijk te bereiken. In den tijd echter, waarin de geschiedenis voorviel, welke wij- onzen lezers, onder afbidding van des Heeiien onmisbure-n zegen, wenschen modi© te deelen, w-erden de wegen, die toegang tot dit land ga ven, door rotsen, bosschen, steilten en rivieren zoodanig bemoeilijkt, zoto niet versperd, dat het schijnt, alsof de Heere van den beginne deze plaats had verkoren als een bewaarplaats van een onwaar deerbaar juweel, of om' ©r vele duizenden bevrijd. Maar Europa verloochende het Christelijk geloof. Een Poincaré had on langs niet dan spot voor do verwachting, van een eeuwig leven. En hij haalt met blijdschap het heidon- dom met zijn „beschaving" weer in. Aran de hardheid der opvoeding schijnt hij veel heil te verwachten voor de toe komst van het Fransche volk. Ziedaar een ideaal, naar welks her komst men niet meer behoeft te raden., Men zoekt het bij de heidenet» in een tijd van ontzettenden neergang. Ach, zoo zucht de schrijver, dien ik zooeven aanhaalde, hoe ver staan wij van deze opvattingen af. Hier wordt de boks- sport nog verboden. Maar kort geleden was men reeds zoo ver, dat er een soort academie voor de bokssport met geld van den staat zou worden opgericht. De bezuiniging keerde echter dit schoon verschiet.. Maar ik denk weer aan het ontzettende gebrul van die massa, bij het voetbalspel op den dag des Heeren. En hoever ons volk reeds op dezen weg van de heidensche genoegens heen is, moge blijken uit, een artikel van den bekenden opvoedkundige dr de Vletter, die dezer dagen klaagde, dat liet huiselijk leven zoo groote schade lijdt en dat het gezin meer en meer wordt ondermijnd. Daar is de school met haar huiswerk, haar schoolclubs en schoolsport, de uit- gaanderij van danslessen en bals en feesten. Danslessen zijn ook in Christelijke krin gen soms geen onbekende dingen meer. Dan is er de Zondagssport met zijn uithuizigheid, de bioscopen, theaters, con certen. Dr de Vletter constateert, dat het in sommige kringen reeds zoover heen is, dat dc eerste viool in hot kinderleven, de leidende rol, spelende bioscooponder nemer, de voetbalclubmanager en de dansmeester. Vader en moedor hebben afgedaan, de predikant komt heelemaal niet meer aan do beurt. De leeraar heeft zoo goed als niets te zeggen. De opvoeders zijn: de bioscooponder nemer, een fijne figuur menigmaal, de leider op het voetbalveld en de dans meester Ik moet zeggendaar hoort de „pugi list" bij. Dan is 't stel compleet. Of men zou den schrijver van onzedelijke boeken als de vijfde in de rij nog moeten noemen. En de ouders en de leeraars gaan, zegt dr de Vletter, samen in zwakke pogingen om de hegemonie aan de drie leermees ters te ontnemen door wat leiding te geven aan muziek en tooneelclubs, lezin gen, cultuur. Met veel resultaat? Natuur lijk niet. Het is eigenaardig, dat do ouders, die toch aan hun kinderen de middelen moe ten verschaffen om aan hun zin voor spel en sport te voldoen, niet meer in vloed oefenen. Zij willen het allicht voor zich zelf niet weten, dat zij niets meer te zeggen hebben en zij trachtten zich zelf en anderen te troosten, zooals Lord Gurzon het de Engelschen deed. Ik was niet zwak tegenover den Turk, zeide de Lord. O, neen, van zwakheid geen sprake. Het was bij mij alles kracht met een maximum van toegevendheid. Voor zulke kracht heeft noch de Turk noch de jeugd veel respect. De groote vraag is hoe hier verande ring in te brengen. Wat de bioscoop aangaat is er nu een wetsontwerp, dat de keuring der films wil regelen. Maar zulke keuring geeft al zielen te behouden, die hun knieën voor Baal niet zouden buigen. Doch de Chris tenen waren niet altijd veilig in de val leien dier bergen. Zij moesten somtijds voor het behoud1 van hun leven vluchten, de valleien v©rlaten, de bergen, bedekt met sneeuw en ijs,. overtrekken en een wijkplaats zoeken in de schuilhoeken der hooge Alpen. In deze valleien woonde een zeer merk waardig volk, dat in tijden van wanhoop en verdrukking door den Staat en van on- en bijgeloof in die Kerk, in eenvou digheid en zuiverheid bet geloof behield; een volk, dat van geslacht tot geslacht een afgezonderd volk bleef, gelijk oud tijds het zaad van Abraham, dat van het eene rijk tot die andere natie moest over gaan. Zoo ook deze Christenen. Als wild gevogelte in het gebergte gejaagd en door hun vijanden (de aanhangers van de Roomsehe Kerk) als ketters gebrandmerkt en mei hevige woede vervolgd, moesten deze Christenen, Waldenzen genaamd, van de eene plaats naar de> andere vluch ten en, uit de schuilplaats der ©ene be koorlijke vallei verdreven, ziich in den nog meer verborgen schoot ©ener andere afzonderen. Vooral werden zij1 gehaat door de monniken ©n geestelijken der Room sehe Kerk. heel weinig. Wij hebben bovenüien het gevaar te duchten, dat rnen zeggen zal: nu is er toezicht van rijkswege, nu kan het geen kwaad meer. Wat de sporltooneelen op den dag des Heeren betreft het is in ons land al zoover heen, dat geen regeering er een Zondagswet kan doorkrijgen, die aan deze schandalen een eind kan maken. Daartoe is de sportliefde helaas ook in Christelijke kringen reeds te ver doorge drongen. Alleen het boksen kan nog gekeerd. In de groote wereld,gaat ook deze sport echter van kwaad tot erger. Het is het heidendom, dat steeds meer opkomt, met zijn grove zinnelijkheid en met zijn valsche mystiek. Voor het anti-revolutionaire gezin be gint de vraag te dringen: hoe de eigen kinderen voor de besmetting met deze wereld van heidensche idealen en ge woonten te bewaren. Er zijn er onder ons die zeggen: wij moeten een beetje meedoen, maar op eigen terrein. De kwestie is niet gemak kelijk, want lichaamsoefening is op zich zelve geen kwaad. Ook onze kinderen ondervinden den invloed van den wereld geest. Zij grijpen met koortsachtige haast naar de courant, die do berichten brengt van voetbalwedstrijden en andere sport. Zij willen ook zelf gaarne, zij het dan ook van uit de verte, meedoen. Ik zal thans over onze houding tegen over al deze dingen niet veel zeggen. Het komt mij voor, dat onze kracht tegen de verleiding der wereld vooral ligt in de goe de handhaving van het Christelijk gezins leven. Hoe rijk mag dat veelal nog zijn in onze gezinnen. Maar wordt er door het uitgaan van de ouders ook des Zondagsavonds niet veel schade aan toegebracht? Dezer dagen ver zekerde mij een moeder van een blij gezin: geen grooter vreugd voor onze kinderen dan als wij des Zondagsavonds thuis mogen zijn. Dan is het een feest! Dan mag er eens een half uurtje bij. Er wordt midden in de week al stillekcns geïnformeerd of er ook gevaar dreigt voor den volgenden Zondagavond. En toch moeten wij wel eens op bezoek of bezoek ontvangen. Maar voor de kinderen is het een last Laten wij zorgen dal; ons gezinsleven de bron van aller genoegen blijft. Wie daar eens van heeft geproefd, begeert niets anders. Want er is niets, dat meer boeit en gelukkiger maakt! En dan mag de wereld op het voetbal veld brullen, er blijft een veilige veste, veilig vooral door de kracht van het Woord Gods en door het gebed. Vergeten? Wij lezen in de „Rotterdammer": Bij de beraadslagingen in de Tweede Kamer over den zomertijd beklaagde de socialistische afgevaardigde Dr van der Waerden, zich over het feit, dat tussclien stad en platteland zulk een kunstmatige scheiding gemaakt werd. „Daar zijt gij zelf de oorzaak van", word hem bij interruptie toegevoegd. Daarop antwoordde Dr van der Waer den: „ik roep de heeren, die mij aanhoo- ren, tot getuigen, dat ik nooit tot het maken van die scheiding aanleiding heb gegeven". Ook wij bieden ons als getuige aan en herinneren het socialistische Kamerlid aan de beruchte woorden door hem ge sproken op een Amsterdamsche vergade ring, aldus luidende: „De boerenstand Hun ketterij bestond in het geloof der1 Waarheid, volgens Gods onfeilbaar1 Woord en in hun verachting van die uitwendige vormen en plechtigheden deiT Roomsehe Kerk. Zij waren zeer ingetogen in hun handel en wandel, vermeden eiken schijn van pracht in hun kleeding en leefden aelven of onderwezen anderen zelfs onder hun werk. i Maar ke-eTen wij na döae uitweiding tot ons doel terug. In een der valleien dan, aan de land- pale van Piëmont grenzende 'aan den oever van ©en klein meeT -gelegen, in welks heldere stroomen men de omliggen de bergen zag terugkaatsen, lag' het schoo- ne dorp Belleville. Evenals vele plaat sen, ons bekend uit Gods Woord, is het van den aardbodem verdwenen door de plundei'zucht, moordlust en brandstichtin gen der vervolgers. D(ei toegang tot het dorp was een nauwe en woeste berg- engte, leidende langs een rivietr, welke zóó beperkt was in haar loop, dat zij zich met geweld een doortocht baande door de rots, die haar bedding vormde. Terwijl de weg aan de e ene zijde langs den kant wan steilten voerde, die over de rivier heengingen, werd hij' aan den anderen kant door rotsklompen be- grensd, wier toppen met aard© en groen bulkt van lof als het vette vee in de maL schc weide en in die kringen zegt menig een, dat hij vreest dat de vrede zal los barsten. De boeren behangen hun vrou wen en hun kinders met. goud en zilver, ze koopen tapijten en allerlei weeldearti kelen om het geld op te maken vóór de nieuwe belastingen komen". Deze ophitsing tegen de boeren ver geten Uit het Ruhrgebied. 't Is te vreezen, dat de toestand in het Ruhrgebied weer zal verergeren, nu twee Franschen zijn vermoord. Zaterdagavond rond men nl. op den weg naar Buer bij Recklinghausen het lijk van luitenant Col- tins, alsmede dat van Joly, een hoofd ambtenaar bij de spoorwegen, die te Buer als stationschef dienst deed. Beiden wa ren door revolverschoten gedood. De bur gemeester, de hoofdcommissaris van po litie en twee notabelen van Buer zijn als gijzelaars gearresteerd. De sluiting Van de café's en bioscopen is gelast. Het verkeer op straat is van 's avonds 7 uur af verboden, zoodat de mijnwerkers niet op tijd op hun werk kunnen zijn. Alle openbare lokalen zijn gesloten. Zondag ochtend zijn de kerkgangers met rijzwee- pen en geweerkolven mishandeld. Wie de daders zijn, is nog onzeker1. Van Duitsche zijde wordt gemeld, dat ooggetuigen hebben verklaard, dat de of ficieren door hun eigen manschappen zijn doodgeschoten, terwijl oen Havas-bericht zegt, 'dat de (lader een gewezen agent van de groene politie is. 't Is alsof de Fransche pers blij is met dezen moord. Ze hitst de Fransche auto riteiten op, om nu toch tot strenge maat regelen en voorbeeldige bestraffing over te gaan. De minister van oorlog, Maginot, heeft bij het stoffelijk overschot der vermoorden gezegd, dat zulke aanslagen niet onge straft zullen blijven. „Wij zullen het bloed der onzen niet laten vergieten", zoo sprak hij. „Een misdaad als deze, waarvan twee onzer landgenooten het slachtoffer zijn geworden, eischt represailles." De „Matin" zegt, dat iedere Fransch- man het met de verklaring van den mi nisterpresident eens zal zijn. Het is noo- dig, dat de beide dooden zullen gewro ken worden en zulks is ook noodig pm andere Fransche legers te beschermen. Bovendien, omdat het recht het eischt. Voor de Duitscbers is er slechts één me thode, die wat waard is. Iiet is die van het staal. Het is de eenige, die zij be grijpen, en ook de eenige, die bloedver gieten voorkomt. In het overig deel van het bezette ge bied is het ook niet rustig geweest. Zoo is o. a. Zondag te Dusseldorp een bot sing tusschen Fransche patroelje en bur gers voorgekomen. De Fransche soldaten die blijkbaar beschonken waren, schoten in het wilde op de burgers, van wie een werd gedood en verscheidene .gewond, o. w. een commissaris van politie. Zomertijd en Salomo's wijsheid. Onder de landbouwers in Frankrijk heerscht groote opwinding naar aanlei ding van de mededeeling, dat de zomer tijd weer zal worden ingevoerd. Een ver makelijke oplossing van de moeilijkheden welke zijn dorp in twee kampen heeft verdeeld, is volgens de „Evening News" gevonden door den burgemeester van Es- bedekt waren, en welke, boven elkander1 uitstekende, de schoon© dennobooimen der Alpen droegen, welker donker groen scherp afstak bij den zilvefwitten bast en die bevallige takken der berkenbooinen, wier loof in duizenderlei gedaante neer hing. Tusschen de rotsen, in de bosschen en langs~de zijde van den weg zag men bij iedere schrede1 de lieve viooltjes met gele harten en de bosch-aneimonen met haar witte bloemen, welke alle in den rijksten overvloed die heerlijke geuren door de berglucht verspreidden, die zij weigeren van zich te geven, wanneer zij' in tuinen worden overgeplant. D'ezie bcrg-iengte uitkomende, Vertoonde zich de vallei en bet dorp Belleville trapsgewijze aan het oog en bood' in de aangenaamste verscheidenheid een allci"- fcevalligst gezicht. Haar meer, haar beem den, wijngaarden, moeTbeaeboomen, haar meestal van hout gebauwde huizen, wier hooge schoorstecnon zich in de lucht ver hieven, terwijl de als op elkander ge stapelde bergen schitterden miet het glin- sterendste wit, kortom, alles vormde te zamen een tooneel van zulk een groote verscheidenheid, pracht en schoon heid als de verbeelding dit zich niet kan voorstellen, zoadat dan ook menig De wetenschap is liet er thans over eens, dat de bacteriën, die huidziekten veroorzaken, niet in het bloed, maar in de huid zelve zetelen. Daarom helpen zal ven, die de poriën der huid verstoppen, dan ook niets. Het werkzame geneesmid del der zalf bereikt de bacteriën doodeen voudig niet. Een vloeibaar geneesmiddel, dat, doordringt in de huid, brengt daarom alleen uilkomst. Een dergelijk middel heb ben wij leeren kennen in het D.D.D.- recept, dat reeds gedurende jaren met het meeste succes in allo landen der wereld wordt aangewend. D.D.D. neemt de onzuiverheden der huid weg en ern stiger ziekten, zooals eczeem en psoriasis, waren reqds na het gebruik van twee fles- schen genezen. Het middel is in het be reik van iedere beurs en in alle apothe ken en drogisterijen te verkrijgen. (Adv.) terencuby in de Pyreneeën. Hij heeft ver ordend, dat de wijzers der gemeenteklok den zomertijd zullen aanwijzen, maar dat de klok als in den winter zal blijven slaan, zoodat de boeren, die op het land werken zich kunnen regelen naar den gewonen tijd en dc anderen naar den wettelijlcen tijd. Korte berichten. Te Londen en in andere steden van Engeland zijn Zaterdag ruim honderd Ieren, mannen en vrouwen, in hechte nis genomen op beschuldigingen, in gebracht. door den lerschen Vrijstaat. De gevangenen zijn naar Liverpool vervoerd en overgebracht aan boord van een En gelschen kruiser. Deze is met hen in de haven van Dublin aangekomen. Volgens een nader bericht behooren tot de in hechtenis genomen lieden voorname Ier- sche republikeinen en warensmokkelaars. Tijdens oen schietoefening met zwaar geschut te Florence ontplofte een granaat, toen zij den mond van het kanon verliet. Twee soldaten werden ge dood en eenige anderen gewond. De slaapziekte heerscht, be halve in Amerika, ook in ernstige mate in Rusland. Te Moskou alleen werden meer dan 50 gevallen opgeteekend. In Siberië heeft de ziekte zulk een omvang aangenomen, dat de bewoners in som mige streken de vlucht namen. In Italië zijn weer een aantal communisten gearresteerd we gens revolutionnaire propaganda. Te Malaga (Spanje) zijn twe© go- vallen van pest gesignaleerd. Contact tusschen den Geref. Jongelinsband en Pa trimonium'. Op| 'Zaterdag 3 Maart 1.1. had te Utrecht een samenkomst plaats van de dageljjk- sche besturen van den Bond van Jange- lingsvereenigingen op Geref. Grondslag en van het Verbond Patrimonium'. Dë heeren van Vliet ©n Diouwes Waren verhinderd (eerstgenoemde wegens onge steldheid) de conferentie bij' te wonen. Namens den Geref. Jongelingsband waren aanwezigde heeren Dis Vonkenberg, v. Nes en Wijnbeeknamens Patrimonium de heeren Srneenk, Grondij's en Noordhof. Doel der samenkomst was om tot een hart het den dichter nastamelde: „Ho© gi'oot zijn, Heere, Uwe werken. Gij hebt ze alle met wijsheid gemaakt!" Op een kleinen afstand van het dorp achter de moei'beizieboomen aan het einde van het meer, woonde de man, dien we „onze geloofsheld" noemden, tevreden en gelukkig temidden van de zijnen. Zijn naam was Karei Edtnond. Hij woonde in een hut, wier rond' dak ©n hoog© schoorsteen zich vertoonden tusschen de takken van een hoogen kastanjeboom, die haar vooT de sterke zonnestralen be schutte. Roven den ingang der hut ston den de namen geschreven van twee der voorouders van Karei, die, door vervol ging uit hun valleien verdreven, hier hun schuilplaats hadden gekozen,- en, hun eigen taal en gewoonten behoudend© en op hun nakomelingen overbrengende, de eersten waren geweest, die zich hier in dit kleine verblijf gevestigd hadden. En gelijk bij' de overige huizen van het dorp een kernachtig© spre<uk of een godvruch tig versje boven die deur stond, zoo was op den voorgevel van KaTel's kleine hut de groet van den gastvrijen Syriër ge schreven: „Kom in, gij gezegende des Heeren! AVaarom zoudt gij buiten staan?" (Wordt vervolgd.)

Krantenbank Zeeland

De Zeeuw. Christelijk-historisch nieuwsblad voor Zeeland | 1923 | | pagina 1