Schaatsers weer thuis VELPON FISCUS HEEFT DE AUTO THANS IN STEVIGE GREEP GEKLEMD EERSTE STRIJD TUSSEN HZC EN HET GOOI ONBESLIST Schoofs zorgde voor verrassing in Nancy SClIEEPVA ARTBERIGH'TEN Pag. 7 Tafeltennistoernooi om Franse titels Spurs thuis tegen Aston Villa Horn leidt in april Schotland-Engeland W ereldtoernooi schaatsen 1963 in Japan ACTIEVE OBLIGATIES ACTIEVE AANDELEN Omzet in Wall Street een miljard aandelen Interunie meer dividend Bestemming motorrijtuigenbelasting verwaterd Verschil personen- en bestelauto veroorzaakte stroom van perikelen Rotterdamsche Bank neemt deel in graansilomij. WhIÜI n Dinsdag 20 februari 1962 ZEEUWSCH DAGBLAD Eigen nieuwsdienst NANCY. Bij de open Franse tafeltenniskampioenschappen die gedurende drie dagen in Nancy plaats hadden, is de Nederlander Frans Schoofs de grote verras sing geworden. Daarvoor kon de speler van Nedlloyd zorgen in samenwer king met de volkomen onbekende Deense speelster mejuffrouw Ramberg. In de kwartfinale van het gemengd dubbelspel won de Deens-Nederlandse combinatie in een bijzonder spannende partij met 19-21, 9-21, 28-26, 23-20 en 21-17 van niemand minder dan de oud-wereldkampioene Ange lica Rozeanu en de kampioen van Zuidslavië, Markovic. Het bleef overigens voor Schoofs bij deze ene verrassende prestatie, want in de finale werd verloren van de Duitse combinatie MatthiasNess met 2114, 215. 2115. In de eindstrijd bleef dit Duitse duo AlberAndreadis de baas: 23—21, 21—16, 21—12. In het dames enkelspel kwam Ursula Artz bij de laatste zestien na met 2115. 2114 en 217 te hebben ge wonnen van de Belgische Ghislaine Roland. Tegen de Franse kampioene Monique Alber was zij echter niet opgewassen (17—21. 15—21, 13—21). Dit onderdeel leverde een titel op voor Agnes Simon, die in de finale Rozeanu klopte met 2117, 2110 en 21—12. Het toernooi was in het heren enkel spel voor de Nederlanders Frans Schoofs en Jaap van Hummel spoedig afgelopen. Nadat Schoofs met 2422, 2114 en 2114 van de Fransman Charpin had gewonnen, was de looping drive van de Duitser Scholier de Neder lander te machtig. Hét werd 1921, 1821, 1021. Van Hummel werd met 21—18, 20—22, 21—11 en 21—15 door de Westduitser Offergeld geklopt. Geen moeilijkheden Bert Onnes kwam in de eerste ron den niet in moeilijkheden. Taverzaki werd met 21—17, 14—21, 20—22, 17—21 naar een nederlaag gespeeld en ook de Belg Cussax moest zich aan Onnes gewonnen geven. De Westduitser Ness vergde van Onnes een vijfde game, maar hierin triomfeerde de Neder landse kampioen: 19—21, 21—18, 1521, 21—18, 21—12. De sterke Andreadis bracht Onnes vervolgens een nederlaag toe: 2116, 21—14, 21—12. Scholier, die onlangs het open Ne derlandse kampioenschap won, drong door tot de finale, waarin hij het moest opnemen tegen Andreadis, die in de halve eindstrijd Markovic versloeg. Andreadis werd ten slotte kampioen via 21—13, 21—16, 21—17. In het heren dubbelspel ging de titel naar het Tsjechische koppel Andreadis Miko, terwijl de zege in het dames dubbelspel werd veroverd door het duo RozeanuDelaubert. AMSTERDAM Hartstochte lijk toegejuicht door een jeug dige delegatie uit zijn woon plaats Breukelen is dé Neder landse schaatsenrijder Henk van der Grift gistermiddag met de overige leden van de kernploeg op Schiphol aangekomen. Onmiddellijk na zijn aankomst werd v. d. Grift door zijn geest driftige supporters bedolven on der bloemen en gelukwensen. Na deze spontane huldiging ver telde v. d. Grift, dat hij zeker niet op een tweede plaats in Moskou had gerekend. „Ik hoopte wel bij de eerste vijf te komen, maar ten slotte waren er maar liefst zeven ge gadigden voor de wereldtitel. Kositsjkin heeft zich volledig kunnen inzetten en hij heeft niets anders gedaan dan trainen en zich voorbereiden op het toernooi in Moskou. Helaas was ik te vroeg in conditie, want be gin januari was ik in topvorm. Henk van der Grift, die ook werd verwelkomd door zijn va der en moeder alsmede door of ficials uit de sportwereld, ver klaarde voorts, dat hij dit jaar niet meer naar Noorwegen zal gaan. „Ik ga trainen op de Jaap Edenbaan in Amsterdam en daar blijf ik rijden tot een week of drie voor de Nederlandse ploeg met het oog op het volgende Europese kampioenschap of het wereldtoernooi naar Noorwegen gaat." Hij zei dit te prefereren, om dat de weersomstandigheden in Noorwegen vaak ongunstiger zijn dan in Nederland. Op de foto: Ir. A. Paulen, vice- voorzitter van het Nederlands Olympisch Comité geeft Henk van der Grift een schouder klopje, terwijl Reyka van Zijt- veld toekijkt. (Ingezonden mededeling) BOUWPLATEN plakt u met Ceta-Bever LONDEN. De loting voor de kwart' finales van het toernooi om de Engelse voetbalbeker is naar het oordeel van de gemiddelde Engelsman gunstig ge weest. Tottenham en Burnley, die men zo bijzonder graag in de finale, 5 mei op Wembley, tegen elkaar zou zien spelen, hebben niet tegen elkaar geloot voor de kwartfinale. Tottenham speelt op 10 maart thuis tegen Aston Villa. Daar zit een zeer re delijke kans op winst in voor de Lon- denaars. De Villa heeft Peter Mac- Pharland, linksbuiten met een scherp schot en ongemeen hard in zijn spel, onlangs overgedaan aan de Wolves. De Spurs kunnen daar blij om zijn. Burnley moet naar Sheffield United toe. een niet bijzonder goede club, maar wel een, die voortreffelijk inge speeld is en dit jaar voor de competi tie vrijwel alles won. Liverpool of Preston moet tegen de winnaar vkn Sheffield WednesdayManchester Uni ted. Als Preston tegen de winnaar van een van de laatstgenoemde clubs bei de uit de eerste divisie komt, zit er weinig in voor de thuisclub; Liverpool is wel capabel om op eigen veld te verrassen, zeker tegen de meest tech nisch spelende van de twee: Manches ter U. Fulham heeft gelukkig geloot. De enige mogelijkheid op winst zat in een thuiswedstrijd tegen Blackburn. En zie, zo viel nu juist het lot. ROTTERDAM. De Nederlandse scheidsrechter Leo Horn zal op 14 april de voetbalwedstrijd Schotland Enigeland leiden. De heer Horn zal worden geassisteerd door zijn land genoten A. van Leeuwen en P. van Male. RIO DE JANEIRO (AP). Het Ne derlandse jacht Stormvogel heeft gisteren de regatta van Rio de Janeiro, een zeil wedstrijd op de Atlantische oceaan, gewonnen. De Stormvogel liep met sterk gereefde zeilen en met de grote mast enigszins uit het lood geslagen de baai van Guana- bara binnen. Het Nederlandse jacht heeft onderweg met zwaar weer te kampen gehad. IN DE finalegroep van de wintercompetitie waterpo lo voor dames is de eerste wed strijd tussen HZC en Het Gooi om het winterkampioenschap van Nederland geëindigd in een gelijkspel (33). In de strijd om de bezetting van de plaat sen drie en vier verloor ODZ met 63 van De Robben. De wedstrijd tussen HZC en Het Gooi werd gekenmerkt door zenuw achtig spel. De beide ploegen speel den met weinig overleg, waardoor verscheidene goede kansen verloren gingen. Voor de rust was Het Gooi jets meer in de aanval. Het drukte dit overwicht uit in een voorsprong van 21. Na de hervatting bleek HZC iets gevaarlijker; Het Gooi viel terug en tenslotte werden de punten gedeeld (33). Voor Het Gooi 6coorden Corrie Schimmel en Ali Koster (2x). Voor HZC zorgden Maartje Westdijk, Emmv Wielema en Nel van Welie voor de doelpun ten. DE wedstrijd tussen Robben 1 en ODZ was vooral voor rust erg mat. Bij beide ploegen scheen weinig lust te bestaan om te scoren en dat had dan ook tot gevolg dat men bij het draaien nog op 00 stond. Hierna werd de strijd wat levendiger en het technisch betere spel van de Robben gaf de doorslag. Diekey Kloek-van Ekris (3x), Amy Landeweerd, Mary Landeweerd en Jeanne van der Pijl schoten zesmaal raak voor De Rob ben; Martha Sterringa en Tonny Roks (2x) scoorden voor ODZ. De Robben wonnen met 6—3. TN de strijd om de KNZB-beker vie- ■I len verscheidene verrassende pres taties te noteren. Neptunes (Amers foort) leverde knap werk door in Gouda GZC met 30 te slaan. Nereus won in Den Haag van HZPC met 53; Rob ben II was goed op schot tegen zwem- club Haarlem (9—0). Neptunes nam in de wedstrijd tegen GZC reeds kort na het begin de lei ding, toen Sonja van der Hoef een snel le rush vanuit de achterhoede besloot met een onhoudbaar schot (01). Aan gemoedigd door dit succes trok Neptu nes naar voren, maar de Goudse doel- verdedigster was uitstekend op dreef. Toch moest zij voor de rust nog een keer zwichten, toen Thea de Vries een bal uit de achterhoede ophaalde, er mee na>ar voren zwom en na het omspelen van enkele tegenstandsters de Goudse keepster het nakijken gaf (02). Met deze stand werd gedraaid. Na de rust was Neptunes weer het meest in de aanval, maar de Goudse verdediging was goed op dreef. Kort voor het einde had Sonja v. d. Hoef nog een keer succes met een fraaie boogbal (03). DVZ nam in de wedstrijd tegen RDZ een voorsprong van 10 door Annie Goedhart. Na dit doelpunt kwam RDZ sterk opzetten en het wist door Joke de Korte en Truus Keizer de achter stand nog voor de rust om te zetten in een voorsprong van 13. Loes v. d. Tas verkleinde met een fraai doelpunt de achterstand (23). Joke de Korte had het antwoord echter klaar (24). Loes v. d. Tas wist daarna nog een keer te scoren voor DVZ, maar ver der kwamen de Haagse dames niet (34). ROBBEN IX was tegen Zwemclub Haarlem bijzonder produktief. Bij de rust had de snelle Robbenploeg reeds een voorsprong van 60, die daarna werd opgevoerd tot 9—0. Voor de Robben scoorden Tine v. d. Velden- van Brink (5x), Ine May, Tine May (2x) en Diekey Kloek-van Ekris. Overige uitslagen KNZB-beker: HDZVZC 1—6, HZPC—Nereus 3—5, WaterlelieNeptunus (Arnhém) 04. MOSKOU (AP) Het volgende wereldkampioenschap hardrijden op de schaats zal in 1963 in Japan wor den gehouden, aldus heeft de vice- president van de internationale schaatsbond, Sven Laftman, gisteren in Moskou bekend gemaakt. De wedstrijden zullen op 23 en 24 februari worden gehouden in een niet ver van Tokio gelegen stadion met kunstijsbaan, dat plaats biedt aan cir ca dertigduizend toeschouwers. Het weer in februari is in Japan gunstig voor schaatsen, met een ge middelde temperatuur van twee tot drie graden vorst, terwijl sneeuw en wind er zeldzaam zijn, aldus Laftman. Staatsleningen Nederland: VJC. le tape l.gen.t. 58 1000 4%. 103ft 1033% 59 1000 4%... 103ft 103% 60 1000 4%--. 103 ft 103% td.H 103ft* 1033% 59 1000 41/4. - - 101% 10112 60/ 1000 4%... 101% 10112 61 1000 4%.. 101%-%T 10112 61 1000 4 100% 100% 100ft 53 1000 3% 98% 98% Gb 1000 3% 81% 47 1000 3%. 93U-94 93tf-4%t 51 1000 3%... 98% 53/ 1000 3%... 96% 97 56/ 1000 3%... 96% 96% 48 1000 3% 91% 91% Belegg .C 3%. 90% 50/ 1000 3%... 91% 91% 54 1000 3%,.. 92% 92% 551/ 1000 3%.. 92% 925/B ld. II 9334 9334 Gb. 1000 3. 70% 70% 37 1000 3. 93 93 46 Gb 1000 3 93 93%*-% 47 1000 3 933% 93% Inv.eert.3. 99x6 99U*-100 100ft N. 1962-'64 3. ioo*-ft 100%*-ft Bel..c.1000 23A 99% ld. 10.000 99% Gb. 1000 2%. 59% 60 N.I. 35 3% 98 N.1.37 3 100 9913 N.I. 37A 3 95%-tt 96 Inschr. Gb.3. 92ft Banken Woningbouw6 109% 109% B.N.G. 58/9 4% 102ft 102% BNG 59 1-3 4J 102ft 102ft B.N.G. 60 4%. 102ft 102ft 115 135f Cultures A'dam Rubber 115% 114%*-15% H.V.A. Ver...133* 134*-%f Handel, industrie, diversen Alg.Kunstz.U. 397*-% 397*-9f 402-3 DellMyCert./ 167.80 - 163 K.N.Hoogov. 813*-5 821*-23 824-5 Phil.Gl. GBA 964*-6 962*-4f 962%-4 Unil.ct 50d20/ 189-9.10 188.2*-8.3f 188.2*-8.3 Petroleum Dordts-Petr. A 615 623 DordtsPetr.pr. 615% 623 Kon.Ptr.50è20/ 132.30-2.40 134*-4.20t 134.3*-4.7t Scheepvaart en luchtvaart Holl.-Am.Lijn 152%-% 154% 154-54% K.Java-Ch. P. 151% ld. n. roy. c. 154% 151 K.L.M. 61.30 62.20 K.N.S.M.NatB 190-% 189%*190t 189-% Kon.Paketvrt. 154 156-57 NederlandMij 160 169-170t 169 NieveltGoudr 151 151% 150*-% Ommeren 340%*-l%t 339 K. Rott. Lloyd 152 154-5f 153% N. Scheepv. U 155- %t 155%*-6 f 155 *-56/ NEW YORK (Reuter) De omzet op de New Yorkse effectenbeurs heeft in 1961 meer dan een miljard aandelen bedragen en wel 1.021.264.589 stuks. Slechts in 1959 werd dit aantal over troffen. Toen bedroeg de omzet 1.124.800.410 shares. Wel werd in 1961 een record bereikt met het aantal officieel genoteerde aan delen. Dit steeg tot ruim zeven miljard. Ook het aantal officieel genoteerde fondsen was met 1.541 stuks op een re cordhoogte. De marktwaarde van de aandelen steeg in 1961 met 26,3 procent tot 387,8 miljard dollar. Voor het eerst kwam het bedrag aan uitgekeerde contante dividenden boven de tien miljard dollar. Het bedroeg 10,43 miljard dollar. Van de officieel geno teerde gewone aandelen betaalden er, evenals in het voorgaande jaar, 981 con tante dividenden. DEN HAAG. De Internationale Be- leggings Unie (Interunie) stelt voor het dividend over 1961 te verhogen tot 19 procent in contanten en 5 procent in aandelen ten laste van de agioreserve. Over het vorige jaar werd 18 procent in contanten en 5 procent in aandelen uitgekeerd. Van onze belastingmedewerker HET motorrijtuig heeft altijd in de belangstelling van de fiscus gestaan. Al in 1909 werd de personele belasting, die een ver teringsbelasting was, aangevuld met de grondslag motorrijtuigen. Eerst met ingang van 1 januari 1942 kwam de heffing van per sonele belasting op motorrijtuigen te vervallen. Intussen was men met ingang van 1 mei 1927 de wegenbelasting gaan heffen. Dit was een bestemmingsbelasting. Een staatscommissie had vastgesteld dat de eerstkomende 25 a dertig jaar voor aanleg en verbetering van het wegennet jaar lijks gemiddeld 21 miljoen gulden nodig zou zijn. De wegenbelasting en de rijwielbelasting (het bekende fietsplaatje) moesten daartoe elk zes miljoen gulden opbrengen. Bij de wet van 6 oktober 1934 S no. 534 werd de naam veranderd in motor rijtuigenbelasting;. De rechtstreekse be stemming van deze belasting bestaat allang niet meer. De ontvangsten ma ken gewoon deel uit van de inkomsten van het Rijk. De wegenbelasting bracht in 1927 inderdaad 6.545.0II op. De motorrijtuigenbelasting bracht het ïd 1957 tot ruim 114 miljoen gulden en de raming voor 1961 was 170 miljoen. De motorrijtuigenbelastingwet kent het verschil tussen motorrijtuigen die al dan niet zijn ingericht voor perso nenvervoer. GRENS Ook de omzetbelasting kent een ver schil tussen personenauto's en andere. Hier is echter de grens verder verlegd naar de personenauto, want post 22 van tabel III belast met weeldetarlef de motorrijtuigen op drie of meer wielen, die uit hoofde van hun bouw kunnen dienen voor het vervoer van personen langs de weg, alsmede chassis van zo danige motorrijtuigen, zg. combinatie wagens en stationcars daaronder begre pen. Ook motorrijwielen vallen onder deze weeldebelasting. Over deze omschrijving „uit hoofde van hun bouw kunnen dienen voor het vervoer van personen" is in de laatste jaren heel wat te doen geweest met be trekking tot bestelwagens. De tarief- commissie heeft uiteindelijk beslist dat de grens hier door de fiscus wel een beetje al teveel in eigen voordeel was getrokken. Het alleen aanwezig zijn van zijruiten en een niet-vast tussenschot was op zich zelf niet voldoende om van een bestelwagen weeldebelasting te heffen. LUXE Toch blijkt ook hier weer dat de fiscus niet los kan komen van de gedachte dat een personenauto of een auto, die voor het vervoer van personen kan dienen, een luxe is. In werkelijkheid is het aan tal personen, dat vanwege de weelde in een auto op de weg rijdt, gering. Hon derdduizenden zitten dagelijks op de weg met een personenauto om de kost te verdienen. Het is niet alleen de auto zelf die onder het weeldetarief van de omzetbelasting valt. Blijkens post 22a van dezelfde tabel worden ook belast de banden die ge schikt zijn om aan de in post 22 ver melde motorrijtuigen te worden aange bracht. Daarvan zijn uitgezonderd de zg. gecoverde banden. OOK INKOMSTENBELASTING Met deze beide belastingen is men er echter nog niet. Ook bij de inkomsten belasting kent men ten aanzien van per sonenauto's zware perikelen. Wordt de auto uitsluitend voor de uit oefening van een bedTijf of beroep ge bruikt, dan kan men alle onkosten, dus ook de afschrijving, tot de bedrijfskosten rekenen die in mindering van de winst komen. Indien een personenauto echter niet geheel of nagenoeg geheel voor het be drijf of beroep wordt gebruikt, doch ook wel wordt benut voor privédoeleinden, dan wordt dat privégebruik ingevolge artikel 37 (2) van het Besluit inkomsten belasting 1941 vastgesteld op tien procent van de catalogusprijs van de auto. Dus tien procent van de zg. nieuwprijs. Dit geldt dus ook voor een tweedehandsauto, die men voor een koopje heeft gekocht. In de praktijk komt het dus hierop neer dat men de totale in een jaar ge maakte kosten moet verminderen met de genoemde tien procent van de cata logusprijs en dat dan het overschietende bedrag van. de bedrijfswinst kan worden afgetrokken. PRWlGEBRUIK Het is duidelijk dat er heel wat strijd is geleverd over de grens van dit „na genoeg geheel". Uiteindelijk bleek dat de fictie van het privégebruik gaat spelen als de kosten van het privégebruik meer zijn dan tien procent van de totale autokosten (incl. dus ook de afschrijving) en deze privékosten bovendien op zich zelf be schouwd, een aanmerkelijk bedrag uit maken. Daarentegen bestaat er zowel voor vracht- als voor personenauto's een fiscale tegemoetkoming in de vorm van de zg. investeringsaftrek. Dit houdt in dat men thans in het jaar van aanschaf en in het daarop vol gende jaar telkens vijf procent van de aanschafprijs van de winst mag af- ROTTERDAM De Rotterdamsche Bank heeft samen met de heer J. D. Bok hoven, Aug. de Meijer Zonen's Scheep vaart-expeditie- en agentuurmaatschappij opgericht de N.V. Terneuzense Graansilo Maatschappij in Terneuzen. Van het maat schappelijk kapitaal van 1,5 miljoen is 350.000 geplaatst waarvan 220.000 bij de Rotterdamsche Bank en 100.000 bij Aug. de Meijer N.V. De nieuwe vennootschap beoogt o.m. de opslag en behandeling van granen, zaden en andere produkten, de exploita tie van silo's, pakhuizen en elevatoren, het vervoeren, overslaan en bdhandelen van granen en zaden. De directie zal worden gevoerd door Aug. de Meijer N.V. DEN HAAG. Nagenoeg alle hou ders van aandelen en oprichtersbewij- zen in de Exploitatie Maatschappij Scheveningen hebben gebruik gemaakt van het bod dat op de aandelen is uit gebracht. Zoals wij al meedeelden heeft ook de gemeente 's-Gravenhage het bod van duizend procent dat door de Landbank is uitgebracht, aanvaard. trekken. Dit is dus geen vorm van aftrek. RESTWAARDE Wat men jaarlijks op een auto af schrijft hangt af van de gebruiksduur en de op het' eind nog aanwezige rest waarde. In de regel schrijft men dan ook een auto in drie, vier of vijf jaar af. Brengt de auto bij verkoop meer of minder op dan de tengevolge van de afschrijving ontstane boekwaarde, dan is het verschil winst of verlies. In de meeste gevallen maakt men zich dan ook van fiscale zijde niet zo erg druk over het tempo of het percentage van de afschrijving. Pre cies te bepalen is dat toch niet en het verschil komt toch bij de verkoop van de auto naar voren en wordt belast. Het Spreekt vanzelf dat in dit artikel lang niet alle fiscale mogelijkheden en moeilijkheden konden worden behandeld. Voor hen die zich meer willen verdie pen in deze materie, is lectuur voldoen de te koop. m mwiwiiir (fiaMHi GROENTEN EN FRUIT BARENDRECHT, 19 febr. Pret 78—94, knolselderij A 36—44, B 30—38, C 24—28, D 12—17, rodekool A 18—24, B 13—17, sav. kool groen 46—55, boerekool 36—14, spruiten AI ^71 1 ,?I—'07r"1'22' An 72—84, Bil 60—74, witlof All 70—80, Bil 6475, veldsla 3.40 4.20, rabarber 67—80, uien 38—43. Fruit: goudreinette 75-op 72—75, 70-75 65—70, 65-70 f5'- Jonathan 70-op 75—80, 65-70 65—76, 60-657 54,^ (kilden ^Délleious 70-op 86—90 65-70 GELDERMALSEN, 19 febr. Appelen. Coxs Orange Pippin: lie 85-95: 68—76 Goudreinette: K: 47—52, IE 65-75: 59-68; 75-85: 67—77, IIE 65-75 58—59; 75-85 64—68; 85-95: 6370. Golden Delicious: K: 4468: IE 60-65: 68—71; 65-70: 78—84; 70-75 89—93: 75. 80: 94—97; IIE 60-65: 60—64; 65-70: 67—70; zr 81841 Laxton's Superbe: K: 37—49, IE 60-65 58; 65-70 71: 70-75 - 77- 15-80 83, IIE 60-65; 62; 65-70: 72—75; 70-75; 67—72; 75-80 70. Jonathan: K: 3750; 'T38- 44; IE 60-65: 64; 65-70: 63—71; 70-75: 66—76; 75-80 72, IIE 60-65; 47—61; 65-70 51—63; 70- IV' A^9; 75-80: 5667. Lombart Calville: K: 39—55 IE 60-70 57—61, 70-80 67—70, 80- 90 64—72. Zure kroet 29,20 per 100 kg. Peren: Brederode: K: 36—50; I: 58—60. St. Rémy: K: 38; I: 52. PIJNACKER, 19 febr. Sla export 32.50 ?i:.blAnenl' 9—'4: stoolsla 85—94; tomaten A 0.90, B 0,500.70; staand glaskomkommers 50 kg 1.47, 40 kg 1.25—1.28 35 kg 1.05—1.08, 30 kg 0.87—0.88, 25 kg 0.66, 20 kg 0.32; krom me komkommers 1.31—1.47 grof stekkomkom- mers 0.96, fijnstekkomkommers 0.46. 19 febr* Druiven: alicanten ,2'65,aanv°er 2.000 kg, andijvie 1,55 —1,75, bloemkool 19—39 ct, prei 7—15 ct, spi nazie 1.501.65, stoofsla 6285 ct per kg, sla 1 export 3339,50, C 714,50, aanvoer 32.000 krop, raapstelen 18—21 ct, selderij 44 ct, pe terselie 1718 ct per bos. VEE ROTTERDAM, 19 febr. Aanv. 1142 vette koeien. Vette koeien 3—3,35 2,703, 2,50—2,70. Vette koeien. Aanv. even ruimer, handel kalm, beste jonge beesten ruim prijsh., ver der vooral niet hoger in prijs, enkele pri ma's boven not. UTRECHT, 19 febr. Luxe paarden 1050 —1275, werkpaarden 950—1250, oude paarden 800—1125, 3-jarige paarden 800—1150. 2-jarige 700—900, veulens 300—550, hitten 600—750, slachtpaarden 2,40 per kg gesl gew, jonge slachtpaarden 2,40—2,75, nucht. kalv 30—50. per kg gesl gew 1,20—1,45. BARNEVELD, 19 febr. kalv per kg le vend gew 1 kw 2,55—2,70; 2e kw 2,40—2,50; 3e kw 2,20—2,35. GRANEN EN ZADEN ROTTERDAM. 19 febr. Officieuze not per 100 kg: tarwe - doorsneekw op basis 17 pet vocht tot 32-85» Pot schip, franco fabriek tot 32.60 per auto. Voedergranen: maalgerst - volgens monster 25—27, Jdppegerst - i<L 26.75 •27.75, rogge id 22—22.75, haver id. 22—24.75, peulvruchten franco R'dam, groene erwten op monster in 25—28, schokkers id 26—28.50, capucijners id 30, bruine bonen - boeren- schoon id 3545. AMSTERDAM, 19 febr. Binnenlandse granen: witte tarwe 27.50—31.20, rode tarwe id., zomergerst 24—27.25, haver 22—25, groe ne erwten 2328.50, capucijners 2529, kar- wijzaad 115121, blauw maanzaad 5559. Al les per 100 kg. AARDAPPELEN ROTTERDAM, 19 febr. Klei-aardapp. 25._ir,I« opw. voor het binnenland, bintje H'§£uselster 99.50, bevelander 12 13.50, klei-aardapp. 38 mm opw., furore 11 12.50, voeraardappelen 1.75—4. Pone Kingpetch (Thailand), wereld kampioen vlieggewicht, heeft in Bangkok door opgave in de achtste ronde gewon nen van de bokser Baby Demilliones (Philippijnen). havenverkeer N. WATERWEG AANGEKOMEN 19 FEBR. RIL DA Noor Sarpsborg Dordrecht «rte Seam; WAR MIA Pool G4ynia Waalhaven NTS stg NTB; CALTEX DELFZIJL Ned Norresundby Pernis CaJtex ledig Ruys; LEAN S Ned Oslo werf de Jong Schiedam ledig SeeuweiiTl MCA Ned Hamburg Mer- wehaven bv ledig huidig en Veder; P 803 Patrouillevaartuig Ned Noordzee Schiedam R'dam Marine; OITO Ned Louden Dordrecht stg Mauriitz; WEGRO Ned Delfzijl Merwe- haven kv ledig Hudig en Veder; FRIGRO Ned Ohrjstiansaiid Duitsland st. kade stg Marnes Smith; DOMBURGH Ned Caablan- ca Schiehaven NZ tg Muller; A 828 Slbt HERKULES Ned Noordzee Rotterdam Ma rine; BR ENS Spanj Conourbioa Dordrecht erts Wanibersie Dordt; OOSTERDIEP Ned Stockholm Rijnhaven Fenix 2 stg NBK; HEIN RICH Dts Huil Dordrecht stg Maurttz BERGE CAPTAIN Noor Puerto Miranda Pernis Sliell 3 olie van OmmerenALI DAMHOF Ned Bremen Maashaven 17 ledig Carobekn; JONGKIND Ned Londen Waalha ven SHV Mg Vermaas; EG MO NT Dts B. Mashur Pemis SHell 10- olie n. Goudriaan W 47 Ramboot Dts Den Helder Alblasser- dam via fit. Kade werf De Noord. N. WATERWEG VERTROKKEN 19 FEBR. PRINSES BEATRIX Ned Harwich van Hoek van Holland; DAN ALAND Zweed Po- fit Couronne; JOH AN NS GAHRS Zuiger Duits Proeftocht; GERMA Duits Itzehoe v DordrechtLONDEN Eng Grangemouth; VENERN Zweed Groningen; SPIRIT Ned Londen; SHERBORNE Eng BiÏHngham; KORSNES Noor Iiumingharm AANGEKOMEN TE AMSTERDAM 19 FEB. Noor BOM MA stg pass Coenh vek; Ned UB BERG EN Klaipeda Paarden Zeebur- gerk pioneer; Zweed CHICITA Halmstad stg Coenh VCK: Ned CAPRI Purmerend uitkl stnlifd Wagenborg; Dts MOS EL Nylcoping livlcl stohfd J Smith; Ned DAiE BOEHMER Kopenhagen instg Levant.!: VCK; Ned EM- BLA Stockholm stg conh VCK. VERTROKKEN UIT AMSTERDAM 19 FEB Dts KRISCHAN STARK Hamburg; Dts HOFFNUNG Aalborg; Dts HANNE HEN- NINGA Walsum; Ned HOSPITAALKERK SCHIP DE HOOP Noordzee; Ned OCEAAN Huil. grote vaart AC MAE A IS v Heysliaon Trinidad A LA MA IC 19 verw Genua ALCHIBA 19 100 m ZZW Masira Isl ALKMAAR 19 raw Bonny AMSTELKROON 19 40 in Z Las Palmas AMSTELMOLEN 19 300 m N Guam ANNENKERK 19 450 m W Minioy ATTIS 19 verw Mobile ATYS 19 43 m Z Startpoint ALM KERK 19 300 m O Cliagos Archipel AMERSKERK 19 Brothers Suez ARGOS 19 30 m NNW Kaan Malea ASTEROPE 19 a-ank HaiT^^nroads AMELAND verm 21 v Easthani n Tranrnc- BRENORECHT 19 aank Genua BURL S WATSON 23 Nagasaki verw BEN IN KUST 18 v Douala Pointenoire BUSSUM 19 aankomst Snnndeolas CALTEX NAPLES 19 40 m ZW Rasfartak OALTFX ARNHEM i9 TO m Z Palermo CALTEX GORINCHEM 19 aank Kieleika- naal CALTEX LEIDEN 19 30 m ZO Littequoin CALTEX ROTTERDAM 19 40 m N Malta CALTEX DELFT 19 43 m NW Auaileil CASTOR 19 150 m O Rhodes r m a n r d 19 verw Kharglsland CALTEX UTRECHT 19 150 m Z Socotra CAR RIL LO IS 800 m WNW Finisterre DO REST A O 13 61 m Z Kaap San Lucas DUIVENDRECHT 17 3000 m Oost Hawaii DINTELDYK 19 verw Bremen DONG ED YK 19 230 m NOtN Fayal EOS 19 50 m OZO Startpoint FSSO AMSTERDAM 19 90 m ONO Algiers FOREST AIAKE 19 190 m N Port Sudan FOREST TOWN 19 000 m NW Fremantle FRAVIZO 19 aank Genua FINA NFOFRLAND 19 20 m O Mlnocoy O&ny MEOES 19 aank Mntaranl GEESTLAND IS 1020 m NO Barbados GEERTJE BUISMAN 19 230 m WNW Mexandri" RFr«T(;T4R 19 v Cork Barbados GROTEKERK 20 verw Madras GULF ITALIAN 19 Suez kanaal Rotterdam HECTOR 19 aank Escomrbera mOUTMA'N 20 rerw Melbourne MFR4 19 100 m NW Azoren 1RA71J 19 390 in W Oiiessant KREEFT to 141 in N Tromlheim KARAK0RUM 19 v Singapore Manila K A ROSS A 19 verw Sorong KYLIX 19 v Brunsbuettel Botterdam KIELDRECHT 19 p Messina n port Said KERK 19 aank Marseille LIBERTY BELL 19 80 m NNO Oran LIMBURG 20 verw aank Rasalkhafji LOOSDRELHT 20 verw aank Calcutta LETO 19 15 m N Dover LIBERI A KUST 19 120 m W Madeira LUTTERKERK 19 aank Emden LEKH AVEN 19 aankomst Montevideo LANGKOEAS 27 te Shanghai verw LEIDERKERK 19 aank Bastanura MA RON 18 v Barahona Laromana MAUREEN 19 300 m ZZW Bermuda MINOS 19 50 on ONO Kiel MOLEN KERK 20 aank Manselll© MYDRECHT 19 250 m OZO Colombo KXt£0Y 19 m m NW Lissabon ME DON 19 verw Sandomingo MITRA 19 60 an NO Dominica MADISON LLOYD 25 to Hamburg verw v Bangkok a Singapore 1 1 Avit D 20 vonv CMt'agoiig MERWE LLOYD verm 20 v Genua n Baroe- lona NAESS COMMANDER 19 150 m O Eiland Bahrein NYKERK 21 verw Lourenco Marques NAESS TIGER (,t) 1 dwars Kaap Bougaro- ni n PiOttevdam N AN USA 19 t,-a Grandhassa OMMENKERK 19 560 m OZO Socotra OUWERKERK 19 p Alassawa Suez PACAYA 18 Pto Barrios n Houston POSEIDON 18 Aruba n Cristobal PRINS DER NEDERLANDEN 19 aan komst Barbados THULJN jp verw pam,makanaa,] PRINS WILLEM TWEE 19 100 m NNO Fi nisterre PRINS WILLEM DRIE 19 23 m ZW St Ca therine Spoinf prIwscc r.e.Ne_'8 7 Plymouth Miami PRMC M j* MDITO venv Antwerpen [?6NS MAURlTS 19 375 in W Ouessant PYr^Ai*mhLiEnM 19 venv Antwerpen oY£^ALI0N 19 Izmir n Gibraltar REMPANG 19 v Suez Pt Said REZA SHAH THE GREAT 19 70 m ONO Aden IJOUW 19 v Melbourne Sydney ROSSUM 19 45 m ZW Wight S3T,LERf>AM 19 300 m NO Sokotra J*Y£KfRKl9 Das eiland Bahrein Rncl«l ÏP WZW Kaap Corrientes ROfPAT 18 800 m ONO Tahiti PpJJJ. 2 19 dw Brunei Maliiïa o K 19 dwara flïe Brothera n Pont Sudan SALQUM 19 30 m W Teoerife 3nHiMrinr,'iliPRE,CHT 19 Da "knellen Genua S LINDOENG 19 verw Pt. Said !t2IE?K5.RK 19 00 m oporto STAD ALKMAAR 19 te Port de bouc itjr AuM.SaToERbAM 10 40 m 0N0 Casquets itar u 19 35 m 7jv* Cawsquets iï5r 165 m zw Ouessant STAD MAASSLUIS 19 v Abidjan Lagos STRaat rnnAJ*ENoCE J9 aank Brisbane STRAAT cook 18 v Colombo TrtneornoW STRAAT VAN DIEMBN 19 300 m NW Die- goareia SLAMAT 19 aank rede van Miri IIP4" SINGAP0RE ia aank Bcir.1 TnSV!'ir8,!e0 Ti! I""™ TJ isa dane 19 aankomst Montevideo t»!K^ApReAk 6fi? Ïa'»FGARA 19 670 m O Galle ja ra 19 to Bremen vAM°riUrtiTu on p Amsterdam venr Dunedin JS Abidjan Kaapstad w^iot m ZZW Finisterre vlist 19 rerw Aden 19 Mogadiscio 19 ,p Mogadiscio JX.J 2 '9 Bahrein Museat WIEt drecht 19 v Sete Sidon wSÏFS&K.'V,,3 z 26 te Aden verw i Lissabon verw 19 verw Cal la o zu'oerkerk 19 te Nacaln zwyndrecht 13 120 m W Portland kustvaart a 19 '"ede Benghazi AMYNTAS 19 10 m ZW Beachvliead ANNE CHRISTINA 19 ver?r New York Bue nos Aires Gedser Nopenhagen argonaut 19 50 m N Kp Sf Vincent aurora 19 30 m Z Wight AJ.idamhOF 19 Tcx»! VS Rotterdam AJLET™ 19 5 m W Pn'harinapt arizona 19 30 m ZW Capri advent 19 West binder Rotterdam avanti 19 dw KR VS arnoudspolder 20 te Ltoabn» v am du la nt 20 te Savona verw rerkhout 19 vertr Le Havre Hull dai and 19 15 m NO Nrdblnderd C'Tft in rjnpreo A'S Doivlreobt coccinelle 19 20 m ZW St Vincent cheetah 20 te Rio de Janeiro verw DANIEL 19 dw Vlieland Limerick DILIGENTIA 19 Sunderland Immingham DOMBURGH 19 10 m ZW Nrdhinder DRIEBERGEN 20 te La Spezia yerw ELLEWOUTSDYK 19 t« Antwerpen EE MS 18 dw Dover n Londen EEMSTRQ0M 19 St Abbshead LeLth EMMY S 19 10 in NO Texel VS EM BLA 19 Texel VS Amsterdam EQUATOR 19 dw Marstein Rotterdam FRIGRO 19 Texel VS Rotterdam GEESTOAM 19 20 m NW Cromer 6 6 UNO 19 Bremen VS Kopenhagen BARRY 19 15 m Z Texel Goteborg HELIOS 19 115 in NtW Texel HELEMAR-H 19 te Galway JOHANNA 19 25 m WZW TJshant JOHN M 19 Downsging VS Immlngham ■JONGKIND 19 20 m ZW Goeree JOZEF SWENDEN 19 Royal Sovereign Am sterdam JU VALT A 19 40 m NW Oporto •{ACARANDA 19 te Londen iun^cu n¥wDi*ce Kirckaldy verw ^URJEN DE VRIES 19 te Bordeaux INSPECTEUR MELLEMA 20 te Bordeaux verw 19 Pnmingham KFuDuHn i n9nMar«a't0 Bonden EfMPHAAN 19 90 m NO Athene i ^dItte Nantes verw {-A BO TAS 19 170 m ZW Ouessant |A N Si 19 12 m ZZW Umuiden LEEMANS 18 30 m NO Casquets EbCASBOLSTWEE i9 250 m N Finisterre 5" B E R T E 19 Haisborough Kingslynn MATHILDA 19 35 m Z Wight mFoiFiFi? HS 19 Goeree IJmuiden JJ'PEAKN 19 dw Monaco Genua JJAR'AN'NE 19 pass Texel Helsingborg Runcorn 19 dW Kp Santa Maria MEEUW 19 140 m NNO Borkum "'A£ARA 19 95 m NtO Aberdeen ïh5?h5üilngel 19 mle mrm»c ?,?.G 19 dw Cherbourg Valencia dam WATERWEG 19 IJselmeer Rotter- OLmERHVAWN«nn'iiTte.. KopeabaMTi iwr hinder T 19 30 K«,ra- Slüyit P dw Fenitfi PARIS 19 Texel vs Rouen Bsysm8?1»" i"'"* Feohi» RAM. .„1 d"" De.er Rotterdam oftcinr Schiermonnikoog rpfoaw ,n?}WEADA 19 25 10 w Hedi plu-Ine .«J.0 m 9 Pöntlandfirth SFWinif 19 Sandettie Rotterdam SENIOR 19 4 m Z Texel VS damPLANA 19 dw Tersch«U{n* Rotter- SP^Rnwi"A 19T,idiy AuvUpolnt Newross THcs f/i i Grangemouth I";A 19 30 m zo Humber A'NO !9 Smalls Dublin J'MGA 19 o m W IJmuiden !5 LL 19 Thames Londen t5/im ,!9T>FV™mP Rotterdam t J JRortminrrf Boston VLIEDT ROOM o9 Flamborough Gatesjead VrtNnAM Dover Amsterdam vpi 2v ,s?m9 40 w Esbjerg VELOX 19 Texel Ron aan WFlT2k?,S2?.ME,R 19 m O Kreta WA?FNBURrH to Arki'°7 n dam Boaychyhead Rotter- WEGROlOdw IJmidden Rotterdam ÏJL/A 19 150 m N Terschelling 7fwcuSconr.,^Lssingen Antwerpen 111 il J 711 G Gibraltar ZUS 19 (0 m ZO Toulon tankvaart ABIDA 26 te Oslo verw AC'I.A 18 te Curacao 23 In lief. Suezkana-al venv A BOA 22 te Rotterdam verw A JYS 20 t o Rotterda m verw CRawVa o? ite/?renQ 85 Ahma4i verw £«v.A.«2l, s Curacao verw U Apvnnu t0 Cochin TerW 23 Botterdam verw KJ5cil,e, Gibraltar verw KFMcmV9. teOld Kilpa trick !)§LLETIA 21 te Freetown verw Curacao verw {J^BMIA 18 te Stanlow KOPinfr!"fnaar I'-Avera Knaam io 23 te Cui-acao rerw !)"BATIA 19 te A bad an KTOIPVa X8.8 -Ulmadi tpm wDfroV.JL Botterdam verw KRYPTOR 9? R,,pzkfl"aal Terw Sviiv m a21 verw Bo'tPivlam verw mitra 21 >e Curacao verw OWDIWA ie Jij 1,p, Riipy'rononl .n.,,,. ph'i innra i„ tS"aLS7. puii i»r «A 'n npr ^"czifnnaai "prw p!j »i ai™<H V.™ ton screed dokken te So"H>nmti- "V (Main.) vem J*A RA 24 in bet Suezkanaal verw Z4FRA 24 te Tranmere rerw 'ARIA 2f '*1 w i-».-,o-i verw rijnvaart LOBTTH, gepass 19 febr. Opvaart naar Duitsland: ADRIANTO d Blsthout' ALEX ANTON Zwiers; WINGl Stavast; SAVOYARD Keij- zer; BONA SPES 2 Vermeulen; B0UR GUIGNON Helff; GONDA Wligaard; LAM BERT v Woercom; V.O. TANK 4 Schwei- kert; V.O. TANK 3 Schweikert; RHEIN- STAHL 27 Flikker: MUGUET t Asperen; RUYSDAEL Meerens; FIRMINE 3 v Kes- sel; DAMCO 132 v d Schee; MANNES- MANN 17 Vosswinkel; SIEGFRIED de Ro ver; I LOS Stolk; AMFORTAS de Jong: DAMCO (01 Pols: DAMCO 103 Olieslagers: LEONARD v Lent; TULLI Laurentz; MARIA Verhuist; JOSE MARGO de Korte: IJSSEL Kaptein; ANJA Huisman; EBEN HAEZER Houtman; LEENDERT Jis- koot; INGRIO Bommaert; DIWO Wolthuis: MONICA Wirbel; RHENÜS 2 Albert; RON- CALLI Vissa* 2 GEBR v Leeuwen: FLOBA Bakker: ZWERVER Heuvelman; FRIGGA Bol; HEITA v Woemxm; HELEFRA Beek; MAGNl Rennings: ANICO Ophoret: PRONTO 4 Suringh; PIANTO Loomeijer; VO TANK Schweikert; WASSERBUFFEL Schweikert; RHEINSTAHL 103 Brelim; MARILOU Hewel; SIMON DE VLIEGER Brink; WINCH ERM ANN 3 Zimimermaiin.; LE ROUSSILLON Gerarde: MALM 13 Spieker; ISIS Brink; NESKA 131 Blom; EDUARD Passmann; WALKURE Noord- land; MAJ0 v d Plas; BAVARIA Busker; RHEINSCHUB 4-3-2-1 Nijlpaard Drelder; SPES SALUTIS Klos; CONDOR ter Steege; SCHOKLAND Teekman: FRANZ Morkor: ANIMO Langen: WAPITI Bom; RHENUS 47 Schneider; DAMCO 201 Elgersma; BETSY Hulsman: DERK BUISMAN Sme ding; MARCEL Joos: NESKA 10 v d Werf: SONNEBURG Sikorskl; WITTEKIND Mecklenburg; CORETTl Theuns; JAVA Lensveld: MADONNA Sniiders; FLUVIALE 13 v d Kamp; V REES 53 v Wel; HORST UND JUSSEN 3 Soetenfl; ADWIL deJong; JACOBUS Gouverneur; BORUSSIA Koe koek; CORAM v Dongen: DAMCO 53 ter Napel; WAAL Kruidhof; CARITAS Moo- ren; GER MAJELLA Wieggers; JOHANNA Sanders: SECUNDA Bastlaansen; DORDT 4 Bruinsma; GRIETJE Doords; ANIMO de Vries; STANLEIJ Holen: JOHANNA Edelbosch; BETO Otfcens: HENNY Jansen; DIEDY 2 Buter; EENDRACHT Haveman: ENERGIE Beikes: ELJA Timmer; NW ZORG Kara: PAX Davids: VOORWAARTS 2 Wieggers; ARDEAS Schipper; MOGUN- TIA pols; HILGUS 3 v d Eijden: ALECA I v d Hoeven; HANNELORE K Kruid; ST ANTONY Poppelier; SALF 15 Mussel: HANSA 4 Kuline; ALCYON Meijer: MEEUW 3 Smits; JUDEA Heuvelman; SCHIEBROEK Vergouwen: ISALA Fem- bout; V REES 54 Pigenroder; LIMBUR- GIA Maarschalk; EVOLUTIE Volker; CHAT PALMER v Lent; QUO VADIS Broekne; MARIA Verschoor; EXPRESS 236 Adam: LIS v d Veen: JULIANE Gold- sweer; ARNOLDUS Reijmers; SPES Dijk man; SECUNDA Bastlaansen; ESSO TEM PELHOF Ernst: CHARLOTTENBURG Wilms: ANIMO v d Laan: MORGEN STOND 2 Bakker; JANITA v d Graaf; RI SICO Uyen: INFATJGABLE Bijl; ABRA HAM MARTIN Kruidhof: RAMSD1EP Kwas; SPES Ruytonborgs; LUCTOR Schut; JOHANNA Ratjes: MARIA Davids: NOORDSTER Rijksen; JULIUSTURM 13 Floschuetz; STERNA Burn; UETLIBERG Beck; DANIEL Castelei jus; HANSA I Jronth MARIE LOUISE Radenmakers: MINERAAL 21 v Wijnen: HECOPILLE Dijlcma; MAIKE 2 Bruinsma,alle naar Duitsland. NA PT HA 2 Seherrer. Straats- JUL1ER Flen: FLECKEN- STEIJN^Alhrechts; DALWIJK v d Meer; TAXANDRIA Moonen; PU GET Steichlei- ter; AMBROISE PARE Febiy; H KURIER 33 Helbaeh; ESPERANCE 2 è.omberg, alle naar Basel. LOBITH, gop. 19 fel). Afvaart. TRA- BO Brouwers; ANDRE CARNEGIE v List; BACH de Jaeger: LEON 3 Bellaars; GEBO Gouveneur; VULCAAN 37 v KleijVUL- CAAN 39 Emans; KRUPP 9 Helmbach: JOHAN GODFRIED Kruger; ELDORADO 2 Poss; DEUS RECTOR Verhagne; STAD BERN Sohittinger; HEI MD ALL Frohlich; I .oer. ..lilLNZ Freu»(1: si LANI Lanser; IJSSELMEER v d Geer; STIENTJE Bijl; FALKE Geit liMANNESMANN I Bongers: GELDERLAND 7 Versteeg; VALZEINA Knopf el; RHENUS 12 Winchermanr.PE- QUE Maris; BRETON Soliuegard; STOOS Frlodmann; COULOU ScJiermoij; L0G| Ti chelaar; MATHILDE Smits; NÉS KA 60 Bo- gert; BARTHA JOHANNA v DujuenMO ZART Teilekamp; ADRIANA Bveugel: SPE- CULANT Tijssen; MA DOER A Runs; ST AN TON I US Kieviet: MORON Schaad: ELFRIE- DE Russmann: WITTLAGE Puscli; CISAL- PINA 5 Reinhard; MARLIES Scbulz; PA- pELL/V Melsou; PR BEATRIX Weilev CA- NERA Potera: BERESIN A T!iille».a-- PAULA Paasmnnn: LISA Frltzner: NO VA RA Kaan CARIA Twig;VULCAAN 5 Hn->- eenveen: HERMANN WeghEXPRESS 85 ^ffbnlisVULCAAN 60 v Teljl'nwn: ZER- R0LAND GELDNER Kloff,»-. ARABIA de Riii; GALmiA ALLE- pAN,A Derks'-nTEUT0NIA Rooyen; ^'L'-ANJ Roelofs: SYBILLE K F-irh- cv"l|MnA »e„ VoneV. BEATRIX v WHaer- C^NDRACHT de Korte; MAASLAND de Biuin. alle Rotterdam; HELVETIA Scbouwstra; T HOL EN Burgmeijer; ALRIK ^^1K,^D',ERSCH 10 Winkelmann; NEC- ESS0 MINDEN Bauer; Steffens; W.D. 7 Menk; CAMPEDONK Rohmann; WIJKDIENST 17 v Bossum; TROOSTWIJK v Groen; VREES- lN?aMnii.-iWI,J.KD^ENST 16 j AN TON IVJS Broekhoven, alle Auisicr- aam; POLLA Brink Alemlo; HAGESTEIJN Koster Amerongen; MEJO 2 v d Wijngaard OrIoiIi f ^N, J1AEZER Spanneberg Assen; roul° n 9< S Urg~Q?a Haa(iJOHANNA R'C0 Groot Doetin- 'ro\!S5Io°.^de Lei?uw 7 Wenen Don- mapt^d X-I3 Welkering Dordt; EBEN HAEZER Imker Echten; ARCO Blonk Halt- GE^RTRiun&^n0* Kl||beuker Heemstede; GEERTRUIDA Rook Heemstede; HARDI Hong,.lo, MACO V D„k Hoog^zand; JACO- d Lindon Mden: REALITE Memini UWen; SOLI DEO GLORIA 2 JMM üen, ANCO Langen Rossu; HARD] Sv- brands St Meter; CISALPINA 2 Rapp Ter- TRoilWEN L^aT' Utrecht; VER- hs?7?b u Wemeijer friezenveen; EBEN H AEZE R Mol^nsraaf ZaandamMICHEL Wiegel; ADRI AAN Joosten; DONEON Dro- drt' \viw JAG' Boom; LADOGA 11 A Plr 78 Monsieur; SO NV ICO Hoek, FLUVIALE 53 Engels; RHENUS 4? Beuren; DAMCO 2-13 dBrnin; RIVAL r»1: «JI'^eHSfREÏ^E5 i !"TEóHpSf?/""™: HRUBtTJ WILCOR6' v CdHA0TEï,U DE ?8 T^rtï61^!^ Pj°aAmaQd; R SCHLE- S$- LEHNkVuInr A SeUenlaeb. alle BO- uc.rtNKERING Galens Emden - KOLN Helmera EmdenJAN PRIET Prlét Fnu den; VAGARI Westrik Douai; MAVI ArLs «aen Hautmont; TRANSPORTEUR Vemm" C„UR*CA0 Jager"nden: TE- Zwiden P"'iS; MABIA LENA (»d« sleepbedrijf F«?kSi°iun ,'S Marsl1 el BraSa FRIESLAND IS r St Vincent (K.V.) 0 Euro- °°oSnT"EnA8r «n S?MS0NE178 u BimhuiE "SI," IJmuldra escorteerde m.s. ZEELAlJn met Tempo-D ZEELAND 18 nog te Bermuda waterstanden Konstanz 308 cm n Rhein- felden ZW (—18), Ottenheim 341 zn" Straatsburg 290 (—24). Matrai. ii- h~V' Plocllin®en 184 (—23) Mann helm 429 (+5), steinbach 324 mi" CnnS? Bin«n 341 Caub 405 (+10), Trier 491 Koblenz 504 (+8), Keulen 554 (+io Ruhrort 790 (+1). Lobith 1403 (-ls) Nijmegen 1157 (+n>, Arnhem iin- (+10), Eefde 659 (+5), Deventer (+6). Montsen 5670 (-35) v"sê (-137), Beifeld 1642 (+3), Borgharén 8» (—SS Grave (beneden de sluis) *''f. op de Maas zijn ge opend. De doorvaarthoogte van rie spoorbrug te Venlo is 546 cm Hoogwater: Delfzijl 20.2 0.27—12 59 n,, 1.0013.81; Dordrecht 20 2 6 1918 41 it o H1-19.20: Gorinobem: 20 2 72:i-iV^ H 20.24: Rotterdam 20.2 5 5°is it'ö 3:!S?5kV,USlnfi0n 41—1o!o7^ i!;i Inspecteur Mellema heeft maehlnescliade Ter hoogte van Ue de Sain i,.. tende'^edLriaïdsfku^va^r™,-' specteur Mellema van de r»a aangeboden. De echtstroom niet brand aan boord teruggekeerd Amsterdam naar Manchester van vertrok-ken, is on zee brand af "'as nummer twee ontstaan Is zondagochtend vroee 'te^jL.!SUp teruggekeerd. De brand u,deu dols geblust; de s'ehadffs nfet'^

Krantenbank Zeeland

Zeeuwsch Dagblad | 1962 | | pagina 7