Verrichten alle Bankzaken. tr»/ ■mi ••^Ztiomv-4S>"r Hu Goede wij Woensdagavond half 8 u. GODSDIENSTOEFENING door Ds. CROES in de Bogaardzaal. groote Duit A Herdersbood IMra doet Mos». i Burgerlijke Stand. SOUBURG. Kantoor Nationale Bankvereeniging. Openbar» Verksoping. Bezuinigen op zijn publiciteit, is zijn bezuiniging annonceeren, I Uit tie Pers S; eB ^',lt'eren- Kapitaal en Reserven f 12.700.000.|f#^ (Effecten, Coupons, Deposito, Spaarbank, enz.) Uerkoopinjg Heerenkleeding. Heeren Colbert Costuum Woensdag 16 Maart 1921, publiek verkoopen Donderdag 17 dezer, openbaar te verkoopen, op Vrijdag 18 Maart 1921, OPENBARE VERK00PING VRACHTRIJDERS-INSPAN den geheelsn Vrachtrijders lospaii, dein o£ de ©igt-- het ontkennend liepen zij naar ii' zij de vrouw longen prijs een inboden. Op het r, dat zij buiten geen zaken deed, [et een revolver, prt/efeuille inhou- politie stelt een I u-wel ijken. Za- aartjes ten gemoon- louwd worden. l)c be.retaris, amblona- Iken stand, waren Itvanger hel derde bevoegd is den hu- In, was" aanwezig. Ige paartjes voorbij [wachtte het oogeii- lin tot hel: vollrek- zou roepen. [kwam echter niet |ef thuis. lis had echter een ld tot 4e ambtenaar I stand cu de hu- Ijes reden .in vroo- Ivaarts, niet beter li het „boterbriefje" I ,de wittebroodsWe- I als ze weten, dat lig dijn. In Goor moet reeds Ititie te Almelo om Igd. Dat advies zal la? (onwettig de liuwe- Ir Waarschijnlijk niet ■komen. „Tel." nteraad Goes. lor afwijzend te be- lelc van het Gewest I. Ned. Gymnastiek- vervallen de ver- Is, verschuldigd voor In bet gymnastieldo- Idïool. I-oor gunstig te be- Izoek dier afd. Goes lei-vormde Diaconcs- Ruhhieliing van suhsi- lïi'soneel met 1 ver- Ivoor over de jaren l> aan den heer 'C. hel opwinden, regu- tei der gemeentelijke ■kschen bijstag te ge- lotaalsom wordt dan M maken, dat de hui- ■Siieuwstraat en Gast. I zljfi te bereiken en It. het Gasthuis per B-voeren, stelten B. en Ben rijwielverordening Ken, dat mèt motor- K bereden de rijweg B naai' het Z. O. punt B- het Gasthuis. Ook Bet klinkerpad loopen- Biouw straat naar den I door rijwielen mag Boor aan de Zeevaart - B een subsidie ,toe te I jaar voor eiken leej- B deze gemeente, di® Biool bezoekt. en wensch van den ■Volksgezondheid stel- ©enige kleine veran- ■ngcu in de verorde- ■t. De titel van keur- Bordt o.a. gewijzigd in keurmeesters en Bi twee klassen vej- I tri® categorieën wordt ■geling vastgesteld. li teit V. O- V. He historische uiteen- Ho merken B- en V Hing met haar mime I in "hooge mate aan I hoef te voldoet. E<® U„waar zouden 1 H vergaderingen, Honcerten, toiiteo13® e Hi worden gehoudm. Hen ophielden te - Hander doeleinde tv ■niet te gevem |obben B- en -W- 6- ■consortium doc.li 11! meenden tót over I gekomen, bleek let genegen was |mst aan te gaan- ■chiting als midde leer afdoende zo lus de inrichting O" iSn'terugkZe:rt%ocb Kt™ i»t S l logste belang;, r B de beschikking en gebouwen, W lijden door gemest I ingesloten. be. Implex intac Bdan wel ot a*1 ndere bestemniin^^ legeven, of di zaJ Iploitatie ter Hamen o_f dat jlCt ■enen, deze deze H over te late' Br onder de oop lien, voorloop^ Hit8Tahaar recht tot I van ha,ai e» lehoort te maken hierop meenen B. en W. niet volle over- Sing bevestigend te moeten ant- ^ÏSeerende stellen B. en W. daav "voor te- gebruik te maken van het van naasting en mitsdien voor de m van f45000 aan te lcoopen de eigen- wnmen der sociëteit „Van Ongenuchten Vrk" alhier, met uitzondering van het ubilair van het sociëteitslokaal2e. m® i) en W. op te dragen, nadere voor- jn te dienen betreffende inrich- en exfffoiitatie dezer eigendommen. Belooning concierge van hot Stadhuis. Nu de heer A. C. de Wit op zpjn ver- A. eervol ontslag heeft verkregen als ZkW van het Stadhuis, zal opnieuw Hoor den Raad de aan die betrekking "©bonden belooning dienen te worden ger.^iezien de heer de Wit tegelijkertijd le'betrekking bekleedde van adjunct-com- ,nies ter secretarie en dus met zijn echt- venoote enkel het noodige toezicht kon uitoef enen, werd door hem geen salaris Loten, doch enkel vrij wonen, vuur n licht- B. en W. zouden met dit stelsel willen zien gebroken en met afschaffing der iaarlijksche groote schoonmaak, een echtpaar willen aanstellen, hetwelk ti zamen belast is met ihet geregeld schoon houden en onderhouden zonder dat bij komstige werkzaamheden als het doen van boodschappen, schrijfwerk, enz. wor den verricht. Zij geven den Raad mits dien in overweging, om de heloonmg e bepalen op f 1000 'p|er jaar benevens vrü "wonen, vuur en licht. Vergissen zij zich niet, dan zal door een dusdanige regeling een niet onbelangrijke besparing op de kosten van onderhoud kunnen wor den verkregen. Kerkplein. Bij de onderhandelingen welke door B. en \V. werden gevoerd met de Kerk voogdij der Nederduitsch-Hervormde Ge meente alhier, inzake het aanbrengen van verbeteringen op het kerkplein, werd door de kerkvoogdij de wensch naar voren ge bracht, het eigendomsrecht te verkrijgen over twee perceeltjes gemeentegrond, ge legen vóór de kerkdeuren, welke die nen tot afsluiting van het n-oorder- en zuidertransept, hebbende .een grootte van te zamen pl.m. 38 vlerk. Meter. Bedoelde wensch was in hoofdzaak gebaseerd op het verlangen te kunnen optreden tegenover heil, die zich niet ontzien, vooral tijdens marktdagen, koop waren en andere goederen tegen de mu ren, ja'zelfs tegen de deuren 'der kerk op te stapelen. B. en W. stellen daarom voor le. bovenbedoelden grond aan den openbaren dienst te onttrekken en in eigendom af te staan aan de Ned. Ilerv. Gemeente alhier, voor de som van een gulden, onder voorwaarde-, dat nimmer afsluiting daarvan mag plaats hebben en de grond steeds voor 'het openbaai' ver- ke'er bestemd moet blijven, waartoe door de koopster de bestrating steeds in be hoorlijken staat zal zijln te onderhouden. De eerste perzik. Misschien herinnert men zich nog maag iic mag het nauwelijks ho pen dat ik' verleden jaar in dit blad herhaaldelijk heb aangedrongen op goede spoorwegverbindingen van Zeeland, en vooral van Zeeuwsch- Vlaandefen, met Zuid- en daardoor Noord-Holland. Ikf heb met name in een artikel, getiteld „Hollands Assche- poes", in „De Toorts" van 24 Ja- nuari 1920 betoogd, hoe schromelük ondankbaar Holland Izich jegens Z-- Vlaanderen zon betoenen, indien het dat landsdeel, na zijn fiere houding tegenover het Belgische annexionisme, nog verder in afzondering liet. En on der de vele desiderata die mij voor Zeeuwsch-Ylaanderen rechtmatig te stellen voorkwamen, behoorde ook een verbinding, een spoorwegverb i ndihg wel te verstaart, tussebenbet Oos telijke en het Westelijke deel van dat land, idie door de insnijding van den Braakman van elkander .zijn geschei den. Nu is jdeizier dagen het aller-aller- eerste begin eener verwezenlijking vain dit ailler-kleinst© desideratum gemaakt door het openen van een verbindings weg geen spoor- of zelfs maar tramweg, doch een weg voor wagens en voetgangers tusschen Oost en West. Van het Zuidelijkste deel van den Braakman is een stuk lantd inge polderd en daarover is een weg ge legd. Waifneer men nu weet, dat toit nu toe de ©enige verbindingsweg 'tus schen Oost en West een grenisweg was, die Belgisch eigendom is, zooidat men zich niet van Oost- naar West- Zeeuwsch-VLaanderen of omgekeerd kon begeven, zonder over Belgisch grondgebied te gaan, dian kan men zich een denkbeeld vormen van de verkeerstoe|sta:nden in Zeeuws oh- Vlaanderen. Begrijpelijkerwijze is van het openstellen van dezien nieuwen weg dan ook een ziekere ophef ge maakt. Maar de Gommiss ar is der Ko ningin in Zeelalrtd, de heer Dijcfcmees- ter (hij zlal eerlang aftreden als .Com missaris van Zeeland) heeft, in zijn toeispraak, tëüecht het openstellen vain dezien wieg „grondslag en uitgangs punt" genoemd „van de nog altijd zoozeer gewenschte uitbreiding der te beperkte middelen van verkeer." In derdaad, zoo dient het waarlijk' wel te worden opgevat. Want dit is nog maar een hitter, bitter klein beetje van wat Zeeuwsch-Vlaanderen no-odig heeft. Dat het nog 1921 moest worden vóór men althans per rijtuig of te voet van Axel naar Aardenburg kon trekken zonder over Belgisch! grondgebied te moeten gaan! Krasser getuigenis der schandelijke verwaarlooizing van dit deel van Zee land dooir Hollanjd' was moeilijk te geven dan. dezle wegopenin'g.... in 1921. Er zal nog veel, héél veel moeien gebeuren, er zullen nog lange kilo meters aan wegen 'en rails zijn té leggen en er zullen nog tientallen ett tientallen millioenen daarvoor zijln uit te geven, vóór het onrecht jegens Hollands Asschepoes is goed gemaakt. En bij den gebruikelijken gang van zaken in. Holland vrees ik, dat men er bij kan voegenEn 'dat zal nog tientallen jaren duren. In het hiervoor genoemde Toorls- arti'kel heb ik aangewezen, welke spoorweglijnen spoor-, geen tram- weglijnen mijns inziens logisch ge boden waren, teneinde Zeeuwsch- Vlaanderen op 't stuik .van ver- këersverzorging althans te behan delen op den voet gelijkheid met de... minstbegunsfiigde uithoeken vain Hol land en ten einde [dat door België begeerde stuk van ons volk met ijze ren handen aan de rast te verbinden. Ik heb toen aangegeven dal, en waarom, allereerst de vierhoek Mid delburg Brejskens NeuztenGoes (juister eigenlijk: Middelburg, Oost burg, Sluiskil, poes) moest worden gesloten, zoodat men van West-Z.- Vlaanderen via Breskens naar Vliis- isingen en Middelburg en vain kle beide deelen van Zeeuwisch-Vlaand'eren via Neuzen naar Goes en naar Holland zou kunnen reizen per spoor. Per ge wonen trein wel te verstaan, niet met een sukkeltramimiétje. Daartoe zouden dan goede treinponlen moeten komen te varen tusschen Breskens en Vlis- singen en tusschen Neuzen en Elle- woutsdijk. En in de tweede plaats zou Z. Vlaanderen dan, mèt heel Zeeland, via Goes door een lijn, over de Zeeuw- sehe en Zuid-Holiandscbe eilanden naar Rotterdam te .leggen, aan Hol land moeten worden verbonden? Tegen dit laatste gedeelte van mijn denkbeelden is heel die Ho'llandscbe zwaarmoedigheid in bedenking geko men, sipneuziig en hoofdschuddend zeggend: Wat zou dat wel verschrik kelijk veel millioenen moeten kosten. Ja waarlijk, héél veel. Maar niet ver schrikkelijk.... in een tijd waarin, zöo pas met maar 9 stemmen verschil (47 tegen 38) een voorstel van den Minister van Waterstaat is afgestemd om tientallen en tientallen millioenen en nóg eens tientallen millioenen be schikbaar te stellen voor een staalis- eliectrifioatie van Holland. Maar dat wais een rendabel werk, zal mien zeg- Sen. Ten eerste waren de geleerden et daarover nog niet zoo heelemaal eens en ten 'tweede is een spoorweg- koppeling tusschen Zeeuwsch-Vlaan deren en Holland waarlijk óók geen weggeworpen geld. Want, al zal er allicht een tekort op het financieel© rendement zijn, de natiotnale op brengst gaat daar verre en verre bo venuit. En ziedaar het tweede punt, waarop een millioenenspoor naar Z.- Vlaanderen den voorrang zou moeten hebben vóór een staats-eleotrificatie yan HollandHet eerste is een natio nale zaak van den allereerstan raing en van urgentie; het laatste is' eert kwestie van praktijk en van zóó wei nig urgentie, dat de meieiidierheiid der Tweede Kam'er heeft geoordeeld': De electrificiatie van ons land is thans in handen van Provincie en Gemeen te die 'doen het heel aardig. Mogelijk kaïn het nog beter, m!aar daarvan zb,u de Regeering ons dan toch eerst nog moeten overtuigen. En toch waren er nog 38 leden die bereid waren om in dezen tijd van overladen Staatsschuld, den. Staat nog tientallen en tielnltallen millioenen te laten stëkten in een izaak die reeds goed gedaan wordt.... omdat hij 't mis schien beter zou kunnen. En toch is er niemand, .onder al die Kamerleden, die durft opkomen voor wat niet gedaan wordt en een werk' van nationale urgentie is: een spoor wegverbinding van Zeeuwsch-Vlaan deren en de Zeeuwsohe eilanden, recht naar het economische hart van Hol land. De Klein-Nederlaniders hebben, on der ons, nog altijd verre de meerder heid. Van die groote lijn komt dus voors hands niets. Er zullen misschien wel evenveel tientallen jaren heengaan als er aan millioenen op zou wor den toegelegd, vóór die hand' van Hol land haar aandurft. We blijven dus, voorloopig, in Z.- Vlaanderén in 't klein werken. Maar zelfs het sluiten van 'den spoorwegvierhoek, dien ik hierboven aangaf, is niet in ©enig afzienbaar uitzjeht. i Van een lijn Goies-E 11ewoutsdijk heb ben de Statten van Zeeland niét wil len hooren. Goes-Biorselen dan Ja, maar.... een tramlijn. Alweer kinderwerk. Van een spoorwegverbinding over den Braakman heen, bomt óók niets. Er zal een tramlijn komen, om dein Braakman heen, ziooals de nu geo pende rijweg loopt. Alleen is er ©enige kans op iets, dat veel heeft van wat ik als noodig schetste voor de Westelijke zijde van den genoemden vierhoek: eeii betere verbinding van Walcheren met „dein overkant". Want een der leden vatn het college van B. en W, va.n ,Vlis- singen (op de activiteit en energie van dat college heb ik al meermalen gewezen), de heer Van Niftrik, die tevens Statenlid ,is, heeft een plan ontworpen met een treinpont er in tusschen Vliisisingen en Breskiertis. Dat past, zooals men wellicht nog weet, precies in mijn plan. Maar nu is er, belaas, juist in dit, dus meeist heldere deel van dien hori zon der verbindingen vain Zeeuwsch- Vlaanderen, weer een donkere vlek, die mij beducht, Idioot zijn voor het verwezenlijken van het plan-Van Nif trik. De heer Van Niftrik. namelijk be schouwt de heel©, zaak niet .als een Zeeuwsch-Nederlandsohe, maar uit sluitend als ©en Vliissingteche k'weisi- tie. In 't belang van Vlissingen acht hij en het is pij1 bekend, dat B. ert W. vain «jie staa in hun geheel er zoo over denken een goede' spoorwegverbinding met de handels plaatsen en mtet de badplaatsen van Vlaanderen noodig. Men zou daarmee vrede kunnen hebben, hoewel Z. Vlaanderen door zoo'n verbinding naar België wordt getrokken, indien die streek reeds een goede verbinding met Holland bezat. Maar dat is aller minst het gevaJ. Wat de heer Van Niftrik wil, zou hoogstens West-Z.- Vlaanderen via Vlissingen, Middel burg, Goes en dan met den langen omweg over Roozendaal, mtet Hol land verbinden. Oost-Zeeuwsch-Vlaan deren echter in 't geheel niet. En, ge lijk ik zooeven betoogde, aan ©en goe- d©, logische verbinding van Zeeuwsch- Vlaanderen, van Ter Neuzen uit via Goes en d© eilanden naar Rotterdam, valt vooreerst niet te denken... in Klein-Nederland Wij zouden dus, ter wille van Vlis singen, de pyramidale dwaasheid be gaan van Zèeuwsch-Vlaanderen eco nomisch naar België te drijven, ter wijl wij1 te bangig zlijn om'het naar Hol land te trekken 1 Ik heb veel liart voor Vlissingen en voor zijln wakker bestuur. Maar de Streek gaat mij vóór de stad. En het nationale vóór het plaatselijke belang. Zoo lang dus Zeeuwsch-Vlaanderen niet eerst stevig met ©en ij'zieren band aan Holland is verbonden, moet eert spoorwegverbinding van Vlisisingen met Vlaanderen, waardoor immers Z. Vlaanderen naar België wordt getrok ken, tot mijn leedwezen woiiden be streden door wie het nationale be lang doet vóórgaan. Mc Zoo ziet men dat er nog héél veel te wenschan blijft op 't stuk der ver bindingen van Zeeuwsch-VIaamlderen. En dat ïnlen 'dus van de verbeteïitng die, ook in nationaal opzicht, ihet ope nen van den nieuwen weg heeft ge bracht, met Van Alphen kan zeggen „Die perzik smaakt naar meer.'' Ja waarlijk, naar héél veel meer! !0. |K. ELOUT. D© Toorts. MIDDELBURG. Ondertrouwd'A. C. den Hamer, 26 j. en P. Sanders©, 27 j., J. C. Verboom 26 j. en T. den Boer, 23 j., H. Jansen, 59 j. en W. J. v. Keisselen, 43 j., J. P. Philips©, 19 j. en C. J. VekemaaiiS, ,19 j., H. M. Wieleman, 24 j. ©n J. de Kok, 19j. Bevallen: 'C. Heijstek, geb. v. Sluijis z., J. Allewijiu, geb. Attema, z,, A. Po pp©, geb. Gastel, z., W. 14. P. M- Rijks©, geb. van Luijk, d. GOES. Huw. afk.12, Abraham Arnold Oslsewaarlde, 33 j. jml te Kat- tendijke en Jaooba den Boer, 31 j. 7$ té Goes'. TELEGRAFISCH WEERBERICHT. Naax waarnemingen in den morgen van 14 Maart medegedeeld door het Kon. Meteor. Instituut te De Bilt. Hoogste barometerstand 770.3 te Neufahrwasser, laagste 736.5 te Sey- disfjord. Verwachting tot den avond v. 15 Mrt. Matige, tijdelijk wellicht krachtige, zuidelijke tot zuidwestelijke wind', ge deeltelijk bewolkt, weinig of geen re gen. Weinig verandering van tempe ratuur. Heden werden wij verblijd door de geboorte van J|mEEN zoon. m j. ALLEWIJN. L ALLEWIJN —Attema. Middelburg, 12 Maart 1921. Langoviele K 191. Heden overleed zacht en Mm, onze geliefde Echtge note en der Kinderen zorg dragende Moeder, WILHELMINA SMIT, geb. Snoep, 'o den ouderdom van 42 jaar 6 maanden. Hare diepbedroefde Man 1 P. SMIT Az. e, 14 Maart '21. iDvEeD #1Seraeene ken- Heden overleed tot onze diepe droefheid, onze ge liefde Vrouw, Moeder, Be huwd- en Grootmaeder MARIA 0ELE, in den ouderdom van ruim 64 jaar. g 0 Uit aller naam, X L J- MURRE. Baarland, 18 Maart 1921. Heden overleed zacht en kalm, mijn geliefde Vader, JACOBUS DE BLOK, in den ouderdom van 83 jaar en 8 maanden. 0 H. DE BLOK. Ritthem, 13 Maart 1921. Ji-overhed na e-n liefde TV, u. ^e"> onZP' ge- ster en Tante W-HELM'NA snoep, «htgenoote van P. Smit, Namens d diepbedroefde IJtff familie, |ïrabwi?IT ®nJinderen' ■I H Maart '21. l°Lm,e0r reclame eij I en a hoe belangrijker 3akenTiF°ediger UWQ ïea zuhen gaan. Zitdagen: Maandags en Vrij' dags van 4T1^ uur, Kanaal straat, hoek Paspoortstraat. Broedeieren van mijne met eerste- en Eereprijs bekroonde Buff Orpington a f 0,20 p. st. Vr. v.r.v.k. t ij W.KESTELOO, Gapinge. Wij werden door aankoop van een der fijnste zaken in Heeren-, Dames- en Kinderkleeding eige naar der geheele veorraad en zullen deze voor t/3 der waarde verkoopen in het gebouw der Werkmans- vereeniging, Koepoortstraat, Middelburg. >5 U h Wij laten hier eemge prijzen volgen, b.v. blauw, zwart of fantasie, winkelprijs f 30, f40, f50, f65, f75 thans f 10, f15, f20, f30, f35 winkelprijs f 110, f130, f140, f160 thans f 45, f 50, f 65, f 65 Verder reusachtige koopjes in Engelache Regenjassen en Mantels in gummi en water proof vanaf f10, Ulsters, Demi. saisons, Jekkers, Mantels en Jongeheeren- en Kinderklee ding. Prima kamgaren Pantalons. vanaf f3,50, Manchester;Panta lons buitengewoon zwaar f7.50, Damesrokken vanaf f4.50. Manchester Costumes. De verkoop heeft plaats Dinsdag 15 Maart van 38 uur, Woensdag 16, Donderdag 17 en Vrijdag 18 Maart van 98 uur, Zaterdag 19 Maart van 91 uur. Beslist niet langer. Dinsdag 22 Maart van 8—8 uur, Woensdag 23, Doüderdag 24 en Vrijdag 25 Maart van '98 uur. Zaterdag 26 Maart, laatste dag der verkoop vau 91 uur. Beslist niet langer. Vooral maken wij attent dat dit geen oorlogsgoderen zijn zooals in de winkelopruimingen verkocht worden. De Directeur J. GERRITZEN I fttf Vlissingen, De Deurwaarder G. HEIJBOERte Kortgeue, zal op des namiddags om 1 uur aan de schuur vau den lieer C. KETELAAR te Wissenkerke, f vosse Merrie 11 jaar, 4 baatge- vende Melkkoeien, Kalfvaars, 2 Ossen, Vaars, 6 Kalveren, 4 vette en 11 Loopvarkens, 10 jonge Kippen. Voorts: 2 Menwagens, w.o. 1 met nieuw beslag, Drielingwagen, Driewielskar, Zaaimachine (Flater Zehad), Wiedmachine, Aardappel sorteerder, Peemolen, Snij molen, Eggen in soort, Melkontroomer (Meijs), Voorladders, Bascule, Zeef- ten, Blokken, Harnassement,Touw werk, twee Varkenshokken en een partij nieuwe Houtwaren. t Van de op Vrijdag 18 deier, te veilen gebouwen zijn de per- ceelen Jodengang, mede uit de hand verkocht. Het perceel Segeerstraat H 88, zal nu worden geveild 's avonds kwart vóór 8, vóór de veiling van Notaris W. HI00LEN. Kijkdag van dit perceel Woens dag en Donderdag 16 en 17 Maart. Notaris 1TTMANN. De Notaris W. HIOOLEN te Middelburg, is voornemens in het des middags 2 uur, ten verzoeke van den heer D. VAN EENENNAAM, aan diens timmermanswerkplaats te Arnemuiden 2 Schaafbanken, 6 Ladders van verschillende lengten, 4 groote en kleine Trappen, Schragen, Hang- stoelen, 2 Kruiwagens, 3 Boog zagen, Profielschaven, Avegaars, Pomphaak, Kelderwind, Am.pomp met buis, Kraanzaag, oude Ramen, Kar, IJsbak, Breekijzers, 2 Ser geanten, Zolderdrij ver, Hoenderkot, Spekstaander, Stoven, Waschtob- ben, Waschbanken, Meelkist, Droogrek, 3 Tafels, geschilderd Kabinet, Schilderijen, Spiegel, Glas- en Aardewerk en wat verder zal worden gepresenteerd. Alles in den morgen van den verkoopdag te bezichtigen. Vermist i t zwarte kleur met bruine poo- ten, reu, luisterende naar den naam Cesar. Tegen goede belooning terug te brengen bij C. A. DUVEKOT, „Nieuw Goes", Goes. Geed adverteeren Is de kracht om een nieuwen kooper aan te brengen, den onverschilligen kooper, die niet juist weet wat hij verlangt en door een goede advertentie een nieuwen indruk krijgt, een wensch, welken hij niet had vóór hij da advertentie zag. AAGTEKERKE Allen, die LID wenschen te wor den van een op te richten Chris telijke Zangvereeniging met gemengd koor, worden ter VERGADERING opgeroepen op Woensdag 16 Maart des avonds 8 uur, in het vergader lokaal. J. C. H. HOLL VIANN te Goes zal op VRIJDAG 18 MAART 1921, des voormiddags 101/2 uur, ten verzoeke van dhrn. Gebrs. Speijker, aan de schuur van dhr. P. Speijker te Nieuwdorp, gem. 's-H. Arendskerke, doen veilen en verkoopen w.o. 6 beste Werkpaarden, alg: vos bles Merrie, oud 9 jaar, vos bles Ruin, 4 j., bruine Merrie, 9 j., bruine Merrie, 6 j., bruine Merrie, 5 jliere Merrie, 12 j. voorts: 4 Menwagens op ijzeren assen en w.o. 1 onderdoordraaier, Langwagen, Rolsleper, 3 Sacks- en 1 Deereploeg, 3 Eggen, Sleepbord, 8 Grintbakken, Voorladders, Ponger- boomen, Ros- en Snijmolen. Zwin gen in soort. Kettingen, Wagen- lichter, Ijzerwerk, Vorkens, Griepen, Schoppen, Harnassement, benevens al hetgeen wat verder tot een com pleten Vrachtrijders-inspan behoort. »f

Krantenbank Zeeland

De Zeeuw. Christelijk-historisch nieuwsblad voor Zeeland | 1921 | | pagina 3