Advertentiën. Teles rammen. Marktberichten. Kerknieuw?, Da planken toerden snel uitgelegd au da (Jewone en Fijne Naamkaartjes U De Commissaris der KoniDgin be zoekt Dinsdag 30 April a.s. de gemeenten Sluis, Retrancbement, Cadzand en Zuid- zandp. Middelburg. Hedennacht is alhier overladen de heer L. G. Kakebeeke, direc teur der Naamlooze Vennootschap Stoom- meelfabriek voorbeen Wed. J. H C. Ka kebeeke, en oud lid der Kamer van Koophandel. De overledene bereikte den leeftijd van 62 jaar. Scherpenlsse. Vrijdagavond vergader de de gemeenteraad. Tegenwoordig 4 leden. Afwezig de haeren Kleppe, Bolier en H trtog. De voorzitter deelt mede dat de leverantie der grint is gegund aan D. A Laroojj alhier voor f2 60 per M3. vry op den wal. Overlegging en voor lezing geschiedt van de volgende stukken, t.w. missive van den heer directeur- generaal der posterijen en telegrafie mei deode dat eene bezoldiging van deD te lefoonkantoorhouder albier voldoende is en eene missive van Ged. Staten betref fende goedkeuring geldleening van f 4000 voor bet maken eener nieuwe houten havenbeschoeiïog. In verband met de kosten van onder zoek Daar gas- en electrische verlichting wordt de post voor onvoorziene uitgaven op de begrooting voor 1912 verminderd met f42,34 om die te breDgen op een nieuw uit te trekken post voor het onderzoek. Het vei zoek van het water- leidingcomité om eene bijdrage van f 154,89 uit de gemeentekas voor even- tuee'e boringen naar water. In behande ling komende blaken 2 leden voor en 2 tegeD te «temmen, zoodat Id gevolge de bepalingen der gemeentewet het v©r zoek moet worden aangehouden tot eene volgende vergadering, liet algemeene stemmen wordt besloten over te gaan tot bestrating vaD het Kooldijkje en tot het maken eener tweede wisselplaats in de havengeul. Aan den onderwijzer A. C. Kodde wordt wegens zjjne benoeming te Sloten eervol ontslag verleend met iDgaDg van lJuli a.s. of zooveel vroeger als in de vacature zal zyn voorzien. Burg. en Wetb. wor den gemachtigd sollicitanten op te roepen op een jaarwedde volgens wette lijk minimum. Ned. Herv. Kerk. BeroepeD te Oud-Vossemeer, J. G. Woel- derink te Ottoland te Oud-Be(Jerland (vac.-P.v. Toorn), S.v. Dorp te Bodegraven. Geref. Kerken. Beroepen te Wons en Eugwier, J. D. Speelman te Velsen. Chr. Geref. Kerk. Beroepen te Rycsburg, H. J. L. de Vries te Hilversum. Het Zeeuwsch Vlaamsch Zendings feest zal dit jaar worden gehouden in de nabijheid van Ter Neuzen, op de weide van den landbouwer C. Zegers, en wel op Donderdag 20 Juni. SciiOoinieuwi. 'Middelbuig. Acte namens L. O. Geëxamineerd 8 vrouwelijke Candida- ten. Afgewezen 1. Geslaagd de aames C. J. BaJjeu, C. P. Bondius, J. A. M. Schijf, allen te M'ddelburg; C. J. M. de Hullu, J. C. J. Zandee, beiden te Goes; J. van Splunder te Noordgouween T. J. J. van Tol, te Vlissingen. Middelbuig. Acte examens vrije en orde-oefeningen dei gymnastiek Heden slaagden de dames C P. Hondius en J. A. M. Scbljf, beióen alhier. Vrederust. De juaiHjksche examens van het verpieegpeiaoneel zullen worden afgenomen 29 April 2 Mei a s. Goes. Heden slaagden te Middelburg op bet examen voor de nuttige handwer ken mej. G. J. M. de Hullu alhier. êiêSliOAKhN - De Kantonrechter te Middelburg veroordeelde heden overeenkomstig den eisch van het O. M. tot f 100 of 14 dagen hechtenis en publicatie van bet vonnis in vier bladen den boterbaudelaar K. J. van H., die ook bjj vonnis van 2 Maait tot eenzelfde straf werd veroordeeld. fUrmeisgfii1 Ber lel j Oproer ie Fez. Omtrent do onge regeldheden te Fez worcit uit ,Tangn bericht: «Het oproer moet Donderdag ochtend begonnen zijn met een muiterij van 70 soldaten van den MakhzaD, die, in strijd met de bevelen van hunne in structeurs, weigerden den ransel te dra gen. De beweging breidde zich snel uit en een groot aantal tabors sloten zich bij de muiters aan. Zoodra het uitbreken van den opstand in de stad bekend werd, voegde het schuim van de bevolking der stad zich bi) de soldaten aao. Dewiükels werden toen onmiddellijk gesloten en de Europeanen, voor zoover ze zich in hun eigen huizen niet veilig achtten, zocht n een schuilplaats in de gezantschappen en consulaten. Het Franscbe garnizoen, gekampeerd te Dar-Debibagh, op ongeveer vier K M. afstands van ie stad, kreeg onmiddellijk bevel naar Fez op te rukken Ook werd versterking ontboden uit Me kinez." Volgens de joDgste berichten, is de toestand in de stad verbeterdhet schieten duurt echter nog voort. De ramp van de „Titanic". Na al hetgeen reeds is medegedeeld over het iJselijke tooneel, dat eindigde met het vergaan van de »Titanic", valt op het oogeublik weinig nieuws te vermelden. Eigenaardig is het, dat de verschillende mededeelingen der geredden, hoezeer In bijzonderheden ook van elkander afwe kend, op één punt eensluidend zijn. Alle overlevenden hebben nl. verklaard, dat van een ernstige paniek geen sprake was. Wel hebben enkelen in hun angst ge tracht, ondanks de strikte bevelen van den kapitein en de andere autoriteiten zich voordat het bun beurt was, een plaats in de reddingsbooteD te veroveren die ongehoorzaamheid moesten zij dan echter, zooals uit, verschillende berichten blijkt, duur bekoopeo. Naar het schijnt, hadden de meeste passagiers geen besef van het groote ge vaar, dat hen bedreigde; zelfs toen de booten werden neergelaten, meenden velen nog, dat de kapitein slechts voor zorgsmaatregelen nam. De botsing was n.l. op het schip byna niet bemerkt, men had niets anders gevoeld dan een licht trillen. De eerste passagiers, die op het dek kwamen, raapten de stukken ijs op en maakten daarmee allerlei grapjes. Toen werd plotseling bevolen, dat allen de reddingsgordels moesten omdoen en dat vrouwen en kinderen in de reddings- booten moesten stappen. Ook d t ging kalm in zyn werk, alleen wanneer een vrouw het schip niet wilde verlaten zuDder haren man, ontstond er eenige onrust. Maar toen de vrouwen en kin deren en enkele mannen in de booten zaten, zagen zij de „Titanic" langzamer hand wegzinkeD, tot het ongelukkige schip geheel en al uit hunne oogen ver dween. Een ooggetuige van de ramp, George BadeD, geeft de volgende beschrijving van den dood der gezagvoerder van de „Titanic", kapitein Smith. „De kapitein stond bijna alleen op de commandobrug. Een golf wierp hem neer. Doch hij stond weer op. Toen het schip zonk, werd hij opnieuw door een golf gegrepen en na dien tjjd heeft men hem niet weergezien. Het verhaal, dat kapitein Smitn zich doodgeschoten zou hebben wordt, ook door aDdere geredden, beslist tegenge sproken. Hy bleef tot het laatst op zyn post." Ten slotte ontleenen wy aan de Tele graaf nog het volgende verhaal volgens de offlcieele gegevens Uren voor de aankomst van de „Car- patbia* te New-York verzamelden zich Donderdag groote menigten menschen in de nabyhe'd van de Cunard-steigers. Om half negen 's avonds verzamelden zich honderden familieleden en vrieDden van de overlevenden binnen de omhei ning, die de kantoien der Cunard-Line omgeeft, en begaven zich naar de afge zette vakkeD, gemerkt met de beginlet ters der namen van de overlevenden die zy wilden spreken. Op dat coüenblik stevende de „Carpa- thia" langs de Battery. Het schip had de quarantaine bereikt, vele uren vóór den tyd, door de maatschappy aange kondigd, die, klaarbiy kelyk met het doel om het groote publiek op eeD dwaal spoor te brengen en zoo den omvang der menigte zooveel mogeiyk te beperken tot werkeiyk belangstellenden, vrienden an familie, bekend had doen maken, dat bet wegens den mist één uur 's nachts zou worden, alvorens de boot aan deD steiger zou zyn. De „Carpatbia" kwam echter, zooals gemeld, reeds om 8.45 's avonds aan haar gewone ligplaats by den Cunard- steiger aan. Velen op de pier weenen stil voor zich heen en het tooneel is van een aangrypende, smarteiyke plechtig heid als de eerste geredden faDgzaam de loopplark afkomen, onder 'n doodeiyke stilte slechts verbroken door het kramp achtig gesnik van eenige vrouwen. Onder de meDigte aan wal bevinden zeer vele verpleegsters van het Roode Kruis, am- bulance-geneesheeren en verpleegsters van de St.-ViDcent en St.-Francishospi talen. De orde binnen en buiten de hekken van de Cunard-aaDlegplaats is volmaakt. Ieder oogenblik ryden er auto s aan, die vrienden en familie aanbrengen. Ken groot aantal auto's is beladen met warme dekens en kleederen voor de geredden. Langzamerhand geraken de aanlegstei ger stampvol met menschen en nog komen er laatkomers aan, die snel waren gewaarschuwd, dat do „Carpathia" reeds was aaDgekomeD, veel vroeger dan zy verwacht hadden. Op dat oogenblik waren er meer dan vyftig ambulances van allé hospitalen in de stad buiten de dokken der Cunard Line opgeslag-m. ÜLder de menigte merkt men op het comité van de N«w Yoiker beurs, die door de politieafzettiDg was gekomen, dragende een groote, langwerpige kist die 2(l.t'00 dollar bevatte, den eigen och tend ingezameld op de beurs. Mr. J. P. Morgan Jr., Charles Steele en anoere directeuren van de International Mer- cantite Marine Campany beg>jv>n zich Daar het kleiDe kantoortje aao bet eind van de aanlegpier, in gezelschap van den vice-president Franklin. Toen de »Carpathia" eindeiyk om 9.40 stil lag, werden twee ziekenstoelen voor hen die niet zouden kunneh loopen, ge plaatst aan 't einde van iedere loopplank. dokten en verpleegsters begaven zich aan j boord. Vyf minuten later gingen de eerete j geredden aan wal. 1 Zoodra de »Carpathia" was gemeerd, legde een commissie uit de geredden de volgende verklaring aan de pers af Met het oog op overdreven of sensatio- neele berichten, achten wy het onze plicht aan de pers een verklaring te geven van de feiten, die tot onze kennis »jju geko men, en die wy als juist beschouwen. Op Zondeg 14 April 1912, omstreeks 11.40 's avonds, terwyl de nacht koud en helder ofschoon zonder maaalich; en de zee ^lad was, stootte de „Titanic* op een ysberg, die door de uitky ks naar de commandant- brug was gesigualeerd, maar met tydig genoeg om een aanvaring te kunnen voor komen. Er werden maatregelen genomen do schade vast te^telJen en passagiers en schip te redden. Er werd bevel gegeven do reddingsgordels om te doeD, terwyl de booten werden uitgezet. Het schip zonk omstreeks 2.20 in den morgen van Maan dag. De gebiuikelyke noodseinen werden per druadlooze telegrafie gegeven, terwyl er met geregelde tusschenpoozen vuur- pyien werden opgelaten. Gelukkig werd het radiogram ontvangen door het schip van de Cunard Jjjn „Carpathia", om streeks 12 uur 's nachts, en dit scbip kwam ongeveer om 4 uur Maandagmor gen op de plaats der ramp aan. Officieren en bemanning van de „Car- patia" waren den geheelen nacht nezig geweest met het gereed maken der red dingsmiddelen en het plaatsruimen voor de overlevenden, en dezen werden met roerende zorg en vriendelijkheid aan boord opgenomen, terwyl aan iedereeD, onverschillig in welke klasse hjj gereisd had, geiyke opmerkzaamheid werd be toond. Passagiers, officie en en beman ning stonden met vreugde hun hutten en kleederen aan ons af. Eere zy dezen mannen 1 Het passagiers certificaat van het Engelsche handelsdepartemect geeft het aantal passagiers, dat op de „Titanic" vervoerd kan worden, als tennaasiby 3öüü op. Hetzelfde certificaat stelt het aantal passagiers, waarvoor in de red dingsbooten plaats is, op 3öU vast. la de 14 groote reddingsbooten, twee klei nere booten en 4 vouwüare booten, wa ren zwemgordels voorhanden biykbaar in voldoend aantal voor alle passagiers aan boord. Het totaalaantal van ae ge redde personen omstreeks 775 was ongeveer 80 procent van de maximum capaciteit .der reddingsöooten. De ver klaring eindigde met er op te wyzen, dat het bootdek van de „Titanic" zich ongeveer 75 voet boven den waterspiu-gel bevond, zoodat de passagiers genoodzaakt wareD, zich in te schepen voordat de booten te water werden gelaten, waardoor deze manoeuvre groot gevaar opleverde en belette, dat men het maximum-aantal passagiers kon opnemen. Mevrouw Steinheil. Te Londen zyn verschenen „My Memoirs" van mevrouw Steinheil. Zy vertelt daarin breedvoerig, hoe zy door haar vader werd opge voed en haar groot succes, toen zy als zeventienjarige in de Belfortscbe wereld debuteerde. Dan haai huweiyk met Stein heil, dien zy verkoos boven twee officie reD, een advocaat, een ryk edelman en een groot industrial, en het succes van haar salon in de „Impasse Roussin" waar men tout Paris ontmoette, van Zola tot den prins van Wabs. Haareigeniyke roeping vond zy, toen zy Fel x Faure ontmoette, voor witn zy werd wat Je anne d'Arc voor Karei VII geweest was. Felix Faure deed niets zonaer eerst baar raad in te winnen en volgde dien steeds op. Zoo bestuurde zjj Franbiyk gedurende enkele zeer moeilyke jaren. De moord in de „Impasse Roussin" is, volgens haar, door iDbrekers gepleegd, die zich van de mémoires van Felix Faure en het paarlen halssnoer, dat hy in 1898 aan mevrouw Steinheil schonk, wilden meester maken. Dit halssnoer had Fauie haar gegoven, onder voorwaarde, het Dooit te dragen, zoolang hy president was en, in geval van nood, slechts stuk voor stuk te verkoopen. Mevrouw Stein heil gelooft, dat het een kroonjuweel was, door Faure als botaliog van een speelschuld vaD een vreemden vorst ont vangen. De gevaren van snelle schepen. De „Titanic" behoorde lot de Engelsche „greynounds", welke met een snelheid van 25 zeemyien per uur den Noord Atlantischen Oceaan doorploegen en den Engelsehen den «blauwen band» de re- cordvlag verzekeren moeten. Met'toog op de grondstelling: Britannia rules the waves Britannië beheerscht de zee moest het den Engelschen natuurlijk zeer smarten, toen de Duitsche groote stoomschepen die van alle andere naties in grootte, snelheid en veiligheid over troffen. Het spreekt van zelf, dat de Engelschen er onmiddeliyk op uit waren, hun supprematie ter zee terug te wini en en 't gelukte nun vierschepeu te bouweD, die den Duitschers den blauwen band weer ontnamen. Deze stoomschepen worden vooral door die passagiers ge bruikt, wier tyd geld is. Den zesden dag na hun afreis van New-Yok zyn zy te Londen, daar spreken zy met de reeds van hun komst in kennis gestelde koop lieden. In één of twee dagen zyn de zaken daar afgewikkeld, waarna het ver der gaat naar Parys, Weenen en Barlyn. Allee ie binnen acht dagen afgedaan de reizigers schepen zich weer voor hun terugreis in en na 18 tot 20 dagen af wezigheid zyn zy weer te New-York terug. De grootere snelheid eischt echter ook grooter veiligheid. Zoo lang het fraai weer is en men den geheeler horizon vry ovei- zien kor, bestaat ei geen gevaar. Maar zoodra het begiDt te misten, is de grootste voorzichtigheid geboden. De wet schrijft voor»By mistig weer moet met vermin derde snelheid gevaren worden". Dat is echter een zeer relatief begrip. De vracht schepen, welke 9 tot 10 myien loopen, kunnen hun snelheid tot 4 myi reducee- ren, by welke geringe vaart het schip nog aan het roer gehoorzaamt. Want dat is volstrekt noodzakelijk om by eveDtueele botsingen te kunnen raanoeuvreeren. Een passagiersstoomboot met 25 myi snel heid meet pchter steeds nog 10 tot 12 myien loopoD, wil de werking van het roer voldoende zyn om te manoouvreeren. Stopt oen dergeiyk schip plotseling, dan loopt het nog altyd een kwart zee- myi voort eer het stil ligt en intusschen is de botsiDg geschied. By het opkomen van mist kan niet genopg voorzichtig heid betracht worden en groote ysber- gen doen meestal nevels ontstaan, ten gevolge van de sterke afkoeling aer haar omgevende vochtige atmosfeer. De kolos sale ijsmassa's koelen het water over eeu groote uitgestrektheid zeer af. Men moet daarom niet, alleen langzaam varen, maar ook voortdurend de temperatuur van het water meten. Een plotselinge afkoeling van ver.schiller.de graden wy.st steeds op de nabyheid van een ijsberg. Deze treft men echter altyd by de banken van New-Foundland aan. Van Gioenlaud dry ven deze ysmassa's met den Poolstroom naar het zuidon, tot zy in den Golfstroom geraken, waarin zy ten slotte smelteD. Het is best, mogeiyk, dat de op wacht staande officieren van de „Titanic* den verdei f aan brengen den ysberg in den dichten mist niet gezien hebben. Wee het schip, dat er m°t giooto vaart tegen vaai thet is alsof men op een rots stoot. Dan helpen alle water dichte schotten niet, want by de butsing worden er gewooniyk verschillende ver- Dield. Den Haag Het be .tuur van de Alge meene Winkeliersvereeniging is heden by den minister van justiti in audiëntie ontvangen. Gesproken werd over de on eerlijke concurrentie. De minister be loofde spoedig een wetsontwerp tot he stryding daarvan in te dienen. Kerkrede. By eeD vechtparty tusschen mynwerkers is een hunner levensgevaar- ïyk gewond. De dader zelf is licht ge wond. Hy werd govat. Heerlen. Van iemand die op een in vollen gang zynden trein wilde spriDgen werden beide Ijpencn afgereden. Amsterdam. Er zyn in een riool 34 valsche kwartjes gevonden en by de po litie gedeponeerd. New York Ër is lastgegeven dat de stoomschepen op den Atlantischen Oce aan een route moeten volgen 180 myien zuidelyker dan die door de Titanic werd govolgd. Parys. Officieel wordt gemeld, dat Da een hevige vechtparty de orde te Fez is hersteld. het mannel. gesl. van H. deBieeaJ.M. van de Vate. KRUININGEN. Ondertrouwd: Sarei Schrier 26 j. jm. en HubrechtaJo- hauna de Dreu 22 j. jd. j Gehuwd: Johannes Augustinus Mod- de 24 j. jm. en Petronella Maria Corne lia Moorings 22 j. jd.ADdries Johannis Mol 27 j. jm. en Jannetje Lindenbergh 28 j. jd. Geboren: Janna, d. v. Cornelis Wa- veryn en Johanna Joiyna Snoodyk. WEMELDINGE. Ondertrouwd: Willem van den Ouden, 25 j. jm. rn Cor nelia Pieternella van Houdt, 21 j. jd. Jan Vleugel 24 j. jm. en CarhariDa Flo- russe 21 j. jd.M.itthys Kole, 27 j. jm. en Cathariuu Üina Lindanbrrgb, 21 j. jd. i O e b o r o n Jannetje en Cornelia, d. i en z. van Adriaan Schouwenaar en Jan- j netje Maria KorstaDje; JaD Marinus, z. j v. Guiliaume Wouter van Weele en Jo hanna BouwensTheunis, z. v. Jan de Voogd van der Straaten en Dingena Mul ler. VeUlngsvereeniging Walcheren. MIDDELBURG, 2o Ap.il j9i2. Maltha Uien i 7 2o, Zeeuwsche Uien f4 a f 4,80, Polera 80c a fr, alles per HL, G'auwzoet96 c a 11 05, Maltha Aaidtppelen 55 c, alles per 5 Liter, Aardbeien 2 a 7 c, Kropsla 1 a 12 c. Bloemkool 2 a 29 c, al'es per stuk, Peen 195, Karoten 45 c, Spin zie (oude) 35 a 46 c, Idem tj DK<0 3° a 70 c, Zuring 35 a 50 c, Veldsla 10 1 16 c, alles per ben, Molsla 90 c, Baksia 31 a 65 c, Andy vie $5 c, 1 ostelein 11 a 65 c, alles per mandje, Prei 6 a o5 c, Rhabarher 2 a 9 c, Radijs 2 a 25 c, Raapste'en 2* c, Seld-iy 3' a 8 c, Pieter selie /4 a 1 c, alles per bos THOLEN, 20 April 1912. Tarwe f 10,50 fl 1, Haver f 10,- 4 f10,50, Karwy f 15,- f 16,-, Win ter- gerat*) f 10,50 4 f 11, Zomergerst f f - Rogge f 6,75 4 f 7,25, Bruine B00- nen f 16, Af 16,60,WitteBoonen f4 f Kookerwten f 12, - Af 18, Kroonerwten f 13, Af 14,—Aardappelen f3,— Af 8 25 Ajuin zonder handel. Eieren f3,40 per 100 stuks. Boter t 0,60 per K.G. per 100 K.G. per 60 K.G. Waar het er niet bystaat is de pr^s per H.L. AXEL, 20 April 1912. Oude Tarwe f 0,— A f 0,-, Nieuwe Tarwe f 10,50 A f 11,—Rogge f9,— A !9J0, NieuweWintergerst f 10 A fll,— Z imergerst f 0,- A f 0, Nieuwe Haver 110, A f 11, Kookerwten f 12,—af 15, Voererwten f 0,a f 0,Paardeboo- nen f—a f—Lynzaad f—- a tKoolzaad f—, - af—.—, Aard appelen f—a f— Alles per 100 K.G. iflisap verkoopinptt, en; Waarde. Vrydag werd door het ge meentebestuur aanbesteed de gedeelte- lyke vernieuwing van de beschoeiing der haven dezer gemeeote. Ingeschreven werd door de hoerenC. L. van DaleD, -taveniase, f2900, P. Barrevoets, Kerk- werve, f2850, W. M FerdiDandusse, Biezelinge, f 26 0, P. Dekker,Veejp, f 650, Joh. de Jonge, Middelburg, f2620, J. M. Panny, Krabbcndyke, f 2523, M. Allewya, Waaide, f2480. De gunning is aange houden. Coiynsplaat. Door B. en W. is Vrydag ■tanbesteed het maken van 2885 M- nieuwe keibestrating, met byieveriDg der noodige materialen. RamiDg f 1 '250. Ingeschreven werd door de heeren Joh. Knuist, 's Heer Arendskerke, f11052, J. M. Haringman, Coiynsplaat, f10535, A. Verburg, Coiynsplaat, f9990, J. M. Dekker, Brouwershaven, f9950, L. van de Volde, Bruinisse, f9800, F. Duinhouwer, Goes, f9798, C. Kie»it, Coiynsplaat, f9790, W. Wande), Nieuwerkerk, f9676, I. Douw, Zierikzee, f 95 0 Aan den laag- sten inschryver is het werk gegund. HURGKKLIJKK STAND. Van 12—18 April 1912. ZIERIKZEE. Gehuwd: 17, J. van Dienst, 25 j. jm. en E. Hage 22 j. jd. J. van der Have 40 j. wedn. en T. Heuseveldt 34 j. jd. Bevallen: 15, P. de Graaf geb. de Graaf, z Overleden: 12, J. D. Engel vaart, echtgen. van W. de Jonge13, P. Pan nekoek, 17 d., z 14, C. Boogerd, 76 j. echtg. van A. D. Ruselaar.16, J. M Stroobano, 87 j. wed. van Th. van AksD I. Kelemm, 79 j., laatst wedn. van L. van Burgh. L e v e n 1. a a n g e g.18, een kind van Telegrafisch Weerbericht. Naar waarnemingen in den morgen van 20 April, medegedeeld door het Kon. Ned. Meteor. Instituut te De Bilt. Verwachting tot deD avond van 21 April Hoogste barometerstand 777.4 te Hapa- randalaagste stand 740.5 te Vestmanoer. Zwakke verandariyke wind. Msest licht bewolkte lucht. Droog weer. Mogeiyk nachtvorst. Overdag warm. Tot het plaatsen van Advertentién niet afkomstig uit Zeeland, betref fende Handel en Nyverheid, is gerechtigd het Algemeen B nnen- en Buitenlandsch Advertentle-Bureaii D. ALTA, to armoesstraat 76—78 Amsterdam. Zoo ue Heere wil en zy leven hopen onze geliefde Ouders, Be huwd- eo Grootouder?, SIMON BOS8ELAAR en PIETERNELLA VAN DER MEULE, ori Maandag 22 April a.s. hunne 25-ja'-ive Echtvereeniging te he>d=nken. Hunne dankbare Kinderen, Be huwd-, en Kleinkinderen. Aagtefcerke, April ÏO^. Heden overleed zacht en kalm, na een smartely k lyden, ons innig geliefd jongste dochtertje, MARIA LEVINA, in den aanvalligen leeftyd van byna twee jaar. K. ABRAHAMSR. L. M. ABRAHAM8E PxVUSK. Middelburg, 19 April 1912. t Firma de jonge-Verwest O o t

Krantenbank Zeeland

De Zeeuw. Christelijk-historisch nieuwsblad voor Zeeland | 1912 | | pagina 2