Verrichten alle
Bankzaken.
tr»/
■mi
••^Ztiomv-4S>"r
Hu
Goede wij
Woensdagavond half 8 u.
GODSDIENSTOEFENING
door Ds. CROES
in de Bogaardzaal.
groote Duit A Herdersbood
IMra doet Mos».
i
Burgerlijke Stand.
SOUBURG.
Kantoor Nationale Bankvereeniging.
Openbar» Verksoping.
Bezuinigen op zijn publiciteit,
is zijn bezuiniging annonceeren,
I
Uit tie Pers
S;
eB ^',lt'eren-
Kapitaal en Reserven
f 12.700.000.|f#^
(Effecten, Coupons, Deposito,
Spaarbank, enz.)
Uerkoopinjg
Heerenkleeding.
Heeren Colbert Costuum
Woensdag 16 Maart 1921,
publiek verkoopen
Donderdag 17 dezer,
openbaar te verkoopen,
op Vrijdag 18 Maart 1921,
OPENBARE VERK00PING
VRACHTRIJDERS-INSPAN
den geheelsn Vrachtrijders lospaii,
dein o£ de ©igt--
het ontkennend
liepen zij naar
ii' zij de vrouw
longen prijs een
inboden. Op het
r, dat zij buiten
geen zaken deed,
[et een revolver,
prt/efeuille inhou-
politie stelt een
I u-wel ijken. Za-
aartjes ten gemoon-
louwd worden. l)c
be.retaris, amblona-
Iken stand, waren
Itvanger hel derde
bevoegd is den hu-
In, was" aanwezig.
Ige paartjes voorbij
[wachtte het oogeii-
lin tot hel: vollrek-
zou roepen.
[kwam echter niet
|ef thuis.
lis had echter een
ld tot 4e ambtenaar
I stand cu de hu-
Ijes reden .in vroo-
Ivaarts, niet beter
li het „boterbriefje"
I ,de wittebroodsWe-
I als ze weten, dat
lig dijn.
In Goor moet reeds
Ititie te Almelo om
Igd. Dat advies zal
la?
(onwettig de liuwe-
Ir Waarschijnlijk niet
■komen. „Tel."
nteraad Goes.
lor afwijzend te be-
lelc van het Gewest
I. Ned. Gymnastiek-
vervallen de ver-
Is, verschuldigd voor
In bet gymnastieldo-
Idïool.
I-oor gunstig te be-
Izoek dier afd. Goes
lei-vormde Diaconcs-
Ruhhieliing van suhsi-
lïi'soneel met 1 ver-
Ivoor over de jaren
l> aan den heer 'C.
hel opwinden, regu-
tei der gemeentelijke
■kschen bijstag te ge-
lotaalsom wordt dan
M maken, dat de hui-
■Siieuwstraat en Gast.
I zljfi te bereiken en
It. het Gasthuis per
B-voeren, stelten B. en
Ben rijwielverordening
Ken, dat mèt motor-
K bereden de rijweg
B naai' het Z. O. punt
B- het Gasthuis. Ook
Bet klinkerpad loopen-
Biouw straat naar den
I door rijwielen mag
Boor aan de Zeevaart -
B een subsidie ,toe te
I jaar voor eiken leej-
B deze gemeente, di®
Biool bezoekt.
en wensch van den
■Volksgezondheid stel-
©enige kleine veran-
■ngcu in de verorde-
■t. De titel van keur-
Bordt o.a. gewijzigd in
keurmeesters en
Bi twee klassen vej-
I tri® categorieën wordt
■geling vastgesteld.
li teit V. O- V.
He historische uiteen-
Ho merken B- en V
Hing met haar mime
I in "hooge mate aan
I hoef te voldoet. E<®
U„waar zouden 1
H vergaderingen,
Honcerten, toiiteo13® e
Hi worden gehoudm.
Hen ophielden te -
Hander doeleinde tv
■niet te gevem
|obben B- en -W- 6-
■consortium doc.li
11! meenden tót over
I gekomen, bleek
let genegen was
|mst aan te gaan-
■chiting als midde
leer afdoende zo
lus de inrichting O"
iSn'terugkZe:rt%ocb
Kt™ i»t S l
logste belang;, r
B de beschikking
en gebouwen, W
lijden door gemest
I ingesloten. be.
Implex intac
Bdan wel ot a*1
ndere bestemniin^^
legeven, of di zaJ
Iploitatie ter
Hamen o_f dat jlCt
■enen, deze deze
H over te late'
Br onder de oop
lien, voorloop^
Hit8Tahaar recht tot
I van ha,ai e»
lehoort te maken
hierop meenen B. en W. niet volle over-
Sing bevestigend te moeten ant-
^ÏSeerende stellen B. en W. daav
"voor te- gebruik te maken van het
van naasting en mitsdien voor de
m van f45000 aan te lcoopen de eigen-
wnmen der sociëteit „Van Ongenuchten
Vrk" alhier, met uitzondering van het
ubilair van het sociëteitslokaal2e.
m® i) en W. op te dragen, nadere voor-
jn te dienen betreffende inrich-
en exfffoiitatie dezer eigendommen.
Belooning concierge van
hot Stadhuis.
Nu de heer A. C. de Wit op zpjn ver-
A. eervol ontslag heeft verkregen als
ZkW van het Stadhuis, zal opnieuw
Hoor den Raad de aan die betrekking
"©bonden belooning dienen te worden
ger.^iezien de heer de Wit tegelijkertijd
le'betrekking bekleedde van adjunct-com-
,nies ter secretarie en dus met zijn echt-
venoote enkel het noodige toezicht kon
uitoef enen, werd door hem geen salaris
Loten, doch enkel vrij wonen, vuur
n licht- B. en W. zouden met dit stelsel
willen zien gebroken en met afschaffing
der iaarlijksche groote schoonmaak, een
echtpaar willen aanstellen, hetwelk ti
zamen belast is met ihet geregeld schoon
houden en onderhouden zonder dat bij
komstige werkzaamheden als het doen
van boodschappen, schrijfwerk, enz. wor
den verricht. Zij geven den Raad mits
dien in overweging, om de heloonmg
e bepalen op f 1000 'p|er jaar benevens
vrü "wonen, vuur en licht. Vergissen zij
zich niet, dan zal door een dusdanige
regeling een niet onbelangrijke besparing
op de kosten van onderhoud kunnen wor
den verkregen.
Kerkplein.
Bij de onderhandelingen welke door
B. en \V. werden gevoerd met de Kerk
voogdij der Nederduitsch-Hervormde Ge
meente alhier, inzake het aanbrengen van
verbeteringen op het kerkplein, werd door
de kerkvoogdij de wensch naar voren ge
bracht, het eigendomsrecht te verkrijgen
over twee perceeltjes gemeentegrond, ge
legen vóór de kerkdeuren, welke die
nen tot afsluiting van het n-oorder- en
zuidertransept, hebbende .een grootte van
te zamen pl.m. 38 vlerk. Meter.
Bedoelde wensch was in hoofdzaak
gebaseerd op het verlangen te kunnen
optreden tegenover heil, die zich niet
ontzien, vooral tijdens marktdagen, koop
waren en andere goederen tegen de mu
ren, ja'zelfs tegen de deuren 'der kerk
op te stapelen. B. en W. stellen daarom
voor le. bovenbedoelden grond aan den
openbaren dienst te onttrekken en in
eigendom af te staan aan de Ned. Ilerv.
Gemeente alhier, voor de som van een
gulden, onder voorwaarde-, dat nimmer
afsluiting daarvan mag plaats hebben en
de grond steeds voor 'het openbaai' ver-
ke'er bestemd moet blijven, waartoe door
de koopster de bestrating steeds in be
hoorlijken staat zal zijln te onderhouden.
De eerste perzik.
Misschien herinnert men zich nog
maag iic mag het nauwelijks ho
pen dat ik' verleden jaar in dit
blad herhaaldelijk heb aangedrongen
op goede spoorwegverbindingen van
Zeeland, en vooral van Zeeuwsch-
Vlaandefen, met Zuid- en daardoor
Noord-Holland. Ikf heb met name in
een artikel, getiteld „Hollands Assche-
poes", in „De Toorts" van 24 Ja-
nuari 1920 betoogd, hoe schromelük
ondankbaar Holland Izich jegens Z--
Vlaanderen zon betoenen, indien het
dat landsdeel, na zijn fiere houding
tegenover het Belgische annexionisme,
nog verder in afzondering liet. En on
der de vele desiderata die mij voor
Zeeuwsch-Ylaanderen rechtmatig te
stellen voorkwamen, behoorde ook een
verbinding, een spoorwegverb i ndihg
wel te verstaart, tussebenbet Oos
telijke en het Westelijke deel van dat
land, idie door de insnijding van den
Braakman van elkander .zijn geschei
den.
Nu is jdeizier dagen het aller-aller-
eerste begin eener verwezenlijking vain
dit ailler-kleinst© desideratum gemaakt
door het openen van een verbindings
weg geen spoor- of zelfs maar
tramweg, doch een weg voor wagens
en voetgangers tusschen Oost en
West. Van het Zuidelijkste deel van
den Braakman is een stuk lantd inge
polderd en daarover is een weg ge
legd. Waifneer men nu weet, dat toit
nu toe de ©enige verbindingsweg 'tus
schen Oost en West een grenisweg
was, die Belgisch eigendom is, zooidat
men zich niet van Oost- naar West-
Zeeuwsch-VLaanderen of omgekeerd
kon begeven, zonder over Belgisch
grondgebied te gaan, dian kan men
zich een denkbeeld vormen van de
verkeerstoe|sta:nden in Zeeuws oh-
Vlaanderen. Begrijpelijkerwijze is van
het openstellen van dezien nieuwen
weg dan ook een ziekere ophef ge
maakt. Maar de Gommiss ar is der Ko
ningin in Zeelalrtd, de heer Dijcfcmees-
ter (hij zlal eerlang aftreden als .Com
missaris van Zeeland) heeft, in zijn
toeispraak, tëüecht het openstellen vain
dezien wieg „grondslag en uitgangs
punt" genoemd „van de nog altijd
zoozeer gewenschte uitbreiding der te
beperkte middelen van verkeer." In
derdaad, zoo dient het waarlijk' wel
te worden opgevat. Want dit is nog
maar een hitter, bitter klein beetje
van wat Zeeuwsch-Vlaanderen no-odig
heeft.
Dat het nog 1921 moest worden
vóór men althans per rijtuig of te
voet van Axel naar Aardenburg kon
trekken zonder over Belgisch!
grondgebied te moeten gaan!
Krasser getuigenis der schandelijke
verwaarlooizing van dit deel van Zee
land dooir Hollanjd' was moeilijk te
geven dan. dezle wegopenin'g.... in 1921.
Er zal nog veel, héél veel moeien
gebeuren, er zullen nog lange kilo
meters aan wegen 'en rails zijn té
leggen en er zullen nog tientallen ett
tientallen millioenen daarvoor zijln uit
te geven, vóór het onrecht jegens
Hollands Asschepoes is goed gemaakt.
En bij den gebruikelijken gang van
zaken in. Holland vrees ik, dat men
er bij kan voegenEn 'dat zal nog
tientallen jaren duren.
In het hiervoor genoemde Toorls-
arti'kel heb ik aangewezen, welke
spoorweglijnen spoor-, geen tram-
weglijnen mijns inziens logisch ge
boden waren, teneinde Zeeuwsch-
Vlaanderen op 't stuik .van ver-
këersverzorging althans te behan
delen op den voet gelijkheid met de...
minstbegunsfiigde uithoeken vain Hol
land en ten einde [dat door België
begeerde stuk van ons volk met ijze
ren handen aan de rast te verbinden.
Ik heb toen aangegeven dal, en
waarom, allereerst de vierhoek Mid
delburg Brejskens NeuztenGoes
(juister eigenlijk: Middelburg, Oost
burg, Sluiskil, poes) moest worden
gesloten, zoodat men van West-Z.-
Vlaanderen via Breskens naar Vliis-
isingen en Middelburg en vain kle beide
deelen van Zeeuwisch-Vlaand'eren via
Neuzen naar Goes en naar Holland
zou kunnen reizen per spoor. Per ge
wonen trein wel te verstaan, niet met
een sukkeltramimiétje. Daartoe zouden
dan goede treinponlen moeten komen
te varen tusschen Breskens en Vlis-
singen en tusschen Neuzen en Elle-
woutsdijk.
En in de tweede plaats zou Z.
Vlaanderen dan, mèt heel Zeeland,
via Goes door een lijn, over de Zeeuw-
sehe en Zuid-Holiandscbe eilanden
naar Rotterdam te .leggen, aan Hol
land moeten worden verbonden?
Tegen dit laatste gedeelte van mijn
denkbeelden is heel die Ho'llandscbe
zwaarmoedigheid in bedenking geko
men, sipneuziig en hoofdschuddend
zeggend: Wat zou dat wel verschrik
kelijk veel millioenen moeten kosten.
Ja waarlijk, héél veel. Maar niet ver
schrikkelijk.... in een tijd waarin, zöo
pas met maar 9 stemmen verschil
(47 tegen 38) een voorstel van den
Minister van Waterstaat is afgestemd
om tientallen en tientallen millioenen
en nóg eens tientallen millioenen be
schikbaar te stellen voor een staalis-
eliectrifioatie van Holland. Maar dat
wais een rendabel werk, zal mien zeg-
Sen. Ten eerste waren de geleerden
et daarover nog niet zoo heelemaal
eens en ten 'tweede is een spoorweg-
koppeling tusschen Zeeuwsch-Vlaan
deren en Holland waarlijk óók geen
weggeworpen geld. Want, al zal er
allicht een tekort op het financieel©
rendement zijn, de natiotnale op
brengst gaat daar verre en verre bo
venuit. En ziedaar het tweede punt,
waarop een millioenenspoor naar Z.-
Vlaanderen den voorrang zou moeten
hebben vóór een staats-eleotrificatie
yan HollandHet eerste is een natio
nale zaak van den allereerstan raing
en van urgentie; het laatste is' eert
kwestie van praktijk en van zóó wei
nig urgentie, dat de meieiidierheiid der
Tweede Kam'er heeft geoordeeld': De
electrificiatie van ons land is thans
in handen van Provincie en Gemeen
te die 'doen het heel aardig. Mogelijk
kaïn het nog beter, m!aar daarvan zb,u
de Regeering ons dan toch eerst nog
moeten overtuigen.
En toch waren er nog 38 leden
die bereid waren om in dezen tijd
van overladen Staatsschuld, den. Staat
nog tientallen en tielnltallen millioenen
te laten stëkten in een izaak die reeds
goed gedaan wordt.... omdat hij 't mis
schien beter zou kunnen.
En toch is er niemand, .onder al die
Kamerleden, die durft opkomen voor
wat niet gedaan wordt en een werk'
van nationale urgentie is: een spoor
wegverbinding van Zeeuwsch-Vlaan
deren en de Zeeuwsohe eilanden, recht
naar het economische hart van Hol
land.
De Klein-Nederlaniders hebben, on
der ons, nog altijd verre de meerder
heid.
Van die groote lijn komt dus voors
hands niets. Er zullen misschien wel
evenveel tientallen jaren heengaan
als er aan millioenen op zou wor
den toegelegd, vóór die hand' van Hol
land haar aandurft.
We blijven dus, voorloopig, in Z.-
Vlaanderén in 't klein werken.
Maar zelfs het sluiten van 'den
spoorwegvierhoek, dien ik hierboven
aangaf, is niet in ©enig afzienbaar
uitzjeht. i
Van een lijn Goies-E 11ewoutsdijk heb
ben de Statten van Zeeland niét wil
len hooren.
Goes-Biorselen dan
Ja, maar.... een tramlijn.
Alweer kinderwerk.
Van een spoorwegverbinding over
den Braakman heen, bomt óók niets.
Er zal een tramlijn komen, om dein
Braakman heen, ziooals de nu geo
pende rijweg loopt.
Alleen is er ©enige kans op iets,
dat veel heeft van wat ik als noodig
schetste voor de Westelijke zijde van
den genoemden vierhoek: eeii betere
verbinding van Walcheren met „dein
overkant". Want een der leden vatn
het college van B. en W, va.n ,Vlis-
singen (op de activiteit en energie
van dat college heb ik al meermalen
gewezen), de heer Van Niftrik, die
tevens Statenlid ,is, heeft een plan
ontworpen met een treinpont er in
tusschen Vliisisingen en Breskiertis.
Dat past, zooals men wellicht nog
weet, precies in mijn plan.
Maar nu is er, belaas, juist in dit,
dus meeist heldere deel van dien hori
zon der verbindingen vain Zeeuwsch-
Vlaanderen, weer een donkere vlek,
die mij beducht, Idioot zijn voor het
verwezenlijken van het plan-Van Nif
trik.
De heer Van Niftrik. namelijk be
schouwt de heel©, zaak niet .als een
Zeeuwsch-Nederlandsohe, maar uit
sluitend als ©en Vliissingteche k'weisi-
tie. In 't belang van Vlissingen acht
hij en het is pij1 bekend, dat B.
ert W. vain «jie staa in hun geheel
er zoo over denken een goede'
spoorwegverbinding met de handels
plaatsen en mtet de badplaatsen van
Vlaanderen noodig. Men zou daarmee
vrede kunnen hebben, hoewel Z.
Vlaanderen door zoo'n verbinding
naar België wordt getrokken, indien
die streek reeds een goede verbinding
met Holland bezat. Maar dat is aller
minst het gevaJ. Wat de heer Van
Niftrik wil, zou hoogstens West-Z.-
Vlaanderen via Vlissingen, Middel
burg, Goes en dan met den langen
omweg over Roozendaal, mtet Hol
land verbinden. Oost-Zeeuwsch-Vlaan
deren echter in 't geheel niet. En, ge
lijk ik zooeven betoogde, aan ©en goe-
d©, logische verbinding van Zeeuwsch-
Vlaanderen, van Ter Neuzen uit via
Goes en d© eilanden naar Rotterdam,
valt vooreerst niet te denken... in
Klein-Nederland
Wij zouden dus, ter wille van Vlis
singen, de pyramidale dwaasheid be
gaan van Zèeuwsch-Vlaanderen eco
nomisch naar België te drijven, ter
wijl wij1 te bangig zlijn om'het naar
Hol land te trekken 1
Ik heb veel liart voor Vlissingen
en voor zijln wakker bestuur. Maar
de Streek gaat mij vóór de stad. En
het nationale vóór het plaatselijke
belang.
Zoo lang dus Zeeuwsch-Vlaanderen
niet eerst stevig met ©en ij'zieren band
aan Holland is verbonden, moet eert
spoorwegverbinding van Vlisisingen
met Vlaanderen, waardoor immers Z.
Vlaanderen naar België wordt getrok
ken, tot mijn leedwezen woiiden be
streden door wie het nationale be
lang doet vóórgaan.
Mc
Zoo ziet men dat er nog héél veel
te wenschan blijft op 't stuk der ver
bindingen van Zeeuwsch-VIaamlderen.
En dat ïnlen 'dus van de verbeteïitng
die, ook in nationaal opzicht, ihet ope
nen van den nieuwen weg heeft ge
bracht, met Van Alphen kan zeggen
„Die perzik smaakt naar meer.''
Ja waarlijk, naar héél veel meer!
!0. |K. ELOUT.
D© Toorts.
MIDDELBURG. Ondertrouwd'A. C.
den Hamer, 26 j. en P. Sanders©,
27 j., J. C. Verboom 26 j. en T. den
Boer, 23 j., H. Jansen, 59 j. en W.
J. v. Keisselen, 43 j., J. P. Philips©,
19 j. en C. J. VekemaaiiS, ,19 j., H.
M. Wieleman, 24 j. ©n J. de Kok, 19j.
Bevallen: 'C. Heijstek, geb. v. Sluijis
z., J. Allewijiu, geb. Attema, z,, A.
Po pp©, geb. Gastel, z., W. 14. P. M-
Rijks©, geb. van Luijk, d.
GOES. Huw. afk.12, Abraham
Arnold Oslsewaarlde, 33 j. jml te Kat-
tendijke en Jaooba den Boer, 31 j.
7$ té Goes'.
TELEGRAFISCH WEERBERICHT.
Naax waarnemingen in den morgen
van 14 Maart medegedeeld door het
Kon. Meteor. Instituut te De Bilt.
Hoogste barometerstand 770.3 te
Neufahrwasser, laagste 736.5 te Sey-
disfjord.
Verwachting tot den avond v. 15 Mrt.
Matige, tijdelijk wellicht krachtige,
zuidelijke tot zuidwestelijke wind', ge
deeltelijk bewolkt, weinig of geen re
gen. Weinig verandering van tempe
ratuur.
Heden werden wij verblijd door
de geboorte van
J|mEEN zoon.
m j. ALLEWIJN.
L ALLEWIJN —Attema.
Middelburg, 12 Maart 1921.
Langoviele K 191.
Heden overleed zacht en
Mm, onze geliefde Echtge
note en der Kinderen zorg
dragende Moeder,
WILHELMINA SMIT,
geb. Snoep,
'o den ouderdom van 42 jaar
6 maanden.
Hare diepbedroefde Man
1 P. SMIT Az.
e, 14 Maart '21.
iDvEeD #1Seraeene ken-
Heden overleed tot onze
diepe droefheid, onze ge
liefde Vrouw, Moeder, Be
huwd- en Grootmaeder
MARIA 0ELE,
in den ouderdom van ruim
64 jaar.
g 0 Uit aller naam,
X L J- MURRE.
Baarland, 18 Maart 1921.
Heden overleed zacht en
kalm, mijn geliefde Vader,
JACOBUS DE BLOK,
in den ouderdom van 83 jaar
en 8 maanden.
0 H. DE BLOK.
Ritthem, 13 Maart 1921.
Ji-overhed na e-n
liefde TV, u. ^e"> onZP' ge-
ster en Tante
W-HELM'NA snoep,
«htgenoote van P. Smit,
Namens d diepbedroefde
IJtff familie,
|ïrabwi?IT ®nJinderen'
■I H Maart '21.
l°Lm,e0r reclame eij
I en a hoe belangrijker
3akenTiF°ediger UWQ
ïea zuhen gaan.
Zitdagen: Maandags en Vrij'
dags van 4T1^ uur, Kanaal
straat, hoek Paspoortstraat.
Broedeieren van mijne met
eerste- en Eereprijs bekroonde
Buff Orpington a f 0,20 p. st. Vr.
v.r.v.k. t ij W.KESTELOO, Gapinge.
Wij werden door aankoop van
een der fijnste zaken in Heeren-,
Dames- en Kinderkleeding eige
naar der geheele veorraad en zullen
deze voor t/3 der waarde verkoopen
in het gebouw der Werkmans-
vereeniging, Koepoortstraat,
Middelburg. >5 U h
Wij laten hier eemge prijzen
volgen, b.v.
blauw, zwart of fantasie,
winkelprijs f 30, f40, f50, f65, f75
thans f 10, f15, f20, f30, f35
winkelprijs f 110, f130, f140, f160
thans f 45, f 50, f 65, f 65
Verder reusachtige koopjes in
Engelache Regenjassen
en Mantels in gummi en water
proof vanaf f10, Ulsters, Demi.
saisons, Jekkers, Mantels en
Jongeheeren- en Kinderklee
ding.
Prima kamgaren Pantalons.
vanaf f3,50, Manchester;Panta
lons buitengewoon zwaar f7.50,
Damesrokken vanaf f4.50.
Manchester Costumes.
De verkoop heeft plaats Dinsdag
15 Maart van 38 uur, Woensdag
16, Donderdag 17 en Vrijdag 18
Maart van 98 uur, Zaterdag 19
Maart van 91 uur. Beslist niet
langer.
Dinsdag 22 Maart van 8—8 uur,
Woensdag 23, Doüderdag 24 en
Vrijdag 25 Maart van '98 uur.
Zaterdag 26 Maart, laatste dag der
verkoop vau 91 uur. Beslist niet
langer.
Vooral maken wij attent dat dit
geen oorlogsgoderen zijn zooals in
de winkelopruimingen verkocht
worden.
De Directeur J. GERRITZEN
I fttf Vlissingen,
De Deurwaarder G. HEIJBOERte
Kortgeue, zal op
des namiddags om 1 uur aan de
schuur vau den lieer C. KETELAAR
te Wissenkerke, f
vosse Merrie 11 jaar, 4 baatge-
vende Melkkoeien, Kalfvaars, 2
Ossen, Vaars, 6 Kalveren, 4 vette
en 11 Loopvarkens, 10 jonge
Kippen.
Voorts: 2 Menwagens, w.o. 1
met nieuw beslag, Drielingwagen,
Driewielskar, Zaaimachine (Flater
Zehad), Wiedmachine, Aardappel
sorteerder, Peemolen, Snij molen,
Eggen in soort, Melkontroomer
(Meijs), Voorladders, Bascule, Zeef-
ten, Blokken, Harnassement,Touw
werk, twee Varkenshokken en
een partij nieuwe Houtwaren.
t
Van de op Vrijdag 18 deier,
te veilen gebouwen zijn de per-
ceelen Jodengang, mede uit de
hand verkocht.
Het perceel Segeerstraat H
88, zal nu worden geveild
's avonds kwart vóór 8, vóór de
veiling van Notaris W. HI00LEN.
Kijkdag van dit perceel Woens
dag en Donderdag 16 en 17 Maart.
Notaris 1TTMANN.
De Notaris W. HIOOLEN te
Middelburg, is voornemens in het
des middags 2 uur, ten verzoeke
van den heer D. VAN EENENNAAM,
aan diens timmermanswerkplaats
te Arnemuiden
2 Schaafbanken, 6 Ladders van
verschillende lengten, 4 groote en
kleine Trappen, Schragen, Hang-
stoelen, 2 Kruiwagens, 3 Boog
zagen, Profielschaven, Avegaars,
Pomphaak, Kelderwind, Am.pomp
met buis, Kraanzaag, oude Ramen,
Kar, IJsbak, Breekijzers, 2 Ser
geanten, Zolderdrij ver, Hoenderkot,
Spekstaander, Stoven, Waschtob-
ben, Waschbanken, Meelkist,
Droogrek, 3 Tafels, geschilderd
Kabinet, Schilderijen, Spiegel,
Glas- en Aardewerk en wat verder
zal worden gepresenteerd.
Alles in den morgen van den
verkoopdag te bezichtigen.
Vermist i t
zwarte kleur met bruine poo-
ten, reu, luisterende naar den
naam Cesar.
Tegen goede belooning terug te
brengen bij C. A. DUVEKOT,
„Nieuw Goes", Goes.
Geed adverteeren Is de kracht om
een nieuwen kooper aan te brengen,
den onverschilligen kooper, die niet
juist weet wat hij verlangt en door
een goede advertentie een nieuwen
indruk krijgt, een wensch, welken hij
niet had vóór hij da advertentie zag.
AAGTEKERKE
Allen, die LID wenschen te wor
den van een op te richten Chris
telijke Zangvereeniging met
gemengd koor, worden ter
VERGADERING
opgeroepen op Woensdag 16 Maart
des avonds 8 uur, in het vergader
lokaal.
J. C. H. HOLL VIANN te Goes
zal op VRIJDAG 18 MAART 1921, des
voormiddags 101/2 uur, ten verzoeke
van dhrn. Gebrs. Speijker, aan
de schuur van dhr. P. Speijker te
Nieuwdorp, gem. 's-H. Arendskerke,
doen veilen en verkoopen
w.o. 6 beste Werkpaarden,
alg: vos bles Merrie, oud 9 jaar,
vos bles Ruin, 4 j., bruine Merrie,
9 j., bruine Merrie, 6 j., bruine
Merrie, 5 jliere Merrie, 12 j.
voorts: 4 Menwagens op ijzeren
assen en w.o. 1 onderdoordraaier,
Langwagen, Rolsleper, 3 Sacks- en
1 Deereploeg, 3 Eggen, Sleepbord,
8 Grintbakken, Voorladders, Ponger-
boomen, Ros- en Snijmolen. Zwin
gen in soort. Kettingen, Wagen-
lichter, Ijzerwerk, Vorkens, Griepen,
Schoppen, Harnassement, benevens
al hetgeen wat verder tot een com
pleten Vrachtrijders-inspan behoort.
»f